Die hadden het niet kunnen voorkomen zeker niet maar dan zetten ze maar een kliklijn op ofzo. Ik bedoel maar het lijkt als iedereen maar langs elkaar heen leeft geen oog voor elkaar. Misschien moet er maar een nationale kliklijn komen als er iets niet helemaal goed is dan bel je maar.quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en dan? Net of die het hadden kunnen voorkomen.
Was de docent werkelijk joods, of waren dat de gebruikelijke scheldwoorden die F. gebruikte om alles en iedereen waar hij zich op afreageerde voor uit te maken? Ik dacht het laatste. Iedereen die hem scheef aankeek, kreeg (afhankelijk van z'n categorie) een racistisch, antisemitistisch of vrouwhatend scheldwoord.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hij heeft op 4chan nogal afgegeven op een docent die reeds met pensioen gegaan. Die betreffende docent was is joods, waar hij ook een duidelijke mening over had.
Nee, hij heeft geen Joodse naam.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Was de docent werkelijk joods, of waren dat de gebruikelijke scheldwoorden die F. gebruikte om alles en iedereen waar hij zich op afreageerde voor uit te maken? Ik dacht het laatste. Iedereen die hem scheef aankeek, kreeg (afhankelijk van z'n categorie) een racistisch, antisemitistisch of vrouwhatend scheldwoord.
Oh ik heb ook wel eens met tipgevers te maken. Vooral burgers, dat is complete ellende. De melders zijn vaak maffer dan degene waarover ze willen melden.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:57 schreef papierentijdschrift het volgende:
[..]
Die hadden het niet kunnen voorkomen zeker niet maar dan zetten ze maar een kliklijn op ofzo. Ik bedoel maar het lijkt als iedereen maar langs elkaar heen leeft geen oog voor elkaar. Misschien moet er maar een nationale kliklijn komen als er iets niet helemaal goed is dan bel je maar.
Idd op allerlei fronten:quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:08 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Lijkt me een man wiens eer dermate gekrenkt was dat hij overging tot deze moorddadige vergelding.
Er zit ook een verschil tussen begrijpen en begrip hebben.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:39 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet.
Wel kan ik begrijpen dat hij op zijn zachts gezegd not amused was dat hij zijn diploma niet kreeg na 10 jaar studeren. De daaruit voortvloeiende wanhoop kan ik me ook in verplaatsen.
Maar mensen vermoorden? Nee. En ik heb zelf ook autisme.
Dat lijkt mij niet, dan was hij een "normie" geweest, en die haatte hij met een passie.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:42 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Klopt. Hij had ook liever mentaal gezond geweest, neem ik aan.
Dan wordt het steeds lastiger jezelf wijs te maken dat je zo enorm superieur bent..quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:14 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Idd op allerlei fronten:
- als kind / jeugd ivm geen liefde
- als buurtgenoot
- als universitair student
- als werknemer ivm ontslag
Uit z'n posts op 4chan proef je imho dat-ie z'n superioriteit juist als argument zag dat alles steeds mislukte. Hij was zo slim dat niemand 'm begreep, en alles in de maatschappij is ingericht voor normies ipv genieën zoals hij.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan wordt het steeds lastiger jezelf wijs te maken dat je zo enorm superieur bent..
Een beetje genie is die normies te slim af natuurlijk.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit z'n posts op 4chan proef je imho dat-ie z'n superioriteit juist als argument zag dat alles steeds mislukte. Hij was zo slim dat niemand 'm begreep, en alles in de maatschappij is ingericht voor normies ipv genieën zoals hij.
Zeker als er een superioriteitswaan om de hoek komt kijken, wordt het vervelend.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:10 schreef HiZ het volgende:
Overigens kom je dit steeds vaker tegen; de verheerlijking van neurodivergentie. Alsof het een volledig gelijkwaardige staat van zaken is als binnen de standaard te functioneren. Wat je in chan4 dus terugkrijgt in de tegenstelling van normies en zogenaamde hoogbegaafden.
Fijn, dat helpt gelukkig een klein beetje bij troost vinden.quote:
Deze knakker was al in beeld bij de politie (vanwege de aangiftes), bij de OM, bij de Erasmus, bij z'n buuf.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:57 schreef papierentijdschrift het volgende:
[..]
Die hadden het niet kunnen voorkomen zeker niet maar dan zetten ze maar een kliklijn op ofzo. Ik bedoel maar het lijkt als iedereen maar langs elkaar heen leeft geen oog voor elkaar. Misschien moet er maar een nationale kliklijn komen als er iets niet helemaal goed is dan bel je maar.
Toch nog een klein beetje goed nieuwsquote:
Nee, eerder in het straks.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:27 schreef hoechst het volgende:
[..]
Voel jij je nu nog meer in het nou gedreven zeker?
Er is een wereld buiten internet. Heb beelden gezien (op het nieuws meen ik) waarbij enkele van zijn patienten (en Hugo de Jonge) bloemen voor hem kwamen leggen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:46 schreef Ama het volgende:
Ik lees veel over moeder en kind (overal op internet) maar die onschuldige leraar die is neergeschoten lijkt een beetje te worden vergeten. Het is allemaal erg.
Rijnmond heeft een artikel over hem: https://www.rijnmond.nl/n(...)t-werd-doodgeschotenquote:Op maandag 2 oktober 2023 10:46 schreef Ama het volgende:
Ik lees veel over moeder en kind (overal op internet) maar die onschuldige leraar die is neergeschoten lijkt een beetje te worden vergeten. Het is allemaal erg.
Hugo de Jonge is meermalen uitgebreid in het nieuws geweest om te vertellen hoe geweldig die omgekomen docent was.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:46 schreef Ama het volgende:
quote:Uit het vonnis van de rechtbank Rotterdam blijkt dat Fouad L. een schuld had van 3.097,74 euro. Die betalingsachterstand was voor de rechter voldoende reden om de huur van de Rotterdammer te beëindigen. L. kreeg twee weken de tijd om zijn woning aan het Heiman Dullaertplein te ontruimen en de sleutels in te leveren.
Omdat hij zelf niet bij de rechtszaak aanwezig was, is niet duidelijk wanneer hij precies te horen kreeg wanneer hij uit zijn huis moest. Dat zou via een deurwaarder moeten gebeuren en pas vanaf dat moment begint de termijn van 14 dagen te lopen. Het vonnis was op 30 augustus, dus het ligt voor de hand dat hij het slechte nieuws een paar weken voor de schietpartij kreeg te horen. Of dat nieuws een rol heeft gespeeld bij de schietpartij is niet duidelijk.
Halfnaakt in achtertuin
Woningcorporatie Woonbron wil om privacy-redenen niet reageren op vragen van media. Daardoor is ook niet duidelijk of de verhuurder in haar maag zat met Fouad L. Uit gesprekken met buurtbewoners en documenten van het Openbaar Ministerie bleek eerder al dat hij voor de nodige overlast zorgde. De afgelopen vijf jaar zagen buren hem zo nu en dan halfnaakt in de achtertuin staan. Schreeuwend. Hard lachend. In zijn benedenwoning was het smerig, uitwerpselen van dieren liggen verspreid door de woonkamer.
Het huis verkeerde in ‘onleefbare staat’, schreven agenten in augustus 2021. Ze brachten op dat moment op bezoek na meldingen van buren dat hij dieren mishandelde. Ze hadden gefilmd hoe hij in de achtertuin een van zijn konijnen martelde. Hij slingerde die tegen een boom, schopte ertegen en gooide een baksteen in zijn richting. Het beestje raakte dusdanig gewond dat een dierenarts het moest laten inslapen. L. werd veroordeeld voor de dierenmishandeling.
Degene die het meest over het dierenleed aan de bel trok, was zijn buurvrouw Marlous. Zij en haar 14-jarige dochter werden donderdag allebei doodgeschoten. Fouad L. zou verder zijn eigen huis in brand hebben gestoken en naar het Erasmus MC zijn gegaan. Daar schoot de geneeskundestudent in een klaslokaal docent Jurgen Damen dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |