Ik heb geloof ik wel eens verteld over die zonderling bij mij op de studie Biologie. Die vertelde ooit tijdens de lunch dat hij Biologie studeerde omdat hij een manier wilde vinden om een groot deel van de mensheid te vermoorden (had het over 'zwaar water' oid) omdat mensen als een virusinfectie zijn voor de planeet. We waren allemaal met stomheid geslagen. Tegenwoordig zou je eens gaan bellen met zo'n nummer voor verwarde mensenquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:39 schreef Molo het volgende:
Ik moest ooit naar de schoolpsycholoog vanwege het maken van vooral zwarte tekeningen.
Dat liep volgens mij (maar kan natuurlijk wat inzicht ontberen) prima af op wat 'gewoon' vreemd zijn na
Dingen zie je best wel aankomen vaak
Ben idd ook wel erg benieuwd hoe zijn omgeving hem vroeger zag
Ik vínd dat wel relevant ja, plus intrigerend endezoquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zie je hem niet eerder wegrotten in een cel dan je te interesseren van wat anderen van hem dachten? Dat is niet-relevant met een dode moeder en dood kind.
Of je wil je ook verhalen horen van de buren van Adolf Hitler en wat voor kind hij vroeger was? Alsof mensen gaan zeggen: "Ja altijd al geweten dat het zou uitgroeien tot een nazi, zag je al in zijn kindertijd".
Gaat het over dit artikel?quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeps wijzig ipv quote geklikt.
[..]
Als ze dat woordje betalingsachterstand ipv het eerste woordje schuld hadden genoemd was het duidelijk. Als je het nu leest denk je 3000 euro schuld dat valt toch wel mee voor een student. Dat zou namelijk betekenen dat hij bovengemiddeld afgelost had.
Als je alle pubertheoriën die gebrainfart worden zou onthouden zou vrijwel iedereen verward zijn denk ikquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik wel eens verteld over die zonderling bij mij op de studie Biologie. Die vertelde ooit tijdens de lunch dat hij Biologie studeerde omdat hij een manier wilde vinden om een groot deel van de mensheid te vermoorden (had het over 'zwaar water' oid) omdat mensen als een virusinfectie zijn voor de planeet. We waren allemaal met stomheid geslagen. Tegenwoordig zou je eens gaan bellen met zo'n nummer voor verwarde mensen![]()
Misschien is het omgekeerde hier ook wel gebeurd.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je braaf de huur betaalt hebben ze idd amper juridische mogelijkheden je er uit te zetten. Dat is misschien wel fucked up ja, maar zo is de wet nu eenmaal.
Alhoewel we hier een woningbouwverenigign hebben die mensen met 'een verleden van overlast' eerst een jaarcontract geven en dat contract bij overlast niet verlengen. Dat is dan een wettelijk middel voor ze om van je af te komen. Maar ik neem aan dat dat op een gegeven moment ook een 'vast huurcontract' wordt.
En wat is daar van geworden?quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik wel eens verteld over die zonderling bij mij op de studie Biologie. Die vertelde ooit tijdens de lunch dat hij Biologie studeerde omdat hij een manier wilde vinden om een groot deel van de mensheid te vermoorden (had het over 'zwaar water' oid) omdat mensen als een virusinfectie zijn voor de planeet. We waren allemaal met stomheid geslagen. Tegenwoordig zou je eens gaan bellen met zo'n nummer voor verwarde mensen![]()
Het lijkt nu echt een soort 'Falling Down' scenario.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hij zou er uitgezet worden. Ik niet, dan jullie ook niet?
Ja, geen idee. Ik ging na 2 jaar Biologiestudie geneeskunde studeren en dat was het. Hij was wel altijd heel stil, dus dat hij überhaupt het woord nam was al bijzonder. Verder was het wel een vriendelijke knulquote:
Ja, dat bedoelde ik ook met dat er zoveel mis gingquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:51 schreef Perrin het volgende:
Het lijkt nu echt een soort 'Falling Down' scenario.
Psychische problemen, sociale problemen, opleiding wordt 'm niet, huis uitgezet en toen is ie doorgeslagen.
Of als je het bezit van de woningbouwvereniging vernielt. Hierachter heeft zo'n Fouad-achtige zijn eigen huis in de hens gezet en toen was het ineens klaar. Dat was het niet toen ze andere mensen hun bezit vernielden of hiermee dreigden (en verder vrij extreme overlast veroorzaakten).quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je braaf de huur betaalt hebben ze idd amper juridische mogelijkheden je er uit te zetten. Dat is misschien wel fucked up ja, maar zo is de wet nu eenmaal.
Daar ben ik ook bang voor.quote:Alhoewel we hier een woningbouwverenigign hebben die mensen met 'een verleden van overlast' eerst een jaarcontract geven en dat contract bij overlast niet verlengen. Dat is dan een wettelijk middel voor ze om van je af te komen. Maar ik neem aan dat dat op een gegeven moment ook een 'vast huurcontract' wordt.
Tsja wij hadden een Natuurkunde docent die geloofde dat zijn zoon in de tweede wereldoorlog had gevochten. Maar blijkbaar wel docent geworden dus.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Ik ging na 2 jaar Biologiestudie geneeskunde studeren en dat was het. Hij was wel altijd heel stil, dus dat hij überhaupt het woord nam was al bijzonder. Verder was het wel een vriendelijke knulTot nu toe nog onsuccesvol in zijn doelen
Of meer waarschijnlijk: gewoon huisje, boompje, beestje aan het werk gegaan ergens als beleidsadviseur/in een lab/als docent
Als dat al zo zou zijn, dan zouden dit soort misdaden kunnen worden voorkomen. Dus nee dat zou je je niet kunnen bedenken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld kunnen bedenken dat er een lerend effect uit zou kunnen ontstaan
Het staat er duidelijk. Dat jij het anders interpreteert is iets anders.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het staat een beetje vreemd in het krantenartikel, alsof een schuld van ~3000 euro voldoende zou zijn om uit huis gezet te worden. Beetje onzorgvuldig geformuleerd.
Je 'als dan' beredenering gaat hier wat kort door de bochtquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:27 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Als dat al zo zou zijn, dan zouden dit soort misdaden kunnen worden voorkomen. Dus nee dat zou je je niet kunnen bedenken.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:34 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Het staat er duidelijk. Dat jij het anders interpreteert is iets anders.
Het staat er niet, er staat uit het vonnis van de rechtbank blijkt dat hij een schuld heeft, dan beginnen ze pas over de betalingsachterstand. Het is algemeen bekend dat hij een student is en als student tegenwoordig heb je meestal al een veel grotere schuld, door de ommissie van waar hij de betreffende schuld heeft maakt het het geheel onduidelijk.quote:Uit het vonnis van de rechtbank Rotterdam blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen.
Deze kerel was een easy target voor justitie om in de gaten te houden. Er is notabene een brief naar Erasmus gegaan om ze voor hem te waarschuwen en dan NOG heeft hij een gun kunnen kopen en mensen vermoorden.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:11 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind de kaders soms echt voorbijgaan aan diezelfde verantwoordelijkheid voor de rest van de buurt, die soms in een ronduit onveilige situatie komt te zitten.
Onder andere die tekst wordt ook door anderen gebruikt. De duiding van de aard van de schuld komt pas na het noemen van de schuld, andersom had de tekst veel leesbaarder gemaakt.quote:
Er staat huurschuld in de titel. In de eerste zin van de eerste alinea staat dat hij al maanden geen huur had betaald.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Onder andere die tekst wordt ook door anderen gebruikt. De duiding van de aard van de schuld komt pas na het noemen van de schuld, andersom had de tekst veel leesbaarder gemaakt.
Net als een stille tocht. Daar krijg ik ook altijd de kriebels van. En wie begint er nu een crowdfunding zonder overleg met de familie??quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef maily het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-op-verzoek-familie
Crowdfunding voor doodgeschoten docent gestopt, op verzoek familie.
Iedereen krijgt zijn/haar geld terug.
Was blijkbaar opgezet zonder te overleggen.![]()
Weer zo'n modeverschijnsel.
Er gebeurt iets, en meteen crowdfunding.
De familie van de vermoorde vrouw en dochter heeft al aangegeven geen prijs op een stille tocht te stellen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net als een stille tocht. Daar krijg ik ook altijd de kriebels van. En wie begint er nu een crowdfunding zonder overleg met de familie??
Als het artikel snel doorscrolt en de zin "Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro." leest. Dat hij een huurachterstand heeft blijkt inderdaad ook wel uit het artikel. Zoals ik al zei was het eerste wat me te binnen schoot, dat is niet veel voor een student. Dat het over een huurachterstand gaat is inderdaad ook wel duidelijk, maar het was gewoon wat duidelijker geweest als ze het bij huurachterstand hadden gehouden en niet het woordje schuld gebruikt hadden op die plek. Voor de onoplettende lezer als ik.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er staat huurschuld in de titel. In de eerste zin van de eerste alinea staat dat hij al maanden geen huur had betaald.
In de tweede alinea wordt de schuld genoemd: in de zin erna wordt direct gerefereerd aan ‘die betalingsachterstand’.
“Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen.”
Echt, op welk moment kun je je dan serieus afvragen of het genoemde bedrag huurschuld was of zijn algehele schuld.
ja, door een gebrek aan zelfinzicht.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat hjij niet zelf schuldig is aan die puinhoop. Maar zo zag hij dat zelf echt niet. Opleiding zinloos, al die hoepeltjes waar ze hem door wilden laten springen, baan kwijt en straks huis kwijt: er ging heel veel mis. Dat zeg ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |