SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat je niet wilt dat je koelkast of vriezer extra hard moet werken om het koel te krijgen. Die apparaten zijn al warm genoeg, hetzelfde voor je vaatwasser enz. En de spullen in je kast van etenswaren enzo vinden t ook niet heel fijn om warm te staan ivm houdbaarheidquote:Op zondag 24 september 2023 11:09 schreef Angelfrouk het volgende:
Dit is vast een hele domme vraag met een heel logisch antwoord, maar ik kan het niet vinden...
Waarom de vloerverwarming niet onder de keuken?
Ah, ik dacht dat vloerverwarming en lage temperatuur had...quote:Op zondag 24 september 2023 12:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Omdat je niet wilt dat je koelkast of vriezer extra hard moet werken om het koel te krijgen. Die apparaten zijn al warm genoeg, hetzelfde voor je vaatwasser enz. En de spullen in je kast van etenswaren enzo vinden t ook niet heel fijn om warm te staan ivm houdbaarheid
Dat klopt ook. Maar ook als er een lage temperatuur onder een afgesloten ruimte stroomt bouw je ongewenste warmte op in je keuken. Je wilt toch dat je chocolade koekjes in koekjes vorm blijven ipv prut met crunch?quote:Op zondag 24 september 2023 12:45 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat vloerverwarming en lage temperatuur had...
Lage temperatuur is nog steeds tussen de 40 en 50gr in de winter.quote:Op zondag 24 september 2023 12:45 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat vloerverwarming en lage temperatuur had...
De aanvoertemperatuur van mijn vloerverwarming komt niet boven de 40°quote:Op zondag 24 september 2023 13:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lage temperatuur is nog steeds tussen de 40 en 50gr in de winter.
En naast de punten die Puala noemt, is het in een tijd van energietekorten bijzonder zonde om de ruimte onder je keukenkasten te verwarmen.
Alles met chocola bewaar ik in de koelkast. Katten kunnen kastjes openen... 😹quote:Op zondag 24 september 2023 13:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Maar ook als er een lage temperatuur onder een afgesloten ruimte stroomt bouw je ongewenste warmte op in je keuken. Je wilt toch dat je chocolade koekjes in koekjes vorm blijven ipv prut met crunch?
Ehh, bij mij is de aanvoertemperatuur van de vloerverwarming 25 graden.quote:Op zondag 24 september 2023 13:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lage temperatuur is nog steeds tussen de 40 en 50gr in de winter.
Nu bedoel je? Of ook in de winter als het flink koud is? Want 25gr. is wel behoorlijk laag. Doe je goed als je je het daar mee warm weet te houden als het vriestquote:Op zondag 24 september 2023 14:49 schreef ShoNuf het volgende:
[..]
Ehh, bij mij is de aanvoertemperatuur van de vloerverwarming 25 graden.
Ik heb een woning uit 2021 en de aanvoertemperatuur heb ik ingesteld op 25 graden en het is gewoon lekker warm in de winter hoor.quote:Op zondag 24 september 2023 18:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nu bedoel je? Of ook in de winter als het flink koud is? Want 25gr. is wel behoorlijk laag. Doe je goed als je je het daar mee warm weet te houden als het vriest.
En tussen 40 en 50 of 40 graden. Ja, niet echt de moeite van het vermelden waard toch? Punt is dat dat nog altijd warm genoeg is om onderkant van je kasten warm te stoken voor nop.
(Overigens is de standaardtemperatuur tussen de 30 & 40graden voor vvw. Had het verkeerd onthouden)
Ja maar jij zit lekker warm in huis, dat t huis niet af is maakt dan niet zo veel uit. Dat is hier nog wel ff anders, t is nog redelijk kamperen. En ik vind kamperen dus echt niet leukquote:Op zondag 24 september 2023 13:38 schreef bleiblei het volgende:
Enne gaat als een speer Puala! Ik ben wederom jaloers op je tempo (maar zit dan ook zelf in een enorme klusdip).
Dan zijn jouw katten handiger dan die van mij. Die snappen dat echt nietquote:Op zondag 24 september 2023 14:17 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Alles met chocola bewaar ik in de koelkast. Katten kunnen kastjes openen... 😹
Verder goed punt, dank je wel!
Klopt helemaal!quote:Op zondag 24 september 2023 18:31 schreef BE het volgende:
Ongeacht hoe warm het is, het lijkt mij sowieso zonde van de energie, toch?
Gefeliciteerd, wil je nu een diploma? In mijn jaren 70 keet zou ik t niet aanraden zo laag. En in de oudere villa van @bleiblei is t ook vast niet handig.quote:Op zondag 24 september 2023 19:12 schreef ShoNuf het volgende:
[..]
Ik heb een woning uit 2021 en de aanvoertemperatuur heb ik ingesteld op 25 graden en het is gewoon lekker warm in de winter hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh die zaten hier samen in 1 doos. Maar we hadden achteraf op de overloop moeten beginnen en niet in de slaapkamer. Nu hebben we 1 ruimte tegen de richting in gelegd. En dat was echt onmogelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:20 schreef Piles het volgende:
Visgraatlaminaat, ook nog een trauma van. Vooral omdat we er pas na een uur achter kwamen dat er 2 doosjes waren (A en B)Maar het resultaat is wel tof ja
Zeker dat is in t nieuwe huisquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:28 schreef TaMieke het volgende:
Wat een tempo![]()
Had ook niet in de gaten dat de foto's die ik gisteren online zag, je nieuwe keuken al wasPrachtig.
Ik dacht dat het bij je familie wasquote:
Dat is nog maar 2 weken dat t achter loopt, dus binnenkort klopt t gewoon weerquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:31 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ik dacht dat het bij je familie wasik was even vergeten dat je updates hier wat achter lopen op de realiteit
Nee, nog niet. Ik heb hetzelfde gedaan, geen vloerverwarming onder de keukenkastjesquote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef SQ het volgende:
Heeft iedereen z'n plasje nu gedaan?
Volkomen logisch dat je geen verwarming onder je keuken legt. Je zet immers ook geen kast voor een radiator. Als het er al ligt, vooruit, maar als je alles nieuw aanlegt lijkt het me een aardige nobrainer.
Waarschijnlijk ontstaan door de spraakverwarring tussen keuken als ruimte of alleen als keukenblok.quote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef SQ het volgende:
Volkomen logisch dat je geen verwarming onder je keuken legt. Je zet immers ook geen kast voor een radiator. Als het er al ligt, vooruit, maar als je alles nieuw aanlegt lijkt het me een aardige nobrainer.
Een vraag uit pure interesse;quote:Op maandag 25 september 2023 12:37 schreef SQ het volgende:
quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:11 schreef Puala het volgende:
Oke ready to verhuis? Bijna!Jemig. Als ik dit zo zie, begin ik me een beetje te schamen voor mijn huis waar echt nog steeds behoorlijke klussen gedaan moeten worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat heb jij een onwijs goed beeld van hoe dingen tot zijn recht kunnen komen!
Die IKEA puzzel is echt leuk! Kastjes bouwen
Vraag uit interesse en eigen belang; die achtergevel, is dat qua metselwerk 'netjes' afgewerkt en kan het ook zonder het hout, of is het hout echt bedoeld om er altijd tegen aan te zitten?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
Voor Dumawall ervaringen, stuur je maar een DM (we zijn er wel blij mee).quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:35 schreef NedKelly het volgende:
Toffe update weer.
Heb je wat info over dat pvc op de wc? Ik heb eerder ook al wel gekeken naar iets anders dan tegels, maar kom alleen maar op Dumawall uit en zoek andere patronen/kleuren/groottes.
De meeste mensen delen hun keukens niet opnieuw in, en meestal gaat dat ook gepaard met grondig verbouwen. Immers, als je je keuken opnieuw wil indelen zul je ook al je leidingen en afvoeren moeten verplaatsen en dan moeten de vloer en de vloerverwarming er dus sowieso weer uitquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Een vraag uit pure interesse;
Jouw uitleg snap ik compleet, maar stel dat je je keuken opnieuw wilt indelen, dan hou je dus ook standaard rekening met de vloerverwarming?
Het nadeel is natuurlijk dat je de vloerverwarming niet ziet, maar een radiator wel.
Ja hoor, wat wil je weten? Waar ik t gekocht heb? Of hoe makkelijk t te bevestigen was? Of waar je rekening mee moet houden?quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:35 schreef NedKelly het volgende:
Toffe update weer.
Heb je wat info over dat pvc op de wc? Ik heb eerder ook al wel gekeken naar iets anders dan tegels, maar kom alleen maar op Dumawall uit en zoek andere patronen/kleuren/groottes.
Je kan moeilijk je leidingen verleggen qua riolering en water met vloerverwarming. Dus je zal tot op zekere hoogte toch dezelfde indeling moeten houden. En vloer zonder vloerverwarming er in voel je echt, dus qua indeling zou ik zelf op t zelfde blijven zitten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 22:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Een vraag uit pure interesse;
Jouw uitleg snap ik compleet, maar stel dat je je keuken opnieuw wilt indelen, dan hou je dus ook standaard rekening met de vloerverwarming?
Het nadeel is natuurlijk dat je de vloerverwarming niet ziet, maar een radiator wel.
Heb je op de eindfoto van de keuken gelet? Daar is de stucloper al weer wegquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:49 schreef Seven. het volgende:
Mooie update weer! Ik ben ff niet mee met de stucloper, moet dat nou 6 weken blijven zitten?
Mooie vloer, en ook hele mooie tegeltjes op de WC boven. Heel tof patroon, zelfs al is het mislukt volgens jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |