En gezien de demonstraties in het westen, is 'het westen' hier ook enkel synoniem voor de regeringsleiders in die landen. Want 'het volk' wordt steeds minder pro-Israel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat het vergoelijken of anderzijds bagatelliseren van de gruwelijke moorden die vorige week door Hamas zijn gepleegd een felle reactie oproept, daar kan ik mij volledig in vinden. Maar in bepaalde kringen slaat men nu door de andere kant op. Elke steunbetuiging voor Gaza wordt bijkans uitgelegd als Israël- of zelfs jodenhaat.
Terwijl Benzema eigenlijk niets geks schrijft, inderdaad:
[..]
Maar zoals ik gisteren hier al opmerkte: we moeten beseffen dat het westen wereldwijd vrijwel alleen staat in zijn niet-aflatende steun aan Israël. De meeste niet-westerse landen zijn op z'n zachtst gezegd kritisch op het Israëlische optreden in Gaza.
Er wordt gewoon een putinje gedaan hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een ijzersterke ontkrachting als je de term begrijpt. Als je hem niet begrijpt, snap ik dat je dom blijft volhouden dat het slaat op Israël.
Dat Hamas een absolute ramp is voor Gaza, dat staat volgens mij buiten kijf. Al zullen veel Gazanen dat anders zien. In hun ogen is de terreurbeweging juist de enige partij die voor hen opkomt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook wel een bijzondere situatie eigenlijk. Alles wat je krijgt aan hulp en subsidies, materieel of financieel, investeren in terrorisme en zelfverrijking van de leiders en vervolgens naar het buurland wijzen als zogenaamde oorzaak voor de enorme ongelijkheid en armoede. Dan heb je lef hoor.
Van Baarle is zijn denken kwijt en geen idee over welke staat hij het denkt te hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aanvullend. De motie
* constaterende dat de Palestijnse bevolking al decennialang onderdrukt wordt en in een apartheidsstaat leeft;
* constaterende dat Israël tot op heden de Oslo-akkoorden niet heeft geïmplementeerd en steeds meer Palestijns land illegaal annexeert;
* overwegende dat de Palestijnen recht hebben op een realistisch tijdspad voor gelijke rechten;
* verzoekt de regering om de Palestijnse Staat te erkennen en in internati- onaal verband te komen tot een realistisch tijdpad voor gelijkwaardigheid en gelijke rechten voor de Palestijnen,
en gaat over tot de orde van de dag.
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2023D41885
Voor de wat rechtsere fokkers is het een aanrader om te lezen wat die Van Baarle allemaal ingediend heeft![]()
https://www.tweedekamer.n(...)t=date%3Adesc%3Adate
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Flink wat speklapjes op de BBQ gooien.
Weinig origineel wel.quote:
Ik heb eventjes het aantal argumenten in deze reactie geteld. Score: nul.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een ijzersterke ontkrachting als je de term begrijpt. Als je hem niet begrijpt, snap ik dat je dom blijft volhouden dat het slaat op Israël.
Ook dat, inderdaad.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En gezien de demonstraties in het westen, is 'het westen' hier ook enkel synoniem voor de regeringsleiders in die landen. Want 'het volk' wordt steeds minder pro-Israel.
Meeste Nederlanders zijn neutraal, maar van hen die wel fel een kant kiezen zijn de meeste pro-Palestina.
Of gewoon een rits varkens of varkensmest in die tunnels storten, zal lekker ruiken daar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:01 schreef UitStraling het volgende:
Dat gewiewel over dat het zo lastig zou zijn om Hamas uit de tunnels onder de Gazastrook te verdrijven, gewoon bij elk gaatje op je gemakje een BBQ opzetten en een maandje of twee tot tien wachten tot ze eruit komen kruipen.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:34 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Ja want dat eten joden, in tegenstelling tot moslims, wel.
Mooi putinje van jequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb eventjes het aantal argumenten in deze reactie geteld. Score: nul.
Hou maar op. Ik heb je om bewijs gevraagd en je levert niks, als ik tegenbewijs lever, wordt het genegeerd en nu doe je alsof het aan mij ligt. Het is goed met je.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb eventjes het aantal argumenten in deze reactie geteld. Score: nul.
Ik denk dat geen enkel fatsoenlijke persoon op deze wereld niet kritisch kan zijn op Israël, er valt meer dan genoeg over te zeggen en klagen, en dat moet ook, dat moeten we ook vooral blijven doen. Want na dit conflict moet het eens voor eeuwig afgelopen zijn met die ellende daar in dat gebied.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat, inderdaad.
Ik durf ook wel te stellen dat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking kritisch is op het handelen van Israël.
Ik vind het ook niet sterk om met deze motie mee te stemmen. Israel heeft zeker fundamentele kenmerken van een apartheidsstaat maar om dat juist nu voor het eerst zo expliciet te benoemen vind ik niet zo handig van de PvdA, omdat je daarmee de schijn wekt dat het terrorisme van Hamas dan het voor hun gewenste effect sorteert, dat moet je te allen tijde vermijden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Van Baarle is zijn denken kwijt en geen idee over welke staat hij het denkt te hebben.
De overgrote meerderheid van de wereldbevolking wordt via propaganda vertelt wat ze moeten denken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
Ik durf ook wel te stellen dat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking kritisch is op het handelen van Israël.
Absoluut. Veel mensen over de wereld bekijken geopolitiek van een geheel andere bril. Dat zie je dus ook in Nederland. Want veel van die pro-Palestina demonstranten zijn van buitenlandse afkomst.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat, inderdaad.
All of this has happened before and all of this will happen againquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkel fatsoenlijke persoon op deze wereld niet kritisch kan zijn op Israël, er valt meer dan genoeg over te zeggen en klagen, en dat moet ook, dat moeten we ook vooral blijven doen. Want na dit conflict moet het eens voor eeuwig afgelopen zijn met die ellende daar in dat gebied.
Mooie nikszeggende postquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkel fatsoenlijke persoon op deze wereld niet kritisch kan zijn op Israël, er valt meer dan genoeg over te zeggen en klagen, en dat moet ook, dat moeten we ook vooral blijven doen. Want na dit conflict moet het eens voor eeuwig afgelopen zijn met die ellende daar in dat gebied.
Letterlijk en figuurlijk .quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zelfde dus als die beelden waar ze leidingen uit de grond halen om oorlogstuig mee te maken, die mensen hebben zoveel kansen gekregen om iets te maken van dat gebied, ze verknallen het zelf ook gewoon elke keer.
Ik krijg ook al geen antwoord op mijn vraag wat wel als argument of bewijs wordt gezien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op. Ik heb je om bewijs gevraagd en je levert niks, als ik tegenbewijs lever, wordt het genegeerd en nu doe je alsof het aan mij ligt. Het is goed met je.
Je draagt een Quora-post van een MAGA-wappie aan en de kritieken van Amnesty en Human Rights Watch verwijs je naar de prullenmand.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op. Ik heb je om bewijs gevraagd en je levert niks, als ik tegenbewijs lever, wordt het genegeerd en nu doe je alsof het aan mij ligt. Het is goed met je.
Koos en ik liggen nog wel eens in de clinch met elkaar, soms wil ik nog wel even een teken tonen dat ik zijn bijdrages wel degelijk kan waarderen ook al ben ik het niet altijd met hem eens.quote:
Dat klopt deels, maar dat verandert verder niets aan de feitelijke situatie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de wereldbevolking wordt via propaganda vertelt wat ze moeten denken.
Tot zover de naieve concepten als ware er een wereldwijde consensus, ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |