Sinarp! Jewel je ziet t goedquote:Op woensdag 27 september 2023 08:48 schreef monsterd. het volgende:
Wow echt respect voor je doorzettingsvermogen, ik wou dat ik 10% van je spirit had. Wat ziet het er al fantastisch uit! Keuken is uiteindelijk dus van IKEA? En de deurtjes combinatie van Havstorp en…? Of zie ik dat niet goed?
Rechts van de kastenwand staat nu dwars op de keuken de eettafel. En links van de kastenwand t eten van de katten en het speelgoedkeukentje. Maar het is nog een beetje twijfel wat ik er van wil maken. De ruimte tegenover t eiland hetzelfde. Dat is echt een groot stuk en niemand heeft nog een idee gehad waar ik me in kan vindenquote:Op woensdag 27 september 2023 09:13 schreef SQ het volgende:
Prachtig, puala!
Wat komt er links en rechts van de kastenwand in de keuken? En had je ergens plattegronden van de nieuwe situatie?
Hout gebruik je in houten constructies en metal stud in betonnen constructies over t algemeen. Toeval wil ook dat dat precies zo uitkomt in dit huis. Er was wel metalstud gekocht, maar ik kon het qua hoogte niet kwijt.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom is een deel van je plafond metal stud en een deel hout?
Dat valt op zich best mee met lichte dagen, maar t is niet anders. Voordeel is wel dat het kantoor aan de andere kant echt een hele fijne ruimte is geworden en je er goed kasten kwijt kan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:40 schreef Tegan het volgende:
Indrukwekkende update weer.
Wc boven is leuk zo.
Toch wel jammer van het licht dat dat muurtje in de keuken moest blijven.
Ah nee joh niet schamen, hier gaan straks ook genoeg klussen blijven liggen. De deuren van t andere huis zijn ook pas de grondverf uit gegaan met de verkoop. En ik sluit niet uit dat dat straks net zo gaat zijn hier. En dan gaat het niet 3 jaar duren, maar wel 10 jaarquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:13 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Jemig. Als ik dit zo zie, begin ik me een beetje te schamen voor mijn huis waar echt nog steeds behoorlijke klussen gedaan moeten worden.
En wat heb jij een onwijs goed beeld van hoe dingen tot zijn recht kunnen komen!
Die IKEA puzzel is echt leuk! Kastjes bouwen
Vraag uit interesse en eigen belang; die achtergevel, is dat qua metselwerk 'netjes' afgewerkt en kan het ook zonder het hout, of is het hout echt bedoeld om er altijd tegen aan te zitten?
Ik wacht met smart op de volgende serie foto'squote:Op woensdag 27 september 2023 13:38 schreef Puala het volgende:
En dankjulliewel allemaal, ik word er een beetje verlegen van
Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar volgens mij op FB terug te vinden, het feuilleton van Laura van derquote:Op woensdag 27 september 2023 15:38 schreef Puala het volgende:
Willen jullie mee lachen en huilen?
Er is een hoop over van de keuken en het nodige is beschadigd geleverd. Ikea is gelukkig een fijne partij daarin en lost het tot op heden best goed op. De sinarp deurtjes en panelen (de donkere kleur vd foto's) zijn belabberd leverbaar, dus ze konden niet alles vervangen maar wel hetgeen over is op laten halen.
De transporteur was ingepland voor afgelopen maandag. Heerlijk, die grote dozen t huis uit! Zit ik op te wachtenen een paar 100 euro terug, ook lekker. Dus gewacht tot de chauffeur er was, ik moest heel even wat anders doen voor een half uur. Netjes mn zusje als back up geregeld, want ze bellen toch 30 min van tevoren. Moet goed komen.
15.15 Telefoon, u bent er niet de chauffeur is al weg u heeft pech.
Eh nee? afspraak is 30 min van tevoren bellen, laat m maar omdraaien.
Ik ga voor u kijken wat ik kan regelen, ik bel u terug.
5 min later telefoon, hij komt dr aan zorgt u dat er iemand is? Dus ik terug naar huis, ik wilde dit graag zelf doen.
iets voor 5'en maar gebeld waar de chauffeur bleef. Ze gingen m bellen, ik zou het nog horen.
...
...
...
...
Vandaag ikea maar gebeld, want ik denk dat de chauffeur zelf inmiddels ergens in nieuw zeeland zit en de weg niet meer weet. Die mevrouw vond mn humor wel leuk (danku) maar t verhaal wat minder. Ze ging de transporteur bellen en zou terugbellen.
Even later weer telefoon, wilt u mee lachen mevrouw? De transporteur geeft aan dat ze bij u het matras hebben opgehaald en dat het allemaal naar tevredenheid is opgelost. De foto van uw oprit en voordeur klopt bij de order, maar het product natuurlijk niet. Of slaapt u op uw kook eiland?
Ik ging stuk![]()
![]()
Maar goed, meer dan t op de mail zetten kon ze ook niet naar de transporteur. Dus het verhaal... dat moet nog een eind krijgen. Ik vind de transporteur een stelletje poffertjespannen en de spullen in mn woonkamer best irritant![]()
Ja die vraag was niet echt SMART gesteld.quote:Op woensdag 27 september 2023 13:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja hoor, wat wil je weten? Waar ik t gekocht heb? Of hoe makkelijk t te bevestigen was? Of waar je rekening mee moet houden?
Terug te vinden bij augustus 2020quote:Op woensdag 27 september 2023 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar volgens mij op FB terug te vinden, het feuilleton van Laura van der
Haar en de Ikea keuken is aan de ene kant triest maar ook hilarisch om te lezen (ze is schrijfster)
Dank, kreeg bezoek en net een eter dus kon het niet opzoeken. Heb toen zo moeten lachen, vooral haar schrijfstijlquote:Op woensdag 27 september 2023 17:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Terug te vinden bij augustus 2020
Ja, dat aspect had ik even over het hoofd gezienquote:Op woensdag 27 september 2023 13:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan moeilijk je leidingen verleggen qua riolering en water met vloerverwarming. Dus je zal tot op zekere hoogte toch dezelfde indeling moeten houden. En vloer zonder vloerverwarming er in voel je echt, dus qua indeling zou ik zelf op t zelfde blijven zitten.
Oegema?quote:Op woensdag 27 september 2023 15:38 schreef Puala het volgende:
Willen jullie mee lachen en huilen?
Er is een hoop over van de keuken en het nodige is beschadigd geleverd. Ikea is gelukkig een fijne partij daarin en lost het tot op heden best goed op. De sinarp deurtjes en panelen (de donkere kleur vd foto's) zijn belabberd leverbaar, dus ze konden niet alles vervangen maar wel hetgeen over is op laten halen.
De transporteur was ingepland voor afgelopen maandag. Heerlijk, die grote dozen t huis uit! Zit ik op te wachtenen een paar 100 euro terug, ook lekker. Dus gewacht tot de chauffeur er was, ik moest heel even wat anders doen voor een half uur. Netjes mn zusje als back up geregeld, want ze bellen toch 30 min van tevoren. Moet goed komen.
15.15 Telefoon, u bent er niet de chauffeur is al weg u heeft pech.
Eh nee? afspraak is 30 min van tevoren bellen, laat m maar omdraaien.
Ik ga voor u kijken wat ik kan regelen, ik bel u terug.
5 min later telefoon, hij komt dr aan zorgt u dat er iemand is? Dus ik terug naar huis, ik wilde dit graag zelf doen.
iets voor 5'en maar gebeld waar de chauffeur bleef. Ze gingen m bellen, ik zou het nog horen.
...
...
...
...
Vandaag ikea maar gebeld, want ik denk dat de chauffeur zelf inmiddels ergens in nieuw zeeland zit en de weg niet meer weet. Die mevrouw vond mn humor wel leuk (danku) maar t verhaal wat minder. Ze ging de transporteur bellen en zou terugbellen.
Even later weer telefoon, wilt u mee lachen mevrouw? De transporteur geeft aan dat ze bij u het matras hebben opgehaald en dat het allemaal naar tevredenheid is opgelost. De foto van uw oprit en voordeur klopt bij de order, maar het product natuurlijk niet. Of slaapt u op uw kook eiland?
Ik ging stuk![]()
![]()
Maar goed, meer dan t op de mail zetten kon ze ook niet naar de transporteur. Dus het verhaal... dat moet nog een eind krijgen. Ik vind de transporteur een stelletje poffertjespannen en de spullen in mn woonkamer best irritant![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:20 schreef Puala het volgende:
Okay en dan zijn jullie helemaal bij na deze update
Ik keek op FOK! zag 'Puala' staan als laatste user die gereageerd had in je eigen topic, ik denk...foto's?! En ja hoor, foto's, dus direct 21 Jump Street op een andere tab op pauze en genieten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Episch!!
Although een heeeeeeee klein puntje van kritiek, als dat mag (want eigenlijk mag dat niet want ik ga never ever nooit niet kunnen wat jij hier al meerdere keren doet in huizen), maar....die kastjes boven het werkblad in je keuken...die lijken deurtjes te hebben, en die deurtjes lijken allemaal scheef te hangen t.o.v. van elkaar...?Breitling - Instruments for Professionals
Deurtjes stel je als laatste, als alles hangt. En zo ver ben ik helaas nog nietquote:Op zondag 1 oktober 2023 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik keek op FOK! zag 'Puala' staan als laatste user die gereageerd had in je eigen topic, ik denk...foto's?! En ja hoor, foto's, dus direct 21 Jump Street op een andere tab op pauze en genieten.
Episch!!
Although een heeeeeeee klein puntje van kritiek, als dat mag (want eigenlijk mag dat niet want ik ga never ever nooit niet kunnen wat jij hier al meerdere keren doet in huizen), maar....die kastjes boven het werkblad in je keuken...die lijken deurtjes te hebben, en die deurtjes lijken allemaal scheef te hangen t.o.v. van elkaar...?
Oh oke, nee ik dacht 'dit is 't' maar zie je, ik heb geen idee waar ik over praat, dus misschien moet ik beter gewoon weer m'n muil houden en verder gaan met plaatjes kijken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Deurtjes stel je als laatste, als alles hangt. En zo ver ben ik helaas nog nietdus dat klopt helemaal dat t schots en scheef is.
Oh nee joh, gewoon lekker reageren!quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh oke, nee ik dacht 'dit is 't' maar zie je, ik heb geen idee waar ik over praat, dus misschien moet ik beter gewoon weer m'n muil houden en verder gaan met plaatjes kijken.
Metod kasten, komen nog lades in en een uittrekbare plank als die past (nog niet gekocht). En een aanrechtblad dr bovenop. Evt heb ik artikelnr’s voor je als je wilt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:39 schreef Leandra het volgende:
Heb je de wasmachine en droger ook op Ikeakasten staan? Welke?
En een apart bovenblad erop zo te zien?
Zou je dat ook los aandurven of alleen tussen een muur en/of kasten?quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Metod kasten, komen nog lades in en een uittrekbare plank als die past (nog niet gekocht). En een aanrechtblad dr bovenop. Evt heb ik artikelnr’s voor je als je wilt.
Metod pootjes alleen zijn vrij wankel, het staat hier pas stevig sinds t vast zit aan de muur. Maar je kan die pootjes ook vervangen door een houten frame van bijv 44x69mm hout als je handig bent. Dan zou ik t wel aandurven. Heb je wel wat meer afwerk panelen nodig, keukenkastjes zijn niet echt mooi zonder bedekkingspaneel.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zou je dat ook los aandurven of alleen tussen een muur en/of kasten?
Nee idd.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Metod pootjes alleen zijn vrij wankel, het staat hier pas stevig sinds t vast zit aan de muur. Maar je kan die pootjes ook vervangen door een houten frame van bijv 44x69mm hout als je handig bent. Dan zou ik t wel aandurven. Heb je wel wat meer afwerk panelen nodig, keukenkastjes zijn niet echt mooi zonder bedekkingspaneel.
Ik kijk morgen voor jequote:Op zondag 1 oktober 2023 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd.
Maar ik wil de artikelnummers wel hebben, geen muur aan een zijkant maar ik ga eens bedenken of ik daar nog wat mee kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |