abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 september 2023 @ 21:38:44 #1
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_210742717

Gedragsregels in dit topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Makkelijk eerste
  Forum Admin zondag 24 september 2023 @ 21:38:49 #2
35723 crew  GGMM
pi_210742722
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Jezus man wat heb jij vandaag gerookt _O-

denk je nou echt dat ajax op korte termijn een ploeg gaat krijgen die wat gaat betekenen

dit gaat jaren duren voordat ajax weer voor de titel mee kan doen...ik schat 5 jaar
Eens hoor, maar het is 11 tegen 11 en de bal is rond.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_210742757
De enige manier om dit te stoppen is door punten in aftrek te brengen. Supporters hebben nu de macht om hun team te laten hergroeperen en weken later opnieuw aan te laten treden wanneer het wedstrijdverloop niet naar wens is.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Forum Admin zondag 24 september 2023 @ 21:41:45 #4
35723 crew  GGMM
pi_210742767
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De enige manier om dit te stoppen is door punten in aftrek te brengen. Supporters hebben nu de macht om hun team te laten hergroeperen en weken later opnieuw aan te laten treden wanneer het wedstrijdverloop niet naar wens is.
Dan gaat PSV-fan Gerrit toch ook weer in een Feyenoord-shirt in de Kuip zitten met vuurwerk
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 24 september 2023 @ 21:42:01 #5
474254 GurneyIsBestOke
pi_210742772
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:35 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik hoop zo dat de KNVB dit niet toe gaat laten. En hopelijk gaan ze zich gewoon aan hun eigen regels houden en spelen we binnen 72u of een reglementaire 0-3. Daarnaast moet die hele regelgeving rondom stakingen op de schop. Je kunt hier nu zo makkelijk misbruik van maken wat dus nog voordeel op kan leveren ook.

Maar de KNVB blijft je verbazen.
En hoe dan ook Ajax (voorwaardelijk) zwaar straffen, anders blijft dit gebeuren. Ik was vooraf echt al heel bang voor dit scenario. Wij zijn fitter dan hunnie, dus al die stakingen zijn sowieso in ons nadeel. Maar andere tegenstanders kunnen dit ook doen tegen ons om het tempo uit de wedstrijd te halen.
Makkelijk eerste
  zondag 24 september 2023 @ 21:42:22 #6
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210742777
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:41 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dan gaat PSV-fan Gerrit toch ook weer in een Feyenoord-shirt in de Kuip zitten met vuurwerk
Sturen we @Caland iedere week naar de ArenA
pi_210742789
quote:

[..]
Dan hang je een net op!
  Forum Admin zondag 24 september 2023 @ 21:44:11 #8
35723 crew  GGMM
pi_210742794
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dan hang je een net op!
Dat vind ik ook echt superkut
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_210742991
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:44 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dat vind ik ook echt superkut
Alsof jij in het stadion komt
* Verwijderd *
  Forum Admin zondag 24 september 2023 @ 22:02:25 #10
35723 crew  GGMM
pi_210742999
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:01 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]
Alsof jij in het stadion komt
Nee, maar op TV is dat al kut

En ik gun het de mensen die niks fout doen en graag in een stadion zijn gewoon niet :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_210743139
quote:
6s.gif Op zondag 24 september 2023 21:42 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Sturen we @:Caland iedere week naar de ArenA
90 minuten laaaaaaaang

Behalve als ze achterstaaaaaan

Gekkenhuis op de IC

Appie voetbalt nooit meer mee
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 24 september 2023 @ 22:12:00 #12
474254 GurneyIsBestOke
pi_210743164
@Caland haal dit weg anders is het weer caland
Makkelijk eerste
pi_210743175
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat klopt.. Maar die graftiefus KNVB komt ongetwijfeld ergens anders mee
pi_210743194
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
@:caland haal dit weg anders is het weer caland
Ik hoop wel dat mijn kaart gewoon geldig blijft
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210743203
Ik moet wel zeggen dat ik vertrouwen heb dat we dit rustig uitspelen hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_210743223
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik hoop wel dat mijn kaart gewoon geldig blijft
  zondag 24 september 2023 @ 22:15:29 #17
474254 GurneyIsBestOke
pi_210743239
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik vertrouwen heb dat we dit rustig uitspelen hoor.
Het is gewoon ongelooflijk vermoeiend als je dit nog hebt staan in één van de weinige vrije midweekse rondes.

Gewoon 0-3 aftikken, het momentum om er een monsterscore is nu toch al voorbij.
Makkelijk eerste
pi_210743292
0-3 laten staan, doelpuntenmakers ook en Ajax punten in mindering. Als je Ajax geen straf geeft die ze voelen dan stopt dit gezellige fenomeen niet.
  zondag 24 september 2023 @ 22:18:22 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210743298
quote:

[..]
De enige manier om zekerheid te hebben is alles met een Y-chromosoom boven de 12 en onder de 55 niet meer toe te laten, triest genoeg. Lijkt me niet wenselijk.

Een cultuur kweken als bij rugby en hockey gaat ook niet lukken, want dat zijn bubbels binnen een hele maatschappij die dit soort gedrag vertoont en zelfs bij hockey zien ze een toename van "voetbalgedrag" sinds meer mensen daarnaartoe stromen omdat voetbal al vanaf de jeugd gekaapt is door asociaal gedoe.

De politie terugtrekken en de clubs overal op afrekenen is niet eerlijk want dan spreekt het tuig buiten de stadions af, terrein waar de clubs niks over te zeggen hebben.

Dus tja, zeg mij maar hoe "we" de clubs weer terug gaan claimen uit de klauwen van het kutvolk dat het verziekt, want we hebben er decennia over gedaan om op dit punt terecht te komen in het kielzog van de hele maatschappij, die ook de onuitputtelijke bron van nieuw kutvolk vormt. Heb je net een deel schoongeveegd, staan er al weer nieuwe melkmuiltjes de boel te dirigeren en zich helemaal tifosi te voelen want wie maakt ze iets want "het hoort er een beetje bij".

Prettige wedstrijd, KNVB...
pi_210743465
Mislintat ontslagen bij Ajax.

Kwestie van tijd dat Steijn nu ook wordt ontslagen lijkt mij.

Heeft Ajax straks wel een competente trainer als ze weer tegen ons de wedstrijd moeten uitspelen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210743476
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De enige manier om zekerheid te hebben is alles met een Y-chromosoom boven de 12 en onder de 55 niet meer toe te laten, triest genoeg. Lijkt me niet wenselijk.

Een cultuur kweken als bij rugby en hockey gaat ook niet lukken, want dat zijn bubbels binnen een hele maatschappij die dit soort gedrag vertoont en zelfs bij hockey zien ze een toename van "voetbalgedrag" sinds meer mensen daarnaartoe stromen omdat voetbal al vanaf de jeugd gekaapt is door asociaal gedoe.

De politie terugtrekken en de clubs overal op afrekenen is niet eerlijk want dan spreekt het tuig buiten de stadions af, terrein waar de clubs niks over te zeggen hebben.

Dus tja, zeg mij maar hoe "we" de clubs weer terug gaan claimen uit de klauwen van het kutvolk dat het verziekt, want we hebben er decennia over gedaan om op dit punt terecht te komen in het kielzog van de hele maatschappij, die ook de onuitputtelijke bron van nieuw kutvolk vormt. Heb je net een deel schoongeveegd, staan er al weer nieuwe melkmuiltjes de boel te dirigeren en zich helemaal tifosi te voelen want wie maakt ze iets want "het hoort er een beetje bij".

Het antwoord is niet zo moeilijk hoor. De voor burgemeesters beschikbare mogelijkheid om een meldplicht op te leggen, moet geen bestuurlijke bevoegdheid blijven, maar een automatische strafmaatregel bij mensen die gepakt worden. Een waar geen mogelijkheid tot afwijken bij is.

De eerste keer mag je je als supporter van ajax een jaar lang melden in Maastricht op de dag dat je club thuis speelt, om te voorkomen dat je die dag nog in de buurt van het eigen stadion kan komen. En ook bij de uitwedstrijden, maar dan juist weer in amsterdam (tenzij in de nabije omgeving, dan is het even puzzelen hoe of wat).

De tweede keer mag je direct een jaar gaan zitten.

De tijd van slap lullen is voorbij. Moet je eens kijken hoe snel je de uitwassen uit het publiek hebt als er wel eens gestraft wordt op een wijze die de persoonlijke levenssfeer ernstig beïnvloedt in negatieve zin.
  zondag 24 september 2023 @ 22:29:22 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210743517
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:26 schreef Schbrk250bpm het volgende:

[..]
Het antwoord is niet zo moeilijk hoor. De voor burgemeesters beschikbare mogelijkheid om een meldplicht op te leggen, moet geen bestuurlijke bevoegdheid blijven, maar een automatische maatregel bij mensen die gepakt worden. De eerste keer mag je je als supporter van ajax een jaar lang melden in Maastricht op de dag dat je club thuis speelt, om te voorkomen dat je die dag nog in de buurt van het eigen stadion kan komen. En ook bij de uitwedstrijden, maar dan juist weer in amsterdam (tenzij in de nabije omgeving, dan is het even puzzelen hoe of wat).

De tweede keer mag je direct een jaar gaan zitten.

De tijd van slap lullen is voorbij.
Ja dat was toch ook de bedoeling met die voetbalwet? Maar dat kon dus niet in Nederland. Ik ben geen jurist dus geen idee hoe het nu precies zat, maar mijn onderbuik wil precies wat jij zegt.
  zondag 24 september 2023 @ 22:30:17 #23
474254 GurneyIsBestOke
pi_210743529
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wellicht is dat het beste als het er voor zorgt dat wij weer veilig naar wedstrijden kunnen.

De verantwoordelijkheid moet gewoon niet meer gelegd worden bij de supporters want een deel kan die ‘vrijheid’ helemaal niet aan. Voor jou en mij staat het buiten kijf dat je je normaal gedraagt maar een deel gaat dat gewoon nooit kunnen, dus in plaats van iedere supporter behandelen als een potentiële misdadiger wat de boel enkel doet escaleren moet je goed gedrag juist de norm maken. Geef mensen geen reden om zich te misdragen.

De KNVB-regels waren vandaag letterlijk de aanleiding voor het publiek om zich te misdragen, dat geeft wat te denken.
Makkelijk eerste
pi_210743534
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Mislintat ontslagen bij Ajax.

Kwestie van tijd dat Steijn nu ook wordt ontslagen lijkt mij.

Heeft Ajax straks wel een competente trainer als ze weer tegen ons de wedstrijd moeten uitspelen.
pi_210743590
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat was toch ook de bedoeling met die voetbalwet? Maar dat kon dus niet in Nederland. Ik ben geen jurist dus geen idee hoe het nu precies zat, maar mijn onderbuik wil precies wat jij zegt.
D'r was gejank dat de criminelen niet op vakantie konden als "hun cluppie" speelde...
pi_210743603
quote:

[..]
De voetbalwet deugt niet in de zin dat een burgemeester deze maatregel moet opleggen en dit enkel kan na zware verstoring van de openbare orde. Daar is niet snel sprake van. Bovendien zijn de duur (maximaal één jaar, bestaande uit initieel drie maanden en maximaal drie verlengingen) en uitwerking (hoe wordt naleving gehandhaafd of afgedwongen) ervan te weinig ingrijpend.

De wet is te lief.
pi_210743645
quote:

[..]
De enige reden dat die meldplicht niet wordt uitgevoerd is, is vanwege personeelstekort bij de politie.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_210743661
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:33 schreef ashardalan het volgende:

[..]
D'r was gejank dat de criminelen niet op vakantie konden als "hun cluppie" speelde...
Wat alles laat zien hoe slap we in dit land zijn in handhaving. Het hele idee van rehabilitatie is in strafrecht hartstikke top, maar wat minder handig bij mensen die heel graag willen laten zien dat ze voor niets en niemand bang zijn en hun gedrag niet voornemens zijn te veranderen bij wat kleine sancties.

Je moet ze daar raken waar ze er helemaal krankjorum van worden; het ontnemen van hun volledige sociale leven in het weekend. Het enige waarvoor ze leven moet je afpakken. Laten voelen dat het nooit meer terugkomt als ze nog één misstap begaan.

Maar ja. Het is iets wat nooit gaat gebeuren in dit land.
pi_210743713
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
De enige reden dat die meldplicht niet wordt uitgevoerd is, is vanwege personeelstekort bij de politie.
Dat is zo'n ontzettende slecht argument.

Pelotons aan ME bij het stadion kan wekelijks prima, maar een vent op het bureau die kijkt of jij je binnen een specifiek tijdvak meldt aan de andere kant van Nederland en anders een kruisje achter je naam zet zodat je de week erop direct ingerekend kan worden op werk/thuis/enzovoort is teveel gevraagd?
  zondag 24 september 2023 @ 22:49:58 #30
474254 GurneyIsBestOke
pi_210743802
Ik weet ook niet of een (digitale) meldplicht het probleem zou oplossen, het is een deel van de oplossing maar bijzonder vaak zijn het first-timers die door wangedrag in het nieuws komen.

Vandaag is wel een unieke situatie omdat een deel van de Ajax-supporters de regels omtrent voorwerpen gooien misbruikten om een hoge nederlaag af te wenden. Ik weet niet heel goed hoe je dit had kunnen voorkomen (buiten netten ophangen), zelfs zonder de overspannen reglementen die er nu zijn moet je wel staken als er fakkels op het veld komen te liggen. Wellicht moet je bij dit soort bewuste sabotage wél overgaan op echt serieuze straffen, je kan nu moeilijk zeggen dat het ‘één idioot was in de heat of the moment die de rest dupeert’. Dan is (voorwaardelijke) puntenaftrek of zelfs uit de competitie gezet worden wellicht de betere oplossing.
Makkelijk eerste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')