abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:21:19 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211017919
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Apartheid in Israël ontkennen staat wat mij betreft een beetje gelijk aan iets als het slavernijverleden van Nederland ontkennen, natuurlijk kan je het nuanceren in vergelijking tot (bijvoorbeeld) Zuid-Afrika dat het in Israël minder erg is maar er ligt zo veel bewijs dat je er echt niet omheen kan.
Hmm, nee, het is geen beste vergelijking die je hier maakt. Nederland heeft inderdaad een slavernijverleden maar Israël is geen apartheidsstaat. Een historisch feit op gelijke voet zetten met een leugen, maakt de leugen niet ook ineens een feit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211017922
Lastig hoor.

Die kinderen die nu hun ouders kwijtraken, grote kans dat dit de Hamasstrijders worden van over 10+ jaar.
Zij weten niet beter dan dat "Israël mijn ouders heeft gedood".

Die burgerbevolking moet niet de dupe worden, en juist kansen houden op een normaal (en beter) leven.
Dat lijkt me ook de enige weg waarin ze zelf afstand kunnen nemen (en zich mogelijk zelfs gaan verzetten tegen) organisaties als Hamas, die hen in feite misbruiken voor eigen macht en gewin.

Maar ja, hoe bereik je dat.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:23:09 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211017940
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij, en nog wat anderen hier zijn maar ietsiepietse behind the curve.

Mss je eens in gaan lezen hoe het economisch gaat, met die "aziatische tijger".

Overigens wordt het voor de rest nogal zeer bedenkelijke tegen dictators "aanschurken",

Als het 'onze pallestijnse zaak' maar dient,

Opgemerkt.

Maar geeft niet, overmorgen halen de oeigoeren weer het nieuws, en dan is xi weer als vanouds, "de vuige dictator". ;)
Huh? waar gaat dit over? 'Onze Palestijnse zaak'? Tegen dictators aanschurken?

Voor de rest is China's dip natuurlijk ook maar van tijdelijke aard, dat land staat niet op instorten ofzo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211017946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
Je bedoelt de Trump die als eerste staatshoofd Jerusalem als hoofdstad van Israel erkende, zijn standpunt over Oekraine zal anders zijn dan dat van de huidige regering maar wat Israel betreft staat hij er extremer in.
Nee, ik doel vooral op de versnelde verzwakking van de Amerikaanse dominantie op het wereldtoneel, in het geval dat Trump president wordt.

Dat hij Israël steunt staat inderdaad buiten kijf, maar dat doet elke Amerikanense president. Het gaat om de geopolitieke macht van de VS. Als Trump uit de NAVO stapt, en dat is niet ondenkbaar, slaat dat een enorme deuk in de machtspositie van de VS en het westen als geheel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211017951
tiktok

Dikke feest zo voor het begint.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:24:55 #231
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211017962
quote:
Israeli Defense Minister Yoav Gallant on Friday outlined three planned phases for the war against Hamas, detailing what will happen in Gaza if Hamas is destroyed.

The long-term plan is not for Israel to control "life in the Gaza Strip," Galland told lawmakers in a meeting in Tel Aviv.

“We are in the first phase, in which a military campaign is taking place with [airstrikes] and later with a [ground] maneuver with the purpose of destroying operatives and damaging infrastructure in order to defeat and destroy Hamas,” Gallant said, according to the Times of Israel.

The second phase of the war will be to "eliminate pockets of resistance" after Hamas is defeated.

“The third step will be the creation of a new security regime in the Gaza Strip, the removal of Israel’s responsibility for day-to-day life in the Gaza Strip, and the creation of a new security reality for the citizens of Israel and the residents of the [area surrounding Gaza],” Gallant said, according to the report.
https://www.foxnews.com/live-news/october-20-israel-hamas-war

Was dit al gepost?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211017967
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:24 schreef Rupibma het volgende:
[ tiktok ]

Dikke feest zo voor het begint.
Misschien is Hamas ook wel aan het feesten in die ondergrondse rukbunkers van ze. Weet jij veel
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211017975
Het lijkt me dat ze nu eerst de vredestop van morgen afwachten?
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:26:50 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211017980
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee, het is geen beste vergelijking die je hier maakt. Nederland heeft inderdaad een slavernijverleden maar Israël is geen apartheidsstaat. Een historisch feit op gelijke voet zetten met een leugen, maakt de leugen niet ook ineens een feit.
Hmm, nee, het is geen beste argumentatie waar je hier mee komt. Een feit een leugen noemen, maakt het feit niet ook ineens een leugen.

Met andere woorden: je zegt niks met bovenstaande reactie.
Huilen dan.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:27:13 #235
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211017984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:23 schreef -XOR- het volgende:
Tegen dictators aanschurken?
Ja, komen met dat er vooral maar naar xi, putin, bla, geluisterd moet worden, want "dat is immers de realiteit" en ze hebben "the global south achter zich", e.e.a. natuurlijk volledig in de context van het huidige topic, mag je prima zo noemen ;)
pi_211018004
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Misschien is Hamas ook wel aan het feesten in die ondergrondse rukbunkers van ze. Weet jij veel
Muziek is haram voor hun. Roken ook. Neuken ook. Beetje saai.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:29:45 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211018012
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland is dan ook een apartheidsstaat. Dat is de conclusie die we veilig kunnen trekken nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:30:04 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211018016
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, komen met dat er vooral maar naar xi, putin, bla, geluisterd moet worden, want "dat is immers de realiteit" en ze hebben "the global south achter zich", e.e.a. natuurlijk volledig in de context van het huidige topic, mag je prima zo noemen ;)
China, en ook Rusland hebben op het internationale toneel nu eenmaal een bepaalde macht en nemen een bepaalde positie in, dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar dat is inderdaad de realiteit en in de grotemensenwereld wordt dat ook gewoon erkend. Ik raad je aan om eens een boek over internationale betrekkingen te lezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:31:04 #239
5428 crew  miss_sly
pi_211018033
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er moet niet naar geluisterd worden, maar zij zullen wel luisterende oren vinden in andere staten buiten het westen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:33:33 #240
6484 ExTec
pi_211018061
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
China, en ook Rusland hebben op het internationale toneel nu eenmaal een bepaalde macht en nemen een bepaalde positie in, dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar dat is inderdaad de realiteit en in de grotemensenwereld wordt dat ook gewoon erkend.
Nee, dat ze "een positie innnemen", dat wordt niet betwist.

De vraag is wat mij met die positie moeten.

Hint: helemaal niets. Dictators die aan de lopende band hun reet afvegen aan mensenrechten en wat dies meer zij, dienen we inhoudelijk te negeren.
pi_211018068
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:11 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Bizar ja. In hetzelfde liveblog van NRC:

"Zware schade aan eeuwenoude Grieks-orthodoxe kerk in Gaza-Stad na explosie"

Dat blijkt dus helemaal niet waar:

[ twitter ]
Best gevaarlijk als dat soort MSM outlets bewust valse informatie verspreiden. Moet je nagaan hoeveel minder heldere lichten dit soort berichten gewoon klakkeloos geloven. Genoeg NRC leden die te dom om te poepen zijn en blind dit gaan overnemen.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:34:38 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211018073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
China, en ook Rusland hebben op het internationale toneel nu eenmaal een bepaalde macht en nemen een bepaalde positie in, dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar dat is inderdaad de realiteit en in de grotemensenwereld wordt dat ook gewoon erkend. Ik raad je aan om eens een boek over internationale betrekkingen te lezen.
Israel is nu eenmaal een bondgenoot van de VS, Rusland en China hebben andere belangen dus het is logisch dat ze kritiek hebben, maar of hun kritiek van invloed is op dit conflict betwijfel ik wel.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:34:47 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211018075
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, dat ze "een positie innnemen", dat wordt niet betwist.

De vraag is wat mij met die positie moeten.

Hint: helemaal niets. Dictators die aan de lopende band hun reet afvegen aan mensenrechten en wat dies meer zij, dienen we inhoudelijk te negeren.
Dat is jouw opvatting, die wordt alleen door niemand die een serieuze politieke rol inneemt op het wereldtoneel gedeeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211018079
Ambtenaren in verzet tegen ’onvoorwaardelijke steun’ kabinet aan Israël: ’Willen niet medeplichtig zijn aan catastrofe Gaza’

quote:
„De onvoorwaardelijke steun van ons kabinet aan Israël maakt ons medeplichtig aan de humanitaire catastrofe in Gaza. Dit kunnen en willen wij niet op ons geweten hebben”, staat in een brief die in handen is van De Telegraaf en door zo’n 200 ambtenaren van diverse ministeries is ondertekend.
Ach gut, 200 ambtenaren van de 138.376 ambtenaren zijn het er niet mee eens, toch zo'n 0,15% van het ambtenaren apparaat, kunnen we dus negeren in een democratie.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:36:18 #245
6484 ExTec
pi_211018089
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is jouw opvatting, die wordt alleen door niemand die een serieuze politieke rol inneemt op het wereldtoneel gedeeld.
Ow, want je wil hier gaan betogen dat de handen in menig land op elkaar gaan oa. mbt hoe china met haar minderheden omgaat?

Vooruit, doe maar. Ik wacht.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:36:46 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211018094
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hmm, nee, het is geen beste argumentatie waar je hier mee komt. Een feit een leugen noemen, maakt het feit niet ook ineens een leugen.

Met andere woorden: je zegt niks met bovenstaande reactie.
Ik zou hier eerder naar jezelf kijken, samen met wat andere progressief linkse en/of Islamtische users ben je bezig om een leugen als feit te presenteren, met als enige onderbouwing wat een paar antizionistische en antisemitische activisten vinden.

Er is al door verscheidene users uitgelegd dat Israël een staat is met een diverse samenleving, waar alle staatsburgers, ongeacht hun etnische of religieuze achtergrond, dezelfde rechten hebben en in de samenleving zijn vertegenwoordigd.

Dat is dus exact het tegenovergestelde van een apartheidsstaat. Maar blijf de leugen vooral volhouden hoor, weldenkende mensen zul je er niet mee voor de gek houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:36:56 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211018098
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:35 schreef Tekaschi het volgende:
Ambtenaren in verzet tegen ’onvoorwaardelijke steun’ kabinet aan Israël: ’Willen niet medeplichtig zijn aan catastrofe Gaza’
[..]
Ach gut, 200 ambtenaren van de 138.376 ambtenaren zijn het er niet mee eens, toch zo'n 0,15% van het ambtenaren apparaat, kunnen we dus negeren in een democratie.
Medeplichtig nog wel.

Overigens ben ik ook wel van mening dat er duidelijke afspraken moeten zijn, net zoals met Oekraïne.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:39:28 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211018119
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Israel is nu eenmaal een bondgenoot van de VS, Rusland en China hebben andere belangen dus het is logisch dat ze kritiek hebben, maar of hun kritiek van invloed is op dit conflict betwijfel ik wel.
Ik heb het ook niet zozeer over de rol van China op dit conflict want daarin is deze inderdaad nihil. Het enige is dat Israel en Saoedi Arabie aanstuurden op normalisatie van de onderlinge betrekkingen (en dus die van een hele hoop mena-landen waarop SA invloed heeft). Dat vindt Iran geen heel fijn idee en als een van de senior partners in de anti-Westen coalitie hebben die wel iets van invloed maar ik geloof niet dat China per se heel pro-palestijns is en India is dat zeker niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:39:47 #249
6484 ExTec
pi_211018121
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Klopt.

Voor met name china is wat er gebeurt in israel-gaza natuurlijk gewoon een talkingpoint. Het heeft 0,0 invloed op china in z'n geheel. Het is handig als stokje om het westen mee te slaan.

Maar dat belet bepaalde dwaalgeesten niet om hier te gaan verkondigen "dat we toch echt naar ze moeten luisteren, want "realiteit", "global south", bla".
pi_211018128
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik vond de oproep eigenlijk wel logisch. Ze veroordelen Hamas en hun daden, willen dat Israël niet te heftig reageert en dat Nederland probeert via diplomatieke kanalen te de-escaleren.

Kan ik me wel in vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')