abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:24:06 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210814643
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Als het artikel snel doorscrolt en de zin "Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro." leest. Dat hij een huurachterstand heeft blijkt inderdaad ook wel uit het artikel. Zoals ik al zei was het eerste wat me te binnen schoot, dat is niet veel voor een student. Dat het over een huurachterstand gaat is inderdaad ook wel duidelijk, maar het was gewoon wat duidelijker geweest als ze het bij huurachterstand hadden gehouden en niet het woordje schuld gebruikt hadden op die plek. Voor de onoplettende lezer als ik.
Het staat er heel duidelijk, tenzij je maar één zin leest en dan voortborduurt op wat je te binnen schiet in plaats van gewoon lezen wat er (verder nog) staat.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 16:25:49 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814654
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het staat er heel duidelijk, tenzij je maar één zin leest en dan voortborduurt op wat je te binnen schiet in plaats van gewoon lezen wat er (verder nog) staat.
Klopt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Sport maandag 2 oktober 2023 @ 16:38:12 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210814710
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Net als een stille tocht. Daar krijg ik ook altijd de kriebels van. En wie begint er nu een crowdfunding zonder overleg met de familie??
Stille tocht is meer als symbool tegen (zinloos) geweld dan uit medeleven thans zo zie ik het, natuurlijk speelt dat mee maar uiteindelijk is het vooral een soort protest tegen dit soort idioten.

Al loop ik zelf ook niet mee in zoiets
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 2 oktober 2023 @ 16:40:28 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210814724
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 12:50 schreef Isabeau het volgende:
Voorlopig hoeft hij zich niet mee druk te maken over woonruimte :X

Alles bij elkaar ging er wel schrikbarend veel mis in zijn leven, en dat voor iemand wiens toekomst er aanvankelijk zo mooi uitzag.
Een beetje van hem, een beetje van verkeerde ondersteuning, een beetje van de omgeving en helaas ontspoort het dan af en toe helemaal :{

Gelukkig is er goed bezuinigd op dit soort dingen de afgelopen jaren. Gaaf land
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 16:41:13 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210814733
Heb ook geen bloemetje op het werk gelegd of iets in het condoleance boek gezet, kende de persoon niet ondanks dat het een collega was. Bij zoiets publieks als dit heb je daar als nabestaanden helemaal niets aan denk ik, terwijl het bij andere gevallen wel fijn is om te merken dat mensen aan je denken denk ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210814784
Denk je dat je het ergste hebt gehad, komt bolle willem ook nog even langs :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210814787
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb ook geen bloemetje op het werk gelegd of iets in het condoleance boek gezet, kende de persoon niet ondanks dat het een collega was. Bij zoiets publieks als dit heb je daar als nabestaanden helemaal niets aan denk ik, terwijl het bij andere gevallen wel fijn is om te merken dat mensen aan je denken denk ik.
Dat laatste is het denk ik, en toch als uitlaatklep voor de mensen die geen idee hebben hoe ze met een nieuwsbericht als dit om moeten gaan.

De plek des onheils laten zoals het was zodra deze is vrijgegeven en overgaan tot de orde van de dag is ook weer zoiets.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:47:41 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210814788
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:12 schreef Flow3r het volgende:
Dreigende huisuitzetting
Heeft hij nu mooi gezorgd dat ie onderdak heeft :r
Kan ie lekker in de gevangenis en/of de TBS-kliniek jarenlang verder NEETen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:52:55 #109
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210814828
Ja hoe meer ik lees over F. snap ik ergens wel zijn complete mentale breakdown, zonder dat ik ook maar iets wil goedpraten wil ik gewoon mijn gedachte wisselen, ik denk namelijk dat de opeenstapeling van alle feiten een rechter weleens zou kunnen doen beslissen dat F. grotendeels TBS krijgt, vanwege ontoerekeningsvatbaarheid.

Niet dat ik denk dat ie daar snel uitkomt, dat terzijde, maar dat dit mee gaat spelen lijkt me meer dan vanzelfsprekend.

edit:
Ik bedoel, en realiseren dat je 10 jaar van je leven hebt vergooid, je huis verliezen. Het is allemaal niet niks, dat het aan zijn eigen gedrag te wijten valt is echt een ding en wil ik ook niet bagatelliseren, maar iedereen zou een momentje ervaren.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210814850
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ja hoe meer ik lees over F. snap ik ergens wel zijn complete mentale breakdown, zonder dat ik ook maar iets wil goedpraten wil ik gewoon mijn gedachte wisselen, ik denk namelijk dat de opeenstapeling van alle feiten een rechter weleens zou kunnen doen beslissen dat F. grotendeels TBS krijgt, vanwege ontoerekensvatbaarheid.

Niet dat ik denk dat ie daar snel uitkomt, dat terzijde, maar dat dit mee gaat spelen lijkt me meer dan vanzelfsprekend.
Zou kunnen. Maar hij was wel erg berekenend met de planning, inclusief verwisselen van kleding daarna om ongezien weg te kunnen komen. En selectief in wie zou sterven en wie niet.

Maar zo'n rapport van een gedragsdeskundige (Pieter Baan Centrum?). zal er vast wel uitsluitsel over geven.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:57:55 #111
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210814862
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar hij was wel erg berekenend met de planning, inclusief verwisselen van kleding daarna om ongezien weg te kunnen komen. En selectief in wie zou sterven en wie niet.

Maar zo'n rapport van een gedragsdeskundige (Pieter Baan Centrum?). zal er vast wel uitsluitsel over geven.
Ja dat ik hem een berekenende ijskoude psychopathische killer vind heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik denk ook niet dat ik mijn buurvrouw en docent had doodgeschoten in de zelfde situatie, misschien jankend Kutwijf gillen terwijl ik me wentel in mijn misčre, dat is meer mijn stijl ;)
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:03:19 #112
117098 Hathor
Effe niet
pi_210814905
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vergeet ook niet zijn sadistische gedrag tegenover dieren, en dat speelde al aan aantal jaren geleden. Deze gast was altijd al een psychopaat, zijn recente tegenslagen hebben dat proces alleen maar versneld.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:07:57 #113
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210814930
quote:
15s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kan ie lekker in de gevangenis en/of de TBS-kliniek jarenlang verder NEETen.
Hij zei op 4chan dat eenzame opsluiting hem ideaal lijkt, zodat-ie niks meer met normies te maken heeft. Kan geregeld worden, lijkt me.
pi_210815071
quote:
10s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja dat ik hem een berekenende ijskoude psychopathische killer vind heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik denk ook niet dat ik mijn buurvrouw en docent had doodgeschoten in de zelfde situatie, misschien jankend Kutwijf gillen terwijl ik me wentel in mijn misčre, dat is meer mijn stijl ;)
Wentel in de bladeren!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 17:26:07 #115
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210815077
quote:
88s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Welke student heeft tegenwoordig trouwens geen 3000 euro schuld? Dit zal wel alleen de schuld zijn jegens zijn verhuurder.
Klopt, das een ruwe 6 maand schuld. Het punt waarop idd vaak overgegaan wordt tot actie.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 17:33:32 #116
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210815118
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hij zei op 4chan dat eenzame opsluiting hem ideaal lijkt, zodat-ie niks meer met normies te maken heeft. Kan geregeld worden, lijkt me.
dan dus lekker in een drukke gevangenis opsluiten met veel verplichte activiteiten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_210815182
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef maily het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-op-verzoek-familie

Crowdfunding voor doodgeschoten docent gestopt, op verzoek familie.
Iedereen krijgt zijn/haar geld terug.

Was blijkbaar opgezet zonder te overleggen. 8)7

Weer zo'n modeverschijnsel.
Er gebeurt iets, en meteen crowdfunding.
Voor mij hoeft dat geschraap ook niet, wij zijn allen goed verzekerd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 17:47:17 #118
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210815252
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:40 schreef -river- het volgende:

[..]
Voor mij hoeft dat geschraap ook niet, wij zijn allen goed verzekerd.
Het nadeel is ook dat er uit goedheid actie wordt ondernomen zonder eerst te overleggen.

Voor mij zou het idd ook niet hoeven, echter ik kan me wel voorstellen dat het voor 3 kinderen waarvan 2 sowieso minderjarig( de oudste volgens mij ook nog net, maar weet het niet zeker..) een kostenpost zal zijn om ze samen te houden. Daarnaast zit je ook nog met alle extra kosten die dit met zich mee brengt, want ja als ik eerlijk ben zou ik in hun geval bepaalde dingen/kleding/beddengoed etc niet meer willen hebben. Schade van de brand bij de woning er naast gaat altijd in textiel zitten.

En sowieso om ze gewoon wat extra ruimte te kunnen geven.

En dan nog het vriendinnetje die er ook aanwezig was. daarvoor zal op dezelfde manier ook wat apart kunnen worden gezet, een financieel hulpje.
pi_210815298
quote:
99s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:47 schreef Nizno het volgende:

[..]
Het nadeel is ook dat er uit goedheid actie wordt ondernomen zonder eerst te overleggen.

Voor mij zou het idd ook niet hoeven, echter ik kan me wel voorstellen dat het voor 3 kinderen waarvan 2 sowieso minderjarig( de oudste volgens mij ook nog net, maar weet het niet zeker..) een kostenpost zal zijn om ze samen te houden. Daarnaast zit je ook nog met alle extra kosten die dit met zich mee brengt, want ja als ik eerlijk ben zou ik in hun geval bepaalde dingen/kleding/beddengoed etc niet meer willen hebben. Schade van de brand bij de woning er naast gaat altijd in textiel zitten.

En sowieso om ze gewoon wat extra ruimte te kunnen geven.

En dan nog het vriendinnetje die er ook aanwezig was. daarvoor zal op dezelfde manier ook wat apart kunnen worden gezet, een financieel hulpje.
Van die moeder dat snap ik, maar van de leraar snap ik het niet en de nabestaande gelukkig ook niet.
  Vis een optie? maandag 2 oktober 2023 @ 18:02:57 #120
70532 loveli
N
pi_210815399
quote:
99s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:47 schreef Nizno het volgende:
Voor mij zou het idd ook niet hoeven, echter ik kan me wel voorstellen dat het voor 3 kinderen waarvan 2 sowieso minderjarig( de oudste volgens mij ook nog net, maar weet het niet zeker..) een kostenpost zal zijn om ze samen te houden.
De vader is gewoon in beeld, bij elkaar houden zal niet het grootste probleem zijn.
crap in = crap out
pi_210815404
Maar een ton zal geen kwaad kunnen
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 18:07:22 #122
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210815434
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:02 schreef loveli het volgende:

[..]
De vader is gewoon in beeld, bij elkaar houden zal niet het grootste probleem zijn.
Niet elke vader die in beeld is, heeft ook meteen financiële ruimte om dit op te vangen.
  maandag 2 oktober 2023 @ 18:13:23 #123
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210815470
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wentel in de bladeren!
o ja

miste mijn eigen pun... hemellief... de aftakeling gaat hard ;(
  maandag 2 oktober 2023 @ 18:38:04 #124
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210815665
quote:
99s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:33 schreef Nizno het volgende:

[..]
dan dus lekker in een drukke gevangenis opsluiten met veel verplichte activiteiten.
pi_210815751
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:12 schreef Flow3r het volgende:
Dreigende huisuitzetting
Heeft hij nu mooi gezorgd dat ie onderdak heeft :r
En nu gaan de buren (17, 14 en 5 jaar) ook uitgezet worden?
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:40:35 #126
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210816321
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het lijkt nu echt een soort 'Falling Down' scenario.
Psychische problemen, sociale problemen, opleiding wordt 'm niet, huis uitgezet en toen is ie doorgeslagen.
dit dus, plus het feit dat hij compleet geschift was bij voorbaat, dieren mishandelen, hallucinante superioriteitsgevoelens, ongelofelijke haat naar alles wat niet zoals hij was. F. is gewoon echt een compleet geschifte criminele gek, volgens het boekje.Treurig genoeg was dat een terechte diagnose van Marlous.
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:43:56 #127
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210817049
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 16:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Een beetje van hem, een beetje van verkeerde ondersteuning, een beetje van de omgeving en helaas ontspoort het dan af en toe helemaal :{

Gelukkig is er goed bezuinigd op dit soort dingen de afgelopen jaren. Gaaf land
Ook met bakken extra geld blijf je dit houden. Er blijven altijd mensen die onder de radar blijven.

Zeker als ze zelf niet inzien dat ze hulp nodig hebben.

Altijd alles maar op bezuinigingen en de overheid gooien is veels te makkelijk.
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:53:13 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210817166
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ook met bakken extra geld blijf je dit houden. Er blijven altijd mensen die onder de radar blijven.

Zeker als ze zelf niet inzien dat ze hulp nodig hebben.

Altijd alles maar op bezuinigingen en de overheid gooien is veels te makkelijk.
Plus dat deze intelligent genoeg is om de gemiddelde GGZ-medewerker van tafel te blazen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 oktober 2023 @ 20:58:21 #129
338319 ZarB
Pińa colada
pi_210817224
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat deze intelligent genoeg is om de gemiddelde GGZ-medewerker van tafel te blazen.
Dat laatste betwijfel ik, als hij er een spelletje van wil maken en de boel wil saboteren dan zal de gemiddelde ggz medewerker daar (terecht) geen enkele energie in willen steken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210817326
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:46 schreef Nober het volgende:

[..]
En nu gaan de buren (17, 14 en 5 jaar) ook uitgezet worden?
Ze zullen daar denk ik ook niet willen blijven wonen, op de plek waar hun moeder en zusje zijn omgebracht.
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:13:49 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210817414
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:07 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Ze zullen daar denk ik ook niet willen blijven wonen, op de plek waar hun moeder en zusje zijn omgebracht.
Punt is denk ik vooral dat ze er niet kunnen blijven wonen als ze dat wel zouden willen.

Al wil een broer of zus van moeder daar wel met de kinderen wonen om voor de kinderen te zorgen dan kan dat nog niet, zelfs niet als die persoon nu dakloos zou zijn, want gut oh gut, dan heeft hij/zij over 13 jaar, als de jongste het huis uit gaat woonruimte, en dat is niet de bedoeling.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  maandag 2 oktober 2023 @ 21:15:41 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210817433
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:58 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat laatste betwijfel ik, als hij er een spelletje van wil maken en de boel wil saboteren dan zal de gemiddelde ggz medewerker daar (terecht) geen enkele energie in willen steken.
Ik stel niet dat hij er een spelletje van zou willen maken, dat is jouw conclusie, maar ik denk wel dat hij de gemiddelde GGZ-medewerker van tafel blaast, en niet als spelletje.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_210817670
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik stel niet dat hij er een spelletje van zou willen maken, dat is jouw conclusie, maar ik denk wel dat hij de gemiddelde GGZ-medewerker van tafel blaast, en niet als spelletje.
Geen idee wat jij verstaat onder een gemiddelde GGZ-medewerker (behoorlijk decadente bias btw), maar dat deze man tot die daad kwam had niemand kunnen voorspellen.
pi_210817985
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:25 schreef Ponsai het volgende:

Klopt.
Dan hebben we vaak nog de fase van de hersenen die zich aan het ontwikkelen zijn (tot medio 20).

Maar wist je ook dat je van bv veel stress hersen gerelateerde problemen kan krijgen?
Ook als je hersenen al ontwikkeld zijn.
Is een stuk ondergeschoven kindje, maar kan ook goed mis gaan doen.
Of een en ander elkaar versterken.

Fouad had een combi van ziektebeelden, máár ik denk (indirect) ook veel stress met zijn school.
Dat laatste aspect kan je dan ook flink uit onbalans maken.
En bv naar de fles laten grijpen. Of peuken. Of drugs. Of gokken.

Mogelijk ook stress ervaren door de buurtgenoten.
Waarmee ik hen niet door een negatief moeras wil sleuren.
Maar vertalen naar Fouad hoe dat mogerlijkerwijs voor hem heeft gevoeld als zijn bovenbuurman hem filmde etc
Ik heb eens zitten nadenken en me proberen te verplaatsen in zijn situatie. F. had geen enkele vrienden, geen of nauwelijks contact met zijn familie, heeft nog nooit een vriendin gehad. Leefde in complete isolement en had daarnaast nog flink wat onverwerkte trauma's uit zijn jeugd

De enige positieve waar die zijn aan vast kon houden was zijn opleiding als arts. Wellicht dacht die als ik eenmaal mijn papieren binnen heb dat zijn leven ook wat rooskleuriger eruit zou zien. Persoonlijk denk ik dat die bedrogen zou uitkomen maar goed, dat is een ander verhaal

Zijn opleiding was zijn enige houvast op een beter leven. Toen die dat dreigde te verliezen heeft die eerst geprobeerd een advocaat in te schakelen, wat niet werkte, maar is ook vrijwillig naar een psychiater toegestapt voor een psychologische evaluatie

Toen dat allemaal geen enkele effect had, is die waarschijnlijk in een diep zwart gat beland. De mensen in de Universiteit stonden hem in de weg en dreigden zijn enige kans op een beter leven te ontnemen. De papieren niet krijgen betekent voor hem dat er geen enkele hoop meer is op een normaal leven. Het, stres die deze realisatie met zich meebracht, zal vast ondragelijk voor hem zijn geweest( zie zijn alcohol misbruik). En dan heb je nog een buurvrouw die je telkens voor geen enkele reden ( in zijn beleving dan) de politie belde puur om hem te naaien

Dit betekent niet dat ik zijn daden goedkeur. Het is een monster die drie onschuldige levens heeft ontnomen
Laat daar geen misverstanden over bestaan
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 oktober 2023 @ 22:12:19 #135
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210818020
Gebrek aan zelfreflectie gewoon.

Als de opleiding halen je enige houvast zou zijn op een gelukkig leven, dan zou hij jaren geleden al gesprekken met GGZ kunnen hebben aangevraagd en inmiddels de wachtlijst wel al door zijn gekomen.
pi_210818319
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik heb eens zitten nadenken en me proberen te verplaatsen in zijn situatie. F. had geen enkele vrienden, geen of nauwelijks contact met zijn familie, heeft nog nooit een vriendin gehad. Leefde in complete isolement en had daarnaast nog flink wat onverwerkte trauma's uit zijn jeugd

De enige positieve waar die zijn aan vast kon houden was zijn opleiding als arts. Wellicht dacht die als ik eenmaal mijn papieren binnen heb dat zijn leven ook wat rooskleuriger eruit zou zien. Persoonlijk denk ik dat die bedrogen zou uitkomen maar goed, dat is een ander verhaal

Zijn opleiding was zijn enige houvast op een beter leven. Toen die dat dreigde te verliezen heeft die eerst geprobeerd een advocaat in te schakelen, wat niet werkte, maar is ook vrijwillig naar een psychiater toegestapt voor een psychologische evaluatie

Toen dat allemaal geen enkele effect had, is die waarschijnlijk in een diep zwart gat beland. De mensen in de Universiteit stonden hem in de weg en dreigden zijn enige kans op een beter leven te ontnemen. De papieren niet krijgen betekent voor hem dat er geen enkele hoop meer is op een normaal leven. Het, stres die deze realisatie met zich meebracht, zal vast ondragelijk voor hem zijn geweest( zie zijn alcohol misbruik). En dan heb je nog een buurvrouw die je telkens voor geen enkele reden ( in zijn beleving dan) de politie belde puur om hem te naaien

Dit betekent niet dat ik zijn daden goedkeur. Het is een monster die drie onschuldige levens heeft ontnomen
Laat daar geen misverstanden over bestaan
Ik ga met je mee.
Ik denk ook dat hij zo tot zijn daden is gekomen. Waar bij zijn ziek brein* en alcoholmisbruik niet relativerend heeft gewerkt

* Hoe ziek zal het pbc wel uit gaan wijzen denk ik
pi_210818470
quote:
maar is ook vrijwillig naar een psychiater toegestapt voor een psychologische evaluatie
Ja? Waar haal jij die info vandaan?
pi_210818503
quote:
99s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:12 schreef Nizno het volgende:
Gebrek aan zelfreflectie gewoon.

Als de opleiding halen je enige houvast zou zijn op een gelukkig leven, dan zou hij jaren geleden al gesprekken met GGZ kunnen hebben aangevraagd en inmiddels de wachtlijst wel al door zijn gekomen.
Ook best vreemd, want je wordt als student doodgegooid tot in het extreme met het neerpennen van zelfreflectierapportages. Dan had ie keer op keer onvoldoendes daarvoor gekregen.

Plus dat er achteraf een enorme financiele wantoestand bleek bij deze gast, huurachterstand van een half jaar, meerdere malen geschorst van de studie door wangedrag en toch valt niemand uit zijn omgeving iets te verwijten om deze daad van die man te voorkomen, denk ik.

[ Bericht 14% gewijzigd door Firuze60 op 02-10-2023 23:20:40 ]
  Manager PR/Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 23:14:46 #139
269689 crew  Viv
pi_210818562
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja? Waar haal jij die info vandaan?
Klok en klepel. :X De universiteit stelde een psychologische evaluatie verplicht, en daar stemde hij mee in, maar het is er nooit van gekomen voor zover bekendgemaakt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ook best vreemd, want je wordt als student doodgegooid tot in het extreme met het neerpennen van zelfreflectierapportages. Dan had ie keer op keer onvoldoendes daarvoor gekregen.
Je hoeft niet per se tot zelfreflectie in staat te zijn om zo'n rapportage neer te pennen. Op een gegeven moment weet je wel wat ze willen horen. :!
pi_210818643
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Je hoeft niet per se tot zelfreflectie in staat te zijn om zo'n rapportage neer te pennen. Op een gegeven moment weet je wel wat ze willen horen. :!
Dat! Heb ik nooit iets van begrepen, hoor. Het liegen en bedriegen begint daar al. ;)
  maandag 2 oktober 2023 @ 23:41:44 #141
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210818741
Het lijkt een perfecte storm te zijn geweest van allerlei factoren. Ik hoorde dat hij autistisch zou zijn. Dat kan een hoop verklaren als ik het zo lees. Zijn rechtlijnigheid, onvermogen om met tegenslag om te gaan, frustratie die zich omzet in agressie. Er kan bij autisme 2 dingen gebeuren in hoge stresssituaties (en daar was hier wel sprake van met de dreigende uitzetting, en niet krijgen diploma)
Een autistic shutdown (vluchtgedrag bijv naar een donkere kamer moeten om vervolgens daar te wachten tot er weer ruimte komt of een agressieve reactie (knop om, rood zien, de controle compleet verliezen).

Ik ben zelf autistisch met een relatief hoog IQ. Ik ben er zelf bijna aan onderdoor gegaan, op een ruwweg dezelfde manier, alleen dan vrij letterlijk op mezelf gericht, Mijn gedachten waren in die tijd erg rechtlijnig. Ook ik had vanwege problemen met mijn executieve functies (brievenbus niet meer leeghalen, zaken niet kunnen regelen die heel simpel lijken) schulden, en een deel van autisme is ook een vatbaarheid voor perfectionisme. En dat brengt een schuldgevoel met zich mee, 'ik moet het zelf kunnen doen' idee. Hulp vragen kwam niet eens in mij op. Ik leefde alleen er mee. Niemand die het wist.

De bom moest eerst barsten, ik heb net op tijd iemand kunnen inlichten.in mijn geval koos ik meer voor de autistic shutdown. Toen er hulp kwam, kon ik enkele dagen niets. Mijn stressniveau was 15 op een schaal van 10, mijn hoofd barstte figuurlijk uit elkaar van alle gedachten, maar was tegelijkertijd leeg. Er was geen ruimte om meer verder te denken.

Enige tijd later moest ik in gesprek met Enexis voor heraansluiting. Dat ging niet als gepland. En dat triggerde bij mij agressie. Ik ben een zachtaardig, geduldig persoon, maar men wist mijn frustratie sterk te verhogen door gewoon totaal niet behulpzaam te zijn. Men wist mij zo ver te pushen dat ik medewerkers volledig de grond in geboord heb met scheldkanonnades, gedreigd heb met allerlei dingen, zo erg dat er politie langs de deur geweest is. (maar ik was niet thuis op dat moment). Dat was mijn aggressie respons. Het was dat ik niet de directe middelen had, maar het had slecht kunnen aflopen (al zou het bij mij meer richitng objecten gaan dan personen).

Doordat ik dit nu meegemaakt heb, en weet wat mijn autisme met mij doet kan ik mijn stressfactoren verlagen en waat ik dankzij therapie nu waar mijn grenzen liggen. Ik zeg niet dat er nooit iets meer zal gebeuren, maar heb de handvatten en ervaring die ik nodig ben om het in de toekomst te voorkomen

Ik begrijp dus wat er gebeurt is. Ik keur het op geen enkele manier goed, en deze man heeft levens verwoest. Ik begrijp echter wel het hoe nu. Is het iets waar de rechter rekening mee moet houden? Daar ben ik niet over uit. Zou hij terug kunnen keren in de maatschappij? enkel na zijn volledige straf en met een hele hoop begeleiding

[ Bericht 5% gewijzigd door Bensel op 02-10-2023 23:44:27 (Extra deel toegevoegd ) ]
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210818800
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:41 schreef Bensel het volgende:
Het lijkt een perfecte storm te zijn geweest van allerlei factoren. Ik hoorde dat hij autistisch zou zijn. Dat kan een hoop verklaren als ik het zo lees. Zijn rechtlijnigheid, onvermogen om met tegenslag om te gaan, frustratie die zich omzet in agressie. Er kan bij autisme 2 dingen gebeuren in hoge stresssituaties (en daar was hier wel sprake van met de dreigende uitzetting, en niet krijgen diploma)
Een autistic shutdown (vluchtgedrag bijv naar een donkere kamer moeten om vervolgens daar te wachten tot er weer ruimte komt of een agressieve reactie (knop om, rood zien, de controle compleet verliezen).

Ik ben zelf autistisch met een relatief hoog IQ. Ik ben er zelf bijna aan onderdoor gegaan, op een ruwweg dezelfde manier, alleen dan vrij letterlijk op mezelf gericht, Mijn gedachten waren in die tijd erg rechtlijnig. Ook ik had vanwege problemen met mijn executieve functies (brievenbus niet meer leeghalen, zaken niet kunnen regelen die heel simpel lijken) schulden, en een deel van autisme is ook een vatbaarheid voor perfectionisme. En dat brengt een schuldgevoel met zich mee, 'ik moet het zelf kunnen doen' idee. Hulp vragen kwam niet eens in mij op. Ik leefde alleen er mee. Niemand die het wist.

De bom moest eerst barsten, ik heb net op tijd iemand kunnen inlichten.in mijn geval koos ik meer voor de autistic shutdown. Toen er hulp kwam, kon ik enkele dagen niets. Mijn stressniveau was 15 op een schaal van 10, mijn hoofd barstte figuurlijk uit elkaar van alle gedachten, maar was tegelijkertijd leeg. Er was geen ruimte om meer verder te denken.

Enige tijd later moest ik in gesprek met Enexis voor heraansluiting. Dat ging niet als gepland. En dat triggerde bij mij agressie. Ik ben een zachtaardig, geduldig persoon, maar men wist mijn frustratie sterk te verhogen door gewoon totaal niet behulpzaam te zijn. Men wist mij zo ver te pushen dat ik medewerkers volledig de grond in geboord heb met scheldkanonnades, gedreigd heb met allerlei dingen, zo erg dat er politie langs de deur geweest is. (maar ik was niet thuis op dat moment). Dat was mijn aggressie respons. Het was dat ik niet de directe middelen had, maar het had slecht kunnen aflopen (al zou het bij mij meer richitng objecten gaan dan personen).

Doordat ik dit nu meegemaakt heb, en weet wat mijn autisme met mij doet kan ik mijn stressfactoren verlagen en waat ik dankzij therapie nu waar mijn grenzen liggen. Ik zeg niet dat er nooit iets meer zal gebeuren, maar heb de handvatten en ervaring die ik nodig ben om het in de toekomst te voorkomen

Ik begrijp dus wat er gebeurt is. Ik keur het op geen enkele manier goed, en deze man heeft levens verwoest. Ik begrijp echter wel het hoe nu. Is het iets waar de rechter rekening mee moet houden? Daar ben ik niet over uit. Zou hij terug kunnen keren in de maatschappij? enkel na zijn volledige straf en met een hele hoop begeleiding
Wat een openhartig verhaal, Bensel. En ja, ik vermoed ook dat er een enorme kortsluiting in de hersenpan van Fouad is ontstaan, maar dan nog. Uit frustratie je hond een mes tussen de ribben steken, je konijnen martelen etc etc, dan was er al jarenlang iets mis met deze man. En niemand had kunnen voorzien dat hij zo ver zou gaan om te gaan moorden.
pi_210818826
Die Fouad heeft maandenlang gepost op dat forum en daar klonk hij niet bepaald in de war, maar gewoon woedend op alles en iedereen. Ook op de dag van de aanslag lijkt hij vrij koeltjes geacteerd te hebben. Het lijkt me dus niet een plotselinge uitbarsting zoals bij jou Bensel, maar een van tevoren zeer goed beraamde en uitgevoerde aanslag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210818838
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die Fouad heeft maandenlang gepost op dat forum en daar klonk hij niet bepaald in de war, maar gewoon woedend op alles en iedereen. Ook op de dag van de aanslag lijkt hij vrij koeltjes geacteerd te hebben. Het lijkt me dus niet een plotselinge uitbarsting zoals bij jou Bensel, maar een van tevoren zeer goed beraamde en uitgevoerde aanslag.
Klopt, maar dat van te voren bedachte idee zat al in een hersenpan die psychotisch was.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:05:24 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210818863
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Klopt, maar dat van te voren bedachte idee zat al in een hersenpan die psychotisch was.
Ah, nu was hij psychotisch toen hij 3 moorden pleegde?
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_210818875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, nu was hij psychotisch toen hij 3 moorden pleegde?
ok, wat denk jij dan? Bij zijn volle verstand?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:10:46 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210818880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
ok, wat denk jij dan? Bij zijn volle verstand?
Dit lijken geplande acties te zijn, knap als je dat psychotisch en wel zo doet, en dan ook nog eens zo rustig naar buiten wandelen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_210818894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit lijken geplande acties te zijn, knap als je dat psychotisch en wel zo doet, en dan ook nog eens zo rustig naar buiten wandelen.
Anders dan geformuleerd, bij zijn volle verstand met vooruit geplande zaken en een duidelijk doel; "Mijn vijanden moeten dood." Ok, heel gepland, wel, maar vind jij dat gezond?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:15:59 #149
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210818899
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik denk dat je onderschat hoe lang zo'n gemoedstoestand kan duren. Het probleem en hoe ik daar mee om ging voor de eerste bom was een situatie die 2 jaar heeft geduurd, gedurende die tijd werkte ik feitelijk naar de 'conclusie' toe. Ik vermoed dat bij hem het niet anders was.Een autist kijkt over het algemeen heel droog, zonder emotie naar de wereld, zeker op de momenten dat de stress hoog is. Dat koelbloedige is omdat al het andere aan emotie weggefilterd wordt. Een autist heeft ook een enorm concentratievermogen, en blijft dus makkelijk 'on track' op zulke momenten. Doen wat je denkt dat je moet doen, feitelijk.
Twitch.tv/bensel15
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:18:13 #150
269689 crew  Viv
pi_210818906
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat een openhartig verhaal, Bensel. En ja, ik vermoed ook dat er een enorme kortsluiting in de hersenpan van Fouad is ontstaan, maar dan nog. Uit frustratie je hond een mes tussen de ribben steken, je konijnen martelen etc etc, dan was er al jarenlang iets mis met deze man. En niemand had kunnen voorzien dat hij zo ver zou gaan om te gaan moorden.
Jawel :X één van zijn buurmannen heeft dat na de zoveelste dierenmishandeling letterlijk tegen een agent gezegd: het eerstvolgende slachtoffer is een mens.

Zie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-van-zijn-labiliteit
pi_210818915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:15 schreef Bensel het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat hoe lang zo'n gemoedstoestand kan duren. Het probleem en hoe ik daar mee om ging voor de eerste bom was een situatie die 2 jaar heeft geduurd, gedurende die tijd werkte ik feitelijk naar de 'conclusie' toe. Ik vermoed dat bij hem het niet anders was.Een autist kijkt over het algemeen heel droog, zonder emotie naar de wereld, zeker op de momenten dat de stress hoog is. Dat koelbloedige is omdat al het andere aan emotie weggefilterd wordt. Een autist heeft ook een enorm concentratievermogen, en blijft dus makkelijk 'on track' op zulke momenten. Doen wat je denkt dat je moet doen, feitelijk.
Krijg een beetje jeuk van dit. Een zichzelf benoemde autist is ook gewoon een mens die leeft in een samenleving met heel veel mensen. En een autist is geen uitzondering en hoeft daarom ook geen extra handleiding, die behoort tot diezelfde samenleving en gedraagt zich maar eens!

Woest word ik van dit soort gemekker! Als normie :( }) ^p^
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:22:12 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210818919
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Anders dan geformuleerd, bij zijn volle verstand met vooruit geplande zaken en een duidelijk doel; "Mijn vijanden moeten dood." Ok, heel gepland, wel, maar vind jij dat gezond?
Als het niet gezond is dan betekent het niet automatisch dat hij psychotisch is.

Je kunt ook moorden zonder psychotisch te zijn.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:22:19 #153
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210818920
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Jawel :X één van zijn buurmannen heeft dat na de zoveelste dierenmishandeling letterlijk tegen een agent gezegd: de volgende keer is het een mens.
Ben het met je eens dat er toen al ingegrepen had moeten worden. Maar het is ook een lastig parket voor hulpverleners, want hij zal verder erg gesloten geweest zijn. Ik begreep wel dat hij bekend was, dus de combinatie van afwijzing, huisuitzetting en eerdere geschiedenis hadden een alarmbel af moeten laten gaan, ik vermoed echter dat de gegevens nog niet zo ver aan elkaar gekoppeld zijn. als dat al mag
Twitch.tv/bensel15
pi_210818925
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Jawel :X één van zijn buurmannen heeft dat na de zoveelste dierenmishandeling letterlijk tegen een agent gezegd: het eerstvolgende slachtoffer is een mens.

Zag die uitzending ook, maar zegt mij niets. Hoeveel afleveringen van De rijdende rechter wil je herhalen?
pi_210818931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het niet gezond is dan betekent het niet automatisch dat hij psychotisch is.

Je kunt ook moorden zonder psychotisch te zijn.
Mee eens, sorry, enigszins gestoord dan.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:26:29 #156
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210818933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Krijg een beetje jeuk van dit. Een zichzelf benoemde autist is ook gewoon een mens die leeft in een samenleving met heel veel mensen. En een autist is geen uitzondering en hoeft daarom ook geen extra handleiding, die behoort tot diezelfde samenleving en gedraagt zich maar eens!

Woest word ik van dit soort gemekker! Als normie :( }) ^p^
autisme is een spectrum. Er zijn dusdanig autistische mensen dat ze niet zelfstandig kunnen wonen. Er zijn ook autisten die het zelf niet weten, en gewoon meedoen in de maatschappij, die allerlei handigheden hebben ontwikkeld om hun zwakke punten te maskeren en hun sterke punten goed weten te benutten. En alles wat daar tussen zit. En 'normies' hebben hun eigen issues. Feitelijk is niemand echt 'normie' en kan iedereen in een psychose raken.
Twitch.tv/bensel15
pi_210818934
Ik heb gewoon zo een gevoel dat deze man iets anders op zijn kerfstok heeft, maar justitie op een of andere manier
het niet wil zeggen. Geen idee wat het kan zijn, misschien iets met drugsdealen of wat anders, iets ergs maar niet iets psychisch denk ik.
Hoe ie aan een wapen is gekomen is mij ook een raadsel. Ik heb even nagedacht, stel ik zou een vuurwapen willen,
dan weet ik bijvoorbeeld echt niet hoe ik aan eentje moet komen. Deze man beweert een autist o.i.d. te zijn, dus nog moeilijker voor hem in dit geval, dan voor iemand die normaal is.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_210818941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:26 schreef Bensel het volgende:

[..]
autisme is een spectrum. Er zijn dusdanig autistische mensen dat ze niet zelfstandig kunnen wonen. Er zijn ook autisten die het zelf niet weten, en gewoon meedoen in de maatschappij, die allerlei handigheden hebben ontwikkeld om hun zwakke punten te maskeren en hun sterke punten goed weten te benutten. En alles wat daar tussen zit. En 'normies' hebben hun eigen issues. Feitelijk is niemand echt 'normie' en kan iedereen in een psychose raken.
Exact! Je legt hier precies de vinger op de zere plek. Het in hokjes denken van wie nog net wel en wie niet 'normaal' is begint aardig de spuigaten uit te lopen. Duidelijk is dat Fouad van het padje af raakte, maar dan nog. Hij is een uitzondering en ik geloof werkelijk niet dat wie dan ook zijn moorden had kunnen voorkomen, zelfs die klagende buurman niet.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:54:14 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210819018
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:41 schreef Bensel het volgende:

Even nuance in dikgedrukte stuk. Men heeft jou niet dat aangedaan, jij kon er niet normaal mee omgaan en handelde daardoor buiten zinnen. De aanleiding is jouw trigger en jouw coping, niet het gedrag van anderen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:57:49 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210819034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:18 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit is zo in en in verdrietig en gruwelijk tegelijkertijd man :{ :{ :{
pi_210820169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:14 schreef Firuze60 het volgende:
maar vind jij dat gezond?
Dus als iets ongezond is, dan is dat automatisch psychotisch? 8)7
  Vis een optie? dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:15:11 #162
70532 loveli
N
pi_210820216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hoe ie aan een wapen is gekomen is mij ook een raadsel. Ik heb even nagedacht, stel ik zou een vuurwapen willen,
dan weet ik bijvoorbeeld echt niet hoe ik aan eentje moet komen.
Rotterdam, drugscircuit, hoe moeilijk kan het zijn om iemand te vinden die iemand kent?
crap in = crap out
pi_210820308
quote:
Ik heb gewoon zo een gevoel dat deze man iets anders op zijn kerfstok heeft, maar justitie op een of andere manier
het niet wil zeggen. Geen idee wat het kan zijn, misschien iets met drugsdealen of wat anders, iets ergs maar niet iets psychisch denk ik.
dan weet ik bijvoorbeeld echt niet hoe ik aan eentje moet komen. Deze man beweert een autist o.i.d. te zijn, dus nog moeilijker voor hem in dit geval, dan voor iemand die normaal is.
Elk normaal functionerend mens kan aan een vuurwapen komen. Zo moeilijk is dat niet.
pi_210820511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:15 schreef loveli het volgende:

[..]
Rotterdam, drugscircuit, hoe moeilijk kan het zijn om iemand te vinden die iemand kent?
Telegram...
pi_210820577
quote:
het niet wil zeggen.
Ik denk niet dat jij op het goede forum zit.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:57:55 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210822857
twitter
pi_210826813
Zijn autisten crimineler en gewelddadiger?

Bron Chris Klomp (Journalist)

https://chrisklomp.nl/zijn-autisten-crimineler/
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:40:57 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210826868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 14:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jammer van de paywall, best benieuwd naar
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:49:35 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210826990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:38 schreef Woonbootjes het volgende:
Zijn autisten crimineler en gewelddadiger?

Bron Chris Klomp (Journalist)

https://chrisklomp.nl/zijn-autisten-crimineler/
Redelijk open deur. Op zich wel goed dat ie het zo beschrijft voor mensen die deze basiskennis over het brein en gedrag nog niet hadden of op de neurodivergentie is fantástisch trein zitten
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:54:46 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210827042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Vind het een helaas maar een matig geschreven stuk. Nogal vooringenomen beschrijving van een complexer geheel

Tevens dank!

[ Bericht 16% gewijzigd door Nizno op 04-10-2023 11:16:00 (quote van verwijderde post) ]
pi_210827275
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Vind het een helaas maar een matig geschreven stuk. Nogal vooringenomen beschrijving van een complexer geheel

Tevens dank!
Zeg maar gerust waardeloos _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:16:19 #172
338319 ZarB
Pińa colada
pi_210828673
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Redelijk open deur. Op zich wel goed dat ie het zo beschrijft voor mensen die deze basiskennis over het brein en gedrag nog niet hadden of op de neurodivergentie is fantástisch trein zitten
Basiskennis? Je denkt dat dit stuk basiskennis betreft? Dan zul je vast wel in een interessante bubbel verkeren.

Wat vind je er open deur aan?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 4 oktober 2023 @ 08:14:19 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210829880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 23:16 schreef ZarB het volgende:

[..]
Basiskennis? Je denkt dat dit stuk basiskennis betreft? Dan zul je vast wel in een interessante bubbel verkeren.

Wat vind je er open deur aan?
Ja zou kunnen, kom wel uit de neuro/hersenwereld qua werk en opleiding

Wat ik bedoelde was eigenlijk, iedereen weet toch wel dat autisten anders interacteren met andere mensen, hun emoties en bedoelingen en daar zelden een goeie fit in vinden. Aanvoelen en de subtiliteit van emoties en gedrag ervaren en vloeiend mee omgaan naar anderen toe en in zichzelf is vaak een levenslange struggle.
Dat is een ideale grond voor problemen op gebied van omgaan met mensen en daardoor in de problemen komen. Iig vaker door verhoogde kans, dan mensen zonder autisme spectrum problematiek.

De 'neurodivergentie is een persoonskenmerk net als blond haar' wat ik weleens om me heen hoor snap ik ook niet zo goed. Het is een behoorlijk heftige beperking in alles in je dagelijks leven in een samenleving.
Dat daar nare consequenties ook op dit vlak uit kunnen vloeien is daarmee dan ook voor mij iig nogal een open deur in dat stuk
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:56:18 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210830485
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja zou kunnen, kom wel uit de neuro/hersenwereld qua werk en opleiding

Wat ik bedoelde was eigenlijk, iedereen weet toch wel dat autisten anders interacteren met andere mensen, hun emoties en bedoelingen en daar zelden een goeie fit in vinden. Aanvoelen en de subtiliteit van emoties en gedrag ervaren en vloeiend mee omgaan naar anderen toe en in zichzelf is vaak een levenslange struggle.
Dat is een ideale grond voor problemen op gebied van omgaan met mensen en daardoor in de problemen komen. Iig vaker door verhoogde kans, dan mensen zonder autisme spectrum problematiek.

De 'neurodivergentie is een persoonskenmerk net als blond haar' wat ik weleens om me heen hoor snap ik ook niet zo goed. Het is een behoorlijk heftige beperking in alles in je dagelijks leven in een samenleving.
Dat daar nare consequenties ook op dit vlak uit kunnen vloeien is daarmee dan ook voor mij iig nogal een open deur in dat stuk
Het is wel prettig als mensen met een psychische aandoening niet bij voorbaat al tegen veel vooroordelen aanlopen, maar idd het verhaaltje dat een psychische aandoening wat betreft functioneren in de maatschappij vergelijkbaar is met een verkoudheid of het hebben van rood haar is behoorlijk bezijden de waarheid..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210832392
Bron AD

Hechtenis in beperkingen verlengd,

https://www.rtlnieuws.nl/(...)etpartijen-rotterdam
pi_210832405
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:16 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron AD

Hechtenis in beperkingen verlengd,

https://www.rtlnieuws.nl/(...)etpartijen-rotterdam
Na die 14 dagen worden het er gewoon 90 dagen.

Place your bets. @Oriente
pi_210832439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is wel prettig als mensen met een psychische aandoening niet bij voorbaat al tegen veel vooroordelen aanlopen, maar idd het verhaaltje dat een psychische aandoening wat betreft functioneren in de maatschappij vergelijkbaar is met een verkoudheid of het hebben van rood haar is behoorlijk bezijden de waarheid..
De definities van psychische ziekten zijn met de jaren flink uitgebreid. Ik denk om meer patienten te creëeren. Met als nadeel dat ze de zorgvraag niet meer aan kunnen. Het is pervers.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 14:23:13 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210832465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:20 schreef Resistwemuch het volgende:

[..]
De definities van psychische ziekten zijn met de jaren flink uitgebreid. Ik denk om meer patienten te creëeren. Met als nadeel dat ze de zorgvraag niet meer aan kunnen. Het is pervers.
Nee
pi_210832552
:D
pi_210840550
Bron Rijnmond Nieuws

Fouad mocht geen arts worden

https://www.rijnmond.nl/n(...)ma-moeilijk-weigeren
pi_210840587
Wat ik nou niet niet uit dat artikel haal, of er zo'n Iudicium Abeundi (IA) is ingezet in dit geval?

Also, waarom heet dat zo, PRAAT NORMAAL PIK
pi_210840621
quote:
Wat betekent dit drama voor de toekomst?
Maas kan niet zeggen of dit drama het gevolg is van de machteloosheid van de examencommissie om Fouad van de opleiding te sturen. "Ik weet niet wat er bij die student heeft gespeeld en wat voor gedrag hij heeft vertoond." Wel hoopt hij dat deze gebeurtenis de politiek ertoe kan aanzetten om de beslissing om de wet niet te verruimen te heroverwegen.
:') Typisch weer. Er is sprake van één incident en de kortzichtige burger schiet gelijk in de "beperk rechten!"-kramp.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210840684
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:15 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws

Dat door en door slecht stuk vuil is overal ongeschikt voor.
pi_210840737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:15 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws

Maar als de examencommissie zo'n IA-procedure in werking stelt, houdt dat lang niet altijd stand bij de bestuursrechter. Sterker nog, sinds het wettelijk kan, is er maar vier keer een student succesvol van de opleiding Geneeskunde gestuurd. Terwijl naar schatting jaarlijks zo'n twee tot vijf studenten per faculteit rondlopen die zich onprofessioneel gedragen.
Een belangrijke reden hiervoor is, zo legt Maas uit, dat het recht op onderwijs zwaar weegt in Nederland. En de rechter heeft hele strenge regels over welk bewijs de examencommissie moet hebben om te laten zien dat een student geen geschikte arts is. Dat bewijs moet aantonen dat de student alarmerend ongepast gedrag heeft laten zien tegenover patiënten, zoals agressief- of seksueel overschrijdend gedrag.

Ook weer een voorbeeld van de piramide van slechtheid, die al decennia in dit land zich manifesteert.
Het merendeel van de top, politici, zijn slecht en de macht wordt doorgegeven aan de dommen en slechten; ambtenaren, leraren, dokters, rechters etc.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 09:47:23 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210840787
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:43 schreef nomina het volgende:

[..]
Maar als de examencommissie zo'n IA-procedure in werking stelt, houdt dat lang niet altijd stand bij de bestuursrechter. Sterker nog, sinds het wettelijk kan, is er maar vier keer een student succesvol van de opleiding Geneeskunde gestuurd. Terwijl naar schatting jaarlijks zo'n twee tot vijf studenten per faculteit rondlopen die zich onprofessioneel gedragen.
Een belangrijke reden hiervoor is, zo legt Maas uit, dat het recht op onderwijs zwaar weegt in Nederland. En de rechter heeft hele strenge regels over welk bewijs de examencommissie moet hebben om te laten zien dat een student geen geschikte arts is. Dat bewijs moet aantonen dat de student alarmerend ongepast gedrag heeft laten zien tegenover patiënten, zoals agressief- of seksueel overschrijdend gedrag.

Ook weer een voorbeeld van de piramide van slechtheid, die al decennia in dit land zich manifesteert.
Het merendeel van de top, politici, zijn slecht en de macht wordt doorgegeven aan de dommen en slechten; ambtenaren, leraren, dokters, rechters etc.
Hoe is dat er een voorbeeld van? :?

De opleiding dient zelf beter toetsen in te richten waarop iemand uitvalt die ongeschikt is voor het beroep. Je kunt dus naast theoretische kennis en makkelijk te faken reflectieverslagen daarbij denken aan toetsen van sociale vaardigheden, empathie etc.
Dat vraagt wel meer van de opleiding want dat is een stuk moeilijker te kwantificeren dan het onder de knie hebben van anatomie of statistiek.

Als dat gevolgd is, kan de stap naar de rechter gezet worden, dit lijkt me een prima regeling alleen sluit dit dus nu duidelijk in de praktijk niet op elkaar aan
pi_210840983
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:47 schreef Molo het volgende:

[..]

De opleiding dient zelf beter toetsen in te richten waarop iemand uitvalt die ongeschikt is voor het beroep. Je kunt dus naast theoretische kennis en makkelijk te faken reflectieverslagen daarbij denken aan toetsen van sociale vaardigheden, empathie etc.
Dat vraagt wel meer van de opleiding want dat is een stuk moeilijker te kwantificeren dan het onder de knie hebben van anatomie of statistiek.

Als dat gevolgd is, kan de stap naar de rechter gezet worden, dit lijkt me een prima regeling alleen sluit dit dus nu duidelijk in de praktijk niet op elkaar aan
Ja zeg, verwacht je nou van opleidingen dat ze mensen klaar gaan stomen voor eeh... de praktijk? :?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 oktober 2023 @ 10:10:14 #187
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210841010
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
:') Typisch weer. Er is sprake van één incident en de kortzichtige burger schiet gelijk in de "beperk rechten!"-kramp.
Nee, er zijn meer incidenten en gevallen. Maar daar vallen geen doden bij. Komt vaker voor dat je lompe horken hebt die wel aan alle wettelijke eisen voldoen, maar niet geschikt zijn voor het vak
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_210841072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nee, er zijn meer incidenten en gevallen. Maar daar vallen geen doden bij. Komt vaker voor dat je lompe horken hebt die wel aan alle wettelijke eisen voldoen, maar niet geschikt zijn voor het vak
Ja, ik heb ook gelezen dat de veroorzakers daarvan dan voor een tuchtcollege komen. Het is aannemelijk dat er in die gevallen ook sprake was van onnodig (over)lijden, maar desondanks werd imo terecht een overweging gemaakt en geconcludeerd dat het recht op onderwijs zwaarder weegt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210841093
quote:

[..]

Dat de slechteriken niet gewoon weggestuurd kunnen worden maar bij rechters, waarvan ook een groot deel walgelijk is, kunnen eisen dat ze door mogen gaan.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:10:25 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210841576
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:18 schreef nomina het volgende:

[..]
Dat de slechteriken niet gewoon weggestuurd kunnen worden maar bij rechters, waarvan ook een groot deel walgelijk is, kunnen eisen dat ze door mogen gaan.
Ik snap niets van je betoog
pi_210841614
quote:

[..]

Met je eens.

Probleem is dat mensen als Fouad zich uitermate goed voor kunnen doen. Vaak draaien die een psychiater of rechter ook nog om de vinger. Die pik je er helaas niet zomaar uit. En juist dit zijn de ergste gevallen.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:20:14 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210841668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:14 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Met je eens.

Probleem is dat mensen als Fouad zich uitermate goed voor kunnen doen. Vaak draaien die een psychiater of rechter ook nog om de vinger. Die pik je er helaas niet zomaar uit. En juist dit zijn de ergste gevallen.
Als de kans dat er iets grof fout zit klein is maar de gevolgen enorm kunnen zijn, kan/moet het dus de overweging zijn er een heftiger toets/check op te zetten.
Geen multiple choice vragenlijstje maar het echte serieuze werk idd, want niet makkelijk
  Vis een optie? donderdag 5 oktober 2023 @ 11:38:06 #193
70532 loveli
N
pi_210841843
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:14 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Met je eens.

Mensen als Fouad juist niet, die compenseerde zijn gebrek aan sociale vaardigheden met hard werken/goede cijfers.
crap in = crap out
pi_210841884
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:38 schreef loveli het volgende:

[..]
Mensen als Fouad juist niet, die compenseerde zijn gebrek aan sociale vaardigheden met hard werken/goede cijfers.
Maar ik vraag me af of hij zo'n gebrek aan sociale vaardigheden had eerlijk gezegd.
Hij zal toch heel wat co schappen hebben gelopen. Op basis daar van zou dit dan toch opvallen én actie ondernomen moeten worden.

In de zorg is het normaliter zo geregeld:
- theorie stuk, dat zijn je cijfers
- praktijk stuk, dat is je attitude en hoe je werkt op de werkvloer
is dit niet goed dan kun je volgens mij (ben dan wel geen arts) geen diploma krijgen.

Het is zover ik weet én en én = diploma
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:55:34 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210841940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:46 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Maar ik vraag me af of hij zo'n gebrek aan sociale vaardigheden had eerlijk gezegd.
Hij zal toch heel wat co schappen hebben gelopen. Op basis daar van zou dit dan toch opvallen én actie ondernomen moeten worden.

In de zorg is het normaliter zo geregeld:
- theorie stuk, dat zijn je cijfers
- praktijk stuk, dat is je attitude en hoe je werkt op de werkvloer
is dit niet goed dan kun je volgens mij (ben dan wel geen arts) geen diploma krijgen.

Het is zover ik weet én en én = diploma
Weet je hoe het er in de praktijk er daar aan toch gaat?

Coschappen doe je en ze geven heus wel aan als je een rare snuiter, engnek of enorme creep bent. Maar vervolgacties liggen bij de universiteit en die kan daar vaak vrij lastig wat mee

Zelf ooit een student begeleid die kneiterautistisch was. Die kon echt niet met mensen omgaan. Super obvious dat die echt niet in de patiëntenzorg moest gaan werken maar maak dat maar eens hard op de toetsingscriteria die er zijn.
Met hem uiteindelijk een prima gesprek kunnen voeren, waarbij de consequenties ervan natuurlijk enorm zijn voor zo iemand. In dit geval stoppen met opleiding, met vertraging en financiële en persoonlijke schade etc als resultaat.
Dat is niet makkelijk en dan hebben wij nog vanuit een opleidingsplaats echt enorm ons best moeten doen, met een meewerkende student.

Fouad was uhmmm, anders... dan wordt het nog weer een stuk moeilijker

Ben wel enorm benieuwd hoe feedback van eerdere coschappen, sociale vakken en interactie met andere mensen was. Hoe was hij daar in die situaties

Thuis was het een pure engnek en een compleet labiele vlerk, maar was hij dit overal en hoe is daar naar gehandeld?
pi_210841971
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:55 schreef Molo het volgende:
maar was hij dit overal en hoe is daar naar gehandeld?
Precies.

Ik begrijp je punt ook. Het is dan aan de school om vervolg acties te ondernemen.
Maar als ik mijn praktijkgedeelte op school vroeger niet haalde dan kreeg ik een herkansing, en zo niet dan miste je gewoon dat stuk. Dan was het aan school om daar iets aan te doen of om je eruit te trappen, maar dat laatste zou dan wel een stuk makkelijker gaan. Maargoed, misschien was dat in de jaren negentig anders dan nu
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:13:23 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210842080
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik nou niet niet uit dat artikel haal, of er zo'n Iudicium Abeundi (IA) is ingezet in dit geval?

Also, waarom heet dat zo, PRAAT NORMAAL PIK
Omdat veel geneeskunde ook in het Latijn is, denk ik?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:14:52 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210842093
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Weet je hoe het er in de praktijk er daar aan toch gaat?

Coschappen doe je en ze geven heus wel aan als je een rare snuiter, engnek of enorme creep bent. Maar vervolgacties liggen bij de universiteit en die kan daar vaak vrij lastig wat mee

Zelf ooit een student begeleid die kneiterautistisch was. Die kon echt niet met mensen omgaan. Super obvious dat die echt niet in de patiëntenzorg moest gaan werken maar maak dat maar eens hard op de toetsingscriteria die er zijn.
Met hem uiteindelijk een prima gesprek kunnen voeren, waarbij de consequenties ervan natuurlijk enorm zijn voor zo iemand. In dit geval stoppen met opleiding, met vertraging en financiële en persoonlijke schade etc als resultaat.
Dat is niet makkelijk en dan hebben wij nog vanuit een opleidingsplaats echt enorm ons best moeten doen, met een meewerkende student.

Fouad was uhmmm, anders... dan wordt het nog weer een stuk moeilijker

Ben wel enorm benieuwd hoe feedback van eerdere coschappen, sociale vakken en interactie met andere mensen was. Hoe was hij daar in die situaties

Thuis was het een pure engnek en een compleet labiele vlerk, maar was hij dit overal en hoe is daar naar gehandeld?
ik had juist gelezen dat uit die coschappen bleek dat hij geen empathie had (bij het aanleggen van een infuus of catheter), toen-is hij al aangesproken en geadviseerd hulp te zoeken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210842095
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Omdat veel geneeskunde ook in het Latijn is, denk ik?
Ja nou en.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 12:16:10 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210842103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja nou en.
Ita quid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')