Ik besef me al te goed hoe hypocriet en tegenstrijdig jij bent. Mensen die liegen en bedriegen hebben nooit een poot om op te staan. inhoudelijk had geen inbreng meer, nu schakel je over na persoonlijke aanvallen. Maar ga door, ik kan er alleen maar om lachen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen lig je niet in een deuk; je beseft vooral dat je gewauwel over onderdrukking vooral van een schaamteloze oppervlakkigheid is.
Nee hoor, de Palestijnen dehumaniseren zichzelf vooral met hun verwerpelijke gedrag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou hij dehumaniseert Palestijnen en ziet als oplossing met grof geweld een gebied vernietigen waar ze niet weg kunnen.
Veel beter tref je de vergelijkingen niet.
Trieste is dat dat achteraf gezien ook geen oplossing is geweest.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is geen andere oplossing dan full blown boots on the ground, ala Afghanistan, alles leegruimen en bezetten.
Ach ja, ook DAT is natuurlijk weer de schuld van het Westen/christendom.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Treffend omdat het nog steeds actueel is. Kun je nagaan hoelang het daar al onrustig is.
Dit is inderdaad niet het moment voor appeassement, maar de Israëlische krant Haaretz biedt wel een interessant perspectief in deze kwestie:quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als Israël water bij de wijn doet, dan loont terrorisme dus. Lijkt me niet echt een precedent dat je wil stellen toch?
Oh, heb je die Oekraïense vlag weer. Plaats 1 post waarin ik steun betuig aan Poetin. Kun je dat? Nee, want liegen en bedriegen zit in jullie aard.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:44 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Een lowlife als jij die zowel Poetin als Hamas steunt, heeft 0 autoriteit iemand anders aan te pakken.
Allemaal !#$@quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:45 schreef superniger het volgende:
Sharon met de ultieme statement.
[ twitter ]
Nee denk het niet, dit is al decennialang een ver van mijn bed show.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat menigeen wel een stuk naar rechts opschuift in stemgedrag naar aanleiding van alle gebeurtenissen dit weekend. In Israel maar ook de reacties hier in Nederland.
En je gaat gewoon vrolijk verder met dehumaniseren van iedereen daar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de Palestijnen dehumaniseren zichzelf vooral met hun verwerpelijke gedrag.
Je lacht niet. Verre van.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:46 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik besef me al te goed hoe hypocriet en tegenstrijdig jij bent. Mensen die liegen en bedriegen hebben nooit een poot om op te staan. inhoudelijk had geen inbreng meer, nu schakel je over na persoonlijke aanvallen. Maar ga door, ik kan er alleen maar om lachen.
Fijn dat ze de Utrechtse vlag halfstok hangt voor ALLE burgers en niet voor de burgers van een van de partijen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:45 schreef superniger het volgende:
Sharon met de ultieme statement.
[ twitter ]
Ga weg ventquote:Op zondag 8 oktober 2023 18:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh, heb je die Oekraïense vlag weer. Plaats 1 post waarin ik steun betuig aan Poetin. Kun je dat? Nee, want liegen en bedriegen zit in jullie aard.
Ach, je doet nou wel alsof je het erg vind maar stiekem vind je het heerlijk om in de slachtofferrol te kruipen toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh, heb je die Oekraïense vlag weer. Plaats 1 post waarin ik steun betuig aan Poetin. Kun je dat? Nee, want liegen en bedriegen zit in jullie aard.
Wordt tijd voor herstelbetalingen lijkt me,quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zeker al 1000 jaar geleden of zo.
Toch leeft het nog steeds bij die bevolking daar.
Omschrijf 'jullie'.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Had Hitler toch gelijk. (nee natuurlijk niet, cynisme).quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Trieste is dat dat achteraf gezien ook geen oplossing is geweest.
Israël was juist heel terughoudend met steun voor Oekraïne als ik het mij goed herinnerquote:Op zondag 8 oktober 2023 18:48 schreef Ali_boo het volgende:
🇷🇺🇵🇸🇮🇱 #BREAKING: Russian Hacker Group Takes Down Israeli Government Website
Killnet’s statement:
“Government of Israel, you are to blame for this bloodshed.
Back in 2022, you supported the terrorist regime of Ukraine.
You betrayed Russia.
Today Killnet officially informs you about it!
All Israeli government systems will be subject to our attacks!”
[ twitter ]
Welke rechtvaardigheid? Rechtvaardigheid die in jouw eigen straatje past? Dat is wel duidelijk aangezien jouw voorbeeld slechts van kracht mag zijn op Iran alleen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je lacht niet. Verre van.
Moet toch vervelend zijn om te beseffen dat je hele strijd hier tegen onderdrukking geen moer met rechtvaardigheid of naastenliefde van doen heeft edoch enkel is gefundeerd op een gedeelde ideologie.
Op wie doel je?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:47 schreef mcmlxiv het volgende:
en dom-rechtse schuimbekkende idioten op elkaar lijken.
Hoe stompzinnig kun je zijn dat je oproept tot geweld op non-combattanten, mensen die niets met deze terroristen te maken hebben?
Aah, ik dacht al, waar blijft die ene moderator die altijd aan kant van een groepje 15 man staat.quote:
Klopt, ze steunden zowel Rusland als Oekraïnequote:Op zondag 8 oktober 2023 18:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Israël was juist heel terughoudend met steun voor Oekraïne als ik het mij goed herinner
Wat is er interessant aan? Hamas is verantwoordelijk voor zijn eigen terreurdaden, niet Netanyahu. En zo lang Netanyahu er zit, zeker met de huidige havikenclub, komt een eventueel vrede geen centimeter dichterbij. Nogal een open deur, alles bij elkaar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is inderdaad niet het moment voor appeassement, maar de Israëlische krant Haaretz biedt wel een interessant perspectief in deze kwestie:
[ twitter ]
Leukquote:Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef ludovico het volgende:
Net op Twitter een filmpje gezien van een onthoofding met een schep... Leuk.
Enig besef mensen hoe ver je heen moet zijn voor dit soort wreedheden?
Te laf om een morele keuze te maken, dat is het.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Fijn dat ze de Utrechtse vlag halfstok hangt voor ALLE burgers en niet voor de burgers van een van de partijen.
Cynisme, sarcasme, je weet wel.quote:
Zonder het Westen had hij nu in een berghutje in Oost-Turkije in een dorpje zonder electriciteit gewoond.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:51 schreef Momo het volgende:
[..]
KIinkt als het standaard Westen is stom verhaal
En Israël is verantwoordelijk voor de terreurdaden in de Palestijnse gebieden. Beide partijen zijn al tientallen jaren door en door verrot bezig.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is er interessant aan? Hamas is verantwoordelijk voor zijn eigen terreurdaden, niet Netanyahu. En zo lang Netanyahu er zit, zeker met de huidige havikenclub, komt een eventueel vrede geen centimeter dichterbij. Nogal een open deur, alles bij elkaar.
Nee hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:51 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Welke rechtvaardigheid? Rechtvaardigheid die in jouw eigen straatje past? Dat is wel duidelijk aangezien jouw voorbeeld slechts van kracht mag zijn op Iran alleen.
Koekoek.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Deadre het volgende:
Zionisten die liegen en bedriegen omdat het hun ware aard is. Dat ze zelfs tijdens de Nazi-tijd samenwerkten met de Nazi's. Dat is zionisme toen en NU.
Er is helemaal niets joods aan ‘Israël’, ook al willen de zionisten ons dat doen geloven. Sterker nog, het zionisme is het grootste verraad voor het ware jodendom.
Had grondlegger Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? En had David Ben Gurion, de oprichter en eerste premier van ‘Israël’ niet geroepen: “Als ik wist dat het mogelijk was om alle Duitse kinderen (waarmee hij de Duitse joden bedoelde) in veiligheid te brengen door hen te transporteren naar Engeland, of enkel de helft ervan te redden door hen te over te brengen naar ‘Israël’, dan zou ik voor de tweede optie kiezen.”? Hiermee gaf Ben Gurion er blijk van dat hij het leven van de joden minder waard vond dan zijn project, het stichten van ‘Israël’.
En verder kwamen de woorden van Herzl ook tot uiting in de jaren ‘30 toen de zionisten colaboreerden met de nazi’s met de Ha’avara-overeenkomst, de Rundschau en de rondleiding die zij in 1937 gaven aan Adolf Eichmann in het “project” Palestina.
De zionistische terreurorganisaties Haganah, Irgun en Stern gang (Lechi) zijn later opgegaan in het ‘Israëlische’ leger (IDF). Laatstgenoemde onder leiding van Avraham Stern, was verantwoordelijk voor onder andere de moord op VN-bemiddelaar Folke Bernadotte en in 1941 zocht Lechi tot tweemaal toe aansluiting bij de nazi’s om tegen de Britten te vechten. Verder is het geen geheim dat ‘Israël’ goede banden had met het door gewezen nazi’s gesteunde militaire regime in Argentinië en als klap op de vuurpijl huurde de Mossad in 1962 de gewezen SS’er Otto Skorzeny in om de raketgeleerde Heinz Krug te liquideren. Geweldige ideologie dat zionisme, nietwaar?
Het zijn de zionisten die de term antisemitisme hebben gedegradeerd tot een woord zonder enige betekenis. Hoe het ook zij, ik heb niets tegen rechtgeaarde joden maar het zionisme is niets anders dan een uiterst verwerpelijke, racistische ideologie. Niet voor niets was ooit bij resolutie (3379) door de VN vastgelegd dat het zionisme een vorm is van racisme en rassendiscriminatie. Helaas is deze in 1991 onder druk van ‘Israël’ ingetrokken als voorwaarde voor de fictieve vredesbesprekingen o.l.v. George Bush sr. Antisemitism™
Oppassen wat je schrijft hoor. Ze staan op loer..quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Deadre het volgende:
Zionisten die liegen en bedriegen omdat het hun ware aard is. Dat ze zelfs tijdens de Nazi-tijd samenwerkten met de Nazi's. Dat is zionisme toen en NU.
Er is helemaal niets joods aan ‘Israël’, ook al willen de zionisten ons dat doen geloven. Sterker nog, het zionisme is het grootste verraad voor het ware jodendom.
Had grondlegger Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? En had David Ben Gurion, de oprichter en eerste premier van ‘Israël’ niet geroepen: “Als ik wist dat het mogelijk was om alle Duitse kinderen (waarmee hij de Duitse joden bedoelde) in veiligheid te brengen door hen te transporteren naar Engeland, of enkel de helft ervan te redden door hen te over te brengen naar ‘Israël’, dan zou ik voor de tweede optie kiezen.”? Hiermee gaf Ben Gurion er blijk van dat hij het leven van de joden minder waard vond dan zijn project, het stichten van ‘Israël’.
En verder kwamen de woorden van Herzl ook tot uiting in de jaren ‘30 toen de zionisten colaboreerden met de nazi’s met de Ha’avara-overeenkomst, de Rundschau en de rondleiding die zij in 1937 gaven aan Adolf Eichmann in het “project” Palestina.
De zionistische terreurorganisaties Haganah, Irgun en Stern gang (Lechi) zijn later opgegaan in het ‘Israëlische’ leger (IDF). Laatstgenoemde onder leiding van Avraham Stern, was verantwoordelijk voor onder andere de moord op VN-bemiddelaar Folke Bernadotte en in 1941 zocht Lechi tot tweemaal toe aansluiting bij de nazi’s om tegen de Britten te vechten. Verder is het geen geheim dat ‘Israël’ goede banden had met het door gewezen nazi’s gesteunde militaire regime in Argentinië en als klap op de vuurpijl huurde de Mossad in 1962 de gewezen SS’er Otto Skorzeny in om de raketgeleerde Heinz Krug te liquideren. Geweldige ideologie dat zionisme, nietwaar?
Het zijn de zionisten die de term antisemitisme hebben gedegradeerd tot een woord zonder enige betekenis. Hoe het ook zij, ik heb niets tegen rechtgeaarde joden maar het zionisme is niets anders dan een uiterst verwerpelijke, racistische ideologie. Niet voor niets was ooit bij resolutie (3379) door de VN vastgelegd dat het zionisme een vorm is van racisme en rassendiscriminatie. Helaas is deze in 1991 onder druk van ‘Israël’ ingetrokken als voorwaarde voor de fictieve vredesbesprekingen o.l.v. George Bush sr. Antisemitism™
Misschien wat van die heilige beeldjes uit museu terug geven of zo.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:50 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wordt tijd voor herstelbetalingen lijkt me,
Oh maar dat idee van "IK TEGEN DE REST" is precies wat je drijft. Al ver voor dit topic.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:52 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Aah, ik dacht al, waar blijft die ene moderator die altijd aan kant van een groepje 15 man staat.
Ik blijf ervan genieten. Kom maar op, met zijn allen.
Pas maar op, de enge witman is erop uit om je te pakken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oppassen wat je schrijft hoor. Ze staan op loer..
Maar dat is nu ook het probleem, eenzijdige context.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is inderdaad niet het moment voor appeassement, maar de Israëlische krant Haaretz biedt wel een interessant perspectief in deze kwestie:
[ twitter ]
Wie, mensen die wel historisch besef hebben?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Klopt, ben dan ook 23 jaar lidquote:Op zondag 8 oktober 2023 18:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jij leek te suggereren dat Israël geen centimeter toe moet geven. Dat is wat Netanyahu deed, en hij deed er zelfs een schepje bovenop. Deze houding leidt tot niks.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is er interessant aan? Hamas is verantwoordelijk voor zijn eigen terreurdaden, niet Netanyahu. En zo lang Netanyahu er zit, zeker met de huidige havikenclub, komt een eventueel vrede geen centimeter dichterbij. Nogal een open deur, alles bij elkaar.
Zionisten-aanbidders...quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:56 schreef Deadre het volgende:
[..]
Waarheid is pijnlijk voor de zionisten-aanbidders. I know
Ik ben geen Jood, heb heel weinig Zionisten te aanbiddenquote:Op zondag 8 oktober 2023 18:56 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ja, Twitter.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar heb je ook nog een bron van het filmpje?
Copy paste je nu al serieus 2 jaar dezelfde copy paste bullshit gast?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:56 schreef Deadre het volgende:
[..]
Misschien kunnen we wat mensen met dezelfde ideeën als ze daar hebben schenken, er lopen er genoeg rond in NL.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien wat van die heilige beeldjes uit museu terug geven of zo.![]()
En wat oude munten.
Met welk land waar de vs is binnengevallen en een puppet regering heeft aangesteld is het wel goed afgelopen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Had Hitler toch gelijk. (nee natuurlijk niet, cynisme).
Volgens mij heeft Amerika vooral een grote fout gemaakt daar door de Taliban te vertrouwen wel goed leiding te kunnen geven over het land, daarbij ook allerhande militair materieel achtergelaten... Nee dat was een fout waar Trump voor het witte huis zou worden afgezet, maar Opa Biden heeft nergens last van.
Ik geloof er niets van, maar dan lekt dat vanzelf wel uit in Israël, dat is een duidelijk verschil met Hamas. Daar lekt alleen bloed uit.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar dat is nu ook het probleem, eenzijdige context.
Alle jaren ervoor liepen ze er ook al, en deze actie is al weken van te voren gepland.
‘Het eerste slachtoffer van een oorlog is de waarheid’
Persoonlijk denk ik dat er een heel vies spelletje gespeeld is.
Die grens is altijd zwaar beveiligd, Israel's leger en zijn geheime dienst zijn de beste van de wereld in mijn beleving.
Hoe dit dan heeft kunnen plaatsvinden, ik snap het niet.
Je hoeft geen voorbeeld aan te halen van een plaats die tienduizend km verderop ligt. Hier het land waar jij zelf in woont heeft ook wetten die de vrijheid van vrouwen beperken. Volgens jouw gekke redenatie zouden wij ons niet aan de wet hoeven te houden omdat je een wet mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Vandaar dat ik verwijs naar Zuid-Afrika, de Zuidelijke verenigde staten, Ustasha-Kroatië en andere historische antecedenten wanneer ik het over 'onderdrukking' heb, vooral wanneer die middels 'wetten' geaccordeerd zijn.
Voor mij geldt namelijk geen politieke partij, religie of ideologie die opdeelt wanneer mensen deugen en wanneer niet, noch voel ik mij automatisch 'verbonden' met een groep omdat zij zaken delen met mij.
Dat is het mooie van humanisme. Daar staat de mens, elk mens, centraal, en is elke vorm van agressie jegens die mens, zeker wanneer op ideologie gestoeld, afkeurenswaardig.
Daarom zul je mij niet in allerlei bochten zien wringen om geweld van een IRA of fundamentalistische christenen in de VS af te keuren.
Probeer het eens: de mens loszien van diens 'groep'. Maakt je kretologieën omtrent onderdrukking iets geloofwaardiger.
Waarom denk je dat? In Nederland hebben we ook extreemrechtse partijen, maar lang niet alle mensen staan daar achter. Verre van zelfs. Denk je dat alle Palestijnen de extreemrechtse Hamas steunen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, maar velen juichen het wel actief toe.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Deadre het volgende:
Welke wetten zijn dat?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je hoeft geen voorbeeld aan te halen van een plaats die tienduizend km verderop ligt. Hier het land waar jij zelf in woont heeft ook wetten die de vrijheid van vrouwen beperken. Volgens jouw gekke redenatie zouden wij ons niet aan de wet hoeven te houden omdat je een wet mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is.
De VS kan vaak beter wegblijven ja, doch is de onderdrukking van Afghanistan nu en Iran nu, van ongekende proporties, en ongewenst door de bevolking ook nog.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Met welk land waar de vs is binnengevallen en een puppet regering heeft aangesteld is het wel goed afgelopen?
Nou ik kan anders de typerende reacties van verschillende leden die op mij afstormen niet echt bijhouden hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh maar dat idee van "IK TEGEN DE REST" is precies wat je drijft. Al ver voor dit topic.
vet!quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:00 schreef Starhopper het volgende:
Als je 14 minuten terugspoelt zie je een raketinslag.
Als ze het niet steunen kunnen ze maar beter in actie komen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je de daders van de aanslagen op het festival enz niet los zien van de 2 miljoen mensen die daar verder wonen? Het kan onmogelijk zo zijn dat die allemaal op de hoogte waren en het steunen.
Knetterchocoladepannenkoek.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Deadre het volgende:
Veranderd er iets aan het verhaal? Feiten zijn feiten en waarheid is waarheid. Pijnlijk he voor de zionisten-aanbiddersquote:Op zondag 8 oktober 2023 18:58 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Copy paste je nu al serieus 2 jaar dezelfde copy paste bullshit gast?
[ afbeelding ]
Ik zou denken dat met wachtrijen van 8-11 maanden bij de GGZ je intussen geholpen zou zijn.
En ook dát ligt uiteraard niet aan je eigen posts, ook dat ligt weer aan de ander.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:01 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nou ik kan anders de typerende reacties van verschillende leden die op mij afstormen niet echt bijhouden hoor.
Vluchten kunnen ze niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze het niet steunen kunnen ze maar beter in actie komen.
Als Israël op dit moment concessies gaat doen dan is dat wat mij betreft een signaal dat terrorisme loont, ja. Betekent overigens niet dat ik iedere contra-actie van Israël goed zal keuren, want er gaan ongetwijfeld een massa burgerslachtoffers in de Gazastrook vallen en dat is ook nooit goed te praten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij leek te suggereren dat Israël geen centimeter toe moet geven. Dat is wat Netanyahu deed, en hij deed er zelfs een schepje bovenop. Deze houding leidt tot niks.
Als de rook is opgetrokken en deze oorlog achter de rug is, is het te hopen dat de politieke top van Israël aan introspectie doet en de gemaakte beleidskeuzes tegen het licht houdt.
Dat hoeven wij hier nu niet te specificeren aangezien je zegt dat je een wet (welke wet dan ook) mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is. Anders accepteer je toch wat ik zeg over het feit dat je je aan de wetten van een land moet houden?quote:
Tijd om te vluchten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
Dit zal rampzalig uitpakken voor de burgers daar
[ twitter ]
Waarom blijft hier ongestraft een antisemitische complottheorie staan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:53 schreef Deadre het volgende:
Ja die extreme kolonistenkant kiezen betaalt zich nu wel uit.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ twitter ]
Behalve als je bij Hamas zit natuurlijk. Als je je dan niet aan de wetten van Israël houdt (geloof het of niet, die hebben wetgeving die kidnappen en moord verbiedt) is het geen probleem want ze zijn ertoe gedwongen toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat hoeven wij hier nu niet te specificeren aangezien je zegt dat je een wet (welke wet dan ook) mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is. Anders accepteer je toch wat ik zeg over het feit dat je je aan de wetten van een land moet houden?
Het is een copy/paste van een paar dagen terugquote:
BNW is een deur verder, enne, zoek hulpquote:
De bezuiniging op de GGZ gaat echt te ver he... jeetje man, sterkte johquote:
Goede post, maar we bekijken het dan echt op een andere manier. In de basis moet het uitgangspunt natuurlijk zijn het kunnen erkennen van de staat Israël. Dat kunnen veel Arabische volkeren al niet en dit speelt al sinds oprichting van van het land.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typisch dat jij zo'n idiote post onderschrijft. Ik heb nergens 'liberalen' die verschrikkelijke terreuractie van Hamas toen zien juichen, zoals de user die jij citeert beweert. Zelfs die halve garen van BIJ1 spraken enkel hun steun uit voor de Palestijnen, zij hielden hun mond over de aanslag zelf (wat natuurlijk veelzeggend is).
Persoonlijk steun ik Israël noch de Palestijnen. Ik snap dat Israël besluit om na gisteren hard terug te slaan, en heb daar ook begrip voor. Maar ik vind het conflict te complex om mij blind en kritiekloos achter een van de strijdende partijen te scharen.
Verder ben ik het niet eens met de woede die heerst bij veel mensen met een Arabische achtergrond, maar ik begrijp wel waar die vandaan komt. Bekijk de situatie in het Midden-Oosten eens door hun ogen.
Als Hamas 600 burgers vermoordt, schaart het westen zich als een blok achter Israël. Maar als Israël of de VS bommen gooien waarbij (bij elkaar opgeteld) duizenden slachtoffers vallen, dan wordt dat in het westen gebagatelliseerd, want de militaire actie had immers niet als doel om burgerslachtoffers te maken. Maar je koopt weinig voor zo'n uitleg als jouw hele familie is omgekomen door zo'n bom.
Wat er gisteren is gebeurd is kwaadaardig en Hamas zou op de een de of andere manier onklaar gemaakt moeten worden (al lukt dat niet met militair ingrijpen, vrees ik). Maar ik ben mij dus wel bewust van het bovenstaande en dat zet mij wel aan het denken.
Wat is er 'interessant' aan dit perspectief? Deze linkse krant probeert hier nu de schuld (deels) in de schoenen Netanyahu te schuiven. Dat is natuurlijk waanzin.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nee hoor, nogmaals: deze mensen dehumaniseren zichzelf met hun gedrag. Ik doe dat niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En je gaat gewoon vrolijk verder met dehumaniseren van iedereen daar.![]()
Je moet duizenden kapot geschten burgers natuurlijk wel voor jezelf goed kunnen praten.
kwam er niet doorheenquote:Op zondag 8 oktober 2023 19:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waarom blijft hier ongestraft een antisemitische complottheorie staan?
Israel doet al jaren concessies met terroristen. Dus...quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als Israël op dit moment concessies gaat doen dan is dat wat mij betreft een signaal dat terrorisme loont, ja. Betekent overigens niet dat ik iedere contra-actie van Israël goed zal keuren, want er gaan ongetwijfeld een massa burgerslachtoffers in de Gazastrook vallen en dat is ook nooit goed te praten.
Er is op korte termijn nu geen kans op onderhandelingen tussen beide partijen. Want als die er wel komen, dan zou je in de situatie komen dat je moet toegeven aan terroristen.
Dit zegt alles over hoe je hier in staat. Je bent een pannekoek.quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:52 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Aah, ik dacht al, waar blijft die ene moderator die altijd aan kant van een groepje 15 man staat.
Ik blijf ervan genieten. Kom maar op, met zijn allen.
Niet alleen een paar dagen terug, hij copy/paste die brol steeds opnieuw.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is een copy/paste van een paar dagen terug![]()
Ik weet nog dat ik op hem reageerde over de uitspraak van Hertsl maar kreeg uiteraard geen antwoord terug
Niet alleen voor de burgers daar, maar ik denk voor burgers in meerdere landen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
Dit zal rampzalig uitpakken voor de burgers daar
[ twitter ]
De feiten zijn dat het Zionisme pas op gang kwam n.a.v. eeuwenlange pogroms in Europa, en vooral eind 19e eeuw in Oost-Europa. Niet vreemd ook dat juist in Rusland de frauduleuze 'Protocollen' werden opgesteld. Het idee dat Joden niet veilig waren hier, kwam niet uit de lucht vallen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:01 schreef Deadre het volgende:
[..]
Veranderd er iets aan het verhaal? Feiten zijn feiten en waarheid is waarheid. Pijnlijk he voor de zionisten-aanbidders
Die wetten zijn er dus niet, dank je wel.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat hoeven wij hier nu niet te specificeren aangezien je zegt dat je een wet (welke wet dan ook) mag negeren als je denkt dat die niet rechtvaardig is. Anders accepteer je toch wat ik zeg over het feit dat je je aan de wetten van een land moet houden?
oeiquote:Op zondag 8 oktober 2023 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, aangezien dit je standpunt is, zijn alle wetten die Israël afkondigt dus ook onaanraakbaar, correct?
Dit gaat gierend uit de klauwen lopen.quote:
Wat voor capaciteit heeft de VN precies?quote:Op zondag 8 oktober 2023 18:42 schreef ludovico het volgende:
Die vredesmacht waar je het over hebt is heel ideologisch en leuk verzonnen maar die komt niet. De enige met de capaciteit is de UN en die krijg je niet mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |