ja fantastisch tochquote:Op maandag 23 oktober 2023 19:57 schreef yinu het volgende:
[..]
Gratefully grassWie verzint die namen toch?
Jemig,doe je tegelen ook gewoon zelf?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:55 schreef Puala het volgende:
Hoppa meters in de badkamer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet nog voegen hoor, zo snel ga ik ook niet![]()
Los van het feit dat ik deze renovatie een mega-prestatie vindquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig,doe je tegelen ook gewoon zelf?
Jazeker!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig,doe je tegelen ook gewoon zelf?
Je koopt een nis, maakt een gat in de muur groot genoeg voor de nis. Houd rekening met de dikte van tegels ed. Dat tegel je, voeg je. En dan plak je de nis in de muur. Zet je je douche spullen dr in en kan je het pakken als je gaat douchenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:51 schreef Seven. het volgende:
Jammer van het deurtje... Hoe werkt dat met zo'n inbouwnis? Asking for a friend
quote:Op zaterdag 4 november 2023 07:58 schreef Seven. het volgende:
Ik kwam hier even loeren voor paneeldeur inspiratie. Maar ik denk dat ik de topics over je vorige huis ff door moet spitten.
Kloptquote:Op zaterdag 4 november 2023 10:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi. Dit zijn de stompe deuren als ik het goed zie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de timmerman is geweest om te kijken of hij de kozijnen boven wilt plaatsen en dat is akkoord. Moet nog wat dingen regelen voor hij aan de slag kan, maar mogelijk eind deze maand, maar waarschijnlijk dec gaan de nieuwe kozijnen er inDan heb ik boven geen enkelglas meer, maar lekker HR++ en dat vind ik best fijn
![]()
Dankjewel. Ben zelf ook wel content over de combi van de 2 tegels en het voegjequote:
Heeft het hout ook nog een constructieve functie of is het alleen voor de sier?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:08 schreef Puala het volgende:
Eerst eventjes nog gespeeld met wat hout boven op de logeerkamer ()
Voor de sierquote:Op donderdag 16 november 2023 18:23 schreef sigme het volgende:
Petje af hoor
[..]
Heeft het hout ook nog een constructieve functie of is het alleen voor de sier?
quote:Op donderdag 16 november 2023 18:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor de sierIk zocht iets om de XXL kamer een beetje knusser te laten lijken en ik heb wel het idee dat dat hier mee gaat lukken. Misschien dat ik t linker muurtje ook nog wel meepak.
Er moet nog genoeg gebeuren hoor, dus het is niet ineens af denk ikquote:Op donderdag 16 november 2023 19:42 schreef deadly_kiss het volgende:
Ziet er weer tiptop uit![]()
Maar ehh, wil je niet zo snel gaan?
Anders is dit topic zo snel "af"
..tenzij je volgend jaar weer gaat verhuizen![]()
Zou ik zeker doen. Dat zal het knusse effect versterken omdat de lambrisering de kamer omarmt in plaats van op 1 muur is geplaatst.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor de sierIk zocht iets om de XXL kamer een beetje knusser te laten lijken en ik heb wel het idee dat dat hier mee gaat lukken. Misschien dat ik t linker muurtje ook nog wel meepak.
Ik twijfel nog of de kasten blijven staan waar ze staan. Het kan ook zijn dat het bed op de plek komt waar nu 2 kasten staan en de kasten op de plek van de linker muur. Dus dat moet ik eerst besloten hebben voor ik wel of niet iets verleng qua lambriseringquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:41 schreef archito het volgende:
[..]
Zou ik zeker doen. Dat zal het knusse effect versterken omdat de lambrisering de kamer omarmt in plaats van op 1 muur is geplaatst.
Ik ga komende week mijn aankoopmakelaar eens bellen om te kijken of ie een x langs wilt komen. Die is benieuwd wat ik er van heb gemaakt en ik ben wel benieuwd naar een waarde indicatiequote:Op zaterdag 18 november 2023 19:36 schreef Seven. het volgende:
Mooi hoor. Radicaal geweest met de indeling, enorme verbetering! En wat @:Managarm zegt, het was echt raar met die TV naast de deur. Nu is het een logische en prettige flow en zonder dat kun je nog zoveel oog hebben voor inrichting maar dan wordt het gewoon niet wat. Het huis heeft nu wat het nodig heeft
.
Dit is wasmachine en drogerquote:Op zaterdag 18 november 2023 23:38 schreef UitStraling het volgende:
Vind het knap dat je door het oude huis heen hebt kunnen kijken om er zoiets van te maken![]()
En ik wil nu ook een tweede wasmachine
Shit, ja twee nieuwe vaatwassers staan hier al in bestelling door jouw schuld, beetje decadent gemak en luxe maakt het leven zoveel lekkerder.quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit is wasmachine en droger![]()
Ik heb alleen 2 vaatwassers en 2 combi ovens
Mwahahaha, uiteindelijk gaat iedereen over op 2 vaatwassersquote:Op zaterdag 18 november 2023 23:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit is wasmachine en droger![]()
Ik heb alleen 2 vaatwassers en 2 combi ovens
Wat heeft het je alles bij elkaar eigenlijk gekost?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ga komende week mijn aankoopmakelaar eens bellen om te kijken of ie een x langs wilt komen. Die is benieuwd wat ik er van heb gemaakt en ik ben wel benieuwd naar een waarde indicatieBen wel benieuwd wat het omgooien van de indeling en paar m2 aanbouwen heeft gedaan.
Ik heb de ruimte nietquote:Op zondag 19 november 2023 00:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwahahaha, uiteindelijk gaat iedereen over op 2 vaatwassers.
Ja jullie "schuld"quote:Op zondag 19 november 2023 00:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja daarvan zit ik dus al een tijdje te denken of ik dat wil delen. Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Aan de ene kant zou ik t wel willen vertellen, anderzijds wie heeft er mee te maken?quote:Op zondag 19 november 2023 00:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat heeft het je alles bij elkaar eigenlijk gekost?
Het geeft andere potentiële verbouwers en huizenzoekers misschien wel beeld van wat zoiets nou eigenlijk kost (als je zelf verdomde handig bent dan), maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou!quote:Op zondag 19 november 2023 09:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja daarvan zit ik dus al een tijdje te denken of ik dat wil delen. Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Aan de ene kant zou ik t wel willen vertellen, anderzijds wie heeft er mee te maken?
Dat snap ik, maar het geeft tegelijkertijd ook wel ff wat persoonlijke informatie random op internetquote:Op zondag 19 november 2023 09:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het geeft andere potentiële verbouwers en huizenzoekers misschien wel beeld van wat zoiets nou eigenlijk kost (als je zelf verdomde handig bent dan), maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou!
Ik heb geen eens ruimte voor 1 vaatwasser... En ook niet het bestek en servies om 1 te vullen...quote:Op zondag 19 november 2023 00:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar dan nog zijn er zo ontiegelijk veel variabelen dat het appels met peren vergelijken is.quote:Op zondag 19 november 2023 09:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het geeft andere potentiële verbouwers en huizenzoekers misschien wel beeld van wat zoiets nou eigenlijk kost (als je zelf verdomde handig bent dan), maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals het er naar uit ziet is de verbouwing net iets duurder geweest dan de waardevermeerdering van de woning, dus is het mogelijk de investering niet helemaal waard geweest qua financiën. Maar er zijn natuurlijk meer redenen dan alleen de bankrekening
[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 19-11-2023 15:20:05 ]
quote:Op zondag 19 november 2023 15:09 schreef Puala het volgende:
Oke, ik wil wel delen wat t uiteindelijk allemaal ongeveer gekost heeft.
Het zijn totaalbedragen per post, mochten er vragen zijn mag dat uiteraard
Heel netjes gedaan hoor, mijn complimenten! (Zowel uitvoering als kosten, ik bedoel beiden)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals het er naar uit ziet is de verbouwing net iets duurder geweest dan de waardevermeerdering van de woning, dus is het mogelijk de investering niet helemaal waard geweest qua financiën. Maar er zijn natuurlijk meer redenen dan alleen de bankrekeningde wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
Ik denk dat ik niet zou willen weten wat het had gekost als ik alles had uitbesteed. Ik denk dat je het gerust keer 2? had kunnen doen.quote:Op zondag 19 november 2023 15:15 schreef koentjuh18 het volgende:
Net budget Puala! De kosten vallen me enorm mee, maar scheelt ook dat je relatief veel zelf doet natuurlijk :-)
Mooi geworden!
Oh ja, makkelijkquote:Op zondag 19 november 2023 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet zou willen weten wat het had gekost als ik alles had uitbesteed. Ik denk dat je het gerust keer 2? had kunnen doen.
Zeker! Wij hebben ongeveer alles laten doen (drie kleine kinderen, dan is zelf klussen echt een 12 jaren plan) en dat was drie jaar terug al ongeveer factor 2.quote:Op zondag 19 november 2023 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet zou willen weten wat het had gekost als ik alles had uitbesteed. Ik denk dat je het gerust keer 2? had kunnen doen.
Ja en er zitten wat dingen in die echt niet goedkoop zijn. 3x dubbele openslaande deuren is gewoon duur bijv.quote:Op zondag 19 november 2023 15:24 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Zeker! Wij hebben ongeveer alles laten doen (drie kleine kinderen, dan is zelf klussen echt een 12 jaren plan) en dat was drie jaar terug al ongeveer factor 2.
Ik kon heel erg veel puin kwijt in de kruipruimtequote:Op zondag 19 november 2023 15:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, makkelijk. Maar netjes gebudgetteerd hoor
.
Die containers vallen nog mee trouwens. Ik raakte hier op een gegeven moment de tel kwijt hoeveel containers er voor de deur gestaan hebben. In de stoep voor ons huis zit nu een "kuil" door al die vrachtwagens die er bouwcontainers gelost en geladen hebben
.
Als ik de foto met de rekensom goed interpreteer was het 355 m2 voor de stukadoor en dat lijkt wel redelijk te kloppen als ik hem uitrekenquote:Op zondag 19 november 2023 16:40 schreef Seven. het volgende:
Netjes @:puala ! Je badkamer met name, dat kost ons het dubbele (aannemer). Stucen valt voor ons ook 3k duurder uit, maar mogelijk heeft dat te maken met aantal m2. Wij betalen 25 euro per m2.
En voor dat geld zelfs nog zonnepanelen en warmtepomp.
Duidelijk veel zelf gedaan en vaker met dit bijltje gehakt.
Goeie vraag! Ja die zit hier ook in, dat heb ik zelf betaald en gedeclareerd, dus is onterecht gekomen in de post bouwmarkt.quote:Op zondag 19 november 2023 17:20 schreef tux87 het volgende:
Keurig budget inderdaad. Zitten je staalconstructies hier ook in?
Ik had dat met van die architraven. Voor de meters die ik nodig had kon ik hout en een frees kopen!quote:Op zondag 19 november 2023 15:28 schreef Puala het volgende:
Wat trouwens ook echt duur is geworden zijn plinten. Serieus niet grappig. Ikea had goedkopere, maar die hebben ook ineens de prijs omhoog gegooid van 7,50 naar 9,99. Belachelijk.
Ah kijk, daar is mijn excuus voor mijn traagheidquote:Op zondag 19 november 2023 15:24 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Zeker! Wij hebben ongeveer alles laten doen (drie kleine kinderen, dan is zelf klussen echt een 12 jaren plan) en dat was drie jaar terug al ongeveer factor 2.
Oh, dat valt nog best mee! Die betonvloer valt mij wel tegen (vooral omdat wij volgend jaar willen storten) Hoeveel m2 was dat? En is dat dan incl. Bekisting en de hele reut?quote:Op zondag 19 november 2023 17:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Goeie vraag! Ja die zit hier ook in, dat heb ik zelf betaald en gedeclareerd, dus is onterecht gekomen in de post bouwmarkt.
Constructieve berekening + tekening was 450 euro incl
Staal + plaatsing 1800 euro incl
Ik denk dat het uiteindelijk nog best mee valt hoor. Dit waren 2 stortingen.quote:Op zondag 19 november 2023 18:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, dat valt nog best mee! Die betonvloer valt mij wel tegen (vooral omdat wij volgend jaar willen storten) Hoeveel m2 was dat? En is dat dan incl. Bekisting en de hele reut?
Ik vond het ook weinig containers, vooral omdat het kleintjes zijn. Wij zijn ook de tel kwijtgeraakt. Een stuk of 12 van 10 kuub ofzo.quote:Op zondag 19 november 2023 15:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, makkelijk. Maar netjes gebudgetteerd hoor
.
Die containers vallen nog mee trouwens. Ik raakte hier op een gegeven moment de tel kwijt hoeveel containers er voor de deur gestaan hebben. In de stoep voor ons huis zit nu een "kuil" door al die vrachtwagens die er bouwcontainers gelost en geladen hebben
.
Dat snap ik, volgorde die je noemt moet trouwens net wat andersquote:Op zondag 19 november 2023 18:46 schreef Zedi het volgende:
Serieus veel werk voor een “beperkt” budget…
Ik wil eigenlijk vloerverwarming beneden (laten) leggen en dan de boel laten stucen, nieuwe schuifpui en dan stopcontacten verplaatsen en een nieuwe vloer maar m’n bierviltjes berekening qua wat dat ongeveer gaat kosten is een serieuze horde 🤑 Alles laten doen is duur…
Haha, nou in dit tempo kom ik wel op 12 jaar. De paar klussen “die ik zelf wel zou doen” zijn nog steeds niet volledig af na drie jaar 🤣quote:Op zondag 19 november 2023 18:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah kijk, daar is mijn excuus voor mijn traagheid.
Al is 12 jaar wel overdreven hoor. 4 jaar & counting nu. Waarvan 1 jaar met 2 kinderen en 3 jaar met 3 kinderen.
Er zit nu veel gras in en ik heb een hekel aan grasmaaien. En ook geen ruimte voor een grasmaaier in de schuur.quote:Op zondag 19 november 2023 19:33 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Haha, nou in dit tempo kom ik wel op 12 jaar. De paar klussen “die ik zelf wel zou doen” zijn nog steeds niet volledig af na drie jaar 🤣
Maar das off-topic.
Puala, moet er nog veel aan de tuin gebeuren? Of is dat nog een langertermijn plan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op die manier heb ik het meeste van mijn gereedschap aan mijzelf en in het huishoudpotje goedgepraatquote:Op zondag 19 november 2023 17:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik had dat met van die architraven. Voor de meters die ik nodig had kon ik hout en een frees kopen!
Meerrrrrr foto’s pleasequote:Op maandag 20 november 2023 17:11 schreef Puala het volgende:
En drogen na de laatste laag beits
[ afbeelding ]
Is t net zo mooi als een nieuwe tafel? Nee, maar is het beter dan wat het was? Zeer zeker
Moet nog even drogen, t glimt nu allemaal te erg om er mooie foto's van te kunnen maken. Het onderstel moet ik nog zwart maken trouwens, misschien dat ik vanavond nog wel ff op mn rug onder de tafel ga liggenquote:
Haha die snap ik welquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:00 schreef yinu het volgende:
Fantastische hack van de eettafel!
Verder krijg ik bij deze topictitel altijd mevrouw stemband-vibes…
oh jee, wat een dwama je moest ff wachten op detailsquote:
Sorry, vergeten mijn PI aan te passenquote:Op zondag 17 december 2023 18:25 schreef Puala het volgende:
[..]
oh jee, wat een dwama je moest ff wachten op details
Ik ga @Puala gewoon inhuren voor ideeënquote:Op zondag 17 december 2023 18:59 schreef BE het volgende:
Zo mooi weer!![]()
Ooit wil ik ook weer een keer zo volledig all over en dan ben jij mijn inspiratie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |