abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211345362
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Het geeft andere potentiële verbouwers en huizenzoekers misschien wel beeld van wat zoiets nou eigenlijk kost (als je zelf verdomde handig bent dan), maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou!
Dat snap ik, maar het geeft tegelijkertijd ook wel ff wat persoonlijke informatie random op internet :P Ik denk er nog even over na. Aan t eind is ook de begroting niet meer bijgewerkt, dus sowieso trommel ik niet 123 de informatie tevoorschijn :P
pi_211345417
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mwahahaha, uiteindelijk gaat iedereen over op 2 vaatwassers 8-) .
Ik heb geen eens ruimte voor 1 vaatwasser... En ook niet het bestek en servies om 1 te vullen...
  zondag 19 november 2023 @ 09:56:58 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211345590
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Het geeft andere potentiële verbouwers en huizenzoekers misschien wel beeld van wat zoiets nou eigenlijk kost (als je zelf verdomde handig bent dan), maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou!
Maar dan nog zijn er zo ontiegelijk veel variabelen dat het appels met peren vergelijken is.

Hoe dan ook fantastisch en inspirerend om te zien en te volgen.
Maar dan nog. Dan kijk ik op Funda naar een huis en zie ik nog niet wat er voor mogelijk potentieel is als je zus of als je zo... daar moet je echt oog voor hebben. :Y
En wat ik supergaaf om te zien vind is jouw reis van je eerste kleine huisje waar je al zoiets moois van wist te maken en dan doorgegroeid naar dit. _O_
pi_211348393
Oke, ik wil wel delen wat t uiteindelijk allemaal ongeveer gekost heeft.
Het zijn totaalbedragen per post, mochten er vragen zijn mag dat uiteraard :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zoals het er naar uit ziet is de verbouwing net iets duurder geweest dan de waardevermeerdering van de woning, dus is het mogelijk de investering niet helemaal waard geweest qua financiën. Maar er zijn natuurlijk meer redenen dan alleen de bankrekening ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 19-11-2023 15:20:05 ]
pi_211348454
Net budget Puala! De kosten vallen me enorm mee, maar scheelt ook dat je relatief veel zelf doet natuurlijk :-)

Mooi geworden!
pi_211348458
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 15:09 schreef Puala het volgende:
Oke, ik wil wel delen wat t uiteindelijk allemaal ongeveer gekost heeft.
Het zijn totaalbedragen per post, mochten er vragen zijn mag dat uiteraard :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zoals het er naar uit ziet is de verbouwing net iets duurder geweest dan de waardevermeerdering van de woning, dus is het mogelijk de investering niet helemaal waard geweest qua financiën. Maar er zijn natuurlijk meer redenen dan alleen de bankrekening ;)
Heel netjes gedaan hoor, mijn complimenten! (Zowel uitvoering als kosten, ik bedoel beiden)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_211348502
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 15:15 schreef koentjuh18 het volgende:
Net budget Puala! De kosten vallen me enorm mee, maar scheelt ook dat je relatief veel zelf doet natuurlijk :-)

Mooi geworden!
Ik denk dat ik niet zou willen weten wat het had gekost als ik alles had uitbesteed. Ik denk dat je het gerust keer 2? had kunnen doen.
  zondag 19 november 2023 @ 15:23:01 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211348532
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 15:19 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik denk dat ik niet zou willen weten wat het had gekost als ik alles had uitbesteed. Ik denk dat je het gerust keer 2? had kunnen doen.
Oh ja, makkelijk :) . Maar netjes gebudgetteerd hoor ^O^ .

Die containers vallen nog mee trouwens. Ik raakte hier op een gegeven moment de tel kwijt hoeveel containers er voor de deur gestaan hebben 8)7 . In de stoep voor ons huis zit nu een "kuil" door al die vrachtwagens die er bouwcontainers gelost en geladen hebben 8)7 .
pi_211348540
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 15:19 schreef Puala het volgende:

[..]
Zeker! Wij hebben ongeveer alles laten doen (drie kleine kinderen, dan is zelf klussen echt een 12 jaren plan) en dat was drie jaar terug al ongeveer factor 2.
pi_211348547
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 15:24 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]
Zeker! Wij hebben ongeveer alles laten doen (drie kleine kinderen, dan is zelf klussen echt een 12 jaren plan) en dat was drie jaar terug al ongeveer factor 2.
Ja en er zitten wat dingen in die echt niet goedkoop zijn. 3x dubbele openslaande deuren is gewoon duur bijv.
pi_211348553
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 15:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die containers vallen nog mee trouwens. Ik raakte hier op een gegeven moment de tel kwijt hoeveel containers er voor de deur gestaan hebben 8)7 . In de stoep voor ons huis zit nu een "kuil" door al die vrachtwagens die er bouwcontainers gelost en geladen hebben 8)7 .
Ik kon heel erg veel puin kwijt in de kruipruimte _O_ Dat was echt heel fijn. En hier zijn een paar stoeptegels gesneuveld door de puincontainer. Maar die liggen nu nog onder houten platen (moeten nog een x weg) dus gelukkig valt t nog even niet zo op.
pi_211348579
Wat trouwens ook echt duur is geworden zijn plinten. Serieus niet grappig. Ikea had goedkopere, maar die hebben ook ineens de prijs omhoog gegooid van 7,50 naar 9,99. Belachelijk.
  zondag 19 november 2023 @ 16:26:21 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211349074
Zat ik toch nog vrij goed, want mijn gok was afgerond naar boven, dankzij de enorme hoeveelheid werk die je zelf gedaan hebt.
Als je het moet laten doen komt er minstens de helft van het totaal bij ben ik bang.

Overigens de metamorfose het ook dan nog dubbel en dwars waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 19 november 2023 @ 16:40:11 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211349198
Netjes @Puala ! Je badkamer met name, dat kost ons het dubbele (aannemer). Stucen valt voor ons ook 3k duurder uit, maar mogelijk heeft dat te maken met aantal m2. Wij betalen 25 euro per m2.

En voor dat geld zelfs nog zonnepanelen en warmtepomp _O_ .

Duidelijk veel zelf gedaan en vaker met dit bijltje gehakt :7 .
Resistance is futile.
pi_211349246
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2023 16:40 schreef Seven. het volgende:
Netjes @:puala ! Je badkamer met name, dat kost ons het dubbele (aannemer). Stucen valt voor ons ook 3k duurder uit, maar mogelijk heeft dat te maken met aantal m2. Wij betalen 25 euro per m2.

En voor dat geld zelfs nog zonnepanelen en warmtepomp _O_ .

Duidelijk veel zelf gedaan en vaker met dit bijltje gehakt :7 .
Als ik de foto met de rekensom goed interpreteer was het 355 m2 voor de stukadoor en dat lijkt wel redelijk te kloppen als ik hem uitreken :Y

18 zonnepanelen trouwens voor dit geld, volgens mij ook wel netjes. Opbrengst is nu minder ivm 8 panelen op plat dak, maar dat compenseer ik redelijk in de zomer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Puala op 19-11-2023 17:07:10 ]
pi_211349573
Keurig budget inderdaad. Zitten je staalconstructies hier ook in?
pi_211349698
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 17:20 schreef tux87 het volgende:
Keurig budget inderdaad. Zitten je staalconstructies hier ook in?
Goeie vraag! Ja die zit hier ook in, dat heb ik zelf betaald en gedeclareerd, dus is onterecht gekomen in de post bouwmarkt.

Constructieve berekening + tekening was 450 euro incl
Staal + plaatsing 1800 euro incl
pi_211349729
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 15:28 schreef Puala het volgende:
Wat trouwens ook echt duur is geworden zijn plinten. Serieus niet grappig. Ikea had goedkopere, maar die hebben ook ineens de prijs omhoog gegooid van 7,50 naar 9,99. Belachelijk.
Ik had dat met van die architraven. Voor de meters die ik nodig had kon ik hout en een frees kopen!
  zondag 19 november 2023 @ 18:28:36 #269
36431 bleiblei
pi_211350411
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 15:24 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]
Ah kijk, daar is mijn excuus voor mijn traagheid 8-) .
Al is 12 jaar wel overdreven hoor. 4 jaar & counting nu :') . Waarvan 1 jaar met 2 kinderen en 3 jaar met 3 kinderen.
  zondag 19 november 2023 @ 18:30:46 #270
36431 bleiblei
pi_211350445
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 17:33 schreef Puala het volgende:

[..]
Goeie vraag! Ja die zit hier ook in, dat heb ik zelf betaald en gedeclareerd, dus is onterecht gekomen in de post bouwmarkt.

Constructieve berekening + tekening was 450 euro incl
Staal + plaatsing 1800 euro incl
Oh, dat valt nog best mee! Die betonvloer valt mij wel tegen (vooral omdat wij volgend jaar willen storten) Hoeveel m2 was dat? En is dat dan incl. Bekisting en de hele reut?
pi_211350538
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 18:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Oh, dat valt nog best mee! Die betonvloer valt mij wel tegen (vooral omdat wij volgend jaar willen storten) Hoeveel m2 was dat? En is dat dan incl. Bekisting en de hele reut?
Ik denk dat het uiteindelijk nog best mee valt hoor. Dit waren 2 stortingen.

1) ruwstort + fundering uitbouw.

op de factuur staat;
5,6M3 Eps isolatie
4,5m1 Wapeningskorf
425kg bsa 8-150mm wapening
Rosetten schroeven ed
5m1 isobouw bekisting
7m3 beton c20/25 xc3 F4 N16

Dit is dus EPS isolatie neerleggen geweest in het voorste deel van het huis incl netten er overheen. De netten zijn verbonden aan de ruwstort vloer (bestaand) van de uitbouw en daarna weer door verbonden aan het ijzer van de fundering. Dat gat heb ik zelf gegraven, de bekisting heeft deze partij geplaatst. Het is 1 avond EPS + netten geweest en nog een keer 2 uur bekisting plaatsen geweest. En dan hem vol blubberen zonder afplakken en alleen maar met een spaan glad maken zodat de vloer niet te ruw bleef en glad uitvloeide.

2) afwerkvloer + glad vlinderen en dan is dat dus beneden de hele verdieping (minus garage) en boven de badkamer/toilet/washok.

Op de factuur staat;
-Beton C20/25 xc4
-betonpomp
-474kg Wapening 6-100
-Vloerstrippen
-Slijtlaag Geel
-Storten en afwerken

En daar is 1 iemand een hele dag voor aan het voorbereiden geweest. Dit betekende dat er bovenop de vloerverwarming zwevend netten zijn geplaatst. En dat de muren zijn afgeplakt (stukadoor was al geweest) en dat er band rondom de randen is gezet (zwevende betonvloer is dit). En daarna zijn ze de volgende dag hier geweest om te storten om 7u smorgens met een betonwagen, aparte pomp en 2 man om t glad te krijgen. En die 2 zijn die dag tot half 8 bezig geweest met het afwerken en vlinderen van de vloeren boven en beneden.

Morgenmiddag komen ze als het goed is boven impregneren.
pi_211350609
Serieus veel werk voor een “beperkt” budget…

Ik wil eigenlijk vloerverwarming beneden (laten) leggen en dan de boel laten stucen, nieuwe schuifpui en dan stopcontacten verplaatsen en een nieuwe vloer maar m’n bierviltjes berekening qua wat dat ongeveer gaat kosten is een serieuze horde 🤑 Alles laten doen is duur…
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_211350641
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 15:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik vond het ook weinig containers, vooral omdat het kleintjes zijn. Wij zijn ook de tel kwijtgeraakt. Een stuk of 12 van 10 kuub ofzo.

Wij zijn inmiddels 7,5 jaar aan het verbouwen. Still counting :')
Spoilers!
pi_211350643
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 18:46 schreef Zedi het volgende:
Serieus veel werk voor een “beperkt” budget…

Ik wil eigenlijk vloerverwarming beneden (laten) leggen en dan de boel laten stucen, nieuwe schuifpui en dan stopcontacten verplaatsen en een nieuwe vloer maar m’n bierviltjes berekening qua wat dat ongeveer gaat kosten is een serieuze horde 🤑 Alles laten doen is duur…
Dat snap ik, volgorde die je noemt moet trouwens net wat anders ;). Nieuwe pui, stopcontacten verplaatsen, vloerverwarming dr in, daarna stukadoor er in, daarna nieuwe vloer :P

Mocht je willen dat er een keer iemand mee kijkt qua m2's en mogelijkheden wil ik dat best doen trouwens ;)
pi_211350699
Die lambrisering is wel gaaf zeg. Wat simpel ook met alleen wat latjes _O_
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')