abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:23:27 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210867149
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik val weer even in dit topic. Ik volg het niet echt, maar heeft iemand een idee waar er op een VOG naar gekeken wordt bij een sollicitatie als functie (huis)arts?
Je kunt als (huis)arts ook je eigen toko beginnen. Dan komt er geen VOG aan te pas
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210869226
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt als (huis)arts ook je eigen toko beginnen. Dan komt er geen VOG aan te pas
Ook als kortdurend waarnemend arts niet: https://www.ordz.nl/huisa(...)stelling-in-anw-uren
  Forum Admin zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:55:02 #253
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210871267
Maar goed met dat diploma was hij nog geen huisarts, slechts basisarts.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210875459
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja zou kunnen, kom wel uit de neuro/hersenwereld qua werk en opleiding

Wat ik bedoelde was eigenlijk, iedereen weet toch wel dat autisten anders interacteren met andere mensen, hun emoties en bedoelingen en daar zelden een goeie fit in vinden. Aanvoelen en de subtiliteit van emoties en gedrag ervaren en vloeiend mee omgaan naar anderen toe en in zichzelf is vaak een levenslange struggle.
Dat is een ideale grond voor problemen op gebied van omgaan met mensen en daardoor in de problemen komen. Iig vaker door verhoogde kans, dan mensen zonder autisme spectrum problematiek.

De 'neurodivergentie is een persoonskenmerk net als blond haar' wat ik weleens om me heen hoor snap ik ook niet zo goed. Het is een behoorlijk heftige beperking in alles in je dagelijks leven in een samenleving.
Dat daar nare consequenties ook op dit vlak uit kunnen vloeien is daarmee dan ook voor mij iig nogal een open deur in dat stuk
Of ze plegen zelfmoord.... ik wil de dader niet verdedigen. Maar las dus ook, dat hij een hele zware jeugd gehad heeft. Als je dan al heel anders denkt, dan de zogenaamde normies?

Dan kan dat tot conflict situaties leiden. En waar ik enkel nachtmerries erover heb, dat ik iemand een kopje kleiner maak. Zijn er dus ook mensen die radicaliseren.

Ik denk dat wij als maatschappij zijnde, niet alleen tolerantie moeten tonen naar mensen uit het LGQTBi kastje. Maar ook realiseren, dat er mensen rondlopen die een ontwikkelingsstoornis hebben.

Je gaat homos toch ook niet uitsluiten, omdat ze wellicht vrouwelijke trekjes hebben? Maar waarom worden autisten wel uitgesloten, omdat een andere manier van denken hebben? Op mijn werk heel fijn, want ik geef geen krimp als een klant mij de wind van voren geeft....

Op internet minder leuk: want de kans dat je uitgesloten word, wanneer je gewoon zegt wat je denkt is best groot. Een mooi voorbeeld: ik hekel het bestaan van Volkswagen en vele andere Duitse bedrijven, welke hun bestaan te bedanken hebben aan het Naziregime.

Dat begrijpt dus vrijwel niemand.... maar ondertussen word wel keihard geroepen, om Chinese automerken uit te sluiten. Terwijl Duitse automerken hun bestaan, ook gewoon te danken hebben aan een dictatoriaal regime. Waarom hebben wij die dan niet proberen uit te sluiten? En nu wel de Chinezen willen uitsluiten.
  Vis een optie? zondag 8 oktober 2023 @ 10:21:49 #255
70532 loveli
N
pi_210875752
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 08:06 schreef Ponsai het volgende:
Wie is Fouad. Een inkijk in zijn (rijke) leven: https://www.bndestem.nl/b(...)eugd-gehad~a275574e/

Interessant artikel.

Wat staat erin? Zit voor mij achter betaalmuur.
crap in = crap out
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 oktober 2023 @ 11:09:29 #256
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210876215
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:53 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Ook als kortdurend waarnemend arts niet: https://www.ordz.nl/huisa(...)stelling-in-anw-uren
Gek.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 oktober 2023 @ 11:10:35 #257
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210876224
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah ja. Eigenlijk best frappant.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_210876936
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 10:21 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat staat erin? Zit voor mij achter betaalmuur.
Betaalmuur artikel mag je hier geloof ik niet neer zetten
pi_210895143
Bron Medisch Contact
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 09-10-2023 19:38:31 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 oktober 2023 @ 19:40:50 #260
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_210895946
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 18:46 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Medisch Contact
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze even in een spoiler gezet aangezien de naam van de betreffende oud docent niet openlijk genoemd hoeft, daarnaast stond de weg om het artikel te vinden al in mijn post van afgelopen zaterdag.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_210912433
Het is voor geneeskundeopleidingen een uitdaging om ongeschikte studenten weg te sturen. Dat blijkt uit een rondgang van het AD. Momenteel mogen studenten alleen worden weggestuurd als ze een direct gevaar vormen. De geneeskundeopleidingen willen dat studenten ook om andere redenen kunnen worden weggestuurd, zoals herhaaldelijk probleemgedrag. Na de schietpartij in Rotterdam door geneeskundestudent Fouad L. is de vraag actueler dan ooit.

Na de schietpartij van Fouad L. in het Rotterdamse Erasmus MC rijst de vraag hoe geneeskundestudenten zo ver in de opleiding komen, terwijl ze ongeschikt lijken om een goede arts te worden. Fouad L. had alle benodigde studiepunten gehaald om zijn diploma te ontvangen. Net voor hij zijn bul zou krijgen, waarschuwde het Openbaar Ministerie het Erasmus MC voor het gedrag van L. Ze deelde haar twijfels over zijn geschiktheid als arts.

De examencommissie vroeg hem daarom om aanvullend psychologisch onderzoek. Daar hoorde de school niets meer van. Fouad L. wordt verdacht van doodschieten van drie mensen, onder wie een docent van de school.

Tientallen artsen ongeschikt
Uit een rondgang van het AD langs geneeskundeopleidingen blijkt dat er over tientallen artsen in opleiding zorgen zijn. De studenten kunnen bijvoorbeeld niet goed met patiënten of collega's communiceren of missen de vaardigheden om bijvoorbeeld mensen te prikken. Anderen hebben psychische problemen die niet onder controle zijn, zoals het geval was bij Fouad L.

Direct gevaar
Zo'n student van de opleiding verwijderen is lastig: alleen als er acuut gevaar is voor patiënten, medestudenten of collega's kunnen opleidingen een verwijderingsprocedure starten. Dat gebeurde sinds de wetswijziging in 2010 niet meer dan vijftien keer.
"Direct gevaar gebeurt niet zoveel. Bovendien: als een student wel een direct aanwijsbaar gevaar vormt, zit je niet te wachten op een procedure die jaren in beslag neemt", zegt de voorzitter van het Landelijk Overleg Voorzitters Examencommissie Geneeskunde tegen de krant.

De opleidingen hopen daarom dat het makkelijker wordt om van deze studenten af te komen. Ze pleiten voor meer regels om studenten te kunnen wegsturen. Bijvoorbeeld als studenten herhaaldelijk probleemgedrag vertonen of gedrag dat zonder voorzorgsmaatregelen van de begeleider tot acuut gevaar zou leiden.

bron: https://www.hartvannederl(...)RK5Jmq88lcDImNFib-Gs

----------------

Er zijn dus meer Fouad's mogelijkerwijs
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:11:52 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210945715
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rdere-meldingen-over

Bevestigd inmiddels door de inspectie dat dit klopt. Best uitzonderlijk voor een arts die nog in opleiding is.
Meerdere meldingen, pfoe. Benieuwd of de aard van deze meldingen nog naar buiten gaat komen gedurende het proces
  Manager PR/Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:12:22 #263
269689 crew  Viv
pi_210946227
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:11 schreef Molo het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rdere-meldingen-over

Bevestigd inmiddels door de inspectie dat dit klopt. Best uitzonderlijk voor een arts die nog in opleiding is.
Meerdere meldingen, pfoe. Benieuwd of de aard van deze meldingen nog naar buiten gaat komen gedurende het proces
Ik vermoed dat de IGJ (nog) niks met die meldingen gedaan had, aangezien de brief van het OM aanleiding was om het diploma nog niet uit te reiken en kennelijk niet een actie vanuit de IGJ. :X

Maar misschien konden ze er ook weinig mee. Wat wilden ze doen, naar de tuchtrechter om hem uit het BIG-register te schrappen? Daar stond hij nog niet in, want hij was nog geen arts.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:45:00 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210946439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 00:12 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de IGJ (nog) niks met die meldingen gedaan had, aangezien de brief van het OM aanleiding was om het diploma nog niet uit te reiken en kennelijk niet een actie vanuit de IGJ. :X

Maar misschien konden ze er ook weinig mee. Wat wilden ze doen, naar de tuchtrechter om hem uit het BIG-register te schrappen? Daar stond hij nog niet in, want hij was nog geen arts.
Ik weet eigenlijk niet hoe zoiets gaat. Goddank nooit eerder in de zorg mee te maken gehad.
Lijkt me iig geen standaard situatie, iemand die tijdens zijn opleiding (al) dusdanig over de schreef gaat dat er een melding naar de IGJ gaat.

Ooit ergens gewerkt waar er een (niet opzettelijk) incident bij een stagiair gebeurde. Daar was geen procedure voor toen op dat moment, vlak erna uiteraard wel.

Het is ook gewoon zo'n bizar iets, die situatie van Fouad. Daar was niemand en niets effectief op bedacht lijkt het wel
pi_210951993
Is er al bekend wanneer hij recht op een vuurwapen kreeg?

Het valt mee dat hij gericht mensen vermoordde. Dus niet lukraak. Hij had daar anders alle mogelijkheid toe.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:27:12 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210954472
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:09 schreef Resistwemuch het volgende:

Het valt mee dat hij gericht mensen vermoordde. Dus niet lukraak. Hij had daar anders alle mogelijkheid toe.
Hoezo recht op een vuurwapen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_210984311
Dagblad 010 (Bron)

Fouad naar Pieter Baan Centrum voor onderzoek

https://dagblad010.nl/Rot(...)-pieter-baan-centrum
pi_210984459
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:09 schreef Resistwemuch het volgende:

Hoe kom je erbij dat hij een wapen vergunning had en daarmee er legaal vuurwapen had?

Na Tristan van der Vlis is het in aanmerking komen voor een vuurwapen vergunning een langdurig traject waarbij je aan veel eisen moet voldoen.
Gaan zo een paar jaar aan voorbij, zo'n traject.
Daar wordt oa naar je psychische gesteldheid gekeken, dus daarmee had hij al geen kans gemaakt.

Veel makkelijker en sneller kom je aan een illegaal vuurwapen.
pi_210984901
Bron AD

Fouad L stopt met praten

https://www.ad.nl/binnenl(...)zwijgt-hij~a953df46/
pi_210991662
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat hij een wapen vergunning had en daarmee er legaal vuurwapen had?

Na Tristan van der Vlis is het in aanmerking komen voor een vuurwapen vergunning een langdurig traject waarbij je aan veel eisen moet voldoen.
Gaan zo een paar jaar aan voorbij, zo'n traject.
Daar wordt oa naar je psychische gesteldheid gekeken, dus daarmee had hij al geen kans gemaakt.

Veel makkelijker en sneller kom je aan een illegaal vuurwapen.
Ik weet nieteens hoe je aan lachgas komt laat staan een vuurwapen. Het lukt mij nieteens om 99.9% isopropanol te kopen in een normale winkel. Hoe komen die jongens aan illegale vuurwapens?
Ik vind het scheef eerlijk gezegd. Ik wil mij ook kunnen verdedigen tegen thugs.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 00:37:33 #271
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210991666
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 00:36 schreef Resistwemuch het volgende:

[..]
Ik weet nieteens hoe je aan lachgas komt laat staan een vuurwapen. Het lukt mij nieteens om 99.9% isopropanol te kopen in normale winkel. Hoe komen die jongens aan illegale vuurwapens?
Loop gewoon een willekeurige stad in
pi_210991945
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 00:36 schreef Resistwemuch het volgende:

[..]
Ik weet nieteens hoe je aan lachgas komt laat staan een vuurwapen. Het lukt mij nieteens om 99.9% isopropanol te kopen in een normale winkel. Hoe komen die jongens aan illegale vuurwapens?
Ik vind het scheef eerlijk gezegd. Ik wil mij ook kunnen verdedigen tegen thugs.
Dat jij dat niet weet wil niet zeggen dat je er echt moeite voor hoeft te doen.

Ik ben op Telegram ongewild behoorlijk wat tegen gekomen. Ook hoor ik achteraf dat mijn vroegere werkgever zelfs handelde in shit waarvan ik te naïef was om het te zien. (Horeca) of vrienden die Nazi praktijken sympathiseerde.

En dan ben ik een braaf persoon in een nette wijk opgegroeid.

Via via is alles mogelijk, en ik durf te wedden dat het ook geen 3 personen via via van jou af staat voor je een wapen kan bemachtigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2023 03:18:12 ]
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:35:03 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211525932
Tweede verdachte aangehouden

https://www.telegraaf.nl/(...)hietpartij-rotterdam

Heel benieuwd wat dit betekent. Had ik niet zien aankomen eigenlijk
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:35:46 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211525939
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:35 schreef Molo het volgende:
Tweede verdachte aangehouden

https://www.telegraaf.nl/(...)hietpartij-rotterdam

Heel benieuwd wat dit betekent. Had ik niet zien aankomen eigenlijk
Dader voorzien van wapens?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 december 2023 @ 15:58:14 #275
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_211526171
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Dader voorzien van wapens?
quote:
Het is niet duidelijk waar de man precies van wordt verdacht. Hij werd aangehouden naar aanleiding van DNA op een van de vuurwapens die de verdachte van de schietpartijen in bezit had.
Ik denk dat dat het inderdaad is
https://nos.nl/artikel/25(...)artijen-in-rotterdam
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')