Net als een stille tocht. Daar krijg ik ook altijd de kriebels van. En wie begint er nu een crowdfunding zonder overleg met de familie??quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef maily het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-op-verzoek-familie
Crowdfunding voor doodgeschoten docent gestopt, op verzoek familie.
Iedereen krijgt zijn/haar geld terug.
Was blijkbaar opgezet zonder te overleggen.![]()
Weer zo'n modeverschijnsel.
Er gebeurt iets, en meteen crowdfunding.
De familie van de vermoorde vrouw en dochter heeft al aangegeven geen prijs op een stille tocht te stellen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net als een stille tocht. Daar krijg ik ook altijd de kriebels van. En wie begint er nu een crowdfunding zonder overleg met de familie??
Als het artikel snel doorscrolt en de zin "Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro." leest. Dat hij een huurachterstand heeft blijkt inderdaad ook wel uit het artikel. Zoals ik al zei was het eerste wat me te binnen schoot, dat is niet veel voor een student. Dat het over een huurachterstand gaat is inderdaad ook wel duidelijk, maar het was gewoon wat duidelijker geweest als ze het bij huurachterstand hadden gehouden en niet het woordje schuld gebruikt hadden op die plek. Voor de onoplettende lezer als ik.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er staat huurschuld in de titel. In de eerste zin van de eerste alinea staat dat hij al maanden geen huur had betaald.
In de tweede alinea wordt de schuld genoemd: in de zin erna wordt direct gerefereerd aan ‘die betalingsachterstand’.
“Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen.”
Echt, op welk moment kun je je dan serieus afvragen of het genoemde bedrag huurschuld was of zijn algehele schuld.
ja, door een gebrek aan zelfinzicht.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat hjij niet zelf schuldig is aan die puinhoop. Maar zo zag hij dat zelf echt niet. Opleiding zinloos, al die hoepeltjes waar ze hem door wilden laten springen, baan kwijt en straks huis kwijt: er ging heel veel mis. Dat zeg ik.
Het staat er heel duidelijk, tenzij je maar één zin leest en dan voortborduurt op wat je te binnen schiet in plaats van gewoon lezen wat er (verder nog) staat.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als het artikel snel doorscrolt en de zin "Uit het vonnis blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro." leest. Dat hij een huurachterstand heeft blijkt inderdaad ook wel uit het artikel. Zoals ik al zei was het eerste wat me te binnen schoot, dat is niet veel voor een student. Dat het over een huurachterstand gaat is inderdaad ook wel duidelijk, maar het was gewoon wat duidelijker geweest als ze het bij huurachterstand hadden gehouden en niet het woordje schuld gebruikt hadden op die plek. Voor de onoplettende lezer als ik.
Kloptquote:Op maandag 2 oktober 2023 16:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het staat er heel duidelijk, tenzij je maar één zin leest en dan voortborduurt op wat je te binnen schiet in plaats van gewoon lezen wat er (verder nog) staat.
Stille tocht is meer als symbool tegen (zinloos) geweld dan uit medeleven thans zo zie ik het, natuurlijk speelt dat mee maar uiteindelijk is het vooral een soort protest tegen dit soort idioten.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net als een stille tocht. Daar krijg ik ook altijd de kriebels van. En wie begint er nu een crowdfunding zonder overleg met de familie??
Een beetje van hem, een beetje van verkeerde ondersteuning, een beetje van de omgeving en helaas ontspoort het dan af en toe helemaalquote:Op maandag 2 oktober 2023 12:50 schreef Isabeau het volgende:
Voorlopig hoeft hij zich niet mee druk te maken over woonruimte
Alles bij elkaar ging er wel schrikbarend veel mis in zijn leven, en dat voor iemand wiens toekomst er aanvankelijk zo mooi uitzag.
Dat laatste is het denk ik, en toch als uitlaatklep voor de mensen die geen idee hebben hoe ze met een nieuwsbericht als dit om moeten gaan.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb ook geen bloemetje op het werk gelegd of iets in het condoleance boek gezet, kende de persoon niet ondanks dat het een collega was. Bij zoiets publieks als dit heb je daar als nabestaanden helemaal niets aan denk ik, terwijl het bij andere gevallen wel fijn is om te merken dat mensen aan je denken denk ik.
Kan ie lekker in de gevangenis en/of de TBS-kliniek jarenlang verder NEETen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:12 schreef Flow3r het volgende:
Dreigende huisuitzetting
Heeft hij nu mooi gezorgd dat ie onderdak heeft
Zou kunnen. Maar hij was wel erg berekenend met de planning, inclusief verwisselen van kleding daarna om ongezien weg te kunnen komen. En selectief in wie zou sterven en wie niet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ja hoe meer ik lees over F. snap ik ergens wel zijn complete mentale breakdown, zonder dat ik ook maar iets wil goedpraten wil ik gewoon mijn gedachte wisselen, ik denk namelijk dat de opeenstapeling van alle feiten een rechter weleens zou kunnen doen beslissen dat F. grotendeels TBS krijgt, vanwege ontoerekensvatbaarheid.
Niet dat ik denk dat ie daar snel uitkomt, dat terzijde, maar dat dit mee gaat spelen lijkt me meer dan vanzelfsprekend.
Ja dat ik hem een berekenende ijskoude psychopathische killer vind heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik denk ook niet dat ik mijn buurvrouw en docent had doodgeschoten in de zelfde situatie, misschien jankend Kutwijf gillen terwijl ik me wentel in mijn misère, dat is meer mijn stijlquote:Op maandag 2 oktober 2023 16:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar hij was wel erg berekenend met de planning, inclusief verwisselen van kleding daarna om ongezien weg te kunnen komen. En selectief in wie zou sterven en wie niet.
Maar zo'n rapport van een gedragsdeskundige (Pieter Baan Centrum?). zal er vast wel uitsluitsel over geven.
Vergeet ook niet zijn sadistische gedrag tegenover dieren, en dat speelde al aan aantal jaren geleden. Deze gast was altijd al een psychopaat, zijn recente tegenslagen hebben dat proces alleen maar versneld.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar hij was wel erg berekenend met de planning, inclusief verwisselen van kleding daarna om ongezien weg te kunnen komen. En selectief in wie zou sterven en wie niet.
Maar zo'n rapport van een gedragsdeskundige (Pieter Baan Centrum?). zal er vast wel uitsluitsel over geven.
Hij zei op 4chan dat eenzame opsluiting hem ideaal lijkt, zodat-ie niks meer met normies te maken heeft. Kan geregeld worden, lijkt me.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan ie lekker in de gevangenis en/of de TBS-kliniek jarenlang verder NEETen.
Wentel in de bladeren!quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja dat ik hem een berekenende ijskoude psychopathische killer vind heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik denk ook niet dat ik mijn buurvrouw en docent had doodgeschoten in de zelfde situatie, misschien jankend Kutwijf gillen terwijl ik me wentel in mijn misère, dat is meer mijn stijl
Klopt, das een ruwe 6 maand schuld. Het punt waarop idd vaak overgegaan wordt tot actie.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Welke student heeft tegenwoordig trouwens geen 3000 euro schuld? Dit zal wel alleen de schuld zijn jegens zijn verhuurder.
dan dus lekker in een drukke gevangenis opsluiten met veel verplichte activiteiten.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij zei op 4chan dat eenzame opsluiting hem ideaal lijkt, zodat-ie niks meer met normies te maken heeft. Kan geregeld worden, lijkt me.
Voor mij hoeft dat geschraap ook niet, wij zijn allen goed verzekerd.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:01 schreef maily het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-op-verzoek-familie
Crowdfunding voor doodgeschoten docent gestopt, op verzoek familie.
Iedereen krijgt zijn/haar geld terug.
Was blijkbaar opgezet zonder te overleggen.![]()
Weer zo'n modeverschijnsel.
Er gebeurt iets, en meteen crowdfunding.
Het nadeel is ook dat er uit goedheid actie wordt ondernomen zonder eerst te overleggen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:40 schreef -river- het volgende:
[..]
Voor mij hoeft dat geschraap ook niet, wij zijn allen goed verzekerd.
Van die moeder dat snap ik, maar van de leraar snap ik het niet en de nabestaande gelukkig ook niet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het nadeel is ook dat er uit goedheid actie wordt ondernomen zonder eerst te overleggen.
Voor mij zou het idd ook niet hoeven, echter ik kan me wel voorstellen dat het voor 3 kinderen waarvan 2 sowieso minderjarig( de oudste volgens mij ook nog net, maar weet het niet zeker..) een kostenpost zal zijn om ze samen te houden. Daarnaast zit je ook nog met alle extra kosten die dit met zich mee brengt, want ja als ik eerlijk ben zou ik in hun geval bepaalde dingen/kleding/beddengoed etc niet meer willen hebben. Schade van de brand bij de woning er naast gaat altijd in textiel zitten.
En sowieso om ze gewoon wat extra ruimte te kunnen geven.
En dan nog het vriendinnetje die er ook aanwezig was. daarvoor zal op dezelfde manier ook wat apart kunnen worden gezet, een financieel hulpje.
De vader is gewoon in beeld, bij elkaar houden zal niet het grootste probleem zijn.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:47 schreef Nizno het volgende:
Voor mij zou het idd ook niet hoeven, echter ik kan me wel voorstellen dat het voor 3 kinderen waarvan 2 sowieso minderjarig( de oudste volgens mij ook nog net, maar weet het niet zeker..) een kostenpost zal zijn om ze samen te houden.
Niet elke vader die in beeld is, heeft ook meteen financiële ruimte om dit op te vangen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:02 schreef loveli het volgende:
[..]
De vader is gewoon in beeld, bij elkaar houden zal niet het grootste probleem zijn.
o jaquote:
quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan dus lekker in een drukke gevangenis opsluiten met veel verplichte activiteiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |