Nou je hebt wel de waarheid in pacht vanaf je zolderkamer, ik zie weinig verschilquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee sp3c, je hoort mij niet vol bravoure vertellen hoe het Westen de eisen van dictators zoals Putin en co interpreteren en hoe ze daar naar moeten handelen.
Dus doe de volgende keer ff moeite om het gesprek te snappen voordat je je erin mengt, nu kom je als een debiel over.
Vreemde post.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog ze pretenderen wat van wereldpolitiek af te weten, op hun zolderkamertje, postend op de Foks.
Jaja mensen, dat zijn de echte eckte. Hardop gelachen om die grootheidswaanzin.
Arabieren en Palestijnen zijn niet hetzelfde. Palestijnen willen aangeduid worden als Palestijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Israël is een bezettingsmacht in Oost-Jeruzalem en omgeving. Dat gebied en haar bewoners zijn geen officiële onderdanen van de staat Israël, dus daar gaat elke vergelijking met Zuid-Afrika, toch wel het beste voorbeeld, al mank.
Daarnaast hebben Arabische onderdanen van Israël gewoon dezelfde rechten als de joden. Ze doen mee aan alle lagen van de regering, zitten in het leger, mogen bedrijven beginnen, alles. Dat is echt exact het tegenovergestelde van apartheid.
Als je de kolonisatie wil afkeuren, noem het dan kolonisatie, bezetting of iets anders in die richting. Ga geen termen erbij halen die a) überhaupt niets te maken hebben met wat er binnen Israël zelf gebeurt en b) betrekking hebben op een gebied dat niet eens onderdeel van Israël is, tenzij je de nederzettingen als zodanig erkent.
Blablabla hier gaan we weer hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou hier eerder naar jezelf kijken, samen met wat andere progressief linkse en/of Islamtische users ben je bezig om een leugen als feit te presenteren, met als enige onderbouwing wat een paar antizionistische en antisemitische activisten vinden.
Er is al door verscheidene users uitgelegd dat Israël een staat is met een diverse samenleving, waar alle staatsburgers, ongeacht hun etnische of religieuze achtergrond, dezelfde rechten hebben en in de samenleving zijn vertegenwoordigd.
Dat is dus exact het tegenovergestelde van een apartheidsstaat. Maar blijf de leugen vooral volhouden hoor, weldenkende mensen zul je er niet mee voor de gek houden.
Ik reageerde op een post waarin een internationale vredestop met regeringsleiders vanuit de hele wereld wordt genoemd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
[..]
Ik zou ook zeker niet raar staan te kijken als het in landen om ons heen helemaal niet zo veel leeft. Het is hier simpelweg een stukje legacy.
Het is ook luxe probleem. In bv bangladesh hebben ze het te druk met zorgen dat ze vanavond te eten hebben.
Arabieren is de overkoepelende naam. Net zoals dat Turken betrekking kan hebben op heel veel volken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:56 schreef Nexum het volgende:
[..]
Arabieren en Palestijnen zijn niet hetzelfde. Palestijnen willen aangeduid worden als Palestijn.
Het koloniehart klopt telkens wat harder zodra het woord gebruikt kan worden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef Pek het volgende:
Apartheid, het enige Nederlandse woord dat iedereen ter wereld kent, echt iets om trots op te zijn.
Je klinkt gefrustreerdquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou je hebt wel de waarheid in pacht vanaf je zolderkamer, ik zie weinig verschil
China is van mening dat ze rustig de Oeigoerse gemeenschap in kampen kan stoppen en de rest van de wereld hecht daar in zoverre waarde aan dat we ze niet binnenvallen. Niemand in morele zin waarde aan de mening van China, dat heb ik ook nergens beweerd, maar in de grotemensenwereld gelden er andere regels dan moreel gelijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, niemand vind het leuk?
Dus zou je zeggen dat we weliswaar erkennen dat ze een standpunt hebben, maar we voor de rest generlei waarde aan dat standpunt hechten?
Precies zoals ik zei dus?
Tsja zo is er altijd iets he, ik denk dat ze nergens op wachten en gewoon intern al een plan hebbenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:26 schreef littlemindy het volgende:
Het lijkt me dat ze nu eerst de vredestop van morgen afwachten?
Nee ik ben de eckte, net als jij, net als de restquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je klinkt gefrustreerdmisschien moet je even een luchtje gaan scheppen voordat je weer rare dingen hier gaat roepen.
Dat mag wel zo wezen, maar wanneer we spreken over de rechten van Palestijnen in gebied dat Israël bezet, dan hebben Arab Israelis daar niks mee te maken. Dus ik snap niet waarom je dat als argument aanhaalt om te bewijzen dat Israël geen apartheid staat is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Arabieren is de overkoepelende naam. Net zoals dat Turken betrekking kan hebben op heel veel volken.
De laatste 5 topics is het een verzameling van jij-bakken en discussies over de definitie van apartheid, er is teveel troep om überhaupt op te reageren, en het echte daadwerkelijke nieuws sneeuwt onder hierdoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde post.
Dan kun je net zo goed heel FOK! opdoeken, want we geven hier allemaal onze mening over onderwerpen waar we niet deskundig in zijn.
Als je het niet eens bent met wat andere posten, dan kun je dat ook gewoon beargumenteren. Met lulkoek zoals hierboven schiet niemand iets op.
Maar we moesten toch juist wel waarde hechten aan hun meningen, want "realiteit", "grondstoffen", "global south"?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
China is van mening dat ze rustig de Oeigoerse gemeenschap in kampen kan stoppen en de rest van de wereld hecht daar in zoverre waarde aan dat we ze niet binnenvallen.
Kom vechten danquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:00 schreef sp3c het volgende:
Behalve nattekat, die haalt zijn shit van quora
Strekking van mijn post moge duidelijk zijn, beetje zinloos om het over terminologie te gaan hebben nu.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:00 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat mag wel zo wezen, maar wanneer we spreken over de rechten van Palestijnen in gebied dat Israël bezet, dan hebben Arab Israelis daar niks mee te maken. Dus ik snap niet waarom je dat als argument aanhaalt om te bewijzen dat Israël geen apartheid staat is.
Plus dat niemand het meer over de waddeneilanden heeftquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De laatste 5 topics is het een verzameling van jij-bakken en discussies over de definitie van apartheid, er is teveel troep om überhaupt op te reageren, en het echte daadwerkelijke nieuws sneeuwt onder hierdoor.
Whats up met de Waddeneilanden?!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Plus dat niemand het meer over de waddeneilanden heeft
Kunt zeggen wat je wilt, maar die zijn tenminste wel traditioneel in hun opvattingen. In het westen merk je wel duidelijk een verzwakking daarin. En Hamas heeft daar gretig gebruik van gemaakt. Psychologisch gezien is het een tien met een gouden griffel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
En in het westen moeten we maar eens stoppen om daar schaamte over te voelen omdat het immoreel is, grow up, de wereld draait om macht en beter het westen dan China, Rusland of de islam bijv.
paar dagen terug, 2 topics vol landmeetkunde. het was een dom grapje want ik heb niet zo veel inhoudelijks te melden en wilde toch wat zeggen... dus jaquote:
Jij geeft ze een middelvinger, daarvan slapen Xi en Poetin heel slecht. De realiteit is echter dat Biden, Sunak, Macron, Von der Leyen, Scholz, Rutte, Trudeau en Stoltenberg dat niet doen en wel rekening houden met de macht en positie van Rusland en China.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar we moesten toch juist wel waarde hechten aan hun meningen, want "realiteit", "grondstoffen", "global south"?
Of wil je me nou gaan vertellen dat die dictators kunnen vinden wat ze willen, maar wij far and wide ze gewoon een middelvinger geven?
Precies zoals ik zei dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |