SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Makkelijk eerste
Eens hoor, maar het is 11 tegen 11 en de bal is rond.quote:Op zondag 24 september 2023 21:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jezus man wat heb jij vandaag gerookt![]()
denk je nou echt dat ajax op korte termijn een ploeg gaat krijgen die wat gaat betekenen
dit gaat jaren duren voordat ajax weer voor de titel mee kan doen...ik schat 5 jaar
Dan gaat PSV-fan Gerrit toch ook weer in een Feyenoord-shirt in de Kuip zitten met vuurwerkquote:Op zondag 24 september 2023 21:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De enige manier om dit te stoppen is door punten in aftrek te brengen. Supporters hebben nu de macht om hun team te laten hergroeperen en weken later opnieuw aan te laten treden wanneer het wedstrijdverloop niet naar wens is.
En hoe dan ook Ajax (voorwaardelijk) zwaar straffen, anders blijft dit gebeuren. Ik was vooraf echt al heel bang voor dit scenario. Wij zijn fitter dan hunnie, dus al die stakingen zijn sowieso in ons nadeel. Maar andere tegenstanders kunnen dit ook doen tegen ons om het tempo uit de wedstrijd te halen.quote:Op zondag 24 september 2023 21:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat de KNVB dit niet toe gaat laten. En hopelijk gaan ze zich gewoon aan hun eigen regels houden en spelen we binnen 72u of een reglementaire 0-3. Daarnaast moet die hele regelgeving rondom stakingen op de schop. Je kunt hier nu zo makkelijk misbruik van maken wat dus nog voordeel op kan leveren ook.
Maar de KNVB blijft je verbazen.
Sturen we @Caland iedere week naar de ArenAquote:Op zondag 24 september 2023 21:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan gaat PSV-fan Gerrit toch ook weer in een Feyenoord-shirt in de Kuip zitten met vuurwerk
Dan hang je een net op!quote:Op zondag 24 september 2023 21:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan gaat PSV-fan Gerrit toch ook weer in een Feyenoord-shirt in de Kuip zitten met vuurwerk
Dat vind ik ook echt superkutquote:Op zondag 24 september 2023 21:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dan hang je een net op!
Nee, maar op TV is dat al kutquote:Op zondag 24 september 2023 22:01 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Alsof jij in het stadion komt
90 minuten laaaaaaaangquote:Op zondag 24 september 2023 21:42 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Sturen we @:Caland iedere week naar de ArenA
Dat klopt.. Maar die graftiefus KNVB komt ongetwijfeld ergens anders meequote:Op zondag 24 september 2023 21:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De enige manier om dit te stoppen is door punten in aftrek te brengen. Supporters hebben nu de macht om hun team te laten hergroeperen en weken later opnieuw aan te laten treden wanneer het wedstrijdverloop niet naar wens is.
Ik hoop wel dat mijn kaart gewoon geldig blijftquote:Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
@:caland haal dit weg anders is het weer caland
quote:Op zondag 24 september 2023 22:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat mijn kaart gewoon geldig blijft
Het is gewoon ongelooflijk vermoeiend als je dit nog hebt staan in één van de weinige vrije midweekse rondes.quote:Op zondag 24 september 2023 22:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik vertrouwen heb dat we dit rustig uitspelen hoor.
De enige manier om zekerheid te hebben is alles met een Y-chromosoom boven de 12 en onder de 55 niet meer toe te laten, triest genoeg. Lijkt me niet wenselijk.quote:Op zondag 24 september 2023 21:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Het antwoord is niet zo moeilijk hoor. De voor burgemeesters beschikbare mogelijkheid om een meldplicht op te leggen, moet geen bestuurlijke bevoegdheid blijven, maar een automatische strafmaatregel bij mensen die gepakt worden. Een waar geen mogelijkheid tot afwijken bij is.quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De enige manier om zekerheid te hebben is alles met een Y-chromosoom boven de 12 en onder de 55 niet meer toe te laten, triest genoeg. Lijkt me niet wenselijk.
Een cultuur kweken als bij rugby en hockey gaat ook niet lukken, want dat zijn bubbels binnen een hele maatschappij die dit soort gedrag vertoont en zelfs bij hockey zien ze een toename van "voetbalgedrag" sinds meer mensen daarnaartoe stromen omdat voetbal al vanaf de jeugd gekaapt is door asociaal gedoe.
De politie terugtrekken en de clubs overal op afrekenen is niet eerlijk want dan spreekt het tuig buiten de stadions af, terrein waar de clubs niks over te zeggen hebben.
Dus tja, zeg mij maar hoe "we" de clubs weer terug gaan claimen uit de klauwen van het kutvolk dat het verziekt, want we hebben er decennia over gedaan om op dit punt terecht te komen in het kielzog van de hele maatschappij, die ook de onuitputtelijke bron van nieuw kutvolk vormt. Heb je net een deel schoongeveegd, staan er al weer nieuwe melkmuiltjes de boel te dirigeren en zich helemaal tifosi te voelen want wie maakt ze iets want "het hoort er een beetje bij".
Prettige wedstrijd, KNVB...
Ja dat was toch ook de bedoeling met die voetbalwet? Maar dat kon dus niet in Nederland. Ik ben geen jurist dus geen idee hoe het nu precies zat, maar mijn onderbuik wil precies wat jij zegt.quote:Op zondag 24 september 2023 22:26 schreef Schbrk250bpm het volgende:
[..]
Het antwoord is niet zo moeilijk hoor. De voor burgemeesters beschikbare mogelijkheid om een meldplicht op te leggen, moet geen bestuurlijke bevoegdheid blijven, maar een automatische maatregel bij mensen die gepakt worden. De eerste keer mag je je als supporter van ajax een jaar lang melden in Maastricht op de dag dat je club thuis speelt, om te voorkomen dat je die dag nog in de buurt van het eigen stadion kan komen. En ook bij de uitwedstrijden, maar dan juist weer in amsterdam (tenzij in de nabije omgeving, dan is het even puzzelen hoe of wat).
De tweede keer mag je direct een jaar gaan zitten.
De tijd van slap lullen is voorbij.
Wellicht is dat het beste als het er voor zorgt dat wij weer veilig naar wedstrijden kunnen.quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De enige manier om zekerheid te hebben is alles met een Y-chromosoom boven de 12 en onder de 55 niet meer toe te laten, triest genoeg. Lijkt me niet wenselijk.
Een cultuur kweken als bij rugby en hockey gaat ook niet lukken, want dat zijn bubbels binnen een hele maatschappij die dit soort gedrag vertoont en zelfs bij hockey zien ze een toename van "voetbalgedrag" sinds meer mensen daarnaartoe stromen omdat voetbal al vanaf de jeugd gekaapt is door asociaal gedoe.
De politie terugtrekken en de clubs overal op afrekenen is niet eerlijk want dan spreekt het tuig buiten de stadions af, terrein waar de clubs niks over te zeggen hebben.
Dus tja, zeg mij maar hoe "we" de clubs weer terug gaan claimen uit de klauwen van het kutvolk dat het verziekt, want we hebben er decennia over gedaan om op dit punt terecht te komen in het kielzog van de hele maatschappij, die ook de onuitputtelijke bron van nieuw kutvolk vormt. Heb je net een deel schoongeveegd, staan er al weer nieuwe melkmuiltjes de boel te dirigeren en zich helemaal tifosi te voelen want wie maakt ze iets want "het hoort er een beetje bij".
Prettige wedstrijd, KNVB...
quote:Op zondag 24 september 2023 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Mislintat ontslagen bij Ajax.
Kwestie van tijd dat Steijn nu ook wordt ontslagen lijkt mij.
Heeft Ajax straks wel een competente trainer als ze weer tegen ons de wedstrijd moeten uitspelen.
D'r was gejank dat de criminelen niet op vakantie konden als "hun cluppie" speelde...quote:Op zondag 24 september 2023 22:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat was toch ook de bedoeling met die voetbalwet? Maar dat kon dus niet in Nederland. Ik ben geen jurist dus geen idee hoe het nu precies zat, maar mijn onderbuik wil precies wat jij zegt.
De voetbalwet deugt niet in de zin dat een burgemeester deze maatregel moet opleggen en dit enkel kan na zware verstoring van de openbare orde. Daar is niet snel sprake van. Bovendien zijn de duur (maximaal één jaar, bestaande uit initieel drie maanden en maximaal drie verlengingen) en uitwerking (hoe wordt naleving gehandhaafd of afgedwongen) ervan te weinig ingrijpend.quote:Op zondag 24 september 2023 22:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat was toch ook de bedoeling met die voetbalwet? Maar dat kon dus niet in Nederland. Ik ben geen jurist dus geen idee hoe het nu precies zat, maar mijn onderbuik wil precies wat jij zegt.
De enige reden dat die meldplicht niet wordt uitgevoerd is, is vanwege personeelstekort bij de politie.quote:Op zondag 24 september 2023 22:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat alles laat zien hoe slap we in dit land zijn in handhaving. Het hele idee van rehabilitatie is in strafrecht hartstikke top, maar wat minder handig bij mensen die heel graag willen laten zien dat ze voor niets en niemand bang zijn en hun gedrag niet voornemens zijn te veranderen bij wat kleine sancties.quote:Op zondag 24 september 2023 22:33 schreef ashardalan het volgende:
[..]
D'r was gejank dat de criminelen niet op vakantie konden als "hun cluppie" speelde...
Dat is zo'n ontzettende slecht argument.quote:Op zondag 24 september 2023 22:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De enige reden dat die meldplicht niet wordt uitgevoerd is, is vanwege personeelstekort bij de politie.
Ze kleedden zich om onder een spandoek, gooiden vuurwerk en vervolgens deden ze weer andere kleren aan onder datzelfde spandoek. Dat is bewust saboteren en moet keihard gestraft worden.quote:Op zondag 24 september 2023 22:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik weet ook niet of een (digitale) meldplicht het probleem zou oplossen, het is een deel van de oplossing maar bijzonder vaak zijn het first-timers die door wangedrag in het nieuws komen.
Vandaag is wel een unieke situatie omdat een deel van de Ajax-supporters de regels omtrent voorwerpen gooien misbruikten om een hoge nederlaag af te wenden. Ik weet niet heel goed hoe je dit had kunnen voorkomen (buiten netten ophangen), zelfs zonder de overspannen reglementen die er nu zijn moet je wel staken als er fakkels op het veld komen te liggen. Wellicht moet je bij dit soort bewuste sabotage wél overgaan op echt serieuze straffen, je kan nu moeilijk zeggen dat het ‘één idioot was in de heat of the moment die de rest dupeert’. Dan is (voorwaardelijke) puntenaftrek of zelfs uit de competitie gezet worden wellicht de betere oplossing.
Ik stel als straf voor dat ze per direct Sven Mislintat weer terug moeten nemen.quote:Op zondag 24 september 2023 22:54 schreef fetX het volgende:
[..]
Ze kleedden zich om onder een spandoek, gooiden vuurwerk en vervolgens deden ze weer andere kleren aan onder datzelfde spandoek. Dat is bewust saboteren en moet keihard gestraft worden.
Kwijlt die niet momenteel?quote:Op zondag 24 september 2023 22:53 schreef Haringkop het volgende:
Nou ja Ajax had op z’n minst van der Sar ‘Kappen met die Shit’ kunnen laten roepen.
Moeten zij weten. Dat ontslag levert op korte termijn niet zoveel op.quote:Op zondag 24 september 2023 22:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik stel als straf voor dat ze per direct Sven Mislintat weer terug moeten nemen.
Ajax de sterkere ploegquote:Op zondag 24 september 2023 23:04 schreef GoldRushFrog het volgende:
Het was eigenlijk een hele interessante wedstrijd vandaag.Vooraf had ik verwacht dat Ajax compleet van het kastje naar de muur gestuurd zou worden, maar dit gebeurde allerminst. Ajax was de sterkere ploeg, had goede kansen, en joeg de verdediging goed af. Aan de andere kant was Feyenoord dodelijk effectief, wat ook indrukwekkend is.
Ben wel heel benieuwd hoe de wedstrijd zou zijn gelopen als Ajax gewoon een degelijke verdediging zou hebben gehad. Denk dat het dan direct heel anders zou zijn geweest. Maar de veldbezetting bij Ajax is zo slecht..
Zonder het idiote gedrag op de tribunes was dit 0-6 geworden. In de tweede helft voetbalt het met een voorsprong van 0-3 en tegen een tot op het bot gefrustreerde tegenstander toch wat makkelijker. ajax de sterkere ploeg, je moet het willen zien denk ik.quote:Op zondag 24 september 2023 23:04 schreef GoldRushFrog het volgende:
Het was eigenlijk een hele interessante wedstrijd vandaag.Vooraf had ik verwacht dat Ajax compleet van het kastje naar de muur gestuurd zou worden, maar dit gebeurde allerminst. Ajax was de sterkere ploeg, had goede kansen, en joeg de verdediging goed af. Aan de andere kant was Feyenoord dodelijk effectief, wat ook indrukwekkend is.
Ben wel heel benieuwd hoe de wedstrijd zou zijn gelopen als Ajax gewoon een degelijke verdediging zou hebben gehad. Denk dat het dan direct heel anders zou zijn geweest. Maar de veldbezetting bij Ajax is zo slecht..
Ja, dat was wel vrij duidelijk toch? Alleen Feyenoord heel effectief. Uiteraard mede door bizarre blunders, maar je moet die kansen wel gelijk afstraffen en dat werd heel goed gedaan.quote:
Eigenlijk kan je gewoon niet zo veel zeggen over deze wedstrijd, we waren niet goed maar Arend Martijn zinspeelde al op het fysieke voordeel wat we in de eindfase zouden krijgen, al die onderbrekingen zorgden ook nog dat we nooit in het ritme kwamen. Het was nu gewoon simpel foutjes afstraffen en Ajax laten uitrazen. Vlak voor rust en voor de laatste staking nam Feyenoord al het heft in handen. Vergeet niet dat we nooit langer dan 20 minuten aan een stuk hebben gespeeld.quote:Op zondag 24 september 2023 23:04 schreef GoldRushFrog het volgende:
Ja, ik denk dat Ajax na die 0-3 ook te erg aangeslagen zou zijn om nog in de buurt te komen van Feyenoord. Ze hadden de goede kansen die ze creeerde moeten benutten, dan was er vertrouwen geweest en zou het anders zijn gelopen. Maar dat gebeurde niet.quote:Op zondag 24 september 2023 23:08 schreef Schbrk250bpm het volgende:
[..]
Zonder het idiote gedrag op de tribunes was dit 0-6 geworden. In de tweede helft voetbalt het met een voorsprong van 0-3 en tegen een tot op het bot gefrustreerde tegenstander toch wat makkelijker.
En als ajax een beter verdediging had... tja. Als Volendam Messi en Ronaldo had speelden ze Champions League.
Als je als Feyenoordsupporter bij een 0-3 voorsprong in de uitwedstrijd tegen ajax niet zoveel kan zeggen over de wedstrijd, zegt dat denk ik alles.quote:Op zondag 24 september 2023 23:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je gewoon niet zo veel zeggen over deze wedstrijd, we waren niet goed maar Arne Slot zinspeelde al op het fysieke voordeel wat we in de eindfase zouden krijgen, al die onderbrekingen zorgden ook nog dat we nooit in het ritme kwamen. Het was nu gewoon simpel foutjes afstraffen en Ajax laten uitrazen. Vlak voor rust en voor de laatste staking nam Feyenoord al het heft in handen. Vergeet niet dat we nooit langer dan 20 minuten aan een stuk hebben gespeeld.
Los daarvan kwam je op een enkele kans na zelf nauwelijks in de problemen en zelf creeer je 4/5 goede kansen. Nou ja, waarvan 2 wel echt met hulp van Ajax zelf (lol)quote:Op zondag 24 september 2023 23:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je gewoon niet zo veel zeggen over deze wedstrijd, we waren niet goed maar Arend Martijn zinspeelde al op het fysieke voordeel wat we in de eindfase zouden krijgen, al die onderbrekingen zorgden ook nog dat we nooit in het ritme kwamen. Het was nu gewoon simpel foutjes afstraffen en Ajax laten uitrazen. Vlak voor rust en voor de laatste staking nam Feyenoord al het heft in handen. Vergeet niet dat we nooit langer dan 20 minuten aan een stuk hebben gespeeld.
Schattig dat je nog denkt dat het hebben van meer balbezit betekent dat je sterker bent.quote:Op zondag 24 september 2023 23:09 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Ja, dat was wel vrij duidelijk toch? Alleen Feyenoord heel effectief. Uiteraard mede door bizarre blunders, maar je moet die kansen wel gelijk afstraffen en dat werd heel goed gedaan.
Nee, dat denk ik absoluut niet. Maar je gaat mij niet vertellen dat Feyenoord had gepland om Ajax zover te laten komen met grote kansen tot gevolg.quote:Op zondag 24 september 2023 23:13 schreef H.FR het volgende:
[..]
Schattig dat je nog denkt dat het hebben van meer balbezit betekent dat je sterker bent.
Misschien niet in de beginfase maar tegen dat felle opportunisme is het altijd lastig voetballen. Op een gegeven moment was het wel het plan denk ik, als je ziet dat de bezetting bij Ajax zo slecht staat bij balverlies en je staat al 2-0 voor (met het fysieke voordeel in de achterhoofd) is het vrij logisch dat je iets meer naar achteren gaat en op de counter gaat loeren.quote:Op zondag 24 september 2023 23:12 schreef fetX het volgende:
[..]
Los daarvan kwam je op een enkele kans na zelf nauwelijks in de problemen en zelf creeer je 4/5 goede kansen. Nou ja, waarvan 2 wel echt met hulp van Ajax zelf (lol)
Optisch overwicht was leuk, maar echt beter? Nah. Ben wel benieuwd eigenlijk of dat terugzakken ook deels wat tactiek was van Feyenoord. Al vermoed ik van niet.
Nee dat was niet duidelijk. Feyenoord 6x op doel geschoten. Dus das niet heel effectief ofzo. Ajax had beetje balbezit en paar kleine kansenquote:Op zondag 24 september 2023 23:09 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Ja, dat was wel vrij duidelijk toch? Alleen Feyenoord heel effectief. Uiteraard mede door bizarre blunders, maar je moet die kansen wel gelijk afstraffen en dat werd heel goed gedaan.
Kwartfinale CL halen met vijf goals in zes wedstrijden en hij gaat voor zeventig miljoen.quote:Op zondag 24 september 2023 23:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gimenez trouwens 8 goals uit de eerste 6 (vijf en een half…) wedstrijden, ongekend.
Das nu al meer dan Jurk in zijn laatste drie seizoenen
Hahahhaaquote:Op zondag 24 september 2023 23:04 schreef GoldRushFrog het volgende:
Hahahahhahahahahahahahahaquote:Op zondag 24 september 2023 23:04 schreef GoldRushFrog het volgende:
Die gaat Pellè en Guidetti voorbijstreven qua heldenstatusquote:Op zondag 24 september 2023 23:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gimenez trouwens 8 goals uit de eerste 6 (vijf en een half…) wedstrijden, ongekend.
Santi goed he. Ongelooflijk dat hij begin dit jaar nog op de bank zat voor Danilo en dat die keuze best te rechtvaardigen was ook. Wat een ontwikkeling.quote:Op zondag 24 september 2023 23:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Die gaat Pellè en Guidetti voorbijstreven qua heldenstatus![]()
Echt genot dat hij bij ons speelt.
Helemaal eens. Het niveau verschil was enorm groot. Niet dat we iets anders hadden verwacht natuurlijk, maar dit was een extra bevestiging. Ajax zal langzaam weer moeten gaan bouwen, en dan komen de betere tijden natuurlijk wel weer. Dat is voetbal en dat calculeer je in. Mensen die riepen dat Ajax de komende 10 jaar wel even kampioen zou gaan worden heb ik echt uitgelachen. Je weet hoe het werkt in de voetballerij. Soms gaat er opeens iets compleet mis bij de club, en dan zit je weer even op de blaren. En uiteindelijk de club die het meest stabiel is pakt de meeste prijzen. Kan allemaal zo snel weer draaien en keren, supporters moeten zich echt niet zo snel druk maken. Het is heel voorspelbaar.quote:Op zondag 24 september 2023 23:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee dat was niet duidelijk. Feyenoord 6x op doel geschoten. Dus das niet heel effectief ofzo. Ajax had beetje balbezit en paar kleine kansen
Die gaat er gewoon 40 inschieten dit seizoenquote:Op zondag 24 september 2023 23:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik huil nu al bij de gedachte na dit seizoen.quote:Op maandag 25 september 2023 05:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die gaat er gewoon 40 inschieten dit seizoen
Ik zou meer de metafoor “in de touwen” willen gebruiken. Ajax was op en klaar voor de slacht.quote:Op zondag 24 september 2023 23:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Werd zowel in dit topic als achteraf door Arend terecht aangehaald dat ons moment echt aangebroken was, puur op basis van fysieke fitheid. Ajax lag op hun gat.
Nog een argument tegen later uitspelen. Dat zekere voordeel wordt je ontnomen als je nog eens 35 minuten moet. Die 35 minuten zou één grote rondo geweest zijn waarbij Ajax een kilometer achter de feiten aangerend had met de tong op de schoenen.quote:Op zondag 24 september 2023 23:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je gewoon niet zo veel zeggen over deze wedstrijd, we waren niet goed maar Arend Martijn zinspeelde al op het fysieke voordeel wat we in de eindfase zouden krijgen, al die onderbrekingen zorgden ook nog dat we nooit in het ritme kwamen. Het was nu gewoon simpel foutjes afstraffen en Ajax laten uitrazen. Vlak voor rust en voor de laatste staking nam Feyenoord al het heft in handen. Vergeet niet dat we nooit langer dan 20 minuten aan een stuk hebben gespeeld.
En dan speelde Feyenoord eigenlijk nog ontzettend matig voor haar doen.quote:Op zondag 24 september 2023 23:55 schreef GwaiLow het volgende:
Zeer sterk gespeeld, mannen. Het was gewoon te goed. Simpel.
Hoe ging dat liedje ook alweerquote:Op maandag 25 september 2023 00:29 schreef Binge-watch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opdat wij nooit vergeten.
Hopelijk heeft Feyenoord media wat mooie beelden van die tweede foto. Niets van meegekregen tijdens de wedstrijd.
quote:Op maandag 25 september 2023 07:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Kan @:Wotte op de wall of fame? Geweldig hoe die man er altijd naast zit
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 00:43 schreef Wotte het volgende:
[..]
Sydney van Hooijdonk is ook prima voor de Eredivisie. Gimenez ook. Beugelsdijk was ook een prima eredivisie speler.
Mijn punt is dat deze gozer overhyped is en dat het Europees gezien gewoon een modale spits is. Wiens kwaliteiten de laatste tijd schromelijke worden overschat en opgehemeld. Jij noemt 'm de beste spits van Nederland dat durf ik ook nog wel te betwijfelen. Luuk de Jong is beter.
Grgr.
quote:
quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:31 schreef Wotte het volgende:
[..]
Alleen Gimenez is inderdaad nog matiger dan Brobbey
quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:28 schreef Wotte het volgende:
Gimenez weer matig wordt tijd dat ik hier als kenner respect krijg.
quote:Op zondag 3 september 2023 20:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Weet niet waarom Brobbey steeds relevant is. Jullie lopen de polonaise met vriend Gimenez. Ik met hoge verwachtingen de samenvatting bekijken. Zijn het godverdomme twee onmetelijke kutgoals.
Ik zag dat Gimenez geen eigen topic heeft. Daar hadden deze berichten beter gepast.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Lopen talloze spelers in europa rond van vergelijkbare kwaliteit. Echt niets bijzonders in dat rijtje.
Santi heeft zeker wel een eigen topicquote:Op maandag 25 september 2023 07:41 schreef Schbrk250bpm het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zag dat Gimenez geen eigen topic heeft. Daar hadden deze berichten beter gepast.
Maar ze zijn te leuk om niet te posten.
Oh! Kan je me helpen hem te vinden? Dan plaats ik de berichtjes daar.quote:Op maandag 25 september 2023 07:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Santi heeft zeker wel een eigen topic
Ik ben daar heel slecht in.quote:Op maandag 25 september 2023 07:48 schreef Schbrk250bpm het volgende:
[..]
Oh! Kan je me helpen hem te vinden? Dan plaats ik de berichtjes daar.
berghuis keek uit zijn ogen alsof hij stront scheetquote:Op maandag 25 september 2023 07:48 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Gimenez na het lezen van de posts van user @:wotte
Dit had niet gehoeven. Laat Gimenez nou maar gewoon voetballen.quote:Op maandag 25 september 2023 07:48 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Gimenez na het lezen van de posts van user @:wotte
@GGMM was hier ook erg bang voor.quote:Op maandag 25 september 2023 07:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nog een argument tegen later uitspelen. Dat zekere voordeel wordt je ontnomen als je nog eens 35 minuten moet. Die 35 minuten zou één grote rondo geweest zijn waarbij Ajax een kilometer achter de feiten aangerend had met de tong op de schoenen.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-de-einduitslag-zijnquote:'De 0-3 tussenstand van de Klassieker moet de einduitslag zijn'
06.15,
Vandaag
58 Reacties
Als het aan Willem van Hanegem ligt, wordt de gestaakte Klassieker niet meer uitgespeeld, maar wordt de huidige tussenstand omgezet in de definitieve uitslag. Dat schrijft de Feyenoord-icoon in zijn laatste AD-column.
'Als ik bij de KNVB zou werken, zou het heel simpel zijn. De 0-3 tussenstand van de Klassieker is meteen ook de einduitslag. Zo moeilijk is het toch niet?', aldus Van Hanegem. ' Er zit een stelletje mafkezen in een vak en zij menen dat ze zelf kunnen bepalen wanneer een wedstrijd wel of niet wordt gestaakt. En het meest gekke is nog dat die gasten echt denken dat ze dit uit clubbelang doen. Ze helpen Ajax naar de klote, maar dat ontgaat ze blijkbaar.'
'Als je het niet eens bent met het beleid, dat kan dat', vervolgt de 79-jarige oud-middenvelder. 'Maar eventjes bepalen of er nog gevoetbald wordt of niet, dat slaat nergens op. En Feyenoord nog eens terug laten keren voor een halfuur is ook onzin. Supporters moeten vanaf nu ook weten dat bewust een wedstrijd laten staken, betekent dat de club waar je zo van houdt de klos is.'
In de 55ste minuut van de Klassieker greep arbiter Serdar Gözübüyük in, omdat er opnieuw vuurwerk op het veld gegooid werd door Ajax-supporters. Bij een 0-3 stand werd de wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord definitief gestaakt. De KNVB neemt maandag een besluit over het restant van de Eredivisie-clash.
Willem is ook een seniel.quote:Op maandag 25 september 2023 08:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Rare redenaties heeft Willem altijd. Als je de wedstrijd niet uitspeelt dan hebben die losers voor elkaar gekregen dat ze maar 55 minuten tegen het veel sterkere Feyenoord hebben hoeven voetballen. Zo kunnen supporters dus op eigen houtje ingrijpen, de schade beperken en het doelsaldo positief beïnvloeden. Die 90 minuten moeten worden uitgespeeld.
hadden deze supporters dat ook gedaan als ajax met 3-0 voor had gestaan?quote:Op maandag 25 september 2023 08:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Rare redenaties heeft Willem altijd. Als je de wedstrijd niet uitspeelt dan hebben die losers voor elkaar gekregen dat ze maar 55 minuten tegen het veel sterkere Feyenoord hebben hoeven voetballen. Zo kunnen supporters dus op eigen houtje ingrijpen, de schade beperken en het doelsaldo positief beïnvloeden. Die 90 minuten moeten worden uitgespeeld.
Het is al vaker opgevallen dat Gimenez laten we zeggen niet heel de-escalerend aanwezig is als de spanning erop zit. Hij is niet de enige en deze actie viel nog mee en was terecht vond ik maar ik dacht wel een paar keer over een van onze spelers dat ie gewoon zijn bek moest houden. Het is Gözübüyük, het stadion staat al onder hoogspanning, hou gewoon je kop en laat het voetbal spreken.quote:Op maandag 25 september 2023 08:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit had niet gehoeven. Laat Gimenez nou maar gewoon voetballen.
Dat doen ze toch ook als het wordt uitgespeeldquote:Op maandag 25 september 2023 08:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In welk opzichtquote:Op maandag 25 september 2023 08:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik erger me ook aan Hartman in dat opzicht.
Lopen talloze spelers in europa rond van vergelijkbare kwaliteit. Echt niets bijzonders in dat rijtje.quote:Op maandag 25 september 2023 07:41 schreef Schbrk250bpm het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zag dat Gimenez geen eigen topic heeft. Daar hadden deze berichten beter gepast.
Maar ze zijn te leuk om niet te posten.
Dat is het verschil tussen spelers die de absolute top kunnen halen en mietjes zoals Berghuis die ergens in de middenmoot afhaken.quote:Op maandag 25 september 2023 08:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik erger me ook aan Hartman in dat opzicht.
Ja maar daar doe je nu niks meer aan. Als je de wedstrijd zonder publiek uit laat spelen dan compenseert het weghalen van thuisvoordeel dat een beetje.quote:Op maandag 25 september 2023 08:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook als het wordt uitgespeeld
Ajax was rijp voor de slacht, stond met 0-3 achter tegen een matig Feyenoord en had nog een wedstrijd van donderdag in de benen
Lol.quote:Op maandag 25 september 2023 08:35 schreef Wotte het volgende:
[..]
Stoere stratiboy van Zuid uithangen bro.
quote:Op maandag 25 september 2023 08:35 schreef Wotte het volgende:
[..]
Lopen talloze spelers in europa rond van vergelijkbare kwaliteit. Echt niets bijzonders in dat rijtje.
Sta ik nog steeds achter. Dat jullie Ajax als referentiekader zien kan ik ook niets aan doen.
Gimenez is nog steeds gewoon een matige spits met af en toe een goede dag.
quote:Op maandag 25 september 2023 08:35 schreef Wotte het volgende:
[..]
Sta ik nog steeds achter. Dat jullie Ajax als referentiekader zien kan ik ook niets aan doen.
Af en toe is het juist sterk om toe te geven dat je er naast zat.quote:Op maandag 25 september 2023 08:35 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik lul maar wat harstikke lieve jongen net als die Geertruida.quote:Op maandag 25 september 2023 08:36 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Lol.
Dan heb je nog nooit een interview met 'm gezien.
Wat wil je nou allemaal dan? Mongooltje Tadic kon je goedkeuring zeker wel wegdragen?quote:Op maandag 25 september 2023 08:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik lul maar wat harstikke lieve jongen net als die Geertruida.
Ja ga lekker op hem in.quote:Op maandag 25 september 2023 08:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat wil je nou allemaal dan? Mongooltje Tadic kon je goedkeuring zeker wel wegdragen?
Precies. Walgelijk loserpubliek daarquote:Op maandag 25 september 2023 07:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nog een argument tegen later uitspelen. Dat zekere voordeel wordt je ontnomen als je nog eens 35 minuten moet. Die 35 minuten zou één grote rondo geweest zijn waarbij Ajax een kilometer achter de feiten aangerend had met de tong op de schoenen.
Het is gewoon een matige spits voor de Eredivisie is hij prima.quote:Op maandag 25 september 2023 08:45 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Af en toe is het juist sterk om toe te geven dat je er naast zat.
Zeker om jezelf niet nog belachelijker te maken.
OP dit moment 1 van de beste spitsen van de wereldquote:Op maandag 25 september 2023 08:53 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het is gewoon een matige spits voor de Eredivisie is hij prima.
Eens. Een wedstrijd bewust laten staken omdat je niet tegen je verlies kan is wellicht het meest trieste wat ik ooit heb meegemaakt van het publiek.quote:Op maandag 25 september 2023 09:08 schreef fetX het volgende:
Goedemorgen kameraden.
Ik voel me genaaid. Er is ons een mogelijke 0-7 ontnomen.
Er is eigenlijk ook geen optie waar je niet door benadeeld wordt.quote:Op maandag 25 september 2023 09:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eens. Een wedstrijd bewust laten staken omdat je niet tegen je verlies kan is wellicht het meest trieste wat ik ooit heb meegemaakt van het publiek.
En de KNVB zal wel weer nauwelijks wat doen want ze hebben dat bij Groningen al nagelaten
Dan moet je de wedstrijd zo snel mogelijk (deze week dus) laten uitspelen. Dan kun je wellicht nog uitlopen naar 0-5 of 0-6, al is Ajax dan wel volledig uitgerust en gaan ze uiteraard 35 a 40 minuten alles geven en kan je dan ook per ongeluk zomaar nog 1 of 2 tegendoelpunten om de oren krijgen.quote:Op maandag 25 september 2023 09:08 schreef fetX het volgende:
Goedemorgen kameraden.
Nee daarom moet je Ajax in ieder geval zwaar straffen dat dit nooit meer gebeurt.quote:Op maandag 25 september 2023 09:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is eigenlijk ook geen optie waar je niet door benadeeld wordt.
Ergens heeft het ook wel wat. Sinds 2005 niet meer in de aRENa gewonnnen, dit jaar winnen we twee keer waarbij ze het de tweede keer niet meer aan konden zien en uit pure wanhoop de stekker uit de wedstrijd getrokken hebben. Zelden vertoont in het betaalde voetbal. Ik hoop dat Feyenoord deze wedstrijden op 4K Ultra HD Blu-ray uitbrengt.quote:Op maandag 25 september 2023 09:08 schreef fetX het volgende:
Goedemorgen kameraden.
Een reglementaire 0-3 is de meest eerlijke optie. En zelfs dan komt Ajax er nog goed mee weg.quote:Op maandag 25 september 2023 09:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind dat we gewoon vrede moeten hebben met een reglementaire 0-3 overwinning als de KNVB daartoe besluit. Maar ik denk dat ze 'm gaan laten uitspelen.
Dat hebben ze nooit eerder gedaan dus betwijfel of ze dat nu wel doen.quote:Op maandag 25 september 2023 09:15 schreef Scrummie het volgende:
Gewoon dit als uitslag. Minst slechtste optie.
Dat gaat toch niet. Ajax moet woensdag tegen Volendam.quote:Op maandag 25 september 2023 09:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat hebben ze nooit eerder gedaan dus betwijfel of ze dat nu wel doen.
Zal wel morgenochtend worden uitgespeeld ofzo.
quote:Op maandag 25 september 2023 09:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ergens heeft het ook wel wat. Sinds 2005 niet meer in de aRENa gewonnnen, dit jaar winnen we twee keer waarbij ze het de tweede keer niet meer aan konden zien en uit pure wanhoop de stekker uit de wedstrijd getrokken hebben. Zelden vertoont in het betaalde voetbal. Ik hoop dat Feyenoord deze wedstrijden op 4K Ultra HD Blu-ray uitbrengt.
Of ze nou een uur trainen of 30 minuten voetballen.quote:Op maandag 25 september 2023 09:21 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat gaat toch niet. Ajax moet woensdag tegen Volendam.
Volgens mij is er gewoon een regel dat er een X aantal uur tussen twee wedstrijden moeten zitten dus ik vraag me af of dat kan.quote:Op maandag 25 september 2023 09:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Of ze nou een uur trainen of 30 minuten voetballen.
Ah, dat laatste wist ik niet.quote:Op maandag 25 september 2023 09:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Volgens mij is er gewoon een regel dat er een X aantal uur tussen twee wedstrijden moeten zitten dus ik vraag me af of dat kan.
Andere regel is binnen 72u uitspelen. Als dat niet lukt lijkt me de 0-3 een reële optie.
Voor een extra doelpuntje in de doelsaldo hoeft dat voor mij niet.quote:Op maandag 25 september 2023 09:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Toch hoop ik eigenlijk wel dat we hem nog gaan uitspelen deze week.
Wordt het gewoon nog 1-5.
Ik zeg toch dat het lieve jongens zijn? Snel op je pik getrapt zeg.quote:Op maandag 25 september 2023 08:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat wil je nou allemaal dan? Mongooltje Tadic kon je goedkeuring zeker wel wegdragen?
Staat toch leuk op papier/wikipidea.quote:Op maandag 25 september 2023 09:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Voor een extra doelpuntje in de doelsaldo hoeft dat voor mij niet.
‘Unfinished business first’ zou ik zeggen. Maar snap wel dat Volendam er ook niet blij mee is als die wedstrijd wordt opgeschoven.quote:Op maandag 25 september 2023 09:21 schreef fetX het volgende:
[..]
Als die jongen slaagt bij de Europese top verwijder ik mijn account.quote:Op maandag 25 september 2023 09:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
OP dit moment 1 van de beste spitsen van de wereld
hij kan zich doorontwikkelen als hij naar een grotere competitie zou gaan
het prijskaartje houdt op dit moment alle clubs nog tegen
ik denk dat in de winterstop zich clubs gaan melden uit de europese top
Niet ons probleem toch? KNVB zou hier ook schijt aan moeten hebben. Maar ja..quote:Op maandag 25 september 2023 09:21 schreef fetX het volgende:
[..]
Nou ja, dit is allemaal de verantwoordelijkheid van de KNVB.quote:Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef exile79 het volgende:
[..]
Niet ons probleem toch? KNVB zou hier ook schijt aan moeten hebben. Maar ja..
Ja leuk verhaal, maar er zijn gewoon regels voor die de KNVB niet zomaar even kan weggooien.quote:Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef exile79 het volgende:
[..]
Niet ons probleem toch? KNVB zou hier ook schijt aan moeten hebben. Maar ja..
FC Volendam wil natuurlijk ook liever deze week tegen Ajax spelen dan bijvoorbeeld in november, wanneer Ajax het misschien weer beter op de rit heeft.quote:
Ja, en dat zou ik niet doen als ik hun was. Ajax is nu aangeschoten wild, dus als je iets wil&kan als Volendam is het nu. Over paar weken ben je sowieso kansloos.quote:
Hij is al geslaagd bij een club uit pot 1 van de Champions League. Een stap hoger is er niet.quote:Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als die jongen slaagt bij de Europese top verwijder ik mijn account.
Ja, of Ajax maakt 3-1 en gaat er weer in geloven. Of het wordt een schoppartij met blessures tot gevolg.quote:Op maandag 25 september 2023 09:37 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Staat toch leuk op papier/wikipidea.
Wat maakt dat uit man, je hebt niet eens een UI.quote:Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Wotte het volgende:
[..]
Bij staking gaan er 3 goals naar de tegenstander ofzo.quote:Op maandag 25 september 2023 10:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De wedstrijd moet hoe dan ook uitgespeeld worden omdat je anders een heel raar prescedent schept. Dat zullen ze bij de KNVB ook wel snappen. Anders krijg je om de haverklap dat supporters de stekker uit een wedstrijd trekken omdat de tegenstander beter is. "Geen zin om 90 minuten tegen Feyenoord te spelen, lol".
Als ze 'm alsnog laten uitspelen scheppen ze ook een precedent. Want dan kan Ajax uitgerust de resterende 35 - 40 minuten uitspelen en maken ze wellicht meer kans om toch nog wat aan de nederlaag te doen. Mocht dat gebeuren dan hebben die tokkies ook hun zin.quote:Op maandag 25 september 2023 10:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De wedstrijd moet hoe dan ook uitgespeeld worden omdat je anders een heel raar prescedent schept. Dat zullen ze bij de KNVB ook wel snappen. Anders krijg je om de haverklap dat supporters de stekker uit een wedstrijd trekken omdat de tegenstander beter is. "Geen zin om 90 minuten tegen Feyenoord te spelen, lol".
Dat kan je toch net zo goed zeggen van uitspelen, waarbij de uitspeeldatum mogelijk pas over een maand is. Dus als je team uit vorm is; laten staken zodat je beter voor de dag kan komen in het restant.quote:Op maandag 25 september 2023 10:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Nee joh, er moeten strengere regels komen.. Trekken de thuissupporters bewust de stekker uit een wedstrijd? Dan standaard een règlementaire nederlaag en puntenaftrek. Het is al eerder als oplossing aangedragen, je moet harder gaan straffen anders blijft dit gebeuren.quote:Op maandag 25 september 2023 10:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Precies. De schade bij ons is al gedaan, dat gaat niet meer goed komen. Vandaar de oplossing die ons het minste belast, en Ajax moet nu echt zwaar gestraft worden zodat dit niet meer voorkomt. Maar dat durft de KNVB niet denk ik.quote:Op maandag 25 september 2023 10:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat kan je toch net zo goed zeggen van uitspelen, waarbij de uitspeeldatum mogelijk pas over een maand is. Dus als je team uit vorm is; laten staken zodat je beter voor de dag kan komen in het restant.
Kortom; het slaat nergens op wat je zegt.
Ergens hoop ik dat, maar Arne Slot is daar geen voorstander van zei hij gisteren al, omdat Gernot Trauner bijvoorbeeld langer hersteltijd nodig heeft na een speeldag. Hij zou dan vandaag niet mee kunnen doen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:08 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb nergens trouwens die regel terug kunnen vinden die zegt dat een wedstrijd binnen 72 uur uitgespeeld moet worden. Dus vraag me af wat daar van klopt. Wel liet de knvb blijkbaar aan het einde van afgelopen seizoen de wedstrijd meteen de volgende dag om 12 uur uitspelen. Misschien gebeurt dat stiekem alsnog
schuld aanquote:Op maandag 25 september 2023 10:10 schreef Erasmus het volgende:
Onze wonderdokter Van Benthem gaat dit wel fixendesnoods deze zaak oneindig doorprocederen
Feyenoord heeft hier 0,0 schuld bij
Het scheelt al een hoop dat je niet gaat staken elke keer dat er een plastic bekertje het veld op dwarrelt, maar de KNVB is zo stug met die kansloze regel van ze dat de kans aanweziger is dat ze dat alleen maar erger maken om de STRENGER STRAFFEN onderbuikpaupers tevreden te houdenquote:Op maandag 25 september 2023 10:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee joh, er moeten strengere regels komen.. Trekken de thuissupporters bewust de stekker uit een wedstrijd? Dan standaard een règlementaire nederlaag en puntenaftrek. Het is al eerder als oplossing aangedragen, je moet harder gaan straffen anders blijft dit gebeuren.
Sorry kameraad, ik ben nogsteeds een beetje zuur van gisterenquote:Op maandag 25 september 2023 10:12 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dat je tot hier toe in staat bent op een maandagochtend is veelzeggend.
Akkoord kameraad. Ik begrijp je heel goed.quote:Op maandag 25 september 2023 10:12 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Sorry kameraad, ik ben nogsteeds een beetje zuur van gisteren![]()
Ach, jantje en een hele arena die ragequit is net zo goed historisch.quote:Op maandag 25 september 2023 10:14 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Akkoord kameraad. Ik begrijp je heel goed.
Er is ons een historische overwinning ontnomen. Wij zijn keihard in de reet genaaid omdat een stel mongolen met een grote bek de incasseringsvermogen van een fruitvlieg hebben.
Had persoonlijk liever met 0-7 in hun kontjes geboord.quote:Op maandag 25 september 2023 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach, jantje en een hele arena die ragequit is net zo goed historisch.
Ik kijk liever naar een dubbele hattrick van Gimenez dan naar een stel ajacieden die te zuur zijn om de wedstrijd af te makenquote:Op maandag 25 september 2023 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:Topoverleg over afhandeling Klassieker: Feyenoord wil restant niet uitspelen en eist zege
Feyenoord eist dat de 0-3 tegen Ajax de eindstand is van de gestaakte Klassieker. Vandaag voert de KNVB topoverleg over de afhandeling van de kraker, waarbij directeur Dennis te Kloese opnieuw stevig zal aandringen dat Feyenoord tegen het uitspelen van het restant in november is.
Dennis te Kloese arriveerde vanochtend al vroeg in Zeist om te horen hoe de nasleep van de gestaakte wedstrijd tegen Ajax er uit zal komen te zien. De directeur van Feyenoord wacht met veel interesse de besluitvorming van het competitiebestuur af. De KNVB (Marianne van Leeuwen), Coöperatie Eerste Divisie (Marc Boele) en Eredivisie CV (Jan de Jong) moeten samen beslissen hoe het verder gaat met met het laatste halfuur tussen Ajax en Feyenoord.
Gisteravond hebben de Rotterdammers dat orgaan al luid en duidelijk laten weten dat het wat Feyenoord betreft gewoon 0-3 wordt. Feyenoord vindt een Rotterdamse terugkeer naar de Arena deze week onwenselijk en wil het duel ook niet later dit seizoen hervatten. Als het competitiebestuur dat wel een prima oplossing zou vinden, komt Feyenoord hoe dan ook in het verweer. Desnoods via de rechter, fluisteren ze in Rotterdam.
Ajax staat er immers over een paar weken of zelfs maanden uiteraard heel anders voor dan nu het geval is. Toen de Amsterdammers de Klassieker begonnen, was Sven Mislintat nog de technisch directeur. De Duitser werd de hele wedstrijd uitgejouwd door de aanhang en verdween na de wedstrijd officieel bij Ajax. De Amsterdammers zitten op de bodem maar de kans is groot dat dat ergens in november al anders is. De club zal overeind krabbelen.
En stel je eens voor dat Ajax in november de schade van 0-3 inderdaad tegen alle verwachtingen in weet te repareren, hoe klein die kans is, het kan niet worden uitgesloten. Wat voor signaal geef je als KNVB en competiebestuur dan af aan raddraaiers die moedwillig en doelbewust een streep kunnen zetten door een wedstrijd als de tussenstand of de invulling van de directie ze even niet bevalt.
Maar Feyenoord, volledig onschuldig aan het staken van de wedstrijd zondag en bovendien de club die wel netten om het veld heeft gehangen om te voorkomen dat er spullen op het veld kunnen worden gegooid, zit ook helemaal niet te wachten op begin deze week de wedstrijd nog even uitspelen in Amsterdam. Zoals bekend maken de Rotterdammers sinds de komst van Arne Slot een minutieuze planning voor het seizoen. Deze week was al langer ingeruimd als een forse trainingsweek, eentje waar de Rotterdammers er nauwelijks een van hebben. Er zou worden voorbereid op Go Ahead Eagles thuis en Atlético Madrid uit, Arne Slot zat zondagavond voor de buis om de Madrileense derby te analyseren.
Morgen oefent Feyenoord om spits Ayase Ueda de speelminuten te geven die hij nodig heeft om een week later tegen Atlético Madrid in de Champions League de vervanger te kunnen zijn voor de geschorste Santiago Giménez. Feyenoord zit simpelweg niet te wachten op aanpassingen van het schema, maar als het dan toch moet van het competitiebestuur zeker niet pas in november.
In Zeist kennen ze jurist Joris van Benthem uiteraard goed. De huisadvocaat van Feyenoord was jarenlang een luis in de pels als er weer eens een speler voor de tuchtcommissie van de KNVB moest verschijnen. Vaak genoeg lukte het Van Benthem om Feyenoord goed weg te laten komen en werden straffen ingekort of kwijtgescholden. Van Benthem zal klaar zitten als het competitiebestuur een besluit neemt dat de Rotterdammers niet bevalt. Als nieuwe vaandeldrager van het Nederlandse voetbal is dat een recht maar inmiddels ook bijna een plicht. En zo zal Feyenoord zich ook opstellen.
Toch voelt het kut aan, jaar in jaar uit gaan we eraf in die stortbak en precies de keer dat wij ze écht pijn doen kunnen ze het allemaal niet meer aan. Het is zo’n losermentaliteit.quote:Op maandag 25 september 2023 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Teletekstsupportermentaliteit.quote:Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch voelt het kut aan, jaar in jaar uit gaan we eraf in die stortbak en precies de keer dat wij ze écht pijn doen kunnen ze het allemaal niet meer aan. Het is zo’n losermentaliteit.
Slechte verliezersquote:Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch voelt het kut aan, jaar in jaar uit gaan we eraf in die stortbak en precies de keer dat wij ze écht pijn doen kunnen ze het allemaal niet meer aan. Het is zo’n losermentaliteit.
Precies, en Ajax wilde na die aansteker de wedstrijd nog wél uitspelen!!!!quote:Op maandag 25 september 2023 10:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Slechte verliezers
Maar wat wil je als je jezelf de hele zomer wijs hebt gemaakt dat je een of andere briljante superscout als TD hebt die alleen maar pareltjes koopt
Niet mee eens. Dit was de kans om ze een historisch pak slaag te geven. Ik baal er echt gigantisch van dat dit nu niet meer kan. Echt elk scenario is in het voordeel van Ajax.quote:Op maandag 25 september 2023 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
En al dat gezeik daarna dat Feyenoord zich kapot moest schamen, club opheffen, komt nooit meer goed met Rotterdam, dit dat.quote:Op maandag 25 september 2023 10:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies, en Ajax wilde na die aansteker de wedstrijd nog wél uitspelen!!!!
Eens hoor. Ik zie wel een verschil tussen een bekertje op het veld gooien en het gebeuren van gisteren. Wat mij bereft ligt de grens voor puntenaftrek bij het bewust zorgen dat een wedstrijd wordt gestaakt. Groningen is er vorig seizoen ook te makkelijk vanaf gekomen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Het scheelt al een hoop dat je niet gaat staken elke keer dat er een plastic bekertje het veld op dwarrelt, maar de KNVB is zo stug met die kansloze regel van ze dat de kans aanweziger is dat ze dat alleen maar erger maken om de STRENGER STRAFFEN onderbuikpaupers tevreden te houden
Ja, erg jammer. We zullen het nooit wetenquote:Op maandag 25 september 2023 10:29 schreef zoekeenleven het volgende:
Toen wij die historische nederlaag in eindhoven ondergingen stond het bij rust ook pas 2-0 voor Psv, wij hadden hier zo'n ongelooflijke historische slachtpartij van kunnen maken...
Nou, uitslag accepteren & puntenaftrek voor ajax is een mogelijkheid en da's niet in het voordeel van die prutsers daar. Laten we hopen dat Kloese en Van Benthem in vorm zijn vandaag.quote:Op maandag 25 september 2023 10:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Niet mee eens. Dit was de kans om ze een historisch pak slaag te geven. Ik baal er echt gigantisch van dat dit nu niet meer kan. Echt elk scenario is in het voordeel van Ajax.
We kunnen hier wel even mooi op teren. wedstrijd zelf bewust laten staken vanwege de vernederingquote:Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel in het voordeel. Dan is het alsnog ‘maar’ 0-3. De omstandigheden waren echt perfect om er 0-7 van te maken. Dat ga je nu niet meer krijgen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:32 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Nou, uitslag accepteren & puntenaftrek voor ajax is een mogelijkheid en da's niet in het voordeel van die prutsers daar. Laten we hopen dat Kloese en Van Benthem in vorm zijn vandaag.
Er waren gisteren onderling al opstootjes daar en ze begonnen ook stoer te doen naar de tribune waar ik zat omdat die ze aan het uitfluiten warenquote:Op maandag 25 september 2023 10:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Alleen punten aftrek zou het voordeel wat Ajax uit deze situatie gehaald heeft teniet doen. Bijkomend voordeel is dat je hiermee de sociale controle in de stadions verhoogd. De volgende die vuurwerk op een voetbalveld gooit zal kort en klein geslagen worden door de eigen achterban. Plastic bekertjes moet je sowieso geen wedstrijd voor staken.
Geen warm bad daar.quote:Op maandag 25 september 2023 10:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Er waren gisteren onderling al opstootjes daar en ze begonnen ook stoer te doen naar de tribune waar ik zat omdat die ze aan het uitfluiten waren
Dat idd. Uiteraard is dit ook genieten, maar een echt pak slaag was zoveel beter geweest. Nu toch beetje anticlimax, ondanks de complete meltdown in Amsterdam.quote:Op maandag 25 september 2023 10:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Niet mee eens. Dit was de kans om ze een historisch pak slaag te geven. Ik baal er echt gigantisch van dat dit nu niet meer kan. Echt elk scenario is in het voordeel van Ajax.
Klopt, maar dat zullen we nooit weten. Eens dat gisteren idd dé dag was om een monsteruitslag in die ufo neer te zetten, maar dat is vakkundig de nek omgedraaid.quote:Op maandag 25 september 2023 10:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel in het voordeel. Dan is het alsnog 'maar' 0-3. De omstandigheden waren echt perfect om er 0-7 van te maken. Dat ga je nu niet meer krijgen.
Meestal op zondag, dinsdag en woensdag.quote:Op maandag 25 september 2023 08:35 schreef Wotte het volgende:
[..]
Heb je wel meer rust voor komend weekend!quote:Op maandag 25 september 2023 10:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel in het voordeel. Dan is het alsnog ‘maar’ 0-3. De omstandigheden waren echt perfect om er 0-7 van te maken. Dat ga je nu niet meer krijgen.
Dat zullen ze vast niet doen. Want ons-aller-Ajaxquote:Op maandag 25 september 2023 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb je wel meer rust voor komend weekend!
Het lijkt me wel de minst slechte oplossing. Ajax straffen op sportief gebied kan alleen door puntenaftrek.
En morgenavond 150 man in je voortuinquote:Op maandag 25 september 2023 10:55 schreef Netsplitter het volgende:
Als ze bij Ajax ballen hebben sluiten ze die f'jes-side voor de rest van het seizoen.
Eens dat het de minst slechte oplossing is hoor. Hopelijk ziet de KNVB dat ook.quote:Op maandag 25 september 2023 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb je wel meer rust voor komend weekend!
Het lijkt me wel de minst slechte oplossing. Ajax straffen op sportief gebied kan alleen door puntenaftrek.
Zullen vast gezellig een kop koffie drinken.quote:Op maandag 25 september 2023 10:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En morgenavond 150 man in je voortuin
Camera's erop en gaan met die banaan.quote:Op maandag 25 september 2023 10:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En morgenavond 150 man in je voortuin
Dan hadden ze dat in vergelijkbare situaties ook moeten doen natuurlijk (laatstelijk nog Willem 2). Dat ligt natuurlijk nooit op tafel.quote:Op maandag 25 september 2023 10:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zullen ze vast niet doen. Want ons-aller-Ajax
@onlogischquote:Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Wotte het volgende:
[..]
Eerlijker (en zelfs dat niet, want wegens vermoeidheid en wanhoop had het nog veel erger kunnen uitpakken voor ajax) is doorrekenen naar 90 minuten. Dus dat is 3 doelpunten in 55 minuten, (3/55)*90=4,9quote:Op maandag 25 september 2023 10:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Eens dat het de minst slechte oplossing is hoor. Hopelijk ziet de KNVB dat ook.
De ervaring is juist dat de mensen die gepakt worden en over de schreef gaan in het voetbalstadion heel vaak first offenders zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 10:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Camera's erop en gaan met die banaan.
Ik blijf erbij dat ze die bendes moeten aanpakken op dezelfde manier als ze gedaan hebben met die motorclubs.
Andere belangrijke factor is dat hier intentie was om de boel bewust te saboteren zodat de uitslag niet hoger uit zou vallen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:59 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat in vergelijkbare situaties ook moeten doen natuurlijk (laatstelijk nog Willem 2). Dat ligt natuurlijk nooit op tafel.
Vind deze kwestie overigens niet geheel vergelijkbaar aan wedstrijden waar er wél later is doorgespeeld gezien het feit dat dit volgens mij niet op korte termijn is in te halen (behoudens vandaag, maar dat lukt organisatorisch blijkbaar niet). Maar goed, volgens mij toch bijna een zekerheidje dat hij ergens op een bepaald moment uitgespeeld gaat worden. Liverpool kreeg ook de punten niet cadeau na die pitch invasion op Old Trafford.
Ervaring van wie?quote:Op maandag 25 september 2023 11:00 schreef Caland het volgende:
[..]
De ervaring is juist dat de mensen die gepakt worden en over de schreef gaan in het voetbalstadion heel vaak first offenders zijn.
Even los van gisteren dan, want dat was gewoon een vooropgezette actie.
Mijn verwachting; tegen elke andere club wel.quote:Op maandag 25 september 2023 10:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Eens dat het de minst slechte oplossing is hoor. Hopelijk ziet de KNVB dat ook.
Dat voelen wij allemaal aan (aangezien Feyenoord met de minuut de wedstrijd meer naar zich toe aan het trekken was) maar dat is natuurlijk niet hard te maken in een case wat dan de uitslag zou zijn geweest.quote:Op maandag 25 september 2023 11:01 schreef fetX het volgende:
[..]
Andere belangrijke factor is dat hier intentie was om de boel bewust te saboteren zodat de uitslag niet hoger uit zou vallen.
Vrijwel alle incidenten van Feyenoord die in het nieuws zijn gekomen en waarbij mensen geïdentificeerd zijn gaat het om first time offenders.quote:
Ja die hebben ook gewoon wat meer een voelspriet voor wanneer ze wat kunnen doen. Doorgaans worden de kneusjes die een waas voor de ogen krijgen opgepakt.quote:Op maandag 25 september 2023 11:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vrijwel alle incidenten van Feyenoord die in het nieuws zijn gekomen en waarbij mensen geïdentificeerd zijn gaat het om first time offenders.
Ook niet gek, de mensen die met voorbedachte rade gaan rellen doen er meer aan om niet herkend te worden. Dat zag je gisteren ook.
Hmmm. Zeker dat laatste klopt idd wel gezien het vele aantal bivakmutshelden gisteravond in diverse filmpjes.quote:Op maandag 25 september 2023 11:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vrijwel alle incidenten van Feyenoord die in het nieuws zijn gekomen en waarbij mensen geïdentificeerd zijn gaat het om first time offenders.
Ook niet gek, de mensen die met voorbedachte rade gaan rellen doen er meer aan om niet herkend te worden. Dat zag je gisteren ook.
Dat is een beetje de oplossing als toen Ajax CL mocht spelen omdat ze bovenaan stonden tijdens de kerona.quote:Op maandag 25 september 2023 11:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eerlijker (en zelfs dat niet, want wegens vermoeidheid en wanhoop had het nog veel erger kunnen uitpakken voor ajax) is doorrekenen naar 90 minuten. Dus dat is 3 doelpunten in 55 minuten, (3/55)*90=4,9
Afgerond 5. Dus uitslag 0-5 maken.
Oh, 100% zeker dat de knvb een noodplan heeft. Gezien hun andere beleidsbeslissingen, acht ik de kans niet hoog dat het een capabel, of zelfs maar enigszins acceptabel, plan is.quote:Op maandag 25 september 2023 11:05 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat voelen wij allemaal aan (aangezien Feyenoord met de minuut de wedstrijd meer naar zich toe aan het trekken was) maar dat is natuurlijk niet hard te maken in een case wat dan de uitslag zou zijn geweest.
Feit blijft wel dat je als bond een noodplan of idee moet hebben in situaties waarin het laten staken van een wedstrijd vooropgezet zou kunnen zijn. Meest gunstige scenario was natuurlijk die wedstrijd gewoon nog die avond uitspelen in zo'n geval. Maarja, belangen van televisiezenders e.d. zal dat sowieso wel onmogelijk hebben gemaakt, nog los van de veiligheid.
Mijn inziens moet je een club uit de competitie halen als er (bewust) wedstrijden worden gesaboteerd, of op zijn minst publiek in zijn geheel verbieden tot er een oplossing is aangedragen. Deze wedstrijd had nooit uitgespeeld kunnen worden.quote:Op maandag 25 september 2023 11:05 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat voelen wij allemaal aan (aangezien Feyenoord met de minuut de wedstrijd meer naar zich toe aan het trekken was) maar dat is natuurlijk niet hard te maken in een case wat dan de uitslag zou zijn geweest.
Feit blijft wel dat je als bond een noodplan of idee moet hebben in situaties waarin het laten staken van een wedstrijd vooropgezet zou kunnen zijn. Meest gunstige scenario was natuurlijk die wedstrijd gewoon nog die avond uitspelen in zo'n geval. Maarja, belangen van televisiezenders e.d. zal dat sowieso wel onmogelijk hebben gemaakt, nog los van de veiligheid.
De rest van het seizoen ook netjes in die betonbak.quote:Op maandag 25 september 2023 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mijn inziens moet je een club uit de competitie halen als er (bewust) wedstrijden worden gesaboteerd, of op zijn minst publiek in zijn geheel verbieden tot er een oplossing is aangedragen. Deze wedstrijd had nooit uitgespeeld kunnen worden.
Als Feyenoorder zeg ik; meteen doen. ajax eruit schoppen.quote:Op maandag 25 september 2023 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mijn inziens moet je een club uit de competitie halen als er (bewust) wedstrijden worden gesaboteerd, of op zijn minst publiek in zijn geheel verbieden tot er een oplossing is aangedragen. Deze wedstrijd had nooit uitgespeeld kunnen worden.
Je moet juist die idioten pakken, niet de vaders en moeders die met hun kinderen naar het stadion gaan voor een leuke wedstrijd.quote:Op maandag 25 september 2023 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen enkel precedent aanwezig dat dit niet nog een keer gebeurt. Dat maakt het in theorie onmogelijk om de competitie uit te spelen met Ajax-publiek, anders gaan ze andere wedstrijden ook saboteren.quote:Op maandag 25 september 2023 11:08 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Als Feyenoorder zeg ik; meteen doen. ajax eruit schoppen.
Als ik objectief kijk, kan je dat imo niet doen bij de eerste overtreding... Hoe graag ik dat ook wil. 2e, sure.
quote:Op maandag 25 september 2023 11:10 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik zet er 1000 op dat de knjb dit ergens in november laat uitspelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 september 2023 11:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]Onze joker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wanneer de goeden gaan lijden onder de kwaden en je de club als geheel straft, is de kans juist groter dat dit gedrag zal verdwijnen. 'Alleen de idioten pakken' heeft nog nooit iets opgeleverd.quote:Op maandag 25 september 2023 11:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet juist die idioten pakken, niet de vaders en moeders die met hun kinderen naar het stadion gaan voor een leuke wedstrijd.
In de praktijk zal het er op neer komen dat Ajax netten moet gaan ophangen en de F-side tijdelijk dicht moet gooien.quote:Op maandag 25 september 2023 11:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet juist die idioten pakken, niet de vaders en moeders die met hun kinderen naar het stadion gaan voor een leuke wedstrijd.
Als ze die wedstrijden elke keer reglementair verliezen met 3-0 is er niks aan de hand.quote:Op maandag 25 september 2023 11:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen enkel precedent aanwezig dat dit niet nog een keer gebeurt. Dat maakt het in theorie onmogelijk om de competitie uit te spelen met Ajax-publiek, anders gaan ze andere wedstrijden ook saboteren.
Eerste lijkt me vrij onredelijk. Dan kun je als supporter van een andere club de boel bewust gaan saboteren.quote:Op maandag 25 september 2023 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja maar we horen iedere keer het smoesje dat het ook weles supporters kunnen zijn van niet de thuisclub en dan mag de thuisclub zogenaamd niet benadeeld wordenquote:Op maandag 25 september 2023 11:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als ze die wedstrijden elke keer reglementair verliezen met 3-0 is er niks aan de hand.
Wel als dit gebeurt om verliezen met een hogere uitslag af te wenden.quote:Op maandag 25 september 2023 11:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als ze die wedstrijden elke keer reglementair verliezen met 3-0 is er niks aan de hand.
Dat lijkt mij vrij onmogelijk eerlijk gezegd. Hiervoor was ook wel wat voorbereiding met dat doekie enzo, als jij op je vak dit ziet gebeuren terwijl je voor staat dan reageer je er wel even op. In dit geval vond die hele F-Side het wel prima.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Eerste lijkt me vrij onredelijk. Dan kun je als supporter van een andere club de boel bewust gaan saboteren.
Dat smoesje kan je makkelijk ontkrachten met het uitsupportersverbod. En dat Feyenoord aantoonbaar 0,0 schuld hieraan heeft.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar we horen iedere keer het smoesje dat het ook weles supporters kunnen zijn van niet de thuisclub en dan mag de thuisclub zogenaamd niet benadeeld worden
dus de die regelmentaire 3-0 nederlaag gaat er niet doorheen komen
Kleine verwende kinderen die niet tegen hun verlies kunnen. Dus moesten ze de wedstrijd saboteren om een record nederlaag te voorkomenquote:Op maandag 25 september 2023 10:28 schreef Erasmus het volgende:
[..]
En al dat gezeik daarna dat Feyenoord zich kapot moest schamen, club opheffen, komt nooit meer goed met Rotterdam, dit dat.
Bij 020 na dit schandaal: "kunnen we niet gewoon opnieuw met de pot beginnen?"
Schaam-te-loos.
+30 miljoenquote:'Engelse topclubs tijdens Klassieker op tribune voor Gimenez'
Niet alleen het Nederlandse publiek zag Santiago Gimenez zondagmiddag een uitstekend optreden op de mat leggen tegen Ajax. Bij de wedstrijd zouden namelijk ook scouts aanwezig zijn geweest van Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur. Zij zagen de Mexicaan twee keer scoren en een assist afleveren.
Het Engelse 90min weet dat de Engelse topclubs in de Johan Cruijff Arena waren om Gimenez aan het werk te zien. De Mexicaanse spits werd eerder, in mei, al aan Tottenham gelinkt. Chelsea zou de Feyenoorder inmiddels op een lijst hebben staan met potentiële versterkingen voor de komende transferwinter, samen met spits Ivan Toney van Brentford.
Het medium weet ook dat nog veel meer grote clubs Gimenez in het vizier hebben. Ook West Ham United waagde in de zomer al een poging, terwijl uit andere competities Benfica, Borussia Dortmund, Internazionale, Juventus, AC Milan en Napoli al eens met de 22-jarige doelpuntenmaker in verband werden gebracht.
Stengs, Geertruida en Paixão
De scouts waren dus voornamelijk in Amsterdam om Gimenez te zien spelen, maar ook andere Feyenoorders werden er in de gaten gehouden. Zo noemde het medium ook de namen van Calvin Stengs, Lutsharel Geertruida en Igor Paixão. Bovendien waren vertegenwoordigers van Newcastle United aanwezig om huurling Yankuba Minteh in actie te zien.
Dus dan nu eigenlijk een flinke straf uitdelen om dat gedrag meteen de kop in de drukken.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar we horen iedere keer het smoesje dat het ook weles supporters kunnen zijn van niet de thuisclub en dan mag de thuisclub zogenaamd niet benadeeld worden
Dat is ook wel weer waar.quote:Op maandag 25 september 2023 11:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel als dit gebeurt om verliezen met een hogere uitslag af te wenden.
In UEFA-competities werkt dit al zo. Als door wangedrag van supporters een wedstrijd niet uitgespeeld wordt ben je uit de competitie gezet.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Eerste lijkt me vrij onredelijk. Dan kun je als supporter van een andere club de boel bewust gaan saboteren.
Ik heb al gezegd dat als die jongen slaagt bij een topclub, in een grote competitie, dan verwijder ik mijn account.quote:
Al zou ik wel opperen voor een standbeeld voor de persoon die dat lukt bij Ajax.quote:Op maandag 25 september 2023 11:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij onmogelijk is om een doelbewuste sabotage in te zetten bij een andere club dat een wedstrijd niet meer uitgespeeld kan worden.
Sterker nog, Groningen heeft bewezen dat de kans dat dit nogmaals gebeurt nagenoeg 100% is...quote:Op maandag 25 september 2023 11:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen enkel precedent aanwezig dat dit niet nog een keer gebeurt. Dat maakt het in theorie onmogelijk om de competitie uit te spelen met Ajax-publiek, anders gaan ze andere wedstrijden ook saboteren.
quote:Op maandag 25 september 2023 00:29 schreef Binge-watch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opdat wij nooit vergeten.
Hopelijk heeft Feyenoord media wat mooie beelden van die tweede foto. Niets van meegekregen tijdens de wedstrijd.
Hij durfde Santi ook gewoon niet in de ogen te kijken de flapdrolquote:
Dat is heel duidelijk wanneer dat gebeurt, maak je van die wedstrijden een 10-0 verlies... 0-10 in dit gevalquote:Op maandag 25 september 2023 11:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel als dit gebeurt om verliezen met een hogere uitslag af te wenden.
Als je met netten er voor zorgt dat er überhaupt niks op dat veld kan komen, dan heb je dat al opgelost. En dus valt de clubleiding zeker wat te verwijten.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Oh ben je alweer een beetje bijgekomen? Je was gisteren ook aardig de weg kwijt.quote:Op maandag 25 september 2023 11:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Heb je die foto met je Nokia genomen?
Dat werd gezegd door Dombo, ik zou er niet teveel waarde aan hechten.quote:Op maandag 25 september 2023 11:30 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Oh ben je alweer een beetje bijgekomen? Je was gisteren ook aardig de weg kwijt.
Hij zit nog een beetje driftig vragend om zich heen te kijken, net als Berghuis na die schwalbe.quote:Op maandag 25 september 2023 11:30 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Oh ben je alweer een beetje bijgekomen? Je was gisteren ook aardig de weg kwijt.
Is het voor hun nu niet de slechtste seizoensstart ooit ondertussen?quote:Op maandag 25 september 2023 11:31 schreef Netsplitter het volgende:
"Chaos in Amsterdam. Het haatduel is opnieuw geëscaleerd", schrijft het Duitse BILD. "Supporters van Feyenoord waren niet welkom en toch liep het volledig uit de hand. In de avond leidde alles tot het ontslag van technisch directeur Sven Mislintat."
"Grote chaos als de Ajax-boeven gaan rellen en het stadion molesteren. Ajax is een vechtclub geworden", schrijft het Engelse The Sun. "Anarchie in Amsterdam", stelt The Daily Mail. "Het waren lelijke beelden, zowel binnen als buiten de Johan Cruijff ArenA."
Het Franse L'Équipe denkt dat de gifbeker voor Ajax nog niet leeg is. "De Klassieker zorgde in Nederland voor de schok van het weekend. De incidenten op en naast het veld zijn talloos. Niets wijst erop dat de ommekeer aanstaande is."
Het Italiaanse La Gazzetta dello Sport ziet Ajax steeds verder afglijden. "De slechtste seizoensstart sinds 1965 was blijkbaar nog niet genoeg. Ajax is in een unieke crisis beland. Wat er allemaal bij de Klassieker is gebeurd, bevestigt de problemen in alle geledingen van de club."
Nu.nl
https://www.ad.nl/nederla(...)et-rechter~a18653a7/quote:Feyenoord vindt een Rotterdamse terugkeer naar de Arena deze week onwenselijk en wil het duel ook niet later dit seizoen hervatten. Als het competitiebestuur dat wel een prima oplossing zou vinden, komt Feyenoord hoe dan ook in het verweer. Desnoods via de rechter, fluisteren ze in Rotterdam.
Al 4x eerder besproken.quote:Op maandag 25 september 2023 11:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nederla(...)et-rechter~a18653a7/
Van Persie voor de groep zetten en Sjakie van Persie voorin.quote:Op maandag 25 september 2023 11:26 schreef GGMM het vo[quote]
[b]Op maandag 25 september 2023 05:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik huil nu al bij de gedachte na dit seizoen.
Geen Geert meer
Geen Santi meer
Geen Arend Martijn meer
Hier gaat iets misquote:Op maandag 25 september 2023 11:43 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
[..]
Van Persie voor de groep zetten en Sjakie van Persie voorin.![]()
KAPOET MAKEN.
Het feit dát het een scenario is, is ongetwijfeld reeds doorgedrongen bij alle "harde kernen" in Nederland.quote:Op maandag 25 september 2023 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
Stel je eens voor dat Ajax in november de schade van 0-3 inderdaad tegen alle verwachtingen in weet te repareren, hoe klein die kans ook is, het kan niet worden uitgesloten. Wat voor signaal geef je als KNVB en competitiebestuur dan af aan raddraaiers die moedwillig en doelbewust een streep kunnen zetten door een wedstrijd als de tussenstand of de invulling van de directie ze even niet bevalt?
Dan zijn de rapen echt gaar.
Daarom gewoon de score verdubbelen. 0-6 en klaar.quote:Op maandag 25 september 2023 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
Stel je eens voor dat Ajax in november de schade van 0-3 inderdaad tegen alle verwachtingen in weet te repareren, hoe klein die kans ook is, het kan niet worden uitgesloten. Wat voor signaal geef je als KNVB en competitiebestuur dan af aan raddraaiers die moedwillig en doelbewust een streep kunnen zetten door een wedstrijd als de tussenstand of de invulling van de directie ze even niet bevalt?
Dit slaat nergens op. Een voetbalwedstrijd duurt nu eenmaal 90 minuten. Als je 0-3 op het scorebord laat staan zonder de wedstrijd uit te spelen dan kunnen supporters dus naar eigen inzicht de schade beperken en het doelsaldo positief beïnvloeden door wedstrijden die niet naar wens gaan te staken. Ajax heeft sowieso voordeel van deze situatie maar daar doe je nu niks meer aan.quote:Op maandag 25 september 2023 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
Hahahahahaha, nog niet zo hard gelachen vandaag, bedankt.quote:Op zondag 24 september 2023 23:04 schreef GoldRushFrog het volgende:
Zoveel geks staat er niet. Het is niet alsof Feyenoord de sterren van de hemel speelde. Dodelijk effectief, dat weer welquote:Op maandag 25 september 2023 11:50 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Hahahahahaha, nog niet zo hard gelachen vandaag, bedankt.
Gozer trekt overal waar hij komt een shirtje van de plaatselijk FC aan dus dit stelt niet zoveel voor. Ik durf zelfs te wedden dat hij Fer Serrano niet eens kent.quote:
Slot had zijn speelplan gewoon perfect op orde, laat Ajax maar een beetje aan de bal, zet het middenveld dicht en laat die kneuzenbacks maar fouten maken.quote:Op maandag 25 september 2023 11:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zoveel geks staat er niet. Het is niet alsof Feyenoord de sterren van de hemel speelde. Dodelijk effectief, dat weer wel
Mooie situatieschets. @RamboDirkquote:Op maandag 25 september 2023 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Slot had zijn speelplan gewoon perfect op orde, laat Ajax maar een beetje aan de bal, zet het middenveld dicht en laat die kneuzenbacks maar fouten maken.
Wedstrijdsituatie vlak voor de staking: Ajax-spelers zijn gestopt met omschakelen, Feyenoord speelt in gigantische ruimtes.
[ afbeelding ]
@:da_sandman
Dit was gewoon 0-7 geworden.
Die ruimtesquote:Op maandag 25 september 2023 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Slot had zijn speelplan gewoon perfect op orde, laat Ajax maar een beetje aan de bal, zet het middenveld dicht en laat die kneuzenbacks maar fouten maken.
Wedstrijdsituatie vlak voor de staking: Ajax-spelers zijn gestopt met omschakelen, Feyenoord speelt in gigantische ruimtes.
[ afbeelding ]
Wat een geluk dat die journalist zulke goede oren heeft.. anders hadden we dit niet gewetenquote:Als het competitiebestuur dat wel een prima oplossing zou vinden, komt Feyenoord hoe dan ook in het verweer. Desnoods via de rechter, fluisteren ze in Rotterdam
Net alsof ze het dan wel op de rit hebben.. die spelers blijven net zo dramatisch als nu. Als trainer probeer je ook zo compact mogelijk je elftal neer te zetten, maar als ze geen positionele kennis hebben en maar ergens heen lopen, ga je dat nu niet zien en over 3 maanden ook niet.quote:Op maandag 25 september 2023 09:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, en dat zou ik niet doen als ik hun was. Ajax is nu aangeschoten wild, dus als je iets wil&kan als Volendam is het nu. Over paar weken ben je sowieso kansloos.
Moet toch mogelijk zijn om volgend seizoen ook weer met een goed team voor de dag te komen, zit potentie genoeg in. Maar voor de zekerheid nog een keertje kampioen worden zou wel fijn zijn, maar de concurrentie (op Ajax naquote:Op maandag 25 september 2023 05:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik huil nu al bij de gedachte na dit seizoen.
Geen Geert meer
Geen Santi meer
Geen Arend Martijn meer
Ja eens. Maar dat wordt het ook wel als je terugkomt, die Arend Martijn moet niet zo de bangepoepert spelen.quote:Op maandag 25 september 2023 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien is dat op dit moment helemaal geen straf voor zequote:Op maandag 25 september 2023 11:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als straf Ajax dit seizoen uit de competitie halen.
Neem aan dat er een uitzondering is bij blessures of ziekte.quote:Op maandag 25 september 2023 12:01 schreef HulkHeld het volgende:
Ik hoor overigens niemand zeggen, ook niet op tv gisteren, dat het uitspelen van deze wedstrijd op mogelijk 1 november ook niet eens zou moeten kunnen, omdat je niet de zekerheid hebt dat dezelfde spelers allemaal beschikbaar zouden zijn?
Je kan in de tussentijd geblesseerd raken.
Je kan geschorst zijn, ik neem aan dat die kaarten die ze in de tussentijd hebben gewoon geldig blijven tot aan het moment dat deze wedstrijd zou worden uitgespeeld?
Je kan ziek worden en dus niet aanwezig zijn.
Hoe dealen ze met dat soort zaken? Ik neem aan dat je de huidige spelers die nu stonden opgesteld ook bij aanvang van het restant van de wedstrijd weer moeten worden ingezet?
Tsja dat is nooit gegeven, je kunt ook uit het niets 100 miljoen verbrassen.quote:Op maandag 25 september 2023 11:58 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Moet toch mogelijk zijn om volgend seizoen ook weer met een goed team voor de dag te komen, zit potentie genoeg in. Maar voor de zekerheid nog een keertje kampioen worden zou wel fijn zijn, maar de concurrentie (op Ajax na) is er ook niet minder op geworden dus dat wordt geen makkelijke opgave.
Volgend seizoen Arne weg, Hancko weg, Santiago weg, Geertruida weg en het stort als een KAARTENHUIS in elkaar.quote:Op maandag 25 september 2023 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja dat is nooit gegeven, je kunt ook uit het niets 100 miljoen verbrassen.
Klopt. En dan moet je ook weer helemaal langs zo’n KNVB arts om daadwerkelijk aan te tonen dat je een blessure hebt of ziek bent. Anders kun je daar zelfs mee gaan sjoemelenquote:Op maandag 25 september 2023 12:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Neem aan dat er een uitzondering is bij blessures of ziekte.
Ja dat nemen we maar aan, maar wat zijn daadwerkelijk de voorgeschreven regels?quote:Op maandag 25 september 2023 12:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Neem aan dat er een uitzondering is bij blessures of ziekte.
Maar wel honderd miljoen miljard rijker.quote:Op maandag 25 september 2023 12:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgend seizoen Arne weg, Hancko weg, Santiago weg, Geertruida weg en het stort als een KAARTENHUIS in elkaar.
Mijn maandag is heerlijk hoor. De dag dat ik bij mezelf opmerk dat ik het voetbal te serieus neem is ook direct de dag dat ik stop met kijken/volgenquote:Op maandag 25 september 2023 07:20 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe is jullie maandag boys?
Het is geen bangepoepert spelen, als het tegen Utrecht was gebeurd had ik hetzelfde erin gestaan. Voor een ‘wedstrijd’ van 35 minuten moet je een serieuze voorbereiding treffen, en Ajax was gisteren te uitgeblust om nog serieus te kunnen aanvallen, als dat later gebeurt kan Ajax dat natuurlijk wel, dan is het gelijk een hele andere wedstrijd. Feyenoord wilde het gisteren afspelen maar Ajax kon de veiligheid niet garanderen en is niet in staat om op korte termijn dit potje af te spelen, dan is het gewoon afgelopen mijn inziens.quote:Op maandag 25 september 2023 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja eens. Maar dat wordt het ook wel als je terugkomt, die Arend Martijn moet niet zo de bangepoepert spelen.
Wat @Caland zegt klopt.quote:Op maandag 25 september 2023 12:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja dat nemen we maar aan, maar wat zijn daadwerkelijk de voorgeschreven regels?
Van alle momenten die je had kunnen kiezen, kies je deze nietszeggende uit.quote:Op maandag 25 september 2023 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Doe ik niet hoor, haal dat uit een stuk op VIquote:Op maandag 25 september 2023 12:06 schreef Wotte het volgende:
[..]
Van alle momenten die je had kunnen kiezen, kies je deze nietszeggende uit.
Veel ruimte tussen de linies kan in gewoon als het een onderschepping is tijdens een counter.
Hoe stond de verdediging van Ajax hier dan?
Het is ook wel zielig dat het argument is dat Arne/Feyenoord bang zou zijnquote:Op maandag 25 september 2023 12:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is geen bangepoepert spelen, als het tegen Utrecht was gebeurd had ik hetzelfde erin gestaan. Voor een ‘wedstrijd’ van 35 minuten moet je een serieuze voorbereiding treffen, en Ajax was gisteren te uitgeblust om nog serieus te kunnen aanvallen, als dat later gebeurt kan Ajax dat natuurlijk wel, dan is het gelijk een hele andere wedstrijd. Feyenoord wilde het gisteren afspelen maar Ajax kon de veiligheid niet garanderen en is niet in staat om op korte termijn dit potje af te spelen, dan is het gewoon afgelopen mijn inziens.
Daarom zou je verwachten dat er gewoon morgenochtend wordt uitgespeeld. Laat Ajax maar op de blaren zitten dat ze dan niet helemaal top kunnen voorbereiden op Volendam. Sowieso vind ik, al is het dan in het belang van het Nederlandse voetbal, dat er teams worden vrijgespeeld om Europees te kunnen scoren. Nu zie je hoe groot de nadelen hiervan zijn, door aangescherpte regels in het staken van wedstrijden.quote:Op maandag 25 september 2023 12:06 schreef fetX het volgende:
[..]
Wat @:caland zegt klopt.
Maar de intentie is binnen 72u hervatten zodat de omstandigheden -voor zover mogelijk- zoveel mogelijk hetzelfde zijn. En dat gaat niet lukken tenzij Volendam meewerkt. Maar dat gaan ze vast niet doen en dat is volledig begrijpelijk.
Hopen dat Te Kloese zijn piemel binnenboord houdt, dan komt het goed.quote:Op maandag 25 september 2023 12:05 schreef fetX het volgende:
[..]
Maar wel honderd miljoen miljard rijker.
Gelukkig hebben wij geen Mislintat.
Als je zonder publiek de wedstrijd uitspeelt dan compenseert dat de voordelen van Ajax enigszins. Ik wil een fitte Santiago wel opzoek zien gaan naar zijn hattrick tegen de Salah-Eddines van deze wereld.quote:Op maandag 25 september 2023 12:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is ook wel zielig dat het argument is dat Arne/Feyenoord bang zou zijn![]()
Gewoon niet in willen zien wat voor voordelen het voor Ajax allemaal oplevert.
Dan gaat Volendam weer zeiken.quote:Op maandag 25 september 2023 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:
Kjvb kan gewoon tegen volendam zeggen dat die wedstrijd uitgesteld wordt
Dat die wedstrijd van gisteren uitgespeeld dient te worden binnen 72 uur heeft nu hogere prioriteit dan die wedstrijd van donderdag.
knvb zit nu ook allerlei wedstrijden te verplaatsen die met europa cup te maken hebben dus waarom zou die wedstrijd van volendam niet verplaats kunnen worden
PIETEEEERRRRRR!1!1!1!quote:Op maandag 25 september 2023 12:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Doe ik niet hoor, haal dat uit een stuk op VI
En dan over die aansteker beginnen, ‘wij hadden vorig jaar ook weg moeten lopen’, ja koekkoek. Wij konden na dat incident de veiligheid garanderen omdat de boosdoener was aangehouden, dat is Ajax niet gelukt. Die framing dat wij laf zouden zijn is echt walgelijk, alsof die situaties vergelijkbaar zijn. Gelukkig doet maar een beperkt plukje supporters dat.quote:Op maandag 25 september 2023 12:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is ook wel zielig dat het argument is dat Arne/Feyenoord bang zou zijn![]()
Gewoon niet in willen zien wat voor voordelen het voor Ajax allemaal oplevert.
Het is wel vrij vreemd om op heel korte termijn een wedstrijd te verplaatsen om een andere wedstrijd uit te kunnen spelen.quote:Op maandag 25 september 2023 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:
Kjvb kan gewoon tegen volendam zeggen dat die wedstrijd uitgesteld wordt
Dat die wedstrijd van gisteren uitgespeeld dient te worden binnen 72 uur heeft nu hogere prioriteit dan die wedstrijd van donderdag.
knvb zit nu ook allerlei wedstrijden te verplaatsen die met europa cup te maken hebben dus waarom zou die wedstrijd van volendam niet verplaats kunnen worden
Gezien de situatie van gisteren had je denk beter de wedstrijd kunnen uitspelen met publiek, maar dat dat niet zonder vuurwerk kan maakte dat onmogelijk. Gemor op de tribune zorgt voor meer onzekerheid bij de spelers dan geen enkele reactie.quote:Op maandag 25 september 2023 12:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als je zonder publiek de wedstrijd uitspeelt dan compenseert dat de voordelen van Ajax enigszins. Ik wil een fitte Santiago wel opzoek zien gaan naar zijn hattrick tegen de Salah-Eddines van deze wereld.
Dat werkt de KNVB zelf in de hand door wedstrijden te verplaatsen ivm Europese voorrondes.quote:Op maandag 25 september 2023 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is wel vrij vreemd om op heel korte termijn een wedstrijd te verplaatsen om een andere wedstrijd uit te kunnen spelen.
De hele situatie is dan ook wel wat vreemd.quote:Op maandag 25 september 2023 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is wel vrij vreemd om op heel korte termijn een wedstrijd te verplaatsen om een andere wedstrijd uit te kunnen spelen.
Ja wel eens hoor. Dat is ook niet even makkelijk te regelen. Maar dit uitspelen eind Oktober zou echt ongekend oneerlijk zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
hoezo terechtquote:Op maandag 25 september 2023 12:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan gaat Volendam weer zeiken.
De KNVB heeft het zichzelf wel moeilijk gemaakt om bij het minste of geringste wedstrijden stil te leggen, al was het gisteren dan weer wel terecht.
Woordvoerder van de KNVB had gisteren aangegeven dat ook zonder de huidige regels deze wedstrijd hoe dan ook gestaakt zou worden.quote:Op maandag 25 september 2023 12:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan gaat Volendam weer zeiken.
De KNVB heeft het zichzelf wel moeilijk gemaakt om bij het minste of geringste wedstrijden stil te leggen, al was het gisteren dan weer wel terecht.
Oh ja dat zou ook heel lelijk zijn natuurlijk, vooral omdat de Ajax tokkies dan niet bepaald gestraft worden. Dan schep je een slecht precedent.quote:Op maandag 25 september 2023 12:15 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja wel eens hoor. Dat is ook niet even makkelijk te regelen. Maar dit uitspelen eind Oktober zou echt ongekend oneerlijk zijn.
Maar ook een half Miljard aan inkomsten...quote:Op maandag 25 september 2023 12:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgend seizoen Arne weg, Hancko weg, Santiago weg, Geertruida weg en het stort als een KAARTENHUIS in elkaar.
Hetgeen aantoonbaar gelul is. Zie bijvoorbeeld de bekerfinale met de 5-1. Ook twee keer fakkels, gewoon uitgespeeld.quote:Op maandag 25 september 2023 12:16 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Woordvoerder van de KNVB had gisteren aangegeven dat ook zonder de huidige regels deze wedstrijd hoe dan ook gestaakt zou worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |