Blijven doneren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
AD meld honderden mensen, NOS meld vijftigtal mensen. Wat moet je daar nou mee met zulke verslaggeving
wellicht waren het er eerst honderd toen de AD ging tellen en toen de NOS telde waren er al 50 weg?quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
AD meld honderden mensen, NOS meld vijftigtal mensen. Wat moet je daar nou mee met zulke verslaggeving
NOS probeert het waarschijnlijk gewoon wat te bagatelliseren, we weten dat men daar ook wel Palestijnse sympathieën heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gaat snel dit, als je ziet hoe snel die reservisten worden opgeroepen ook.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een oorlog willen voeren vergt ook snelheid, je kan daar niet maandenlang over discuseren en het kan ook niet op de wachtlijst komen te staan om behandeld te worden in de volksvertegenwoordigingen van een land.
Een leger gereed maken voor een oorlog kan ook weken lang duren en dan is het nog snel.
Dat zie je ook terug als er een oorlog komt. Eerst een troepenopbouw en dan pas begint de oorlog. Spontaan een oorlog voeren kan helemaal niet.
Ze hebben het er over honderden, niet honderd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wellicht waren het er eerst honderd toen de AD ging tellen en toen de NOS telde waren er al 50 weg?
Ik blijf mij ook verbazen, is het dommigheid, is het naïviteit, of misschien zelfs wel haat maar het is toch niet te bevatten dat we het zelfverklaarde progressieve liberale deel van de samenleving dit zien toejuichen en verdedigen terwijl ze het "conservatieve" kamp dagelijks beschuldigen bij de minste vorm van kritiek op die radicale ideolgie wat ze dan gelijkstellen aan dit soort gruwelijke daden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Binnen bepaalde kringen worden de Palestijnen inderdaad altijd bekeken als een soort onderdrukte slachtoffers, die heel graag willen, maar gewoon niet kunnen (of varianten daar op). En wat voor wreedheden ze ook uit weten te halen, weinigen zullen hun mening bijstellen.
Kortom, al worden er dus honderden burgers even afgeslacht, dat wordt dan gezien als iets dat Israël eigenlijk ook ergens wel heeft uitgelokt. En ook binnen academische kringen heersen dit soort denkbeelden heel sterk. Het benadrukt het totale morele failliet van bepaalde mensen, en dat zien we dan ook terug als het om andere onderwerpen gaat.
zeker, dat moet ook. Maar de ilussie dat je leger direct klaar staat voor een oorlog hebben sommige mensen... dat kan echt weken duren voordat je volledig operationeel bent.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Gaat snel dit, als je ziet hoe snel die reservisten worden opgeroepen ook.
Efficiënt leger hebben ze zeker.
Ik zie dat eigenlijk helemaal nergens. Waar zag jij het?quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik blijf mij ook verbazen, is het dommigheid, is het naïviteit, of misschien zelfs wel haat maar het is toch niet te bevatten dat we het zelfverklaarde progressieve liberale deel van de samenleving dit zien toejuichen en verdedigen terwijl ze het "conservatieve" kamp dagelijks beschuldigen bij de minste vorm van kritiek op die radicale ideolgie wat ze dan gelijkstellen aan dit soort gruwelijke daden.
Hamas is gisteren als nazi's tekeer gegaan tijdens de kristelnacht, wat je mening ook over dit conflict is dit is in geen enkel geval ook maar goed te praten of te nuanceren, dan ben je in mijn ogen geen haar beter als een nazi. Maar zo zie je maar weer eens dat het bij het liberale gedeel van de samenleving nooit om de inhoud gaat.
nou go0ed, wellicht telde het AD 200 man en toen de NOS ging tellen waren er nog maar 50 over.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ze hebben het er over honderden, niet honderd.
Niemand houdt ervan om zijn eigen fouten toe te geven. Dat speelt ook mee.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik blijf mij ook verbazen, is het dommigheid, is het naïviteit, of misschien zelfs wel haat maar het is toch niet te bevatten dat we het zelfverklaarde progressieve liberale deel van de samenleving dit zien toejuichen en verdedigen terwijl ze het "conservatieve" kamp dagelijks beschuldigen bij de minste vorm van kritiek op die radicale ideolgie wat ze dan gelijkstellen aan dit soort gruwelijke daden.
Hamas is gisteren als nazi's tekeer gegaan tijdens de kristelnacht, wat je mening ook over dit conflict is dit is in geen enkel geval ook maar goed te praten of te nuanceren, dan ben je in mijn ogen geen haar beter als een nazi. Maar zo zie je maar weer eens dat het bij het liberale gedeel van de samenleving nooit om de inhoud gaat.
Timing is wel heel raar. Kinderen afgeslacht en in kooien rondgeparadeerd in Gaza door Palestijnen. Dit zijn demonstranten tegen Hamas neem ik aan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nou go0ed, wellicht telde het AD 200 man en toen de NOS ging tellen waren er nog maar 50 over.
Met "liberalen" welke partijen refereer je naar?quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
er staat in de berichten niet bij wanneer er geteld is, dus wat bedoel je dat de timing raar is?quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Timing is wel heel raar. Kinderen afgeslacht en in kooien rondgeparadeerd in Gaza door Palestijnen. Dit zijn demonstranten tegen Hamas neem ik aan?
Leugenaarquote:Op zondag 8 oktober 2023 17:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
jezus begrijpend lezen is wel echt heel lastig voor jou he. De tandjesquote:Op zondag 8 oktober 2023 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er staat in de berichten niet bij wanneer er geteld is, dus wat bedoel je dat de timing raar is?
Hier zouden ze nou de mariniers weer eens op moeten loslaten. Net als indertijd op de Dam.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:33 schreef TornadoDK het volgende:
Walgelijk die demonstraties voor palestinaen dat in Nederland
ja sorry ik begrijp niks van die reactie....quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
jezus begrijpend lezen is wel echt heel lastig voor jou he. De tandjes
De turken hadden het er goed voor elkaar. Wat mij betreft wordt het een turkse vassalquote:Op zondag 8 oktober 2023 17:04 schreef damsco het volgende:
Aangezien we het op FOK! altijd zo goed weten: wat is de oplossing voor dit conflict?
Ik heb afgelopen 24 uur bijna alles gevolgd, ik heb geen beelden of officiele bronnen hiervan gezien. Kun je omschrijven wat je op de beelden hebt gezien of een link? of andere officiele bronnen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag heel blij zijn dat je niet gezien hebt wat ik gezien heb in dat geval. En ja, tuurlijk is het gebeurt, je bent wel heel naief om te stellen dat het niet gebeurd is.
Zoals gevreesdquote:
Het is inderdaad erg zorgwekkend om te zien. Deze mensen weten in het Westen ook steeds meer institutionele macht te vergaren. We kunnen slechts hopen dat steeds meer Nederlanders dit ook gaan zien en daarom bijvoorbeeld aankomende november niet gaat stemmen voor partijen waar er in het ledenbestand mensen zijn 'moeite hebben' met steun aan Israël en kritiek op Hamas.quote:Op zondag 8 oktober 2023 17:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |