Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven. Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."
Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Isral. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Isralische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Isral heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.
Het Isralische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.
In Egypte heeft een politieagent twee Isralische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.
Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Isral over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.
SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Op zondag 8 oktober 2023 18:17 schreef MissButterflyy het volgende: Rutte roept de nationale Veiligheidsraad morgen bijeen. Denk dat ze toch al wel gaan nadenken wat te doen als het hier onrustig wordt.
[..] Misschien nu verhoogde waakzaamheid op andere plekken
zijn er dan sub niveaus? Gaan we over naar het hoogste niveau? Ik snap er niks van.... of is het net zoals bij corona, dat de kaart direct de container in kan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Op zondag 8 oktober 2023 18:01 schreef HowardRoark het volgende: [..] Het is inderdaad erg zorgwekkend om te zien. Deze mensen weten in het Westen ook steeds meer institutionele macht te vergaren. We kunnen slechts hopen dat steeds meer Nederlanders dit ook gaan zien en daarom bijvoorbeeld aankomende november niet gaat stemmen voor partijen waar er in het ledenbestand mensen zijn 'moeite hebben' met steun aan Isral en kritiek op Hamas.
Mijn stem is nu besloten
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] De turken hadden het er goed voor elkaar. Wat mij betreft wordt het een turkse vassal
Het is niet alleen de Turken het was een islamitische dingetje skip naar 10:10 wanneer de kalief Umar al khattab de aartsbisschop van Jeruzalem vraagt hem naar de Tempelberg te brengen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Nationale Veiligheidsraad in spoedberaad en Nederland staat achter Isral.
Standaard procedure lijkt me. Hadden we iets anders verwacht?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Lijkt me ook wel lastig partij kiezen voor hem. Ik zie ook niet in hoe je de Palestijnen kunt veroordelen, en tegelijkertijd Rusland kan begrijpen en steunen. Maargoed, ik ben dan ook geen FvD stemmer.
Thierry veroordeelt Hamas dan ook niet. Hij roept beide kanten - net als Poetin - op tot het beindigen van het geweld. Thierry blijft Rusland, bondgenoot en sponsor van Iran en daarmee ook Hamas, trouw.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 18:25:47 ]
Ik heb nog nooit op die mafklapperige partij gestemd en dat ga ik ook aankomende november niet doen. Maar we zien dit wel vaker van progressieven, de discussiepartner moet dan worden weggezet als een FvD'er zodat dit balans biedt aan hun eigen radicale overtuigingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Ik heb nog nooit op die mafklapperige partij gestemd en dat ga ik ook aankomende november niet doen. Maar we zien dit wel vaker van progressieven, de discussiepartner moet dan worden weggezet als een FvD'er zodat dit balans biedt aan hun eigen radicale overtuigingen.
daar heb je zelf ook een handje van met je progressieven
[..] Thierry veroordeelt Hamas dan ook niet. Hij roept beide kanten - net als Poetin - op tot het beindigen van het geweld. Thierry blijft Rusland, bondgenoot en sponsor van Iran en daarmee ook Hamas, trouw.
Die Hamas is wel het kankergezwel van die regio zeg
Maar dit zal wel weer een bommenregen op Gaza worden waar duizenden mensen dood gaat die hier verder niks mee te maken hebben. Maar dat vind extreemrechts hier goed want het zijn moslims dus dan mogen ze wel dood.
[..] Thierry veroordeelt Hamas dan ook niet. Hij roept beide kanten - net als Poetin - op tot het beindigen van het geweld. Thierry blijft Rusland, bondgenoot en sponsor van Iran en daarmee ook Hamas, trouw.
Who the fuck cares. Thierry is veroordeeld tot een marginaal partijtje en zal ook nooit meer weten op te krabbelen.
[..] Ik heb nog nooit op die mafklapperige partij gestemd en dat ga ik ook aankomende november niet doen. Maar we zien dit wel vaker van progressieven, de discussiepartner moet dan worden weggezet als een FvD'er zodat dit balans biedt aan hun eigen radicale overtuigingen.
Misschien komt het door je bijdrages in BNW dat ik dit dacht. I stand corrected.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 18:28:13 ]
Ziek hoeveel psychopatische Extremistische K***** moslims er in het westen wonen.
Extra pijnlijk voor Moslims die helemaal niks met deze idioten hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Thierry is de laatste tijd ook moslimextremisten aan zijn wappielegertje aan het toevoegen dus dat is voorspelbaar.
Maar dit zal wel weer een bommenregen op Gaza worden waar duizenden mensen dood gaat die hier verder niks mee te maken hebben. Maar dat vind extreemrechts hier goed want het zijn moslims dus dan mogen ze wel dood.
Voorlopig zagen we toch echt wereldwijd Moslims met Palestina vlaggetjes zwaaien. En Bij1.
Op zondag 8 oktober 2023 18:17 schreef MissButterflyy het volgende: Rutte roept de nationale Veiligheidsraad morgen bijeen. Denk dat ze toch al wel gaan nadenken wat te doen als het hier onrustig wordt.
Als het daar verder escaleert, wat er dik in zit, dan zal dat wereldwijd idd best tot meer onrust kunnen leiden.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik erger me ook aan de toon hier bij vele users. Maar niks nieuws, zo gaat het hier al vanaf 2001 en ervoor ook wel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Waarom zou dat niet even de headliner mogen zijn? Past het niet in je straatje? Het is ook kut voor de gewone burgers van Gaza. Ze zitten daar als ratten in de val, er wordt wel makkelijk door Isral gezegd dat ze maar weg moeten maar dat is verdomd lastig.
[..] Dus dan moeten er willekeurig een paar duizend andere moslims een bom op hun kop krijgen?
Nee maar frappant dat je het nu al daar over hebt terwijl we bewijs zien van een feestende 5e colonne. Misschien dat eerst benoemen voordat je over extreemrechtsen begint? Die 5e colonne is een veel groter probleem dan die rukkende zolderkamerbruinhemden.
[..] Balen, nu.nl heeft zeker niet de memo gekregen dat ze niet mogen rapporteren over oorlogsmisdaden van Israel.
Welnee, in de ogen van extreemrechts is iedere daad van geweld tegen welke moslim dan ook iets goeds. Dus nu.nl zou dit als overwinning moeten bewierroken.
[..] Waarom zou dat niet even de headliner mogen zijn? Past het niet in je straatje? Het is ook kut voor de gewone burgers van Gaza. Ze zitten daar als ratten in de val, er wordt wel makkelijk door Isral gezegd dat ze maar weg moeten maar dat is verdomd lastig.
[..] Je bent het gewoon eens met die wet, en vind daarom dat vrouwen die simpelweg omdat ze vrouw zijn zich dienen te schikken naar wetten die gebaseerd zijn op seksisme eigenlijk gewoon niet zo moeten zeuren.
Die vrouwen worden dan weer NIET onderdrukt, en het is geheel logisch dat ze door de Moraliteitspolizei (lol) aan gort worden geslagen. Niet omdat ze stelen, moorden of brandstichten, nee, omdat ze geen doek op hun hoofd willen hoeven dragen.
De wetten in Zuid-Afrika en Alabama waren inderdaad ook gewoon 'wetten'.
Blij dat je dit toegeeft, want daarmee bewijs je dat onderdrukking en rechtvaardigheid je werkelijk niets interesseren
Nogmaals, je probeert een punt te maken wat geen punt is. Het gaat er niet om of men wel of niet eens is met een wet. Het gaat erom dat men zich aan de wetten van een land moet houden. Zoiets heet burgerplicht. Wat begrijp jij daar niet aan?
Je probeert steeds mij iets in de schoenen te schuiven terwijl jij vanaf het begin al gelijk in je eigen voet hebt geschoten.
[..] Nee maar frappant dat je het nu al daar over hebt terwijl we bewijs zien van een feestende 5e colonne. Misschien dat eerst benoemen voordat je over extreemrechtsen begint? Die 5e colonne is een veel groter probleem dan die rukkende zolderkamerbruinhemden.
De extreemrechtsen zitten in dit topic. Die lui op straat niet.
[..] Ik erger me ook aan de toon hier bij vele users. Maar niks nieuws, zo gaat het hier al vanaf 2001 en ervoor ook wel.
Wat denk je nou dat Isral KAN voor lijfbehoud?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Nogmaals, je probeert een punt te maken wat geen punt is. Het gaat er niet om of men wel of niet eens is met een wet. Het gaat erom dat men zich aan de wetten van een land moet houden. Zoiets heet burgerplicht. Wat begrijp jij daar niet aan?
Je probeert steeds mij iets in de schoenen te schuiven terwijl jij vanaf het begin al gelijk in je eigen voet hebt geschoten.
ach god, is die discussie nu nog niet voorbij....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Nogmaals, je probeert een punt te maken wat geen punt is. Het gaat er niet om of men wel of niet eens is met een wet. Het gaat erom dat men zich aan de wetten van een land moet houden. Zoiets heet burgerplicht. Wat begrijp jij daar niet aan?
Ja ik ben helemaal klaar met de extreem-linkse infiltratie binnen onze nieuwsmedia en universiteiten.
Het betreft helaas de enige manier om te zorgen dat Isral hopelijk eens hun burgers een veilig bestaan kan bieden. Dat heeft dus niets met moslims te maken, want er wonen er daar 2,5 miljoen van in Isral zelf, die volwaardig staatsburger zijn. Maar ook die zijn in principe niet veilig voor het barbaarse en terreurzuchtige volk dat zich de Palestijnen noemen. Zij willen immers heel Isral van de kaart vegen, met zeker een diepe haat jegens Joden, maar ook Druze en moslims, die gewoon onderdeel uitmaken van het Isralische leger, zijn niet veilig.
[..] Waarom zou dat niet even de headliner mogen zijn? Past het niet in je straatje? Het is ook kut voor de gewone burgers van Gaza. Ze zitten daar als ratten in de val, er wordt wel makkelijk door Isral gezegd dat ze maar weg moeten maar dat is verdomd lastig.
Die headliner komt alleen niet overeen met de tekst, dat is het echte probleem.
Dan moeten ze gewoon die terroristen zelf oppakken en uitleveren aan Isral. En uiteraard de ontvoerde Israli's bevrijden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Sympathie kweken voor de daders, bizar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Een paar mensen in dit topic houdt zich in. Dat betekent niet dat ze er niet zijn.
Ik denk dat menigeen wel een stuk naar rechts opschuift in stemgedrag naar aanleiding van alle gebeurtenissen dit weekend. In Israel maar ook de reacties hier in Nederland.
[..] Dus dan moeten er willekeurig een paar duizend andere moslims een bom op hun kop krijgen?
Nou, de Palestijnen juichen in grote getale dit terrorisme toe. Als de lijken van Isralirs door de straten worden gevoerd als een trofee, staan hele dorpen te feesten met gebak en muntthee. Dus je kunt zeker spreken van een moreel defect bij deze mensen, en als die de rekening gepresenteerd krijgen zou je daar geen medelijden mee moeten hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Wat denk je nou dat Isral KAN voor lijfbehoud?
Hoe bedoel je? Wat ze nu moeten doen? Ik heb geen idee, het is heel moeilijk en complex. Misschien een vredesmacht toelaten en water bij de wijn doen, en dat moeten de Palestijnen dan ook doen. Ik denk dat het een grote fout is keer op keer scholen, elektriciteitscentrales en het hele land lam te leggen als wraak.
[..] Ik denk dat menigeen wel een stuk naar rechts opschuift in stemgedrag naar aanleiding van alle gebeurtenissen dit weekend. In Israel maar ook de reacties hier in Nederland.
Enige waar deze verkiezingen om draaien is of je voor milieu en klimaatgekkigheid bent (dus het extremisme ervan) of dat je dat afwijst.
En nieuw sociaal contract lijkt dan leuk maar zal geen grote veranderingen teweegbrengen gok ik, Lientje mag aan de haal met mijn stem deze ronde.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op zondag 8 oktober 2023 18:39 schreef MissButterflyy het volgende: Misschien een vredesmacht toelaten en water bij de wijn doen, en dat moeten de Palestijnen dan ook doen.
Als Isral water bij de wijn doet, dan loont terrorisme dus. Lijkt me niet echt een precedent dat je wil stellen toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Kun je de daders van de aanslagen op het festival enz niet los zien van de 2 miljoen mensen die daar verder wonen? Het kan onmogelijk zo zijn dat die allemaal op de hoogte waren en het steunen.
[..] Het is inderdaad erg zorgwekkend om te zien. Deze mensen weten in het Westen ook steeds meer institutionele macht te vergaren. We kunnen slechts hopen dat steeds meer Nederlanders dit ook gaan zien en daarom bijvoorbeeld aankomende november niet gaat stemmen voor partijen waar er in het ledenbestand mensen zijn 'moeite hebben' met steun aan Isral en kritiek op Hamas.
Typisch dat jij zo'n idiote post onderschrijft. Ik heb nergens 'liberalen' die verschrikkelijke terreuractie van Hamas toen zien juichen, zoals de user die jij citeert beweert. Zelfs die halve garen van BIJ1 spraken enkel hun steun uit voor de Palestijnen, zij hielden hun mond over de aanslag zelf (wat natuurlijk veelzeggend is).
Persoonlijk steun ik Isral noch de Palestijnen. Ik snap dat Isral besluit om na gisteren hard terug te slaan, en heb daar ook begrip voor. Maar ik vind het conflict te complex om mij blind en kritiekloos achter een van de strijdende partijen te scharen.
Verder ben ik het niet eens met de woede die heerst bij veel mensen met een Arabische achtergrond, maar ik begrijp wel waar die vandaan komt. Bekijk de situatie in het Midden-Oosten eens door hun ogen.
Als Hamas 600 burgers vermoordt, schaart het westen zich als een blok achter Isral. Maar als Isral of de VS bommen gooien waarbij (bij elkaar opgeteld) duizenden slachtoffers vallen, dan wordt dat in het westen gebagatelliseerd, want de militaire actie had immers niet als doel om burgerslachtoffers te maken. Maar je koopt weinig voor zo'n uitleg als jouw hele familie is omgekomen door zo'n bom.
Wat er gisteren is gebeurd is kwaadaardig en Hamas zou op de een de of andere manier onklaar gemaakt moeten worden (al lukt dat niet met militair ingrijpen, vrees ik). Maar ik ben mij dus wel bewust van het bovenstaande en dat zet mij wel aan het denken.
[..] Hoe bedoel je? Wat ze nu moeten doen? Ik heb geen idee, het is heel moeilijk en complex. Misschien een vredesmacht toelaten en water bij de wijn doen, en dat moeten de Palestijnen dan ook doen. Ik denk dat het een grote fout is keer op keer scholen, elektriciteitscentrales en het hele land lam te leggen als wraak.
Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, het is tamelijk simpel, ze hebben te maken met een vijand die nooit zal stoppen.
Die vredesmacht waar je het over hebt is heel ideologisch en leuk verzonnen maar die komt niet. De enige met de capaciteit is de UN en die krijg je niet mee.
Er is geen andere oplossing dan full blown boots on the ground, ala Afghanistan, alles leegruimen en bezetten.
[..] Waarom stel je deze vraag niet eerst aan je medekameraad die ermee begonnen is?
Omdat jij hem weer oppakt na uren....
[..] Kun je de daders van de aanslagen op het festival enz niet los zien van de 2 miljoen mensen die daar verder wonen? Het kan onmogelijk zo zijn dat die allemaal op de hoogte waren en het steunen.
Vergeet ook niet om alle juichende, feestende en vlaggen wapperende mensen niet mee te rekenen (ook in NL, DE, FR, etc), die steunen ook heulmaal geen terrorisme. Die juichen gewoon omdat eh... wat eigenlijk.
Gaza nu geen stroom meer heeft? Medische hulp te kort komt? 't kon niet zijn dat ze juichen omdat Israel aangevallen was volgens jou. Dus wat vieren ze nu eigenlijk, dode Palestijnen?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
[..] Kun je de daders van de aanslagen op het festival enz niet los zien van de 2 miljoen mensen die daar verder wonen? Het kan onmogelijk zo zijn dat die allemaal op de hoogte waren en het steunen.
Heb je dat gerochel op het lijk van een 30 jarige vrouw gezien waarvan het lichaam in onnatuurlijke houding vervormd was en uitgekleed in een truck lag? Allah Akbar.
[..] Nou, ik denk eigenlijk dat dit de hele klimaatdiscussie gaat overschaduwen de komende tijd.
nou er is verschil tussen climate change en de stikstof waanzin die erop gericht is om zoveel mogelijk land op te kopen
Stikstof waanzin is gestoord
Klimaat verandering kunnen wij echt niets aan doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
[..] Treffend dat je met voorbeelden uit het jaar steen moet komen.
Zeker al 1000 jaar geleden of zo. Toch leeft het nog steeds bij die bevolking daar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
Ja, niet iedereen zit zoals jullie de hele dag op een donkere zolderkamer met zijn vingers op een toetsenbord te rammen. Veeg ff die kwijl eraf wil je.
[..] Nou, ik denk eigenlijk dat dit de hele klimaatdiscussie gaat overschaduwen de komende tijd.
We gaan het zien bij de volgende peilingen, maar PVV stemmen is je stem weggooien, die mogen nooit meeregeren.
[..] Klopt, ik was vergeten dat vorige week ze uit Staphorst al schietend door Amsterdam liepen.
Dat gaat echt gebeuren en volendam gaat hen helpen met een cook peuk in de bek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Er zullen er weinig van op de hoogte geweest zijn, maar ik ben er zeker van dat het overgrote deel dit steunt. Ook bij de interviews met bijv vrouwen in Gaza zie je alleen maar “wat moeten we nu doen, waar moeten we heen” puur op de consequenties voor zichzelf. Geen woord van afkeuring over dit barbaarse geweld, geen “ arme Isralische kinderen “
[..] Dat zeg ik ook niet. Individueel gezien zijn niet alle moslims terorristen nee. Maar terrorisme en islam lijken wel vaak hand in hand te gaan.
Terrorisme ontstaat normaal gesproken bij mensen die zich onderdrukt en slachtoffer voelen. Ongeacht of dat gevoel terecht is. Binnen de Islam is dat deels ook zo, omdat Moslims over de hele wereld opgejut worden door hun religieuze leiders met verhalen over dat het Westen tegen hun is en ze achtergesteld houdt.
Dat verhaal klopt natuurlijk niet, want het zijn juist de Islamitische leiders die hun volk dom en achtergesteld houden door bewuste propaganda, zelfverrijking en de noodzaak voor een gezamenlijke vijand.
En mede daardoor leeft een groot deel van de islamitische wereld, qua normen en waarden, nog in de middeleeuwen. En dat wordt in stand gehouden door rijkere Islamitische landen die maar wat graag die strijd gaande houden via financiering, ook omdat er binnen de Islam ook verschillende stromingen zijn die elkaar haten.
En terwijl ik dat alles zeg, is het gevoel van slachtoffers zijn van het westen juist op deze plek in Gaza niet helemaal onterecht. Dat maakt niet dat deze acties ook maar enigszins te rechtvaardigen zijn, want dit heeft niets meer te maken met vechten tegen onderdrukking. Dit is pure haat en beestachtig gedrag.
[..] Treffend dat je met voorbeelden uit het jaar steen moet komen.
Treffend omdat het nog steeds actueel is. Kun je nagaan hoelang het daar al onrustig is.
[..] Alleen lig je niet in een deuk; je beseft vooral dat je gewauwel over onderdrukking vooral van een schaamteloze oppervlakkigheid is.
Ik besef me al te goed hoe hypocriet en tegenstrijdig jij bent. Mensen die liegen en bedriegen hebben nooit een poot om op te staan. inhoudelijk had geen inbreng meer, nu schakel je over na persoonlijke aanvallen. Maar ga door, ik kan er alleen maar om lachen.
Er is geen andere oplossing dan full blown boots on the ground, ala Afghanistan, alles leegruimen en bezetten.
Trieste is dat dat achteraf gezien ook geen oplossing is geweest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
Echt, hijs die vlag! Moeten we er een referendum over gaan houden ofzo!? Onee mag niet...
🇷🇺🇵🇸🇮🇱 #BREAKING: Russian Hacker Group Takes Down Israeli Government Website
Killnet’s statement:
“Government of Israel, you are to blame for this bloodshed.
Back in 2022, you supported the terrorist regime of Ukraine.
You betrayed Russia.
Today Killnet officially informs you about it!
All Israeli government systems will be subject to our attacks!”
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Ik denk dat menigeen wel een stuk naar rechts opschuift in stemgedrag naar aanleiding van alle gebeurtenissen dit weekend. In Israel maar ook de reacties hier in Nederland.
Nee denk het niet, dit is al decennialang een ver van mijn bed show.
[..] Ik besef me al te goed hoe hypocriet en tegenstrijdig jij bent. Mensen die liegen en bedriegen hebben nooit een poot om op te staan. inhoudelijk had geen inbreng meer, nu schakel je over na persoonlijke aanvallen. Maar ga door, ik kan er alleen maar om lachen.
Je lacht niet. Verre van.
Moet toch vervelend zijn om te beseffen dat je hele strijd hier tegen onderdrukking geen moer met rechtvaardigheid of naastenliefde van doen heeft edoch enkel is gefundeerd op een gedeelde ideologie.
Fijn dat ze de Utrechtse vlag halfstok hangt voor ALLE burgers en niet voor de burgers van een van de partijen.
[..] Oh, heb je die Oekraense vlag weer. Plaats 1 post waarin ik steun betuig aan Poetin. Kun je dat? Nee, want liegen en bedriegen zit in jullie aard.
Ga weg vent
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
[..] Oh, heb je die Oekraense vlag weer. Plaats 1 post waarin ik steun betuig aan Poetin. Kun je dat? Nee, want liegen en bedriegen zit in jullie aard.
Ach, je doet nou wel alsof je het erg vind maar stiekem vind je het heerlijk om in de slachtofferrol te kruipen toch?
[..] Trieste is dat dat achteraf gezien ook geen oplossing is geweest.
Had Hitler toch gelijk. (nee natuurlijk niet, cynisme).
Volgens mij heeft Amerika vooral een grote fout gemaakt daar door de Taliban te vertrouwen wel goed leiding te kunnen geven over het land, daarbij ook allerhande militair materieel achtergelaten... Nee dat was een fout waar Trump voor het witte huis zou worden afgezet, maar Opa Biden heeft nergens last van.
Isral was juist heel terughoudend met steun voor Oekrane als ik het mij goed herinner
Moet toch vervelend zijn om te beseffen dat je hele strijd hier tegen onderdrukking geen moer met rechtvaardigheid of naastenliefde van doen heeft edoch enkel is gefundeerd op een gedeelde ideologie.
Welke rechtvaardigheid? Rechtvaardigheid die in jouw eigen straatje past? Dat is wel duidelijk aangezien jouw voorbeeld slechts van kracht mag zijn op Iran alleen.
Hoe stompzinnig kun je zijn dat je oproept tot geweld op non-combattanten, mensen die niets met deze terroristen te maken hebben?
Op wie doel je?
[..] Isral was juist heel terughoudend met steun voor Oekrane als ik het mij goed herinner
Klopt, ze steunden zowel Rusland als Oekrane
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Wat is er interessant aan? Hamas is verantwoordelijk voor zijn eigen terreurdaden, niet Netanyahu. En zo lang Netanyahu er zit, zeker met de huidige havikenclub, komt een eventueel vrede geen centimeter dichterbij. Nogal een open deur, alles bij elkaar.
Net op Twitter een filmpje gezien van een onthoofding met een schep... Leuk.
Enig besef mensen hoe ver je heen moet zijn voor dit soort wreedheden? Dit gebeurt in groepsverband (!).
Zionisten die liegen en bedriegen omdat het hun ware aard is. Dat ze zelfs tijdens de Nazi-tijd samenwerkten met de Nazi's. Dat is zionisme toen en NU.
Er is helemaal niets joods aan ‘Isral’, ook al willen de zionisten ons dat doen geloven. Sterker nog, het zionisme is het grootste verraad voor het ware jodendom.
Had grondlegger Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? En had David Ben Gurion, de oprichter en eerste premier van ‘Isral’ niet geroepen: “Als ik wist dat het mogelijk was om alle Duitse kinderen (waarmee hij de Duitse joden bedoelde) in veiligheid te brengen door hen te transporteren naar Engeland, of enkel de helft ervan te redden door hen te over te brengen naar ‘Isral’, dan zou ik voor de tweede optie kiezen.”? Hiermee gaf Ben Gurion er blijk van dat hij het leven van de joden minder waard vond dan zijn project, het stichten van ‘Isral’.
En verder kwamen de woorden van Herzl ook tot uiting in de jaren ‘30 toen de zionisten colaboreerden met de nazi’s met de Ha’avara-overeenkomst, de Rundschau en de rondleiding die zij in 1937 gaven aan Adolf Eichmann in het “project” Palestina.
De zionistische terreurorganisaties Haganah, Irgun en Stern gang (Lechi) zijn later opgegaan in het ‘Isralische’ leger (IDF). Laatstgenoemde onder leiding van Avraham Stern, was verantwoordelijk voor onder andere de moord op VN-bemiddelaar Folke Bernadotte en in 1941 zocht Lechi tot tweemaal toe aansluiting bij de nazi’s om tegen de Britten te vechten. Verder is het geen geheim dat ‘Isral’ goede banden had met het door gewezen nazi’s gesteunde militaire regime in Argentini en als klap op de vuurpijl huurde de Mossad in 1962 de gewezen SS’er Otto Skorzeny in om de raketgeleerde Heinz Krug te liquideren. Geweldige ideologie dat zionisme, nietwaar?
Het zijn de zionisten die de term antisemitisme hebben gedegradeerd tot een woord zonder enige betekenis. Hoe het ook zij, ik heb niets tegen rechtgeaarde joden maar het zionisme is niets anders dan een uiterst verwerpelijke, racistische ideologie. Niet voor niets was ooit bij resolutie (3379) door de VN vastgelegd dat het zionisme een vorm is van racisme en rassendiscriminatie. Helaas is deze in 1991 onder druk van ‘Isral’ ingetrokken als voorwaarde voor de fictieve vredesbesprekingen o.l.v. George Bush sr. Antisemitism™
[..] Fijn dat ze de Utrechtse vlag halfstok hangt voor ALLE burgers en niet voor de burgers van een van de partijen.
Te laf om een morele keuze te maken, dat is het.
[..] Wat is er interessant aan? Hamas is verantwoordelijk voor zijn eigen terreurdaden, niet Netanyahu. En zo lang Netanyahu er zit, zeker met de huidige havikenclub, komt een eventueel vrede geen centimeter dichterbij. Nogal een open deur, alles bij elkaar.
En Isral is verantwoordelijk voor de terreurdaden in de Palestijnse gebieden. Beide partijen zijn al tientallen jaren door en door verrot bezig.
[..] Welke rechtvaardigheid? Rechtvaardigheid die in jouw eigen straatje past? Dat is wel duidelijk aangezien jouw voorbeeld slechts van kracht mag zijn op Iran alleen.
Nee hoor.
Vandaar dat ik verwijs naar Zuid-Afrika, de Zuidelijke verenigde staten, Ustasha-Kroati en andere historische antecedenten wanneer ik het over 'onderdrukking' heb, vooral wanneer die middels 'wetten' geaccordeerd zijn.
Voor mij geldt namelijk geen politieke partij, religie of ideologie die opdeelt wanneer mensen deugen en wanneer niet, noch voel ik mij automatisch 'verbonden' met een groep omdat zij zaken delen met mij.
Dat is het mooie van humanisme. Daar staat de mens, elk mens, centraal, en is elke vorm van agressie jegens die mens, zeker wanneer op ideologie gestoeld, afkeurenswaardig.
Daarom zul je mij niet in allerlei bochten zien wringen om geweld van een IRA of fundamentalistische christenen in de VS af te keuren.
Probeer het eens: de mens loszien van diens 'groep'. Maakt je kretologien omtrent onderdrukking iets geloofwaardiger.
Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Deadre het volgende: Zionisten die liegen en bedriegen omdat het hun ware aard is. Dat ze zelfs tijdens de Nazi-tijd samenwerkten met de Nazi's. Dat is zionisme toen en NU.
Er is helemaal niets joods aan ‘Isral’, ook al willen de zionisten ons dat doen geloven. Sterker nog, het zionisme is het grootste verraad voor het ware jodendom.
Had grondlegger Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? En had David Ben Gurion, de oprichter en eerste premier van ‘Isral’ niet geroepen: “Als ik wist dat het mogelijk was om alle Duitse kinderen (waarmee hij de Duitse joden bedoelde) in veiligheid te brengen door hen te transporteren naar Engeland, of enkel de helft ervan te redden door hen te over te brengen naar ‘Isral’, dan zou ik voor de tweede optie kiezen.”? Hiermee gaf Ben Gurion er blijk van dat hij het leven van de joden minder waard vond dan zijn project, het stichten van ‘Isral’.
En verder kwamen de woorden van Herzl ook tot uiting in de jaren ‘30 toen de zionisten colaboreerden met de nazi’s met de Ha’avara-overeenkomst, de Rundschau en de rondleiding die zij in 1937 gaven aan Adolf Eichmann in het “project” Palestina.
De zionistische terreurorganisaties Haganah, Irgun en Stern gang (Lechi) zijn later opgegaan in het ‘Isralische’ leger (IDF). Laatstgenoemde onder leiding van Avraham Stern, was verantwoordelijk voor onder andere de moord op VN-bemiddelaar Folke Bernadotte en in 1941 zocht Lechi tot tweemaal toe aansluiting bij de nazi’s om tegen de Britten te vechten. Verder is het geen geheim dat ‘Isral’ goede banden had met het door gewezen nazi’s gesteunde militaire regime in Argentini en als klap op de vuurpijl huurde de Mossad in 1962 de gewezen SS’er Otto Skorzeny in om de raketgeleerde Heinz Krug te liquideren. Geweldige ideologie dat zionisme, nietwaar?
Het zijn de zionisten die de term antisemitisme hebben gedegradeerd tot een woord zonder enige betekenis. Hoe het ook zij, ik heb niets tegen rechtgeaarde joden maar het zionisme is niets anders dan een uiterst verwerpelijke, racistische ideologie. Niet voor niets was ooit bij resolutie (3379) door de VN vastgelegd dat het zionisme een vorm is van racisme en rassendiscriminatie. Helaas is deze in 1991 onder druk van ‘Isral’ ingetrokken als voorwaarde voor de fictieve vredesbesprekingen o.l.v. George Bush sr. Antisemitism™
Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Deadre het volgende: Zionisten die liegen en bedriegen omdat het hun ware aard is. Dat ze zelfs tijdens de Nazi-tijd samenwerkten met de Nazi's. Dat is zionisme toen en NU.
Misschien wat van die heilige beeldjes uit museu terug geven of zo. En wat oude munten.
Maar dat is nu ook het probleem, eenzijdige context. Alle jaren ervoor liepen ze er ook al, en deze actie is al weken van te voren gepland.
‘Het eerste slachtoffer van een oorlog is de waarheid’
Persoonlijk denk ik dat er een heel vies spelletje gespeeld is. Die grens is altijd zwaar beveiligd, Israel's leger en zijn geheime dienst zijn de beste van de wereld in mijn beleving.
Hoe dit dan heeft kunnen plaatsvinden, ik snap het niet.
[..] Wat is er interessant aan? Hamas is verantwoordelijk voor zijn eigen terreurdaden, niet Netanyahu. En zo lang Netanyahu er zit, zeker met de huidige havikenclub, komt een eventueel vrede geen centimeter dichterbij. Nogal een open deur, alles bij elkaar.
Jij leek te suggereren dat Isral geen centimeter toe moet geven. Dat is wat Netanyahu deed, en hij deed er zelfs een schepje bovenop. Deze houding leidt tot niks.
Als de rook is opgetrokken en deze oorlog achter de rug is, is het te hopen dat de politieke top van Isral aan introspectie doet en de gemaakte beleidskeuzes tegen het licht houdt.
[..] Maar heb je ook nog een bron van het filmpje?
Ja, Twitter.
Onbetrouwbaar of dat hiermee te maken heeft, kan ook IS zijn en oud materiaal wie weet. Maar die "strijders" hebben honderden festivalganger neergemaaid h, dus wie weet.
[..] Had Hitler toch gelijk. (nee natuurlijk niet, cynisme).
Volgens mij heeft Amerika vooral een grote fout gemaakt daar door de Taliban te vertrouwen wel goed leiding te kunnen geven over het land, daarbij ook allerhande militair materieel achtergelaten... Nee dat was een fout waar Trump voor het witte huis zou worden afgezet, maar Opa Biden heeft nergens last van.
Met welk land waar de vs is binnengevallen en een puppet regering heeft aangesteld is het wel goed afgelopen?
[..] Maar dat is nu ook het probleem, eenzijdige context. Alle jaren ervoor liepen ze er ook al, en deze actie is al weken van te voren gepland.
‘Het eerste slachtoffer van een oorlog is de waarheid’
Persoonlijk denk ik dat er een heel vies spelletje gespeeld is. Die grens is altijd zwaar beveiligd, Israel's leger en zijn geheime dienst zijn de beste van de wereld in mijn beleving.
Hoe dit dan heeft kunnen plaatsvinden, ik snap het niet.
Ik geloof er niets van, maar dan lekt dat vanzelf wel uit in Isral, dat is een duidelijk verschil met Hamas. Daar lekt alleen bloed uit.
Vandaar dat ik verwijs naar Zuid-Afrika, de Zuidelijke verenigde staten, Ustasha-Kroati en andere historische antecedenten wanneer ik het over 'onderdrukking' heb, vooral wanneer die middels 'wetten' geaccordeerd zijn.
Voor mij geldt namelijk geen politieke partij, religie of ideologie die opdeelt wanneer mensen deugen en wanneer niet, noch voel ik mij automatisch 'verbonden' met een groep omdat zij zaken delen met mij.
Dat is het mooie van humanisme. Daar staat de mens, elk mens, centraal, en is elke vorm van agressie jegens die mens, zeker wanneer op ideologie gestoeld, afkeurenswaardig.
Daarom zul je mij niet in allerlei bochten zien wringen om geweld van een IRA of fundamentalistische christenen in de VS af te keuren.
Probeer het eens: de mens loszien van diens 'groep'. Maakt je kretologien omtrent onderdrukking iets geloofwaardiger.
Je hoeft geen voorbeeld aan te halen van een plaats die tienduizend km verderop ligt. Hier het land waar jij zelf in woont heeft ook wetten die de vrijheid van vrouwen beperken. Volgens jouw gekke redenatie zouden wij ons niet aan de wet hoeven te houden omdat je een wet mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is.
[..] Nee hoor, maar velen juichen het wel actief toe.
Waarom denk je dat? In Nederland hebben we ook extreemrechtse partijen, maar lang niet alle mensen staan daar achter. Verre van zelfs. Denk je dat alle Palestijnen de extreemrechtse Hamas steunen?
Het leven is geen krentenbol... Volg de pijlen. I am the Lizard King. I can do anything.
[..] Je hoeft geen voorbeeld aan te halen van een plaats die tienduizend km verderop ligt. Hier het land waar jij zelf in woont heeft ook wetten die de vrijheid van vrouwen beperken. Volgens jouw gekke redenatie zouden wij ons niet aan de wet hoeven te houden omdat je een wet mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is.
[..] Met welk land waar de vs is binnengevallen en een puppet regering heeft aangesteld is het wel goed afgelopen?
De VS kan vaak beter wegblijven ja, doch is de onderdrukking van Afghanistan nu en Iran nu, van ongekende proporties, en ongewenst door de bevolking ook nog.
Als ze het niet steunen kunnen ze maar beter in actie komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Knetterchocoladepannenkoek.
[..] Jij leek te suggereren dat Isral geen centimeter toe moet geven. Dat is wat Netanyahu deed, en hij deed er zelfs een schepje bovenop. Deze houding leidt tot niks.
Als de rook is opgetrokken en deze oorlog achter de rug is, is het te hopen dat de politieke top van Isral aan introspectie doet en de gemaakte beleidskeuzes tegen het licht houdt.
Als Isral op dit moment concessies gaat doen dan is dat wat mij betreft een signaal dat terrorisme loont, ja. Betekent overigens niet dat ik iedere contra-actie van Isral goed zal keuren, want er gaan ongetwijfeld een massa burgerslachtoffers in de Gazastrook vallen en dat is ook nooit goed te praten.
Er is op korte termijn nu geen kans op onderhandelingen tussen beide partijen. Want als die er wel komen, dan zou je in de situatie komen dat je moet toegeven aan terroristen.
Dat hoeven wij hier nu niet te specificeren aangezien je zegt dat je een wet (welke wet dan ook) mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is. Anders accepteer je toch wat ik zeg over het feit dat je je aan de wetten van een land moet houden?
Waarom blijft hier ongestraft een antisemitische complottheorie staan?
Ja die extreme kolonistenkant kiezen betaalt zich nu wel uit.
Vanaf het begin af aan een domme tactiek geweest. Overigens net als wat hamas nu aan het doen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] Dat hoeven wij hier nu niet te specificeren aangezien je zegt dat je een wet (welke wet dan ook) mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is. Anders accepteer je toch wat ik zeg over het feit dat je je aan de wetten van een land moet houden?
Behalve als je bij Hamas zit natuurlijk. Als je je dan niet aan de wetten van Isral houdt (geloof het of niet, die hebben wetgeving die kidnappen en moord verbiedt) is het geen probleem want ze zijn ertoe gedwongen toch?
Ik weet nog dat ik op hem reageerde over de uitspraak van Hertsl maar kreeg uiteraard geen antwoord terug
[..] Typisch dat jij zo'n idiote post onderschrijft. Ik heb nergens 'liberalen' die verschrikkelijke terreuractie van Hamas toen zien juichen, zoals de user die jij citeert beweert. Zelfs die halve garen van BIJ1 spraken enkel hun steun uit voor de Palestijnen, zij hielden hun mond over de aanslag zelf (wat natuurlijk veelzeggend is).
Persoonlijk steun ik Isral noch de Palestijnen. Ik snap dat Isral besluit om na gisteren hard terug te slaan, en heb daar ook begrip voor. Maar ik vind het conflict te complex om mij blind en kritiekloos achter een van de strijdende partijen te scharen.
Verder ben ik het niet eens met de woede die heerst bij veel mensen met een Arabische achtergrond, maar ik begrijp wel waar die vandaan komt. Bekijk de situatie in het Midden-Oosten eens door hun ogen.
Als Hamas 600 burgers vermoordt, schaart het westen zich als een blok achter Isral. Maar als Isral of de VS bommen gooien waarbij (bij elkaar opgeteld) duizenden slachtoffers vallen, dan wordt dat in het westen gebagatelliseerd, want de militaire actie had immers niet als doel om burgerslachtoffers te maken. Maar je koopt weinig voor zo'n uitleg als jouw hele familie is omgekomen door zo'n bom.
Wat er gisteren is gebeurd is kwaadaardig en Hamas zou op de een de of andere manier onklaar gemaakt moeten worden (al lukt dat niet met militair ingrijpen, vrees ik). Maar ik ben mij dus wel bewust van het bovenstaande en dat zet mij wel aan het denken.
Goede post, maar we bekijken het dan echt op een andere manier. In de basis moet het uitgangspunt natuurlijk zijn het kunnen erkennen van de staat Isral. Dat kunnen veel Arabische volkeren al niet en dit speelt al sinds oprichting van van het land.
Want vanaf dat moment is eigenlijk alleen de totale vernietiging van Isral de enige optie voor deze mensen. Dus dan kun je wel spreken over dat je de woede bij veel mensen met een Arabische achtergrond begrijpt. Maar deze veelal primitieve en ongegronde haat tegen de enige Joodse staat ter wereld, verdiend geen begrip.
Wat is er 'interessant' aan dit perspectief? Deze linkse krant probeert hier nu de schuld (deels) in de schoenen Netanyahu te schuiven. Dat is natuurlijk waanzin.
[..] Als Isral op dit moment concessies gaat doen dan is dat wat mij betreft een signaal dat terrorisme loont, ja. Betekent overigens niet dat ik iedere contra-actie van Isral goed zal keuren, want er gaan ongetwijfeld een massa burgerslachtoffers in de Gazastrook vallen en dat is ook nooit goed te praten.
Er is op korte termijn nu geen kans op onderhandelingen tussen beide partijen. Want als die er wel komen, dan zou je in de situatie komen dat je moet toegeven aan terroristen.
Israel doet al jaren concessies met terroristen. Dus...
[..] Veranderd er iets aan het verhaal? Feiten zijn feiten en waarheid is waarheid. Pijnlijk he voor de zionisten-aanbidders
De feiten zijn dat het Zionisme pas op gang kwam n.a.v. eeuwenlange pogroms in Europa, en vooral eind 19e eeuw in Oost-Europa. Niet vreemd ook dat juist in Rusland de frauduleuze 'Protocollen' werden opgesteld. Het idee dat Joden niet veilig waren hier, kwam niet uit de lucht vallen.
En nee, dat lag niet aan de Joden zelf. Dat heeft diens wortels vooral in de achterlijke bewering dat 'de Joden' Christus vermoord zouden hebben. DAAR ligt de bron van alle ellende m.b.t. dit onderwerp.
Maar dat laat je erbuiten, want als antisemiet is het je vooral te doen om het dehumaniseren van de Joden als steeds plottende, kwaadaardige en ondermijnende sujetten, er steeds op uit om de 'Goyim' te overheersen.
Het fijne is wel dat je van een uitstervende soort bent; misschien vind je in de walgelijkste spelonken van het net nog enige aanhang, de rest der mensheid evolueert vrolijk verder.
[..] Dat hoeven wij hier nu niet te specificeren aangezien je zegt dat je een wet (welke wet dan ook) mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is. Anders accepteer je toch wat ik zeg over het feit dat je je aan de wetten van een land moet houden?
Die wetten zijn er dus niet, dank je wel.
Overigens, aangezien dit je standpunt is, zijn alle wetten die Isral afkondigt dus ook onaanraakbaar, correct?
Op zondag 8 oktober 2023 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende: Overigens, aangezien dit je standpunt is, zijn alle wetten die Isral afkondigt dus ook onaanraakbaar, correct?
oei
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Op zondag 8 oktober 2023 18:42 schreef ludovico het volgende: Die vredesmacht waar je het over hebt is heel ideologisch en leuk verzonnen maar die komt niet. De enige met de capaciteit is de UN en die krijg je niet mee.
@Opnaarutrecht waarom verwijder jij je reactie? Haha, ben je echt zo levenloos dat je urenlang bent gaan graaien naar reacties van jaar geleden in de hoop dat je iets vindt waaruit zou moeten blijken da tik een pro poetin man ben?
Het punt is dat jij niet begrijpt dat andere mensen zich objectief kunnen opstellen betreft diverse geopolitieke kwesties. Jij bent partijdig, ik ben onpartijdig. Dat is het verschil.
[..] Prima zo, tijd om dat zooitje helemaal uit te roken.
Erik de Vlieger heeft nu ook dat filmpje gedeeld van die onthoofding met een schop...... Cynisme is HOOG op Twitter, van alle "geen vlag, niks tonen / Utrechtse vlag halfstok / NOS vindt de response van Israel buitensporig" gedoe.
[..] Erik de Vlieger heeft nu ook dat filmpje gedeeld van die onthoofding met een schop...... Cynisme is HOOG op Twitter, van alle "geen vlag, niks tonen / Utrechtse vlag halfstok / NOS vindt de response van Israel buitensporig" gedoe.
[..] Niet alleen een paar dagen terug, die copy paste die brol steeds opnieuw. Hier, 17 maanden geleden
Hahahahhahaha omg meen je niet
edit heb het net gefact checked en het is precies dezelfde bagger( met een kleine aanpassing hier en daar)
Voldoende mankracht om iets af te kunnen dwingen als ze eenmaal staan. Maar ehh, praktisch zijn ze wel rg traag.
Erik de Vlieger is ook maar een rijke stinkert uit Portugal. Maar het kan prima dat het authentiek is.
[..] Behalve als je bij Hamas zit natuurlijk. Als je je dan niet aan de wetten van Isral houdt (geloof het of niet, die hebben wetgeving die kidnappen en moord verbiedt) is het geen probleem want ze zijn ertoe gedwongen toch?
Nu kraam je nog meer poep uit. Welke Isralische wet is van toepassing op gebieden die niet tot hun behoort? Compleet gekken hier.
Ik zou denken dat met wachtrijen van 8-11 maanden bij de GGZ je intussen geholpen zou zijn.
Ah dat is die mafkees. Was hij ook niet een keer opgepakt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Op zondag 8 oktober 2023 19:09 schreef Werkperd het volgende: @:opnaarutrecht waarom verwijder jij je reactie? Haha, ben je echt zo levenloos dat je urenlang bent gaan graaien naar reacties van jaar geleden in de hoop dat je iets vindt waaruit zou moeten blijken da tik een pro poetin man ben?
Het punt is dat jij niet begrijpt dat andere mensen zich objectief kunnen opstellen betreft diverse geopolitieke kwesties. Jij bent partijdig, ik ben onpartijdig. Dat is het verschil.
De moderatie heeft mijn reactie verwijderd, slimpie. Ook kan iedereen op dit forum je geposte Russische propaganda gemakkelijk terugvinden. Tenslotte steun jij extremisten en ik niet. Dat is het verschil.
[..] de VN heeft geen mankracht, die zijn daarvoor afhankelijk van de lidstaten en ik garandeer je dat niemand zin heeft om hier troepen voor te leveren
Het sturen van een "vredesmacht" zal altijd geveto'd worden in de Veiligheidsraad.
[..] Weer een paar bierflesjes op? Welke wet van Isral is toepasbaar op gebieden die niet tot hen behoren? Wtf?
Ik heb je post gerapporteerd, je drank insinuaties zijn beneden alle peil. Ik hoop dat je dit topic uit gegooid wordt, niet vanwege je mening, maar vanwege je manier van communiceren
Op zondag 8 oktober 2023 19:09 schreef Werkperd het volgende: @:opnaarutrecht waarom verwijder jij je reactie? Haha, ben je echt zo levenloos dat je urenlang bent gaan graaien naar reacties van jaar geleden in de hoop dat je iets vindt waaruit zou moeten blijken da tik een pro poetin man ben?
Hard gelachen, vriend. Nogmaals, ik ben absoluut geen fan van Isral als het aankomt op behandeling van mensen, maar het terrorisme van gisteren is not done.
Je kunt niet stellen dat je objectief bent als je alleen maar doet alsof Isral de schuldige is en dat vind ik ook bij mensen die alleen de Palestijnen als schuldige aanwijzen. Het is precies het conflict in het klein. Je kiest duidelijk partij, omdat je toevallig hetzelfde geloof hebt en dat geldt ook voor veel 'Isral kan niets fout doen'-mensen. Als die twee hier op Fok al niet als volwassen mensen kunnen discussiren, laat staan hoe dat dan daar zit.,
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
[..] Weer een paar bierflesjes op? Welke wet van Isral is toepasbaar op gebieden die niet tot hen behoren? Wtf?
Ik weet 't, werkperd, ik als verfoeilijke ketter ben natuurlijk een enorme zuiplap.
Nu we dat hebben vastgesteld, nog maar eens de vraag: aangezien wetten per definitie onaanraakbaar zijn, geldt dat dus ook voor wetten die Isral opstelt?
[..] Het sturen van een "vredesmacht" zal altijd geveto'd worden in de Veiligheidsraad.
Sowieso door Rusland.
Als het westen cht die oorlog niet wilde of Oekraine in stand zou moeten blijven en bij Nato hadden we natuurlijk aan de grens kunnen gaan staan, dan was die oorlog er vermoedelijk niet geweest.
[..] Prima zo, tijd om dat zooitje helemaal uit te roken.
Het is nog even afwachten of dit echt menens is of even wat stoere taal.
[..] Ik heb je post gerapporteerd, je drank insinuaties zijn beneden alle peil. Ik hoop dat je dit topic uit gegooid wordt, niet vanwege je mening, maar vanwege je manier van communiceren
Niet nodig; ik kan dat wel hebben... Te meer daar ik zijn type al jaren ken.
Tegen de acties van Hamas zijn sluit zo'n mening ook niet uit natuurlijk. Of het nu Hamas is of Isral, onschuldige mensen vermoorden is natuurlijk nooit een helpende hand in een conflict.
Als het westen cht die oorlog niet wilde of Oekraine in stand zou moeten blijven en bij Nato hadden we natuurlijk aan de grens kunnen gaan staan, dan was die oorlog er vermoedelijk niet geweest.
Ik vraag het mij gewoon af.
Op zondag 8 oktober 2023 19:10 schreef LaDaDiDa het volgende: Ik begrijp Isral. Echter wel bang dat dit weer een nieuwe vluchtelingenstroom met Palestijnen uit Gaza op gang brengt naar Europa.
Hopelijk valt dat mee...
Daar moeten we alvast op voorsorteren en palestijnen als gevaar voor de nationale veiligheid bestempelen, direct retour naar Isral en die mogen uitzoeken of het een terrorist is of niet.
Ja daarom is het ook zo'n enorm stupide idee van hamas en al helemaal van de palestijnen om te gaan juichen en feest te vieren. Dit gaan ze namelijk met bloed betalen.
Op zondag 8 oktober 2023 19:10 schreef LaDaDiDa het volgende: Ik begrijp Isral. Echter wel bang dat dit weer een nieuwe vluchtelingenstroom met Palestijnen uit Gaza op gang brengt naar Europa.
Hopelijk valt dat mee...
Noodeiland maken op zee.
[..] Ah dat is die mafkees. Was hij ook niet een keer opgepakt? [..] Ja daarom is het ook zo'n enorm stupide idee van hamas en al helemaal van de palestijnen om te gaan juichen en feest te vieren. Dit gaan ze namelijk met bloed betalen.
Ook als die paar figuren niet stonden te juichen zou er veel bloed vloeien.
[..] Het sturen van een "vredesmacht" zal altijd geveto'd worden in de Veiligheidsraad.
probleem is meer dat zowel Israel als de Palestijnen er akkoord mee moeten gaan, als die wel akkoord gaan zie ik geen enkele logische reden waarom iemand daar een veto over uit zou spreken als dat uberhaupt al kan naast dat niemand troepen zal willen leveren om hier tussen te gaan staan
[..] De moderatie heeft mijn reactie verwijderd, slimpie. Ook kan iedereen op dit forum je geposte Russische propaganda gemakkelijk terugvinden. Tenslotte steun jij extremisten en ik niet. Dat is het verschil.
Volgens mij ben jij er snel achter gekomen dat mijn bericht jouw valse aantijging ontkracht. Vandaar dat je die maar weer snel verwijderd hebt.
Die zitten zo diep in hun erfzonde-fetisj dat helder denken onmogelijk is gemaakt.
Als wij het eens zijn moeten ze het wel heel erg bont gemaakt hebben.
[..] probleem is meer dat zowel Israel als de Palestijnen er akkoord mee moeten gaan, als die wel akkoord gaan zie ik geen enkele logische reden waarom iemand daar een veto over uit zou spreken als dat uberhaupt al kan naast dat niemand troepen zal willen leveren om hier tussen te gaan staan
Ik denk dat zowel Rusland zijn vetorecht zal gebruiken (want die medefinancieren de onrust in de regio, dan is een internationale veiligheidsmacht nogal onhandig) als de VS (want die zullen geen grote groepen buitenlandse militairen willen toelaten in Isral).
Noemt zich ook nog Feministe dat intens domme persoon.
Ja daarom is het ook zo'n enorm stupide idee van hamas en al helemaal van de palestijnen om te gaan juichen en feest te vieren. Dit gaan ze namelijk met bloed betalen.
Ik zou mij meer zorgen maken wanneer hij naar de Perzische golf gaat.
[..] Goede post, maar we bekijken het dan echt op een andere manier. In de basis moet het uitgangspunt natuurlijk zijn het kunnen erkennen van de staat Isral. Dat kunnen veel Arabische volkeren al niet en dit speelt al sinds oprichting van van het land.
Want vanaf dat moment is eigenlijk alleen de totale vernietiging van Isral de enige optie voor deze mensen. Dus dan kun je wel spreken over dat je de woede bij veel mensen met een Arabische achtergrond begrijpt. Maar deze veelal primitieve en ongegronde haat tegen de enige Joodse staat ter wereld, verdiend geen begrip.
Ook daarom is het voor mij onmogelijk een kant te kiezen in dit conflict. Die extreme haat richting Isral vind ik onverteerbaar en onacceptabel.
En het ergste is dat zo'n terreurorganisatie als Hamas er baat bij heeft om die haat levend te houden. Dat is de kurk waar die club op drijft en zij vergiftigt daarmee de gedachten van (jonge) Palestijnen.
Tegelijkertijd geven wij die mensen ook genoeg munitie. Een Arabische terrorist die een gezin uitmoordt zien wij als de duivel (en terecht). Maar een westerse bom die tientallen onschuldige slachtoffers maakt op een bruiloft, zien wij als een onfortuinlijk ongeluk.
Dat wringt.
quote:
Wat is er 'interessant' aan dit perspectief? Deze linkse krant probeert hier nu de schuld (deels) in de schoenen Netanyahu te schuiven. Dat is natuurlijk waanzin.
Deze daad van terreur is niet de schuld van Netanyahu, maar van Hamas. Maar als vrede en stabiliteit jouw doelstelling zijn, dan bewandelde Netanyahu de verkeerde weg. Het is goed om dat te beseffen.
[..] En toch ben je niet eens in staat de mijmeringen van een 'dronkenlap' te ontkrachten. Meer nog, je hebt niet eens een inhoudelijke reactie.
Dat kan ook niet, aangezien je jezelf volledig klem hebt geluld.
Geen inhoudelijke reactie? Vanaf begin sloeg je al gelijk de plank mis. De rest van je geneuzel is slechts het gevolg van niet kunnen toegeven dat je verloren hebt.
[..] Ah, als er geen wet tegen kidnappen is, dan is het geoorloofd.
En dan is er nog oorlogsrecht en rechten van de mens.
[..] Ik denk dat zowel Rusland zijn vetorecht zal gebruiken (want die medefinancieren de onrust in de regio, dan is een internationale veiligheidsmacht nogal onhandig) als de VS (want die zullen geen grote groepen buitenlandse militairen willen toelaten in Isral).
volgens mij kun je beslissingen van de algemene vergadering niet veto'en
het zou iig sowieso niet logisch zijn omdat Israel en de Palestijnen akkoord moeten gaan met het ontplooien van een vredesmacht ... op dat moment houd je het met een veto niet echt tegen lijkt me
[..] probleem is meer dat zowel Israel als de Palestijnen er akkoord mee moeten gaan, als die wel akkoord gaan zie ik geen enkele logische reden waarom iemand daar een veto over uit zou spreken als dat uberhaupt al kan naast dat niemand troepen zal willen leveren om hier tussen te gaan staan
Rusland kan misschien nog wat peacekeeper troepen uit Nagorno Karabach sturen.
[..] Geen inhoudelijke reactie? Vanaf begin sloeg je al gelijk de plank mis. De rest van je geneuzel is slechts het gevolg van niet kunnen toegeven dat je verloren hebt.
Ik heb de spijker vooral op de kop geslagen.
Je bent pertinent niet in staat je eigen ideologie los te zien van het wereldgebeuren, en daarmee hanteer je ook die uiterst dubieuze manier van inschatten van wat wetten zijn en wanneer we mogen spreken van ondrdrukking en wanneer niet.
En als kers op de taart jezelf ook nog onpartijdig noemen.
[..] Ook daarom is het voor mij onmogelijk een kant te kiezen in dit conflict. Die extreme haat richting Isral vind ik onverteerbaar en onacceptabel.
En het ergste is dat zo'n terreurorganisatie als Hamas er baat bij heeft om die haat levend te houden. Dat is de kurk waar die club op drijft en zij vergiftigt daarmee de gedachten van (jonge) Palestijnen.
Tegelijkertijd geven wij die mensen ook genoeg munitie. Een Arabische terrorist die een gezin uitmoordt zien wij als de duivel (en terecht). Maar een westerse bom die tientallen onschuldige slachtoffers maakt op een bruiloft, zien wij als een onfortuinlijk ongeluk.
Dat wringt. [..] Deze daad van terreur is niet de schuld van Netanyahu, maar van Hamas. Maar als vrede en stabiliteit jouw doelstelling zijn, dan bewandelde Netanyahu de verkeerde weg. Het is goed om dat te beseffen.
Precies, ik schrik ook wel hoe 'agressief' mensen een kant kiezen en dan zelfs uitroeiing een geoorloofde daad vinden. Of het nu Jantje of Ali is.
[..] Ook daarom is het voor mij onmogelijk een kant te kiezen in dit conflict. Die extreme haat richting Isral vind ik onverteerbaar en onacceptabel.
Dat wringt. [..] Deze daad van terreur is niet de schuld van Netanyahu, maar van Hamas. Maar als vrede en stabiliteit jouw doelstelling zijn, dan bewandelde Netanyahu de verkeerde weg. Het is goed om dat te beseffen.
Op zondag 8 oktober 2023 19:25 schreef HowardRoark het volgende: Ik ga dit niet eens kijken, maar bij het lezen van de tweet weet je al dat dit hele schokkende beelden zijn.
SPOILER
Op zondag 8 oktober 2023 19:25 schreef HowardRoark het volgende: Ik ga dit niet eens kijken, maar bij het lezen van de tweet weet je al dat dit hele schokkende beelden zijn.
SPOILER
Deze bedoelde ik ja.
Dat wringt.
Welnee, wat wringt is het gejuich, daar zit het punt, deze ellende proberen goed te praten, daar zit de pijn.
snap je?
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Je bent pertinent niet in staat je eigen ideologie los te zien van het wereldgebeuren, en daarmee hanteer je ook die uiterst dubieuze manier van inschatten van wat wetten zijn en wanneer we mogen spreken van ondrdrukking en wanneer niet.
En als kers op de taart jezelf ook nog onpartijdig noemen.
Je krijgt geen gelijk door dezelfde riedel honderd keer te herhalen. Je verwees naar vrouwen in Iran en ik zei dat je je aan de wetten van een land moet houden. Je kan daar niet op ingaan omdat volgens die redenatie ook hier in beschaafd Europa onderdrukking is. Je valt dus in tegenstrijd en sterker nog, je ontmaskert daarmee je eigen hypocrisie.
Maar gefeliciteerd dat hebben ze goed voor elkaar.
[..] Nee, want internationaal recht is niet van toepassing hier. Isral kan doen en laten wat die wil.
Want?
SPOILER
Legitiem verzet volgens werkperd en consorten, volgende keer bij een verkeersboete zal hij misschien ook zo bezwaar gaan maken.
[..] Je krijgt geen gelijk door dezelfde riedel honderd keer te herhalen. Je verwees naar vrouwen in Iran en ik zei dat je je aan de wetten van een land moet houden. Je kan daar niet op ingaan omdat volgens die redenatie ook hier in beschaafd Europa onderdrukking is. Je valt dus in tegenstrijd en sterker nog, je ontmaskert daarmee je eigen hypocrisie.
Ja, als je een wet zoals die Iraanse een op een koppelt aan een 'niet door rood rijden'-wet in pak 'm beet Noorwegen, snap ik dat je denkt dat je een punt maakt.
Het toont vooral je totale partijdigheid aan. En hypocrisie. Onderdrukking is pas onderdrukking wanneer het jouw 'broeders' betreft. Reden ook, waarschijnlijk, dat je het gewoon eens bent met de wijze waarop vrouwen onderdrukt worden in Iran.
SPOILER
Van de drie seconden die ik heb gezien wordt er volgens mij iemand afgeslacht met een schep en een mes.
En dit is dan het onderdrukte volk dat we moeten 'begrijpen'. Nee, helemaal klaar mee, geen genade meer voor deze beesten. Heel de Gazastrook mag zonder pardon worden uitgerookt.
[..] [..] Van de drie seconden die ik heb gezien wordt er volgens mij iemand afgeslacht met een schep en een mes.
En dit is dan het onderdrukte volk dat we moeten 'begrijpen'. Nee, helemaal klaar mee, geen genade meer voor deze beesten. Heel de Gazastrook mag zonder pardon worden uitgerookt.
[..] [..] Van de drie seconden die ik heb gezien wordt er volgens mij iemand afgeslacht met een schep en een mes.
Dat is genocide.
[..] Je krijgt geen gelijk door dezelfde riedel honderd keer te herhalen. Je verwees naar vrouwen in Iran en ik zei dat je je aan de wetten van een land moet houden. Je kan daar niet op ingaan omdat volgens die redenatie ook hier in beschaafd Europa onderdrukking is. Je valt dus in tegenstrijd en sterker nog, je ontmaskert daarmee je eigen hypocrisie.
Nou nee want die wetten zijn er niet. Althans jij wil ze niet noemen.
[..] Nee hoor, terrorisme bestrijden heet dat. Met als doel de veiligheid van het Isralische volk bewerkstelligen.
Dan moet je terroristen aanpakken. Nu vermoord je ook burgers.