abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210882010
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
AD meld honderden mensen, NOS meld vijftigtal mensen. Wat moet je daar nou mee met zulke verslaggeving :')
Blijven doneren.
pi_210882013
quote:

[..]
AD meld honderden mensen, NOS meld vijftigtal mensen. Wat moet je daar nou mee met zulke verslaggeving :')
wellicht waren het er eerst honderd toen de AD ging tellen en toen de NOS telde waren er al 50 weg?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 8 oktober 2023 @ 17:45:41 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210882014
quote:

[..]
NOS probeert het waarschijnlijk gewoon wat te bagatelliseren, we weten dat men daar ook wel Palestijnse sympathieën heeft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210882015
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
een oorlog willen voeren vergt ook snelheid, je kan daar niet maandenlang over discuseren en het kan ook niet op de wachtlijst komen te staan om behandeld te worden in de volksvertegenwoordigingen van een land.

Een leger gereed maken voor een oorlog kan ook weken lang duren en dan is het nog snel.

Dat zie je ook terug als er een oorlog komt. Eerst een troepenopbouw en dan pas begint de oorlog. Spontaan een oorlog voeren kan helemaal niet.
Gaat snel dit, als je ziet hoe snel die reservisten worden opgeroepen ook.
Efficiënt leger hebben ze zeker.
  zondag 8 oktober 2023 @ 17:46:02 #255
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210882019
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wellicht waren het er eerst honderd toen de AD ging tellen en toen de NOS telde waren er al 50 weg?
Ze hebben het er over honderden, niet honderd.
pi_210882020
quote:
13s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Binnen bepaalde kringen worden de Palestijnen inderdaad altijd bekeken als een soort onderdrukte slachtoffers, die heel graag willen, maar gewoon niet kunnen (of varianten daar op). En wat voor wreedheden ze ook uit weten te halen, weinigen zullen hun mening bijstellen.

Kortom, al worden er dus honderden burgers even afgeslacht, dat wordt dan gezien als iets dat Israël eigenlijk ook ergens wel heeft uitgelokt. En ook binnen academische kringen heersen dit soort denkbeelden heel sterk. Het benadrukt het totale morele failliet van bepaalde mensen, en dat zien we dan ook terug als het om andere onderwerpen gaat.
Ik blijf mij ook verbazen, is het dommigheid, is het naïviteit, of misschien zelfs wel haat maar het is toch niet te bevatten dat we het zelfverklaarde progressieve liberale deel van de samenleving dit zien toejuichen en verdedigen terwijl ze het "conservatieve" kamp dagelijks beschuldigen bij de minste vorm van kritiek op die radicale ideolgie wat ze dan gelijkstellen aan dit soort gruwelijke daden.

Hamas is gisteren als nazi's tekeer gegaan tijdens de kristelnacht, wat je mening ook over dit conflict is dit is in geen enkel geval ook maar goed te praten of te nuanceren, dan ben je in mijn ogen geen haar beter als een nazi. Maar zo zie je maar weer eens dat het bij het liberale gedeel van de samenleving nooit om de inhoud gaat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210882027
quote:
4s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:45 schreef aloa het volgende:

[..]
Gaat snel dit, als je ziet hoe snel die reservisten worden opgeroepen ook.
Efficiënt leger hebben ze zeker.
zeker, dat moet ook. Maar de ilussie dat je leger direct klaar staat voor een oorlog hebben sommige mensen... dat kan echt weken duren voordat je volledig operationeel bent.
Wat bommetjes werpen, wat soldaten inzetten kan snel zonder staat van beleg. De rest niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210882028
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik blijf mij ook verbazen, is het dommigheid, is het naïviteit, of misschien zelfs wel haat maar het is toch niet te bevatten dat we het zelfverklaarde progressieve liberale deel van de samenleving dit zien toejuichen en verdedigen terwijl ze het "conservatieve" kamp dagelijks beschuldigen bij de minste vorm van kritiek op die radicale ideolgie wat ze dan gelijkstellen aan dit soort gruwelijke daden.

Hamas is gisteren als nazi's tekeer gegaan tijdens de kristelnacht, wat je mening ook over dit conflict is dit is in geen enkel geval ook maar goed te praten of te nuanceren, dan ben je in mijn ogen geen haar beter als een nazi. Maar zo zie je maar weer eens dat het bij het liberale gedeel van de samenleving nooit om de inhoud gaat.
Ik zie dat eigenlijk helemaal nergens. Waar zag jij het?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210882034
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ze hebben het er over honderden, niet honderd.
nou go0ed, wellicht telde het AD 200 man en toen de NOS ging tellen waren er nog maar 50 over.
pi_210882045
quote:

[..]

Niemand houdt ervan om zijn eigen fouten toe te geven. Dat speelt ook mee.
Intolerant voor intolerantie
  zondag 8 oktober 2023 @ 17:52:34 #261
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210882094
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nou go0ed, wellicht telde het AD 200 man en toen de NOS ging tellen waren er nog maar 50 over.
Timing is wel heel raar. Kinderen afgeslacht en in kooien rondgeparadeerd in Gaza door Palestijnen. Dit zijn demonstranten tegen Hamas neem ik aan?
pi_210882096
quote:

[..]

Met "liberalen" welke partijen refereer je naar?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210882100
Israëliërs wanhopig op zoek naar ontvoerde en vermiste familieleden

Israëliërs maken zich grote zorgen om ontvoerde familieleden en kennissen. Tegen Israëlische media vertellen ze dat ze zich in de steek gelaten voelen door de overheid.

Onder de gijzelaars van Hamas zijn behalve Israëlische militairen ook veel burgers. Gisteren circuleerden al beelden op sociale media waarop ontvoeringen te zien waren. Inmiddels zijn sommigen bevrijd door het Israëlische leger, maar van anderen is onbekend waar zij zijn en of ze nog leven.

Het aantal gegijzelden is "helaas omvangrijk", zei een woordvoerder van het Israëlische leger. In een bericht op Facebook spreekt het persbureau van de overheid van meer dan honderd ontvoerde Israëliërs.

Hamas meldde vandaag op Telegram dat de gijzelaars worden vastgehouden op veilige plekken, zoals tunnels. Hamas liet daarnaast weten de gijzelaars mee te nemen voor een eventuele gevangenenruil.

Rave in Negev-woestijn
Ooggetuigen vertellen aan de Israëlische krant Haaretz hoe militanten het vuur openden op een rave in de Negev-woestijn vlakbij de grens met Gazastrook. Het festival vond plaats bij het Israëlische dorp, of kibboets, Re'im. Volgens Haaretz was het een trance-muziekfestival ter gelegenheid van het Loofhuttenfeest ('Soekot' in het Hebreeuws).

Een van de ooggetuigen, de 20-jarige Noya Reuven, zegt tegen de Times of Israël dat er paniek uitbrak toen er raketten werden afgevuurd boven hun hoofden. Toen de menigte uiteen rende werd er op hen geschoten.

"Ze gingen van boom naar boom en schoten. Overal. Van twee kanten. Ik zag overal mensen sterven. Ik was heel stil. Ik huilde niet, ik deed niets.", citeert BBC een festivalganger die zich wist te verstoppen onder een boom totdat ze gered werd door Israëlische militairen.

Meegenomen naar Gaza
"Ik probeerde contact met haar op te nemen vanaf het moment dat we sirenes hoorden", vertelt de vader van de 25-jarige Noa Argamani die op het festival aanwezig was tegen de Israëlische televisiezender Channel 12. Hij gaat naar het ziekenhuis voor informatie, nadat zijn dochter hem appte later contact op te nemen.

"Ik kreeg te horen dat ze niet gewond was", vervolgt de vader. Vervolgens vertelde een kamergenoot van Argamani hem over een video.

Daarin is te zien is hoe een jonge vrouw op een motorfiets wordt meegenomen. Het zou Noa Argamani zijn. Haar vriend wordt in de video lopend voortgeduwd.

Op andere beelden zou Argamani opnieuw te zien zijn terwijl ze wat drinkt uit een fles. Ze zou zich in een kamer in de Gazastrook bevinden. Hoe het nu met haar gaat, is niet bekend, en beide video's zijn niet geverifieerd.

https://nos.nl/collectie/(...)ermiste-familieleden
pi_210882103
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Timing is wel heel raar. Kinderen afgeslacht en in kooien rondgeparadeerd in Gaza door Palestijnen. Dit zijn demonstranten tegen Hamas neem ik aan?
er staat in de berichten niet bij wanneer er geteld is, dus wat bedoel je dat de timing raar is?
pi_210882113
quote:

[..]

Leugenaar
  zondag 8 oktober 2023 @ 17:55:59 #266
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210882131
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 8 oktober 2023 @ 17:56:07 #267
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210882134
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
er staat in de berichten niet bij wanneer er geteld is, dus wat bedoel je dat de timing raar is?
jezus begrijpend lezen is wel echt heel lastig voor jou he. De tandjes :')
pi_210882135
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:33 schreef TornadoDK het volgende:
Walgelijk die demonstraties voor palestina :r en dat in Nederland :N
Hier zouden ze nou de mariniers weer eens op moeten loslaten. Net als indertijd op de Dam.
Intolerant voor intolerantie
pi_210882145
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:56 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
jezus begrijpend lezen is wel echt heel lastig voor jou he. De tandjes :')
ja sorry ik begrijp niks van die reactie.... :? het kan uiteraard aan mij liggen....
de reeks reacties ging over dat de AD honderden aanwezigen schreef en de NOS rond de 50. verder niks, daar ging het over. en ik hou me altijd vast aan waar het over gaat, ook alsanderen de discussie kapen. Dan moeten die anderen zich maar inlezen, anders snap ik er niks van.
pi_210882157
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:04 schreef damsco het volgende:
Aangezien we het op FOK! altijd zo goed weten: wat is de oplossing voor dit conflict?
De turken hadden het er goed voor elkaar. Wat mij betreft wordt het een turkse vassal
pi_210882178
Berlin says it will reevaluate its aid to Palestinians following Hamas attack
https://www.timesofisrael(...)lowing-hamas-attack/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 8 oktober 2023 @ 17:59:36 #272
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210882179
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210882191
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je mag heel blij zijn dat je niet gezien hebt wat ik gezien heb in dat geval. En ja, tuurlijk is het gebeurt, je bent wel heel naief om te stellen dat het niet gebeurd is.
Ik heb afgelopen 24 uur bijna alles gevolgd, ik heb geen beelden of officiele bronnen hiervan gezien. Kun je omschrijven wat je op de beelden hebt gezien of een link? of andere officiele bronnen?

De jonge duitse vrouw achter in de pickup zou wellicht kunnen, maar kan uit de beelden niet met zekerheid zeggen dat het gebeurd is. Of zie ik het verkeerd?
pi_210882193
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2023 17:59 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Zoals gevreesd :%
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 8 oktober 2023 @ 18:01:34 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210882202
quote:

[..]

Het is inderdaad erg zorgwekkend om te zien. Deze mensen weten in het Westen ook steeds meer institutionele macht te vergaren. We kunnen slechts hopen dat steeds meer Nederlanders dit ook gaan zien en daarom bijvoorbeeld aankomende november niet gaat stemmen voor partijen waar er in het ledenbestand mensen zijn 'moeite hebben' met steun aan Israël en kritiek op Hamas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')