SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat je niet wilt dat je koelkast of vriezer extra hard moet werken om het koel te krijgen. Die apparaten zijn al warm genoeg, hetzelfde voor je vaatwasser enz. En de spullen in je kast van etenswaren enzo vinden t ook niet heel fijn om warm te staan ivm houdbaarheidquote:Op zondag 24 september 2023 11:09 schreef Angelfrouk het volgende:
Dit is vast een hele domme vraag met een heel logisch antwoord, maar ik kan het niet vinden...
Waarom de vloerverwarming niet onder de keuken?
Ah, ik dacht dat vloerverwarming en lage temperatuur had...quote:Op zondag 24 september 2023 12:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Omdat je niet wilt dat je koelkast of vriezer extra hard moet werken om het koel te krijgen. Die apparaten zijn al warm genoeg, hetzelfde voor je vaatwasser enz. En de spullen in je kast van etenswaren enzo vinden t ook niet heel fijn om warm te staan ivm houdbaarheid
Dat klopt ook. Maar ook als er een lage temperatuur onder een afgesloten ruimte stroomt bouw je ongewenste warmte op in je keuken. Je wilt toch dat je chocolade koekjes in koekjes vorm blijven ipv prut met crunch?quote:Op zondag 24 september 2023 12:45 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat vloerverwarming en lage temperatuur had...
Lage temperatuur is nog steeds tussen de 40 en 50gr in de winter.quote:Op zondag 24 september 2023 12:45 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat vloerverwarming en lage temperatuur had...
De aanvoertemperatuur van mijn vloerverwarming komt niet boven de 40°quote:Op zondag 24 september 2023 13:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lage temperatuur is nog steeds tussen de 40 en 50gr in de winter.
En naast de punten die Puala noemt, is het in een tijd van energietekorten bijzonder zonde om de ruimte onder je keukenkasten te verwarmen.
Alles met chocola bewaar ik in de koelkast. Katten kunnen kastjes openen... 😹quote:Op zondag 24 september 2023 13:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Maar ook als er een lage temperatuur onder een afgesloten ruimte stroomt bouw je ongewenste warmte op in je keuken. Je wilt toch dat je chocolade koekjes in koekjes vorm blijven ipv prut met crunch?
Ehh, bij mij is de aanvoertemperatuur van de vloerverwarming 25 graden.quote:Op zondag 24 september 2023 13:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lage temperatuur is nog steeds tussen de 40 en 50gr in de winter.
Nu bedoel je? Of ook in de winter als het flink koud is? Want 25gr. is wel behoorlijk laag. Doe je goed als je je het daar mee warm weet te houden als het vriestquote:Op zondag 24 september 2023 14:49 schreef ShoNuf het volgende:
[..]
Ehh, bij mij is de aanvoertemperatuur van de vloerverwarming 25 graden.
Ik heb een woning uit 2021 en de aanvoertemperatuur heb ik ingesteld op 25 graden en het is gewoon lekker warm in de winter hoor.quote:Op zondag 24 september 2023 18:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nu bedoel je? Of ook in de winter als het flink koud is? Want 25gr. is wel behoorlijk laag. Doe je goed als je je het daar mee warm weet te houden als het vriest.
En tussen 40 en 50 of 40 graden. Ja, niet echt de moeite van het vermelden waard toch? Punt is dat dat nog altijd warm genoeg is om onderkant van je kasten warm te stoken voor nop.
(Overigens is de standaardtemperatuur tussen de 30 & 40graden voor vvw. Had het verkeerd onthouden)
Ja maar jij zit lekker warm in huis, dat t huis niet af is maakt dan niet zo veel uit. Dat is hier nog wel ff anders, t is nog redelijk kamperen. En ik vind kamperen dus echt niet leukquote:Op zondag 24 september 2023 13:38 schreef bleiblei het volgende:
Enne gaat als een speer Puala! Ik ben wederom jaloers op je tempo (maar zit dan ook zelf in een enorme klusdip).
Dan zijn jouw katten handiger dan die van mij. Die snappen dat echt nietquote:Op zondag 24 september 2023 14:17 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Alles met chocola bewaar ik in de koelkast. Katten kunnen kastjes openen... 😹
Verder goed punt, dank je wel!
Klopt helemaal!quote:Op zondag 24 september 2023 18:31 schreef BE het volgende:
Ongeacht hoe warm het is, het lijkt mij sowieso zonde van de energie, toch?
Gefeliciteerd, wil je nu een diploma? In mijn jaren 70 keet zou ik t niet aanraden zo laag. En in de oudere villa van @bleiblei is t ook vast niet handig.quote:Op zondag 24 september 2023 19:12 schreef ShoNuf het volgende:
[..]
Ik heb een woning uit 2021 en de aanvoertemperatuur heb ik ingesteld op 25 graden en het is gewoon lekker warm in de winter hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh die zaten hier samen in 1 doos. Maar we hadden achteraf op de overloop moeten beginnen en niet in de slaapkamer. Nu hebben we 1 ruimte tegen de richting in gelegd. En dat was echt onmogelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:20 schreef Piles het volgende:
Visgraatlaminaat, ook nog een trauma van. Vooral omdat we er pas na een uur achter kwamen dat er 2 doosjes waren (A en B)Maar het resultaat is wel tof ja
Zeker dat is in t nieuwe huisquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:28 schreef TaMieke het volgende:
Wat een tempo![]()
Had ook niet in de gaten dat de foto's die ik gisteren online zag, je nieuwe keuken al wasPrachtig.
Ik dacht dat het bij je familie wasquote:
Dat is nog maar 2 weken dat t achter loopt, dus binnenkort klopt t gewoon weerquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:31 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ik dacht dat het bij je familie wasik was even vergeten dat je updates hier wat achter lopen op de realiteit
Nee, nog niet. Ik heb hetzelfde gedaan, geen vloerverwarming onder de keukenkastjesquote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef SQ het volgende:
Heeft iedereen z'n plasje nu gedaan?
Volkomen logisch dat je geen verwarming onder je keuken legt. Je zet immers ook geen kast voor een radiator. Als het er al ligt, vooruit, maar als je alles nieuw aanlegt lijkt het me een aardige nobrainer.
Waarschijnlijk ontstaan door de spraakverwarring tussen keuken als ruimte of alleen als keukenblok.quote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef SQ het volgende:
Volkomen logisch dat je geen verwarming onder je keuken legt. Je zet immers ook geen kast voor een radiator. Als het er al ligt, vooruit, maar als je alles nieuw aanlegt lijkt het me een aardige nobrainer.
Een vraag uit pure interesse;quote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef SQ het volgende:
quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:11 schreef Puala het volgende:
Oke ready to verhuis? Bijna!Jemig. Als ik dit zo zie, begin ik me een beetje te schamen voor mijn huis waar echt nog steeds behoorlijke klussen gedaan moeten worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat heb jij een onwijs goed beeld van hoe dingen tot zijn recht kunnen komen!
Die IKEA puzzel is echt leuk! Kastjes bouwen
Vraag uit interesse en eigen belang; die achtergevel, is dat qua metselwerk 'netjes' afgewerkt en kan het ook zonder het hout, of is het hout echt bedoeld om er altijd tegen aan te zitten?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
Voor Dumawall ervaringen, stuur je maar een DM (we zijn er wel blij mee).quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:35 schreef NedKelly het volgende:
Toffe update weer.
Heb je wat info over dat pvc op de wc? Ik heb eerder ook al wel gekeken naar iets anders dan tegels, maar kom alleen maar op Dumawall uit en zoek andere patronen/kleuren/groottes.
De meeste mensen delen hun keukens niet opnieuw in, en meestal gaat dat ook gepaard met grondig verbouwen. Immers, als je je keuken opnieuw wil indelen zul je ook al je leidingen en afvoeren moeten verplaatsen en dan moeten de vloer en de vloerverwarming er dus sowieso weer uitquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Een vraag uit pure interesse;
Jouw uitleg snap ik compleet, maar stel dat je je keuken opnieuw wilt indelen, dan hou je dus ook standaard rekening met de vloerverwarming?
Het nadeel is natuurlijk dat je de vloerverwarming niet ziet, maar een radiator wel.
Ja hoor, wat wil je weten? Waar ik t gekocht heb? Of hoe makkelijk t te bevestigen was? Of waar je rekening mee moet houden?quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:35 schreef NedKelly het volgende:
Toffe update weer.
Heb je wat info over dat pvc op de wc? Ik heb eerder ook al wel gekeken naar iets anders dan tegels, maar kom alleen maar op Dumawall uit en zoek andere patronen/kleuren/groottes.
Je kan moeilijk je leidingen verleggen qua riolering en water met vloerverwarming. Dus je zal tot op zekere hoogte toch dezelfde indeling moeten houden. En vloer zonder vloerverwarming er in voel je echt, dus qua indeling zou ik zelf op t zelfde blijven zitten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 22:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Een vraag uit pure interesse;
Jouw uitleg snap ik compleet, maar stel dat je je keuken opnieuw wilt indelen, dan hou je dus ook standaard rekening met de vloerverwarming?
Het nadeel is natuurlijk dat je de vloerverwarming niet ziet, maar een radiator wel.
Heb je op de eindfoto van de keuken gelet? Daar is de stucloper al weer wegquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:49 schreef Seven. het volgende:
Mooie update weer! Ik ben ff niet mee met de stucloper, moet dat nou 6 weken blijven zitten?
Mooie vloer, en ook hele mooie tegeltjes op de WC boven. Heel tof patroon, zelfs al is het mislukt volgens jou.
Sinarp! Jewel je ziet t goedquote:Op woensdag 27 september 2023 08:48 schreef monsterd. het volgende:
Wow echt respect voor je doorzettingsvermogen, ik wou dat ik 10% van je spirit had. Wat ziet het er al fantastisch uit! Keuken is uiteindelijk dus van IKEA? En de deurtjes combinatie van Havstorp en…? Of zie ik dat niet goed?
Rechts van de kastenwand staat nu dwars op de keuken de eettafel. En links van de kastenwand t eten van de katten en het speelgoedkeukentje. Maar het is nog een beetje twijfel wat ik er van wil maken. De ruimte tegenover t eiland hetzelfde. Dat is echt een groot stuk en niemand heeft nog een idee gehad waar ik me in kan vindenquote:Op woensdag 27 september 2023 09:13 schreef SQ het volgende:
Prachtig, puala!
Wat komt er links en rechts van de kastenwand in de keuken? En had je ergens plattegronden van de nieuwe situatie?
Hout gebruik je in houten constructies en metal stud in betonnen constructies over t algemeen. Toeval wil ook dat dat precies zo uitkomt in dit huis. Er was wel metalstud gekocht, maar ik kon het qua hoogte niet kwijt.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom is een deel van je plafond metal stud en een deel hout?
Dat valt op zich best mee met lichte dagen, maar t is niet anders. Voordeel is wel dat het kantoor aan de andere kant echt een hele fijne ruimte is geworden en je er goed kasten kwijt kan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:40 schreef Tegan het volgende:
Indrukwekkende update weer.
Wc boven is leuk zo.
Toch wel jammer van het licht dat dat muurtje in de keuken moest blijven.
Ah nee joh niet schamen, hier gaan straks ook genoeg klussen blijven liggen. De deuren van t andere huis zijn ook pas de grondverf uit gegaan met de verkoop. En ik sluit niet uit dat dat straks net zo gaat zijn hier. En dan gaat het niet 3 jaar duren, maar wel 10 jaarquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:13 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Jemig. Als ik dit zo zie, begin ik me een beetje te schamen voor mijn huis waar echt nog steeds behoorlijke klussen gedaan moeten worden.
En wat heb jij een onwijs goed beeld van hoe dingen tot zijn recht kunnen komen!
Die IKEA puzzel is echt leuk! Kastjes bouwen
Vraag uit interesse en eigen belang; die achtergevel, is dat qua metselwerk 'netjes' afgewerkt en kan het ook zonder het hout, of is het hout echt bedoeld om er altijd tegen aan te zitten?
Ik wacht met smart op de volgende serie foto'squote:Op woensdag 27 september 2023 13:38 schreef Puala het volgende:
En dankjulliewel allemaal, ik word er een beetje verlegen van
Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar volgens mij op FB terug te vinden, het feuilleton van Laura van derquote:Op woensdag 27 september 2023 15:38 schreef Puala het volgende:
Willen jullie mee lachen en huilen?
Er is een hoop over van de keuken en het nodige is beschadigd geleverd. Ikea is gelukkig een fijne partij daarin en lost het tot op heden best goed op. De sinarp deurtjes en panelen (de donkere kleur vd foto's) zijn belabberd leverbaar, dus ze konden niet alles vervangen maar wel hetgeen over is op laten halen.
De transporteur was ingepland voor afgelopen maandag. Heerlijk, die grote dozen t huis uit! Zit ik op te wachtenen een paar 100 euro terug, ook lekker. Dus gewacht tot de chauffeur er was, ik moest heel even wat anders doen voor een half uur. Netjes mn zusje als back up geregeld, want ze bellen toch 30 min van tevoren. Moet goed komen.
15.15 Telefoon, u bent er niet de chauffeur is al weg u heeft pech.
Eh nee? afspraak is 30 min van tevoren bellen, laat m maar omdraaien.
Ik ga voor u kijken wat ik kan regelen, ik bel u terug.
5 min later telefoon, hij komt dr aan zorgt u dat er iemand is? Dus ik terug naar huis, ik wilde dit graag zelf doen.
iets voor 5'en maar gebeld waar de chauffeur bleef. Ze gingen m bellen, ik zou het nog horen.
...
...
...
...
Vandaag ikea maar gebeld, want ik denk dat de chauffeur zelf inmiddels ergens in nieuw zeeland zit en de weg niet meer weet. Die mevrouw vond mn humor wel leuk (danku) maar t verhaal wat minder. Ze ging de transporteur bellen en zou terugbellen.
Even later weer telefoon, wilt u mee lachen mevrouw? De transporteur geeft aan dat ze bij u het matras hebben opgehaald en dat het allemaal naar tevredenheid is opgelost. De foto van uw oprit en voordeur klopt bij de order, maar het product natuurlijk niet. Of slaapt u op uw kook eiland?
Ik ging stuk![]()
![]()
Maar goed, meer dan t op de mail zetten kon ze ook niet naar de transporteur. Dus het verhaal... dat moet nog een eind krijgen. Ik vind de transporteur een stelletje poffertjespannen en de spullen in mn woonkamer best irritant![]()
Ja die vraag was niet echt SMART gesteld.quote:Op woensdag 27 september 2023 13:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja hoor, wat wil je weten? Waar ik t gekocht heb? Of hoe makkelijk t te bevestigen was? Of waar je rekening mee moet houden?
Terug te vinden bij augustus 2020quote:Op woensdag 27 september 2023 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar volgens mij op FB terug te vinden, het feuilleton van Laura van der
Haar en de Ikea keuken is aan de ene kant triest maar ook hilarisch om te lezen (ze is schrijfster)
Dank, kreeg bezoek en net een eter dus kon het niet opzoeken. Heb toen zo moeten lachen, vooral haar schrijfstijlquote:Op woensdag 27 september 2023 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Terug te vinden bij augustus 2020
Ja, dat aspect had ik even over het hoofd gezienquote:Op woensdag 27 september 2023 13:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan moeilijk je leidingen verleggen qua riolering en water met vloerverwarming. Dus je zal tot op zekere hoogte toch dezelfde indeling moeten houden. En vloer zonder vloerverwarming er in voel je echt, dus qua indeling zou ik zelf op t zelfde blijven zitten.
Oegema?quote:Op woensdag 27 september 2023 15:38 schreef Puala het volgende:
Willen jullie mee lachen en huilen?
Er is een hoop over van de keuken en het nodige is beschadigd geleverd. Ikea is gelukkig een fijne partij daarin en lost het tot op heden best goed op. De sinarp deurtjes en panelen (de donkere kleur vd foto's) zijn belabberd leverbaar, dus ze konden niet alles vervangen maar wel hetgeen over is op laten halen.
De transporteur was ingepland voor afgelopen maandag. Heerlijk, die grote dozen t huis uit! Zit ik op te wachtenen een paar 100 euro terug, ook lekker. Dus gewacht tot de chauffeur er was, ik moest heel even wat anders doen voor een half uur. Netjes mn zusje als back up geregeld, want ze bellen toch 30 min van tevoren. Moet goed komen.
15.15 Telefoon, u bent er niet de chauffeur is al weg u heeft pech.
Eh nee? afspraak is 30 min van tevoren bellen, laat m maar omdraaien.
Ik ga voor u kijken wat ik kan regelen, ik bel u terug.
5 min later telefoon, hij komt dr aan zorgt u dat er iemand is? Dus ik terug naar huis, ik wilde dit graag zelf doen.
iets voor 5'en maar gebeld waar de chauffeur bleef. Ze gingen m bellen, ik zou het nog horen.
...
...
...
...
Vandaag ikea maar gebeld, want ik denk dat de chauffeur zelf inmiddels ergens in nieuw zeeland zit en de weg niet meer weet. Die mevrouw vond mn humor wel leuk (danku) maar t verhaal wat minder. Ze ging de transporteur bellen en zou terugbellen.
Even later weer telefoon, wilt u mee lachen mevrouw? De transporteur geeft aan dat ze bij u het matras hebben opgehaald en dat het allemaal naar tevredenheid is opgelost. De foto van uw oprit en voordeur klopt bij de order, maar het product natuurlijk niet. Of slaapt u op uw kook eiland?
Ik ging stuk![]()
![]()
Maar goed, meer dan t op de mail zetten kon ze ook niet naar de transporteur. Dus het verhaal... dat moet nog een eind krijgen. Ik vind de transporteur een stelletje poffertjespannen en de spullen in mn woonkamer best irritant![]()
quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:20 schreef Puala het volgende:
Okay en dan zijn jullie helemaal bij na deze update
Ik keek op FOK! zag 'Puala' staan als laatste user die gereageerd had in je eigen topic, ik denk...foto's?! En ja hoor, foto's, dus direct 21 Jump Street op een andere tab op pauze en genieten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Episch!!
Although een heeeeeeee klein puntje van kritiek, als dat mag (want eigenlijk mag dat niet want ik ga never ever nooit niet kunnen wat jij hier al meerdere keren doet in huizen), maar....die kastjes boven het werkblad in je keuken...die lijken deurtjes te hebben, en die deurtjes lijken allemaal scheef te hangen t.o.v. van elkaar...?Breitling - Instruments for Professionals
Deurtjes stel je als laatste, als alles hangt. En zo ver ben ik helaas nog nietquote:Op zondag 1 oktober 2023 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik keek op FOK! zag 'Puala' staan als laatste user die gereageerd had in je eigen topic, ik denk...foto's?! En ja hoor, foto's, dus direct 21 Jump Street op een andere tab op pauze en genieten.
Episch!!
Although een heeeeeeee klein puntje van kritiek, als dat mag (want eigenlijk mag dat niet want ik ga never ever nooit niet kunnen wat jij hier al meerdere keren doet in huizen), maar....die kastjes boven het werkblad in je keuken...die lijken deurtjes te hebben, en die deurtjes lijken allemaal scheef te hangen t.o.v. van elkaar...?
Oh oke, nee ik dacht 'dit is 't' maar zie je, ik heb geen idee waar ik over praat, dus misschien moet ik beter gewoon weer m'n muil houden en verder gaan met plaatjes kijken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Deurtjes stel je als laatste, als alles hangt. En zo ver ben ik helaas nog nietdus dat klopt helemaal dat t schots en scheef is.
Oh nee joh, gewoon lekker reageren!quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh oke, nee ik dacht 'dit is 't' maar zie je, ik heb geen idee waar ik over praat, dus misschien moet ik beter gewoon weer m'n muil houden en verder gaan met plaatjes kijken.
Metod kasten, komen nog lades in en een uittrekbare plank als die past (nog niet gekocht). En een aanrechtblad dr bovenop. Evt heb ik artikelnr’s voor je als je wilt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:39 schreef Leandra het volgende:
Heb je de wasmachine en droger ook op Ikeakasten staan? Welke?
En een apart bovenblad erop zo te zien?
Zou je dat ook los aandurven of alleen tussen een muur en/of kasten?quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Metod kasten, komen nog lades in en een uittrekbare plank als die past (nog niet gekocht). En een aanrechtblad dr bovenop. Evt heb ik artikelnr’s voor je als je wilt.
Metod pootjes alleen zijn vrij wankel, het staat hier pas stevig sinds t vast zit aan de muur. Maar je kan die pootjes ook vervangen door een houten frame van bijv 44x69mm hout als je handig bent. Dan zou ik t wel aandurven. Heb je wel wat meer afwerk panelen nodig, keukenkastjes zijn niet echt mooi zonder bedekkingspaneel.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zou je dat ook los aandurven of alleen tussen een muur en/of kasten?
Nee idd.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Metod pootjes alleen zijn vrij wankel, het staat hier pas stevig sinds t vast zit aan de muur. Maar je kan die pootjes ook vervangen door een houten frame van bijv 44x69mm hout als je handig bent. Dan zou ik t wel aandurven. Heb je wel wat meer afwerk panelen nodig, keukenkastjes zijn niet echt mooi zonder bedekkingspaneel.
Ik kijk morgen voor jequote:Op zondag 1 oktober 2023 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd.
Maar ik wil de artikelnummers wel hebben, geen muur aan een zijkant maar ik ga eens bedenken of ik daar nog wat mee kan.
Super!quote:
Bij ons staan ze met een pas stuk naar de muur en aan de andere kant van de muur af met haaks de andere kasten erop. Op inderdaad een houten frame. Staat we al bijna 4 jaar zonder problemen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd.
Maar ik wil de artikelnummers wel hebben, geen muur aan een zijkant maar ik ga eens bedenken of ik daar nog wat mee kan.
Wat zij vraagt. Edit: al beantwoord!quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:39 schreef Leandra het volgende:
Heb je de wasmachine en droger ook op Ikeakasten staan? Welke?
En een apart bovenblad erop zo te zien?
Mijn wasmachine en droger staan tegen een schuine wand, dus ik kan nergens iets aan een muur bevestigen, ze staan nu al een eind van een muur, en als ze hoger staan nog verder.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:36 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bij ons staan ze met een pas stuk naar de muur en aan de andere kant van de muur af met haaks de andere kasten erop. Op inderdaad een houten frame. Staat we al bijna 4 jaar zonder problemen.
Kasten staan bij ons niet op poten maar op een rechthoek van houten balkjes, op de kasten ligt een werkblad, staat dus nergens vast aan de muur.quote:Op zondag 1 oktober 2023 23:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn wasmachine en droger staan tegen een schuine wand, dus ik kan nergens iets aan een muur bevestigen, ze staan nu al een eind van een muur, en als ze hoger staan nog verder.
Los van het feit dat het geen muren zijn maar knieschotten.
Zijn deze kastenquote:Op zondag 1 oktober 2023 23:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat zij vraagt. Edit: al beantwoord!
En wow, supermooi al, zelfs al zit je eigenlijk nog middenin de verhuizing. Je kantoor. Heel erg tof met al die planten
. Verder is eigenlijk alles mooi gewoon.
Oh, dan kan het dus gewoon.quote:Op zondag 1 oktober 2023 23:19 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Kasten staan bij ons niet op poten maar op een rechthoek van houten balkjes, op de kasten ligt een werkblad, staat dus nergens vast aan de muur.
Kast is 402.055.37quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en laten we eens @Seven en @Six na doen met een polletje![]()
POLL
De poll gaat over jouw mening, niet over die van mij.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef Puala het volgende:
21 stemmen en geen posts, durven jullie je mening niet te geven?
Ik hoop vooral dat de meerderheid het goed heeftquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef Puala het volgende:
Ik vind het persoonlijk te felgroen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef Puala het volgende:
Ditquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:56 schreef SV-tje het volgende:
De kleur bij het hout is wel passend, maar bij de rest van het huis vind ik het niet zo’n succes en ik heb een vermoeden jij ook niet.
Ik zie de update net en ik ben fan!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef Puala het volgende:
En wat is jouw mening dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De poll gaat over jouw mening, niet over die van mij.
Ik vind het geen mooie kleur.quote:
Zwart is echt mooi bij dat hout. Dan komt het hout veel mooier naar voren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:03 schreef Puala het volgende:
Maar als t een andere kleur wordt he.. Welke dan?
[poll=6230]
Super, thnx!quote:Op maandag 2 oktober 2023 08:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Kast is 402.055.37
Lade er in 203.193.61
Ladefront wit 302.054.39
Glasinzet lade 502.388.58
Bedekkingspaneel is 102.978.83
T betonachtige blad is 303.954.39
Eens, dat denk ik ook, maar ik vind zwarte kozijnen/deuren dan weer niet heel erg.... mijn favoriet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:11 schreef Managarm het volgende:
[..]
Zwart is echt mooi bij dat hout. Dan komt het hout veel mooier naar voren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
[ Bericht 1% gewijzigd door yinu op 08-10-2023 12:28:05 (plaatjes even in spoiler) ]
quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:20 schreef Puala het volgende:
Okay en dan zijn jullie helemaal bij na deze update
Nog even dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Diep respect.
Voor binnen zijn de kleurtjes ook gekozen en t behang ook alquote:Op zondag 8 oktober 2023 18:01 schreef BE het volgende:
Ja, beter!
Jij maakt er hoe dan ook met de tuin toch wel verder je hele eigen ding van!
En binnen trouwens ook!
quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:51 schreef Puala het volgende:
Okay de verlossing dan maar!Wel vermakelijk dit zo
![]()
Ik had 4 kleuren die het konden worden. Dit waren alle 4 groentinten maar vrij verschillend en de 1 wat meer richting grijs of beige dan de ander. Maar deze groen stond het beste bij de voorgevel en die ramen moeten ook nog. Ik wil geen verschil tussen voor/achter of boven/beneden![]()
Maar helaas is het in combinatie met het hout, wat behandeld is en niet meer grijs gaat worden wel heftig gebleken. Op basis van het staaltje, 2x2 cm was het echt prachtig. En ik vind het ook nog steeds geen idiote combinatie, het is alleen geen combinatie waar ik op de lange termijn blij mee blijf. Ik heb nog een pot groen over en ik sluit niet uit dat die nog gebruikt gaat worden met wat anders van hout in de tuin.
En daarmee zijn we gewoon weer lekker terug gegaan naar mn old skool safe choice... RAL 9005![]()
Die had in eerste instantie niet de voorkeur ivm meer onderhoud nodig. Maar het is gewoon het mooiste bij de gevel en de rest van de toekomstige tuin keuzes.Ook mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Het is red class en ik heb het behandeld met Remmers HK Lazuurquote:Op zondag 8 oktober 2023 19:30 schreef tux87 het volgende:
Hoe heb jij je gevelbekleding behandeld tegen vergrijzen? En welke houtsoort is dit?
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:59 schreef Puala het volgende:
Vorig weekend heb ik geschilderdAlles in de grondverf en daarna de pot open met lak. En het resultaat na 1 laag;
De rest nog niet gelezen, maar ik vind dit echt een fantastische kleurcomboSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en laten we eens @:seven en @:six na doen met een polletje![]()
[poll=6227]
Oh... het is nu zwart
Ook best leuk trouwens.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
Komt er met Remmers HL Lazuur echt een beits laag overheen, of ziet het er nog redelijk uit als naturel hout?quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is red class en ik heb het behandeld met Remmers HK Lazuur
Ik dacht, oh dat zou hier ook wel mooi zijn en nu is het zwart.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De rest nog niet gelezen, maar ik vind dit echt een fantastische kleurcombo
Oh... het is nu zwart
Naturel hout, t trekt er echt in ipv bovenop te liggen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Komt er met Remmers HL Lazuur echt een beits laag overheen, of ziet het er nog redelijk uit als naturel hout?
[..]
Ik dacht, oh dat zou hier ook wel mooi zijn en nu is het zwart.
Tof, ik schrijf het op!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Naturel hout, t trekt er echt in ipv bovenop te liggen.
En bij al dit soort olie producten zal je een zwarte aanslag gaan bemerken: dat is geen viezigheid maar nuttige schimmel.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tof, ik schrijf het op!
Veel succes met je klus, wat doe je toch mooie dingen!
Oh dankjewel, ik heb ook zwarte schimmel op mijn hout, maar dat hoort dua zo.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:05 schreef PJ het volgende:
[..]
En bij al dit soort olie producten zal je een zwarte aanslag gaan bemerken: dat is geen viezigheid maar nuttige schimmel.
Een schimmel die hout niet aanvreet, maar juist conserveert. Het klinkt vreemd, maar het kan. Elke van Nieuwenhuijzen promoveert woensdag 7 november op zwarte schimmels op geolied hout die zich gedragen als een ‘biofinish’. Dit laagje kleurt het hout en beschermt het tegen houtrot en degradatie door zonlicht. Een bijkomend voordeel: de schimmel repareert vanzelf beschadigingen in de beschermlaag.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:51 schreef Puala het volgende:
Okay de verlossing dan maar!Wel vermakelijk dit zo
![]()
Ik had 4 kleuren die het konden worden. Dit waren alle 4 groentinten maar vrij verschillend en de 1 wat meer richting grijs of beige dan de ander. Maar deze groen stond het beste bij de voorgevel en die ramen moeten ook nog. Ik wil geen verschil tussen voor/achter of boven/beneden![]()
Maar helaas is het in combinatie met het hout, wat behandeld is en niet meer grijs gaat worden wel heftig gebleken. Op basis van het staaltje, 2x2 cm was het echt prachtig. En ik vind het ook nog steeds geen idiote combinatie, het is alleen geen combinatie waar ik op de lange termijn blij mee blijf. Ik heb nog een pot groen over en ik sluit niet uit dat die nog gebruikt gaat worden met wat anders van hout in de tuin.
En daarmee zijn we gewoon weer lekker terug gegaan naar mn old skool safe choice... RAL 9005![]()
Die had in eerste instantie niet de voorkeur ivm meer onderhoud nodig. Maar het is gewoon het mooiste bij de gevel en de rest van de toekomstige tuin keuzes.Mooi, wat groen erbij (lees plant, geen verfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en het is nog mooier.
Ik wil een plant plaatsen die zonder dat de buren t merken de komende jaren een 20-30 cm boven de schutting uit komt en er dan op een natuurlijke manier "ineens is" en met een klimplant bereik ik dat geloof ik niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:14 schreef Managarm het volgende:
Een klimplant (kan ook meerdere soorten) tegen de schutting een idee?
[..]
Je kan ook een niet woekerende bamboe nemen, Fargesia's zijn er in diverse soorten.
Bamboe had ik nog niet aan gedacht, wel interessant om mee te nemen in de afweging. Die andere 2 stonden idd al op de shortlistquote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:12 schreef Tink89 het volgende:
Liguster https://www.hogehagen.nl/haagplanten/liguster, laurier https://www.hogehagen.nl/haagplanten/laurier of een niet-woekerende bamboe? https://www.hogehagen.nl/haagplanten/niet-woekerende-bamboe
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:17 schreef Puala het volgende:
De beneden verdieping is een heel eind opgeruimd en af, dus het werd wel tijd voor een foto ronde. Helaas werd het sneller donker tijdens de foto's dan ik had verwacht, dus het grootste deel is wel met de lampen aan. Maar het geeft allicht een beeld![]()
ivm hoeveelheid wel ff onder spoilertje
Nu al heel gezelligSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Mooie afmetingen, je meubels passen heel mooi. Dat keukentje naast de keuken is lief
.
Hele mooie basis neergezet, en nu kunnen de kleinere meukjes hun definitieve plek vinden.Resistance is futile.
Het is een benedenverdieping van ruim 70m2, op zich mag dat ook wel ruimtelijk aanvoelenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat ik echt waanzinnig mooi vind is hoe ruimtelijk het geheel is, petje af!
Er is in theorie een volgend project, maar dat hangt af van timingquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:38 schreef yinu het volgende:
Wauw, fantastisch! Je wordt er steeds sneller in… ben benieuwd hoe het volgende huis wordt
Maarum, nooit overwogen om dit voor anderen te (gaan) doen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:30 schreef Puala het volgende:
Er is in theorie een volgend project, maar dat hangt af van timingGrote kans dat dat hem niet gaat worden en ik gewoon lekker jaren hier blijf genieten
Daarom zeg ik ook, het hangt van timing af. Want ik heb echt geen zin om weer zelf zo'n bak werk te gaan verzetten. Mn spullen inpakken en uitpakken prima, maar ik ga niet meer slopen. En ik ga niet meer bouwen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:41 schreef BE het volgende:
Grapje toch?
![]()
Waar haal je de energie vandaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan moet ik ook garant kunnen staan voor de kwaliteit en dan kom je toch al snel bij een bouwkundige opleiding en bijbehorende papieren uit. En dat wil ik niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Maarum, nooit overwogen om dit voor anderen te (gaan) doen?I.p.v. altijd maar verhuizen
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is een benedenverdieping van ruim 70m2, op zich mag dat ook wel ruimtelijk aanvoelen
[..]
Er is in theorie een volgend project, maar dat hangt af van timingGrote kans dat dat hem niet gaat worden en ik gewoon lekker jaren hier blijf genieten
[ Bericht 50% gewijzigd door Puala op 22-10-2023 12:01:11 ]
Ja t is gewoon een beetje balen. Er zijn ook genoeg leuke gesprekken, dus t is geen modder gooien/ruzie. Maar hun argument wat tijdens de verbouwing veel werd gebruikt "we moeten t wel samen doen" blijkt wel een wassen neus.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:24 schreef yinu het volgende:
Dat is wel heel irritant. Je kunt je buren niet uitzoeken helaas maar wat zou dat fijn zijn.
Ja t is gewoon bagger als je dat naast je hebt. Maar de kans dat je t 2x treft is niet heel groot.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:25 schreef Piles het volgende:
Zuur
En herkenbaar ook. We hadden hier hele chille buren, maar sindskort AmsterdammersLuid van stem, luid van muziek, bbq, vuurschaal én rookkast in de tuin (en wind altijd onze kant op).
Je kan nog zo'n mooi huis vinden (locatie), maken (verbouwen), maar buren...
Wij zijn ook aan het rondkijken, maar ben dan ook weer bang om het nóg slechter te treffen. Vooral omdat we een heel chill (huur)huis hebben.
Precies dit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat ik echt waanzinnig mooi vind is hoe ruimtelijk het geheel is, petje af!
Ik denk dan altijd maar aan die mensen uit Leersum die ook dachten dat ze lekker vrijstaand gingen wonen...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:28 schreef Puala het volgende:
Een volgend huis mag wmb vrijstaand zijn en op minimaal 5m afstand van de buren. Zal vast een hoop risico op gedoe wegnemen.
T begon bij mij na 3-4 weken, dus sterkte alvast.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:46 schreef Seven. het volgende:
Bohhh, ik hoop dat onze buren schappelijker zijn dan de jouwe!
Tot zover 1x een moment gehad waarbij de buurman zich afvroeg hoe lang we nog bezig zouden zijn ivm studeren van zijn dochter.
Zeiksnorren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:34 schreef Puala het volgende:
[..]
T begon bij mij na 3-4 weken, dus sterkte alvast.
De vorige keer was t alleen met verbouwen, gelukkig was t daarna gewoon normaal. Niet de deur plat lopen, maar af en toe een praatje op straat. Of met een pakketje uitwisselen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:01 schreef sigme het volgende:
Wat vervelend, @:puala
Als ik het me goed herinner heb je wel wat ervaring met vervelende buren...
Ik bedoel langer geleden, in je huurhuis.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:05 schreef Puala het volgende:
[..]
De vorige keer was t alleen met verbouwen, gelukkig was t daarna gewoon normaal. Niet de deur plat lopen, maar af en toe een praatje op straat. Of met een pakketje uitwisselen.
Oh ja, datquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bedoel langer geleden, in je huurhuis.
Dit zijn de 3 kleuren voor de benedenverdieping, de keuze is voor de wand die op de foto staatquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:04 schreef Molo het volgende:
Heb je meer contextinformatie wat er verder in the ruimte staat of komt?
Tot ongeveer uurtje of 4 volle zon, daarna gaat ie om t huis heen naar vorenquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:14 schreef AirwiN het volgende:
Hoeveel zon krijgt die muur overdag? Bij veel zon zou ik de onderste kiezen, anders de bovenste.
Dan ga ik voor de onderste.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Tot ongeveer uurtje of 4 volle zon, daarna gaat ie om t huis heen naar voren
Dat is de IG KH K-369quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bovenste of middelste.
Welke kleur is die bovenste? Ik heb nog zoiets voor een tafel nodig.
En de andere twee kleuren?quote:
Gratefully grassquote:Op maandag 23 oktober 2023 16:22 schreef Puala het volgende:
[..]
KH IG KH K-348 & PPG1115-7 ofwel gratefully grass
ja fantastisch tochquote:Op maandag 23 oktober 2023 19:57 schreef yinu het volgende:
[..]
Gratefully grassWie verzint die namen toch?
Jemig,doe je tegelen ook gewoon zelf?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:55 schreef Puala het volgende:
Hoppa meters in de badkamer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet nog voegen hoor, zo snel ga ik ook niet![]()
Los van het feit dat ik deze renovatie een mega-prestatie vindquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig,doe je tegelen ook gewoon zelf?
Jazeker!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig,doe je tegelen ook gewoon zelf?
Je koopt een nis, maakt een gat in de muur groot genoeg voor de nis. Houd rekening met de dikte van tegels ed. Dat tegel je, voeg je. En dan plak je de nis in de muur. Zet je je douche spullen dr in en kan je het pakken als je gaat douchenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:51 schreef Seven. het volgende:
Jammer van het deurtje... Hoe werkt dat met zo'n inbouwnis? Asking for a friend
quote:Op zaterdag 4 november 2023 07:58 schreef Seven. het volgende:
Ik kwam hier even loeren voor paneeldeur inspiratie. Maar ik denk dat ik de topics over je vorige huis ff door moet spitten.
Kloptquote:Op zaterdag 4 november 2023 10:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi. Dit zijn de stompe deuren als ik het goed zie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de timmerman is geweest om te kijken of hij de kozijnen boven wilt plaatsen en dat is akkoord. Moet nog wat dingen regelen voor hij aan de slag kan, maar mogelijk eind deze maand, maar waarschijnlijk dec gaan de nieuwe kozijnen er inDan heb ik boven geen enkelglas meer, maar lekker HR++ en dat vind ik best fijn
![]()
Dankjewel. Ben zelf ook wel content over de combi van de 2 tegels en het voegjequote:
Heeft het hout ook nog een constructieve functie of is het alleen voor de sier?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:08 schreef Puala het volgende:
Eerst eventjes nog gespeeld met wat hout boven op de logeerkamer ()
Voor de sierquote:Op donderdag 16 november 2023 18:23 schreef sigme het volgende:
Petje af hoor
[..]
Heeft het hout ook nog een constructieve functie of is het alleen voor de sier?
quote:Op donderdag 16 november 2023 18:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor de sierIk zocht iets om de XXL kamer een beetje knusser te laten lijken en ik heb wel het idee dat dat hier mee gaat lukken. Misschien dat ik t linker muurtje ook nog wel meepak.
Er moet nog genoeg gebeuren hoor, dus het is niet ineens af denk ikquote:Op donderdag 16 november 2023 19:42 schreef deadly_kiss het volgende:
Ziet er weer tiptop uit![]()
Maar ehh, wil je niet zo snel gaan?
Anders is dit topic zo snel "af"
..tenzij je volgend jaar weer gaat verhuizen![]()
Zou ik zeker doen. Dat zal het knusse effect versterken omdat de lambrisering de kamer omarmt in plaats van op 1 muur is geplaatst.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor de sierIk zocht iets om de XXL kamer een beetje knusser te laten lijken en ik heb wel het idee dat dat hier mee gaat lukken. Misschien dat ik t linker muurtje ook nog wel meepak.
Ik twijfel nog of de kasten blijven staan waar ze staan. Het kan ook zijn dat het bed op de plek komt waar nu 2 kasten staan en de kasten op de plek van de linker muur. Dus dat moet ik eerst besloten hebben voor ik wel of niet iets verleng qua lambriseringquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:41 schreef archito het volgende:
[..]
Zou ik zeker doen. Dat zal het knusse effect versterken omdat de lambrisering de kamer omarmt in plaats van op 1 muur is geplaatst.
Ik ga komende week mijn aankoopmakelaar eens bellen om te kijken of ie een x langs wilt komen. Die is benieuwd wat ik er van heb gemaakt en ik ben wel benieuwd naar een waarde indicatiequote:Op zaterdag 18 november 2023 19:36 schreef Seven. het volgende:
Mooi hoor. Radicaal geweest met de indeling, enorme verbetering! En wat @:Managarm zegt, het was echt raar met die TV naast de deur. Nu is het een logische en prettige flow en zonder dat kun je nog zoveel oog hebben voor inrichting maar dan wordt het gewoon niet wat. Het huis heeft nu wat het nodig heeft
.
Dit is wasmachine en drogerquote:Op zaterdag 18 november 2023 23:38 schreef UitStraling het volgende:
Vind het knap dat je door het oude huis heen hebt kunnen kijken om er zoiets van te maken![]()
En ik wil nu ook een tweede wasmachine
Shit, ja twee nieuwe vaatwassers staan hier al in bestelling door jouw schuld, beetje decadent gemak en luxe maakt het leven zoveel lekkerder.quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit is wasmachine en droger![]()
Ik heb alleen 2 vaatwassers en 2 combi ovens
Mwahahaha, uiteindelijk gaat iedereen over op 2 vaatwassersquote:Op zaterdag 18 november 2023 23:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit is wasmachine en droger![]()
Ik heb alleen 2 vaatwassers en 2 combi ovens
Wat heeft het je alles bij elkaar eigenlijk gekost?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ga komende week mijn aankoopmakelaar eens bellen om te kijken of ie een x langs wilt komen. Die is benieuwd wat ik er van heb gemaakt en ik ben wel benieuwd naar een waarde indicatieBen wel benieuwd wat het omgooien van de indeling en paar m2 aanbouwen heeft gedaan.
Ik heb de ruimte nietquote:Op zondag 19 november 2023 00:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwahahaha, uiteindelijk gaat iedereen over op 2 vaatwassers.
Ja jullie "schuld"quote:Op zondag 19 november 2023 00:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja daarvan zit ik dus al een tijdje te denken of ik dat wil delen. Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Aan de ene kant zou ik t wel willen vertellen, anderzijds wie heeft er mee te maken?quote:Op zondag 19 november 2023 00:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat heeft het je alles bij elkaar eigenlijk gekost?
Het geeft andere potentiële verbouwers en huizenzoekers misschien wel beeld van wat zoiets nou eigenlijk kost (als je zelf verdomde handig bent dan), maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou!quote:Op zondag 19 november 2023 09:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja daarvan zit ik dus al een tijdje te denken of ik dat wil delen. Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Aan de ene kant zou ik t wel willen vertellen, anderzijds wie heeft er mee te maken?
Dat snap ik, maar het geeft tegelijkertijd ook wel ff wat persoonlijke informatie random op internetquote:Op zondag 19 november 2023 09:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het geeft andere potentiële verbouwers en huizenzoekers misschien wel beeld van wat zoiets nou eigenlijk kost (als je zelf verdomde handig bent dan), maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou!
Ik heb geen eens ruimte voor 1 vaatwasser... En ook niet het bestek en servies om 1 te vullen...quote:Op zondag 19 november 2023 00:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar dan nog zijn er zo ontiegelijk veel variabelen dat het appels met peren vergelijken is.quote:Op zondag 19 november 2023 09:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het geeft andere potentiële verbouwers en huizenzoekers misschien wel beeld van wat zoiets nou eigenlijk kost (als je zelf verdomde handig bent dan), maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals het er naar uit ziet is de verbouwing net iets duurder geweest dan de waardevermeerdering van de woning, dus is het mogelijk de investering niet helemaal waard geweest qua financiën. Maar er zijn natuurlijk meer redenen dan alleen de bankrekening
[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 19-11-2023 15:20:05 ]
quote:Op zondag 19 november 2023 15:09 schreef Puala het volgende:
Oke, ik wil wel delen wat t uiteindelijk allemaal ongeveer gekost heeft.
Het zijn totaalbedragen per post, mochten er vragen zijn mag dat uiteraard
Heel netjes gedaan hoor, mijn complimenten! (Zowel uitvoering als kosten, ik bedoel beiden)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals het er naar uit ziet is de verbouwing net iets duurder geweest dan de waardevermeerdering van de woning, dus is het mogelijk de investering niet helemaal waard geweest qua financiën. Maar er zijn natuurlijk meer redenen dan alleen de bankrekeningDe wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
Ik denk dat ik niet zou willen weten wat het had gekost als ik alles had uitbesteed. Ik denk dat je het gerust keer 2? had kunnen doen.quote:Op zondag 19 november 2023 15:15 schreef koentjuh18 het volgende:
Net budget Puala! De kosten vallen me enorm mee, maar scheelt ook dat je relatief veel zelf doet natuurlijk :-)
Mooi geworden!
Oh ja, makkelijkquote:Op zondag 19 november 2023 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet zou willen weten wat het had gekost als ik alles had uitbesteed. Ik denk dat je het gerust keer 2? had kunnen doen.
Zeker! Wij hebben ongeveer alles laten doen (drie kleine kinderen, dan is zelf klussen echt een 12 jaren plan) en dat was drie jaar terug al ongeveer factor 2.quote:Op zondag 19 november 2023 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet zou willen weten wat het had gekost als ik alles had uitbesteed. Ik denk dat je het gerust keer 2? had kunnen doen.
Ja en er zitten wat dingen in die echt niet goedkoop zijn. 3x dubbele openslaande deuren is gewoon duur bijv.quote:Op zondag 19 november 2023 15:24 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Zeker! Wij hebben ongeveer alles laten doen (drie kleine kinderen, dan is zelf klussen echt een 12 jaren plan) en dat was drie jaar terug al ongeveer factor 2.
Ik kon heel erg veel puin kwijt in de kruipruimtequote:Op zondag 19 november 2023 15:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, makkelijk. Maar netjes gebudgetteerd hoor
.
Die containers vallen nog mee trouwens. Ik raakte hier op een gegeven moment de tel kwijt hoeveel containers er voor de deur gestaan hebben. In de stoep voor ons huis zit nu een "kuil" door al die vrachtwagens die er bouwcontainers gelost en geladen hebben
.
Als ik de foto met de rekensom goed interpreteer was het 355 m2 voor de stukadoor en dat lijkt wel redelijk te kloppen als ik hem uitrekenquote:Op zondag 19 november 2023 16:40 schreef Seven. het volgende:
Netjes @:puala ! Je badkamer met name, dat kost ons het dubbele (aannemer). Stucen valt voor ons ook 3k duurder uit, maar mogelijk heeft dat te maken met aantal m2. Wij betalen 25 euro per m2.
En voor dat geld zelfs nog zonnepanelen en warmtepomp.
Duidelijk veel zelf gedaan en vaker met dit bijltje gehakt.
Goeie vraag! Ja die zit hier ook in, dat heb ik zelf betaald en gedeclareerd, dus is onterecht gekomen in de post bouwmarkt.quote:Op zondag 19 november 2023 17:20 schreef tux87 het volgende:
Keurig budget inderdaad. Zitten je staalconstructies hier ook in?
Ik had dat met van die architraven. Voor de meters die ik nodig had kon ik hout en een frees kopen!quote:Op zondag 19 november 2023 15:28 schreef Puala het volgende:
Wat trouwens ook echt duur is geworden zijn plinten. Serieus niet grappig. Ikea had goedkopere, maar die hebben ook ineens de prijs omhoog gegooid van 7,50 naar 9,99. Belachelijk.
Ah kijk, daar is mijn excuus voor mijn traagheidquote:Op zondag 19 november 2023 15:24 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Zeker! Wij hebben ongeveer alles laten doen (drie kleine kinderen, dan is zelf klussen echt een 12 jaren plan) en dat was drie jaar terug al ongeveer factor 2.
Oh, dat valt nog best mee! Die betonvloer valt mij wel tegen (vooral omdat wij volgend jaar willen storten) Hoeveel m2 was dat? En is dat dan incl. Bekisting en de hele reut?quote:Op zondag 19 november 2023 17:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Goeie vraag! Ja die zit hier ook in, dat heb ik zelf betaald en gedeclareerd, dus is onterecht gekomen in de post bouwmarkt.
Constructieve berekening + tekening was 450 euro incl
Staal + plaatsing 1800 euro incl
Ik denk dat het uiteindelijk nog best mee valt hoor. Dit waren 2 stortingen.quote:Op zondag 19 november 2023 18:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, dat valt nog best mee! Die betonvloer valt mij wel tegen (vooral omdat wij volgend jaar willen storten) Hoeveel m2 was dat? En is dat dan incl. Bekisting en de hele reut?
Ik vond het ook weinig containers, vooral omdat het kleintjes zijn. Wij zijn ook de tel kwijtgeraakt. Een stuk of 12 van 10 kuub ofzo.quote:Op zondag 19 november 2023 15:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, makkelijk. Maar netjes gebudgetteerd hoor
.
Die containers vallen nog mee trouwens. Ik raakte hier op een gegeven moment de tel kwijt hoeveel containers er voor de deur gestaan hebben. In de stoep voor ons huis zit nu een "kuil" door al die vrachtwagens die er bouwcontainers gelost en geladen hebben
.
Dat snap ik, volgorde die je noemt moet trouwens net wat andersquote:Op zondag 19 november 2023 18:46 schreef Zedi het volgende:
Serieus veel werk voor een “beperkt” budget…
Ik wil eigenlijk vloerverwarming beneden (laten) leggen en dan de boel laten stucen, nieuwe schuifpui en dan stopcontacten verplaatsen en een nieuwe vloer maar m’n bierviltjes berekening qua wat dat ongeveer gaat kosten is een serieuze horde 🤑 Alles laten doen is duur…
Haha, nou in dit tempo kom ik wel op 12 jaar. De paar klussen “die ik zelf wel zou doen” zijn nog steeds niet volledig af na drie jaar 🤣quote:Op zondag 19 november 2023 18:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah kijk, daar is mijn excuus voor mijn traagheid.
Al is 12 jaar wel overdreven hoor. 4 jaar & counting nu. Waarvan 1 jaar met 2 kinderen en 3 jaar met 3 kinderen.
Er zit nu veel gras in en ik heb een hekel aan grasmaaien. En ook geen ruimte voor een grasmaaier in de schuur.quote:Op zondag 19 november 2023 19:33 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Haha, nou in dit tempo kom ik wel op 12 jaar. De paar klussen “die ik zelf wel zou doen” zijn nog steeds niet volledig af na drie jaar 🤣
Maar das off-topic.
Puala, moet er nog veel aan de tuin gebeuren? Of is dat nog een langertermijn plan?
Op die manier heb ik het meeste van mijn gereedschap aan mijzelf en in het huishoudpotje goedgepraatquote:Op zondag 19 november 2023 17:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik had dat met van die architraven. Voor de meters die ik nodig had kon ik hout en een frees kopen!
Meerrrrrr foto’s pleasequote:Op maandag 20 november 2023 17:11 schreef Puala het volgende:
En drogen na de laatste laag beits
[ afbeelding ]
Is t net zo mooi als een nieuwe tafel? Nee, maar is het beter dan wat het was? Zeer zeker
Moet nog even drogen, t glimt nu allemaal te erg om er mooie foto's van te kunnen maken. Het onderstel moet ik nog zwart maken trouwens, misschien dat ik vanavond nog wel ff op mn rug onder de tafel ga liggenquote:
Haha die snap ik welquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:00 schreef yinu het volgende:
Fantastische hack van de eettafel!
Verder krijg ik bij deze topictitel altijd mevrouw stemband-vibes…
oh jee, wat een dwama je moest ff wachten op detailsquote:
Sorry, vergeten mijn PI aan te passenquote:Op zondag 17 december 2023 18:25 schreef Puala het volgende:
[..]
oh jee, wat een dwama je moest ff wachten op details
Ik ga @Puala gewoon inhuren voor ideeënquote:Op zondag 17 december 2023 18:59 schreef BE het volgende:
Zo mooi weer!![]()
Ooit wil ik ook weer een keer zo volledig all over en dan ben jij mijn inspiratie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |