Jaren geleden heb ik via
marktplaats een keer een eettafel op de kop getikt. Hij werd aangeboden als een dure designtafel welke was geverfd. We noemen t ook wel zweeds design van dat blauw gele warenhuis, t was gewoon een ikea tafel
Dat ding heeft me 15 euro gekost en heeft in het 1e klushuis al gestaan. En af en toe hebben we een beetje upjes en downtjes met elkaar. Hij heeft al een keer op
marktplaats gestaan, maar niemand wilde er eigenlijk iets voor geven. En ja wegdoen vond ik ook zonde. Dus is de tafel weer mee verhuisd en staat nu voor het raam.
Ik vond hem op dit moment al een tijdje niet zo leuk meer. En ik had alweer zitten kijken bij diverse winkels voor een nieuwe eettafel, maar potjandorie wat zijn die duur (!!) en wat is er veel keuze. Ik weet eigenlijk wel wat ik wil, iets deens ovaals met een mooie houtprint of zwart. Of gecombineerd. En dan nieuwe stoelen er aan, dezelfde als ik bij mijn bureau heb gekocht.
En vorige week kwam ineens dat EUREKA moment wat je af en toe hebt, of naja ik dus wel heb soms. Maar mijn eettafel is massief hout, dus wat let het om er de zaag in te zetten en er zelf ronde hoeken aan te maken

Ik had nog een pot beits in huis voor het tvmeubel, daar kon ook wel de tafel mee gedaan worden.
Dus hop hop in beweging
Na een rondje schuren en de zaag
![ZPkGHNm.jpg]()
En drogen na de laatste laag beits
![Azq7USh.jpg]()
Is t net zo mooi als een nieuwe tafel? Nee, maar is het beter dan wat het was? Zeer zeker