Wat jammer, klinkt wel als een mooie kans!quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:59 schreef Puala het volgende:
Afgelopen vrijdag geboden op een woning, maar helaas geen akkoord bereikt. Er is iemand onrealistisch ver boven de woningwaarde gaan zitten. De makelaar heeft bevestigd dat mijn bod reeel was gezien de staat van de woning en het te verwachten renovatiebedrag.
Ik heb geboden op een 2onder1kap met 500 m2 perceel, 100m2 woonoppervlak verdeeld over grotendeels beneden (9,5m breed, 8m diep) en een klein beetje boven.
T zal een combi zijn van een de laatste 2. Er zijn hier maar weinig objecten waar je zo goed beneden kan leven en slapen. En als je drijfveren niet op het financiele vlak zitten, dus onder water staan geen punt is omdat woongeluk telt. Dan kan het alsnog een prima investering zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat jammer, klinkt wel als een mooie kans!
Blijkbaar was iemand bereid om een halve verbouwing te doen, of met de woningwaarde onder water te staan.. het zou me niets verbazen als dat iemand is die nog nooit een verbouwing gedaan heeft.
Jammer. Lijkt op een levensloopbestendige woning. 500m2 perceel is ook mooi, kan je wat extra's evt. neerzetten en je eigen groenten en aardappelen verbouwen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:59 schreef Puala het volgende:
Afgelopen vrijdag geboden op een woning, maar helaas geen akkoord bereikt. Er is iemand onrealistisch ver boven de woningwaarde gaan zitten. De makelaar heeft bevestigd dat mijn bod reeel was gezien de staat van de woning en het te verwachten renovatiebedrag.
Ik heb geboden op een 2onder1kap met 500 m2 perceel, 100m2 woonoppervlak verdeeld over grotendeels beneden (9,5m breed, 8m diep) en een klein beetje boven.
Ik denk dat reële waarde weinig betekent momenteel. Als iets gewild is gaan biedingen snel boven een taxatiewaarde. Daar is de markt helaas naar. En onder water staan boeit weinig als je amper hypotheek hebt en je niet de ambitie hebt er beter op te worden maar gewoon een leuk huis op leuke plek wil.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat jammer, klinkt wel als een mooie kans!
Blijkbaar was iemand bereid om een halve verbouwing te doen, of met de woningwaarde onder water te staan.. het zou me niets verbazen als dat iemand is die nog nooit een verbouwing gedaan heeft.
Tenzij er (een deel van) het inkomen wegvalt, en je de lasten van je over gefinancierde woning niet meer kunt dragen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik denk dat reële waarde weinig betekent momenteel. Als iets gewild is gaan biedingen snel boven een taxatiewaarde. Daar is de markt helaas naar. En onder water staan boeit weinig als je amper hypotheek hebt en je niet de ambitie hebt er beter op te worden maar gewoon een leuk huis op leuke plek wil.
Zolang je de hypotheek betaalt, is er weinig mis en kraait er geen haan naar.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:43 schreef bleiblei het volgende:
Ik denk dat reële waarde weinig betekent momenteel. Als iets gewild is gaan biedingen snel boven een taxatiewaarde. Daar is de markt helaas naar. En onder water staan boeit weinig als je amper hypotheek hebt en je niet de ambitie hebt er beter op te worden maar gewoon een leuk huis op leuke plek wil.
Als je die idiote overbiedingen financiert met overwaarde, is er niks aan de hand en sta je dus niet echt onder water.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tenzij er (een deel van) het inkomen wegvalt, en je de lasten van je over gefinancierde woning niet meer kunt dragen.
Anders krijg je t ook niet gefinanciert, want een bank financiert niet boven de overwaardequote:Op maandag 20 oktober 2025 09:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je die idiote overbiedingen financiert met overwaarde, is er niks aan de hand en sta je dus niet echt onder water.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |