Ik vind het geen mooie kleur.quote:
Zwart is echt mooi bij dat hout. Dan komt het hout veel mooier naar voren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:03 schreef Puala het volgende:
Maar als t een andere kleur wordt he.. Welke dan?
[poll=6230]
Super, thnx!quote:Op maandag 2 oktober 2023 08:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Kast is 402.055.37
Lade er in 203.193.61
Ladefront wit 302.054.39
Glasinzet lade 502.388.58
Bedekkingspaneel is 102.978.83
T betonachtige blad is 303.954.39
Eens, dat denk ik ook, maar ik vind zwarte kozijnen/deuren dan weer niet heel erg.... mijn favoriet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:11 schreef Managarm het volgende:
[..]
Zwart is echt mooi bij dat hout. Dan komt het hout veel mooier naar voren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door yinu op 08-10-2023 12:28:05 (plaatjes even in spoiler) ]
quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:20 schreef Puala het volgende:
Okay en dan zijn jullie helemaal bij na deze update
Nog even dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Diep respect.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor binnen zijn de kleurtjes ook gekozen en t behang ook alquote:Op zondag 8 oktober 2023 18:01 schreef BE het volgende:
Ja, beter!
Jij maakt er hoe dan ook met de tuin toch wel verder je hele eigen ding van!
En binnen trouwens ook!
quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:51 schreef Puala het volgende:
Okay de verlossing dan maar!Wel vermakelijk dit zo
![]()
Ik had 4 kleuren die het konden worden. Dit waren alle 4 groentinten maar vrij verschillend en de 1 wat meer richting grijs of beige dan de ander. Maar deze groen stond het beste bij de voorgevel en die ramen moeten ook nog. Ik wil geen verschil tussen voor/achter of boven/beneden![]()
Maar helaas is het in combinatie met het hout, wat behandeld is en niet meer grijs gaat worden wel heftig gebleken. Op basis van het staaltje, 2x2 cm was het echt prachtig. En ik vind het ook nog steeds geen idiote combinatie, het is alleen geen combinatie waar ik op de lange termijn blij mee blijf. Ik heb nog een pot groen over en ik sluit niet uit dat die nog gebruikt gaat worden met wat anders van hout in de tuin.
En daarmee zijn we gewoon weer lekker terug gegaan naar mn old skool safe choice... RAL 9005![]()
Die had in eerste instantie niet de voorkeur ivm meer onderhoud nodig. Maar het is gewoon het mooiste bij de gevel en de rest van de toekomstige tuin keuzes.Ook mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Het is red class en ik heb het behandeld met Remmers HK Lazuurquote:Op zondag 8 oktober 2023 19:30 schreef tux87 het volgende:
Hoe heb jij je gevelbekleding behandeld tegen vergrijzen? En welke houtsoort is dit?
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 16:59 schreef Puala het volgende:
Vorig weekend heb ik geschilderdAlles in de grondverf en daarna de pot open met lak. En het resultaat na 1 laag;
De rest nog niet gelezen, maar ik vind dit echt een fantastische kleurcomboSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en laten we eens @:seven en @:six na doen met een polletje![]()
[poll=6227]
Oh... het is nu zwart
Ook best leuk trouwens.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
Komt er met Remmers HL Lazuur echt een beits laag overheen, of ziet het er nog redelijk uit als naturel hout?quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is red class en ik heb het behandeld met Remmers HK Lazuur
Ik dacht, oh dat zou hier ook wel mooi zijn en nu is het zwart.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De rest nog niet gelezen, maar ik vind dit echt een fantastische kleurcombo
Oh... het is nu zwart
Naturel hout, t trekt er echt in ipv bovenop te liggen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Komt er met Remmers HL Lazuur echt een beits laag overheen, of ziet het er nog redelijk uit als naturel hout?
[..]
Ik dacht, oh dat zou hier ook wel mooi zijn en nu is het zwart.
Tof, ik schrijf het op!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Naturel hout, t trekt er echt in ipv bovenop te liggen.
En bij al dit soort olie producten zal je een zwarte aanslag gaan bemerken: dat is geen viezigheid maar nuttige schimmel.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tof, ik schrijf het op!
Veel succes met je klus, wat doe je toch mooie dingen!
Oh dankjewel, ik heb ook zwarte schimmel op mijn hout, maar dat hoort dua zo.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:05 schreef PJ het volgende:
[..]
En bij al dit soort olie producten zal je een zwarte aanslag gaan bemerken: dat is geen viezigheid maar nuttige schimmel.
Een schimmel die hout niet aanvreet, maar juist conserveert. Het klinkt vreemd, maar het kan. Elke van Nieuwenhuijzen promoveert woensdag 7 november op zwarte schimmels op geolied hout die zich gedragen als een ‘biofinish’. Dit laagje kleurt het hout en beschermt het tegen houtrot en degradatie door zonlicht. Een bijkomend voordeel: de schimmel repareert vanzelf beschadigingen in de beschermlaag.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:51 schreef Puala het volgende:
Okay de verlossing dan maar!Wel vermakelijk dit zo
![]()
Ik had 4 kleuren die het konden worden. Dit waren alle 4 groentinten maar vrij verschillend en de 1 wat meer richting grijs of beige dan de ander. Maar deze groen stond het beste bij de voorgevel en die ramen moeten ook nog. Ik wil geen verschil tussen voor/achter of boven/beneden![]()
Maar helaas is het in combinatie met het hout, wat behandeld is en niet meer grijs gaat worden wel heftig gebleken. Op basis van het staaltje, 2x2 cm was het echt prachtig. En ik vind het ook nog steeds geen idiote combinatie, het is alleen geen combinatie waar ik op de lange termijn blij mee blijf. Ik heb nog een pot groen over en ik sluit niet uit dat die nog gebruikt gaat worden met wat anders van hout in de tuin.
En daarmee zijn we gewoon weer lekker terug gegaan naar mn old skool safe choice... RAL 9005![]()
Die had in eerste instantie niet de voorkeur ivm meer onderhoud nodig. Maar het is gewoon het mooiste bij de gevel en de rest van de toekomstige tuin keuzes.Mooi, wat groen erbij (lees plant, geen verfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en het is nog mooier.
Ik wil een plant plaatsen die zonder dat de buren t merken de komende jaren een 20-30 cm boven de schutting uit komt en er dan op een natuurlijke manier "ineens is" en met een klimplant bereik ik dat geloof ik niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:14 schreef Managarm het volgende:
Een klimplant (kan ook meerdere soorten) tegen de schutting een idee?
[..]
Je kan ook een niet woekerende bamboe nemen, Fargesia's zijn er in diverse soorten.
Bamboe had ik nog niet aan gedacht, wel interessant om mee te nemen in de afweging. Die andere 2 stonden idd al op de shortlistquote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:12 schreef Tink89 het volgende:
Liguster https://www.hogehagen.nl/haagplanten/liguster, laurier https://www.hogehagen.nl/haagplanten/laurier of een niet-woekerende bamboe? https://www.hogehagen.nl/haagplanten/niet-woekerende-bamboe
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:17 schreef Puala het volgende:
De beneden verdieping is een heel eind opgeruimd en af, dus het werd wel tijd voor een foto ronde. Helaas werd het sneller donker tijdens de foto's dan ik had verwacht, dus het grootste deel is wel met de lampen aan. Maar het geeft allicht een beeld![]()
ivm hoeveelheid wel ff onder spoilertje
Nu al heel gezelligSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Mooie afmetingen, je meubels passen heel mooi. Dat keukentje naast de keuken is lief
.
Hele mooie basis neergezet, en nu kunnen de kleinere meukjes hun definitieve plek vinden.Resistance is futile.
Het is een benedenverdieping van ruim 70m2, op zich mag dat ook wel ruimtelijk aanvoelenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat ik echt waanzinnig mooi vind is hoe ruimtelijk het geheel is, petje af!
Er is in theorie een volgend project, maar dat hangt af van timingquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:38 schreef yinu het volgende:
Wauw, fantastisch! Je wordt er steeds sneller in… ben benieuwd hoe het volgende huis wordt
Maarum, nooit overwogen om dit voor anderen te (gaan) doen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:30 schreef Puala het volgende:
Er is in theorie een volgend project, maar dat hangt af van timingGrote kans dat dat hem niet gaat worden en ik gewoon lekker jaren hier blijf genieten
Daarom zeg ik ook, het hangt van timing af. Want ik heb echt geen zin om weer zelf zo'n bak werk te gaan verzetten. Mn spullen inpakken en uitpakken prima, maar ik ga niet meer slopen. En ik ga niet meer bouwen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:41 schreef BE het volgende:
Grapje toch?
![]()
Waar haal je de energie vandaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan moet ik ook garant kunnen staan voor de kwaliteit en dan kom je toch al snel bij een bouwkundige opleiding en bijbehorende papieren uit. En dat wil ik niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Maarum, nooit overwogen om dit voor anderen te (gaan) doen?I.p.v. altijd maar verhuizen
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is een benedenverdieping van ruim 70m2, op zich mag dat ook wel ruimtelijk aanvoelen
[..]
Er is in theorie een volgend project, maar dat hangt af van timingGrote kans dat dat hem niet gaat worden en ik gewoon lekker jaren hier blijf genieten
[ Bericht 50% gewijzigd door Puala op 22-10-2023 12:01:11 ]
Ja t is gewoon een beetje balen. Er zijn ook genoeg leuke gesprekken, dus t is geen modder gooien/ruzie. Maar hun argument wat tijdens de verbouwing veel werd gebruikt "we moeten t wel samen doen" blijkt wel een wassen neus.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:24 schreef yinu het volgende:
Dat is wel heel irritant. Je kunt je buren niet uitzoeken helaas maar wat zou dat fijn zijn.
Ja t is gewoon bagger als je dat naast je hebt. Maar de kans dat je t 2x treft is niet heel groot.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:25 schreef Piles het volgende:
Zuur
En herkenbaar ook. We hadden hier hele chille buren, maar sindskort AmsterdammersLuid van stem, luid van muziek, bbq, vuurschaal én rookkast in de tuin (en wind altijd onze kant op).
Je kan nog zo'n mooi huis vinden (locatie), maken (verbouwen), maar buren...
Wij zijn ook aan het rondkijken, maar ben dan ook weer bang om het nóg slechter te treffen. Vooral omdat we een heel chill (huur)huis hebben.
Precies dit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat ik echt waanzinnig mooi vind is hoe ruimtelijk het geheel is, petje af!
Ik denk dan altijd maar aan die mensen uit Leersum die ook dachten dat ze lekker vrijstaand gingen wonen...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:28 schreef Puala het volgende:
Een volgend huis mag wmb vrijstaand zijn en op minimaal 5m afstand van de buren. Zal vast een hoop risico op gedoe wegnemen.
T begon bij mij na 3-4 weken, dus sterkte alvast.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:46 schreef Seven. het volgende:
Bohhh, ik hoop dat onze buren schappelijker zijn dan de jouwe!
Tot zover 1x een moment gehad waarbij de buurman zich afvroeg hoe lang we nog bezig zouden zijn ivm studeren van zijn dochter.
Zeiksnorren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:34 schreef Puala het volgende:
[..]
T begon bij mij na 3-4 weken, dus sterkte alvast.
De vorige keer was t alleen met verbouwen, gelukkig was t daarna gewoon normaal. Niet de deur plat lopen, maar af en toe een praatje op straat. Of met een pakketje uitwisselen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:01 schreef sigme het volgende:
Wat vervelend, @:puala
Als ik het me goed herinner heb je wel wat ervaring met vervelende buren...
Ik bedoel langer geleden, in je huurhuis.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:05 schreef Puala het volgende:
[..]
De vorige keer was t alleen met verbouwen, gelukkig was t daarna gewoon normaal. Niet de deur plat lopen, maar af en toe een praatje op straat. Of met een pakketje uitwisselen.
Oh ja, datquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bedoel langer geleden, in je huurhuis.
Dit zijn de 3 kleuren voor de benedenverdieping, de keuze is voor de wand die op de foto staatquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:04 schreef Molo het volgende:
Heb je meer contextinformatie wat er verder in the ruimte staat of komt?
Tot ongeveer uurtje of 4 volle zon, daarna gaat ie om t huis heen naar vorenquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:14 schreef AirwiN het volgende:
Hoeveel zon krijgt die muur overdag? Bij veel zon zou ik de onderste kiezen, anders de bovenste.
Dan ga ik voor de onderste.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Tot ongeveer uurtje of 4 volle zon, daarna gaat ie om t huis heen naar voren
Dat is de IG KH K-369quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bovenste of middelste.
Welke kleur is die bovenste? Ik heb nog zoiets voor een tafel nodig.
En de andere twee kleuren?quote:
Gratefully grassquote:Op maandag 23 oktober 2023 16:22 schreef Puala het volgende:
[..]
KH IG KH K-348 & PPG1115-7 ofwel gratefully grass
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |