abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210805553

quote:
Bij schietpartijen in Rotterdam zijn op twee verschillende locaties drie mensen omgekomen: een 39-jarige vrouw, haar 14-jarige dochter en een 46-jarige man, die docent is aan het Erasmus MC. De verdachte is een student en een bekende van politie en justitie.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' dat zich heeft afgespeeld in zijn stad. Na de schietpartijen ontstond er chaos en paniek rondom het Erasmus MC. Inmiddels is het ziekenhuis weer vrijgegeven.

De man rende met een kogelwerend vest en een wapen het ziekenhuis in, loste er meerdere schoten en stichtte brand. Kort daarvoor nam hij de woning van een buurtgenoot onder vuur, om ook hier brand te stichten.

Eén van de slachtoffers is een 46-jarige docent van het Erasmus MC. Ook een vrouw van 39 jaar kwam direct om het leven. Zij woonde in dezelfde buurt als de schutter, maar het is nog onduidelijk of ze directe buren waren. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond en is later in het ziekenhuis overleden. Zij was één van een tweeling.

De schutter is volgens de politie een 32-jarige student van het ziekenhuis. Hij is een bekende van de politie en stond in 2021 terecht wegens dierenmishandeling en werd daarvoor ook veroordeeld. Het is nog niet duidelijk waarom hij zo door het lint ging. Volgens de politie handelde hij alleen en heeft het er alle schijn van dat hij het op deze mensen had voorzien. Een van de mogelijke scenario's die wordt onderzocht is dat hij is afgewezen voor een opleiding. Of hij les kreeg van de overleden docent is niet duidelijk.

Paniek
De chaos en paniek bij het ziekenhuis was groot toen de man rond drie uur een leslokaal van het gebouw binnen stormde met een wapen. Daar schoot hij volgens de politie op de 46-jarige docent. Tientallen medewerkers en bezoekers hoorden de schoten en beleefden angstige minuten. Sommigen vluchtten een kamertje in, anderen renden zo snel ze konden naar buiten en weer anderen barricadeerden afdelingen. Na de schietpartij stichtte de man brand in het ziekenhuis.

Kort voor de schietpartij in het ziekenhuis had de man het vuur geopend op de woning van een van zijn buren aan het Heiman Dullartplein dat op steenworp afstand ligt. De 39-jarige bewoonster van het huis overleefde dit niet. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond, maar bezweek in de loop van de dag aan haar verwondingen. Ook werd hier brand gesticht.

Zoektocht
De politie zette meerdere arrestatieteams in om de verdachte te kunnen overmeesteren en verspreidde zijn signalement; hij liep rond met een handvuurwapen in gevechtskleding en had vermoedelijk een motor bij zich. Onder het helikopterplatform buiten het gebouw kon hij uiteindelijk worden ingerekend.

Het ziekenhuis werd na de schietpartij deels ontruimd. Sommige mensen moesten met hun handen omhoog het gebouw verlaten. Een aantal patiënten is op ziekenhuisbedden naar buiten gereden. Tientallen medewerkers en bezoekers moesten buiten wachten. Operaties die bezig waren zijn wel doorgegaan. Aan het begin van de avond zijn alle gebouwen vrijgegeven en konden bezoekers weer op bezoek bij opgenomen patiënten.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' en een 'gitzwarte' dag in zijn stad. Hij sprak tijdens een persconferentie zijn medeleven uit aan de nabestaanden van de omgekomen slachtoffers.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nt-erasmus~aa50bf8e/
twitter

twitter

twitter

Nieuwe toevoeging
: https://www.geenstijl.nl/5172776/roundup-rotterdam/ aardige samenvatting van de gebeurtenissen en de achtergrond van de dader.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_210805564
Terug vind psychopaat :7
pi_210805596
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 15:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat er redenen zijn waarom mensen zich aangetrokken voelen tot fora als 4chan klopt natuurlijk wel, maar ik denk wel dat je hier wat omdraait. Het lijkt er niet op dat ze geradicaliseerd zijn en dan naar 4chan gaan, maar dat 4chan juist onderdeel is van die radicalisatie. Althans, ik kan me geen rechts-extremistische massamoordenaar van de laatste jaren heugen waarvan bekend is dat hij daar niet postte.

Zo te lezen kon de betreffende man nota bene niet begrijpen wat het probleem was met de dierenmishandeling. en hij werd er ook niet op gewezen (althans, wat ik dan las, misschien dat er nog meer te lezen is wat ik niet gezien heb). Zou hij überhaupt iemand in zijn omgeving geduld hebben die hem wel de waarheid zei over zijn handelen?
Nee want dat zijn normies...... hij had een haat naar normale mensen...
  zondag 1 oktober 2023 @ 16:04:26 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210805744
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 15:16 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dude als iemand die zware depressie heeft gehad en met OCD leeft. Een hele belangrijke tip.. kruip uit je fucking slachtofferrol.

Toen ik dat deed begon de weg omhoog.
Precies, jezelf verbeteren begint bij erkennen dat er iets aan jezelf te verbeteren valt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210805887
Goed geveegd :Y O+
  zondag 1 oktober 2023 @ 16:20:28 #6
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210805901
Hemellief, als ik zo zou vegen zou ik bloeden en heel moeilijk zitten die dag :D
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210805989
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies, jezelf verbeteren begint bij erkennen dat er iets aan jezelf te verbeteren valt.
Inderdaad, en natuurlijk mag je balen dat je autisme hebt of in mijn geval zware depressies. Alleen helpt je dat niet verder.

Accepteren begint naar mijn mening met je slachtofferrol te verlaten.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  zondag 1 oktober 2023 @ 16:29:21 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210805999
Begrip voor Fouad en zijn daden, wowwwww. Hóe dan

Zieke geesten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210806018
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:29 schreef Molo het volgende:

Zieke geesten
waar staat dat? Hoe de fuck kan je begrip hebben voor zo'n staatsmongool?
pi_210806115
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:32 schreef Donderkonijn het volgende:
Hoe de fuck kan je begrip hebben voor zo'n staatsmongool?
Je kan begrip hebben voor iemands situatie (ziek zijn), maar niet voor zijn daden.
Uiteindelijk is geweld nooit een oplossing en zal nooit goed gekeurd mogen worden.
Ik vind het persoonlijk dan ook veel te ver gaan om iemand die geestelijk ernstig ziek is (vanaf zijn jonge jaren) een staatsmongool te noemen. Daar kan hij immers ook niks aan doen.
Dat hij niet voldoende hulp heeft gehad of geaccepteerd staat daar even los van, want daar weten we niks van.
pi_210806317
Tijd om in de relaties van die staatsmongool te bevragen want die weten ook dat er een steekje los zit.
pi_210806488
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:18 schreef papierentijdschrift het volgende:
Tijd om in de relaties van die staatsmongool te bevragen want die weten ook dat er een steekje los zit.
Prive relaties in de zin van partner?
Klopt, maar vaak hebben die geen (gezonde) relatie.

Behandel relaties mag je ook bevragen.
Maar eerder kunnen we kamervragen gaan stellen. Want door de forse bezuinigingen en marktwerking gaat het goed mis.

Maar in Den Haag zal er niemand een traan om laten. Ojawel, onze Hugo.
Zijn huisarts is overleden
  zondag 1 oktober 2023 @ 17:47:01 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210806561
WTF is een ‘staatsmongool’?

(Behalve dan Wilders en Baudet en Lientje).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 1 oktober 2023 @ 17:54:16 #14
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210806627
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:18 schreef papierentijdschrift het volgende:
Ja, en dan? Net of die het hadden kunnen voorkomen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 1 oktober 2023 @ 18:25:15 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210806869
Beetje late reactie, maar: de doodgeschoten docent was niet de joodse docent waar Fouad over rantte op 4Chan
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210806889
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
WTF is een ‘staatsmongool’?

(Behalve dan Wilders en Baudet en Lientje).
Voel jij je nu nog meer in het nou gedreven zeker?
  zondag 1 oktober 2023 @ 18:38:09 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210807005
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Beetje late reactie, maar: de doodgeschoten docent was niet de joodse docent waar Fouad over rantte op 4Chan
Nee, die is al in 2015 met pensioen gegaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210807338
Al was deze leraar ook een doelbewust slachtoffer.
Hij zou hem hebben aangesproken met zijn naam, hebben gezegde 'het is tijd' en toen heeft ie 5 keer geschoten.

Wat hij tegen deze leraar had weet ik niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nizno op 01-10-2023 19:38:21 ]
pi_210807404
- edit - Spuit 11 :O

[ Bericht 43% gewijzigd door GwanGwaa op 01-10-2023 19:40:12 ]
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_210807536
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:29 schreef Molo het volgende:

Zieke geesten
Ik snap het ook niet.
Wel kan ik begrijpen dat hij op zijn zachts gezegd not amused was dat hij zijn diploma niet kreeg na 10 jaar studeren. De daaruit voortvloeiende wanhoop kan ik me ook in verplaatsen.
Maar mensen vermoorden? Nee. En ik heb zelf ook autisme.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 1 oktober 2023 @ 19:39:19 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210807537
De naam die hij noemt op 4chan mag hier ook weg worden gelaten. Gewoon algemeen houden prima. omschrijven ook prima. Maar niet met toenaam hier de naam van een docent plaatsen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 1 oktober 2023 @ 19:40:34 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210807552
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:25 schreef GwanGwaa het volgende:
Wiens Joodse professor? Wat heb ik gemist?
Die vermoorde onderwijzer/huisarts was toch Nederlands?
Hij heeft op 4chan nogal afgegeven op een docent die reeds met pensioen gegaan. Die betreffende docent was is joods, waar hij ook een duidelijke mening over had.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_210807569
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:47 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Je kan begrip hebben voor iemands situatie (ziek zijn), maar niet voor zijn daden.
Uiteindelijk is geweld nooit een oplossing en zal nooit goed gekeurd mogen worden.
Ik vind het persoonlijk dan ook veel te ver gaan om iemand die geestelijk ernstig ziek is (vanaf zijn jonge jaren) een staatsmongool te noemen. Daar kan hij immers ook niks aan doen.
Dat hij niet voldoende hulp heeft gehad of geaccepteerd staat daar even los van, want daar weten we niks van.
Klopt. Hij had ook liever mentaal gezond geweest, neem ik aan.
pi_210807575
quote:
99s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:40 schreef Nizno het volgende:

[..]
Hij heeft op 4chan nogal afgegeven op een docent die reeds met pensioen gegaan. Die betreffende docent was is joods, waar hij ook een duidelijke mening over had.
Ja ik las het naderhand. Is in 2015 met pensioen gegaan.
pi_210807734
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:17 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Al was deze leraar ook een doelbewust slachtoffer.
Hij zou hem hebben aangesproken met zijn naam, hebben gezegde 'het is tijd' en toen heeft ie 5 keer geschoten.

Wat hij tegen deze leraar had weet ik niet.
volgens mij zat die in de examencommissie.
dus hij zal wel eens gesprekken met hem hebben gevoerd
pi_210807745
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, en dan? Net of die het hadden kunnen voorkomen.
Die hadden het niet kunnen voorkomen zeker niet maar dan zetten ze maar een kliklijn op ofzo. Ik bedoel maar het lijkt als iedereen maar langs elkaar heen leeft geen oog voor elkaar. Misschien moet er maar een nationale kliklijn komen als er iets niet helemaal goed is dan bel je maar.
  Vis een optie? zondag 1 oktober 2023 @ 20:20:41 #27
70532 loveli
N
pi_210807949
quote:
99s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:40 schreef Nizno het volgende:

[..]
Was de docent werkelijk joods, of waren dat de gebruikelijke scheldwoorden die F. gebruikte om alles en iedereen waar hij zich op afreageerde voor uit te maken? Ik dacht het laatste. Iedereen die hem scheef aankeek, kreeg (afhankelijk van z'n categorie) een racistisch, antisemitistisch of vrouwhatend scheldwoord.
crap in = crap out
  zondag 1 oktober 2023 @ 20:56:10 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210808396
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:20 schreef loveli het volgende:

[..]
Was de docent werkelijk joods, of waren dat de gebruikelijke scheldwoorden die F. gebruikte om alles en iedereen waar hij zich op afreageerde voor uit te maken? Ik dacht het laatste. Iedereen die hem scheef aankeek, kreeg (afhankelijk van z'n categorie) een racistisch, antisemitistisch of vrouwhatend scheldwoord.
Nee, hij heeft geen Joodse naam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210808622
Lijkt me een man wiens eer dermate gekrenkt was dat hij overging tot deze moorddadige vergelding.
pi_210808677
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:57 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]
Die hadden het niet kunnen voorkomen zeker niet maar dan zetten ze maar een kliklijn op ofzo. Ik bedoel maar het lijkt als iedereen maar langs elkaar heen leeft geen oog voor elkaar. Misschien moet er maar een nationale kliklijn komen als er iets niet helemaal goed is dan bel je maar.
Oh ik heb ook wel eens met tipgevers te maken. Vooral burgers, dat is complete ellende. De melders zijn vaak maffer dan degene waarover ze willen melden.

Iedereen die elkaar ook maar een klein beetje een oor wil aannaaien gaat bellen, dat wordt 1 grote chaos.
pi_210808702
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 21:08 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Lijkt me een man wiens eer dermate gekrenkt was dat hij overging tot deze moorddadige vergelding.
Idd op allerlei fronten:
- als kind / jeugd ivm geen liefde
- als buurtgenoot
- als universitair student
- als werknemer ivm ontslag
pi_210808776
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:39 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet.
Wel kan ik begrijpen dat hij op zijn zachts gezegd not amused was dat hij zijn diploma niet kreeg na 10 jaar studeren. De daaruit voortvloeiende wanhoop kan ik me ook in verplaatsen.
Maar mensen vermoorden? Nee. En ik heb zelf ook autisme.
Er zit ook een verschil tussen begrijpen en begrip hebben.
pi_210809232
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:42 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Klopt. Hij had ook liever mentaal gezond geweest, neem ik aan.

Dat lijkt mij niet, dan was hij een "normie" geweest, en die haatte hij met een passie.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:02:53 #34
38496 Perrin
pi_210809255
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 21:14 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Idd op allerlei fronten:
- als kind / jeugd ivm geen liefde
- als buurtgenoot
- als universitair student
- als werknemer ivm ontslag
Dan wordt het steeds lastiger jezelf wijs te maken dat je zo enorm superieur bent..
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:06:39 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210809294
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan wordt het steeds lastiger jezelf wijs te maken dat je zo enorm superieur bent..
Uit z'n posts op 4chan proef je imho dat-ie z'n superioriteit juist als argument zag dat alles steeds mislukte. Hij was zo slim dat niemand 'm begreep, en alles in de maatschappij is ingericht voor normies ipv genieën zoals hij.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:08:53 #36
38496 Perrin
pi_210809309
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Uit z'n posts op 4chan proef je imho dat-ie z'n superioriteit juist als argument zag dat alles steeds mislukte. Hij was zo slim dat niemand 'm begreep, en alles in de maatschappij is ingericht voor normies ipv genieën zoals hij.
Een beetje genie is die normies te slim af natuurlijk. :{w
pi_210809327
Overigens kom je dit steeds vaker tegen; de verheerlijking van neurodivergentie. Alsof het een volledig gelijkwaardige staat van zaken is als binnen de standaard te functioneren. Wat je in chan4 dus terugkrijgt in de tegenstelling van normies en zogenaamde hoogbegaafden.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:12:35 #38
38496 Perrin
pi_210809343
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:10 schreef HiZ het volgende:
Overigens kom je dit steeds vaker tegen; de verheerlijking van neurodivergentie. Alsof het een volledig gelijkwaardige staat van zaken is als binnen de standaard te functioneren. Wat je in chan4 dus terugkrijgt in de tegenstelling van normies en zogenaamde hoogbegaafden.
Zeker als er een superioriteitswaan om de hoek komt kijken, wordt het vervelend.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:13:16 #39
38496 Perrin
pi_210809347
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Poesjes terug O+
Fijn, dat helpt gelukkig een klein beetje bij troost vinden.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:18:11 #40
338319 ZarB
Piña colada
pi_210809383
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:57 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]
Deze knakker was al in beeld bij de politie (vanwege de aangiftes), bij de OM, bij de Erasmus, bij z'n buuf.

Maar een beetje probleembesef is wel het minste wat iemand moet hebben om er nog iets aan te kunnen doen.

De ggz, de buren, de maatjes, de omgeving etc etc, ze kunnen op hun kop gaan staan, maar zonder probleembesef, ziektebesef, hoe je het wilt noemen, van de persoon in kwestie kom je echt nergens. Geen steek. Noppes.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:24:39 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210809422
quote:

[..]
Poesjes terug O+
Toch nog een klein beetje goed nieuws O+
  Spellchecker zondag 1 oktober 2023 @ 23:18:48 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210809803
quote:

[..]
Poesjes terug O+
Zeer schrale troost, maar toch; troost ..... O+
  maandag 2 oktober 2023 @ 07:45:10 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_210810773
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:27 schreef hoechst het volgende:

[..]
Voel jij je nu nog meer in het nou gedreven zeker?
Nee, eerder in het straks.
pi_210810816
Ik gok dat Fouad deze week moet voorkomen. Weet iemand wanneer de rechter hem ontvangt?
  roze maandag 2 oktober 2023 @ 10:46:41 #45
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_210811816
Ik lees veel over moeder en kind (overal op internet) maar die onschuldige leraar die is neergeschoten lijkt een beetje te worden vergeten. Het is allemaal erg.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 2 oktober 2023 @ 11:20:59 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210812124
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:46 schreef Ama het volgende:
Ik lees veel over moeder en kind (overal op internet) maar die onschuldige leraar die is neergeschoten lijkt een beetje te worden vergeten. Het is allemaal erg.
Er is een wereld buiten internet. Heb beelden gezien (op het nieuws meen ik) waarbij enkele van zijn patienten (en Hugo de Jonge) bloemen voor hem kwamen leggen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 2 oktober 2023 @ 11:48:51 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210812360
quote:
Rijnmond heeft een artikel over hem: https://www.rijnmond.nl/n(...)t-werd-doodgeschoten

Naast docent was-ie ook huisarts.
pi_210812420
quote:
Hugo de Jonge is meermalen uitgebreid in het nieuws geweest om te vertellen hoe geweldig die omgekomen docent was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210812803
Nieuw artikel op AD:

Erasmus-schutter Fouad moest zijn huurhuis uit, schuld van paar duizend euro

Fouad L. had al een paar maanden geen huur betaald en stond op het punt om door de woningstichting uit huis te worden gezet. De rechter bepaalde een maand voor het fatale drama, waarbij donderdag drie mensen werden doodgeschoten, dat de huurovereenkomst mocht worden opgezegd.

quote:
Uit het vonnis van de rechtbank Rotterdam blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen. L. kreeg twee weken de tijd om zijn woning aan het Heiman Dullaertplein te ontruimen en de sleutels in te leveren.

Omdat hij zelf niet bij de rechtszaak aanwezig was, is niet duidelijk wanneer hij precies te horen kreeg wanneer hij uit zijn huis moest. Dat zou via een deurwaarder moeten gebeuren en pas vanaf dat moment begint de termijn van 14 dagen te lopen. Het vonnis was op 30 augustus, dus het ligt voor de hand dat hij het slechte nieuws een paar weken voor de schietpartij kreeg te horen. Of dat nieuws een rol heeft gespeeld bij de schietpartij is niet duidelijk.

Halfnaakt in achtertuin
Woningcorporatie Woonbron wil om privacy-redenen niet reageren op vragen van media. Daardoor is ook niet duidelijk of de verhuurder in haar maag zat met Fouad L. Uit gesprekken met buurtbewoners en documenten van het Openbaar Ministerie bleek eerder al dat hij voor de nodige overlast zorgde. De afgelopen vijf jaar zagen buren hem zo nu en dan halfnaakt in de achtertuin staan. Schreeuwend. Hard lachend. In zijn benedenwoning was het smerig, uitwerpselen van dieren liggen verspreid door de woonkamer.

Het huis verkeerde in ‘onleefbare staat’, schreven agenten in augustus 2021. Ze brachten op dat moment op bezoek na meldingen van buren dat hij dieren mishandelde. Ze hadden gefilmd hoe hij in de achtertuin een van zijn konijnen martelde. Hij slingerde die tegen een boom, schopte ertegen en gooide een baksteen in zijn richting. Het beestje raakte dusdanig gewond dat een dierenarts het moest laten inslapen. L. werd veroordeeld voor de dierenmishandeling.

Degene die het meest over het dierenleed aan de bel trok, was zijn buurvrouw Marlous. Zij en haar 14-jarige dochter werden donderdag allebei doodgeschoten. Fouad L. zou verder zijn eigen huis in brand hebben gestoken en naar het Erasmus MC zijn gegaan. Daar schoot de geneeskundestudent in een klaslokaal docent Jurgen Damen dood.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210812965
Voorlopig hoeft hij zich niet mee druk te maken over woonruimte :X

Alles bij elkaar ging er wel schrikbarend veel mis in zijn leven, en dat voor iemand wiens toekomst er aanvankelijk zo mooi uitzag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210813343
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 12:50 schreef Isabeau het volgende:

Alles bij elkaar ging er wel schrikbarend veel mis in zijn leven, en dat voor iemand wiens toekomst er aanvankelijk zo mooi uitzag.
Nee. Heb je niet gelezen wat voor mafkees het is? Het heeft er nooit mooi uitgezien.

Toch goed om te weten dat dit soort gekken gewoon een artsen opleding kunnen volgen. Ik vind mooi.
  maandag 2 oktober 2023 @ 13:24:59 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210813365
Oh wat, hij had z’n eigen huis in brand gestoken? Wat bizar weer.
pi_210813368
quote:
Klopt de focus in de media is wel heel erg gericht op de single moeder. De arts die is neergeschoten tijdens zijn werk is redelijk anoniem gebleven. Dat kan overigens ook een keuze van de familie zijn.
pi_210813407
quote:
5s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:24 schreef Tijn het volgende:
Oh wat, hij had z’n eigen huis in brand gestoken? Wat bizar weer.
Hij zou er uitgezet worden. Ik niet, dan jullie ook niet?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 2 oktober 2023 @ 13:39:00 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210813470
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja, dat is het gevoel dat ik ook gelijk kreeg.
pi_210813610
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:39 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat is het gevoel dat ik ook gelijk kreeg.
Hij had zich in het EMC omgekleed. Zijn kogelwerende vest was uit, een pistool had hij daar achtergelaten en hij had een andere broek en shirt aangedaan. Vervolgens was hij naar de centrale verzamelplaats onder het heliplatform gegaan, maar omdat anderen een goed signalement hadden doorgegeven werd hij toch door agenten herkend en opgepakt.

Alles lijkt erop te wijzen dat het zijn doel was om ongezien te ontkomen.
Ben benieuwd wat zijn plan was als dat hem was gelukt. Zijn motor werd al in de gaten gehouden en zijn huis had hij al in de fik gezet.

[ Bericht 3% gewijzigd door voetbalmanager2 op 02-10-2023 14:05:28 ]
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:06:16 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210813660
quote:

Alles bij elkaar ging er wel schrikbarend veel mis in zijn leven,
Hij koos er ook voor een groot deel voor he. Er is menig mens bij wie het leven niet over rozen gaat of die opgroeien zonder of worden afgewezen door hun ouders, maar die mishandelen niet meteen konijnen. Ik heb veel compassie voor de meeste mensen met een psychische stoornis, maar psychopaten zijn onverbeterlijk, vind ik. En het ontbreekt ze ook vaak aan zelfinzicht. We hoeven ze ook niet meteen te euthanaseren, maar ik vraag me af of ze na een misdaad nog wel te helpen zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door SEMTEX op 02-10-2023 14:11:48 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  roze maandag 2 oktober 2023 @ 14:17:59 #58
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_210813751
quote:

[..]
Jep vanwege huurschuld lees ik nu.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)laertplein-rotterdam
Your beauty never ever scared me.
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 14:25:47 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210813805
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hij had zich in het EMC omgekleed. Zijn kogelwerende vest was uit, een pistool had hij daar achtergelaten en hij had een andere broek en shirt aangedaan. Vervolgens was hij naar de centrale verzamelplaats onder het heliplatform gegaan, maar omdat anderen een goed signalement hadden doorgegeven werd hij toch door agenten herkend en opgepakt.

Alles lijkt erop te wijzen dat het zijn doel was om ongezien te ontkomen.
Ben benieuwd wat zijn plan was als dat hem was gelukt. Zijn motor werd al in de gaten gehouden en zijn huis had hij al in de fik gezet.
Hij is tijdens de ontruiming blijkbaar bij ons kantoor (ons kantoor heeft uitzicht op het heliplatform) langsgelopen iets voordat ik buiten stond onder het heliplatform is hij opgepakt. Heb dat helemaal niet gemerkt. Mijn directe collega was iets eerder het pand uit en die stond naast de arrestatie, omdat rondom die plek inderdaad de verzamelplaats is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210813812
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:06 schreef SEMTEX het volgende:
We hoeven ze ook niet meteen te euthanaseren, maar ik vraag me af of ze na een misdaad nog wel te helpen zijn.
Het liefst wel natuurlijk. Ze dienen 0,0 nut in onze samenleving.

Ik vraag mij overigens af wat er met het geld van de crowdfunding gebeurt. Dat is in handen van een initiatiefneemster. Staat inmiddels op een ton.
pi_210813847
Dubbel.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210813851
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:23 schreef Duiveltja het volgende:

Nee. Heb je niet gelezen wat voor mafkees het is? Het heeft er nooit mooi uitgezien.

Toch goed om te weten dat dit soort gekken gewoon een artsen opleding kunnen volgen. Ik vind mooi.
Als je begint aan een artsopleiding dan ziet je toekomst er normaliter prima uit. Een geweldige kans. Dat hij er zélf zo'n puinhoop van maakt uiteindelijk (en ieder ander daar de schuld van geeft), dat staat los van het feit dat het normaal het begin is van een mooie toekomst.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 14:35:21 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210813860
Welke student heeft tegenwoordig trouwens geen 3000 euro schuld? Dit zal wel alleen de schuld zijn jegens zijn verhuurder.
pi_210813863
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:06 schreef SEMTEX het volgende:

Hij koos er ook voor een groot deel voor he. Er is menig mens bij wie het leven niet over rozen gaat of die opgroeien zonder of worden afgewezen door hun ouders, maar die mishandelen niet meteen konijnen. Ik heb veel compassie voor de meeste mensen met een psychische stoornis, maar psychopaten zijn onverbeterlijk, vind ik. En het ontbreekt ze ook vaak aan zelfinzicht. We hoeven ze ook niet meteen te euthanaseren, maar ik vraag me af of ze na een misdaad nog wel te helpen zijn.
Ik zeg ook nergens dat hjij niet zelf schuldig is aan die puinhoop. Maar zo zag hij dat zelf echt niet. Opleiding zinloos, al die hoepeltjes waar ze hem door wilden laten springen, baan kwijt en straks huis kwijt: er ging heel veel mis. Dat zeg ik.
pi_210813868
quote:
Krijgt zijn familie ook een gofundme van 100k?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:36:22 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210813872
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als je begint aan een artsopleiding dan ziet je toekomst er normaliter prima uit. Een geweldige kans. Dat hij er zélf zo'n puinhoop van maakt uiteindelijk (en ieder ander daar de schuld van geeft), dat staat los van het feit dat het normaal het begin is van een mooie toekomst.
Vraag me af hoe zijn leven er voor zijn studententijd uit zag

En wanneer we oud klasgenoten en oud collega's van hem gaan horen in de pers
pi_210813881
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:36 schreef Molo het volgende:

Ja, was ook wel benieuwd hoe anderen hem zagen. Was het al een 'rare snuiter' op de lagere/middelbare school?
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:37:56 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210813892
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Welke student heeft tegenwoordig trouwens geen 3000 euro schuld? Dit zal wel alleen de schuld zijn jegens zijn verhuurder.
Er zijn niet heel veel studenten met een eigen woning

En klopt, deze schuld was puur huurachterstand. Zal nog wel meer falen opgestapeld zijn elders.
'zichzelf in de hoek geschilderd', om het op zijn Mr.Beans politiek correct uit te drukken
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:39:47 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210813910
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, was ook wel benieuwd hoe anderen hem zagen. Was het al een 'rare snuiter' op de lagere/middelbare school?
Ik moest ooit naar de schoolpsycholoog vanwege het maken van vooral zwarte tekeningen.
Dat liep volgens mij (maar kan natuurlijk wat inzicht ontberen :T ) prima af op wat 'gewoon' vreemd zijn na :T
Dingen zie je best wel aankomen vaak

Ben idd ook wel erg benieuwd hoe zijn omgeving hem vroeger zag
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 14:40:08 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210813914
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Er zijn niet heel veel studenten met een eigen woning

En klopt, deze schuld was puur huurachterstand. Zal nog wel meer falen opgestapeld zijn elders.
'zichzelf in de hoek geschilderd', om het op zijn Mr.Beans politiek correct uit te drukken
Het staat een beetje vreemd in het krantenartikel, alsof een schuld van ~3000 euro voldoende zou zijn om uit huis gezet te worden. Beetje onzorgvuldig geformuleerd.
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:40:57 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210813919
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:17 schreef Ama het volgende:

[..]
Jep vanwege huurschuld lees ik nu.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)laertplein-rotterdam
Ook erg tekenend. Als je de woningcoörporatie schade berokkent, dan kun je eruit gezet worden, maar als je dieren mishandelt en de buren overlast bezorgt jarenlang, dan doet/kan diezelfde woningstichting niks.
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:42:36 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210813930
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het staat een beetje vreemd in het krantenartikel, alsof een schuld van ~3000 euro voldoende zou zijn om uit huis gezet te worden. Beetje onzorgvuldig geformuleerd.
quote:
Uit het vonnis van de rechtbank Rotterdam blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen.
Dat is toch best duidelijk? Is puur huurschuld bij deze woningbouwcorporatie voor dit huis. Daar was een rechtzaak over geweest.
Wat ie nog meer voor ellende heeft weten we nog niet

[ Bericht 10% gewijzigd door Bosbeetle op 02-10-2023 14:45:05 ]
pi_210813948
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Zie je hem niet eerder wegrotten in een cel dan je te interesseren van wat anderen van hem dachten? Dat is niet-relevant met een dode moeder en dood kind.

Of je wil je ook verhalen horen van de buren van Adolf Hitler en wat voor kind hij vroeger was? Alsof mensen gaan zeggen: "Ja altijd al geweten dat het zou uitgroeien tot een nazi, zag je al in zijn kindertijd". :')
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 14:45:21 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210813951
Oeps wijzig ipv quote geklikt.

quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:42 schreef Molo het volgende:

[..]
[..]
Dat is toch best duidelijk? Is puur huurschuld bij deze woningbouwcorporatie voor dit huis. Daar was een rechtzaak over geweest.
Wat ie nog meer voor ellende heeft weten we nog niet
Als ze dat woordje betalingsachterstand ipv het eerste woordje schuld hadden genoemd was het duidelijk. Als je het nu leest denk je 3000 euro schuld dat valt toch wel mee voor een student. Dat zou namelijk betekenen dat hij bovengemiddeld afgelost had.
pi_210813954
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:40 schreef Qarrad het volgende:

Ook erg tekenend. Als je de woningcoörporatie schade berokkent, dan kun je eruit gezet worden, maar als je dieren mishandelt en de buren overlast bezorgt jarenlang, dan doet/kan diezelfde woningstichting niks.
Zolang je braaf de huur betaalt hebben ze idd amper juridische mogelijkheden je er uit te zetten. Dat is misschien wel fucked up ja, maar zo is de wet nu eenmaal.

Alhoewel we hier een woningbouwverenigign hebben die mensen met 'een verleden van overlast' eerst een jaarcontract geven en dat contract bij overlast niet verlengen. Dat is dan een wettelijk middel voor ze om van je af te komen. Maar ik neem aan dat dat op een gegeven moment ook een 'vast huurcontract' wordt.
pi_210813962
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:39 schreef Molo het volgende:

Ik moest ooit naar de schoolpsycholoog vanwege het maken van vooral zwarte tekeningen.
Dat liep volgens mij (maar kan natuurlijk wat inzicht ontberen :T ) prima af op wat 'gewoon' vreemd zijn na :T
Dingen zie je best wel aankomen vaak

Ben idd ook wel erg benieuwd hoe zijn omgeving hem vroeger zag
Ik heb geloof ik wel eens verteld over die zonderling bij mij op de studie Biologie. Die vertelde ooit tijdens de lunch dat hij Biologie studeerde omdat hij een manier wilde vinden om een groot deel van de mensheid te vermoorden (had het over 'zwaar water' oid) omdat mensen als een virusinfectie zijn voor de planeet. We waren allemaal met stomheid geslagen. Tegenwoordig zou je eens gaan bellen met zo'n nummer voor verwarde mensen :D :D
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:48:26 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210813966
quote:
10s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:45 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Zie je hem niet eerder wegrotten in een cel dan je te interesseren van wat anderen van hem dachten? Dat is niet-relevant met een dode moeder en dood kind.

Of je wil je ook verhalen horen van de buren van Adolf Hitler en wat voor kind hij vroeger was? Alsof mensen gaan zeggen: "Ja altijd al geweten dat het zou uitgroeien tot een nazi, zag je al in zijn kindertijd". :')
Ik vínd dat wel relevant ja, plus intrigerend endezo

Zo ook van Hitler en andere outliers die compleet loco gaan

Je zou bijvoorbeeld kunnen bedenken dat er een lerend effect uit zou kunnen ontstaan
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:49:10 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210813973
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeps wijzig ipv quote geklikt.
[..]
Als ze dat woordje betalingsachterstand ipv het eerste woordje schuld hadden genoemd was het duidelijk. Als je het nu leest denk je 3000 euro schuld dat valt toch wel mee voor een student. Dat zou namelijk betekenen dat hij bovengemiddeld afgelost had.
Gaat het over dit artikel?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 14:49:44 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210813976
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb geloof ik wel eens verteld over die zonderling bij mij op de studie Biologie. Die vertelde ooit tijdens de lunch dat hij Biologie studeerde omdat hij een manier wilde vinden om een groot deel van de mensheid te vermoorden (had het over 'zwaar water' oid) omdat mensen als een virusinfectie zijn voor de planeet. We waren allemaal met stomheid geslagen. Tegenwoordig zou je eens gaan bellen met zo'n nummer voor verwarde mensen :D :D
Als je alle pubertheoriën die gebrainfart worden zou onthouden zou vrijwel iedereen verward zijn denk ik :D

Bewijsstuk 1: Fok!
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:50:00 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210813977
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zolang je braaf de huur betaalt hebben ze idd amper juridische mogelijkheden je er uit te zetten. Dat is misschien wel fucked up ja, maar zo is de wet nu eenmaal.

Alhoewel we hier een woningbouwverenigign hebben die mensen met 'een verleden van overlast' eerst een jaarcontract geven en dat contract bij overlast niet verlengen. Dat is dan een wettelijk middel voor ze om van je af te komen. Maar ik neem aan dat dat op een gegeven moment ook een 'vast huurcontract' wordt.
Misschien is het omgekeerde hier ook wel gebeurd.
Ze hadden geen mogelijkheid binnen de regels om hem er vanwege gedrag uit te zetten als woningbouw zijnde, tot hij zijn rekeningen niet meer betaalde?
Eindelijk een gegronde reden om hem er legaal uit te krijgen

Kan ook
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:50:48 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210813982
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En wat is daar van geworden? :D
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:51:23 #82
38496 Perrin
pi_210813985
quote:

[..]
Het lijkt nu echt een soort 'Falling Down' scenario.
Psychische problemen, sociale problemen, opleiding wordt 'm niet, huis uitgezet en toen is ie doorgeslagen.
pi_210813993
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:50 schreef Molo het volgende:
En wat is daar van geworden? :D
Ja, geen idee. Ik ging na 2 jaar Biologiestudie geneeskunde studeren en dat was het. Hij was wel altijd heel stil, dus dat hij überhaupt het woord nam was al bijzonder. Verder was het wel een vriendelijke knul :D Tot nu toe nog onsuccesvol in zijn doelen ^O^ Of meer waarschijnlijk: gewoon huisje, boompje, beestje aan het werk gegaan ergens als beleidsadviseur/in een lab/als docent :+
pi_210813997
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:51 schreef Perrin het volgende:

Psychische problemen, sociale problemen, opleiding wordt 'm niet, huis uitgezet en toen is ie doorgeslagen.
Ja, dat bedoelde ik ook met dat er zoveel mis ging :Y De stoppen sloegen door, denk ik.
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:11:44 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210814108
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Of als je het bezit van de woningbouwvereniging vernielt. Hierachter heeft zo'n Fouad-achtige zijn eigen huis in de hens gezet en toen was het ineens klaar. Dat was het niet toen ze andere mensen hun bezit vernielden of hiermee dreigden (en verder vrij extreme overlast veroorzaakten).
quote:
Daar ben ik ook bang voor.

Ze hebben gewoon de plicht om voor iedereen te zorgen, ook voor psychiatrische gevallen die structureel overlast veroorzaken. Ik snap die verantwoordelijkheid en waarom, maar ik vind de kaders soms echt voorbijgaan aan diezelfde verantwoordelijkheid voor de rest van de buurt, die soms in een ronduit onveilige situatie komt te zitten.

Als die brand hierachter overgeslagen was, dan had een gezin van 4 dat ernaast woonde hun huis en mogelijk hun leven verloren en het was niet alsof er geen opmaat was qua gestoord gedrag. Toen ik mijn kop 's nachts uit het zolderraam stak omdat ik glas hoorde springen en rook rook, was het eerste uit mijn mond ook: "Ja hoor, nu heeft hij zijn huis in de fik gezet, hoor!" omdat ik me prima kon voorstellen dat het daarop uitliep.
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:22:40 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210814180
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, geen idee. Ik ging na 2 jaar Biologiestudie geneeskunde studeren en dat was het. Hij was wel altijd heel stil, dus dat hij überhaupt het woord nam was al bijzonder. Verder was het wel een vriendelijke knul :D Tot nu toe nog onsuccesvol in zijn doelen ^O^ Of meer waarschijnlijk: gewoon huisje, boompje, beestje aan het werk gegaan ergens als beleidsadviseur/in een lab/als docent :+
Tsja wij hadden een Natuurkunde docent die geloofde dat zijn zoon in de tweede wereldoorlog had gevochten. Maar blijkbaar wel docent geworden dus. :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210814219
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld kunnen bedenken dat er een lerend effect uit zou kunnen ontstaan
Als dat al zo zou zijn, dan zouden dit soort misdaden kunnen worden voorkomen. Dus nee dat zou je je niet kunnen bedenken.
pi_210814283
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het staat er duidelijk. Dat jij het anders interpreteert is iets anders.
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:39:04 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210814325
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Als dat al zo zou zijn, dan zouden dit soort misdaden kunnen worden voorkomen. Dus nee dat zou je je niet kunnen bedenken.
Je 'als dan' beredenering gaat hier wat kort door de bocht
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 15:42:01 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814352
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Het staat er duidelijk. Dat jij het anders interpreteert is iets anders.
quote:
Uit het vonnis van de rechtbank Rotterdam blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen.
Het staat er niet, er staat uit het vonnis van de rechtbank blijkt dat hij een schuld heeft, dan beginnen ze pas over de betalingsachterstand. Het is algemeen bekend dat hij een student is en als student tegenwoordig heb je meestal al een veel grotere schuld, door de ommissie van waar hij de betreffende schuld heeft maakt het het geheel onduidelijk.

Het is wel uit het artikel te halen maar het staat er niet heel duidelijk.

Als je de zin "blijkt dat hij een schuld heeft van 3000 euro" dan leest dat al snel als dat dat zijn gehele schuld is, als er stond "blijkt dat hij een schuld heeft van 3000 euro bij de verhuurder" is het duidelijke dat het alleen over die schuld gaat.

Maar het is nogal een onzinnige discussie inderdaad, maar het eerste wat bij mij door mijn hoofd schoot was 3000 euro schuld dat valt best mee voor een student, dat had voorkomen kunnen worden door in het artikel duidelijker te zijn.
pi_210814361
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:11 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind de kaders soms echt voorbijgaan aan diezelfde verantwoordelijkheid voor de rest van de buurt, die soms in een ronduit onveilige situatie komt te zitten.
Deze kerel was een easy target voor justitie om in de gaten te houden. Er is notabene een brief naar Erasmus gegaan om ze voor hem te waarschuwen en dan NOG heeft hij een gun kunnen kopen en mensen vermoorden.

Laagopgeleidheid/imcompetentie bij de overheid doet meer schade aan dan dat het ons lief is. Voor de zoveelste keer dat dit bewezen wordt met dode mensen.
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 15:43:54 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814366
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Gaat het over dit artikel?
Onder andere die tekst wordt ook door anderen gebruikt. De duiding van de aard van de schuld komt pas na het noemen van de schuld, andersom had de tekst veel leesbaarder gemaakt.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:01:01 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210814478
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Onder andere die tekst wordt ook door anderen gebruikt. De duiding van de aard van de schuld komt pas na het noemen van de schuld, andersom had de tekst veel leesbaarder gemaakt.
Er staat huurschuld in de titel. In de eerste zin van de eerste alinea staat dat hij al maanden geen huur had betaald.

In de tweede alinea wordt de schuld genoemd: in de zin erna wordt direct gerefereerd aan ‘die betalingsachterstand’.

“Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen.”

Echt, op welk moment kun je je dan serieus afvragen of het genoemde bedrag huurschuld was of zijn algehele schuld.
  Spellchecker maandag 2 oktober 2023 @ 16:01:25 #94
197773 crew  maily
pi_210814483
https://www.telegraaf.nl/(...)t-op-verzoek-familie

Crowdfunding voor doodgeschoten docent gestopt, op verzoek familie.
Iedereen krijgt zijn/haar geld terug.

Was blijkbaar opgezet zonder te overleggen. 8)7

Weer zo'n modeverschijnsel.
Er gebeurt iets, en meteen crowdfunding.
pi_210814543
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef maily het volgende:

Net als een stille tocht. Daar krijg ik ook altijd de kriebels van. En wie begint er nu een crowdfunding zonder overleg met de familie??
  Spellchecker maandag 2 oktober 2023 @ 16:11:01 #96
197773 crew  maily
pi_210814564
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Net als een stille tocht. Daar krijg ik ook altijd de kriebels van. En wie begint er nu een crowdfunding zonder overleg met de familie??
De familie van de vermoorde vrouw en dochter heeft al aangegeven geen prijs op een stille tocht te stellen.

Niemand zit te wachten op zo'n mediacircus.
En op al die ballonnen en verpakte bloemen.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:12:39 #97
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_210814572
Dreigende huisuitzetting
Heeft hij nu mooi gezorgd dat ie onderdak heeft :r
pi_210814597
Fouad L Woensdag voor de Raadkamer Bron Nu.nl

https://www.nu.nl/binnenl(...)sdag-voorgeleid.html
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 16:19:35 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814615
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Er staat huurschuld in de titel. In de eerste zin van de eerste alinea staat dat hij al maanden geen huur had betaald.

In de tweede alinea wordt de schuld genoemd: in de zin erna wordt direct gerefereerd aan ‘die betalingsachterstand’.

“Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen.”

Echt, op welk moment kun je je dan serieus afvragen of het genoemde bedrag huurschuld was of zijn algehele schuld.
Als het artikel snel doorscrolt en de zin "Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro." leest. Dat hij een huurachterstand heeft blijkt inderdaad ook wel uit het artikel. Zoals ik al zei was het eerste wat me te binnen schoot, dat is niet veel voor een student. Dat het over een huurachterstand gaat is inderdaad ook wel duidelijk, maar het was gewoon wat duidelijker geweest als ze het bij huurachterstand hadden gehouden en niet het woordje schuld gebruikt hadden op die plek. Voor de onoplettende lezer als ik.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:21:41 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210814632
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat hjij niet zelf schuldig is aan die puinhoop. Maar zo zag hij dat zelf echt niet. Opleiding zinloos, al die hoepeltjes waar ze hem door wilden laten springen, baan kwijt en straks huis kwijt: er ging heel veel mis. Dat zeg ik.
ja, door een gebrek aan zelfinzicht.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:24:06 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210814643
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Als het artikel snel doorscrolt en de zin "Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro." leest. Dat hij een huurachterstand heeft blijkt inderdaad ook wel uit het artikel. Zoals ik al zei was het eerste wat me te binnen schoot, dat is niet veel voor een student. Dat het over een huurachterstand gaat is inderdaad ook wel duidelijk, maar het was gewoon wat duidelijker geweest als ze het bij huurachterstand hadden gehouden en niet het woordje schuld gebruikt hadden op die plek. Voor de onoplettende lezer als ik.
Het staat er heel duidelijk, tenzij je maar één zin leest en dan voortborduurt op wat je te binnen schiet in plaats van gewoon lezen wat er (verder nog) staat.
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 16:25:49 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814654
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het staat er heel duidelijk, tenzij je maar één zin leest en dan voortborduurt op wat je te binnen schiet in plaats van gewoon lezen wat er (verder nog) staat.
Klopt
  Redactie Sport maandag 2 oktober 2023 @ 16:38:12 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210814710
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Stille tocht is meer als symbool tegen (zinloos) geweld dan uit medeleven thans zo zie ik het, natuurlijk speelt dat mee maar uiteindelijk is het vooral een soort protest tegen dit soort idioten.

Al loop ik zelf ook niet mee in zoiets
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 2 oktober 2023 @ 16:40:28 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210814724
quote:
Voorlopig hoeft hij zich niet mee druk te maken over woonruimte :X

Een beetje van hem, een beetje van verkeerde ondersteuning, een beetje van de omgeving en helaas ontspoort het dan af en toe helemaal :{

Gelukkig is er goed bezuinigd op dit soort dingen de afgelopen jaren. Gaaf land
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 16:41:13 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814733
Heb ook geen bloemetje op het werk gelegd of iets in het condoleance boek gezet, kende de persoon niet ondanks dat het een collega was. Bij zoiets publieks als dit heb je daar als nabestaanden helemaal niets aan denk ik, terwijl het bij andere gevallen wel fijn is om te merken dat mensen aan je denken denk ik.
pi_210814784
Denk je dat je het ergste hebt gehad, komt bolle willem ook nog even langs :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210814787
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb ook geen bloemetje op het werk gelegd of iets in het condoleance boek gezet, kende de persoon niet ondanks dat het een collega was. Bij zoiets publieks als dit heb je daar als nabestaanden helemaal niets aan denk ik, terwijl het bij andere gevallen wel fijn is om te merken dat mensen aan je denken denk ik.
Dat laatste is het denk ik, en toch als uitlaatklep voor de mensen die geen idee hebben hoe ze met een nieuwsbericht als dit om moeten gaan.

De plek des onheils laten zoals het was zodra deze is vrijgegeven en overgaan tot de orde van de dag is ook weer zoiets.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:47:41 #108
38496 Perrin
pi_210814788
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:12 schreef Flow3r het volgende:
Dreigende huisuitzetting
Kan ie lekker in de gevangenis en/of de TBS-kliniek jarenlang verder NEETen.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:52:55 #109
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210814828
Ja hoe meer ik lees over F. snap ik ergens wel zijn complete mentale breakdown, zonder dat ik ook maar iets wil goedpraten wil ik gewoon mijn gedachte wisselen, ik denk namelijk dat de opeenstapeling van alle feiten een rechter weleens zou kunnen doen beslissen dat F. grotendeels TBS krijgt, vanwege ontoerekeningsvatbaarheid.

Niet dat ik denk dat ie daar snel uitkomt, dat terzijde, maar dat dit mee gaat spelen lijkt me meer dan vanzelfsprekend.

edit:
Ik bedoel, en realiseren dat je 10 jaar van je leven hebt vergooid, je huis verliezen. Het is allemaal niet niks, dat het aan zijn eigen gedrag te wijten valt is echt een ding en wil ik ook niet bagatelliseren, maar iedereen zou een momentje ervaren.
pi_210814850
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ja hoe meer ik lees over F. snap ik ergens wel zijn complete mentale breakdown, zonder dat ik ook maar iets wil goedpraten wil ik gewoon mijn gedachte wisselen, ik denk namelijk dat de opeenstapeling van alle feiten een rechter weleens zou kunnen doen beslissen dat F. grotendeels TBS krijgt, vanwege ontoerekensvatbaarheid.

Niet dat ik denk dat ie daar snel uitkomt, dat terzijde, maar dat dit mee gaat spelen lijkt me meer dan vanzelfsprekend.
Zou kunnen. Maar hij was wel erg berekenend met de planning, inclusief verwisselen van kleding daarna om ongezien weg te kunnen komen. En selectief in wie zou sterven en wie niet.

Maar zo'n rapport van een gedragsdeskundige (Pieter Baan Centrum?). zal er vast wel uitsluitsel over geven.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:57:55 #111
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210814862
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar hij was wel erg berekenend met de planning, inclusief verwisselen van kleding daarna om ongezien weg te kunnen komen. En selectief in wie zou sterven en wie niet.

Maar zo'n rapport van een gedragsdeskundige (Pieter Baan Centrum?). zal er vast wel uitsluitsel over geven.
Ja dat ik hem een berekenende ijskoude psychopathische killer vind heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik denk ook niet dat ik mijn buurvrouw en docent had doodgeschoten in de zelfde situatie, misschien jankend Kutwijf gillen terwijl ik me wentel in mijn misère, dat is meer mijn stijl ;)
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:03:19 #112
117098 Hathor
Effe niet
pi_210814905
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vergeet ook niet zijn sadistische gedrag tegenover dieren, en dat speelde al aan aantal jaren geleden. Deze gast was altijd al een psychopaat, zijn recente tegenslagen hebben dat proces alleen maar versneld.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:07:57 #113
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210814930
quote:
15s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kan ie lekker in de gevangenis en/of de TBS-kliniek jarenlang verder NEETen.
Hij zei op 4chan dat eenzame opsluiting hem ideaal lijkt, zodat-ie niks meer met normies te maken heeft. Kan geregeld worden, lijkt me.
pi_210815071
quote:
10s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja dat ik hem een berekenende ijskoude psychopathische killer vind heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik denk ook niet dat ik mijn buurvrouw en docent had doodgeschoten in de zelfde situatie, misschien jankend Kutwijf gillen terwijl ik me wentel in mijn misère, dat is meer mijn stijl ;)
Wentel in de bladeren!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 17:26:07 #115
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210815077
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Klopt, das een ruwe 6 maand schuld. Het punt waarop idd vaak overgegaan wordt tot actie.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 17:33:32 #116
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210815118
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hij zei op 4chan dat eenzame opsluiting hem ideaal lijkt, zodat-ie niks meer met normies te maken heeft. Kan geregeld worden, lijkt me.
dan dus lekker in een drukke gevangenis opsluiten met veel verplichte activiteiten.
pi_210815182
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef maily het volgende:

Voor mij hoeft dat geschraap ook niet, wij zijn allen goed verzekerd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 17:47:17 #118
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210815252
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:40 schreef -river- het volgende:

[..]
Voor mij hoeft dat geschraap ook niet, wij zijn allen goed verzekerd.
Het nadeel is ook dat er uit goedheid actie wordt ondernomen zonder eerst te overleggen.

Voor mij zou het idd ook niet hoeven, echter ik kan me wel voorstellen dat het voor 3 kinderen waarvan 2 sowieso minderjarig( de oudste volgens mij ook nog net, maar weet het niet zeker..) een kostenpost zal zijn om ze samen te houden. Daarnaast zit je ook nog met alle extra kosten die dit met zich mee brengt, want ja als ik eerlijk ben zou ik in hun geval bepaalde dingen/kleding/beddengoed etc niet meer willen hebben. Schade van de brand bij de woning er naast gaat altijd in textiel zitten.

En sowieso om ze gewoon wat extra ruimte te kunnen geven.

En dan nog het vriendinnetje die er ook aanwezig was. daarvoor zal op dezelfde manier ook wat apart kunnen worden gezet, een financieel hulpje.
pi_210815298
quote:
99s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:47 schreef Nizno het volgende:

[..]
Het nadeel is ook dat er uit goedheid actie wordt ondernomen zonder eerst te overleggen.

Voor mij zou het idd ook niet hoeven, echter ik kan me wel voorstellen dat het voor 3 kinderen waarvan 2 sowieso minderjarig( de oudste volgens mij ook nog net, maar weet het niet zeker..) een kostenpost zal zijn om ze samen te houden. Daarnaast zit je ook nog met alle extra kosten die dit met zich mee brengt, want ja als ik eerlijk ben zou ik in hun geval bepaalde dingen/kleding/beddengoed etc niet meer willen hebben. Schade van de brand bij de woning er naast gaat altijd in textiel zitten.

En sowieso om ze gewoon wat extra ruimte te kunnen geven.

En dan nog het vriendinnetje die er ook aanwezig was. daarvoor zal op dezelfde manier ook wat apart kunnen worden gezet, een financieel hulpje.
Van die moeder dat snap ik, maar van de leraar snap ik het niet en de nabestaande gelukkig ook niet.
  Vis een optie? maandag 2 oktober 2023 @ 18:02:57 #120
70532 loveli
N
pi_210815399
quote:
99s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:47 schreef Nizno het volgende:
Voor mij zou het idd ook niet hoeven, echter ik kan me wel voorstellen dat het voor 3 kinderen waarvan 2 sowieso minderjarig( de oudste volgens mij ook nog net, maar weet het niet zeker..) een kostenpost zal zijn om ze samen te houden.
De vader is gewoon in beeld, bij elkaar houden zal niet het grootste probleem zijn.
crap in = crap out
pi_210815404
Maar een ton zal geen kwaad kunnen
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 18:07:22 #122
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210815434
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:02 schreef loveli het volgende:

[..]
De vader is gewoon in beeld, bij elkaar houden zal niet het grootste probleem zijn.
Niet elke vader die in beeld is, heeft ook meteen financiële ruimte om dit op te vangen.
  maandag 2 oktober 2023 @ 18:13:23 #123
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210815470
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wentel in de bladeren!
o ja

miste mijn eigen pun... hemellief... de aftakeling gaat hard ;(
  maandag 2 oktober 2023 @ 18:38:04 #124
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210815665
quote:
99s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:33 schreef Nizno het volgende:

[..]
dan dus lekker in een drukke gevangenis opsluiten met veel verplichte activiteiten.
pi_210815751
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:12 schreef Flow3r het volgende:
Dreigende huisuitzetting
En nu gaan de buren (17, 14 en 5 jaar) ook uitgezet worden?
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:40:35 #126
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210816321
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
dit dus, plus het feit dat hij compleet geschift was bij voorbaat, dieren mishandelen, hallucinante superioriteitsgevoelens, ongelofelijke haat naar alles wat niet zoals hij was. F. is gewoon echt een compleet geschifte criminele gek, volgens het boekje.Treurig genoeg was dat een terechte diagnose van Marlous.
pi_210817049
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Een beetje van hem, een beetje van verkeerde ondersteuning, een beetje van de omgeving en helaas ontspoort het dan af en toe helemaal :{

Gelukkig is er goed bezuinigd op dit soort dingen de afgelopen jaren. Gaaf land
Ook met bakken extra geld blijf je dit houden. Er blijven altijd mensen die onder de radar blijven.

Zeker als ze zelf niet inzien dat ze hulp nodig hebben.

Altijd alles maar op bezuinigingen en de overheid gooien is veels te makkelijk.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:53:13 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210817166
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ook met bakken extra geld blijf je dit houden. Er blijven altijd mensen die onder de radar blijven.

Zeker als ze zelf niet inzien dat ze hulp nodig hebben.

Altijd alles maar op bezuinigingen en de overheid gooien is veels te makkelijk.
Plus dat deze intelligent genoeg is om de gemiddelde GGZ-medewerker van tafel te blazen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:58:21 #129
338319 ZarB
Piña colada
pi_210817224
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat deze intelligent genoeg is om de gemiddelde GGZ-medewerker van tafel te blazen.
Dat laatste betwijfel ik, als hij er een spelletje van wil maken en de boel wil saboteren dan zal de gemiddelde ggz medewerker daar (terecht) geen enkele energie in willen steken.
pi_210817326
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:46 schreef Nober het volgende:

[..]
En nu gaan de buren (17, 14 en 5 jaar) ook uitgezet worden?
Ze zullen daar denk ik ook niet willen blijven wonen, op de plek waar hun moeder en zusje zijn omgebracht.
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:13:49 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210817414
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:07 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Ze zullen daar denk ik ook niet willen blijven wonen, op de plek waar hun moeder en zusje zijn omgebracht.
Punt is denk ik vooral dat ze er niet kunnen blijven wonen als ze dat wel zouden willen.

Al wil een broer of zus van moeder daar wel met de kinderen wonen om voor de kinderen te zorgen dan kan dat nog niet, zelfs niet als die persoon nu dakloos zou zijn, want gut oh gut, dan heeft hij/zij over 13 jaar, als de jongste het huis uit gaat woonruimte, en dat is niet de bedoeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:15:41 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210817433
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:58 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat laatste betwijfel ik, als hij er een spelletje van wil maken en de boel wil saboteren dan zal de gemiddelde ggz medewerker daar (terecht) geen enkele energie in willen steken.
Ik stel niet dat hij er een spelletje van zou willen maken, dat is jouw conclusie, maar ik denk wel dat hij de gemiddelde GGZ-medewerker van tafel blaast, en niet als spelletje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210817670
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik stel niet dat hij er een spelletje van zou willen maken, dat is jouw conclusie, maar ik denk wel dat hij de gemiddelde GGZ-medewerker van tafel blaast, en niet als spelletje.
Geen idee wat jij verstaat onder een gemiddelde GGZ-medewerker (behoorlijk decadente bias btw), maar dat deze man tot die daad kwam had niemand kunnen voorspellen.
pi_210817985
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:25 schreef Ponsai het volgende:

Klopt.
Dan hebben we vaak nog de fase van de hersenen die zich aan het ontwikkelen zijn (tot medio 20).

Maar wist je ook dat je van bv veel stress hersen gerelateerde problemen kan krijgen?
Ook als je hersenen al ontwikkeld zijn.
Is een stuk ondergeschoven kindje, maar kan ook goed mis gaan doen.
Of een en ander elkaar versterken.

Fouad had een combi van ziektebeelden, máár ik denk (indirect) ook veel stress met zijn school.
Dat laatste aspect kan je dan ook flink uit onbalans maken.
En bv naar de fles laten grijpen. Of peuken. Of drugs. Of gokken.

Mogelijk ook stress ervaren door de buurtgenoten.
Waarmee ik hen niet door een negatief moeras wil sleuren.
Maar vertalen naar Fouad hoe dat mogerlijkerwijs voor hem heeft gevoeld als zijn bovenbuurman hem filmde etc
Ik heb eens zitten nadenken en me proberen te verplaatsen in zijn situatie. F. had geen enkele vrienden, geen of nauwelijks contact met zijn familie, heeft nog nooit een vriendin gehad. Leefde in complete isolement en had daarnaast nog flink wat onverwerkte trauma's uit zijn jeugd

De enige positieve waar die zijn aan vast kon houden was zijn opleiding als arts. Wellicht dacht die als ik eenmaal mijn papieren binnen heb dat zijn leven ook wat rooskleuriger eruit zou zien. Persoonlijk denk ik dat die bedrogen zou uitkomen maar goed, dat is een ander verhaal

Zijn opleiding was zijn enige houvast op een beter leven. Toen die dat dreigde te verliezen heeft die eerst geprobeerd een advocaat in te schakelen, wat niet werkte, maar is ook vrijwillig naar een psychiater toegestapt voor een psychologische evaluatie

Toen dat allemaal geen enkele effect had, is die waarschijnlijk in een diep zwart gat beland. De mensen in de Universiteit stonden hem in de weg en dreigden zijn enige kans op een beter leven te ontnemen. De papieren niet krijgen betekent voor hem dat er geen enkele hoop meer is op een normaal leven. Het, stres die deze realisatie met zich meebracht, zal vast ondragelijk voor hem zijn geweest( zie zijn alcohol misbruik). En dan heb je nog een buurvrouw die je telkens voor geen enkele reden ( in zijn beleving dan) de politie belde puur om hem te naaien

Dit betekent niet dat ik zijn daden goedkeur. Het is een monster die drie onschuldige levens heeft ontnomen
Laat daar geen misverstanden over bestaan
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 22:12:19 #135
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210818020
Gebrek aan zelfreflectie gewoon.

Als de opleiding halen je enige houvast zou zijn op een gelukkig leven, dan zou hij jaren geleden al gesprekken met GGZ kunnen hebben aangevraagd en inmiddels de wachtlijst wel al door zijn gekomen.
pi_210818319
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik heb eens zitten nadenken en me proberen te verplaatsen in zijn situatie. F. had geen enkele vrienden, geen of nauwelijks contact met zijn familie, heeft nog nooit een vriendin gehad. Leefde in complete isolement en had daarnaast nog flink wat onverwerkte trauma's uit zijn jeugd

De enige positieve waar die zijn aan vast kon houden was zijn opleiding als arts. Wellicht dacht die als ik eenmaal mijn papieren binnen heb dat zijn leven ook wat rooskleuriger eruit zou zien. Persoonlijk denk ik dat die bedrogen zou uitkomen maar goed, dat is een ander verhaal

Zijn opleiding was zijn enige houvast op een beter leven. Toen die dat dreigde te verliezen heeft die eerst geprobeerd een advocaat in te schakelen, wat niet werkte, maar is ook vrijwillig naar een psychiater toegestapt voor een psychologische evaluatie

Toen dat allemaal geen enkele effect had, is die waarschijnlijk in een diep zwart gat beland. De mensen in de Universiteit stonden hem in de weg en dreigden zijn enige kans op een beter leven te ontnemen. De papieren niet krijgen betekent voor hem dat er geen enkele hoop meer is op een normaal leven. Het, stres die deze realisatie met zich meebracht, zal vast ondragelijk voor hem zijn geweest( zie zijn alcohol misbruik). En dan heb je nog een buurvrouw die je telkens voor geen enkele reden ( in zijn beleving dan) de politie belde puur om hem te naaien

Dit betekent niet dat ik zijn daden goedkeur. Het is een monster die drie onschuldige levens heeft ontnomen
Laat daar geen misverstanden over bestaan
Ik ga met je mee.
Ik denk ook dat hij zo tot zijn daden is gekomen. Waar bij zijn ziek brein* en alcoholmisbruik niet relativerend heeft gewerkt

* Hoe ziek zal het pbc wel uit gaan wijzen denk ik
pi_210818470
quote:
maar is ook vrijwillig naar een psychiater toegestapt voor een psychologische evaluatie
Ja? Waar haal jij die info vandaan?
pi_210818503
quote:
99s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:12 schreef Nizno het volgende:
Gebrek aan zelfreflectie gewoon.

Als de opleiding halen je enige houvast zou zijn op een gelukkig leven, dan zou hij jaren geleden al gesprekken met GGZ kunnen hebben aangevraagd en inmiddels de wachtlijst wel al door zijn gekomen.
Ook best vreemd, want je wordt als student doodgegooid tot in het extreme met het neerpennen van zelfreflectierapportages. Dan had ie keer op keer onvoldoendes daarvoor gekregen.

Plus dat er achteraf een enorme financiele wantoestand bleek bij deze gast, huurachterstand van een half jaar, meerdere malen geschorst van de studie door wangedrag en toch valt niemand uit zijn omgeving iets te verwijten om deze daad van die man te voorkomen, denk ik.

[ Bericht 14% gewijzigd door Firuze60 op 02-10-2023 23:20:40 ]
  Manager PR/Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 23:14:46 #139
269689 crew  Viv
pi_210818562
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja? Waar haal jij die info vandaan?
Klok en klepel. :X De universiteit stelde een psychologische evaluatie verplicht, en daar stemde hij mee in, maar het is er nooit van gekomen voor zover bekendgemaakt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ook best vreemd, want je wordt als student doodgegooid tot in het extreme met het neerpennen van zelfreflectierapportages. Dan had ie keer op keer onvoldoendes daarvoor gekregen.
Je hoeft niet per se tot zelfreflectie in staat te zijn om zo'n rapportage neer te pennen. Op een gegeven moment weet je wel wat ze willen horen. :!
pi_210818643
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Je hoeft niet per se tot zelfreflectie in staat te zijn om zo'n rapportage neer te pennen. Op een gegeven moment weet je wel wat ze willen horen. :!
Dat! Heb ik nooit iets van begrepen, hoor. Het liegen en bedriegen begint daar al. ;)
  maandag 2 oktober 2023 @ 23:41:44 #141
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210818741
Het lijkt een perfecte storm te zijn geweest van allerlei factoren. Ik hoorde dat hij autistisch zou zijn. Dat kan een hoop verklaren als ik het zo lees. Zijn rechtlijnigheid, onvermogen om met tegenslag om te gaan, frustratie die zich omzet in agressie. Er kan bij autisme 2 dingen gebeuren in hoge stresssituaties (en daar was hier wel sprake van met de dreigende uitzetting, en niet krijgen diploma)
Een autistic shutdown (vluchtgedrag bijv naar een donkere kamer moeten om vervolgens daar te wachten tot er weer ruimte komt of een agressieve reactie (knop om, rood zien, de controle compleet verliezen).

Ik ben zelf autistisch met een relatief hoog IQ. Ik ben er zelf bijna aan onderdoor gegaan, op een ruwweg dezelfde manier, alleen dan vrij letterlijk op mezelf gericht, Mijn gedachten waren in die tijd erg rechtlijnig. Ook ik had vanwege problemen met mijn executieve functies (brievenbus niet meer leeghalen, zaken niet kunnen regelen die heel simpel lijken) schulden, en een deel van autisme is ook een vatbaarheid voor perfectionisme. En dat brengt een schuldgevoel met zich mee, 'ik moet het zelf kunnen doen' idee. Hulp vragen kwam niet eens in mij op. Ik leefde alleen er mee. Niemand die het wist.

De bom moest eerst barsten, ik heb net op tijd iemand kunnen inlichten.in mijn geval koos ik meer voor de autistic shutdown. Toen er hulp kwam, kon ik enkele dagen niets. Mijn stressniveau was 15 op een schaal van 10, mijn hoofd barstte figuurlijk uit elkaar van alle gedachten, maar was tegelijkertijd leeg. Er was geen ruimte om meer verder te denken.

Enige tijd later moest ik in gesprek met Enexis voor heraansluiting. Dat ging niet als gepland. En dat triggerde bij mij agressie. Ik ben een zachtaardig, geduldig persoon, maar men wist mijn frustratie sterk te verhogen door gewoon totaal niet behulpzaam te zijn. Men wist mij zo ver te pushen dat ik medewerkers volledig de grond in geboord heb met scheldkanonnades, gedreigd heb met allerlei dingen, zo erg dat er politie langs de deur geweest is. (maar ik was niet thuis op dat moment). Dat was mijn aggressie respons. Het was dat ik niet de directe middelen had, maar het had slecht kunnen aflopen (al zou het bij mij meer richitng objecten gaan dan personen).

Doordat ik dit nu meegemaakt heb, en weet wat mijn autisme met mij doet kan ik mijn stressfactoren verlagen en waat ik dankzij therapie nu waar mijn grenzen liggen. Ik zeg niet dat er nooit iets meer zal gebeuren, maar heb de handvatten en ervaring die ik nodig ben om het in de toekomst te voorkomen

Ik begrijp dus wat er gebeurt is. Ik keur het op geen enkele manier goed, en deze man heeft levens verwoest. Ik begrijp echter wel het hoe nu. Is het iets waar de rechter rekening mee moet houden? Daar ben ik niet over uit. Zou hij terug kunnen keren in de maatschappij? enkel na zijn volledige straf en met een hele hoop begeleiding

[ Bericht 5% gewijzigd door Bensel op 02-10-2023 23:44:27 (Extra deel toegevoegd ) ]
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210818800
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:41 schreef Bensel het volgende:
Het lijkt een perfecte storm te zijn geweest van allerlei factoren. Ik hoorde dat hij autistisch zou zijn. Dat kan een hoop verklaren als ik het zo lees. Zijn rechtlijnigheid, onvermogen om met tegenslag om te gaan, frustratie die zich omzet in agressie. Er kan bij autisme 2 dingen gebeuren in hoge stresssituaties (en daar was hier wel sprake van met de dreigende uitzetting, en niet krijgen diploma)
Een autistic shutdown (vluchtgedrag bijv naar een donkere kamer moeten om vervolgens daar te wachten tot er weer ruimte komt of een agressieve reactie (knop om, rood zien, de controle compleet verliezen).

Ik ben zelf autistisch met een relatief hoog IQ. Ik ben er zelf bijna aan onderdoor gegaan, op een ruwweg dezelfde manier, alleen dan vrij letterlijk op mezelf gericht, Mijn gedachten waren in die tijd erg rechtlijnig. Ook ik had vanwege problemen met mijn executieve functies (brievenbus niet meer leeghalen, zaken niet kunnen regelen die heel simpel lijken) schulden, en een deel van autisme is ook een vatbaarheid voor perfectionisme. En dat brengt een schuldgevoel met zich mee, 'ik moet het zelf kunnen doen' idee. Hulp vragen kwam niet eens in mij op. Ik leefde alleen er mee. Niemand die het wist.

De bom moest eerst barsten, ik heb net op tijd iemand kunnen inlichten.in mijn geval koos ik meer voor de autistic shutdown. Toen er hulp kwam, kon ik enkele dagen niets. Mijn stressniveau was 15 op een schaal van 10, mijn hoofd barstte figuurlijk uit elkaar van alle gedachten, maar was tegelijkertijd leeg. Er was geen ruimte om meer verder te denken.

Enige tijd later moest ik in gesprek met Enexis voor heraansluiting. Dat ging niet als gepland. En dat triggerde bij mij agressie. Ik ben een zachtaardig, geduldig persoon, maar men wist mijn frustratie sterk te verhogen door gewoon totaal niet behulpzaam te zijn. Men wist mij zo ver te pushen dat ik medewerkers volledig de grond in geboord heb met scheldkanonnades, gedreigd heb met allerlei dingen, zo erg dat er politie langs de deur geweest is. (maar ik was niet thuis op dat moment). Dat was mijn aggressie respons. Het was dat ik niet de directe middelen had, maar het had slecht kunnen aflopen (al zou het bij mij meer richitng objecten gaan dan personen).

Doordat ik dit nu meegemaakt heb, en weet wat mijn autisme met mij doet kan ik mijn stressfactoren verlagen en waat ik dankzij therapie nu waar mijn grenzen liggen. Ik zeg niet dat er nooit iets meer zal gebeuren, maar heb de handvatten en ervaring die ik nodig ben om het in de toekomst te voorkomen

Ik begrijp dus wat er gebeurt is. Ik keur het op geen enkele manier goed, en deze man heeft levens verwoest. Ik begrijp echter wel het hoe nu. Is het iets waar de rechter rekening mee moet houden? Daar ben ik niet over uit. Zou hij terug kunnen keren in de maatschappij? enkel na zijn volledige straf en met een hele hoop begeleiding
Wat een openhartig verhaal, Bensel. En ja, ik vermoed ook dat er een enorme kortsluiting in de hersenpan van Fouad is ontstaan, maar dan nog. Uit frustratie je hond een mes tussen de ribben steken, je konijnen martelen etc etc, dan was er al jarenlang iets mis met deze man. En niemand had kunnen voorzien dat hij zo ver zou gaan om te gaan moorden.
pi_210818826
Die Fouad heeft maandenlang gepost op dat forum en daar klonk hij niet bepaald in de war, maar gewoon woedend op alles en iedereen. Ook op de dag van de aanslag lijkt hij vrij koeltjes geacteerd te hebben. Het lijkt me dus niet een plotselinge uitbarsting zoals bij jou Bensel, maar een van tevoren zeer goed beraamde en uitgevoerde aanslag.
pi_210818838
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die Fouad heeft maandenlang gepost op dat forum en daar klonk hij niet bepaald in de war, maar gewoon woedend op alles en iedereen. Ook op de dag van de aanslag lijkt hij vrij koeltjes geacteerd te hebben. Het lijkt me dus niet een plotselinge uitbarsting zoals bij jou Bensel, maar een van tevoren zeer goed beraamde en uitgevoerde aanslag.
Klopt, maar dat van te voren bedachte idee zat al in een hersenpan die psychotisch was.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:05:24 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210818863
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Klopt, maar dat van te voren bedachte idee zat al in een hersenpan die psychotisch was.
Ah, nu was hij psychotisch toen hij 3 moorden pleegde?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210818875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, nu was hij psychotisch toen hij 3 moorden pleegde?
ok, wat denk jij dan? Bij zijn volle verstand?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:10:46 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210818880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
ok, wat denk jij dan? Bij zijn volle verstand?
Dit lijken geplande acties te zijn, knap als je dat psychotisch en wel zo doet, en dan ook nog eens zo rustig naar buiten wandelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210818894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit lijken geplande acties te zijn, knap als je dat psychotisch en wel zo doet, en dan ook nog eens zo rustig naar buiten wandelen.
Anders dan geformuleerd, bij zijn volle verstand met vooruit geplande zaken en een duidelijk doel; "Mijn vijanden moeten dood." Ok, heel gepland, wel, maar vind jij dat gezond?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:15:59 #149
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210818899
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik denk dat je onderschat hoe lang zo'n gemoedstoestand kan duren. Het probleem en hoe ik daar mee om ging voor de eerste bom was een situatie die 2 jaar heeft geduurd, gedurende die tijd werkte ik feitelijk naar de 'conclusie' toe. Ik vermoed dat bij hem het niet anders was.Een autist kijkt over het algemeen heel droog, zonder emotie naar de wereld, zeker op de momenten dat de stress hoog is. Dat koelbloedige is omdat al het andere aan emotie weggefilterd wordt. Een autist heeft ook een enorm concentratievermogen, en blijft dus makkelijk 'on track' op zulke momenten. Doen wat je denkt dat je moet doen, feitelijk.
Twitch.tv/bensel15
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:18:13 #150
269689 crew  Viv
pi_210818906
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat een openhartig verhaal, Bensel. En ja, ik vermoed ook dat er een enorme kortsluiting in de hersenpan van Fouad is ontstaan, maar dan nog. Uit frustratie je hond een mes tussen de ribben steken, je konijnen martelen etc etc, dan was er al jarenlang iets mis met deze man. En niemand had kunnen voorzien dat hij zo ver zou gaan om te gaan moorden.
Jawel :X één van zijn buurmannen heeft dat na de zoveelste dierenmishandeling letterlijk tegen een agent gezegd: het eerstvolgende slachtoffer is een mens.

Zie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-van-zijn-labiliteit
pi_210818915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:15 schreef Bensel het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat hoe lang zo'n gemoedstoestand kan duren. Het probleem en hoe ik daar mee om ging voor de eerste bom was een situatie die 2 jaar heeft geduurd, gedurende die tijd werkte ik feitelijk naar de 'conclusie' toe. Ik vermoed dat bij hem het niet anders was.Een autist kijkt over het algemeen heel droog, zonder emotie naar de wereld, zeker op de momenten dat de stress hoog is. Dat koelbloedige is omdat al het andere aan emotie weggefilterd wordt. Een autist heeft ook een enorm concentratievermogen, en blijft dus makkelijk 'on track' op zulke momenten. Doen wat je denkt dat je moet doen, feitelijk.
Krijg een beetje jeuk van dit. Een zichzelf benoemde autist is ook gewoon een mens die leeft in een samenleving met heel veel mensen. En een autist is geen uitzondering en hoeft daarom ook geen extra handleiding, die behoort tot diezelfde samenleving en gedraagt zich maar eens!

Woest word ik van dit soort gemekker! Als normie :( }) ^p^
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:22:12 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210818919
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Anders dan geformuleerd, bij zijn volle verstand met vooruit geplande zaken en een duidelijk doel; "Mijn vijanden moeten dood." Ok, heel gepland, wel, maar vind jij dat gezond?
Als het niet gezond is dan betekent het niet automatisch dat hij psychotisch is.

Je kunt ook moorden zonder psychotisch te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:22:19 #153
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210818920
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Jawel :X één van zijn buurmannen heeft dat na de zoveelste dierenmishandeling letterlijk tegen een agent gezegd: de volgende keer is het een mens.
Ben het met je eens dat er toen al ingegrepen had moeten worden. Maar het is ook een lastig parket voor hulpverleners, want hij zal verder erg gesloten geweest zijn. Ik begreep wel dat hij bekend was, dus de combinatie van afwijzing, huisuitzetting en eerdere geschiedenis hadden een alarmbel af moeten laten gaan, ik vermoed echter dat de gegevens nog niet zo ver aan elkaar gekoppeld zijn. als dat al mag
Twitch.tv/bensel15
pi_210818925
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Jawel :X één van zijn buurmannen heeft dat na de zoveelste dierenmishandeling letterlijk tegen een agent gezegd: het eerstvolgende slachtoffer is een mens.

Zag die uitzending ook, maar zegt mij niets. Hoeveel afleveringen van De rijdende rechter wil je herhalen?
pi_210818931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het niet gezond is dan betekent het niet automatisch dat hij psychotisch is.

Je kunt ook moorden zonder psychotisch te zijn.
Mee eens, sorry, enigszins gestoord dan.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:26:29 #156
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210818933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Krijg een beetje jeuk van dit. Een zichzelf benoemde autist is ook gewoon een mens die leeft in een samenleving met heel veel mensen. En een autist is geen uitzondering en hoeft daarom ook geen extra handleiding, die behoort tot diezelfde samenleving en gedraagt zich maar eens!

Woest word ik van dit soort gemekker! Als normie :( }) ^p^
autisme is een spectrum. Er zijn dusdanig autistische mensen dat ze niet zelfstandig kunnen wonen. Er zijn ook autisten die het zelf niet weten, en gewoon meedoen in de maatschappij, die allerlei handigheden hebben ontwikkeld om hun zwakke punten te maskeren en hun sterke punten goed weten te benutten. En alles wat daar tussen zit. En 'normies' hebben hun eigen issues. Feitelijk is niemand echt 'normie' en kan iedereen in een psychose raken.
Twitch.tv/bensel15
pi_210818934
Ik heb gewoon zo een gevoel dat deze man iets anders op zijn kerfstok heeft, maar justitie op een of andere manier
het niet wil zeggen. Geen idee wat het kan zijn, misschien iets met drugsdealen of wat anders, iets ergs maar niet iets psychisch denk ik.
Hoe ie aan een wapen is gekomen is mij ook een raadsel. Ik heb even nagedacht, stel ik zou een vuurwapen willen,
dan weet ik bijvoorbeeld echt niet hoe ik aan eentje moet komen. Deze man beweert een autist o.i.d. te zijn, dus nog moeilijker voor hem in dit geval, dan voor iemand die normaal is.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_210818941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:26 schreef Bensel het volgende:

[..]
autisme is een spectrum. Er zijn dusdanig autistische mensen dat ze niet zelfstandig kunnen wonen. Er zijn ook autisten die het zelf niet weten, en gewoon meedoen in de maatschappij, die allerlei handigheden hebben ontwikkeld om hun zwakke punten te maskeren en hun sterke punten goed weten te benutten. En alles wat daar tussen zit. En 'normies' hebben hun eigen issues. Feitelijk is niemand echt 'normie' en kan iedereen in een psychose raken.
Exact! Je legt hier precies de vinger op de zere plek. Het in hokjes denken van wie nog net wel en wie niet 'normaal' is begint aardig de spuigaten uit te lopen. Duidelijk is dat Fouad van het padje af raakte, maar dan nog. Hij is een uitzondering en ik geloof werkelijk niet dat wie dan ook zijn moorden had kunnen voorkomen, zelfs die klagende buurman niet.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:54:14 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210819018
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:41 schreef Bensel het volgende:

Even nuance in dikgedrukte stuk. Men heeft jou niet dat aangedaan, jij kon er niet normaal mee omgaan en handelde daardoor buiten zinnen. De aanleiding is jouw trigger en jouw coping, niet het gedrag van anderen
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:57:49 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210819034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:18 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit is zo in en in verdrietig en gruwelijk tegelijkertijd man :{ :{ :{
pi_210820169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:14 schreef Firuze60 het volgende:
maar vind jij dat gezond?
Dus als iets ongezond is, dan is dat automatisch psychotisch? 8)7
  Vis een optie? dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:15:11 #162
70532 loveli
N
pi_210820216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hoe ie aan een wapen is gekomen is mij ook een raadsel. Ik heb even nagedacht, stel ik zou een vuurwapen willen,
dan weet ik bijvoorbeeld echt niet hoe ik aan eentje moet komen.
Rotterdam, drugscircuit, hoe moeilijk kan het zijn om iemand te vinden die iemand kent?
crap in = crap out
pi_210820308
quote:
Ik heb gewoon zo een gevoel dat deze man iets anders op zijn kerfstok heeft, maar justitie op een of andere manier
het niet wil zeggen. Geen idee wat het kan zijn, misschien iets met drugsdealen of wat anders, iets ergs maar niet iets psychisch denk ik.
dan weet ik bijvoorbeeld echt niet hoe ik aan eentje moet komen. Deze man beweert een autist o.i.d. te zijn, dus nog moeilijker voor hem in dit geval, dan voor iemand die normaal is.
Elk normaal functionerend mens kan aan een vuurwapen komen. Zo moeilijk is dat niet.
pi_210820511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:15 schreef loveli het volgende:

[..]
Rotterdam, drugscircuit, hoe moeilijk kan het zijn om iemand te vinden die iemand kent?
Telegram...
pi_210820577
quote:
het niet wil zeggen.
Ik denk niet dat jij op het goede forum zit.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:57:55 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210822857
twitter
pi_210826813
Zijn autisten crimineler en gewelddadiger?

Bron Chris Klomp (Journalist)

https://chrisklomp.nl/zijn-autisten-crimineler/
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:40:57 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210826868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jammer van de paywall, best benieuwd naar
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:49:35 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210826990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:38 schreef Woonbootjes het volgende:
Zijn autisten crimineler en gewelddadiger?

Bron Chris Klomp (Journalist)

https://chrisklomp.nl/zijn-autisten-crimineler/
Redelijk open deur. Op zich wel goed dat ie het zo beschrijft voor mensen die deze basiskennis over het brein en gedrag nog niet hadden of op de neurodivergentie is fantástisch trein zitten
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:54:46 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210827042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Vind het een helaas maar een matig geschreven stuk. Nogal vooringenomen beschrijving van een complexer geheel

Tevens dank!

[ Bericht 16% gewijzigd door Nizno op 04-10-2023 11:16:00 (quote van verwijderde post) ]
pi_210827275
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Vind het een helaas maar een matig geschreven stuk. Nogal vooringenomen beschrijving van een complexer geheel

Tevens dank!
Zeg maar gerust waardeloos _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:16:19 #172
338319 ZarB
Piña colada
pi_210828673
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Redelijk open deur. Op zich wel goed dat ie het zo beschrijft voor mensen die deze basiskennis over het brein en gedrag nog niet hadden of op de neurodivergentie is fantástisch trein zitten
Basiskennis? Je denkt dat dit stuk basiskennis betreft? Dan zul je vast wel in een interessante bubbel verkeren.

Wat vind je er open deur aan?
  woensdag 4 oktober 2023 @ 08:14:19 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210829880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 23:16 schreef ZarB het volgende:

[..]
Basiskennis? Je denkt dat dit stuk basiskennis betreft? Dan zul je vast wel in een interessante bubbel verkeren.

Wat vind je er open deur aan?
Ja zou kunnen, kom wel uit de neuro/hersenwereld qua werk en opleiding

Wat ik bedoelde was eigenlijk, iedereen weet toch wel dat autisten anders interacteren met andere mensen, hun emoties en bedoelingen en daar zelden een goeie fit in vinden. Aanvoelen en de subtiliteit van emoties en gedrag ervaren en vloeiend mee omgaan naar anderen toe en in zichzelf is vaak een levenslange struggle.
Dat is een ideale grond voor problemen op gebied van omgaan met mensen en daardoor in de problemen komen. Iig vaker door verhoogde kans, dan mensen zonder autisme spectrum problematiek.

De 'neurodivergentie is een persoonskenmerk net als blond haar' wat ik weleens om me heen hoor snap ik ook niet zo goed. Het is een behoorlijk heftige beperking in alles in je dagelijks leven in een samenleving.
Dat daar nare consequenties ook op dit vlak uit kunnen vloeien is daarmee dan ook voor mij iig nogal een open deur in dat stuk
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:56:18 #174
38496 Perrin
pi_210830485
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde was eigenlijk, iedereen weet toch wel dat autisten anders interacteren met andere mensen, hun emoties en bedoelingen en daar zelden een goeie fit in vinden. Aanvoelen en de subtiliteit van emoties en gedrag ervaren en vloeiend mee omgaan naar anderen toe en in zichzelf is vaak een levenslange struggle.
Dat is een ideale grond voor problemen op gebied van omgaan met mensen en daardoor in de problemen komen. Iig vaker door verhoogde kans, dan mensen zonder autisme spectrum problematiek.

De 'neurodivergentie is een persoonskenmerk net als blond haar' wat ik weleens om me heen hoor snap ik ook niet zo goed. Het is een behoorlijk heftige beperking in alles in je dagelijks leven in een samenleving.
Dat daar nare consequenties ook op dit vlak uit kunnen vloeien is daarmee dan ook voor mij iig nogal een open deur in dat stuk
Het is wel prettig als mensen met een psychische aandoening niet bij voorbaat al tegen veel vooroordelen aanlopen, maar idd het verhaaltje dat een psychische aandoening wat betreft functioneren in de maatschappij vergelijkbaar is met een verkoudheid of het hebben van rood haar is behoorlijk bezijden de waarheid..
pi_210832392
Bron AD

Hechtenis in beperkingen verlengd,

https://www.rtlnieuws.nl/(...)etpartijen-rotterdam
pi_210832405
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:16 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron AD

Hechtenis in beperkingen verlengd,

https://www.rtlnieuws.nl/(...)etpartijen-rotterdam
Na die 14 dagen worden het er gewoon 90 dagen.

Place your bets. @Oriente
pi_210832439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is wel prettig als mensen met een psychische aandoening niet bij voorbaat al tegen veel vooroordelen aanlopen, maar idd het verhaaltje dat een psychische aandoening wat betreft functioneren in de maatschappij vergelijkbaar is met een verkoudheid of het hebben van rood haar is behoorlijk bezijden de waarheid..
De definities van psychische ziekten zijn met de jaren flink uitgebreid. Ik denk om meer patienten te creëeren. Met als nadeel dat ze de zorgvraag niet meer aan kunnen. Het is pervers.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 14:23:13 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210832465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:20 schreef Resistwemuch het volgende:

[..]
De definities van psychische ziekten zijn met de jaren flink uitgebreid. Ik denk om meer patienten te creëeren. Met als nadeel dat ze de zorgvraag niet meer aan kunnen. Het is pervers.
Nee
pi_210832552
:D
pi_210840550
Bron Rijnmond Nieuws

Fouad mocht geen arts worden

https://www.rijnmond.nl/n(...)ma-moeilijk-weigeren
pi_210840587
Wat ik nou niet niet uit dat artikel haal, of er zo'n Iudicium Abeundi (IA) is ingezet in dit geval?

Also, waarom heet dat zo, PRAAT NORMAAL PIK
pi_210840621
quote:
Wat betekent dit drama voor de toekomst?
Maas kan niet zeggen of dit drama het gevolg is van de machteloosheid van de examencommissie om Fouad van de opleiding te sturen. "Ik weet niet wat er bij die student heeft gespeeld en wat voor gedrag hij heeft vertoond." Wel hoopt hij dat deze gebeurtenis de politiek ertoe kan aanzetten om de beslissing om de wet niet te verruimen te heroverwegen.
:') Typisch weer. Er is sprake van één incident en de kortzichtige burger schiet gelijk in de "beperk rechten!"-kramp.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210840684
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:15 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws

Dat door en door slecht stuk vuil is overal ongeschikt voor.
pi_210840737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:15 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws

Maar als de examencommissie zo'n IA-procedure in werking stelt, houdt dat lang niet altijd stand bij de bestuursrechter. Sterker nog, sinds het wettelijk kan, is er maar vier keer een student succesvol van de opleiding Geneeskunde gestuurd. Terwijl naar schatting jaarlijks zo'n twee tot vijf studenten per faculteit rondlopen die zich onprofessioneel gedragen.
Een belangrijke reden hiervoor is, zo legt Maas uit, dat het recht op onderwijs zwaar weegt in Nederland. En de rechter heeft hele strenge regels over welk bewijs de examencommissie moet hebben om te laten zien dat een student geen geschikte arts is. Dat bewijs moet aantonen dat de student alarmerend ongepast gedrag heeft laten zien tegenover patiënten, zoals agressief- of seksueel overschrijdend gedrag.

Ook weer een voorbeeld van de piramide van slechtheid, die al decennia in dit land zich manifesteert.
Het merendeel van de top, politici, zijn slecht en de macht wordt doorgegeven aan de dommen en slechten; ambtenaren, leraren, dokters, rechters etc.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 09:47:23 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210840787
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:43 schreef nomina het volgende:

[..]
Maar als de examencommissie zo'n IA-procedure in werking stelt, houdt dat lang niet altijd stand bij de bestuursrechter. Sterker nog, sinds het wettelijk kan, is er maar vier keer een student succesvol van de opleiding Geneeskunde gestuurd. Terwijl naar schatting jaarlijks zo'n twee tot vijf studenten per faculteit rondlopen die zich onprofessioneel gedragen.
Een belangrijke reden hiervoor is, zo legt Maas uit, dat het recht op onderwijs zwaar weegt in Nederland. En de rechter heeft hele strenge regels over welk bewijs de examencommissie moet hebben om te laten zien dat een student geen geschikte arts is. Dat bewijs moet aantonen dat de student alarmerend ongepast gedrag heeft laten zien tegenover patiënten, zoals agressief- of seksueel overschrijdend gedrag.

Ook weer een voorbeeld van de piramide van slechtheid, die al decennia in dit land zich manifesteert.
Het merendeel van de top, politici, zijn slecht en de macht wordt doorgegeven aan de dommen en slechten; ambtenaren, leraren, dokters, rechters etc.
Hoe is dat er een voorbeeld van? :?

De opleiding dient zelf beter toetsen in te richten waarop iemand uitvalt die ongeschikt is voor het beroep. Je kunt dus naast theoretische kennis en makkelijk te faken reflectieverslagen daarbij denken aan toetsen van sociale vaardigheden, empathie etc.
Dat vraagt wel meer van de opleiding want dat is een stuk moeilijker te kwantificeren dan het onder de knie hebben van anatomie of statistiek.

Als dat gevolgd is, kan de stap naar de rechter gezet worden, dit lijkt me een prima regeling alleen sluit dit dus nu duidelijk in de praktijk niet op elkaar aan
pi_210840983
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:47 schreef Molo het volgende:

[..]

De opleiding dient zelf beter toetsen in te richten waarop iemand uitvalt die ongeschikt is voor het beroep. Je kunt dus naast theoretische kennis en makkelijk te faken reflectieverslagen daarbij denken aan toetsen van sociale vaardigheden, empathie etc.
Dat vraagt wel meer van de opleiding want dat is een stuk moeilijker te kwantificeren dan het onder de knie hebben van anatomie of statistiek.

Als dat gevolgd is, kan de stap naar de rechter gezet worden, dit lijkt me een prima regeling alleen sluit dit dus nu duidelijk in de praktijk niet op elkaar aan
Ja zeg, verwacht je nou van opleidingen dat ze mensen klaar gaan stomen voor eeh... de praktijk? :?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 oktober 2023 @ 10:10:14 #187
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210841010
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
:') Typisch weer. Er is sprake van één incident en de kortzichtige burger schiet gelijk in de "beperk rechten!"-kramp.
Nee, er zijn meer incidenten en gevallen. Maar daar vallen geen doden bij. Komt vaker voor dat je lompe horken hebt die wel aan alle wettelijke eisen voldoen, maar niet geschikt zijn voor het vak
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_210841072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nee, er zijn meer incidenten en gevallen. Maar daar vallen geen doden bij. Komt vaker voor dat je lompe horken hebt die wel aan alle wettelijke eisen voldoen, maar niet geschikt zijn voor het vak
Ja, ik heb ook gelezen dat de veroorzakers daarvan dan voor een tuchtcollege komen. Het is aannemelijk dat er in die gevallen ook sprake was van onnodig (over)lijden, maar desondanks werd imo terecht een overweging gemaakt en geconcludeerd dat het recht op onderwijs zwaarder weegt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210841093
quote:

[..]

Dat de slechteriken niet gewoon weggestuurd kunnen worden maar bij rechters, waarvan ook een groot deel walgelijk is, kunnen eisen dat ze door mogen gaan.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:10:25 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210841576
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:18 schreef nomina het volgende:

[..]
Dat de slechteriken niet gewoon weggestuurd kunnen worden maar bij rechters, waarvan ook een groot deel walgelijk is, kunnen eisen dat ze door mogen gaan.
Ik snap niets van je betoog
pi_210841614
quote:

[..]

Met je eens.

Probleem is dat mensen als Fouad zich uitermate goed voor kunnen doen. Vaak draaien die een psychiater of rechter ook nog om de vinger. Die pik je er helaas niet zomaar uit. En juist dit zijn de ergste gevallen.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:20:14 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210841668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:14 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Met je eens.

Probleem is dat mensen als Fouad zich uitermate goed voor kunnen doen. Vaak draaien die een psychiater of rechter ook nog om de vinger. Die pik je er helaas niet zomaar uit. En juist dit zijn de ergste gevallen.
Als de kans dat er iets grof fout zit klein is maar de gevolgen enorm kunnen zijn, kan/moet het dus de overweging zijn er een heftiger toets/check op te zetten.
Geen multiple choice vragenlijstje maar het echte serieuze werk idd, want niet makkelijk
  Vis een optie? donderdag 5 oktober 2023 @ 11:38:06 #193
70532 loveli
N
pi_210841843
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:14 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Met je eens.

Mensen als Fouad juist niet, die compenseerde zijn gebrek aan sociale vaardigheden met hard werken/goede cijfers.
crap in = crap out
pi_210841884
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:38 schreef loveli het volgende:

[..]
Mensen als Fouad juist niet, die compenseerde zijn gebrek aan sociale vaardigheden met hard werken/goede cijfers.
Maar ik vraag me af of hij zo'n gebrek aan sociale vaardigheden had eerlijk gezegd.
Hij zal toch heel wat co schappen hebben gelopen. Op basis daar van zou dit dan toch opvallen én actie ondernomen moeten worden.

In de zorg is het normaliter zo geregeld:
- theorie stuk, dat zijn je cijfers
- praktijk stuk, dat is je attitude en hoe je werkt op de werkvloer
is dit niet goed dan kun je volgens mij (ben dan wel geen arts) geen diploma krijgen.

Het is zover ik weet én en én = diploma
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:55:34 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210841940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:46 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Maar ik vraag me af of hij zo'n gebrek aan sociale vaardigheden had eerlijk gezegd.
Hij zal toch heel wat co schappen hebben gelopen. Op basis daar van zou dit dan toch opvallen én actie ondernomen moeten worden.

In de zorg is het normaliter zo geregeld:
- theorie stuk, dat zijn je cijfers
- praktijk stuk, dat is je attitude en hoe je werkt op de werkvloer
is dit niet goed dan kun je volgens mij (ben dan wel geen arts) geen diploma krijgen.

Het is zover ik weet én en én = diploma
Weet je hoe het er in de praktijk er daar aan toch gaat?

Coschappen doe je en ze geven heus wel aan als je een rare snuiter, engnek of enorme creep bent. Maar vervolgacties liggen bij de universiteit en die kan daar vaak vrij lastig wat mee

Zelf ooit een student begeleid die kneiterautistisch was. Die kon echt niet met mensen omgaan. Super obvious dat die echt niet in de patiëntenzorg moest gaan werken maar maak dat maar eens hard op de toetsingscriteria die er zijn.
Met hem uiteindelijk een prima gesprek kunnen voeren, waarbij de consequenties ervan natuurlijk enorm zijn voor zo iemand. In dit geval stoppen met opleiding, met vertraging en financiële en persoonlijke schade etc als resultaat.
Dat is niet makkelijk en dan hebben wij nog vanuit een opleidingsplaats echt enorm ons best moeten doen, met een meewerkende student.

Fouad was uhmmm, anders... dan wordt het nog weer een stuk moeilijker

Ben wel enorm benieuwd hoe feedback van eerdere coschappen, sociale vakken en interactie met andere mensen was. Hoe was hij daar in die situaties

Thuis was het een pure engnek en een compleet labiele vlerk, maar was hij dit overal en hoe is daar naar gehandeld?
pi_210841971
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:55 schreef Molo het volgende:
maar was hij dit overal en hoe is daar naar gehandeld?
Precies.

Ik begrijp je punt ook. Het is dan aan de school om vervolg acties te ondernemen.
Maar als ik mijn praktijkgedeelte op school vroeger niet haalde dan kreeg ik een herkansing, en zo niet dan miste je gewoon dat stuk. Dan was het aan school om daar iets aan te doen of om je eruit te trappen, maar dat laatste zou dan wel een stuk makkelijker gaan. Maargoed, misschien was dat in de jaren negentig anders dan nu
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:13:23 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210842080
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik nou niet niet uit dat artikel haal, of er zo'n Iudicium Abeundi (IA) is ingezet in dit geval?

Also, waarom heet dat zo, PRAAT NORMAAL PIK
Omdat veel geneeskunde ook in het Latijn is, denk ik?
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:14:52 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210842093
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Weet je hoe het er in de praktijk er daar aan toch gaat?

Coschappen doe je en ze geven heus wel aan als je een rare snuiter, engnek of enorme creep bent. Maar vervolgacties liggen bij de universiteit en die kan daar vaak vrij lastig wat mee

Zelf ooit een student begeleid die kneiterautistisch was. Die kon echt niet met mensen omgaan. Super obvious dat die echt niet in de patiëntenzorg moest gaan werken maar maak dat maar eens hard op de toetsingscriteria die er zijn.
Met hem uiteindelijk een prima gesprek kunnen voeren, waarbij de consequenties ervan natuurlijk enorm zijn voor zo iemand. In dit geval stoppen met opleiding, met vertraging en financiële en persoonlijke schade etc als resultaat.
Dat is niet makkelijk en dan hebben wij nog vanuit een opleidingsplaats echt enorm ons best moeten doen, met een meewerkende student.

Fouad was uhmmm, anders... dan wordt het nog weer een stuk moeilijker

Ben wel enorm benieuwd hoe feedback van eerdere coschappen, sociale vakken en interactie met andere mensen was. Hoe was hij daar in die situaties

Thuis was het een pure engnek en een compleet labiele vlerk, maar was hij dit overal en hoe is daar naar gehandeld?
ik had juist gelezen dat uit die coschappen bleek dat hij geen empathie had (bij het aanleggen van een infuus of catheter), toen-is hij al aangesproken en geadviseerd hulp te zoeken.
pi_210842095
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja nou en.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:16:10 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210842103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja nou en.
Ita quid?
pi_210842131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik vind het vooral merkwaardig om dit te framen als een recht. Een student heeft helemaal geen recht op een diploma. Helaas worden docenten (ook door examencommissies) in de praktijk sterk onder druk gezet om studenten te laten slagen.

Er wordt in mijn optiek terecht geageerd tegen hoe moeilijk het is om een student van de opleiding af te trappen. Die Mario Maas legt dat uitstekend uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210842142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er wordt in mijn optiek terecht geageerd tegen hoe moeilijk het is om een student van de opleiding af te trappen
Mee eens.

Maar we hebben her hier wel over een beroepsgroep waar weinig mensen nog in willen werken én de nood uitermate hoog is dat er voldoende artsen / verpleegkundigen / zorgmedewerkers geschoold worden en komende tientallen jaren vooruit kunnen.
Dit zal ook wel mee wegen in: "geef hem nog maar eens kans"

Is dat goed? Nee
Gebeurd dat? Ja
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:27:01 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210842158
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En het staat vooral heerlijk elitair
pi_210842167
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:24 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Mee eens.

Maar we hebben her hier wel over een beroepsgroep waar weinig mensen nog in willen werken én de nood uitermate hoog is dat er voldoende artsen / verpleegkundigen / zorgmedewerkers geschoold worden en komende tientallen jaren vooruit kunnen.

Is dat goed? Nee
Gebeurd dat? Ja
Ik heb geen ervaring met werken aan een medische faculteit, maar dat "geef hem nog maar een kans" komt denk ik ergens anders vandaan. Er is een perverse, financiële prikkel om zoveel mogelijk studenten te lagen slagen. Daarnaast is de op zich terechte aandacht voor rechten van studenten volkomen doorgeschoten. En ik denk dat er meer is, namelijk een soort maakbaarheidsideaal waardoor het opgeven van een kind, jongere of jongvolwassene niet gauw wordt gedaan (en daar lijden anderen dan onder).
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:28:23 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210842168
quote:
5s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
ik had juist gelezen dat uit die coschappen bleek dat hij geen empathie had (bij het aanleggen van een infuus of catheter), toen-is hij al aangesproken en geadviseerd hulp te zoeken.
Hulp zoeken zou in dit geval bij iets wat je mist en niet kunt aanleren dus moeten zijn 'traject om te accepteren dat geneeskunde niet zijn kunde gaat worden' lijkt mij.
Benieuwd hoe die acties zijn verlopen en waarom niet doorgepakt is.
pi_210842179
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Hulp zoeken zou in dit geval bij iets wat je mist en niet kunt aanleren dus moeten zijn 'traject om te accepteren dat geneeskunde niet zijn kunde gaat worden' lijkt mij.
Hoe denk je dat dat in de praktijk uitpakt als een student daar niet aan mee wil werken? Die krijgt gewoon een herkansing en mag door.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:29:40 #207
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210842185
quote:

[..]
Ik vermoed mede omdat hij dat signaal niet oppakte, hij zocht de schuld buiten zichzelf en voelde zich tegengewerkt.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:30:49 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210842201
quote:

[..]
Mee eens.

Is dat goed? Nee
Gebeurd dat? Ja
Dat speelt echt totaal niet in mijn ervaring

Ik ga er even vanuit, aannames etc etc ik weet het, dat het in dit geval een situatie was van een heel erg moeilijk slecht nieuws gesprek moeten voeren met een gozer waar de engheid vanaf straalt

En wie gaat daar dan de verantwoordelijkheid voor nemen om dat gesprek aan te gaan en daar de last van te dragen
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:31:55 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210842218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe denk je dat dat in de praktijk uitpakt als een student daar niet aan mee wil werken? Die krijgt gewoon een herkansing en mag door.
Ja dat beschreef ik hierboven ook. Meegemaakt met een welwillende autistische student in de zorg.

Zie idd dat het als je niet welwillend of zonder inzicht bent, dat een andere afloop kent. Want toch iets makkelijkere route
pi_210842252
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:30 schreef Molo het volgende:
Dat speelt echt totaal niet in mijn ervaring
In mijn ervaring helaas wel.
Ik was vrij fel op attitude. Maar kan je genoeg collega examinatoren aanwijzen die het stopte onder de mantel der liefde. En de nood is al zo hoog. Of iemand kan verbeteren etc.

Kan me zomaar voorstellen dat dat bij een arts ook gebeurd.
pi_210843048
quote:

Mee eens.

Is dat goed? Nee
Gebeurd dat? Ja
Eh, er is nog steeds elk jaar een loting (numerus fixus) hè. Er melden zich zéker 5x zoveel studenten aan voor de studie geneeskunde dan er plek is.

Ik heb overigens nog een Annekedote. In mijn jaar geneeskunde zat ook een knul wiens moeder een spirituele sekte had en mensen genas mbv engelen. Haar zoon deed geneeskunde, want hij wilde daar dan als medicus aan verbonden zijn om het hele gebeuren legitimiteit te geven :7 Dus... je denkt dat er nu rare mensen rondlopen, maar ik denk dat die er altijd al waren.
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 15:03:29 #212
8781 crew  Frutsel
pi_210843619
quote:
Minuut stilte op Erasmus MC en universiteit, precies week nadat docent Jurgen werd doodgeschoten

In het Erasmus MC en op de Erasmus Universiteit werd donderdagmiddag een minuut stilte gehouden, om de doodgeschoten docent en huisarts Jurgen Damen (43) te herdenken. Dat gebeurde om 14:30 uur, precies een week na het schietdrama in Rotterdam.

"Er is een bijeenkomst in de centrale hal", vertelt een woordvoerder van het Erasmus MC. "Mensen die daar behoefte aan hebben, kunnen daar samen een minuut stil zijn. Voorafgaand en afsluitend aan de minuut wordt er muziek gespeeld."

Ook mensen die niet bijeenkomen, kregen de ruimte om Damen te herdenken om 14:30 uur. "Het kan ook zelfstandig, van achter het bureau", zegt de woordvoerder.

De minuut stilte wordt ook op de Erasmus Universiteit gehouden. Dat gebeurt op de Campus Woudestein, het centrale punt van de universiteit.

Er is geen bijeenkomst, wel worden lessen een moment stilgelegd voor de herdenking. "Uiteraard is er ook ruimte voor mensen om het er dan samen nog even over te hebben", laat een woordvoerder van de universiteit weten. "Na de herdenking klinkt een carillon, een klokkenspel", vertelt ze.

Huisarts en docent Jurgen was één van de drie slachtoffers van het schietdrama. Hij werd doodgeschoten in een leslokaal op het Erasmus MC. Voorafgaand schoot de verdachte ook zijn buurvrouw en haar dochter dood aan het Heiman Dullaertplein in Rotterdam. Na de schietpartij werd verdachte Fouad L. aangehouden.
pi_210854694
Bron Rijnmond Nieuws

Fouad sprak zelf het arrestatieteam aan

https://www.rijnmond.nl/n(...)t-arrestatieteam-aan
pi_210854965
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:15 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws

Fouad sprak zelf het arrestatieteam aan

https://www.rijnmond.nl/n(...)t-arrestatieteam-aan
Hij zal vrede hebben met zijn opsluiting.
En zal niet dood hebben gewild, dus gewoon netjes mee gewerkt.

Ik gok ook dat hij weer sterke drank op had
pi_210854976
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral merkwaardig om dit te framen als een recht. Een student heeft helemaal geen recht op een diploma. Helaas worden docenten (ook door examencommissies) in de praktijk sterk onder druk gezet om studenten te laten slagen.

Er wordt in mijn optiek terecht geageerd tegen hoe moeilijk het is om een student van de opleiding af te trappen. Die Mario Maas legt dat uitstekend uit.
Mja, zit ook wat in. Het recht om te studeren begint ergens anders dan het recht op een diploma en beide rechten bestaan bij gratie van het voldoen aan bepaalde eisen. Eenmaal op de opleiding geaccepteerd echter, waar een psychologische test (terecht) géén onderdeel van is, volgt logischerwijze het recht op het diploma mits het curriculum gevolgd is.

De vraag is waarom iemand die niet spoort kan voldoen aan het eisenpakket en strikt genomen het diploma kan behalen, óf de vraag is of we een test voor de toegang willen plaatsen.

Een middenoplossing lijkt me nog eerder te liggen bij de werkgever. Er zijn meerdere beroepen waarbij een psychologische test afgenomen mag worden tijdens de sollicitatieprocedure. Het lijkt mij dat ziekenhuismedewerker daar prima tussen zou passen.
pi_210861104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mja, zit ook wat in. Het recht om te studeren begint ergens anders dan het recht op een diploma en beide rechten bestaan bij gratie van het voldoen aan bepaalde eisen. Eenmaal op de opleiding geaccepteerd echter, waar een psychologische test (terecht) géén onderdeel van is, volgt logischerwijze het recht op het diploma mits het curriculum gevolgd is.

De vraag is waarom iemand die niet spoort kan voldoen aan het eisenpakket en strikt genomen het diploma kan behalen, óf de vraag is of we een test voor de toegang willen plaatsen.

Een middenoplossing lijkt me nog eerder te liggen bij de werkgever. Er zijn meerdere beroepen waarbij een psychologische test afgenomen mag worden tijdens de sollicitatieprocedure. Het lijkt mij dat ziekenhuismedewerker daar prima tussen zou passen.
Maar dan ga je ervanuit dat zo'n test goed werkt. Vergeef me dat ik daar sceptisch over ben.

Eerder in dit topic is terecht de vraag opgeworpen waarom de opleiding aspecten die belangrijk zijn voor het zijn van een arts niet in de tentaminering opneemt. Dat ligt natuurlijk voor de hand, maar het is verschrikkelijk moeilijk. Mensen lijken het idee te hebben dat toetsen objectief zijn, maar dat zijn ze niet. Het is lastig om toetsen zo te ontwerpen dat twee verschillende docenten op dezelfde uitslag uit zouden komen. Mede hierom zijn meerkeuzetoetsen populair geworden, die evenmin objectief zijn maar wel het probleem van interpretatieverschillen wegnemen.
pi_210861199
Wie is Fouad. Een inkijk in zijn (rijke) leven: https://www.bndestem.nl/b(...)eugd-gehad~a275574e/

Interessant artikel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ponsai op 07-10-2023 08:15:26 ]
pi_210861304
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 07:44 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dan ga je ervanuit dat zo'n test goed werkt. Vergeef me dat ik daar sceptisch over ben.
Ik weet niet hoe goed dat soort testen werken. Het lijkt me lastig te meten. Ik probeer te bedenken hoe je dat kan doen, en volgens mij kan je dan alleen het verleden in duiken met de vraag met hoeveel procent incidenten na de invoering van dergelijke testen afnam. Ze zullen niet perfect zijn maar gezien de weinige alternatieven lijkt het me het minste wat je kan doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 07:44 schreef Claudia_x het volgende:
Mensen lijken het idee te hebben dat toetsen objectief zijn, maar dat zijn ze niet. Het is lastig om toetsen zo te ontwerpen dat twee verschillende docenten op dezelfde uitslag uit zouden komen. Mede hierom zijn meerkeuzetoetsen populair geworden, die evenmin objectief zijn maar wel het probleem van interpretatieverschillen wegnemen.
Ik zat te denken aan het aanscherpen van de eisen voor het behalen van de coschappen: wanneer de persoon zijn/haar functioneren/gedrag in de praktijk getoetst kan worden. Dáár zou de acceptatie van een subjectieve beoordeling nog meer op zijn plek zijn.
pi_210861414
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:20 schreef Resistwemuch het volgende:

[..]
Het is eerder andersom. Vanuit de GGZ is er veel kritiek op de DSM. Ze kijken steeds meer naar de persoon dan het ziektebeeld.

Dat er nog een diagnose nodig is voor de zorgverzekering is het volgende wat aangepakt dient te worden.
pi_210861826
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 08:06 schreef Ponsai het volgende:
Wie is Fouad. Een inkijk in zijn (rijke) leven: https://www.bndestem.nl/b(...)eugd-gehad~a275574e/

Interessant artikel.

Jammer Premium artikel interessant

zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:59:05 #221
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210861958
quote:

Interessant artikel.

och ja, slechte jeugd gehad.....
pi_210862023
Heeft iemand dat artikel in Medisch Contact waar Lale Gül het over heeft al gevonden? Volgens haar is 'Simone' gewoon F.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:19:02 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862134
quote:

Interessant artikel.

Interessant te lezen maar geeft natuurlijk ook maar een mini stukje aan van hem.
De kop van het artikel vind ik dan ook behoorlijk matig
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:19:20 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862144
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:06 schreef HiZ het volgende:
Heeft iemand dat artikel in Medisch Contact waar Lale Gül het over heeft al gevonden? Volgens haar is 'Simone' gewoon F.
Nope, wel erg benieuwd naar
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:26:52 #225
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210862236
quote:
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Nope, wel erg benieuwd naar
Op Medisch Contact 2017 psychische functiebeperking gezocht

eerste zoekresultaat geeft meteen het artikel (recent opnieuw geplaatst)
de tweede is de pdf van het artikel van destijds
pi_210862372
quote:

[..]
Geen idee wat er in de leer/werkovereenkomsten staat voor zh-studenten, maar in andere sectoren kun je vaak niet zomaar van een leerling af als er geen sprake is van disfunctioneren en te weinig empathie wordt niet aangemerkt als disfunctioneren.

Als opleider ben je wettelijk genoodzaakt om de student meermaals een kans te bieden dan wel extra inspanning te verrichten inzake begeleiding of extra training.
Uiteraard kun je het gesprek openen dat je denkt dat de student niet geschikt is ofwel moet werken aan bepaalde competenties, echter als de student dit niet erkent of hierin niet meewerkt maar wel voldoende functioneert (dus schoolopdrachten haalt en de zorg volgens protocol uitvoert) dan kun je als leerbedrijf niet zoveel.

In de praktijk betekent dit doorgaans dat dit type studenten wel de mogelijkheid krijgt om te diplomeren, maar vervolgens geen overeenkomst krijgt aangeboden bij het leerbedrijf.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:43:48 #227
410477 Fietsertje70
pi_210862445
quote:
Nee, want "Simone" is wel gestopt met de studie.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:45:59 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862459
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:36 schreef FYazz het volgende:

[..]
Geen idee wat er in de leer/werkovereenkomsten staat voor zh-studenten, maar in andere sectoren kun je vaak niet zomaar van een leerling af als er geen sprake is van disfunctioneren en te weinig empathie wordt niet aangemerkt als disfunctioneren.

Als opleider ben je wettelijk genoodzaakt om de student meermaals een kans te bieden dan wel extra inspanning te verrichten inzake begeleiding of extra training.
Uiteraard kun je het gesprek openen dat je denkt dat de student niet geschikt is ofwel moet werken aan bepaalde competenties, echter als de student dit niet erkent of hierin niet meewerkt maar wel voldoende functioneert (dus schoolopdrachten haalt en de zorg volgens protocol uitvoert) dan kun je als leerbedrijf niet zoveel.

In de praktijk betekent dit doorgaans dat dit type studenten wel de mogelijkheid krijgt om te diplomeren, maar vervolgens geen overeenkomst krijgt aangeboden bij het leerbedrijf.
Ja dat was reeds besproken en bediscussieerd hier. Welke mogelijkheden er (lijken) te zijn hiertoe en met de vraag of die mogelijkheden goed benut zijn onder verantwoordelijkheid van de opleiding
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:49:58 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862497
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:26 schreef Nizno het volgende:

[..]
[..]
Op Medisch Contact 2017 psychische functiebeperking gezocht

eerste zoekresultaat geeft meteen het artikel (recent opnieuw geplaatst)
de tweede is de pdf van het artikel van destijds
Ah

Dat die Simone Fouad zou zijn lijkt me vergezocht
Zijn genoeg van dit soort studenten/mensen.

De insteek van aantonen van 'fit to practice' ipv aantonen van 'unfit to practice' vind ik wel een prima regeling eigenlijk specifiek voor waar en voor wordt opgeleid
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:53:46 #230
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210862539
quote:
even beter gezegd (artikel van Lale gevonden) Faoud was er van overtuigd dat het over hem ging.
iets met hacken van mailverkeer van docenten
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:57:24 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862592
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:53 schreef Nizno het volgende:

[..]
even beter gezegd (artikel van Lale gevonden) Faoud was er van overtuigd dat het over hem ging.
iets met hacken van mailverkeer van docenten
Heb je linkje naar Lale's artikel?

En digitale security van Erasmus uni was niet fantastisch dus dat laatste zou me niet verbazen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:58:20 #232
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210862604
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je linkje naar Lale's artikel?

En security van Erasmus uni was niet fantastisch dus dat laatste zou me niet verbazen
is een betaalmuurlinkje
https://www.parool.nl/col(...)emen-tegen~bfa2eb98/
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:11:05 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862733
quote:
Dank, kon het wel lezen trouwens (?)

Goed stuk, vind haar sowieso vaak echt goede dingen zeggen voor zo'n jong persoon.

De situatie die wordt beschreven dat de docent die Fouad destijds aansprak op het te laat komen ook de schrijver van het artikel op Medisch Contact was. Mja, daar kan Fouad zichzelf best eens terecht in herkend hebben.
Ging over voorstel om studenten met ernstige functiebeperkingen zoals psychische of persoonlijkheidsstoornissen net als blindheid beoordelen of ze wel fit to practice zijn.
pi_210863587
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 11:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Dank, kon het wel lezen trouwens (?)

Goed stuk, vind haar sowieso vaak echt goede dingen zeggen voor zo'n jong persoon.

De situatie die wordt beschreven dat de docent die Fouad destijds aansprak op het te laat komen ook de schrijver van het artikel op Medisch Contact was. Mja, daar kan Fouad zichzelf best eens terecht in herkend hebben.
Ging over voorstel om studenten met ernstige functiebeperkingen zoals psychische of persoonlijkheidsstoornissen net als blindheid beoordelen of ze wel fit to practice zijn.
En die docent heeft toch ook een rol gespeeld in zijn evaluatie als externe deskundige?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:52:27 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210863702
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
En die docent heeft toch ook een rol gespeeld in zijn evaluatie als externe deskundige?
Welke evaluatie en welke externe deskundigheid?

Als lid van de examencommissie wel lijkt mij ja. Wellicht daar ook een (of één van de) aanleidingen om dat stuk te schrijven. De (ervaren) onmacht van een onderwijsinstelling?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:02:07 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210863813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
Betreffende docent is niet de docent die is doodgeschoten. Betreffende docent is al even met pensioen.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:06:34 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210863847
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Betreffende docent is niet de docent die is doodgeschoten. Betreffende docent is al even met pensioen.
Ja daar ging dit ook niet over

Docent van waar dit over gaat is de docent die het stuk in Medisch Contact heeft gezet, is ook de docent uit examencommissie, en tevens degene die mot had over te laat komen door Fouad en inmiddels al jaren met pensioen is.
En nog leeft
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:08:52 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210863871
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja daar ging dit ook niet over

Docent van waar dit over gaat is de docent die het stuk in Medisch Contact heeft gezet, is ook de docent uit examencommissie, en tevens degene die mot had over te laat komen door Fouad en inmiddels al jaren met pensioen is.
En nog leeft
Volgens mij zeggen we hetzelfde hoor ;)
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:04:41 #239
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210864502
quote:

Interessant artikel.

Lijkt me toch dat die huurschuld bewust is gecreëerd ipv geldgebrek. Gewoon niet meer betalen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210864561
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:04 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Lijkt me toch dat die huurschuld bewust is gecreëerd ipv geldgebrek. Gewoon niet meer betalen.
Ja dacht ik ook al aan.
Mogelijk toen al geweten wat hij ging doen
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:10:39 #241
410477 Fietsertje70
pi_210865215
Hij moest natuurlijk investeren in een pistool en kogelwerend vest.
pi_210865829
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:04 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ja, dat was toch al bekend? Dat schreef ie ook op 4chan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:20:55 #243
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210866506
Ik val weer even in dit topic. Ik volg het niet echt, maar heeft iemand een idee waar er op een VOG naar gekeken wordt bij een sollicitatie als functie (huis)arts?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:37:20 #244
54263 crew  Pharkus
pi_210866685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat was toch al bekend? Dat schreef ie ook op 4chan.
Ik heb niet heel 4chan nageplozen gelukkig.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:45:53 #245
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210866780
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik val weer even in dit topic. Ik volg het niet echt, maar heeft iemand een idee waar er op een VOG naar gekeken wordt bij een sollicitatie als functie (huis)arts?
ik mag aannemen dat delicten waarbij er geweld tegen mens of dier wel een vermelding krijgt
pi_210866800
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:45 schreef Nizno het volgende:
ik mag aannemen dat delicten waarbij er geweld tegen mens of dier wel een vermelding krijgt
Mens, vast. Dier, ik vrees van niet.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:49:49 #247
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210866826
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:45 schreef Nizno het volgende:

[..]
Elk strafbaar feit zou, zover ik weet, in theorie op je VOG kunnen worden vermeld maar is uiteraard afhankelijk van je beroep. Je denkt dat dierenmishandeling naar voren komt bij arts? Ik twijfel daar wat over, maar ik weet er dus ook niet veel van.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:52:00 #248
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210866845
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Elk strafbaar feit zou, zover ik weet, in theorie op je VOG kunnen worden vermeld maar is uiteraard afhankelijk van je beroep. Je denkt dat dierenmishandeling naar voren komt bij arts? Ik twijfel daar wat over, maar ik weet er dus ook niet veel van.
Ik weet het ook niet zeker, maar ik zou het best een redflag vinden als mijn huisarts voetbal speelt met een konijn en hond
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:55:11 #249
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210866872
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:52 schreef Nizno het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet zeker, maar ik zou het best een redflag vinden als mijn huisarts voetbal speelt met een konijn en hond
Tja, er zijn vrij veel dingen wel een red flag maar die komen niet allemaal op je VOG naar voren bij elke baan, :+.

Het is sowieso tijd dat we dierenmishandeling serieuzer gaan bekijken. Staan ook nooit echt noemenswaardige straffen op. Het is al jaren bekend dat dierenmishandeling een enorme rode vlag is. Zo mag dat ook wel eens behandeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 08-10-2023 11:12:24 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:57:35 #250
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210866897
Even gekeken of ik toch iets meer duidelijkheid kan krijgen, kom ik dit tegen, :').

quote:
Zo krijgt een arts of advocaat veel te maken met vertrouwelijke en persoonlijke informatie. Risico’s kunnen zijn dat deze informatie wordt gebruikt voor chantage, het lekken van informatie of het verkopen van beroepsgeheim.
Niet direct het eerste waar ik aan denk bij een VOG voor arts (hoewel ik het wel snap hoor).

Edit: bij een specifiek screeningsprofiel, en ik ga er vanuit dat een arts hieronder valt:

quote:
45 Gezondheidszorg en welzijn van mens en dier / Health care and welfare of people or animals
Dit profiel betreft beroepen binnen de extra- en intramurale zorg. Vanwege een afhankelijkheidsrelatie richting mens en/of dier kan er de kans bestaan op misbruik van deze afhankelijkheid en het risico op geweld- en zedendelicten of diefstal. Ook kan er onjuist gebruik worden gemaakt van bijvoorbeeld apparatuur en medicatie. Daarnaast hebben deze mensen binnen dit beroep toegang tot vertrouwelijke informatie en kan leiden tot chantage, omkoping, vernieling en/of afpersing.
Echter geen idee of ook daadwerkelijk overal om de VOG gevraagd wordt. Lijkt me van wel maar ik kijk nergens meer van op, :+.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:23:27 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210867149
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Je kunt als (huis)arts ook je eigen toko beginnen. Dan komt er geen VOG aan te pas
pi_210869226
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt als (huis)arts ook je eigen toko beginnen. Dan komt er geen VOG aan te pas
Ook als kortdurend waarnemend arts niet: https://www.ordz.nl/huisa(...)stelling-in-anw-uren
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:55:02 #253
54263 crew  Pharkus
pi_210871267
Maar goed met dat diploma was hij nog geen huisarts, slechts basisarts.
pi_210875459
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Of ze plegen zelfmoord.... ik wil de dader niet verdedigen. Maar las dus ook, dat hij een hele zware jeugd gehad heeft. Als je dan al heel anders denkt, dan de zogenaamde normies?

Dan kan dat tot conflict situaties leiden. En waar ik enkel nachtmerries erover heb, dat ik iemand een kopje kleiner maak. Zijn er dus ook mensen die radicaliseren.

Ik denk dat wij als maatschappij zijnde, niet alleen tolerantie moeten tonen naar mensen uit het LGQTBi kastje. Maar ook realiseren, dat er mensen rondlopen die een ontwikkelingsstoornis hebben.

Je gaat homos toch ook niet uitsluiten, omdat ze wellicht vrouwelijke trekjes hebben? Maar waarom worden autisten wel uitgesloten, omdat een andere manier van denken hebben? Op mijn werk heel fijn, want ik geef geen krimp als een klant mij de wind van voren geeft....

Op internet minder leuk: want de kans dat je uitgesloten word, wanneer je gewoon zegt wat je denkt is best groot. Een mooi voorbeeld: ik hekel het bestaan van Volkswagen en vele andere Duitse bedrijven, welke hun bestaan te bedanken hebben aan het Naziregime.

Dat begrijpt dus vrijwel niemand.... maar ondertussen word wel keihard geroepen, om Chinese automerken uit te sluiten. Terwijl Duitse automerken hun bestaan, ook gewoon te danken hebben aan een dictatoriaal regime. Waarom hebben wij die dan niet proberen uit te sluiten? En nu wel de Chinezen willen uitsluiten.
  Vis een optie? zondag 8 oktober 2023 @ 10:21:49 #255
70532 loveli
N
pi_210875752
quote:

Interessant artikel.

Wat staat erin? Zit voor mij achter betaalmuur.
crap in = crap out
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 oktober 2023 @ 11:09:29 #256
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210876215
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:53 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Ook als kortdurend waarnemend arts niet: https://www.ordz.nl/huisa(...)stelling-in-anw-uren
Gek.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 oktober 2023 @ 11:10:35 #257
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210876224
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah ja. Eigenlijk best frappant.
pi_210876936
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 10:21 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat staat erin? Zit voor mij achter betaalmuur.
Betaalmuur artikel mag je hier geloof ik niet neer zetten
pi_210895143
Bron Medisch Contact
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 09-10-2023 19:38:31 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 oktober 2023 @ 19:40:50 #260
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210895946
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 18:46 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Medisch Contact
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze even in een spoiler gezet aangezien de naam van de betreffende oud docent niet openlijk genoemd hoeft, daarnaast stond de weg om het artikel te vinden al in mijn post van afgelopen zaterdag.
pi_210912433
Het is voor geneeskundeopleidingen een uitdaging om ongeschikte studenten weg te sturen. Dat blijkt uit een rondgang van het AD. Momenteel mogen studenten alleen worden weggestuurd als ze een direct gevaar vormen. De geneeskundeopleidingen willen dat studenten ook om andere redenen kunnen worden weggestuurd, zoals herhaaldelijk probleemgedrag. Na de schietpartij in Rotterdam door geneeskundestudent Fouad L. is de vraag actueler dan ooit.

Na de schietpartij van Fouad L. in het Rotterdamse Erasmus MC rijst de vraag hoe geneeskundestudenten zo ver in de opleiding komen, terwijl ze ongeschikt lijken om een goede arts te worden. Fouad L. had alle benodigde studiepunten gehaald om zijn diploma te ontvangen. Net voor hij zijn bul zou krijgen, waarschuwde het Openbaar Ministerie het Erasmus MC voor het gedrag van L. Ze deelde haar twijfels over zijn geschiktheid als arts.

De examencommissie vroeg hem daarom om aanvullend psychologisch onderzoek. Daar hoorde de school niets meer van. Fouad L. wordt verdacht van doodschieten van drie mensen, onder wie een docent van de school.

Tientallen artsen ongeschikt
Uit een rondgang van het AD langs geneeskundeopleidingen blijkt dat er over tientallen artsen in opleiding zorgen zijn. De studenten kunnen bijvoorbeeld niet goed met patiënten of collega's communiceren of missen de vaardigheden om bijvoorbeeld mensen te prikken. Anderen hebben psychische problemen die niet onder controle zijn, zoals het geval was bij Fouad L.

Direct gevaar
Zo'n student van de opleiding verwijderen is lastig: alleen als er acuut gevaar is voor patiënten, medestudenten of collega's kunnen opleidingen een verwijderingsprocedure starten. Dat gebeurde sinds de wetswijziging in 2010 niet meer dan vijftien keer.
"Direct gevaar gebeurt niet zoveel. Bovendien: als een student wel een direct aanwijsbaar gevaar vormt, zit je niet te wachten op een procedure die jaren in beslag neemt", zegt de voorzitter van het Landelijk Overleg Voorzitters Examencommissie Geneeskunde tegen de krant.

De opleidingen hopen daarom dat het makkelijker wordt om van deze studenten af te komen. Ze pleiten voor meer regels om studenten te kunnen wegsturen. Bijvoorbeeld als studenten herhaaldelijk probleemgedrag vertonen of gedrag dat zonder voorzorgsmaatregelen van de begeleider tot acuut gevaar zou leiden.

bron: https://www.hartvannederl(...)RK5Jmq88lcDImNFib-Gs

----------------

Er zijn dus meer Fouad's mogelijkerwijs
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:11:52 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210945715
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rdere-meldingen-over

Bevestigd inmiddels door de inspectie dat dit klopt. Best uitzonderlijk voor een arts die nog in opleiding is.
Meerdere meldingen, pfoe. Benieuwd of de aard van deze meldingen nog naar buiten gaat komen gedurende het proces
  Manager PR/Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:12:22 #263
269689 crew  Viv
pi_210946227
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:11 schreef Molo het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rdere-meldingen-over

Bevestigd inmiddels door de inspectie dat dit klopt. Best uitzonderlijk voor een arts die nog in opleiding is.
Meerdere meldingen, pfoe. Benieuwd of de aard van deze meldingen nog naar buiten gaat komen gedurende het proces
Ik vermoed dat de IGJ (nog) niks met die meldingen gedaan had, aangezien de brief van het OM aanleiding was om het diploma nog niet uit te reiken en kennelijk niet een actie vanuit de IGJ. :X

Maar misschien konden ze er ook weinig mee. Wat wilden ze doen, naar de tuchtrechter om hem uit het BIG-register te schrappen? Daar stond hij nog niet in, want hij was nog geen arts.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:45:00 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210946439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 00:12 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de IGJ (nog) niks met die meldingen gedaan had, aangezien de brief van het OM aanleiding was om het diploma nog niet uit te reiken en kennelijk niet een actie vanuit de IGJ. :X

Maar misschien konden ze er ook weinig mee. Wat wilden ze doen, naar de tuchtrechter om hem uit het BIG-register te schrappen? Daar stond hij nog niet in, want hij was nog geen arts.
Ik weet eigenlijk niet hoe zoiets gaat. Goddank nooit eerder in de zorg mee te maken gehad.
Lijkt me iig geen standaard situatie, iemand die tijdens zijn opleiding (al) dusdanig over de schreef gaat dat er een melding naar de IGJ gaat.

Ooit ergens gewerkt waar er een (niet opzettelijk) incident bij een stagiair gebeurde. Daar was geen procedure voor toen op dat moment, vlak erna uiteraard wel.

Het is ook gewoon zo'n bizar iets, die situatie van Fouad. Daar was niemand en niets effectief op bedacht lijkt het wel
pi_210951993
Is er al bekend wanneer hij recht op een vuurwapen kreeg?

Het valt mee dat hij gericht mensen vermoordde. Dus niet lukraak. Hij had daar anders alle mogelijkheid toe.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:27:12 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210954472
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:09 schreef Resistwemuch het volgende:

Het valt mee dat hij gericht mensen vermoordde. Dus niet lukraak. Hij had daar anders alle mogelijkheid toe.
Hoezo recht op een vuurwapen?
pi_210984311
Dagblad 010 (Bron)

Fouad naar Pieter Baan Centrum voor onderzoek

https://dagblad010.nl/Rot(...)-pieter-baan-centrum
pi_210984459
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:09 schreef Resistwemuch het volgende:

Hoe kom je erbij dat hij een wapen vergunning had en daarmee er legaal vuurwapen had?

Na Tristan van der Vlis is het in aanmerking komen voor een vuurwapen vergunning een langdurig traject waarbij je aan veel eisen moet voldoen.
Gaan zo een paar jaar aan voorbij, zo'n traject.
Daar wordt oa naar je psychische gesteldheid gekeken, dus daarmee had hij al geen kans gemaakt.

Veel makkelijker en sneller kom je aan een illegaal vuurwapen.
pi_210984901
Bron AD

Fouad L stopt met praten

https://www.ad.nl/binnenl(...)zwijgt-hij~a953df46/
pi_210991662
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat hij een wapen vergunning had en daarmee er legaal vuurwapen had?

Na Tristan van der Vlis is het in aanmerking komen voor een vuurwapen vergunning een langdurig traject waarbij je aan veel eisen moet voldoen.
Gaan zo een paar jaar aan voorbij, zo'n traject.
Daar wordt oa naar je psychische gesteldheid gekeken, dus daarmee had hij al geen kans gemaakt.

Veel makkelijker en sneller kom je aan een illegaal vuurwapen.
Ik weet nieteens hoe je aan lachgas komt laat staan een vuurwapen. Het lukt mij nieteens om 99.9% isopropanol te kopen in een normale winkel. Hoe komen die jongens aan illegale vuurwapens?
Ik vind het scheef eerlijk gezegd. Ik wil mij ook kunnen verdedigen tegen thugs.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 00:37:33 #271
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210991666
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 00:36 schreef Resistwemuch het volgende:

[..]
Ik weet nieteens hoe je aan lachgas komt laat staan een vuurwapen. Het lukt mij nieteens om 99.9% isopropanol te kopen in normale winkel. Hoe komen die jongens aan illegale vuurwapens?
Loop gewoon een willekeurige stad in
pi_210991945
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 00:36 schreef Resistwemuch het volgende:

[..]
Ik weet nieteens hoe je aan lachgas komt laat staan een vuurwapen. Het lukt mij nieteens om 99.9% isopropanol te kopen in een normale winkel. Hoe komen die jongens aan illegale vuurwapens?
Ik vind het scheef eerlijk gezegd. Ik wil mij ook kunnen verdedigen tegen thugs.
Dat jij dat niet weet wil niet zeggen dat je er echt moeite voor hoeft te doen.

Ik ben op Telegram ongewild behoorlijk wat tegen gekomen. Ook hoor ik achteraf dat mijn vroegere werkgever zelfs handelde in shit waarvan ik te naïef was om het te zien. (Horeca) of vrienden die Nazi praktijken sympathiseerde.

En dan ben ik een braaf persoon in een nette wijk opgegroeid.

Via via is alles mogelijk, en ik durf te wedden dat het ook geen 3 personen via via van jou af staat voor je een wapen kan bemachtigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2023 03:18:12 ]
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:35:03 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211525932
Tweede verdachte aangehouden

https://www.telegraaf.nl/(...)hietpartij-rotterdam

Heel benieuwd wat dit betekent. Had ik niet zien aankomen eigenlijk
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:35:46 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211525939
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:35 schreef Molo het volgende:
Tweede verdachte aangehouden

https://www.telegraaf.nl/(...)hietpartij-rotterdam

Heel benieuwd wat dit betekent. Had ik niet zien aankomen eigenlijk
Dader voorzien van wapens?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 december 2023 @ 15:58:14 #275
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_211526171
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Dader voorzien van wapens?
quote:
Het is niet duidelijk waar de man precies van wordt verdacht. Hij werd aangehouden naar aanleiding van DNA op een van de vuurwapens die de verdachte van de schietpartijen in bezit had.
Ik denk dat dat het inderdaad is
https://nos.nl/artikel/25(...)artijen-in-rotterdam
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_212034830
quote:
Fouad L., verdacht van dodelijke schietpartijen Rotterdam, voor de rechter
https://nos.nl/l/2504969

In Rotterdam verschijnt vanmiddag Fouad L. voor de rechter. Hij wordt verdacht van de dodelijke schietpartijen in Rotterdam, eind september. Ook wordt hij verdacht van brandstichting en verboden wapenbezit.

L. zou in een woning aan het Heiman Dullaertplein in Rotterdam een vrouw van 39 en haar 14-jarige dochter hebben doodgeschoten. Later zou hij in een collegezaal van het Erasmus Medisch Centrum op een 43-jarige docent hebben geschoten. Ook die kwam om het leven.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212035310
https://www.rijnmond.nl/n(...)ert-door-afwezigheid

Fouad vanmiddag half 2 voor rechter
pi_212035353
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:17 schreef Woonbootjes het volgende:
Fouad vanmiddag half 2 voor rechter
Nou ja, niet dus.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 15 januari 2024 @ 10:29:13 #279
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_212035459
quote:
Zal Fouad L. bij de zitting aanwezig zijn?

Zijn advocaat heeft laten weten dat de Rotterdammer er niet zelf zal zijn. Dat is bij pro forma-zittingen niet ongebruikelijk. Juist omdat de zitting gaat over vaak juridische verzoeken, is het niet noodzakelijk dat de verdachte er zelf bij is. Bij de inhoudelijke behandeling, als de verdachte uitvoerig wordt ondervraagd, is dat anders. Hoewel verschijnen niet verplicht is, kunnen en zullen rechters bevelen dat de verdachte aanwezig is als hij niet wenst te komen. Bij de pro forma-zitting wordt hij vertegenwoordigd door zijn advocaat.
pi_213171066
'Erasmusschutter Fouad L. handelde uit boosheid naar universiteit en naar buurvrouw’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-buurvrouw-a4195764

Rotterdam Fouad L. is de man die wordt verdacht van het plegen van een drievoudige moord, op donderdag 28 september vorig jaar. De officier van justitie zei dat hij boos was dat hij zijn diploma als basisarts aan de Erasmusuniversiteit niet kreeg.

Fouad L. heeft zijn drievoudige moord gepleegd uit onvrede over het niet verkrijgen van zijn diploma als basisarts aan de Erasmusuniversiteit in Rotterdam. Daarnaast was hij boos over de meldingen die zijn buurvrouw Marlous over hem deed bij verschillende instanties. Marlous en haar dochter (14) waren twee van de slachtoffers.

Dit zei de officier van justitie tijdens de tweede zogenoemde pro-formazitting, waarbij de zaak niet inhoudelijk wordt behandeld, over Fouad L. Hij is de man die wordt verdacht van het plegen van een drievoudige moord, op donderdag 28 september vorig jaar. Fouad (33) zelf was niet aanwezig. De zaal zat wederom vol met familie en nabestaanden.

[…]
pi_213872074
twitter
pi_215139207
quote:
’Erasmusschutter’ Fouad L. verminderd toerekeningsvatbaar door autistische stoornis: deskundigen adviseren tbs met dwangverpleging
https://www.telegraaf.nl/(...)-met-dwangverpleging
https://www.geenstijl.nl/5178874/fouad-lahklili

ROTTERDAM - De 32-jarige Fouad L. die een jaar geleden in Rotterdam zijn buurvrouw, haar dochter en een huisarts doodschoot, is verminderd toerekeningsvatbaar. Hij lijdt aan een autistische stoornis die van invloed is geweest op zijn daad.

[...]

De officieren hebben geprobeerd om Fouad L. opnieuw te verhoren naar aanleiding van de bevindingen van de gedragsdeskundigen. In het Pieter Baan Centrum heeft hij uitgebreid over de feiten verklaard. Tot nu toe is dat verhoor niet gelukt. Na zijn eerste verklaring bij de politie heeft Fouad L. niets meer willen zeggen.

Fouad L. moet op 2 december tijdens de laatste pro-formazitting verplicht verschijnen in de rechtbank. Vanaf 27 januari staat de inhoudelijke behandeling gedurende vijf dagen gepland.
  maandag 30 september 2024 @ 19:01:09 #283
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215139223
quote:
11s.gif Op maandag 30 september 2024 18:58 schreef Aether het volgende:

[..]

Goed nieuws voor alle FOK!kers.
  maandag 30 september 2024 @ 19:09:56 #284
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215139290
Weer eentje die beter niet aangehouden had kunnen worden. Die heeft wmb zijn laatste kans gehad en verspeeld.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215139306
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 19:09 schreef nixxx het volgende:
Weer eentje die beter niet aangehouden had kunnen worden. Die heeft wmb zijn laatste kans gehad en verspeeld.
Het houdt niet op niet vanzelf.
pi_215139330
Wat houdt niet op?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215139360
Ik lees dat het PBC het op ontoerekeningsvatbaar wil gooien vanwege geconstateerd 'autisme' Dit lijkt mij een belediging voor iedereen die in het hokje van het autistisch spectrum wordt gestopt. De meesten doen geen vlieg kwaad. De moordenaar zal best autistisch zijn, maar net als bij messentrekker Thijs was een stoornis niet voldoende om hem langdurig op te bergen. Dat gebeurt met deze halve zool hopelijk ook. Er mankeert wel wat meer aan dan alleen autisme vermoed ik.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:42:33 #288
438527 MissButterflyy
pi_215143161
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees dat het PBC het op ontoerekeningsvatbaar wil gooien vanwege geconstateerd 'autisme' Dit lijkt mij een belediging voor iedereen die in het hokje van het autistisch spectrum wordt gestopt. De meesten doen geen vlieg kwaad. De moordenaar zal best autistisch zijn, maar net als bij messentrekker Thijs was een stoornis niet voldoende om hem langdurig op te bergen. Dat gebeurt met deze halve zool hopelijk ook. Er mankeert wel wat meer aan dan alleen autisme vermoed ik.
Verminderd toerekeningsvatbaar. Dat is niet helemaal ontoerekeningsvatbaar. En het is de vraag of de rechter daar in mee gaat.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:46:36 #289
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215143709
Met een familielid van mij is echt geen land te bezeilen, door zijn autisme. Het is een heel spectrum, waar je soms niks van merkt aan een ander, maar soms ook juist wel.
En daarbij, als mensen met autisme vaker dit soort misdrijven plegen, wil dat niet zeggen dat alle autisten dat doen of dat alle misdadigers een vorm van autisme hebben, zelfs niet dat dat autisten gevaarlijk maakt. Maar soms is dat wel degelijk een achterliggend probleem en dat mag best benoemd worden. Autisme komt ook enorm vaak voor dus zo gek vind ik het niet.
Ik geloof niet dat mijn familielid ooit een misdrijf zou plegen maar ik heb geen moeite me in te denken dat dit zomaar zou kunnen als hij iets anders in elkaar zou hebben gezeten.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:44:19 #290
66444 Lord_Vetinari
pi_215144187
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat houdt niet op?
Dat geilen op doodschieten van Unerwünschten als ze ook maar een keer door rood rijden of de hondenpoep niet opruimen. In het kwadraat als ze écht iets stouts doen.
pi_215741819
twitter

quote:
Morgen verschijnt Fouad L. voor het eerst (verplicht) in het openbaar in de rechtbank. Het OM verdenkt hem van het neerschieten van Romy en Marlous, om vervolgens docent Jurgen Damen om het leven te brengen en brand te stichten in het Erasmus MC.
pi_215742465
Is saskia bellekam daar bij niffos?
  maandag 2 december 2024 @ 13:01:27 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215746622
twitter

twitter

Verslag van Saskia nu op twitter
  maandag 2 december 2024 @ 13:03:24 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215746635
twitter
  maandag 2 december 2024 @ 13:31:27 #295
438527 MissButterflyy
pi_215746971
twitter
pi_215747307
WOEST
twitter

quote:
#FouadL heeft last van psychoses, psychiatrische stoornissen en heeft last van depressies, dus levenslang is niet gepast! Al staan zijn psychoses niet zo op de voorgrond als bij een Kenzo K, maar levenslang zou niet gepast zijn! TBS en max 10 jaar gevangenisstraf
pi_215747665
OM: 'Erasmusschutter' Fouad L. praatte met denkbeeldige computer

https://www.msn.com/nl-nl(...)computer/ar-AA1v7LOw
De enige echte.
pi_215748003
https://www.geenstijl.nl/(...)goed-bij-zijn-paasei

quote:
Als kind ging Fouad namelijk altijd in gesprek met een computer in zijn hoofd, die een maand voor de slachtpartij plotseling het woord weer nam. Dat apparaat heeft volgens Fouad ook een naam: de partitie. "Ik wilde de kinderen niets aandoen," aldus monsieur, "Maar de partitie zei: I want them dead. Ik heb het meerdere keren uitgesteld, niet vanwege de zenuwen, maar ik wilde het eigenlijk niet."
Eigenlijk is het de schuld van de computer, Fouad volgde alleen maar instructies. Hartverwarmend idee, een arts die denkt dat er een computer in z'n hoofd zit.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 15:53:49 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215748158
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2024 15:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)goed-bij-zijn-paasei
[..]
Eigenlijk is het de schuld van de computer, Fouad volgde alleen maar instructies. Hartverwarmend idee, een arts die denkt dat er een computer in z'n hoofd zit.
Ik snap het wel heb ook wel eens geklooi gehad met partities. Hij had op linux over moeten gaan, daar werkt het een stuk beter ;)
pi_215749320
Gewoon een spuitje geven dit stuk vuilnis
pi_215749340
Dicht.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')