Ja. We gaan binnenkort weer stemmen en de hele linkerflank van het politieke spectrum wil Isral een apartheidsstaat verklaren.quote:
Veel van die partijen, en dan met name de PvdA, hebben een rijke Joodse geschiedenis. Antisemitisme lijkt me erg vergezocht bij de meesten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet alleen dit conflict. Ben over de hele linie eigenlijk ongelukkig met wat er te kiezen is. En als er dan ook nog eens bijkomt dat m'n stem naar een partij gaat met op zijn minst antisemitische trekjes dan wordt de nare bijsmaak mij teveel.
Zoals ik zei verschillen we dan van mening over wat clickbait is in deze. Ik heb een poging gedaan uit te leggen waarom ik het wel clickbait vind en dan kan ik dat nog wel een keer herhalen, maar dat voegt verder 0 toe aan dit topic.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, niet waar. Je zegt enkel dat het niet het hoofdonderwerp is, maar dat doet niets af aan wat ik zeg.
Het is watquote:
Ja, dus? Ik heb je al eerder gevraagd om de passages te citeren waaruit blijkt dat ik ongelijk heb.quote:
Niet volledig, maar wel delen ervan. In elk geval meer dan jij want je zegt zelf niet verder dan de titel gekomen te zijnquote:En de bewijslast ligt bij jou h. Tot nu toe heb ik geen bewijs gezien, alleen een veel te lange pdf van een organisatie die ik vooral ken als de verspreider van onwaarheden omtrent de oorlog in Oekrane. Een pdf die jijzelf niet eens gelezen hebt.
Gewoon FvD.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik nijg steeds meer naar niet. Rechts heeft sinds Balkenende zoveel kapot gemaakt in dit land, maar links valt ook weer gigantisch door de mand in dit conflict.
de Palestijnse inwoner valt onder militair recht. Dat is geen gelijke rechten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet, dus het is geen bewijs van dat Isral een apartheidsstaat is. Alle Isralirs hebben gewoon gelijke rechten, dus het is al per definitie geen apartheidsstaat.
Zelfde 'zuil', zelfde partijen, zelfde media, zelfde talking heads.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ikvraag me af of dat wel dezelfde mensen zijn anders is de gebakken lucht hypocriet
Langzaam vallen de oogkleppen af, de realiteit zal steeds meer zichtbaarder worden. Je moet toch ook echt een mega plank voor je hoofd hebben als mensen dit nog weigeren te zien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:32 schreef Ali_boo het volgende:
Duitsland komt er achter dat het antisemitisme niet alleen van een kant komt
[ twitter ]
Je bedoelt het grappig maar dat is het dus totaal niet. Letterlijk staatsgevaarlijk, die lui. In het bijzonder Baudet.quote:
Na de aanvallen van 7 oktober, de haat die daar vanuit ging en de taal die hamas nu uitspreekt, ja ik steun Israel onvoorwaardelijk in deze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En is Isral onvoorwaardelijk steunen minder 'zo hypocriet en ziek als maar kan'?
Nee aub niet, laten we die mafklapper Thierry buitenspel houden. Laten we daar als Nederland maar eensgezind over zijn, dan nog liever Kaag of Timmermans, niet dat die zoveel goeds betekenen voor NL maar Thierry is toch wel echt een extremist.quote:
Alsof dat al niet je standpunt was vr 7 oktober.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na de aanvallen van 7 oktober, de haat die daar vanuit ging en de taal die hamas nu uitspreekt, ja ik steun Israel onvoorwaardelijk in deze.
Fuck hamas en hun steunbetuigers.
Wat klikbeet is, is niet waar ik het nu over heb. Het maakt die motie niet minder walgelijk en die titel is niet meer dan terecht. Deze partijen hebben voor die apartheidsstaat bestempeling gestemd en de wereld mag het weten ook.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:02 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Zoals ik zei verschillen we dan van mening over wat clickbait is in deze. Ik heb een poging gedaan uit te leggen waarom ik het wel clickbait vind en dan kan ik dat nog wel een keer herhalen, maar dat voegt verder 0 toe aan dit topic.
Dat maakt ze per definitie al geen Isralir, waarmee het geen bewijs is van apartheid. Echt, zo moeilijk is het niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de Palestijnse inwoner valt onder militair recht. Dat is geen gelijke rechten.
Palestijnen zijn geen Israelisch staatsburger.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de Palestijnse inwoner valt onder militair recht. Dat is geen gelijke rechten.
Maar laten ze ook de reden zien? De titel van de motie is namelijk niet die reden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:33 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Die laten de moties en hoe partijen op die moties hebben gestemd zien. Die zijn altijd openbaar en hier te vinden
Daar viel een woordje wegquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:10 schreef sp3c het volgende:
hebben ze niet juist tegen die apartheidsstaat gestemd?
Dat vraag ik me af,aar ik snap dat iemand dit kan denken want dat kan bevestigend werken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfde 'zuil', zelfde partijen, zelfde media, zelfde talking heads.
Aanvullend. De motiequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:31 schreef KinKiJan het volgende:
Ah wacht ... RD doet aan clickbait..
[..]
Deze dus:
[ afbeelding ]
Het is dus meer als: "Willen jullie Palestina als zelfstandige staat? Maar dan moet je ook Isral van apartheid beschuldigen. Akkoord?"
Ik was niet sarcastisch. Weet gewoon niet meer waar op te stemmen. Neig naar dat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bedoelt het grappig maar dat is het dus totaal niet. Letterlijk staatsgevaarlijk, die lui. In het bijzonder Baudet.
Elke stem op die tulpenclub is er een te veel.
in principe is dat het ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
Overigens vindt een meerderheid van de Nederlanders dat israel een apartheidsstaat is.
Dat laat het faillissement van het schoolsysteem mooi zienquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
Overigens vindt een meerderheid van de Nederlanders dat israel een apartheidsstaat is.
Dit krijg je dus wanneer er van allerlei kanten doelbewust propaganda wordt verspreid om een land en volk te demoniseren. Inhoudelijk gezien zullen veel mensen weinig afweten van deze kwestie, zo zegt ook maar 16% dat ze er echt veel van weten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
En wat die 16% weet kan nog fout zijn ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit krijg je dus wanneer er van allerlei kanten doelbewust propaganda wordt verspreid om een land en volk te demoniseren. Inhoudelijk gezien zullen veel mensen weinig afweten van deze kwestie, zo zegt ook maar 16% dat ze er echt veel van weten.
Bijna 25% van de Nederlandsen jongeren denkt ook dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden of schromelijk overdreven wordt. Ik zie wel een link met dit soort uitkomsten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat laat het faillissement van het schoolsysteem mooi zien
Wat moet dan doen? Krijsen, schreeuwen, stampvoeten, Joden belagen, Synagoges in brand steken? Het is niet goed te praten wat Isral doet, het is misdadig, dat roep ik al weken in dit topic, net zoals ik het al lang voor dit topic riep. En ik grijp geen leugens aan om een daad van Isral af te zwakken, ik heb een blunder gemaakt, een fout wat ik eerlijk toegeef en mijn verontschuldigingen voor heb aangeboden, want zoals al zo vaak aangegeven ik heb niet altijd gelijk en maak ook fouten. Het zou anderen eens sieren als ze dat ook deden, toegeven dat ze fout zaten of hun mening bijstellen zodra ze geconfronteerd worden met feiten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Het is niet goed te praten" is nogal zacht uitgedrukt wanneer je het hebt over het misdadige beleid van Isral, vind je niet? Natuurlijk ook allemaal onzin en propaganda: https://www.amnesty.org/e(...)stinian-territories/
Je grijpt nu de leugens over Isral aan in een poging hetgeen ze daadwerkelijk schuldig aan zijn af te zwakken. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Het is niet alleen de meerderheid van de Nederlanders die dat vindt, ook Amnesty International en HRW zijn die mening toegedaan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit krijg je dus wanneer er van allerlei kanten doelbewust propaganda wordt verspreid om een land en volk te demoniseren. Inhoudelijk gezien zullen veel mensen weinig afweten van deze kwestie, zo zegt ook maar 16% dat ze er echt veel van weten.
Als ik het zo lees denken de meeste Nederlanders niet dat dit een voetbalwedstrijd is. Vrij redelijk in het midden allemaal, goed om te zien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
Klopt, net als ' het linkse blok' het ziet. Alleen wordt hier gedaan alsof iedereen die met enige nuance beschouwt een Intifada-terrorist is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als ik het zo lees denken de meeste Nederlanders niet dat dit een voetbalwedstrijd is. Vrij redelijk in het midden allemaal, goed om te zien.
De meerderheid van de onderzoekgroep.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is niet alleen de meerderheid van de Nederlanders die dat vindt, ook Amnesty International en HRW zijn die mening toegedaan.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee gasten, dit conflict loopt al zo lang en is niet begonnen op 7 oktober. Deze mensen hebben hun mening gevormd na al die situaties tussen de twee partijen sinds 75 jaar. Velen zijn ze beide zat, omdat men elkaar het na al die tijd alleen maar moeilijker maakt. Andere mensen kunnen op de een of andere manier niet verder terug kijken dan 7 oktober, waar een vreselijke terreuractie is uitgevoerd. Dat neemt niet weg dat het geen fuck te maken heeft met propaganda als men een andere mening erover heeft. Blijkbaar is 'een andere mening' alleen mogelijk volgens jou door propaganda, het modewoord van de laatste paar jaren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De titel: "Meerderheid Nederlanders: Isral moet stoppen met bouwen nederzettingen"quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
24% van de Amerikaanse Joden vindt israel ook een apartheidsstaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
Eerder de gigantische invloed van influencers. Ziekelijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Onderbuikies gonna onderbuik.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:19 schreef Aberkullie het volgende:
Amnesty is kut omdat in Nederland een Nigeriaanse klaagt over zwarte Piet.
Nee Amnesty heeft aan geloofwaardigheid ingeboet na dat debiele verslag van ze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:19 schreef Aberkullie het volgende:
Amnesty is kut omdat in Nederland een Nigeriaanse klaagt over zwarte Piet.
Sinds ik hier heb gelezen dat de kolonisten aldaar gewoon huisjes bouwen ben ik het daar wel mee eens eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijna 25% van de Nederlandsen jongeren denkt ook dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden of schromelijk overdreven wordt. Ik zie wel een link met dit soort uitkomsten.
Verder lezen dan de titel is niet echt jouw sterkste punt h?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De titel: "Meerderheid Nederlanders: Isral moet stoppen met bouwen nederzettingen"
-XOR-: Apartheidsstaat
Ga toch weg met die bullshit.
Welke Palestijnse staat?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aanvullend. De motie
* constaterende dat de Palestijnse bevolking al decennialang onderdrukt wordt en in een apartheidsstaat leeft;
* constaterende dat Isral tot op heden de Oslo-akkoorden niet heeft gemplementeerd en steeds meer Palestijns land illegaal annexeert;
* overwegende dat de Palestijnen recht hebben op een realistisch tijdspad voor gelijke rechten;
* verzoekt de regering om de Palestijnse Staat te erkennen en in internati- onaal verband te komen tot een realistisch tijdpad voor gelijkwaardigheid en gelijke rechten voor de Palestijnen,
en gaat over tot de orde van de dag.
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2023D41885
Voor de wat rechtsere fokkers is het een aanrader om te lezen wat die Van Baarle allemaal ingediend heeft![]()
https://www.tweedekamer.n(...)t=date%3Adesc%3Adate
Dat is nog steeds wat anders.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Verder lezen dan de titel is niet echt jouw sterkste punt h?
De helft (51%) van de Nederlanders vindt dat er sprake is van apartheid in Isral en de Palestijnse gebieden.
Wel goed proberen te lezen:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De titel: "Meerderheid Nederlanders: Isral moet stoppen met bouwen nederzettingen"
-XOR-: Apartheidsstaat
Ga toch weg met die bullshit.
quote:De helft (51%) van de Nederlanders vindt dat er sprake is van apartheid in Isral en de Palestijnse gebieden.
Dus de motie die oproept tot het erkennen van een staat die nu nog niet bestaat erkent dat er al een staat is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
* constaterende dat de Palestijnse bevolking al decennialang onderdrukt wordt en in een apartheidsstaat leeft
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:24 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Kan die stemming ook niet vinden
Kwam wel onderstaande stemmingen over Isral tegen die ik ook wel interessant vond..Die BIJ1 en DENK zijn echt enge clubs bahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat krijg je wanneer zulke NGOs volzitten met mensen van de 'Red-green alliance'. Vooral Amnesty is wat dit betreft heel erg radicaal. Na de gruwelijke terreurdaden in het zuiden van Isral kwamen zij enkel met een tweet waarin zij stelden:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is niet alleen de meerderheid van de Nederlanders die dat vindt, ook Amnesty International en HRW zijn die mening toegedaan.
Kortom, na talloze brute martelingen, slachtpartijen en gijzelingen gewoon nog even doodleuk op een slinkse manier het beeld aanwakkeren alsof er eigenlijk geweld van beide kanten is. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd en vallen alle maskers af.quote:'Israeli security forces and Palestinian armed groups must make every effort to protect the lives of civilians in today’s outbreak of fighting in Israel and the Occupied Palestinian Territories.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |