Dit is niet waar. Palestijnen binnen de groene lijnen (dus wat internationaal en volgens de VN enzo ook als Israel wordt gezien) hebben ze dezelfde rechten als Joodse-Israeli's.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Post #107.
Maar ik ben er nog steeds niet helemaal van overtuigd om dat nou apartheid te noemen. Het is duidelijk dat Israëlische staatsburgers van Palestijnse afkomst minder rechten hebben dan Israëlische staatsburgers van Joodse afkomst. Laat staan Palestijnen zonder Israëlisch paspoort. Ik vind het wel allemaal minder heftig dan waar ik apartheid nou echt mee associeer; segregatie op werkelijk elk vlak, in elk aspect van het dagelijks bestaan.
Maargoed, semantische discussie. Mensenrechtenschendingen zijn het zeker.
Precies wat je zegt. De Senaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik zag van de week een uitslag van de Senaat van 97-0, dus dat zal wel loslopen.
Je bedoelt te zeggen: ik kom wel weer terug wanneer ik feitenvrij dingen kan roepen die in mijn straatje passen en mensen die ik tegenspreek me niet vragen om mijn standpunten van gewicht te voorzien door met feiten en argumenten te komen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb genoeg van jullie. Ik kom wel weer terug als hier mensen komen die niet zulke extreme oogkleppen hebben.
Ik zie enkele concrete voorbeelden voorbij komen waaruit dat niet zo blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Palestijnen binnen de groene lijnen (dus wat internationaal en volgens de VN enzo ook als Israel wordt gezien) hebben ze dezelfde rechten als Joodse-Israeli's.
Vertel?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie enkele concrete voorbeelden voorbij komen waaruit dat niet zo blijkt te zijn.
Dit ja, denken dat de VS Israel niet zullen steunen is wel heel naïef.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik zag van de week een uitslag van de Senaat van 97-0, dus dat zal wel loslopen.
Misschien moet jij mij eens uitleggen waarom de meningen van dictators er toe doen. In ieder geval, in welke mate wij ons er iets van aan moeten trekken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
Je ziet bijvoorbeeld dat een China zich steeds meer begint te bemoeien met het Israël/Palestina-conflict.
Definitie van Apartheid volgens Artikel 3 lid c van de International Convention on the Suppression and Punishment of thequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet jouw werk voor je doen, de groeten. Als jij niet kan beargumenteren waarom het zo is, is het nu klaar.
Israels behandeling van Palestijnen:quote:(c) Any legislative measures and other measures calculated to prevent a racial group or
groups from participation in the political, social, economic and cultural life of the country and
the deliberate creation of conditions preventing the full development of such a group or
groups, in particular by denying to members of a racial group or groups basic human rights
and freedoms, including the right to work, the right to form recognized trade unions, the right to
education, the right to leave and to return to their country, the right to a nationality, the right to
freedom of movement and residence, the right to freedom of opinion and expression, and the
right to freedom of peaceful assembly and association;
quote:At the same time, Israel has controlled the population registry in the West Bank and Gaza since 1967 and
imposed policies, restrictions and measures to control the demography of the territory. Palestinians in these
territories remain without citizenship and are considered stateless, except for those who have obtained a
citizenship from a third country. The Israeli military issues them with identification cards that enable them to
permanently live and work in the territory. Israel’s control of the population registry since 1967 has further
facilitated the fragmentation of Palestinians and restricted their freedom of movement based on their legal
status and residence
BBC vind dat duiden van wat van (on)rechtmatig, is strijdig met de grondbeginselen van haar journalistiek bronquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:14 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael.com/liveblog-october-20-2023/
BBC admits mistakes in coverage of Gaza hospital blast; still won’t call Hamas terrorists
Daar ligt het altijd aan.quote:
Straks gaat het topic op slot omdat de mods mot hebbenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:37 schreef Tekaschi het volgende:
Standaard users die hier de mods tegen elkaar in zien gaan:
[ afbeelding ]
Dit is bekeken vanuit het standpunt dat het standpunt van het westen het moreel juiste standpunt is en dat de rest van de wereld zich daaran moet conformeren. En dat heeft de rest van de wereld lange tijd gedaan, maar daarin is wel wat aan het veranderen. Het westen is vooral voor zichzelf nog een lichtend voorbeeld van hoe het zou moeten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet jij mij eens uitleggen waarom de meningen van dictators er toe doen. In ieder geval, in welke mate wij ons er iets van aan moeten trekken.
Nu stijgt er een luchtje op a'la alsof de mening van iedereen en alles, ongeacht de motivatie, er blijkbaar toe doet.
Nattekittengatequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Straks gaat het topic op slot omdat de mods mot hebbenWat dan?
Op het moment dat die dictators meer economische en geopolitieke macht naar zich toe trekken gaat hun mening er steeds meer toe doen. Dat is helaas de realiteit. In het verleden konden wij, als westen, het standpunt van de rest van de wereld grotendeels negeren. Het westen had immers alle kaarten in handen (lees: alle macht).quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet jij mij eens uitleggen waarom de meningen van dictators er toe doen. In ieder geval, in welke mate wij ons er iets van aan moeten trekken.
Nu stijgt er een luchtje op a'la alsof de mening van iedereen en alles, ongeacht de motivatie, er blijkbaar toe doet.
Wettelijk?quote:
quote:The authorities also clearly consider Palestinian citizens of Israel as a single group different from Druze and Circassians since they exempt this group alone from military service in “consideration for their family, religious, and cultural affiliations with the Arab world (which has subjected Israel to frequent attacks), as well as concern
over possible dual loyalties
quote:While Palestinian citizens of Israel have Israeli citizenship, this has not been translated into their full
societal integration into Israel. This is partly because Israeli law defines Jewish Israelis as national
citizens, whereas Palestinian citizens of Israel are considered citizens but not nationals of Israel and as
such they enjoy different and inferior rights and privileges in law and practice
Hebben jullie hem nou uit jullie cult gegooit?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen: ik kom wel weer terug wanneer ik feitenvrij dingen kan roepen die in mijn straatje passen en mensen die ik tegenspreek me niet vragen om mijn standpunten van gewicht te voorzien door met feiten en argumenten te komen.
Allemaal een ban!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Straks gaat het topic op slot omdat de mods mot hebbenWat dan?
Nou, moreel juiste hoeft nog niet perse, maar voor ons het juiste standpunt en er is ook helemaal niks mis met goed begrepen eigenbelang. Daar heeft het niet-westen echt geen probleem mee. En in het westen moeten we maar eens stoppen om daar schaamte over te voelen omdat het immoreel is, grow up, de wereld draait om macht en beter het westen dan China, Rusland of de islam bijv.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is bekeken vanuit het standpunt dat het standpunt van het westen het moreel juiste standpunt is en dat de rest van de wereld zich daaran moet conformeren. En dat heeft de rest van de wereld lange tijd gedaan, maar daarin is wel wat aan het veranderen. Het westen is vooral voor zichzelf nog een lichtend voorbeeld van hoe het zou moeten.
Nu is het alleen nog even wachten op iemand die begint over 'superieure' en 'primitieve' culturen. Ik geef het een kwartiertje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is bekeken vanuit het standpunt dat het standpunt van het westen het moreel juiste standpunt is en dat de rest van de wereld zich daaran moet conformeren. En dat heeft de rest van de wereld lange tijd gedaan, maar daarin is wel wat aan het veranderen. Het westen is vooral voor zichzelf nog een lichtend voorbeeld van hoe het zou moeten.
Hier staat slechts een statement. Niet een uitleg.quote:
Ik vind een kwartier al erg lang.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu is het alleen nog even wachten op iemand die begint over 'superieure' en 'primitieve' culturen. Ik geef het een kwartiertje.
Ik ben, zoals je hebt kunnen zien, in een coulante bui vandaag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind een kwartier al erg lang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |