quote:’Erasmusschutter’ Fouad L. verminderd toerekeningsvatbaar door autistische stoornis: deskundigen adviseren tbs met dwangverpleging
https://www.telegraaf.nl/(...)-met-dwangverpleging
https://www.geenstijl.nl/5178874/fouad-lahklili
ROTTERDAM - De 32-jarige Fouad L. die een jaar geleden in Rotterdam zijn buurvrouw, haar dochter en een huisarts doodschoot, is verminderd toerekeningsvatbaar. Hij lijdt aan een autistische stoornis die van invloed is geweest op zijn daad.
[...]
De officieren hebben geprobeerd om Fouad L. opnieuw te verhoren naar aanleiding van de bevindingen van de gedragsdeskundigen. In het Pieter Baan Centrum heeft hij uitgebreid over de feiten verklaard. Tot nu toe is dat verhoor niet gelukt. Na zijn eerste verklaring bij de politie heeft Fouad L. niets meer willen zeggen.
Fouad L. moet op 2 december tijdens de laatste pro-formazitting verplicht verschijnen in de rechtbank. Vanaf 27 januari staat de inhoudelijke behandeling gedurende vijf dagen gepland.
Het houdt niet op niet vanzelf.quote:Op maandag 30 september 2024 19:09 schreef nixxx het volgende:
Weer eentje die beter niet aangehouden had kunnen worden. Die heeft wmb zijn laatste kans gehad en verspeeld.
Verminderd toerekeningsvatbaar. Dat is niet helemaal ontoerekeningsvatbaar. En het is de vraag of de rechter daar in mee gaat.quote:Op maandag 30 september 2024 19:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees dat het PBC het op ontoerekeningsvatbaar wil gooien vanwege geconstateerd 'autisme' Dit lijkt mij een belediging voor iedereen die in het hokje van het autistisch spectrum wordt gestopt. De meesten doen geen vlieg kwaad. De moordenaar zal best autistisch zijn, maar net als bij messentrekker Thijs was een stoornis niet voldoende om hem langdurig op te bergen. Dat gebeurt met deze halve zool hopelijk ook. Er mankeert wel wat meer aan dan alleen autisme vermoed ik.
Dat geilen op doodschieten van Unerwünschten als ze ook maar een keer door rood rijden of de hondenpoep niet opruimen. In het kwadraat als ze écht iets stouts doen.quote:
quote:Morgen verschijnt Fouad L. voor het eerst (verplicht) in het openbaar in de rechtbank. Het OM verdenkt hem van het neerschieten van Romy en Marlous, om vervolgens docent Jurgen Damen om het leven te brengen en brand te stichten in het Erasmus MC.
quote:#FouadL heeft last van psychoses, psychiatrische stoornissen en heeft last van depressies, dus levenslang is niet gepast! Al staan zijn psychoses niet zo op de voorgrond als bij een Kenzo K, maar levenslang zou niet gepast zijn! TBS en max 10 jaar gevangenisstraf
Eigenlijk is het de schuld van de computer, Fouad volgde alleen maar instructies. Hartverwarmend idee, een arts die denkt dat er een computer in z'n hoofd zit.quote:Als kind ging Fouad namelijk altijd in gesprek met een computer in zijn hoofd, die een maand voor de slachtpartij plotseling het woord weer nam. Dat apparaat heeft volgens Fouad ook een naam: de partitie. "Ik wilde de kinderen niets aandoen," aldus monsieur, "Maar de partitie zei: I want them dead. Ik heb het meerdere keren uitgesteld, niet vanwege de zenuwen, maar ik wilde het eigenlijk niet."
Ik snap het wel heb ook wel eens geklooi gehad met partities. Hij had op linux over moeten gaan, daar werkt het een stuk beterquote:Op maandag 2 december 2024 15:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)goed-bij-zijn-paasei
[..]
Eigenlijk is het de schuld van de computer, Fouad volgde alleen maar instructies. Hartverwarmend idee, een arts die denkt dat er een computer in z'n hoofd zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |