abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210862372
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Hulp zoeken zou in dit geval bij iets wat je mist en niet kunt aanleren dus moeten zijn 'traject om te accepteren dat geneeskunde niet zijn kunde gaat worden' lijkt mij.
Benieuwd hoe die acties zijn verlopen en waarom niet doorgepakt is.
Geen idee wat er in de leer/werkovereenkomsten staat voor zh-studenten, maar in andere sectoren kun je vaak niet zomaar van een leerling af als er geen sprake is van disfunctioneren en te weinig empathie wordt niet aangemerkt als disfunctioneren.

Als opleider ben je wettelijk genoodzaakt om de student meermaals een kans te bieden dan wel extra inspanning te verrichten inzake begeleiding of extra training.
Uiteraard kun je het gesprek openen dat je denkt dat de student niet geschikt is ofwel moet werken aan bepaalde competenties, echter als de student dit niet erkent of hierin niet meewerkt maar wel voldoende functioneert (dus schoolopdrachten haalt en de zorg volgens protocol uitvoert) dan kun je als leerbedrijf niet zoveel.

In de praktijk betekent dit doorgaans dat dit type studenten wel de mogelijkheid krijgt om te diplomeren, maar vervolgens geen overeenkomst krijgt aangeboden bij het leerbedrijf.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:43:48 #227
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210862445
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:06 schreef HiZ het volgende:
Heeft iemand dat artikel in Medisch Contact waar Lale Gül het over heeft al gevonden? Volgens haar is 'Simone' gewoon F.
Nee, want "Simone" is wel gestopt met de studie.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:45:59 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862459
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:36 schreef FYazz het volgende:

[..]
Geen idee wat er in de leer/werkovereenkomsten staat voor zh-studenten, maar in andere sectoren kun je vaak niet zomaar van een leerling af als er geen sprake is van disfunctioneren en te weinig empathie wordt niet aangemerkt als disfunctioneren.

Als opleider ben je wettelijk genoodzaakt om de student meermaals een kans te bieden dan wel extra inspanning te verrichten inzake begeleiding of extra training.
Uiteraard kun je het gesprek openen dat je denkt dat de student niet geschikt is ofwel moet werken aan bepaalde competenties, echter als de student dit niet erkent of hierin niet meewerkt maar wel voldoende functioneert (dus schoolopdrachten haalt en de zorg volgens protocol uitvoert) dan kun je als leerbedrijf niet zoveel.

In de praktijk betekent dit doorgaans dat dit type studenten wel de mogelijkheid krijgt om te diplomeren, maar vervolgens geen overeenkomst krijgt aangeboden bij het leerbedrijf.
Ja dat was reeds besproken en bediscussieerd hier. Welke mogelijkheden er (lijken) te zijn hiertoe en met de vraag of die mogelijkheden goed benut zijn onder verantwoordelijkheid van de opleiding
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:49:58 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862497
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:26 schreef Nizno het volgende:

[..]
[..]
Op Medisch Contact 2017 psychische functiebeperking gezocht

eerste zoekresultaat geeft meteen het artikel (recent opnieuw geplaatst)
de tweede is de pdf van het artikel van destijds
Ah

Dat die Simone Fouad zou zijn lijkt me vergezocht
Zijn genoeg van dit soort studenten/mensen.

De insteek van aantonen van 'fit to practice' ipv aantonen van 'unfit to practice' vind ik wel een prima regeling eigenlijk specifiek voor waar en voor wordt opgeleid
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:53:46 #230
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210862539
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:06 schreef HiZ het volgende:
Heeft iemand dat artikel in Medisch Contact waar Lale Gül het over heeft al gevonden? Volgens haar is 'Simone' gewoon F.
even beter gezegd (artikel van Lale gevonden) Faoud was er van overtuigd dat het over hem ging.
iets met hacken van mailverkeer van docenten
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:57:24 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862592
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:53 schreef Nizno het volgende:

[..]
even beter gezegd (artikel van Lale gevonden) Faoud was er van overtuigd dat het over hem ging.
iets met hacken van mailverkeer van docenten
Heb je linkje naar Lale's artikel?

En digitale security van Erasmus uni was niet fantastisch dus dat laatste zou me niet verbazen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:58:20 #232
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210862604
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je linkje naar Lale's artikel?

En security van Erasmus uni was niet fantastisch dus dat laatste zou me niet verbazen
is een betaalmuurlinkje
https://www.parool.nl/col(...)emen-tegen~bfa2eb98/
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:11:05 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210862733
quote:
Dank, kon het wel lezen trouwens (?)

Goed stuk, vind haar sowieso vaak echt goede dingen zeggen voor zo'n jong persoon.

De situatie die wordt beschreven dat de docent die Fouad destijds aansprak op het te laat komen ook de schrijver van het artikel op Medisch Contact was. Mja, daar kan Fouad zichzelf best eens terecht in herkend hebben.
Ging over voorstel om studenten met ernstige functiebeperkingen zoals psychische of persoonlijkheidsstoornissen net als blindheid beoordelen of ze wel fit to practice zijn.
pi_210863587
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 11:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Dank, kon het wel lezen trouwens (?)

Goed stuk, vind haar sowieso vaak echt goede dingen zeggen voor zo'n jong persoon.

De situatie die wordt beschreven dat de docent die Fouad destijds aansprak op het te laat komen ook de schrijver van het artikel op Medisch Contact was. Mja, daar kan Fouad zichzelf best eens terecht in herkend hebben.
Ging over voorstel om studenten met ernstige functiebeperkingen zoals psychische of persoonlijkheidsstoornissen net als blindheid beoordelen of ze wel fit to practice zijn.
En die docent heeft toch ook een rol gespeeld in zijn evaluatie als externe deskundige?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:52:27 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210863702
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
En die docent heeft toch ook een rol gespeeld in zijn evaluatie als externe deskundige?
Welke evaluatie en welke externe deskundigheid?

Als lid van de examencommissie wel lijkt mij ja. Wellicht daar ook een (of één van de) aanleidingen om dat stuk te schrijven. De (ervaren) onmacht van een onderwijsinstelling?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:02:07 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210863813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
Betreffende docent is niet de docent die is doodgeschoten. Betreffende docent is al even met pensioen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:06:34 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210863847
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Betreffende docent is niet de docent die is doodgeschoten. Betreffende docent is al even met pensioen.
Ja daar ging dit ook niet over

Docent van waar dit over gaat is de docent die het stuk in Medisch Contact heeft gezet, is ook de docent uit examencommissie, en tevens degene die mot had over te laat komen door Fouad en inmiddels al jaren met pensioen is.
En nog leeft
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:08:52 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210863871
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja daar ging dit ook niet over

Docent van waar dit over gaat is de docent die het stuk in Medisch Contact heeft gezet, is ook de docent uit examencommissie, en tevens degene die mot had over te laat komen door Fouad en inmiddels al jaren met pensioen is.
En nog leeft
Volgens mij zeggen we hetzelfde hoor ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:04:41 #239
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210864502
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 08:06 schreef Ponsai het volgende:
Wie is Fouad. Een inkijk in zijn (rijke) leven: https://www.bndestem.nl/b(...)eugd-gehad~a275574e/

Interessant artikel.

Lijkt me toch dat die huurschuld bewust is gecreëerd ipv geldgebrek. Gewoon niet meer betalen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210864561
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:04 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Lijkt me toch dat die huurschuld bewust is gecreëerd ipv geldgebrek. Gewoon niet meer betalen.
Ja dacht ik ook al aan.
Mogelijk toen al geweten wat hij ging doen
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:10:39 #241
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210865215
Hij moest natuurlijk investeren in een pistool en kogelwerend vest.
pi_210865829
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:04 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ja, dat was toch al bekend? Dat schreef ie ook op 4chan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:20:55 #243
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210866506
Ik val weer even in dit topic. Ik volg het niet echt, maar heeft iemand een idee waar er op een VOG naar gekeken wordt bij een sollicitatie als functie (huis)arts?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:37:20 #244
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210866685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat was toch al bekend? Dat schreef ie ook op 4chan.
Ik heb niet heel 4chan nageplozen gelukkig.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:45:53 #245
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210866780
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik val weer even in dit topic. Ik volg het niet echt, maar heeft iemand een idee waar er op een VOG naar gekeken wordt bij een sollicitatie als functie (huis)arts?
ik mag aannemen dat delicten waarbij er geweld tegen mens of dier wel een vermelding krijgt
pi_210866800
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:45 schreef Nizno het volgende:
ik mag aannemen dat delicten waarbij er geweld tegen mens of dier wel een vermelding krijgt
Mens, vast. Dier, ik vrees van niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:49:49 #247
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210866826
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:45 schreef Nizno het volgende:

[..]
Elk strafbaar feit zou, zover ik weet, in theorie op je VOG kunnen worden vermeld maar is uiteraard afhankelijk van je beroep. Je denkt dat dierenmishandeling naar voren komt bij arts? Ik twijfel daar wat over, maar ik weet er dus ook niet veel van.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:52:00 #248
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210866845
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Elk strafbaar feit zou, zover ik weet, in theorie op je VOG kunnen worden vermeld maar is uiteraard afhankelijk van je beroep. Je denkt dat dierenmishandeling naar voren komt bij arts? Ik twijfel daar wat over, maar ik weet er dus ook niet veel van.
Ik weet het ook niet zeker, maar ik zou het best een redflag vinden als mijn huisarts voetbal speelt met een konijn en hond
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:55:11 #249
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210866872
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:52 schreef Nizno het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet zeker, maar ik zou het best een redflag vinden als mijn huisarts voetbal speelt met een konijn en hond
Tja, er zijn vrij veel dingen wel een red flag maar die komen niet allemaal op je VOG naar voren bij elke baan, :+.

Het is sowieso tijd dat we dierenmishandeling serieuzer gaan bekijken. Staan ook nooit echt noemenswaardige straffen op. Het is al jaren bekend dat dierenmishandeling een enorme rode vlag is. Zo mag dat ook wel eens behandeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 08-10-2023 11:12:24 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:57:35 #250
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210866897
Even gekeken of ik toch iets meer duidelijkheid kan krijgen, kom ik dit tegen, :').

quote:
Zo krijgt een arts of advocaat veel te maken met vertrouwelijke en persoonlijke informatie. Risico’s kunnen zijn dat deze informatie wordt gebruikt voor chantage, het lekken van informatie of het verkopen van beroepsgeheim.
Niet direct het eerste waar ik aan denk bij een VOG voor arts (hoewel ik het wel snap hoor).

Edit: bij een specifiek screeningsprofiel, en ik ga er vanuit dat een arts hieronder valt:

quote:
45 Gezondheidszorg en welzijn van mens en dier / Health care and welfare of people or animals
Dit profiel betreft beroepen binnen de extra- en intramurale zorg. Vanwege een afhankelijkheidsrelatie richting mens en/of dier kan er de kans bestaan op misbruik van deze afhankelijkheid en het risico op geweld- en zedendelicten of diefstal. Ook kan er onjuist gebruik worden gemaakt van bijvoorbeeld apparatuur en medicatie. Daarnaast hebben deze mensen binnen dit beroep toegang tot vertrouwelijke informatie en kan leiden tot chantage, omkoping, vernieling en/of afpersing.
Echter geen idee of ook daadwerkelijk overal om de VOG gevraagd wordt. Lijkt me van wel maar ik kijk nergens meer van op, :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')