abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209687465
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:32:06 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_209687521
Baklava O+
disclaimer
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:33:26 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_209687533
Vandaag weer een dagje offsite in zo'n hotel met luxe lunchbuffet en onbeperkt friandises bij de koffie :')

Het scheelt dat ik zelf de rekening niet betaal, kan ik het dus ook makkelijker laten liggen. Hoop ik.
disclaimer
pi_209687545
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:33 schreef SQ het volgende:
Vandaag weer een dagje offsite in zo'n hotel met luxe lunchbuffet en onbeperkt friandises bij de koffie :')

Het scheelt dat ik zelf de rekening niet betaal, kan ik het dus ook makkelijker laten liggen. Hoop ik.
Oh, daar ziet mijn brein geen verschil in hoor. Eten is eten *O*

Ik ben nog steeds wat aan het naworstelen na het weekend. Heb al podcasts geluisterd over ontsporen/weer op de rails komen en zo :') Expres al sinds vrijdag niet naar de winkel geweest. Wat kan het toch een verschil zijn, de ene week tov de andere. Soms geen enkele moeite dingen te laten staan en een andere keer blijf ik er maar aan denken en naar verlangen. Om gek van te worden. Heb de afgelopen twee dagen fanatiek zitten gamen om maar afgeleid te zijn, terwijl ik echt andere dingen had moeten doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209687680
Ik had een paar weken een fijne flow. Bijna geen sociale dingen en voldoende tijd om te sporten. En al een tijdje een kilo kwijt.

Maar nu is er tot we op vakantie gaan geen enkele weekend zonder minstens één sociaal dingetje waar wordt gegeten en gedronken. En ook grotere kans dat er eens een keer sporten moet worden geskipt ivm te drukke agenda. Ik heb me voorgenomen om niet alle gelegenheden wijn te drinken, maar alleen bij de verjaardag van een goede vriendin. De rest drink ik wel thee en water of zo. Eten vind ik lastiger, maar ik ga gewoon proberen me een beetje in te houden. Echt, goed voornemen, toch? :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209687893
Hier is het een uitdaging, maandag niet kunnen sporten omdat ik een volle werkdag op kantoor had, daarna werd ik ziek en voel me nog steeds niet 100%.
Ik mis dat sporten dan echt :@ Het was/is natuurlijk mijn hoofddoel, het fitter worden. Pas ook ruim een week niet kunnen sporten door de blaasontsteking.

De weekenden zijn nu enorm druk met veel feestjes, morgen zelfs 2 feestjes waarvan die van Juul die 5 wordt. Afgelopen zaterdag hadden we haar grote mensen feest en heb ik afgezien van een klein stukje slagroomtaart niet 'gezondigd'.
Daar hou ik me nu even aan vast, dat ik qua sporten een slechte maand heb, maar qua eten het eigenlijk best goed doe.

Morgen wel weer sporten, die gaat zwaar vallen >:) Dan nog 2 weken volle bak en daarna vakantie. Mijn PT wilde oefeningen meegeven voor op vakantie maar ik heb bedankt. Ik ga 2 weken even niets doen (ja veel wandelen want we zitten in Oostenrijk)

Je kan het Miss_sly en anders ga je daarna weer even in de balansstand.
pi_209687970
Ik ga vandaag maar weer eens richting een festival om te werken en te zuipen. inb4 alle snelle koolhydraten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209688364
Paar dagen amper eten omdat ziek is wel goed voor de weegschaalnummers. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:39:18 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_209688792
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik had een paar weken een fijne flow. Bijna geen sociale dingen en voldoende tijd om te sporten. En al een tijdje een kilo kwijt.

Maar nu is er tot we op vakantie gaan geen enkele weekend zonder minstens één sociaal dingetje waar wordt gegeten en gedronken. En ook grotere kans dat er eens een keer sporten moet worden geskipt ivm te drukke agenda. Ik heb me voorgenomen om niet alle gelegenheden wijn te drinken, maar alleen bij de verjaardag van een goede vriendin. De rest drink ik wel thee en water of zo. Eten vind ik lastiger, maar ik ga gewoon proberen me een beetje in te houden. Echt, goed voornemen, toch? :')
Supergoed voornemen!
disclaimer
pi_209689507
Hmm, in 6 weken net geen kilo eraf, ik vrees dat ik toch echt aan de bak moet net als vorig jaar.
Gisteren gingen we vis eten in de haven en dat viel enorm tegen, ik heb nog geen tien frietjes gegeten, ze waren echt niet lekker en mijn gambaspiesjes bleken net als lekkerbekjes in beslag gefrituurd te zijn, getverdemme, dus die heeft Symph opgegeten. Ok, er zat ook een bakje salade bij, dan ga ik dat wel eten…bleek het bakje meer slasaus dan sla te bevatten en ik vind zompige sla echt heel vies. Dus ik kwam met honger thuis en in plaats van dat ik dan yoghurt of boterhammen pak werd het dus chocola. Altijd weer die chocola :'(
pi_209689584
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Hmm, in 6 weken net geen kilo eraf, ik vrees dat ik toch echt aan de bak moet net als vorig jaar.
Gisteren gingen we vis eten in de haven en dat viel enorm tegen, ik heb nog geen tien frietjes gegeten, ze waren echt niet lekker en mijn gambaspiesjes bleken net als lekkerbekjes in beslag gefrituurd te zijn, getverdemme, dus die heeft Symph opgegeten. Ok, er zat ook een bakje salade bij, dan ga ik dat wel eten…bleek het bakje meer slasaus dan sla te bevatten en ik vind zompige sla echt heel vies. Dus ik kwam met honger thuis en in plaats van dat ik dan yoghurt of boterhammen pak werd het dus chocola. Altijd weer die chocola :'(
Wij hebben nu altijd bakken met kwark in huis en fruit zoals blauwe bessen. Dat mag ik van mezelf onbeperkt pakken als ik honger heb. Dat helpt voor mij heel goed, het helpt bij zoete cravings en het vult zodat ik geen honger meer heb.
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:47:50 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_209690326
Mijn nadeel is dat ik echt geen kritische eter ben, ik zou het allemaal hebben opgegeten. Inclusief de chocolade dus. :')

Nou ik heb weerstand kunnen bieden aan de friandises! Lunch werd:
Bloemkoolsoep, saladebar mix, 1 snee brood met kalkoenfilet en als toetje 3 stukjes kaas met een plakje kletzenbrood en gedroogd fruit met een cappuccino.

Best aardig!
disclaimer
pi_209690635
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:47 schreef SQ het volgende:
Mijn nadeel is dat ik echt geen kritische eter ben, ik zou het allemaal hebben opgegeten. Inclusief de chocolade dus. :')

Nou ik heb weerstand kunnen bieden aan de friandises! Lunch werd:
Bloemkoolsoep, saladebar mix, 1 snee brood met kalkoenfilet en als toetje 3 stukjes kaas met een plakje kletzenbrood en gedroogd fruit met een cappuccino.

Best aardig!
Ik vreet ook alles normaal gesproken. Ik hoop daar nu wel mee gebroken te hebben, op wat uitzonderingen/zwakke momenten na.
pi_209691319
Ik lust geen taugé :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:59:06 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_209694466
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik lust geen taugé :D
Nou als dat het enige is... :D

Middagfriandises ook weerstaan en een appel gepakt. Later in de hotelbar nog een La Trappe Nillis genomen, leek me toch veiliger dan een karmeliet nu :+

Straks nog kofta (uiteenpakjevanknorrrrr) als avondeten en dan is het toch een supermooi dagje geworden O+
disclaimer
pi_209694662
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:59 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou als dat het enige is... :D

Das mn punt :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209712050
Het gaat hier nog immer kut. Hier klagen helpt ook niet. Kreeg net een tompouce opgedrongen en geen ruggengraat genoeg om te blijven weigeren of boos te worden. Weg van minste weerstand was opeten. Wat ik eigenlijk ook wel weer wilde, want tompouce. Maar had al veel te veel gegeten en gesnoept vandaag.
pi_209713089
Gisteren:

- kwark met proteinepoeder en een banaan
-Mini cupcake
-Rijst met kipcurry
  zaterdag 1 juli 2023 @ 08:52:42 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_209713959
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:35 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier nog immer kut. Hier klagen helpt ook niet. Kreeg net een tompouce opgedrongen en geen ruggengraat genoeg om te blijven weigeren of boos te worden. Weg van minste weerstand was opeten. Wat ik eigenlijk ook wel weer wilde, want tompouce. Maar had al veel te veel gegeten en gesnoept vandaag.
Wie dringt jou tompouces op dan? :( zijn dat collega's?
Balen dat het niet zo lekker gaat :* het blijft een struggle he.
disclaimer
pi_209713968
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 08:52 schreef SQ het volgende:

Wie dringt jou tompouces op dan? :( zijn dat collega's?
Balen dat het niet zo lekker gaat :* het blijft een struggle he.
De beveiliger was jarig. Tsja. En ja, het blijft gewoon een enorme struggle. Ik vrees ook dat het altijd zo zal blijven. Gelukkig ook met periodes dat het allemaal geweldig en makkelijk gaat. Maar goed, mijn favo podcast van dit moment leerde mij dat je niet hebt gefaald, zolang je niet stopt. En dat was ik niet van plan.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 08:59:56 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_209713995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 08:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
De beveiliger was jarig. Tsja. En ja, het blijft gewoon een enorme struggle. Ik vrees ook dat het altijd zo zal blijven. Gelukkig ook met periodes dat het allemaal geweldig en makkelijk gaat. Maar goed, mijn favo podcast van dit moment leerde mij dat je niet hebt gefaald, zolang je niet stopt. En dat was ik niet van plan.
Ik hoop gewoon nog steeds dat er ooit ergens chocolade wordt uitgevonden waar je niet dik van wordt. 🤞
disclaimer
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:06:30 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_209714037
Ik zit nu dan weer wel in de flow maar ervaringen uit het verleden leren me dat het zomaar morgen over kan zijn. Overigens kost het me nog steeds wel moeite nu, maar ik heb wel een zeldzaam moment van ruggengraat :') dus ik pak nu maar wat ik pakken kan.

Mijn grootste valkuilen:
1. Alcohol. Ohhh die alcohol :')
2. Gevoel van verlies van controle als je niet weet hoeveel kcal je eet. En daardoor is alles natuurlijk verloren (restaurants/verzorgde lunches)
3. Mezelf zielig/moe vinden. "Vandaag mag het wel, ik doe morgen wel weer normaal" - 6 weken onafgebroken
4. Avonden. Doorgaans kan ik prima normaal doen tussen 07:00 en 20:00. Maar zodra de kinderen op bed liggen en ik na 13 uur onafgebroken werken en jagen die fysieke / mentale rust ervaar wil ik meteen suiker. Alsof het een soort ontlading is.

En maar vol blijven houden dat je geen emotionele eter bent :') ;(
disclaimer
pi_209714071
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:06 schreef SQ het volgende:
Ik zit nu dan weer wel in de flow maar ervaringen uit het verleden leren me dat het zomaar morgen over kan zijn. Overigens kost het me nog steeds wel moeite nu, maar ik heb wel een zeldzaam moment van ruggengraat :') dus ik pak nu maar wat ik pakken kan.

Mijn grootste valkuilen:
1. Alcohol. Ohhh die alcohol :')
2. Gevoel van verlies van controle als je niet weet hoeveel kcal je eet. En daardoor is alles natuurlijk verloren (restaurants/verzorgde lunches)
3. Mezelf zielig/moe vinden. "Vandaag mag het wel, ik doe morgen wel weer normaal" - 6 weken onafgebroken
4. Avonden. Doorgaans kan ik prima normaal doen tussen 07:00 en 20:00. Maar zodra de kinderen op bed liggen en ik na 13 uur onafgebroken werken en jagen die fysieke / mentale rust ervaar wil ik meteen suiker. Alsof het een soort ontlading is.

En maar vol blijven houden dat je geen emotionele eter bent :') ;(
Allemaal akelig herkenbaar :') Behalve dan de alcohol, daar doe ik liever zonder. Want als ik wel ga drinken dan is alcohol & voedsel een gevaarlijke combinatie. Dan is het hele begrip ruggengraat ineens magisch verdwenen.

"Ik doe morgen/maandag/na dat feestje-etentje-verjaardag over 3 weken/1e van de maand/1 januari wel weer normaal" Ja :')
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 09:15:10 #24
382129 crew  Donna
pi_209714089
Ben even uit de flow wat niet heel verrassend is gezien de omstandigheden. Maar ik ga er volgende week weer voor. ^O^
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:21:29 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_209714125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Allemaal akelig herkenbaar :') Behalve dan de alcohol, daar doe ik liever zonder. Want als ik wel ga drinken dan is alcohol & voedsel een gevaarlijke combinatie. Dan is het hele begrip ruggengraat ineens magisch verdwenen.

"Ik doe morgen/maandag/na dat feestje-etentje-verjaardag over 3 weken/1e van de maand/1 januari wel weer normaal" Ja :')
Het is 1 juli!!

Het is wel zaterdag ;(
disclaimer
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:22:15 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_209714131
2024 begint op maandag _O_
disclaimer
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 09:22:37 #27
382129 crew  Donna
pi_209714133
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:22 schreef SQ het volgende:
Hell yeah!
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:50:28 #28
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209715627
quote:
_O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:25:44 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_209716189
Lunch en diner ingevoerd, beiden exact evenveel kcal :')

Ik kan dus kennelijk onbedoeld heel gebalanceerd eten :7
disclaimer
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:27:08 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_209716216
Even gecheckt wat 1 zak karamelpopcorn doet, maar da's net 50 kcal meer. -O-
disclaimer
pi_209725087
quote:
Er is hoop voor mij. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:02:53 #32
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209725339
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:27 schreef SQ het volgende:
Even gecheckt wat 1 zak karamelpopcorn doet, maar da's net 50 kcal meer. -O-
Het had zijn mooi kunnen zijn ;(
Spoilers!
pi_209727206
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:21 schreef SQ het volgende:

Het is 1 juli!!

Daarom ging het vandaag toch weer redelijk ok *O*
  zondag 2 juli 2023 @ 00:47:39 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_209727594
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 00:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Daarom ging het vandaag toch weer redelijk ok *O*
Fijn O+
Hier mwah, avondeten zou pasta met spinazie worden maar er bleef een vriendinnetje van mijn dochter eten en die lustte geen spinazie :') dus nou vooruit dan maar pizza.
En bij de avondvisite 1 trappist gedronken. Maar ook echt maar eentje, en verder geen chips en nootjes, dus ook wel weer een beetje oké denk ik :P
disclaimer
pi_209728751
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 00:47 schreef SQ het volgende:

Fijn O+
Hier mwah, avondeten zou pasta met spinazie worden maar er bleef een vriendinnetje van mijn dochter eten en die lustte geen spinazie :') dus nou vooruit dan maar pizza.
En bij de avondvisite 1 trappist gedronken. Maar ook echt maar eentje, en verder geen chips en nootjes, dus ook wel weer een beetje oké denk ik :P
Is te overzien hoor *)

Vannacht was er geen tompouce *O*
pi_209740997
Vanochtend gaf mijn weegschaal 59/60 aan O+. Ik ga een van deze dagen ook meten in de sportschool om het zeker te weten :P Had juist het idee dat ik zwaarder was geworden maar niet zo.

Vandaag best ongezond gegeten.

Vanochtend: chocolade mugcake gemaakt van chocolade proteinepoeder en theelepel nutella

- Warme Chocolademelk
- Twee cappucino’s met suiker
- 150 gram nasi van gisteren met garnaaltjes
- Twee kipkluifjes
- Twee pepermuntjes
- 1/3 komkommer :+
pi_209742422
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 08:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is te overzien hoor *)

Vannacht was er geen tompouce *O*
Yeah, goedzo! :)
  maandag 3 juli 2023 @ 09:12:49 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_209742482
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 23:46 schreef Medusa666 het volgende:
Vanochtend gaf mijn weegschaal 59/60 aan O+. Ik ga een van deze dagen ook meten in de sportschool om het zeker te weten :P Had juist het idee dat ik zwaarder was geworden maar niet zo.

Vandaag best ongezond gegeten.

Vanochtend: chocolade mugcake gemaakt van chocolade proteinepoeder en theelepel nutella

- Warme Chocolademelk
- Twee cappucino’s met suiker
- 150 gram nasi van gisteren met garnaaltjes
- Twee kipkluifjes
- Twee pepermuntjes
- 1/3 komkommer :+
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?
disclaimer
  maandag 3 juli 2023 @ 09:16:12 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_209742513
Gisteren bbq aangezet dus het netto resultaat aan het einde van week 1 schoot op het nippertje nog bijna een kilo omhoog :P lang leve het zout. Maar toch, onder de 90, mooi ijkpunt weer (eerste week telt niet vind ik).

Ik kreeg vandaag uit mijn voorraadkast even geen fatsoenlijke lunch getoverd dus ik zal wel wat moeite krijgen vandaag, kijken of ik dat kan afvangen.

L: rauwe spinazie met gerookte zalm, snackgroenten en een appel (Ja is veel te weinig, ik weet t)
D: nasi met kip
disclaimer
pi_209742756
Wij hadden gisteren een bbq bij mijn broer en er was gewoon niets gezonds te vinden. Alle salades waren aangemaakt met veul mayo. Ik heb het gehouden bij een kipfilet van de bbq en wat salade.
Ik merk ook dat ik echt reageer op vet eten nu, ik heb natuurlijk sinds eind januari nauwelijks vet eten op.

Maar de estafette aan feestjes en partijen is voorbij :P Ik sta al een paar weken stil in gewicht en ook qua sporten was het lastig vanwege tijdgebrek, maar deze 2 weken voor mijn vakantie ga ik weer knallen.
Oh wacht, zondag in Den Bosch oa Bossche bollen eten....ik ga niet eens opzoeken hoeveel kcal daar in zitten....
  maandag 3 juli 2023 @ 09:44:01 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_209742783
Als je 1 bossche bol eet en voor de rest normaal doet komt t vast wel goed toch ;)

Oh wacht, ik zie nu dat 1 zo'n unit 650 kcal heeft _O- hahaha

Jan de Groot verkoopt ook kleintjes!
disclaimer
  maandag 3 juli 2023 @ 09:56:05 #42
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209742942
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:41 schreef exode het volgende:
....ik ga niet eens opzoeken hoeveel kcal daar in zitten....
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:

Wat gemeen van jou @SQ! :D :+

Ik ben maar weer eens begonnen wat beter op te letten wat ik allemaal naar binnen schuif.
Wat minder eten in het algemeen en wat minder koolhydraten. Ben benieuwd of dit enig resultaat heeft.
pi_209743023
quote:
Als je 1 bossche bol eet en voor de rest normaal doet komt t vast wel goed toch ;)

Ik had zeker onder de 500 kcal gegokt :D Maar jeetje. Het is echt zķ makkelijk om veel te veel kcal binnen te krijgen met dat soort lekkere dingen :')
pi_209743397
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet. Als ik een dag wat meer heb gegeten (zoas op dat feest) heb ik gelijk de dagen erna minder trek.

Ik denk trouwens dat die nasi toch geen 150 gram was, maar 300 :P Ben best slecht met het inschatten van die hoeveelheden.
pi_209743884
quote:

Jan de Groot is dicht op zondag :'(

We gaan pas om 4 uur Bosche bollen eten en daarvoor hebben we een lunch op een rondvaartboot. Kortom ik sla ontbijt en avondeten over denk ik.

Heb me net de blubber getraind, mijn PT dacht er nog even alles uit te persen voor mijn vakantie geloof ik.
pi_209744105
Bedankt. Nu zin in een Bossche bol :+
  maandag 3 juli 2023 @ 21:19:16 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209752156
Ik wil ALLES!!! -O-
Maar we hebben NIKS!!! -O-

:')
*kras...

Verder op zich eigenlijk best een heel keurige dag. Vandaar ook dat mijn innerlijke kleuter vindt dat ik best heus iets lekkers mag. :{

Zal ik een lijstje doen?

Ik begon met 7,5km powerwalken vanmorgen
2bh m kaas
4 volkoren crackers m kaas
1 appel
oatmeal cookie
groente smoothie (lidl)
zakje gedroogde mango
2 dropstaven
macaroni met geraspte kaas

De mango is wat heavy qua suiker, maar verder ben ik niet geheel ontevreden.

[ Bericht 22% gewijzigd door BE op 03-07-2023 21:38:19 ]
pi_209753832
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou.. toch wel een beetje gelijk. Vandaag veel meer pasta gegeten dan dat de bedoeling was :’) En ijs.

Omdat ik gisteren idd te weinig at.
pi_209769113
Gisten:

Ontbijt: mango en een nectarine
Lunch: 8 plantaardige balletjes van de ikea. Halve stuk komkommer
Avond: rijst met sla en een sambal goreng telor en een groentecurry.
  Moderator woensdag 5 juli 2023 @ 11:34:27 #50
382129 crew  Donna
pi_209769562
En op wat fruit en 8 plantaardige balletjes met een halve komkommer kom je de dag wel door?
  woensdag 5 juli 2023 @ 11:44:46 #51
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209769729
Staat en valt met hoeveel de curry is ook natuurlijk.

Hier nog steeds dik, maar wel steeds fitter weer, dus vooralsnog wel aardig I guess.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 5 juli 2023 @ 12:25:25 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_209770412
Fitter is soberso goed!

Ik had gisteren een terugval, ondanks dat ik toch 2 normale maaltijden eet elke dag bleef ik toch trek houden. Vond nog een aangebroken pak kaasstengels en heb die verorberd. Voel me er niet schuldig over want het heeft geen vreetbui getriggerd. Babysteps.
disclaimer
pi_209771338
Ik heb sinds ik me niet meer zo strikt aan het voedingsschema houd juist honger. Dat heb ik maanden niet gehad. Alsof mijn lichaam zegt 'jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, eten!' Ik geef wel aan de honger toe maar met gezonde dingen. Vooral kwark is wel echt een lifesaver merk ik, daar zit ik vervolgens echt vol van.
Kortom het is nog steeds zoeken en uitproberen nu, maar eej, sinds januari geen chips, bitterballen, saucijzenbroodjes etc aangeraakt. Nog steeds verbaasd dat het lukt.

En fijn IJsdraakje, fit zijn voelt zoveel beter ^O^
  woensdag 5 juli 2023 @ 13:51:58 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_209771650
Knap hoor exode, dat je al zo lang zo gedisciplineerd bent! Ik weet uit ervaring dat dat echt niet makkelijk is (daarom lukt het me ook nooit :'))
Echt petje af! _O_
disclaimer
pi_209771763
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 13:51 schreef SQ het volgende:
Knap hoor exode, dat je al zo lang zo gedisciplineerd bent! Ik weet uit ervaring dat dat echt niet makkelijk is (daarom lukt het me ook nooit :'))
Echt petje af! _O_
Ik ben ook supertrots op mezelf, dit werkt blijkbaar voor mij ipv al die halfslachtige pogingen eerder. En het kost veel geld maar een PT is echt DE oplossing voor mij geweest.

MAAR ik weet dat het moeilijkste nog moet komen, zodra ik echt fit ben, op een mooi gewicht zit....dan volhouden.

Wat wel erg meewerkt is dat mijn gezondheid gewoon echt niet goed ging en alle gebreken hingen samen met het niet fit zijn. Ik kon zo gewoonweg niet doorgaan.
pi_209773771
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 11:34 schreef Donna het volgende:
En op wat fruit en 8 plantaardige balletjes met een halve komkommer kom je de dag wel door?
Mijn bmr is slechts 1300 ofzo en ik ben 1.58. Verder bewoog ik gisteren niet zoveel.. dus mijn caloriebehoefte ligt ook wel lager.
2000 kcal is way too much voor mij. Helaas ;(
pi_209773787
Pffft die caramel rijstwafels van snack- a- jack zijn trouwens echt O+ En slechts (vind ik dan) 42 kcal per stuk
pi_209773813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 13:29 schreef exode het volgende:
Ik heb sinds ik me niet meer zo strikt aan het voedingsschema houd juist honger. Dat heb ik maanden niet gehad. Alsof mijn lichaam zegt 'jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, eten!' Ik geef wel aan de honger toe maar met gezonde dingen. Vooral kwark is wel echt een lifesaver merk ik, daar zit ik vervolgens echt vol van.
Kortom het is nog steeds zoeken en uitproberen nu, maar eej, sinds januari geen chips, bitterballen, saucijzenbroodjes etc aangeraakt. Nog steeds verbaasd dat het lukt.

En fijn IJsdraakje, fit zijn voelt zoveel beter ^O^
Dat van die kwark ervaar ik ook ja :Y En lekker bezig!
  Moderator woensdag 5 juli 2023 @ 16:36:29 #59
382129 crew  Donna
pi_209773820
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 16:32 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Mijn bmr is slechts 1300 ofzo en ik ben 1.58. Verder bewoog ik gisteren niet zoveel.. dus mijn caloriebehoefte ligt ook wel lager.
2000 kcal is way too much voor mij. Helaas ;(
Ik ben ook maar 1.62 met een zittend beroep, maar ook dan kan je wel wat voedzaams eten.

Maar goed, als jij kan leven op wat fruit en een halve komkommer ook prima. :7
Ik vroeg het om je reactie erboven, dat je toen te weinig gegeten had.
  woensdag 5 juli 2023 @ 16:40:36 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_209773866
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 13:57 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben ook supertrots op mezelf, dit werkt blijkbaar voor mij ipv al die halfslachtige pogingen eerder. En het kost veel geld maar een PT is echt DE oplossing voor mij geweest.

MAAR ik weet dat het moeilijkste nog moet komen, zodra ik echt fit ben, op een mooi gewicht zit....dan volhouden.

Wat wel erg meewerkt is dat mijn gezondheid gewoon echt niet goed ging en alle gebreken hingen samen met het niet fit zijn. Ik kon zo gewoonweg niet doorgaan.
Ja op gewicht blijven, hihaho.

Afvallen is makkelijk.
Daarna niet meer dik worden... ;(
disclaimer
  woensdag 5 juli 2023 @ 16:46:28 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_209773960
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 16:36 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik ben ook maar 1.62 met een zittend beroep, maar ook dan kan je wel wat voedzaams eten.

Maar het was niet alleen wat fruit en een halve komkommer toch. Het waren ook 8 vega gehaktballen en een portie curry met rijst volgens mij :P
disclaimer
pi_209774000
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 16:36 schreef Donna het volgende:

[..]

Ah ja snap ik! Ja, ik had die dag ervoor van de pasta weer teveel gegeten.. dus voor mijn gevoel compenseer ik het dan door de dag erop (dag met de halve komkommer) wat minder te eten.

Heb dit onregelmatige trouwens maar geaccepteerd. Wanneer ik trouw iedere dag aan 3 stabiele ongeveer even veel grote maaltijden houd vind ik het saai ofzo..
  Moderator woensdag 5 juli 2023 @ 17:18:00 #63
382129 crew  Donna
pi_209774494
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 16:46 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar het was niet alleen wat fruit en een halve komkommer toch. Het waren ook 8 vega gehaktballen en een portie curry met rijst volgens mij :P
Gehaktballen klinkt wel een stuk groter dan balletjes. Geen idee wat voor balletjes.

Daarom vroeg ik me dus ook af of je het daar op red tot die portie curry met rijst :P
pi_209774599
Ochtend: karamel high protein mousse. Een eiwitreep en een high proteine chocolate chip koekje.
Middag: fruitsalade van necatarine, appel, druiven en halve banaan met beetje magere kwark en beetje slagroom.
Avond: 250 gram bloemkool roerbak met ui, 3 gehaktballetjes en klein beetje nasi.
Twee sappen zelfgemaakte green juice.

10000 stappen lopen zo :)

Ben op de weegschaal gestapt in de sportschool en hij gaf 61.1 aan!

[ Bericht 6% gewijzigd door Medusa666 op 05-07-2023 22:49:54 ]
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:06:41 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_209781768
Vandaag weer een challenge: een jubileumborrel van een collega tussen 5 en 8. Dit kan veel kanten op. En eigenlijk wil ik niet alleen maar water drinken. Ik heb dus geen plan en dat is gevaarlijk _O-

Sowieso weer een pittig weekje dit. Zaterdag familiebbq, zondag een high tea. Ik heb hiervoor wel een plan, maar het is maar de vraag hoe goed dat allemaal lukt :')

(Het plan is: zaterdag licht lunchen en bij de bbq zoveel mogelijk richten op mager vlees en de groenten. Dan kan ik er ook nog wel een karmelietje of 2 bij pakken. Zondag laat en licht ontbijt en bij het avondeten alleen groenten.)

(En natuurlijk kun je je best "een keer" laten gaan, maar nu ik er weer serieuzer mee bezig ben schrik ik toch weer hoe snel je al aan heel veel kcal zit, het sluipt er steeds zo snel weer in, en 3 keer zo'n uitbarsting in een week is toch al snel enkele duizenden kcals te veel en dus zo weer een kilo erbij :'))
disclaimer
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 10:41:11 #66
382129 crew  Donna
pi_209782221
Alsnog afgevallen! Ruim onder de 80 nu.

Onder de 79 zelfs.

[ Bericht 27% gewijzigd door Donna op 06-07-2023 10:46:46 ]
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:48:25 #67
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209782291
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
Vandaag weer een challenge: een jubileumborrel van een collega tussen 5 en 8. Dit kan veel kanten op. En eigenlijk wil ik niet alleen maar water drinken. Ik heb dus geen plan en dat is gevaarlijk _O-

Sowieso weer een pittig weekje dit. Zaterdag familiebbq, zondag een high tea. Ik heb hiervoor wel een plan, maar het is maar de vraag hoe goed dat allemaal lukt :')

(Het plan is: zaterdag licht lunchen en bij de bbq zoveel mogelijk richten op mager vlees en de groenten. Dan kan ik er ook nog wel een karmelietje of 2 bij pakken. Zondag laat en licht ontbijt en bij het avondeten alleen groenten.)

(En natuurlijk kun je je best "een keer" laten gaan, maar nu ik er weer serieuzer mee bezig ben schrik ik toch weer hoe snel je al aan heel veel kcal zit, het sluipt er steeds zo snel weer in, en 3 keer zo'n uitbarsting in een week is toch al snel enkele duizenden kcals te veel en dus zo weer een kilo erbij :'))
Dikgedrukte is zo herkenbaar. :')

En ik heb momenteel ook echt de hele tijd HONGER, dus het schiet niet op zo. Denk dat ik maar wat meer rauwkost ga introduceren ofzo, gewoon domweg maagvulling dus.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:50:18 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_209782323
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:41 schreef Donna het volgende:
Alsnog afgevallen! Ruim onder de 80 nu.

Onder de 79 zelfs.
Oeh dat is altijd zo'n fijn moment he, als je weer onder een tiental schiet O+

Ik zit nog op 88,5 dus voor mij duurt het nog wel ff :')
disclaimer
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:51:57 #69
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209782350
Win, ik zat vanmorgen op de 90.8, dus onder een tiental duiken is dichtbij. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209782751
Wat goed Donna!

Ik blijf al een tijdje hangen op 91, ik vermoed dat ik pas onder de 90 ga na de vakantie. Wat prima is overigens.
Maandag wel een weegmoment, ik ben erg benieuwd naar de percentages.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:41:20 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_209782877
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:30 schreef exode het volgende:
Wat goed Donna!

Ik blijf al een tijdje hangen op 91, ik vermoed dat ik pas onder de 90 ga na de vakantie. Wat prima is overigens.
Maandag wel een weegmoment, ik ben erg benieuwd naar de percentages.
Waar kom jij vandaan qua gewicht en hoe lang ben je eigenlijk?
disclaimer
pi_209782894
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Waar kom jij vandaan qua gewicht en hoe lang ben je eigenlijk?
Begin januari zat ik rond de 106, ik ben 1.74m. Ik heb altijd tussen de 75 en 80 gezeten, in mijn meest actieve en 'gezonde' periode hing ik steeds net boven de 70.
Met 80 zou ik uiteindelijk heel blij zijn. Zolang mijn energie en spierkracht maar blijft verbeteren.
pi_209792026
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens :P
pi_209792051
Vanochtend: een havermoutcake van bosbessen, magere kwark, proteinepoeder en een ei. Met één toefje slagroom.
Middag: caramel snack a jack
Een groenteroerbak 280 gram.
4 of 5 kipballetjes met beetje curry saus
Avond: kipcurry met 250 gram rijst

Koffie met melk en suiker

[ Bericht 4% gewijzigd door Medusa666 op 07-07-2023 00:06:54 ]
  vrijdag 7 juli 2023 @ 07:50:07 #75
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209793209
90.0

Weegschaal las gisteren mee denk ik.

_O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 10:05:18 #76
382129 crew  Donna
pi_209794320
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik zit nog op 88,5 dus voor mij duurt het nog wel ff :')
Ik heb nu ook weer een lange weg te gaan!
  vrijdag 7 juli 2023 @ 10:05:56 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_209794326
Netjes, ijs!

Ik heb echt keihard gefaald gisteren, heb de zes tripels wel gehaald denk ik, dus vandaag heb ik echt wel voedsel nodig om te overleven :')
disclaimer
pi_209794368
Mooi getal IJs!
pi_209794387
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
Netjes, ijs!

Ik heb echt keihard gefaald gisteren, heb de zes tripels wel gehaald denk ik, dus vandaag heb ik echt wel voedsel nodig om te overleven :')
Hoe is de kater?
  vrijdag 7 juli 2023 @ 10:15:29 #80
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209794419
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
Netjes, ijs!

RIP
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 7 juli 2023 @ 10:26:05 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_209794547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 10:12 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hoe is de kater?
Valt wel mee, lag op tijd in bed ;)
Moet ook gewoon werken vandaag dus ik heb ook geen tijd voor een kater.
disclaimer
pi_209794917
6 trippels? Dan lig ik in coma joh, applaus dat je dat aan kan O+

Sportsessie ook weer achter de rug, zonder PT en het was zo druk in de sportschool dat ik meerdere keren mijn schema moest omgooien, maar eej, I did it en heb nu al spierpijn in mijn benen.

Ik heb me gisteren opgegeven voor een sportevent van mijn werk. Door het jaar heen, hebben we veel events, zelfs meerdaagse en in het buitenland. Dit is de laagdrempelige variant. Eerst brunchen, dan 15 kilometer lopen en daarna bbqen _O- Pas in september dus ik kan nog even doortrainen.
Ik heb enorm sportieve teamgenoten, mijn manager gaat die dag bijvoorbeeld 70 kilometer wielrennen en 2 collega's gaan estafette hardlopen. Zover ben ik nog lang niet, maar dat ik me voor die 15 kilometer in heb geschreven is best een overwinning voor mezelf. Dat ik dat weer kan.

Binnenkort ook weer een afspraak bij de longverpleegkundige, ik puf nog maar 1x per dag ipv 2 en dat gaat hartstikke goed. Dus even een longmeting laten doen.
pi_209803122
Ik raak wat gedemotiveerder. Mijn lichaam voelt niet dunner aan, terwijl de weegschaal opzicht wel laat zien dat ik afval.

Het duurt me gewoon veel te lang :{ Overweeg nu om vanaf zondag het ziekenhuisdieet van 5 dagen te proberen.. maar weet niet of dat wel gunstig is i.v.m cravings. Of om juist meer te eten dan dat ik nu doe.. om cravings te voorkomen.

Reden waarom ik snel wil afvallen is vanwege een feest die ik heb op 19 juli. En ik wil daar om persoonlijke redenen echt “shinen”. Dus dan vormt het afvallen voor me extra een druk..

Ochtend: caramel mousse 142 met een proteinereep 197
Middag: 4x caramel rijstwafel 160
Kit-kat mini (87 kcal)
Grote Banaan: 160 kcal
Nectarine: 45
Avond: Pizza slice: 300
Beetje noodles: 250 kcal
Salade met tonijn en ei: 200
  vrijdag 7 juli 2023 @ 22:03:31 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_209803268
Ik denk dat het ook al kan helpen als je minder zoet eet. Ik zie heel veel zoete dingen op je lijstje en die triggeren doorgaans cravings. Paar dagen zonder zoet en het voelt al veel beter.
disclaimer
  vrijdag 7 juli 2023 @ 22:18:21 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209803501
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 21:54 schreef Medusa666 het volgende:
Ik raak wat gedemotiveerder. Mijn lichaam voelt niet dunner aan, terwijl de weegschaal opzicht wel laat zien dat ik afval.

Het duurt me gewoon veel te lang :{ Overweeg nu om vanaf zondag het ziekenhuisdieet van 5 dagen te proberen.. maar weet niet of dat wel gunstig is i.v.m cravings. Of om juist meer te eten dan dat ik nu doe.. om cravings te voorkomen.

Reden waarom ik snel wil afvallen is vanwege een feest die ik heb op 19 juli. En ik wil daar om persoonlijke redenen echt “shinen”. Dus dan vormt het afvallen voor me extra een druk..

Kit-kat mini (87 kcal)
Lijkt me echt een goed plan!
Je eet zo veel, dat kan echt nog wel wat minder hoor! :Y
Er zijn zat mensen die toe kunnen met 1 appel als ontbijt, 1 boterham met een flinterdun laagje boter en dan als avondeten 1 aardappeltje, een opscheplepel doperwten en 100gr gekookte kipfilet. ^O^ Succes gegarandeerd! :Y
pi_209804402
quote:
82s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 22:18 schreef BE het volgende:
Lijkt me echt een goed plan!
Je eet zo veel, dat kan echt nog wel wat minder hoor! :Y
Er zijn zat mensen die toe kunnen met 1 appel als ontbijt, 1 boterham met een flinterdun laagje boter en dan als avondeten 1 aardappeltje, een opscheplepel doperwten en 100gr gekookte kipfilet. ^O^ Succes gegarandeerd! :Y
Ik wilde toch graag nog even toevoegen dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sarcastisch bedoeld is en BE bedoelt dat je géén goed plan hebt. Voor als dat niet duidelijk was en je denkt dat ze serieus dit advies geeft.

Verder wat SQ zegt.

Mijn advies is vooral meer eten met de nadruk op gezond eten en niet op junkfood en zoetigheid. Ook proteine repen zijn gewoon candy bars bijv. Caramel mousse, caramel rijstwafel, kitkat, pizza...waar ben je mee bezig joh. Ga normaal eten en ga meer eten. En snel afvallen heeft zelden langdurig resultaat. En ik neem dat je dat wil.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 23:32:21 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209804491
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 23:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik wilde toch graag nog even toevoegen dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sarcastisch bedoeld is en BE bedoelt dat je géén goed plan hebt. Voor als dat niet duidelijk was en je denkt dat ze serieus dit advies geeft.

Verder wat SQ zegt.

Mijn advies is vooral meer eten met de nadruk op gezond eten en niet op junkfood en zoetigheid. Ook proteine repen zijn gewoon candy bars bijv. Caramel mousse, caramel rijstwafel, kitkat, pizza...waar ben je mee bezig joh. Ga normaal eten en ga meer eten. En snel afvallen heeft zelden langdurig resultaat. En ik neem dat je dat wil.
_O_

Weet je wat ik me bedacht, en dit bedoel ik wel serieus, verdubbel de hoeveelheid van het ziekenhuis dieet en je hebt denk ik (!!!) waarschijnlijk een heel goed uitgebalanceerd en gevarieerd eetplan met normale dingen in normale proporties, want je lijstje van vandaag is echt raar.
pi_209804940
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 23:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Verder wat SQ zegt.

Ik had inderdaad wel door dat het sarcastisch was :@

Goed, bedankt voor de schop onder de kont. Vanaf morgen ga ik “normaal eten” en niet meer die proteīne onzin. Maar wat ik thuis nog heb.. die poeder ga ik wel opmaken bij de havermout.

Ik ben dol op zoet eten idd. Gaat moeilijk worden, maar daarmee ga ik inderdaad minderen.
pi_209805752
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 10:56 schreef exode het volgende:
6 trippels? Dan lig ik in coma joh, applaus dat je dat aan kan O+

Sportsessie ook weer achter de rug, zonder PT en het was zo druk in de sportschool dat ik meerdere keren mijn schema moest omgooien, maar eej, I did it en heb nu al spierpijn in mijn benen.

Ik heb me gisteren opgegeven voor een sportevent van mijn werk. Door het jaar heen, hebben we veel events, zelfs meerdaagse en in het buitenland. Dit is de laagdrempelige variant. Eerst brunchen, dan 15 kilometer lopen en daarna bbqen _O- Pas in september dus ik kan nog even doortrainen.
Ik heb enorm sportieve teamgenoten, mijn manager gaat die dag bijvoorbeeld 70 kilometer wielrennen en 2 collega's gaan estafette hardlopen. Zover ben ik nog lang niet, maar dat ik me voor die 15 kilometer in heb geschreven is best een overwinning voor mezelf. Dat ik dat weer kan.

Binnenkort ook weer een afspraak bij de longverpleegkundige, ik puf nog maar 1x per dag ipv 2 en dat gaat hartstikke goed. Dus even een longmeting laten doen.
70 km klinkt heel ver maar als je nu begint met opbouwen dan kun je dat in september makkelijk fietsen. Wel apart om eerst te brunchen voor het sporten aan, ik zou me dan te vol voelen voor een flinke wandeling van 15km.
pi_209805797
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 07:38 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
70 km klinkt heel ver maar als je nu begint met opbouwen dan kun je dat in september makkelijk fietsen. Wel apart om eerst te brunchen voor het sporten aan, ik zou me dan te vol voelen voor een flinke wandeling van 15km.
Ja, de brunch sla ik denk ik over of hopelijk zijn er salades.
pi_209805803
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 00:06 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik had inderdaad wel door dat het sarcastisch was :@

Goed, bedankt voor de schop onder de kont. Vanaf morgen ga ik “normaal eten” en niet meer die proteīne onzin. Maar wat ik thuis nog heb.. die poeder ga ik wel opmaken bij de havermout.

Ik ben dol op zoet eten idd. Gaat moeilijk worden, maar daarmee ga ik inderdaad minderen.
Nog een nabrander, maar van zoveel suiker krijg je de hele dag highs en lows in je suikerniveau. Dat is echt heel naar voor je lichaam en jezelf. Ik wil altijd meer als ik eenmaal suiker ga eten. Dus vreetbuien.
pi_209805988
Hoi :)
Mag ik hier een tijdje meeposten? Ik mis het slank-topic. In de tijd dat dat nog leefde was het niet de bedoeling dat ik hier zou posten, maar misschien is dat nu eigenlijk wel prima op z'n plek. Dus als jullie het niet erg vinden ga ik maar mooi meeposten.

Even achtergrond: mijn ideale gewicht vind ik zelf zo ergens in de 63'ers. Deze winter tikte ik de 67 aan en heb ik door blessures niet gesport. Op een gegeven moment wist ik niet meer of ik nou niet sportte vanwege pijntjes of pijntjes had wegens niet sporten. Dus nu sport ik wel weer, maar dan met pijntjes. Met name een knie die voortdurend net wel/niet op slot schiet. Ik doe groeples bodypump twee x per week, maar door die knie doe ik de squats en lunges maar lafjes.

Qua eten: ik ben een enorme vretert en kan verbijsterende hoeveelheden eten op en doe dat ook wel eens. Ik ben beter in *niet* eten dan in weinig eten, dus probeer ik vooral meer tijd te laten zitten tussen maaltijden. Over het algemeen ga ik tweemaal per week naar kantoor, op die dagen eet ik maar één keer, een normale avondmaaltijd (en bier en toetje). Drie dagen per week ben ik thuis samen met mijn liefste, dan eet ik tweemaal op een dag; en dan nog twee dagen per week alleen thuis en dan zijn alle opties mogelijk :+.
Als ik niet alleen ben eet ik heel weinig koolhydraten, wel veel zuivel, fruit & groente. Niet alle dagen vlees/vis.

Op dit moment weeg ik 65 kilo en daar wil ik dus nog graag anderhalf af. Maar dat wil ik al heel lang en het schiet niet echt op :D Ik hoop dat een tijdje hier meeposten mij wat helpt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209806671
Qua kcal schrik ik opzich niet per se van het lijstje van @Medusa666 - al ligt het ook beetje aan hoeveel ze beweegt. Ik ben ook 1.58 en mijn bmr ligt op 1300, dus als je dan niet veel beweegt en wel 500kcal onder onderhoud wil zitten dan kom je wel zo rond 1400-1500 uit. Maar inderdaad vooral de inhoud zou ik dan anders doen. Zelfs als die proteīne caramel mousse etc niet veel suiker bevatten, hou je wel steeds de zin in die zoete smaak.

Dit is bv ķķk 1400 kcal, en als je dan per se dat aantal wil eten, is dat iig een stuk gezonder voor je lijf:

O: 200g skyr, 25g tasty basics muesli naturel, 1 banaan
L: twee volkoren boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade (blikje 150g tonijn in water, lepel kappertjes, lepel yofresh) en twee mandarijnen
D: 75 gram volkoren couscous met 100g snacktomaatjes, 100g broccoli, 100g zoete puntpaprika, een halve avocado, 50g witte kaas en 100g gerookte kip

En dan kan er zelfs nog bij:
T: Protein caramel mousse

1402 kcal.

Hoi @sigme! :W
pi_209806710
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 08:21 schreef sigme het volgende:
Hoi :)
Mag ik hier een tijdje meeposten? Ik mis het slank-topic. In de tijd dat dat nog leefde was het niet de bedoeling dat ik hier zou posten, maar misschien is dat nu eigenlijk wel prima op z'n plek. Dus als jullie het niet erg vinden ga ik maar mooi meeposten.

Even achtergrond: mijn ideale gewicht vind ik zelf zo ergens in de 63'ers. Deze winter tikte ik de 67 aan en heb ik door blessures niet gesport. Op een gegeven moment wist ik niet meer of ik nou niet sportte vanwege pijntjes of pijntjes had wegens niet sporten. Dus nu sport ik wel weer, maar dan met pijntjes. Met name een knie die voortdurend net wel/niet op slot schiet. Ik doe groeples bodypump twee x per week, maar door die knie doe ik de squats en lunges maar lafjes.

Qua eten: ik ben een enorme vretert en kan verbijsterende hoeveelheden eten op en doe dat ook wel eens. Ik ben beter in *niet* eten dan in weinig eten, dus probeer ik vooral meer tijd te laten zitten tussen maaltijden. Over het algemeen ga ik tweemaal per week naar kantoor, op die dagen eet ik maar één keer, een normale avondmaaltijd (en bier en toetje). Drie dagen per week ben ik thuis samen met mijn liefste, dan eet ik tweemaal op een dag; en dan nog twee dagen per week alleen thuis en dan zijn alle opties mogelijk :+.
Als ik niet alleen ben eet ik heel weinig koolhydraten, wel veel zuivel, fruit & groente. Niet alle dagen vlees/vis.

Op dit moment weeg ik 65 kilo en daar wil ik dus nog graag anderhalf af. Maar dat wil ik al heel lang en het schiet niet echt op :D Ik hoop dat een tijdje hier meeposten mij wat helpt.
Hoi.
pi_209806773
Door geluidsoverlast heel weinig geslapen, dus vandaag nog vermoeider dan normaal, dat wordt een uitdaging, want ik wil vermoeidheid altijd met chocola tegengaan.
pi_209807334
Waarom is slank er eigenlijk niet meer? Ik was niet op fok toen dat opgeven werd geloof ik.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 11:36:36 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209807948
Vlgs mij niet bewust gesloten maar een stille dood gestorven:
LIF / [Gezond Slank] Readers digest
pi_209813896
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 11:36 schreef BE het volgende:
Vlgs mij niet bewust gesloten maar een stille dood gestorven:
LIF / [Gezond Slank] Readers digest
Awww, kijk @UIO_AMS eens dapper door gaan O+
  zaterdag 8 juli 2023 @ 19:53:19 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209814919
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Awww, kijk @:UIO_AMS eens dapper door gaan O+
Ja cool he!
  zaterdag 8 juli 2023 @ 21:10:26 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209815959
quote:

[..]
:D
Spoilers!
pi_209816374
Het was best een goede dag, veel fruit gegeten, buurman kwam met stuk watermeloen aan, buurmeisje plukte speciaal voor mij een grote aardbei en zelf had ik ook nog framboosjes uit eigen tuin en aardbeien uit de supermarkt. Ook chocola, ik had bij Foodello Milka oreo brownie besteld en die is erg lekker, maar ik heb geen hele reep opgegeten.
pi_209816614
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 07:52 schreef exode het volgende:

[..]
Nog een nabrander, maar van zoveel suiker krijg je de hele dag highs en lows in je suikerniveau. Dat is echt heel naar voor je lichaam en jezelf. Ik wil altijd meer als ik eenmaal suiker ga eten. Dus vreetbuien.
Mag je wel aardbeien of kersen eten nu of zitten daar ook foute suikers in?
pi_209817278
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 21:56 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Mag je wel aardbeien of kersen eten nu of zitten daar ook foute suikers in?
Ik eet sowieso fruit, net nog aardbeien en druiven in kwark op. Ik krijg er iig geen cravings van en geen suikercoma ;)
pi_209817364
Als je suikers combineert met eiwitten en/of vetten, vertraagt dat de opname van de suikers, waardoor je bloedglucose minder snel stijgt en je dus minder last hebt van die pieken en dalen. Dus de combi met kwark is een hele slimme ^O^
pi_209817719
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 22:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ik eet sowieso fruit, net nog aardbeien en druiven in kwark op. Ik krijg er iig geen cravings van en geen suikercoma ;)
Geen overtuigend antwoord.
pi_209817837
Ochtend: havermout met proteinepoeder en magere kwark en een banaan.
Middag: salade met gekookte ei en tonijn.
2 volkoren boterhammen. 1 met gewone appelstroop en 1 met 15+ smeerkaas.
Avond: 300 gram rijst met kipcurry
Snack: snack a jack caramel

Ik heb echt het gevoel dat ik super veel heb gegeten.
pi_209818125
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 23:56 schreef Medusa666 het volgende:
Ochtend: havermout met proteinepoeder en magere kwark en een banaan.
Middag: salade met gekookte ei en tonijn.
2 volkoren boterhammen. 1 met gewone appelstroop en 1 met 15+ smeerkaas.
Avond: 300 gram rijst met kipcurry
Snack: snack a jack caramel

Ik heb echt het gevoel dat ik super veel heb gegeten.
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagen
pi_209818159
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:45 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagen
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.

Edit: was volgens mij toch 300 gram rijst
pi_209818166
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:50 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.
Afwegen helpt, heb je een keukenweegschaal?
pi_209818186
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:52 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Afwegen helpt, heb je een keukenweegschaal?
Ja.. maar in restaurant waar ik werk scheppen ze voor me op en ze vinden dat ik niet zo moeilijk moet doen met eten :P Het was toch 300 gram. Evenveel als wat ze geven in een magnetronmaaltijd van Ah
pi_209818258
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:45 schreef Jeroboam het volgende:
Heb jij het over ongekookte of over gekookte rijst. Want 75 gram gekookte rijst per persoon is wel erg weinig.
300 gram ongekookte rijst is weer echt idioot veel.

300 gram gekookte rijst is redelijk normaal, al eet ik zelf meestal iets minder.
pi_209819197
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 01:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heb jij het over ongekookte of over gekookte rijst. Want 75 gram gekookte rijst per persoon is wel erg weinig.
300 gram ongekookte rijst is weer echt idioot veel.

300 gram gekookte rijst is redelijk normaal, al eet ik zelf meestal iets minder.
Ik ga mijn rijst niet afwegen na het koken dus ik ging er vanuit dat het bij deze 300 ook om ongekookte rijst gaat. Ik ken de multiplier ook niet van ongekookt naar gekookte rijst. Zelf doen wij ongeveer 60-75 gr ongekookte rijst per persoon.
pi_209819221
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 23:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Geen overtuigend antwoord.
Wie moet ik overtuigen?
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 07:57:44 #114
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_209819229
quote:
Moet maar weer eens beginnen. Coronakilo's nooit weg kunnen werken. ;(
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_209819234
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:56 schreef exode het volgende:

[..]
Wie moet ik overtuigen?
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is. ^O^
pi_209819306
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:59 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is. ^O^
In 100g chocola zit +- 50g suiker.
Om aan 50g suiker te komen, mag je 500g aardbeien eten. Dus dat is al deel van de verklaring.

En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.

Dus in fruit zit wel suiker, maar veel minder dan in chocolade bv. Daarnaast is de kans dat je fruit eet met kwark een stuk groter dan dat je je KitKat in de kwark doopt :+
pi_209819322
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:59 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik reageer best heftig op suikers, altijd al gedaan. Ik kan hele nare dipjes hebben.
Maar op fruit reageer ik niet. Maar ik combineer het dus vaak met kwark en ik eet na het sporten altijd meteen een banaan.
pi_209819412
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:57 schreef UIO_AMS het volgende:

Zie dit dan als de trigger om weer verder te gaan met dat doel *O*
pi_209819436
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Om aan 50g suiker te komen, mag je 500g aardbeien eten. Dus dat is al deel van de verklaring.

En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @:exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.

Dus in fruit zit wel suiker, maar veel minder dan in chocolade bv. Daarnaast is de kans dat je fruit eet met kwark een stuk groter dan dat je je KitKat in de kwark doopt :+
Ook de vezels in fruit vertragen de opname van suikers in je darm en geeft een kleinere toename van de glucosespiegel. Verder bevat fruit veel fructose in plaats van glucose. Fructose is niet alleen zoeter dan glucose, maar zorgt ook amper voor toename van je glucosespiegel en geeft maar een heel matige insulinerespons (omdat fructose vooral in de lever wordt omgezet).
pi_209819441
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:50 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Edit: was volgens mij toch 300 gram rijst
Als je het niet weegt, waarom noem je dan de gewichten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 09-07-2023 10:47:32 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209819444
Daar istie dan, de dag dat ik een Bossche bol ga eten. Over suikerbommen gesproken ;)

Vandaag dus niet een cheatmeal maar een cheatdag. De afgelopen dagen doe ik het supergoed dus ik hoop dat morgen meteen weer op te pakken.
pi_209819481
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:48 schreef exode het volgende:
Daar istie dan, de dag dat ik een Bossche bol ga eten. Over suikerbommen gesproken ;)

Vandaag dus niet een cheatmeal maar een cheatdag. De afgelopen dagen doe ik het supergoed dus ik hoop dat morgen meteen weer op te pakken.
Vooral heel erg van genieten O+ Het gaat er niet om wat je zo nu en dan doet, maar om wat je op de meeste dagen doet. Dit is een zo nu en dan moment.
pi_209819491
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:57 schreef UIO_AMS het volgende:

ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschien :+ Maar die is hier ook heel erg welkom uiteraard O+

Zeg, @sigme nu ik je toch noem: wat is eigenlijk je plan? Je beweegt veel, je sport, dus daar valt denk ik niet bijzonder veel winst te halen. Hoe wil je dat qua eten gaan doen?
pi_209819504
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ook de vezels in fruit vertragen de opname van suikers in je darm en geeft een kleinere toename van de glucosespiegel. Verder bevat fruit veel fructose in plaats van glucose. Fructose is niet alleen zoeter dan glucose, maar zorgt ook amper voor toename van je glucosespiegel en geeft maar een heel matige insulinerespons (omdat fructose vooral in de lever wordt omgezet).
Dank voor de aanvulling - ik dacht idd ook aan vezels en mogelijk andere soort suiker, maar wist even niet meer zeker hoe het precies zat en had geen zin het op te zoeken :).

@exode geniet ervan :9

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 09-07-2023 10:43:17 ]
  zondag 9 juli 2023 @ 09:58:30 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209820035
In het kader van fruit met kwark (of skyr) in mijn geval:

Skyr, appeltje, zelfgemaakte granola. Life is good! Ook in Zuid-Frankrijk! O+
pi_209821275
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @:exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.

Bedankt
  zondag 9 juli 2023 @ 11:56:57 #127
43653 sigme
Veraan
pi_209821474
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschien :+ Maar die is hier ook heel erg welkom uiteraard O+

Zeg, @:sigme nu ik je toch noem: wat is eigenlijk je plan? Je beweegt veel, je sport, dus daar valt denk ik niet bijzonder veel winst te halen. Hoe wil je dat qua eten gaan doen?
Goede vraag :D
Ik denk dat ik hoop dat ik door hier eetlijstjes te posten, mezelf een iets hogere drempel opleg wanneer ik me wil vergrijpen aan te veel eten. Waarheid gebiedt te zeggen dat ik wel weet dat dat maar beperkt werkt. Maar het werkt wel een beetje.

Qua sport: daar zou eigenlijk wel winst te behalen zijn. Het zou beter zijn als ik het hardlopen weer zou oppakken. Maar het lukt me niet om daar voldoende motivatie voor te vinden.

Eten van gister was ik redelijk tevreden over, twee maaltijden. De laatste werd afgesloten met teveel toet.
* blik linzen met wat ui & feta & mayonaise; 4 krekkers boter & kaas
* blik linzen met komkommer & feta & mayonaise; halve bak kwark met bessen & hagelslag. Meer hagelslag dan had gemoeten

Vandaag wordt qua eten niet geweldig; we gaan straks lekker brood eten. Dat is erg lekker & gezellig eten, maar niet erg goed voor mij. En later vandaag nog een verjaarspartijtje dus dan een stukje taart (huisgemaakt, dus dat sla ik niet af) en altijd lekkere hapjes.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209821665
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:52 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik ga mijn rijst niet afwegen na het koken dus ik ging er vanuit dat het bij deze 300 ook om ongekookte rijst gaat. Ik ken de multiplier ook niet van ongekookt naar gekookte rijst. Zelf doen wij ongeveer 60-75 gr ongekookte rijst per persoon.
Ik heb het over 300 gram gekookte rijst :+
pi_209821695
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je het niet weegt, waarom noem je dan de gewichten?
Omdat ik soms denk dat ik het toch goed kan inschatten :P Wat nu toch het geval is. Het ging om gekookte rijst iig.
pi_209821735
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:13 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Omdat ik soms denk dat ik het toch goed kan inschatten :P Wat nu toch het geval is. Het ging om gekookte rijst iig.
Hoe weet je dat nu dan, dat het 300 gram was?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209824427
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe weet je dat nu dan, dat het 300 gram was?
Het was evenveel als een bakje gekookte nasi van de AH. Had het gecheckt en klopte.
pi_209826512
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2023 11:56 schreef sigme het volgende:

Goede vraag :D
Ik denk dat ik hoop dat ik door hier eetlijstjes te posten, mezelf een iets hogere drempel opleg wanneer ik me wil vergrijpen aan te veel eten. Waarheid gebiedt te zeggen dat ik wel weet dat dat maar beperkt werkt. Maar het werkt wel een beetje.

Qua sport: daar zou eigenlijk wel winst te behalen zijn. Het zou beter zijn als ik het hardlopen weer zou oppakken. Maar het lukt me niet om daar voldoende motivatie voor te vinden.

Eten van gister was ik redelijk tevreden over, twee maaltijden. De laatste werd afgesloten met teveel toet.
* blik linzen met wat ui & feta & mayonaise; 4 krekkers boter & kaas
* blik linzen met komkommer & feta & mayonaise; halve bak kwark met bessen & hagelslag. Meer hagelslag dan had gemoeten

Vandaag wordt qua eten niet geweldig; we gaan straks lekker brood eten. Dat is erg lekker & gezellig eten, maar niet erg goed voor mij. En later vandaag nog een verjaarspartijtje dus dan een stukje taart (huisgemaakt, dus dat sla ik niet af) en altijd lekkere hapjes.
Een doel zonder plan is een wens :7 Heb je een reden waarom je maar niet weer begint met hardlopen? Bij mij is het die verrotte blessure, maar ik weet niet of jij ook een mankement had :+ En zo niet dan is de tip het in te
plannen in je agenda. Op een bepaald tijdstip. En dan die afspraak met jezelf ook nakomen natuurlijk.
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 17:16:30 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_209827235
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Zie dit dan als de trigger om weer verder te gaan met dat doel *O*
Afgelopen weekend is het in elk geval niet gelukt. Ik zat in België met mijn vader om daar te fietsen, maar we hebben vooral lekker gegeten en gedronken. Daar kon 90km fietsen niet tegenop. :').
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_209827285
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend is het in elk geval niet gelukt. Ik zat in België met mijn vader om daar te fietsen, maar we hebben vooral lekker gegeten en gedronken. Daar kon 90km fietsen niet tegenop. :').
Je moet dan ook altijd op Maandag beginnen. Ik ben ervaringsdeskundige O-)
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 17:19:48 #135
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_209827332
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het was erg eenzaam daar. :'). Ik miste jullie motiverende aanwezigheid. ;(. Dus wellicht blijf ik hier meeposten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 17:26:45 #136
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_209827495
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:17 schreef Isabeau het volgende:
Je moet dan ook altijd op Maandag beginnen. Ik ben ervaringsdeskundige O-)
Mja, morgen begint een driedaagse conferentie met alles erop en eraan in de RAI. Dat wordt dus ook niks.

Aan beweging ligt het bij mij niet. Ik loop dagelijks 10km (naar en van kantoor en 's avonds een rondje Vondelpark) en ik fiets regelmatig leuke afstanden op de racefiets. Ik krijg alleen te veel suikers binnen in de vorm van wijn op terrasjes. B-).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 9 juli 2023 @ 21:01:14 #137
43653 sigme
Veraan
pi_209831488
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 16:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Een doel zonder plan is een wens :7 Heb je een reden waarom je maar niet weer begint met hardlopen? Bij mij is het die verrotte blessure, maar ik weet niet of jij ook een mankement had :+ En zo niet dan is de tip het in te
plannen in je agenda. Op een bepaald tijdstip. En dan die afspraak met jezelf ook nakomen natuurlijk.
Mijn voornaamste reden om niet hard te lopen is dat ik mijn tijd nodig heb voor andere zaken. En waar ik dat vrij kan kiezen, ik mijn eigen gewichtigheid niet de hoogste prioriteit geef. Daar sta ik ook achter; ik vind heel veel dingen belangrijker dan die paar kilo. Dus je hebt wel gelijk: het is meer een wens dan een doel met een plan.

Maar ook met die beperkingen ben ik afgelopen half jaar wel een paar kilo kwijtgeraakt, dus als het me lukt om die lijn nét genoeg door te zetten kan ik misschien de wens wel vervullen zonder veel plan ;).

Vandaag was per saldo niet eens zo verkeerd:
* broodmaaltijd - genoeg maar niet overdadig
* avond: wat taart, stuk huisgemaakte lasagne, 1 stukje brie, 2 biertjes en 1 whisky
pi_209831636
Ik had gister een festival dus vandaag nog vol van tig bier, risotto bitterballen, pasta-pesto en churros:

O: 2 mini broodjes, 1 met gebakken ei, 1 met pindakaas
L: pistolet met filet, boterham met smeerkaas
A: restje kip madras met een biertje

En ondanks dat ik opgeef qua kilo's merk ik dat hier posten en lezen wel betere keuzes in de hand werkt dus ik blijf maar een beetje hangen.
pi_209833045
O: havermout, magere kwark, proteinepoeder, en een banaan.
M: verse hamburger, cheddar met paar frietjes.
A: mango lassie
Green Juice

[ Bericht 6% gewijzigd door Medusa666 op 09-07-2023 23:35:47 ]
pi_209833049
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 21:10 schreef Nanuke het volgende:
En ondanks dat ik opgeef qua kilo's merk ik dat hier posten en lezen wel betere keuzes in de hand werkt dus ik blijf maar een beetje hangen.
:Y
pi_209856334
Gister was het maandag. Gewoonlijk ga ik dan naar kantoor en heb ik een eenmaaltijdsdag, maar vanwege hond heb ik thuisgewerkt, dus werd het eten anders.
• fruit & volle kwark & zadenpittennoten
• risotto fruits de mer, siepel en gegrilde groente
• toe: zelfgemaakt aalbessensorbetijs met lutje mascarpone & scheut advocaat

Vandaag ook thuiswerkdag dus soortgelijk eetpatroon
• fruit & volle kwark & zadenpittennoten
• zilvervliesrijst, gekookte sperziebonen, gefruite spitskool, atjar tjampoer, pindasaus, seroendeng
• toe: volle kwark, verse aalbessen & zwarte bessen, kwak zelfgemaakte grapefruitcurd
• 1 bier
  dinsdag 11 juli 2023 @ 20:45:19 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_209856635
Ik liet een paar dagen de teugels losser en meteen weer oedeem als een malle. :')

Welkom (terug) UIO en sigme!

Bewegen lukt mij nu ook niet zo. Het is ook te warm ofzo.
disclaimer
  dinsdag 11 juli 2023 @ 20:48:30 #143
217702 Lonaa
Honger!
pi_209856691
#spons. #internebehangverwijdering.

Gisteren wel getraind voor het eerst in lang want eigenlijk geen tijd en energie want werk. Zal ik voor de grap lijstje doen?

O: turks broodje met kaas, ham en komkommer.
L: volkoren broodje met rauwe ham, paprika, erwtenscheuten. Glas appelsap
T: 2 bier.
D: Broodje hamburger, paar aardappelschijfjes.
T: waterijsje.

Mogelijk zo nog wat rode bessen.
pi_209856829
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 20:45 schreef SQ het volgende:
Ik liet een paar dagen de teugels losser en meteen weer oedeem als een malle. :')

Welkom (terug) UIO en sigme!

Bewegen lukt mij nu ook niet zo. Het is ook te warm ofzo.
Ik ging naar buiten voor een lange wandeling. Was na 15 minuten weer thuis. Wat een naar weer. Heel vochtig/benauwd buiten, niet fijn.
pi_209870765
Afgelopen twee dagen echt veel en ongezond gegeten :@

Maar dat had gelukkig niet al teveel effect gehad. In de sportschool gewogen en ben inderdaad 60.1 kilo O+ Met voor een paar seconden de 5 in beeld gezien.

In april was ik iets van 69 kilo en tegen 70 aan :@ Dus ben echt blij.

Mijn streefgewicht is 53 (ben zelf 1.58, en aziatische afkomst en dan gelden er andere grenswaarden vanwege een sneller verhoogd risico op hart en vaatziekten) Heb nu wel veel meer vertrouwen in dat het gaat lukken! :)
pi_209870808
Lijstje vandaag:

Ochtend: versgeperste greens juice, gekookt eitje, sneetje brood met smeerkaas
Middag: worteltjes met hummus, magere kwark en een gesneden sinaasappel en appel.
Avond: broccoli met wat rijst en italiaanse roerbakgroenten erdoorheen.
Drinken: 2 liter water en twee keer een cappucino met beetje suiker.
pi_209870847
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:39 schreef Medusa666 het volgende:
Afgelopen twee dagen echt veel en ongezond gegeten :@

Maar dat had gelukkig niet al teveel effect gehad. In de sportschool gewogen en ben inderdaad 60.1 kilo O+ Met voor een paar seconden de 5 in beeld gezien.

In april was ik iets van 69 kilo en tegen 70 aan :@ Dus ben echt blij.

Mijn streefgewicht is 53
Hier deed mijn brein 'wtf die is echt niet
Oh, toch niet.'

Zou bij mij een BMI van 16 opleveren :D

quote:
(ben zelf 1.58, en aziatische afkomst en dan gelden er andere grenswaarden vanwege een sneller verhoogd risico op hart en vaatziekten) Heb nu wel veel meer vertrouwen in dat het gaat lukken! :)

woensdag 12 juli 2023 @ 21:53:49 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_209870936
Goed bezig hoor medusa. En je post soms wel dat je sneller wil, maar hoe kleiner je bent, hoe langer het duurt natuurlijk, ik denk dat dit echt een heel mooi resultaat is al :)

Ik heb de flow ook echt weer goed opgepakt na een paar dagen schransen in het weekend. Ben het bonusvocht ook weer kwijt. Jammer dat het qua afvallen netto een verloren week was maar ja he, dat krijg je er van :')

Geen snaaizin dus momenteel en dat is echt bizar lang geleden. Bijna geen suiker eten werkt!

Krijg je zulke lijstjes van:

L: leftover beef chimichurri met rijst. Zonder chimichurri... want die was niet leftover :') en 2 kleine wilde perziken
T: uit nieuwsgierigheid een zakje gedroogde banaan met blauwe bessen uit de snackautomaat a 50 kcal. Interessant experiment maar het geld niet waard voor zo weinig kcal :')
D: gestoomde broccoli, gekruide aardappeltjes en een kaasschnitzel. Mango-ijsje toe.

Totaal zo'n 1300 kcal.
disclaimer
  woensdag 12 juli 2023 @ 21:55:00 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_209870955
Ik zit met 53 kilo op een bmi van 19.

Maar de laatste keer dat ik dat woog was ik denk ik 13. :')
disclaimer
pi_209870979
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:53 schreef SQ het volgende:

L: leftover beef chimichurri met rijst. Zonder chimichurri... want die was niet leftover :') en 2 kleine wilde perziken
T: uit nieuwsgierigheid een zakje gedroogde banaan met blauwe bessen uit de snackautomaat a 50 kcal. Interessant experiment maar het geld niet waard voor zo weinig kcal :')
D: gestoomde broccoli, gekruide aardappeltjes en een kaasschnitzel. Mango-ijsje toe.

Totaal zo'n 1300 kcal.
Wa kost dat dan? :7 voor 50 kcal. (snackautomaat??)
pi_209870995
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:55 schreef SQ het volgende:
Ik zit met 53 kilo op een bmi van 19.

Maar de laatste keer dat ik dat woog was ik denk ik 13. :')
Ik denk dat ik al zwaarder was met 13. In de brugklas bij de schoolarts was ik 63 kg en ik schaamde met rot.
  woensdag 12 juli 2023 @ 21:57:52 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_209871001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wa kost dat dan? :7 voor 50 kcal. (snackautomaat??)
1,20.

Voor hetzelfde geld koop ik een snickers, heb je 5 keer zo veel kcal voor je geld.
disclaimer
pi_209871016
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:57 schreef SQ het volgende:
1,20.

Voor hetzelfde geld koop ik een snickers, heb je 5 keer zo veel kcal voor je geld.
Ik hou van je manier van redeneren O+ Zo zou ik dat ook doen _O-
  woensdag 12 juli 2023 @ 21:59:07 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_209871024
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik denk dat ik al zwaarder was met 13. In de brugklas bij de schoolarts was ik 63 kg en ik schaamde met rot.
Ik denk ik ook wel eigenlijk.

Mijn vroegste weegschaalherinnering woog ik al tegen de 70, toen was ik 14.

Wel met compleet gothic tenue en kistjes aan, dus zal netto zo'n 65 zijn geweest :')
disclaimer
pi_209871059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Die 63 kg had ik al bij de laatste keer schoolarts in groep 8. Ik schaamde me ook enorm. Maar ik was ook gewoon 1,63 met een C-cup voorgevel. Maar ja.
pi_209871070
Wat goed SQ, het weer oppakken vind ik het steeds het lastigste dus well done!

Gisteren dagje sauna dus heb alle troep eruit gezweet :)

Vandaag:
O: 2 volkoren crackers met smeerkaas
T: liga (alle fruit was op, slecht gepland)
L: 2 boterhammen pindakaas, gekookt ei
T: de bedoeling was een pakje crackertjes maar ik was meer dan de helft kwijt aan Juul
D: gebakken krieltjes, gekookte bospeen, pangasiusfilet
Avond: kwark met aardbeien en frambozen

Veel water en mijn dagelijkse 3 mokken sterke koffie.

Morgen laatste werkdag voor mijn vakantie met oa een lunch bij de Seafood bar, wel 10 km heen en 10 km terug fietsen.
  woensdag 12 juli 2023 @ 22:05:48 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_209871125
Ook lekker bezig exood!
Bijna verkansie!

Ben ook nog wel benieuwd hoe dat moet straks op vakantie. IF 16/8 gaat zeker niet lukken, dus ik probeer dan maar een two meal principe aan te houden met alleen een ontbijt en een diner en niks er tussen.
disclaimer
pi_209871134
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:05 schreef SQ het volgende:
Ook lekker bezig exood!
Bijna verkansie!

Ben ook nog wel benieuwd hoe dat moet straks op vakantie. IF 16/8 gaat zeker niet lukken, dus ik probeer dan maar een two meal principe aan te houden met alleen een ontbijt en een diner en niks er tussen.
Dit helpt bij mij altijd wel om de kcal inname wat lager te houden :Y
pi_209871265
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:53 schreef SQ het volgende:
Goed bezig hoor medusa. En je post soms wel dat je sneller wil, maar hoe kleiner je bent, hoe langer het duurt natuurlijk, ik denk dat dit echt een heel mooi resultaat is al :)

Ik heb de flow ook echt weer goed opgepakt na een paar dagen schransen in het weekend. Ben het bonusvocht ook weer kwijt. Jammer dat het qua afvallen netto een verloren week was maar ja he, dat krijg je er van :')

Geen snaaizin dus momenteel en dat is echt bizar lang geleden. Bijna geen suiker eten werkt!

Totaal zo'n 1300 kcal.
Haha die chimchurri, jammer :P

En dankjewel, ik heb besloten om het inderdaad niet meer zo te haasten.. omdat ik natuurlijk wel straks ook op gewicht wil blijven eens ik ben afgevallen. Dus richt mij nu ook meer op de voedingswaarden van het eten wat ik neem.
pi_209871275
Qua eten was het een slechte dag. Alleen thuis, dat is niet bevorderlijk voor mijn discipline.
Normaal ga ik op woensdag een uur sporten; dan eet ik daaraan voorafgaand niet en is m'n eerste maaltijd ergens tussen 11 en 12u en dan lukt het soms wel om maar tweemaal te eten.
Maar vandaag de hele dag bij en met hond doorgebracht, dus behalve wat kleine wandelingetjes geen beweging en wel veel in huis. Hoop kleikjes weggewerkt, een kwart liter roomijs, 4 krekkers, 2 broodjes met roerei en wat niet al.

Nou ja. Morgen weer een dag. Al wordt dat vast ook geen beste dag.
pi_209871298
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:16 schreef sigme het volgende:
Nou ja. Morgen weer een dag. Al wordt dat vast ook geen beste dag.
Hoezo niet? :P Plannetje maken geen optie van wat je in de ochtend, middag en avond zult nemen (en kcal)?
pi_209871300
:* sigme

Ik zou me nu even niet druk maken over wat je eet :@
Maandag is een prima dag daar weer wat aandacht aan te besteden.
pi_209871334
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:18 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Hoezo niet? :P Plannetje maken geen optie van wat je in de ochtend, middag en avond zult nemen (en kcal)?
Gewoonlijk heb je helemaal gelijk hoor, maar morgen laten we de hond inslapen dus dat wordt geen beste dag, en niet eentje waarvoor ik meer plannen maak dan dat van die hond.
pi_209871376
Van 69 naar 60 in 3 maanden is echt rap hoor!
Ik ging in 2021 van 69 naar 56.6, maar dat kostte wel van eind feb tot begin dec.

Daarna heen en weer gejojo'd tussen 56.5-63, met tussendoor ook een half jaar redelijk stabiel tussen 58-59.

Het liefst ga ik naar schommelen in range 55-57, dan zit ik het lekkerst in mijn vel. Eerste doel is nu de 60. Het gaat wel echt even lastig nu. Werk was waanzinnig druk, sporten schoot er daardoor bij in, eten is dan ook niet echt gestructureerd of meest voedzaam. Niet per se alleen maar fastfood ofzo, maar wel te weinig fruit, groente en eiwit. Ik wil wel, maar de energie om het ook echt te doen ontbreekt nog wat en het gedrag laten zien dat daarbij hoort gaat nog iets te vaak mis.

De 20e is mn PT weer terug van vakantie, ik wilde eigenlijk dan 60.0 of net eronder zijn (was 62.0 dag voor zijn vertrek op 23 juni, dus was realistisch doel). We hadden afgesproken dat als hij terug is, we samen een plan gaan maken. Ik ben vanaf de 25e ook vier weken vrij dus hoop dat dat ook meer ruimte geeft om er wat uitgebreider mee bezig te zijn. Wat meer nadenken over eten, meer koken, meer wandelen en sporten. Weer even een basis leggen voor als vakantie weer voorbij is enzo. Ga dit weekend denk ik ook weer even fatsecret aanslingeren en weekplanning maken, en wat vooruit koken. Dat werkt meestal wel om in begin weer even structuur enzo erin te krijgen.
pi_209871454
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Gewoonlijk heb je helemaal gelijk hoor, maar morgen laten we de hond inslapen dus dat wordt geen beste dag, en niet eentje waarvoor ik meer plannen maak dan dat van die hond.
Oei, heel veel sterkte en heel begrijpelijk hoor :{ Excuus als mijn reactie een beetje hard aankwam ofzo.
pi_209871784
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Van 69 naar 60 in 3 maanden is echt rap hoor!
Ik ging in 2021 van 69 naar 56.6, maar dat kostte wel van eind feb tot begin dec.

Daarna heen en weer gejojo'd tussen 56.5-63, met tussendoor ook een half jaar redelijk stabiel tussen 58-59.

Het liefst ga ik naar schommelen in range 55-57, dan zit ik het lekkerst in mijn vel. Eerste doel is nu de 60. Het gaat wel echt even lastig nu. Werk was waanzinnig druk, sporten schoot er daardoor bij in, eten is dan ook niet echt gestructureerd of meest voedzaam. Niet per se alleen maar fastfood ofzo, maar wel te weinig fruit, groente en eiwit. Ik wil wel, maar de energie om het ook echt te doen ontbreekt nog wat en het gedrag laten zien dat daarbij hoort gaat nog iets te vaak mis.

De 20e is mn PT weer terug van vakantie, ik wilde eigenlijk dan 60.0 of net eronder zijn (was 62.0 dag voor zijn vertrek op 23 juni, dus was realistisch doel). We hadden afgesproken dat als hij terug is, we samen een plan gaan maken. Ik ben vanaf de 25e ook vier weken vrij dus hoop dat dat ook meer ruimte geeft om er wat uitgebreider mee bezig te zijn. Wat meer nadenken over eten, meer koken, meer wandelen en sporten. Weer even een basis leggen voor als vakantie weer voorbij is enzo. Ga dit weekend denk ik ook weer even fatsecret aanslingeren en weekplanning maken, en wat vooruit koken. Dat werkt meestal wel om in begin weer even structuur enzo erin te krijgen.
Lekker bezig hoor! En als het je eerder is gelukt, kan je het nu ook vast wel :* Fijn dat je nu ook bewust bent geworden van waardoor het kwam.

Het ging bij mij inderdaad sneller dan verwacht. Misschien omdat ik ook stopte met medicijnen (die ook een dikmakend effect kunnen hebben blijkbaar). En tel nu wel mijn calorieën waar ik dat voorheen niet deed.

En de 12-30-4 workout + 10000 stappen per dag _O_
  donderdag 13 juli 2023 @ 00:14:29 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209872593
  donderdag 13 juli 2023 @ 08:32:00 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_209873820
Sterkte vandaag sigme :*
disclaimer
  donderdag 13 juli 2023 @ 08:34:50 #169
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209873846
Sterkte @sigme :*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209874054
Sterkte Sigme. :*
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:11:36 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_209874154
Ik sta nu mijn lunch te preppen, een omelet met zongedroogde tomaatjes, daarbij gerookte zalm en een bakje komkommer/paprika O+
disclaimer
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:24:36 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209874302
Ja hoi, ik kom ook ook alvast weer ( draai-deur) melden in dit topic.

nog 2.5 weekje werken en dan heb ik lekker een half jaar tot een jaar vrij O+
en die periode ga ik eens goed aan de slag , want geen werk excuus meer etc :P

er is een gym in huis, m'n lief kookt op basis van calorien en proteinen, dus ook DIE excuses zijn de deur uit.
doel, van 95 naar 80 . in een jaar. dus zo'n 2 kilo per maand, 500 gram per week..
ik ga voor de aanpak van 1750 kcal per dag en dan genoeg beweging krijgen en sporten..

dit topic wil ik vooral gebruiken voor inspiratie voor tussendoortjes, lunch en ontbijt :) en dan kijken of we die units hier in het buitenland ook te koop heben...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:28:46 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_209874348
Hoi barrel! Wat een goed vooruitzicht! Is dat een verbouw sabattical?
disclaimer
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:30:12 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_209874363
Hihaho, lunch komt op 850 kcal (zit ook fruit bij omdat fruit O+)

Avondeten dan maar wat lichter inzetten :')
disclaimer
  donderdag 13 juli 2023 @ 09:50:08 #175
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209874600
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:28 schreef SQ het volgende:
Hoi barrel! Wat een goed vooruitzicht! Is dat een verbouw sabattical?
voor mezelluf.. jup :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209875595
Oh wow Barreltje, dat is fijn eindelijk tijd voor jezelf!

In zalm zit best veel denk ik SQ? Ik eet het ook, ik richt me dan maar op de gezonde onderdelen van de zalm.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:17:07 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_209875674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:10 schreef exode het volgende:
Oh wow Barreltje, dat is fijn eindelijk tijd voor jezelf!

In zalm zit best veel denk ik SQ? Ik eet het ook, ik richt me dan maar op de gezonde onderdelen van de zalm.
Ja klopt, veel vetten vooral, ook in ei en in de boter en de melk en de tomaatjes... vet tikt lekker aan. Vind het ook niet erg hoor, want ik kan het prima uitbalanceren op de dag, en het is gewoon facking lekker :P

Goed besluit barrel! Het is inderdaad nogal wat geweest de laatste jaren. Neem je dan nu ontslag? Of is het echt een sabattical?
disclaimer
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:47:26 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209876075
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja klopt, veel vetten vooral, ook in ei en in de boter en de melk en de tomaatjes... vet tikt lekker aan. Vind het ook niet erg hoor, want ik kan het prima uitbalanceren op de dag, en het is gewoon facking lekker :P

Goed besluit barrel! Het is inderdaad nogal wat geweest de laatste jaren. Neem je dan nu ontslag? Of is het echt een sabattical?
ik heb ontslag genomen :7 ergens in januari ga ik mn CV eens afstoffen en dan kijk ik wel wat er gebeurt.. ik heb wel wat contact gegevens gekregen van mensen bij bedrijven om als contractor aan de slag te gaan.. dus dat komt vast goed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ha mijn werk hier wel missen, want ( dieet gerelateerd) elke dag een fruitschaal waar uit gepakt kan worden ( gister waren er aardbeien) en een goede salade bar om toch de hoeveelheid groenten binnen te krijgen..
de chips en soda's op vrijdag en de taart omdat er weer eens wat bgebeurt ga ik dan weer niet missen ( of nouja stiekem wel, maar ik heb geen ruggengraat, dus beter gewoon niet in de buurt zijn)
pi_209882543
Dank voor de sterkte-wensen, ik heb ze allemaal meegenomen door de dag.
Het eten werd Chinees. Troostvoer, al troostte het maar matig.
pi_209882687
:* sterkte Sigme.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:18:34 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_209887341
Sponskilo's gelukkig weer kwijt met een beetje extra. Dit weekend alleen thuis met de kinderen, dus er zullen geen alcoholische excessen zijn, dat scheelt :P
disclaimer
pi_209887377
Ik ben vandaag weer op het gewicht van voor de High Tea Plus (als in: ik bleef weer dagen doorvreten na een high tea). Maar nu heb ik morgen en overmorgen een verjaardag met bbq en een feestje :')

Oh en vandaag taarten maken. Dat helpt ook nooit.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:21:46 #183
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209887380
Weegschaal zegt nog steeds hihahonope tegen minder gewicht, maar ik zag gisteren dat ik de definitie in m'n kuiten weer terug heb, dus er gaat ergens iets goed. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 09:30:28 #184
5428 crew  miss_sly
pi_209887485
Ik heb gisteren weer gewogen bij de sportschool: -900 gr vet en + 600 gram spieren.

Nou is dat natuurlijk geen exacte wetenschap, maar er gebeurt wel iets dus. Iets dat ik ook wel zie aan mijn lijf, in de vorm van meer definitie in mijn armen en benen. Nog een week en dan drie weken vakantie in de UK zien te overleven zonder al te veel schade :')
pi_209888465
Wat goed Miss Sly!

Vanochtend voor het laatst gesport voor de vakantie, nu 2 weken niet sporten....was een zware training dus die ga ik wel even voelen.

MAAR
Ik zit onder de 90 *O* *O* *O*
Spiermassa +24% :o
Vet -2%
pi_209888803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:47 schreef exode het volgende:
Wat goed Miss Sly!

Vanochtend voor het laatst gesport voor de vakantie, nu 2 weken niet sporten....was een zware training dus die ga ik wel even voelen.

MAAR
Vet -2%
Eerst een 8 op de weegschaal is mooi *O* *O*
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 11:17:19 #187
5428 crew  miss_sly
pi_209888853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:47 schreef exode het volgende:
Wat goed Miss Sly!

MAAR
Vet -2%
Wat ga je goed!
pi_209889871
Ik kom even jompelen voor fit20 *O* *O* *O*
Niks afgevallen sinds ik daar begon, maar ik zie er wel stukken beter uit, zit beter in mijn kleren en lekkerder in mijn vel. Ook niet onbelangrijk, oneindig minder pijnklachten in mijn rug.
Dus *O* *O* *O*
pi_209889896
En, net zo belangrijk als minder pijn natuurlijk:

Grafiekjes! O+
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 13:00:26 #190
5428 crew  miss_sly
pi_209889932
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:57 schreef Vanyel het volgende:
En, net zo belangrijk als minder pijn natuurlijk:
[ afbeelding ]
Grafiekjes! O+
Mooi grafiekje! Fijn om je vooruitgang zo uitgedrukt te zien.

Minder pijn ook nog *O*
  vrijdag 14 juli 2023 @ 13:07:26 #191
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209890011
*O* *O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209890211
Wat goed Vanyel! Doorzetter _O_
pi_209912175
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:55 schreef Vanyel het volgende:
Ik kom even jompelen voor fit20 *O* *O* *O*
Niks afgevallen sinds ik daar begon, maar ik zie er wel stukken beter uit, zit beter in mijn kleren en lekkerder in mijn vel. Ook niet onbelangrijk, oneindig minder pijnklachten in mijn rug.
Dus *O* *O* *O*
Wat goed! Ik kende het concept niet, nu eventjes gekeken. Zit zelfs hier in de buurt een vestiging zie ik :o

Hier gaat het nu even heel matig met sporten (en eten). Aangezien volgende week er hier een paar dagen gasten komen logeren blijft dat ook nog wel even zo. Gelukkig gister wel een grote voorraad lichte pils (2,7%) kunnen veroveren, dat scheelt in heel veel opzichten heel veel :+ :@
  zondag 16 juli 2023 @ 08:19:16 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209912297
Jeetje Vanyel! _O_ Wat goed zeg! :Y Leuk om te zien! :Y Ik heb het niet lang volgehouden om een idee te hebben van de werking en ik zou bijna opnieuw gaan proberen, maar die man die het doet bij ons gaf me zo’n iebelig gevoel…
(Dat en iets op afspraak is zo lastig bij mij, ik zou constant moeten verzetten.)
pi_209912318
Lekker @Vanyel!
*O* @exode

Ik lees al een tijdje mee met jullie. Door even wat beter op mijn eten te letten ben ik afgelopen weken toch mooi bijna 4kg afgevallen.. ook eindelijk de 8 weer op de weegschaal.

Eerst maar eens op vakantie en na de vakantie op zoek naar een sportschool. Vind het wel spannend of het met mijn lijf gaat lukken want stomme rug (wervels vastgezet) en fibromyalgie...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209912510
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 08:19 schreef BE het volgende:
Jeetje Vanyel! _O_ Wat goed zeg! :Y Leuk om te zien! :Y Ik heb het niet lang volgehouden om een idee te hebben van de werking en ik zou bijna opnieuw gaan proberen, maar die man die het doet bij ons gaf me zo’n iebelig gevoel…
(Dat en iets op afspraak is zo lastig bij mij, ik zou constant moeten verzetten.)
Oh bah dat zou ik ook niet trekken. Hier staat echt een leuke vent. De afspraak is ook juist goed hier, al vind ik het echt wel leuk, ik weet niet of ik anders ook elke week ging.
  zondag 16 juli 2023 @ 09:07:56 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209912544
Afgelopen week was het steeds 30+ gr en we zaten in de bergen, dus weinig te powerwalken wmb, maar nu aan de Atlantische kust met een graad of 25 (dus ‘s ochtends 18) dus ik ga misschien zometeen nog maar vast een stukje lopen. *O*
  zondag 16 juli 2023 @ 09:19:02 #198
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209912627
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 08:24 schreef Vicky het volgende:
Lekker @:Vanyel!
*O* @:exode

Ik lees al een tijdje mee met jullie. Door even wat beter op mijn eten te letten ben ik afgelopen weken toch mooi bijna 4kg afgevallen.. ook eindelijk de 8 weer op de weegschaal.

Eerst maar eens op vakantie en na de vakantie op zoek naar een sportschool. Vind het wel spannend of het met mijn lijf gaat lukken want stomme rug (wervels vastgezet) en fibromyalgie...
Is medisch/fysio fitness dan niet beter voor je?

Ik heb 2 weken vakantie achter de rug en voel me vadsig. Vandaag nog even spareribs op de barbecue gooien en morgen weer in het gareel.
Spoilers!
pi_209913046
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Is medisch/fysio fitness dan niet beter voor je?

Ik heb 2 weken vakantie achter de rug en voel me vadsig. Vandaag nog even spareribs op de barbecue gooien en morgen weer in het gareel.
Ja misschien wrl, maar wil samen met mijn man en dochter. Dan wordt het wel lastiger.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 16 juli 2023 @ 09:58:06 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209913111
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 09:54 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ja misschien wrl, maar wil samen met mijn man en dochter. Dan wordt het wel lastiger.
Dat is waar. Misschien kan je een paar sessies plannen bij een fysio (met sportzaal), alles vragen wat je maar wilt en daarna naar een normale sportschool.
Spoilers!
pi_209913150
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is waar. Misschien kan je een paar sessies plannen bij een fysio (met sportzaal), alles vragen wat je maar wilt en daarna naar een normale sportschool.
Dat is een goed idee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_209913232
Sportschool en aanverwanten is niks voor mij, het enige dat ik nog zou overwegen is Slenderen, maar volgens mij zit dat hier niet in de buurt. Dat fit20 zit hier ook nergens, maar lijkt op de fysiofitness die ik ooit deed
  zondag 16 juli 2023 @ 10:22:49 #203
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209913421
Ik ben blijven hangen bij de fysiofitness. Het is er rustig, geen keiharde muziek. Ik mag tijdens kantooruren zo veel sporten als ik wil voor 25 euro per maand in een gebouw van net een jaar oud met airco en alles. Eens in de week heb ik een uur een groepstraining waarin we circuits doen.
Spoilers!
  zondag 16 juli 2023 @ 11:13:10 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209914131
5km! *O*
pi_209924535
Ochtend: magere kwark, chocoproteinepoeder, blauwe bessen
Middag: een halve komkommer, rode besjes, zoet indiaas balletje met kokos, proteine chips, drie kleine kipkluifjes, caramel rijstwafel
Avond: 250 gram rijst met curry
Dranken: indiase chai thee met melk en suiker, 3 koffies met melk en suiker

8000 stappen gezet
  maandag 17 juli 2023 @ 12:37:40 #206
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209927866
Mijn vakantieschade is 8 ons dus dat valt mee. Ik ga nu een weekmenu maken voor lunch en diner. Ik ga normaal eten, niet enorm slank maar met zo min mogelijk slechte uitschieters. Verder blijf ik mijn gedragsverandering volhouden. Over een week voeg ik een nieuwe gedragsverandering toe.
Spoilers!
pi_209934007
Vandaag dan weer een 'gewone' maandag. Uur fietsen (e-bike) naar kantoor, uur terugfietsen, eind van de middag eten.
• 1 lichte pils
• Eten: groente, kekers, couscous. Met wat suįuk en feta
• Toe: custardpudding met aalbessen en kwark
pi_209939973
Ik ben er ook weer. Tijdje niet lekker in mijn vel gezeten ivm werksteess (dus veel eten). Daarna 4 weken op vakantie geweest. Nergens op gelet maar vooral heerlijk genoten. Nu weer vol frisse moed begonnen. Afgelopen dagen steeds vroeg wakker geweest dus al lekker voor het werk wat gewandeld. Weegschaal gaf maandag 77,9 aan. Doelstelling is om op 1-1-2024 onder de 70 te zitten. 8 kg in 5,5 maand zou te doen moeten zijn... in ieder geval nu nog vol motivatie, maar nu vooral een plan aan het maken voor de tijden met minder motivatie.
pi_209944453
Hebben jullie ook altijd dat de eerste 'gezonde' dagen na een langere tijd zondigen hoofdpijn? Ik merk altijd dat mijn lichaam moet afkicken van suiker, dus de eerste 3 dagen heb ik standaard hoofdpijn...
  dinsdag 18 juli 2023 @ 21:17:40 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_209947908
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 20:52 schreef sigme het volgende:
Vandaag dan weer een 'gewone' maandag. Uur fietsen (e-bike) naar kantoor, uur terugfietsen, eind van de middag eten.
• 1 lichte pils
• Eten: groente, kekers, couscous. Met wat suįuk en feta
• Toe: custardpudding met aalbessen en kwark
Was dat biertje je eerste calorieën van de dag? :o :D
disclaimer
  dinsdag 18 juli 2023 @ 21:18:39 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_209947926
Ook lachen: na maanden en maanden slacken weer naar de gym en denken dat je hetzelfde kan als in de winter :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:19 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat de eerste 'gezonde' dagen na een langere tijd zondigen hoofdpijn? Ik merk altijd dat mijn lichaam moet afkicken van suiker, dus de eerste 3 dagen heb ik standaard hoofdpijn...
Jup!

Maar gaat snel over. Voldoende water drinken!
disclaimer
pi_209948355
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Was dat biertje je eerste calorieën van de dag? :o :D
Ja :Y
Op eenmaaltijddagen is dat meestal zo, dus ik ben het gewend. Dit was een superlichte pils, dat was dan een uitzondering. Meestal is het gewoon redelijk stevig bier.

Vandaag thuiswerkdag met liefste ook thuis, dan ontbijten we samen.
• fruit (½ appel, ½ peer, ¼ banaan, 4 scheppen aalbessen) met Duitse vette kwark & pitten/noten/zaden

Later:
• glaasje pittige gemberdrank (alcoholvrij)
• rijst, sperziebonen, gebakken shi-take & oesterzwam, pindasaus. En seroendeng & uitgebakken uitjes
• toe: griekse yoghurt

Helaas heb ik mij daarna nog vergrepen aan
• zakje kroepoek
• handvol koekjes
:|W
pi_209960575
O: banaan, manderijn en gesneden appel.

M: 1 vel nori, met 9 kcal rijst en een stukje komkommer met wat sojasaus
- ongeveer 100 gram verse wortelpatatjes met beetje mayo.
-nog een stuk komkommer

A: groenten en aardappels met 20 kcal rijst (zou het niet weer kopen :@ )
- 2 sneetjes wit stokbrood
- Ongeveer tien patatjes met wat cheddar kaas en jalapenos.

3 kopjes koffie met melk, waarvan twee met amandelmelk.
  woensdag 19 juli 2023 @ 19:51:11 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209960608
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 19:48 schreef Medusa666 het volgende:

-nog een stuk komkommer

Gingen die banaan en de mandarijn wel in zijn geheel naar binnen? :o _O_
pi_209960632
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2023 19:51 schreef BE het volgende:

[..]
Gingen die banaan en de mandarijn wel in zijn geheel naar binnen? :o _O_
Ja, hoezo?
  woensdag 19 juli 2023 @ 23:44:45 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209963555
Zondag 5.17km
Maandag 7.37km
Dinsdag 5.35km
Woensdag 9.35km

*O*
Alleen kan ik nu niet echt meer springen :’)
En dat tijdens mijn vakantie.
7-day stappen totaal: 112.554

Ik mis de bingo! :+
pi_209963920
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 19:53 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ja, hoezo?
Omdat bv je lunch klinkt als ongeveer 100 kcal (en dan heb ik al gerekend met een goede klodder mayo - ben bij wortelpatatjes er wel vanuit gegaan dat ze niet zijn gefrituurd) en je avondeten ook als vrij weinig - al is dat zonder hoeveelheid aardappelen erbij iets minder goed in te schatten, maar gezien de hoeveelheden van de rest zal dat vast geen kilo aardappelen geweest zijn (en je ontbijt komt op zo'n 250kcal uit). Een behoorlijk extreem weinig kcal lijstje dus. Zelfs als je wel kilo aardappelen gehad hebt, kom je waarschijnlijk net aan de 1500kcal.. (uitgaande van kilo ongekookte aardappelen en dat je die gekookt hebt gegeten).

Denk ik iig, dat ze het daarom vroeg.

9kcal rijst? Dat is 2.5 gram ongekookte rijst. En dus 6.25 gram gekookte rijst. 20kcal rijst is 14 gram gekookte rijst (5.6 gram ongekookte rijst). Als je daar al een :@ smiley bij gaat zetten, gaat er volgens mij iets niet helemaal goed in een gezonde relatie met eten.
pi_209964024
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 04:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Omdat bv je lunch klinkt als ongeveer 100 kcal (en dan heb ik al gerekend met een goede klodder mayo - ben bij wortelpatatjes er wel vanuit gegaan dat ze niet zijn gefrituurd) en je avondeten ook als vrij weinig - al is dat zonder hoeveelheid aardappelen erbij iets minder goed in te schatten, maar gezien de hoeveelheden van de rest zal dat vast geen kilo aardappelen geweest zijn (en je ontbijt komt op zo'n 250kcal uit). Een behoorlijk extreem weinig kcal lijstje dus. Zelfs als je wel kilo aardappelen gehad hebt, kom je waarschijnlijk net aan de 1500kcal.. (uitgaande van kilo ongekookte aardappelen en dat je die gekookt hebt gegeten).

9kcal rijst? Dat is 2.5 gram ongekookte rijst. En dus 6.25 gram gekookte rijst. 20kcal rijst is 14 gram gekookte rijst (5.6 gram ongekookte rijst). Als je daar al een :@ smiley bij gaat zetten, gaat er volgens mij iets niet helemaal goed in een gezonde relatie met eten.
Ik denk dat ze niet bedoeld dat ze 9 kcal aan normale rijst heeft gegeten maar van die 'no kcal' rijst. Ik heb ook wel eens van die ultra low kcal noodles geprobeerd (bijv: deze). Niet te eten achteraf, maar wel weinig kcal :P

Hier mijn 'watergewicht' kwijt tov ma (-0.9 kg). Vind het altijd wel fijn om zodra ik het weer oppak te weten wat mijn 'echte' gewicht is ipv het gewicht op dag 1, gezien dan het lichaam toch nog vol zout enzo zit. Dus 76.8 kg in totaal. 7 kg te gaan tot kerst :)
pi_209964446
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 06:30 schreef Pinuts het volgende:

Ik denk dat ze niet bedoeld dat ze 9 kcal aan normale rijst heeft gegeten maar van die 'no kcal' rijst. Ik heb ook wel eens van die ultra low kcal noodles geprobeerd (bijv: deze). Niet te eten achteraf, maar wel weinig kcal :P

Ja, dat dus. Soort nat papier 'rijst' :X

7 kg tot de kerst moet lukken :Y Ik doe met je mee *O*
  donderdag 20 juli 2023 @ 08:31:34 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_209964456
Auw auwauw mijn binnenkanten dijbeen :')
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 08:35:55 #221
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209964475
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 19:53 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ja, hoezo?
De appel staat gespecificeerd als gesneden, de rest niet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209965172
Deze 'fitgirl' strompelt al 3 dagen na een bergafdaling van 2000 meter. De kolere ik heb nog nooit zoveel spierpijn gehad.

Eten is hier in vakantiestand, ik laat de chips, chocolade, frisdrank etc links liggen maar verder zit ik echt wel boven de 1800 kcal per dag.
So be it, als we terug zijn, weer meteen strak in het gelid.
pi_209965234
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 04:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Wortelpatatjes waren gefrituurd.
En het waren inderdaad rijst dat 9 kcal per 100 gram bevat. Gekocht bij de action. Ik plaatste :@ erbij, omdat ze echt niet te vreten waren, maar wel zogezegd “gezond” zouden zijn _O-

Als ik alles bij elkaar bereken, kom ik uit op 1200 kcal. Ik vind dat zelf prima, omdat ik voor de rest de hele dag thuis heb gezeten en niet heb bewogen.

Ik heb trouwens ook dagen dat ik veel meer eet dan dat ik hier post (en dan ook amper beweeg) Gisteren nog twee grote broodjes met veel carpaccio, pijnboompitten en truffelmayonaise. Maar ja, die dagen post ik hier niet, omdat ik dat niet vind passen hier onder het mom van dieet.
  donderdag 20 juli 2023 @ 09:58:53 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_209965295
Gezond en weinig calorieën zijn niet hetzelfde.
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:03:02 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209965333
Die 1200kcal passen hier ook niet echt. ;)
pi_209965352
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 09:51 schreef Medusa666 het volgende:
Ik heb trouwens ook dagen dat ik veel meer eet dan dat ik hier post (en dan ook amper beweeg) Gisteren nog twee grote broodjes met veel carpaccio, pijnboompitten en truffelmayonaise. Maar ja, die dagen post ik hier niet, omdat ik dat niet vind passen hier onder het mom van dieet.
Ik denk dat het juist realistisch is als je die wel post. Iedereen heeft goede en slechte dagen. En als we alleen de goede laten zien dan geeft dat een vertekend beeld. Je moet ook gewoon kunnen posten dat je een pizza ofzo hebt gegeten, want ook dat hoort bij het leven / afvalproces.
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:06:03 #227
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209965358
Mwah, op zich kunnen alle lijstjes hier gewoon. Goed voor de reality checks ook. Ik zie het hier meer als een babbelhoekje met lotgenoten dan als een richtlijn hoe te eten in ieder geval.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:09:40 #228
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209965387
En ik moet een snack in gaan voeren tussen thuiskomen van werk en avondeten, chocopasta gaan leeglepelen is gewoon dom. }:|
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:10:21 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209965397
Srsly? Dit hier onder gaat toch echt helemaal nergens over? Zelfs een zieke kip kan hier haar holle kies nog niet mee vullen?

quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 19:48 schreef Medusa666 het volgende:

-nog een stuk komkommer

Daar mag toch gewoon wat van gezegd worden?
Of althans, dat is dan mijn versie van gebabbel. ;)
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:11:11 #230
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209965406
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:10 schreef BE het volgende:
Srsly? Dit hier onder gaat toch echt helemaal nergens over? Zelfs een zieke kip kan hier haar holle kies nog niet mee vullen?
[..]
Zeker. :Y

Daarom ook m'n "goed voor de reality checks" *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209965503
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 09:58 schreef SQ het volgende:
Gezond en weinig calorieën zijn niet hetzelfde.
Gisteren genoeg groente en fruit gegeten. Minder proteine, maar ach. Alsof andere lijstjes hier wel helemaal gezond zijn en aan alle macro’s voldoen. Geen dag kan helemaal perfect zijn en dat is ook oké.

Voor mijn lengte, bmr en hoeveelheid beweging is mijn hoeveelheid absoluut niet immens weinig.
pi_209965516
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:10 schreef BE het volgende:
[..]
Of althans, dat is dan mijn versie van gebabbel. ;)
Dat mag zeker, net als dat ik dat er ook iets van mag zeggen :)
pi_209965567
1200 kcal een keertje is toch niet zorgwekkend schandalig weinig voor een klein persoon?
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:39 schreef Medusa666 het volgende:
Mijn streefgewicht is 53 (ben zelf 1.58, en aziatische afkomst en dan gelden er andere grenswaarden vanwege een sneller verhoogd risico op hart en vaatziekten)
Volgens mij is het hartstikke lastig voor de kleintjes onder ons om niet steeds betutteld te worden op 'dat is toch veel te weinig' terwijl het standaardporties voor sommige niet-precies-standaard mensen veels te groot zijn.
pi_209965611
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:25 schreef sigme het volgende:
1200 kcal een keertje is toch niet zorgwekkend schandalig weinig voor een klein persoon?
[..]
Volgens mij is het hartstikke lastig voor de kleintjes onder ons om niet steeds betutteld te worden op 'dat is toch veel te weinig' terwijl het standaardporties voor sommige niet-precies-standaard mensen veels te groot zijn.
Ja het is moeilijk voor te stellen, maar ik kom écht wel aan van 1800-2000 kcal en geen sport :{
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:31:50 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209965637
Kleine mensen die minder eten is helemaal prima , het is door posts als deze hieronder dat ik de lijstjes van Medusa wat anders inschat. Toevallig anderhalve hap eten op de dag van het feestje…
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 21:54 schreef Medusa666 het volgende:

Kit-kat mini (87 kcal)
Maar goed, ik lees er wel overheen voortaan… beter voor mijn eigen bloeddruk en gezondheid. ;)
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:33:42 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_209965653
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:20 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Gisteren genoeg groente en fruit gegeten. Minder proteine, maar ach. Alsof andere lijstjes hier wel helemaal gezond zijn en aan alle macro’s voldoen. Geen dag kan helemaal perfect zijn en dat is ook oké.

Voor mijn lengte, bmr en hoeveelheid beweging is mijn hoeveelheid absoluut niet immens weinig.
Nee, ik doelde op de zero noodles en zero rijst producten ;)
Overigens ben ik helemaal niet anti magere lijstjes verder. Ik eet graag 5 dagen veel te weinig zodat ik op dag 6 en 7 niet zo na hoef te denken.
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:36:03 #237
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209965672
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, ik doelde op de zero noodles en zero rijst producten ;)
Overigens ben ik helemaal niet anti magere lijstjes verder. Ik eet graag 5 dagen veel te weinig zodat ik op dag 6 en 7 niet zo na hoef te denken.
Dikgedrukte doe ik ook ja.

Of ja, is m'n bedoeling. De uitvoering valt wat tegen de laatste tijd.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209965678
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:31 schreef BE het volgende:
Kleine mensen die minder eten is helemaal prima , het is door posts als deze hieronder dat ik de lijstjes van Medusa wat anders inschat. Toevallig anderhalve hap eten op de dag van het feestje…
[..]
Maar goed, ik lees er wel overheen voortaan… beter voor mijn eigen bloeddruk en gezondheid. ;)
Dat was een post waarin ik het wat sneller wilde laten gaan en denk dat die gevoelens ook niet belachelijk of abnormaal zijn om te hebben :’)

Inmiddels de drang om het allemaal wat sneller te laten gaan is bij mij verminderd dankzij o.a de aardige en bemoedigende reacties hier.
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:36:58 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_209965679
Ik heb zelf 1 keer zero noodles gegeten en daardoor zo'n buiktyfus gekregen dat ik het niet meer aanraak.
Dan eet ik liever een bak rauwe spinazie ofzo, als er dan toch geen calorieën in mogen zitten _O-
disclaimer
pi_209965681
Ik vind 1 merk van de calorieloze pasta wel prima te eten: TerraSana
Voor het recept van pasta-met-spinaziesaus met name.
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:37:22 #241
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209965683
@Medusa666 hoe was je feestje gisteren en zat je lekker in je vel?
pi_209965688
Ja, hallo, als je consequent een week of 8 te weinig eet, te weinig slaapt, mokerveel bent gaan werken ineens en een goede hoeveelheid alcohol nuttigt gaat het lampje uit. Geen aanrader.

Groetjes, een ervaringsdeskundige.

Lijstje vandaag:
Boterham smeerkaas
Klein beetje rustig trainen
Shake
Iets wat ik nog moet vinden
Parelcouscous met kip en paddestoelen.
pi_209965692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:37 schreef Morgane89 het volgende:
@:Medusa666 hoe was je feestje gisteren en zat je lekker in je vel?
Het feestje is verplaatst naar Augustus :P _O-
In verband met het weer.
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:40:26 #244
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209965701
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:38 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Het feestje is verplaatst naar Augustus :P _O-
Nou ja, dan heb je nog even :D
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 10:40:38 #245
5428 crew  miss_sly
pi_209965702
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:20 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Mij verbaast vooral de inhoud van je lijstjes, nog niet eens de hoeveelheid kcal.
Je bent klein en hebt geen heel actief leven, dus ik snap best dat je qua kcal aan de lage kant zit. Maar probeer dan in ieder geval wat meer voedzame voedingsmiddelen te nemen. Ik mis heel erg voldoende gezonde producten, voldoende vitamines, vezels, eiwitten.

Ik denk dat ik in jouw geval wat meer zou kijken naar een gevarieerd voedingspatroon, in plaats van toetjes en poeders en een nori vel met rijst.

Maar goed, ieder doet het op zijn eigen manier. Mijn eigen ervaring is dat hoe beter ik echt eten in mijn mond stop, hoe minder behoefte ik heb aan die liflafjes.
  donderdag 20 juli 2023 @ 10:41:28 #246
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209965714
Godver, ik realiseer me net dat ik nu exact hetzelfde probleem ga hebben als vorig jaar, een broek die ik aan wil naar een festival zit niet comfortabel. :')

Hoewel, met nog drie weken te gaan mķet dat te doen zijn. RIP suikerige snacks. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209965772
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mij verbaast vooral de inhoud van je lijstjes, nog niet eens de hoeveelheid kcal.
Je bent klein en hebt geen heel actief leven, dus ik snap best dat je qua kcal aan de lage kant zit. Maar probeer dan in ieder geval wat meer voedzame voedingsmiddelen te nemen. Ik mis heel erg voldoende gezonde producten, voldoende vitamines, vezels, eiwitten.

Ik denk dat ik in jouw geval wat meer zou kijken naar een gevarieerd voedingspatroon, in plaats van toetjes en poeders en een nori vel met rijst.

Maar goed, ieder doet het op zijn eigen manier. Mijn eigen ervaring is dat hoe beter ik echt eten in mijn mond stop, hoe minder behoefte ik heb aan die liflafjes.
Ik hou echt van kleine hapjes hier en daar. Ik heb btw gisteren ook een bord vol met groenten en aardappels gegeten :{ En genoeg fruit met komkommers.

Wat is daar niet voedzaam aan?

En de rest van de dagen at ik havermout met magere kwark met een schep proteinepoeder. Dat is ook niet minder voedzaam of ongezond.
pi_209965793
Ik zie overal op tiktok de Ninja Creami :9 Lijkt me dus echt geweldig om daar gezond ijs in te maken. Maar hij is overal uitverkocht.

Zometeen maar mijn eigengemaakte bananenijs uit de blender happen met wat walnoten.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:01:44 #249
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209965918
Gezond of laag in calorieën? :D

Een van m'n ergernissen in de verschillende "dieethoekjes" her en der is de zwart-wit gedachte dat eten per definitie goed of slecht zou zijn. Veel interessanter om te zien hoe iets in je dag/week/maand past. :Y

Straks in m'n pauze ook even een plan de campagne opstarten. Grootste struikelpunten zijn toch pas wanneer ik thuis kom. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:02:38 #250
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209965925
ik kreeg een suikerbrood mee uit nederland,, en nu moet ik gaan bedenken hoe klein de plakjes moeten zijn zodat het nog steeds " gezond" is qua plakjes 8)7 :N :X

hoe gaan jullie om met goedbedoelde (minder gezonde) " kadootjes" van collega's/ familie/ etc?
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:07:31 #251
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209965964
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Barreltje het volgende:
ik kreeg een suikerbrood mee uit nederland,, en nu moet ik gaan bedenken hoe klein de plakjes moeten zijn zodat het nog steeds " gezond" is qua plakjes 8)7 :N :X

hoe gaan jullie om met goedbedoelde (minder gezonde) " kadootjes" van collega's/ familie/ etc?
Volgens mij kun je suikerbrood prima invriezen, dan kun je er wat langer mee doen.

Ik mag van mezelf eigenlijk alleen snoepen in het weekend, dus dan eet ik ongezonde kadootjes.
En m'n man niet (hij is nooit te zwaar) dus hij eet doordeweeks de rest :D
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:10:46 #252
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209965986
quote:

Verschilt wat het is, hoe lekker ik het vind en hoe vaak het is. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209966171
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Gezond of laag in calorieën? :D
Beide.

Huttenkase+ aardbei ijs :9
Banaan+ halfvolle melk :9
Stukjes verse mango.

Etc etc.
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:03:35 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_209966792
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:47 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik hou echt van kleine hapjes hier en daar. Ik heb btw gisteren ook een bord vol met groenten en aardappels gegeten :{ En genoeg fruit met komkommers.

Wat is daar niet voedzaam aan?

En de rest van de dagen at ik havermout met magere kwark met een schep proteinepoeder. Dat is ook niet minder voedzaam of ongezond.
Komkommers zijn zo ongeveer het minst voedzame eten volgens mij, daar zit naast water en een paar vezels amper iets in ;)
Ik eet ze ook graag hoor, goedkope maagvulling, maar voedzaam is het niet.
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:05:53 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_209966832
Anyway, als ik nu zeg dat ik yoghurt met granola en fruit ga eten trekken veel mensen ook de conclusie dat dat 300 calorieën is, terwijl het er in werkelijkheid 750 zijn :+
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:08:47 #256
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209966877
Of de eeuwig terugkerende boterham. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209966939
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Komkommers zijn zo ongeveer het minst voedzame eten volgens mij, daar zit naast water en een paar vezels amper iets in ;)
_O-
pi_209967208
quote:

Lekker, met een dikke laag roomboter. :9
pi_209967418
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit idee heb ik dus ook altijd! Krijg regelmatig te horen dat komkommers zo gezond zijn, maar je kan toch net zo goed 1 of 2 glazen water drinken? Begrijp inderdaad wel dat ze goed dienen als je gewicht wil verliezen, maar geeft het nou echt een voller gevoel dan als je water drinkt?
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:55:38 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_209967451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:53 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Dit idee heb ik dus ook altijd! Krijg regelmatig te horen dat komkommers zo gezond zijn, maar je kan toch net zo goed 1 of 2 glazen water drinken? Begrijp inderdaad wel dat ze goed dienen als je gewicht wil verliezen, maar geeft het nou echt een voller gevoel dan als je water drinkt?
Nou ja, je kauwt er op, en het vocht gaat vertraagder door je lichaam heen, dus ik denk wel echt dat het meer voldoening geeft als je honger hebt ja ;)
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:56:48 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_209967472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Of de eeuwig terugkerende boterham. O+
Beste dieetclubdiscussie O+
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:14:06 #262
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209967709
Ik lees hier vaak mee omdat ik niet helemaal lekker in m'n vel zit. Officieel heb ik geen overgewicht (sorry, misschien hoor ik hier dan niet) maar ik ben wel een stuk voller dan vroeger.
Ik eet al vrij gezond, maar ik zat me af te vragen of het zin heeft om vooral minder koolhydraten te eten. Nu heb ik al muesli, brood en crackers met minder koolhydraten en ik zou ook bijv. courgettespaghetti en broccolirijst kunnen eten.
Zou het enig nut hebben om vooral op koolhydraten te letten of moet ik ook calorieën gaan tellen?
pi_209967778
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is het ook zeker niet - heb ik zelfs eerder expliciet genoemd, dat ik van het aantal kcal an sich niet per se schrik. Ik ben exact even klein, dus zeer bekend met de 'maar 63 kilo is toch al hartstikke licht' (ja, als je 1.80m bent wel, met mijn lengte is dat overgewicht) en 'jeetje 1400kcal is toch veeeeel te weinig' (ja, als je 1.80m bent en een fysiek beroep hebt wel ja) soort opmerkingen en weet hoe frustrerend die kunnen zijn.

Ik had op basis van het genoemde lijstje alleen echt geen 1200kcal gedacht maar stuk minder, en dan is het wel echt heel weinig. Zeker icm eerdere opmerkingen over willen dat het nog sneller gaat etc, en met alleen maar dit soort lijstjes die voorbij komen, waardoor het lijkt alsof het niet een keertje 1200 is maar elke dag dat of minder. Mijn post was dus zeker niet vervelend bedoeld (en het is ook niet alsof ik zelf fantastisch eet momenteel ofzo).

Het ook posten van die andere dagen zorgt dus wel weer voor een genuanceerder beeld, @Medusa666, als je alleen de net-aan-1200kcal lijstjes post dan ontstaat eerder het beeld dat je altijd zo weinig eet dan als je ook de 1900kcal lijstjes post die er misschien ook wel tussen zitten. En die er ook gerust tussen mogen zitten, je bent echt niet de enige die de enige dag 1200 en de andere dag 2000kcal naar binnen werkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 20-07-2023 13:31:39 ]
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:18:24 #264
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209967788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:14 schreef Morgane89 het volgende:
Ik lees hier vaak mee omdat ik niet helemaal lekker in m'n vel zit. Officieel heb ik geen overgewicht (sorry, misschien hoor ik hier dan niet) maar ik ben wel een stuk voller dan vroeger.
Ik eet al vrij gezond, maar ik zat me af te vragen of het zin heeft om vooral minder koolhydraten te eten. Nu heb ik al muesli, brood en crackers met minder koolhydraten en ik zou ook bijv. courgettespaghetti en broccolirijst kunnen eten.
Zou het enig nut hebben om vooral op koolhydraten te letten of moet ik ook calorieën gaan tellen?
eigenlijk is het juiste antwoord dat afvallen voor iedereen anders is, dat iedereen het op z'n eigen manier moet doen en dat het lang kan duren voordat iemand DE juiste manier heeft gevonden die bij de persoon past :) dus doe vooral wat voor JOU werkt
pi_209967875
Goed voor de motivatie: bh’s gaan passen bij Livera. Kwab hier, kwab daar, omvang te klein, cup te klein…
Maar goed, ik heb er weer een passende bh bij en hij is niet zwart of huidskleur maar legergroen *O*
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:05:04 #266
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209969264
Hebben jullie nog ideeën voor gezond broodbeleg?
Ik eet nu meestal:

- Hummus
- Pindakaas
- Hüttenkase
- Zuivelspread
- Muhammara
- Verse tomatentapenade

En dan soms met cherrytomaat of komkommer erop.
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:07:44 #267
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209969294
Mijn brood beleg ik eigenlijk dagelijks met hetzelfde, dus helaas. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:08:18 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_209969300
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn brood beleg ik eigenlijk dagelijks met hetzelfde, dus helaas. :')
Hagelslag? O+
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:08:49 #269
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209969304
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:08 schreef SQ het volgende:

[..]
Hagelslag? O+
De chocopasta die na werktijd niet veilig is momenteel. :@

Hagelslag neemt zo rottig mee. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:20:06 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_209969417
Wat ik graag op brood eet:

Gerookte kipfilet
Extra belegen kaas
Komijnekaas
Geitenkaas
Kaas O+
Koffie zeezout pindakaas
Ossenworst
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:22:09 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_209969439
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
De chocopasta die na werktijd niet veilig is momenteel. :@

Hagelslag neemt zo rottig mee. :+
Gewoon pakje boter en hagelslag op kantoor zetten, ja toch
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:40:21 #272
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209969623
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Gewoon pakje boter en hagelslag op kantoor zetten, ja toch
Ik eet geen boter. :T
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209969633
Mijn standaard lunch (op het werk) zijn eigenlijk 2 boterhammen waarvan 1 met een gebakken ei en 1 met waar ik zin in heb (hagelslag, kaas, salami, etc).
pi_209969657
Op brood:
Kipfilet
Runderrookvlees
Parmaham
Gekookt ei
Zuivelspread
Avocado

Los he, al klinkt dat alles op 1 boterham ook heerlijk.

En meestal gooi ik er dan nog komkommer en sla op.

Mijn lichaam zegt zelf nu trouwens
'Yo, eikel, stop eens met vette troep.'

Dus vanavond rijst met groente en vis.
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:46:25 #275
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209969680
Oh ja, eieren. Daar kan ik nog wel meer mee doen.
Ik dacht eigenlijk dat vleeswaren op brood niet echt wat toevoegen qua voedingswaarde, maar misschien valt dat wel mee?
pi_209969741
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:46 schreef Morgane89 het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat vleeswaren op brood niet echt wat toevoegen qua voedingswaarde, maar misschien valt dat wel mee?
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?c=14
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:55:47 #277
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209969790
quote:
Dank je! Sorry, die cijfertjes zeggen me niet zo veel O-) Ik heb er amper verstand van en bedoel eigenlijk of het gezond is als variatie op wat ik al eet, of minder gezond.
pi_209969825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:55 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Dank je! Sorry, die cijfertjes zeggen me niet zo veel O-) Ik heb er amper verstand van en bedoel eigenlijk of het gezond is als variatie op wat ik al eet, of minder gezond.
Ik kijk naar kcal en eiwit.
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:17:00 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_209970068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:46 schreef Morgane89 het volgende:
Wat is jouw definitie van voedingswaarde?
disclaimer
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:22:42 #280
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209970117
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat is jouw definitie van voedingswaarde?
Haha, goede vraag. Ik bedoel of je er vooral gezonde stoffen uit kan halen (vitaminen, mineralen, vezels, goede vetten). Van bijv. voorverpakte broodsalades of hagelslag snap ik dat dit niet zo is :D
pi_209975656
O: cruesli energy met melk
M: zelfgemaakte bananenijs met wat walnoten
Een proteinemousse karamel
Twee manderijnen
Twee mini zelfgemaakte kokosmakronen.
A: curry met verschillende groenten, bonen, kip en 300 gram rijst.

3 koffies met melk en suiker.
pi_209978456
Ik heb net ontbeten met tiramisu :9

Alleen de gezondere versie dan he.

Een eierkoek, koffie eroverheen, daarbovenop magere kwark, en daarbovenop cacaopoeder (gezeefd).

Was echt lekker :Y)
  vrijdag 21 juli 2023 @ 10:25:00 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_209978639
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:22 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Haha, goede vraag. Ik bedoel of je er vooral gezonde stoffen uit kan halen (vitaminen, mineralen, vezels, goede vetten). Van bijv. voorverpakte broodsalades of hagelslag snap ik dat dit niet zo is :D
Al die dingen hebben best wat voedingswaarde :P het zijn misschien alleen niet de dingen die jij zoekt. In vlees zitten verder ook proteīnen, mineralen, vitaminen en vetten. Dus het is vooral afhankelijk van waar je specifiek naar op zoek bent.
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2023 @ 10:26:09 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_209978654
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:46 schreef Medusa666 het volgende:
O: cruesli energy met melk
M: zelfgemaakte bananenijs met wat walnoten
Een proteinemousse karamel
Twee manderijnen
Twee mini zelfgemaakte kokosmakronen.
A: curry met verschillende groenten, bonen, kip en 300 gram rijst.

3 koffies met melk en suiker.
Suiker suiker suiker suiker suiker suiker suiker. Als ik je een tip mag geven, dan zou ik toch inzetten op minder suiker, dan is het ook makkelijker vol te houden denk ik ;)
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2023 @ 10:30:42 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_209978731
Ik had vanmorgen een kleine overwinning. Na toch weer een substantiële vreetbui gisteravond fietste ik vanmorgen naar werk. Ik had de afslag naar de AH al genomen om daar allemaal zoete troep te gaan kopen. En terwijl ik fietste bedacht ik me ineens hoe ik me dan de rest van de dag weer zou voelen: lichte hoofdpijn, futloos, etc. En toen ben ik doorgefietst naar mijn kantoor *O*

Vreten doet meer vreten, maar ben blij dat ik vandaag even dat momentje van bezinning voelde. Nu even volhouden tot 13:00 :P
disclaimer
pi_209978752
Als ik zoveel suiker zou eten stuiter ik continue rond denk ik ;)

Gisteren prima dag, gewoon normaal gegeten, kilometer of 5 gelopen. Wel nog steeds spierpijn van maandag, echt ongelooflijk.

Vandaag is een regendag, kinderen hebben dus feest in het appartement met chips, snoep, filmpjes kijken, ik hou het bij 'normaal'. Mijn darmen protesteren enorm tegen het vette eten van de eerste dagen.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 10:34:09 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_209978779
Ik heb ook nog steeds spierpijn van dinsdag ja :') #pudding
disclaimer
pi_209978826
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:34 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook nog steeds spierpijn van dinsdag ja :') #pudding
Ik had de illusie dat ik na 5 maanden intensief sporten wel iets beter bestand was tegen zo'n bergafdaling.
Maar het superpositieve: een half jaar geleden zou ik niet eens mee kunnen. Dan had ik beneden gewacht op de rest van het gezin.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 10:40:48 #289
5428 crew  miss_sly
pi_209978860
Ik had gisteren een cheatdag :P
Dochter jarig, geen tijd om te sporten, mini-fotocakeje van Hema bij de ochtendkoffie, eten bij de Mac en twee wijntjes en nog een cakeje in de avond. Maar we hebben een gezellige dag gehad en zo'n dag moet ook een keer kunnen. Voor de lunch een lekkere bak yoghurt met granola, pecannoten en aardbeien.

Vandaag en morgen de gewone structuur en dan op vakantie! Hoop er morgen nog een uurtje sportschool in te kunnen plannen, maar betwijfel nog of dat gaa lukken.
pi_209979096
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Suiker suiker suiker suiker suiker suiker suiker. Als ik je een tip mag geven, dan zou ik toch inzetten op minder suiker, dan is het ook makkelijker vol te houden denk ik ;)
Nou, ik kan het door suiker juist allemaal prima volhouden _O-

Zoveel suiker was het ook weer niet tenzij je die gevaarlijke manderijnen meerekent.
pi_209979221
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:54 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Zoveel suiker was het ook weer niet tenzij je die gevaarlijke manderijnen meerekent.
Nouja ik deed dat eerst ook. Ik ontbeet standaard met zo'n chocolade proteinepudding, want net zo goede voedingswaarde als kwark/yoghurt en lekker. Of soms met proteine chocolademousse.
Maar omdat het niet iets tijdelijks is ben ik daar toch wat meer vanaf gestapt en mezelf aan het leren dat ontbijten met chocoladetoetjes (hoe 'gezond' ook) niet 'normaal' is. Dus nu gewoon kwark/yoghurt als ontbijt. En de chocoladetoetjes/mousse bewaar ik voor na het eten of voor s'avonds op de bank.

Mijn lijstje van de dag:
O: kersen, kwark met frambozen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, beetje kaas en ham
T: watermeloen
D: aardappel, sperziebonen, varkenhaas met pepersaus
S: 75 min boksen
T: clear whey eiwitshake
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:05:01 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_209979229
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:38 schreef exode het volgende:

[..]
Ik had de illusie dat ik na 5 maanden intensief sporten wel iets beter bestand was tegen zo'n bergafdaling.
Maar het superpositieve: een half jaar geleden zou ik niet eens mee kunnen. Dan had ik beneden gewacht op de rest van het gezin.
Afdalen is ook gewoon extreem kut. Dat doe je in Nederland nooit, dus je belast je spieren op een manier die ze niet gewend zijn.

Ik heb ooit als 19 jarige de samariakloof gedaan op Kreta. 15 kilometer omlaag, ik dacht dat het een eitje zou zijn.
Ik moest de volgende dag op mijn billen de trap van mijn vakantieappartement af :')
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:06:56 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_209979250
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:54 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Letterlijk al je eten is zoet, op de curry na. Ik heb het niet over gevaarlijke mandArijnen, maar je geeft je lichaam continu die zoete kick.

Als je dat een paar dagen niet doet merk je echt véél verschil. Maar dan moet je wel even die paar dagen doorbijten ja, dat wel ;)
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:08:17 #294
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209979267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:04 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Nouja ik deed dat eerst ook. Ik ontbeet standaard met zo'n chocolade proteinepudding, want net zo goede voedingswaarde als kwark/yoghurt en lekker. Of soms met proteine chocolademousse.
Maar omdat het niet iets tijdelijks is ben ik daar toch wat meer vanaf gestapt en mezelf aan het leren dat ontbijten met chocoladetoetjes (hoe 'gezond' ook) niet 'normaal' is. Dus nu gewoon kwark/yoghurt als ontbijt. En de chocoladetoetjes/mousse bewaar ik voor na het eten of voor s'avonds op de bank.
Mijn hoofd gaat ook beter op de pudding tot na het eten bewaren. :Y

En lichte progressie, gisteren mezelf eerst gedwongen om wat fruit te eten in plaats van meteen de snackkast leeg te grazen. Uiteindelijk afgesloten met slechts een eiwitreep (in plaats van de halve kast).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209979278
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:38 schreef exode het volgende:

[..]
Stokken (of 1) kopen voor het afdalen. Neem ik mijzelf ook al tig jaar voor maar volgens mij helpt dat wel.
pi_209979290
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Letterlijk al je eten is zoet, op de curry na. Ik heb het niet over gevaarlijke mandArijnen, maar je geeft je lichaam continu die zoete kick.

Als je dat een paar dagen niet doet merk je echt véél verschil. Maar dan moet je wel even die paar dagen doorbijten ja, dat wel ;)
Nou, ik ben er tien kilo mee afgevallen. Dus ben wel tevreden met mijn patroon. Helemaal omdat ik verder geen vreetbuien heb.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:11:38 #297
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209979304
Carbs :9

Maar een eetpatroon dat iets beter in balans is dan alles koolhydraat/suikers is wel beter voor me ja. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209979312
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:10 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Nou, ik ben er tien kilo mee afgevallen. Dus ben wel tevreden met mijn patroon. Helemaal omdat ik verder geen vreetbuien heb.
Met 3 maanden mcdonalds kan je ook 10 kg afvallen.
Zie het niet als een aanval hé, maar kijk eens kritisch of je alleen dingen op voedingwaarde eet, of ook oprecht probeert je lichaam met goede voedingsstoffen te vullen.
(Ik ben overigens ook enorm fan van al die 'healthy' alternatieven van ongezond eten, dus ik maak me er ook zeker deels schuldig aan hoor).
pi_209979370
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:10 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Nu weet ik het zeker: je zit te trollen. Ik reageerde al nooit op je posts en dit is de enige keer.
pi_209979436
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:12 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Met 3 maanden mcdonalds kan je ook 10 kg afvallen.
Zie het niet als een aanval hé, maar kijk eens kritisch of je alleen dingen op voedingwaarde eet, of ook oprecht probeert je lichaam met goede voedingsstoffen te vullen.
(Ik ben overigens ook enorm fan van al die 'healthy' alternatieven van ongezond eten, dus ik maak me er ook zeker deels schuldig aan hoor).
Ik zie het niet als aanval, maar vindt het om eerlijk te zijn wel grappig dat dezelfde mensen die mij goedbedoelde tips geven zelf strugglen met vreetbuiten etc. terwijl ik er zelf geen last van heb :P

En dat komkommers hier als niet vullend worden gezien en als “gewoon water”.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:21:46 #301
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209979465
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:19 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik zie het niet als aanval, maar vindt het om eerlijk te zijn wel grappig dat dezelfde mensen die mij goedbedoelde tips geven zelf strugglen met vreetbuiten etc. terwijl ik er zelf geen last van heb :P

En dat komkommers hier als niet vullend worden gezien en als “gewoon water”.
Het werd bestempeld als maagvulling, maar niet voedzaam. Aka de hoeveelheid stoffen waar je daadwerkelijk wat aan hebt, valt tegen.

Da's wat anders dan vullend of niet. Wel goed lezen he. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')