Oh, daar ziet mijn brein geen verschil in hoor. Eten is etenquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:33 schreef SQ het volgende:
Vandaag weer een dagje offsite in zo'n hotel met luxe lunchbuffet en onbeperkt friandises bij de koffie
Het scheelt dat ik zelf de rekening niet betaal, kan ik het dus ook makkelijker laten liggen. Hoop ik.
Supergoed voornemen!quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik had een paar weken een fijne flow. Bijna geen sociale dingen en voldoende tijd om te sporten. En al een tijdje een kilo kwijt.
Maar nu is er tot we op vakantie gaan geen enkele weekend zonder minstens één sociaal dingetje waar wordt gegeten en gedronken. En ook grotere kans dat er eens een keer sporten moet worden geskipt ivm te drukke agenda. Ik heb me voorgenomen om niet alle gelegenheden wijn te drinken, maar alleen bij de verjaardag van een goede vriendin. De rest drink ik wel thee en water of zo. Eten vind ik lastiger, maar ik ga gewoon proberen me een beetje in te houden. Echt, goed voornemen, toch?
Wij hebben nu altijd bakken met kwark in huis en fruit zoals blauwe bessen. Dat mag ik van mezelf onbeperkt pakken als ik honger heb. Dat helpt voor mij heel goed, het helpt bij zoete cravings en het vult zodat ik geen honger meer heb.quote:Op donderdag 29 juni 2023 11:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Hmm, in 6 weken net geen kilo eraf, ik vrees dat ik toch echt aan de bak moet net als vorig jaar.
Gisteren gingen we vis eten in de haven en dat viel enorm tegen, ik heb nog geen tien frietjes gegeten, ze waren echt niet lekker en mijn gambaspiesjes bleken net als lekkerbekjes in beslag gefrituurd te zijn, getverdemme, dus die heeft Symph opgegeten. Ok, er zat ook een bakje salade bij, dan ga ik dat wel eten…bleek het bakje meer slasaus dan sla te bevatten en ik vind zompige sla echt heel vies. Dus ik kwam met honger thuis en in plaats van dat ik dan yoghurt of boterhammen pak werd het dus chocola. Altijd weer die chocola
Ik vreet ook alles normaal gesproken. Ik hoop daar nu wel mee gebroken te hebben, op wat uitzonderingen/zwakke momenten na.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:47 schreef SQ het volgende:
Mijn nadeel is dat ik echt geen kritische eter ben, ik zou het allemaal hebben opgegeten. Inclusief de chocolade dus.
Nou ik heb weerstand kunnen bieden aan de friandises! Lunch werd:
Bloemkoolsoep, saladebar mix, 1 snee brood met kalkoenfilet en als toetje 3 stukjes kaas met een plakje kletzenbrood en gedroogd fruit met een cappuccino.
Best aardig!
Nou als dat het enige is...quote:
Das mn puntquote:
Wie dringt jou tompouces op dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:35 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier nog immer kut. Hier klagen helpt ook niet. Kreeg net een tompouce opgedrongen en geen ruggengraat genoeg om te blijven weigeren of boos te worden. Weg van minste weerstand was opeten. Wat ik eigenlijk ook wel weer wilde, want tompouce. Maar had al veel te veel gegeten en gesnoept vandaag.
De beveiliger was jarig. Tsja. En ja, het blijft gewoon een enorme struggle. Ik vrees ook dat het altijd zo zal blijven. Gelukkig ook met periodes dat het allemaal geweldig en makkelijk gaat. Maar goed, mijn favo podcast van dit moment leerde mij dat je niet hebt gefaald, zolang je niet stopt. En dat was ik niet van plan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:52 schreef SQ het volgende:
Wie dringt jou tompouces op dan?zijn dat collega's?
Balen dat het niet zo lekker gaathet blijft een struggle he.
Ik hoop gewoon nog steeds dat er ooit ergens chocolade wordt uitgevonden waar je niet dik van wordt. 🤞quote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De beveiliger was jarig. Tsja. En ja, het blijft gewoon een enorme struggle. Ik vrees ook dat het altijd zo zal blijven. Gelukkig ook met periodes dat het allemaal geweldig en makkelijk gaat. Maar goed, mijn favo podcast van dit moment leerde mij dat je niet hebt gefaald, zolang je niet stopt. En dat was ik niet van plan.
Allemaal akelig herkenbaarquote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:06 schreef SQ het volgende:
Ik zit nu dan weer wel in de flow maar ervaringen uit het verleden leren me dat het zomaar morgen over kan zijn. Overigens kost het me nog steeds wel moeite nu, maar ik heb wel een zeldzaam moment van ruggengraatdus ik pak nu maar wat ik pakken kan.
Mijn grootste valkuilen:
1. Alcohol. Ohhh die alcohol![]()
2. Gevoel van verlies van controle als je niet weet hoeveel kcal je eet. En daardoor is alles natuurlijk verloren (restaurants/verzorgde lunches)
3. Mezelf zielig/moe vinden. "Vandaag mag het wel, ik doe morgen wel weer normaal" - 6 weken onafgebroken
4. Avonden. Doorgaans kan ik prima normaal doen tussen 07:00 en 20:00. Maar zodra de kinderen op bed liggen en ik na 13 uur onafgebroken werken en jagen die fysieke / mentale rust ervaar wil ik meteen suiker. Alsof het een soort ontlading is.
En maar vol blijven houden dat je geen emotionele eter bent![]()
Het is 1 juli!!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Allemaal akelig herkenbaarBehalve dan de alcohol, daar doe ik liever zonder. Want als ik wel ga drinken dan is alcohol & voedsel een gevaarlijke combinatie. Dan is het hele begrip ruggengraat ineens magisch verdwenen.
"Ik doe morgen/maandag/na dat feestje-etentje-verjaardag over 3 weken/1e van de maand/1 januari wel weer normaal" Ja
Het had zijn mooi kunnen zijnquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:27 schreef SQ het volgende:
Even gecheckt wat 1 zak karamelpopcorn doet, maar da's net 50 kcal meer.
Daarom ging het vandaag toch weer redelijk okquote:
Fijnquote:Op zondag 2 juli 2023 00:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarom ging het vandaag toch weer redelijk ok
Is te overzien hoorquote:Op zondag 2 juli 2023 00:47 schreef SQ het volgende:
Fijn
Hier mwah, avondeten zou pasta met spinazie worden maar er bleef een vriendinnetje van mijn dochter eten en die lustte geen spinaziedus nou vooruit dan maar pizza.
En bij de avondvisite 1 trappist gedronken. Maar ook echt maar eentje, en verder geen chips en nootjes, dus ook wel weer een beetje oké denk ik
Yeah, goedzo!quote:Op zondag 2 juli 2023 08:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is te overzien hoor![]()
Vannacht was er geen tompouce
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?quote:Op zondag 2 juli 2023 23:46 schreef Medusa666 het volgende:
Vanochtend gaf mijn weegschaal 59/60 aan. Ik ga een van deze dagen ook meten in de sportschool om het zeker te weten
Had juist het idee dat ik zwaarder was geworden maar niet zo.
Vandaag best ongezond gegeten.
Vanochtend: chocolade mugcake gemaakt van chocolade proteinepoeder en theelepel nutella
- Warme Chocolademelk
- Twee cappucino’s met suiker
- 150 gram nasi van gisteren met garnaaltjes
- Twee kipkluifjes
- Twee pepermuntjes
- 1/3 komkommer
quote:Op maandag 3 juli 2023 09:41 schreef exode het volgende:
....ik ga niet eens opzoeken hoeveel kcal daar in zitten....
Wat gemeen van jou @SQ!quote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Oh wacht, ik zie nu dat 1 zo'n unit 650 kcal heefthahaha
Ik had zeker onder de 500 kcal gegoktquote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Als je 1 bossche bol eet en voor de rest normaal doet komt t vast wel goed toch
Jan de Groot verkoopt ook kleintjes!
Nee, eigenlijk niet. Als ik een dag wat meer heb gegeten (zoas op dat feest) heb ik gelijk de dagen erna minder trek.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?
Jan de Groot is dicht op zondagquote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Als je 1 bossche bol eet en voor de rest normaal doet komt t vast wel goed toch
Jan de Groot verkoopt ook kleintjes!
Nou.. toch wel een beetje gelijk. Vandaag veel meer pasta gegeten dan dat de bedoeling was :’) En ijs.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?
Ik ben ook supertrots op mezelf, dit werkt blijkbaar voor mij ipv al die halfslachtige pogingen eerder. En het kost veel geld maar een PT is echt DE oplossing voor mij geweest.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:51 schreef SQ het volgende:
Knap hoor exode, dat je al zo lang zo gedisciplineerd bent! Ik weet uit ervaring dat dat echt niet makkelijk is (daarom lukt het me ook nooit)
Echt petje af!
Mijn bmr is slechts 1300 ofzo en ik ben 1.58. Verder bewoog ik gisteren niet zoveel.. dus mijn caloriebehoefte ligt ook wel lager.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:34 schreef Donna het volgende:
En op wat fruit en 8 plantaardige balletjes met een halve komkommer kom je de dag wel door?
Dat van die kwark ervaar ik ook jaquote:Op woensdag 5 juli 2023 13:29 schreef exode het volgende:
Ik heb sinds ik me niet meer zo strikt aan het voedingsschema houd juist honger. Dat heb ik maanden niet gehad. Alsof mijn lichaam zegt 'jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, eten!' Ik geef wel aan de honger toe maar met gezonde dingen. Vooral kwark is wel echt een lifesaver merk ik, daar zit ik vervolgens echt vol van.
Kortom het is nog steeds zoeken en uitproberen nu, maar eej, sinds januari geen chips, bitterballen, saucijzenbroodjes etc aangeraakt. Nog steeds verbaasd dat het lukt.
En fijn IJsdraakje, fit zijn voelt zoveel beter
Ik ben ook maar 1.62 met een zittend beroep, maar ook dan kan je wel wat voedzaams eten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:32 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Mijn bmr is slechts 1300 ofzo en ik ben 1.58. Verder bewoog ik gisteren niet zoveel.. dus mijn caloriebehoefte ligt ook wel lager.
2000 kcal is way too much voor mij. Helaas
Ja op gewicht blijven, hihaho.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:57 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben ook supertrots op mezelf, dit werkt blijkbaar voor mij ipv al die halfslachtige pogingen eerder. En het kost veel geld maar een PT is echt DE oplossing voor mij geweest.
MAAR ik weet dat het moeilijkste nog moet komen, zodra ik echt fit ben, op een mooi gewicht zit....dan volhouden.
Wat wel erg meewerkt is dat mijn gezondheid gewoon echt niet goed ging en alle gebreken hingen samen met het niet fit zijn. Ik kon zo gewoonweg niet doorgaan.
Maar het was niet alleen wat fruit en een halve komkommer toch. Het waren ook 8 vega gehaktballen en een portie curry met rijst volgens mijquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben ook maar 1.62 met een zittend beroep, maar ook dan kan je wel wat voedzaams eten.
Maar goed, als jij kan leven op wat fruit en een halve komkommer ook prima.
Ik vroeg het om je reactie erboven, dat je toen te weinig gegeten had.
Ah ja snap ik! Ja, ik had die dag ervoor van de pasta weer teveel gegeten.. dus voor mijn gevoel compenseer ik het dan door de dag erop (dag met de halve komkommer) wat minder te eten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben ook maar 1.62 met een zittend beroep, maar ook dan kan je wel wat voedzaams eten.
Maar goed, als jij kan leven op wat fruit en een halve komkommer ook prima.
Ik vroeg het om je reactie erboven, dat je toen te weinig gegeten had.
Gehaktballen klinkt wel een stuk groter dan balletjes. Geen idee wat voor balletjes.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar het was niet alleen wat fruit en een halve komkommer toch. Het waren ook 8 vega gehaktballen en een portie curry met rijst volgens mij
Dikgedrukte is zo herkenbaar.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
Vandaag weer een challenge: een jubileumborrel van een collega tussen 5 en 8. Dit kan veel kanten op. En eigenlijk wil ik niet alleen maar water drinken. Ik heb dus geen plan en dat is gevaarlijk
Sowieso weer een pittig weekje dit. Zaterdag familiebbq, zondag een high tea. Ik heb hiervoor wel een plan, maar het is maar de vraag hoe goed dat allemaal lukt
(Het plan is: zaterdag licht lunchen en bij de bbq zoveel mogelijk richten op mager vlees en de groenten. Dan kan ik er ook nog wel een karmelietje of 2 bij pakken. Zondag laat en licht ontbijt en bij het avondeten alleen groenten.)
(En natuurlijk kun je je best "een keer" laten gaan, maar nu ik er weer serieuzer mee bezig ben schrik ik toch weer hoe snel je al aan heel veel kcal zit, het sluipt er steeds zo snel weer in, en 3 keer zo'n uitbarsting in een week is toch al snel enkele duizenden kcals te veel en dus zo weer een kilo erbij)
Oeh dat is altijd zo'n fijn moment he, als je weer onder een tiental schietquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:41 schreef Donna het volgende:
Alsnog afgevallen! Ruim onder de 80 nu.
Onder de 79 zelfs.
Waar kom jij vandaan qua gewicht en hoe lang ben je eigenlijk?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:30 schreef exode het volgende:
Wat goed Donna!
Ik blijf al een tijdje hangen op 91, ik vermoed dat ik pas onder de 90 ga na de vakantie. Wat prima is overigens.
Maandag wel een weegmoment, ik ben erg benieuwd naar de percentages.
Begin januari zat ik rond de 106, ik ben 1.74m. Ik heb altijd tussen de 75 en 80 gezeten, in mijn meest actieve en 'gezonde' periode hing ik steeds net boven de 70.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Waar kom jij vandaan qua gewicht en hoe lang ben je eigenlijk?
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Oeh dat is altijd zo'n fijn moment he, als je weer onder een tiental schiet
Ik heb nu ook weer een lange weg te gaan!quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Oeh dat is altijd zo'n fijn moment he, als je weer onder een tiental schiet
Ik zit nog op 88,5 dus voor mij duurt het nog wel ff
Hoe is de kater?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
Netjes, ijs!
Ik heb echt keihard gefaald gisteren, heb de zes tripels wel gehaald denk ik, dus vandaag heb ik echt wel voedsel nodig om te overleven
RIPquote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
Netjes, ijs!
Ik heb echt keihard gefaald gisteren, heb de zes tripels wel gehaald denk ik, dus vandaag heb ik echt wel voedsel nodig om te overleven
Valt wel mee, lag op tijd in bedquote:
Lijkt me echt een goed plan!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:54 schreef Medusa666 het volgende:
Ik raak wat gedemotiveerder. Mijn lichaam voelt niet dunner aan, terwijl de weegschaal opzicht wel laat zien dat ik afval.
Het duurt me gewoon veel te langOverweeg nu om vanaf zondag het ziekenhuisdieet van 5 dagen te proberen.. maar weet niet of dat wel gunstig is i.v.m cravings. Of om juist meer te eten dan dat ik nu doe.. om cravings te voorkomen.
Reden waarom ik snel wil afvallen is vanwege een feest die ik heb op 19 juli. En ik wil daar om persoonlijke redenen echt “shinen”. Dus dan vormt het afvallen voor me extra een druk..
Ochtend: caramel mousse 142 met een proteinereep 197
Middag: 4x caramel rijstwafel 160
Kit-kat mini (87 kcal)
Grote Banaan: 160 kcal
Nectarine: 45
Avond: Pizza slice: 300
Beetje noodles: 250 kcal
Salade met tonijn en ei: 200
Ik wilde toch graag nog even toevoegen dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sarcastisch bedoeld is en BE bedoelt dat je géén goed plan hebt. Voor als dat niet duidelijk was en je denkt dat ze serieus dit advies geeft.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:18 schreef BE het volgende:
Lijkt me echt een goed plan!
Je eet zo veel, dat kan echt nog wel wat minder hoor!![]()
Er zijn zat mensen die toe kunnen met 1 appel als ontbijt, 1 boterham met een flinterdun laagje boter en dan als avondeten 1 aardappeltje, een opscheplepel doperwten en 100gr gekookte kipfilet.Succes gegarandeerd!
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde toch graag nog even toevoegen dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sarcastisch bedoeld is en BE bedoelt dat je géén goed plan hebt. Voor als dat niet duidelijk was en je denkt dat ze serieus dit advies geeft.
Verder wat SQ zegt.
Mijn advies is vooral meer eten met de nadruk op gezond eten en niet op junkfood en zoetigheid. Ook proteine repen zijn gewoon candy bars bijv. Caramel mousse, caramel rijstwafel, kitkat, pizza...waar ben je mee bezig joh. Ga normaal eten en ga meer eten. En snel afvallen heeft zelden langdurig resultaat. En ik neem dat je dat wil.
Ik had inderdaad wel door dat het sarcastisch wasquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde toch graag nog even toevoegen dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sarcastisch bedoeld is en BE bedoelt dat je géén goed plan hebt. Voor als dat niet duidelijk was en je denkt dat ze serieus dit advies geeft.
Verder wat SQ zegt.
Mijn advies is vooral meer eten met de nadruk op gezond eten en niet op junkfood en zoetigheid. Ook proteine repen zijn gewoon candy bars bijv. Caramel mousse, caramel rijstwafel, kitkat, pizza...waar ben je mee bezig joh. Ga normaal eten en ga meer eten. En snel afvallen heeft zelden langdurig resultaat. En ik neem dat je dat wil.
70 km klinkt heel ver maar als je nu begint met opbouwen dan kun je dat in september makkelijk fietsen. Wel apart om eerst te brunchen voor het sporten aan, ik zou me dan te vol voelen voor een flinke wandeling van 15km.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:56 schreef exode het volgende:
6 trippels? Dan lig ik in coma joh, applaus dat je dat aan kan![]()
Sportsessie ook weer achter de rug, zonder PT en het was zo druk in de sportschool dat ik meerdere keren mijn schema moest omgooien, maar eej, I did it en heb nu al spierpijn in mijn benen.
Ik heb me gisteren opgegeven voor een sportevent van mijn werk. Door het jaar heen, hebben we veel events, zelfs meerdaagse en in het buitenland. Dit is de laagdrempelige variant. Eerst brunchen, dan 15 kilometer lopen en daarna bbqenPas in september dus ik kan nog even doortrainen.
Ik heb enorm sportieve teamgenoten, mijn manager gaat die dag bijvoorbeeld 70 kilometer wielrennen en 2 collega's gaan estafette hardlopen. Zover ben ik nog lang niet, maar dat ik me voor die 15 kilometer in heb geschreven is best een overwinning voor mezelf. Dat ik dat weer kan.
Binnenkort ook weer een afspraak bij de longverpleegkundige, ik puf nog maar 1x per dag ipv 2 en dat gaat hartstikke goed. Dus even een longmeting laten doen.
Ja, de brunch sla ik denk ik over of hopelijk zijn er salades.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
70 km klinkt heel ver maar als je nu begint met opbouwen dan kun je dat in september makkelijk fietsen. Wel apart om eerst te brunchen voor het sporten aan, ik zou me dan te vol voelen voor een flinke wandeling van 15km.
Nog een nabrander, maar van zoveel suiker krijg je de hele dag highs en lows in je suikerniveau. Dat is echt heel naar voor je lichaam en jezelf. Ik wil altijd meer als ik eenmaal suiker ga eten. Dus vreetbuien.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:06 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik had inderdaad wel door dat het sarcastisch was![]()
Goed, bedankt voor de schop onder de kont. Vanaf morgen ga ik “normaal eten” en niet meer die proteīne onzin. Maar wat ik thuis nog heb.. die poeder ga ik wel opmaken bij de havermout.
Ik ben dol op zoet eten idd. Gaat moeilijk worden, maar daarmee ga ik inderdaad minderen.
Hoi.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:21 schreef sigme het volgende:
Hoi
Mag ik hier een tijdje meeposten? Ik mis het slank-topic. In de tijd dat dat nog leefde was het niet de bedoeling dat ik hier zou posten, maar misschien is dat nu eigenlijk wel prima op z'n plek. Dus als jullie het niet erg vinden ga ik maar mooi meeposten.
Even achtergrond: mijn ideale gewicht vind ik zelf zo ergens in de 63'ers. Deze winter tikte ik de 67 aan en heb ik door blessures niet gesport. Op een gegeven moment wist ik niet meer of ik nou niet sportte vanwege pijntjes of pijntjes had wegens niet sporten. Dus nu sport ik wel weer, maar dan met pijntjes. Met name een knie die voortdurend net wel/niet op slot schiet. Ik doe groeples bodypump twee x per week, maar door die knie doe ik de squats en lunges maar lafjes.
Qua eten: ik ben een enorme vretert en kan verbijsterende hoeveelheden eten op en doe dat ook wel eens. Ik ben beter in *niet* eten dan in weinig eten, dus probeer ik vooral meer tijd te laten zitten tussen maaltijden. Over het algemeen ga ik tweemaal per week naar kantoor, op die dagen eet ik maar één keer, een normale avondmaaltijd (en bier en toetje). Drie dagen per week ben ik thuis samen met mijn liefste, dan eet ik tweemaal op een dag; en dan nog twee dagen per week alleen thuis en dan zijn alle opties mogelijk.
Als ik niet alleen ben eet ik heel weinig koolhydraten, wel veel zuivel, fruit & groente. Niet alle dagen vlees/vis.
Op dit moment weeg ik 65 kilo en daar wil ik dus nog graag anderhalf af. Maar dat wil ik al heel lang en het schiet niet echt opIk hoop dat een tijdje hier meeposten mij wat helpt.
Awww, kijk @UIO_AMS eens dapper door gaanquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:36 schreef BE het volgende:
Vlgs mij niet bewust gesloten maar een stille dood gestorven:
LIF / [Gezond Slank] Readers digest
Ja cool he!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Awww, kijk @:UIO_AMS eens dapper door gaan
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mag je wel aardbeien of kersen eten nu of zitten daar ook foute suikers in?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:52 schreef exode het volgende:
[..]
Nog een nabrander, maar van zoveel suiker krijg je de hele dag highs en lows in je suikerniveau. Dat is echt heel naar voor je lichaam en jezelf. Ik wil altijd meer als ik eenmaal suiker ga eten. Dus vreetbuien.
Ik eet sowieso fruit, net nog aardbeien en druiven in kwark op. Ik krijg er iig geen cravings van en geen suikercomaquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:56 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Mag je wel aardbeien of kersen eten nu of zitten daar ook foute suikers in?
Geen overtuigend antwoord.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:42 schreef exode het volgende:
[..]
Ik eet sowieso fruit, net nog aardbeien en druiven in kwark op. Ik krijg er iig geen cravings van en geen suikercoma
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:56 schreef Medusa666 het volgende:
Ochtend: havermout met proteinepoeder en magere kwark en een banaan.
Middag: salade met gekookte ei en tonijn.
2 volkoren boterhammen. 1 met gewone appelstroop en 1 met 15+ smeerkaas.
Avond: 300 gram rijst met kipcurry
Snack: snack a jack caramel
Ik heb echt het gevoel dat ik super veel heb gegeten.
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.quote:Op zondag 9 juli 2023 00:45 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagen
Afwegen helpt, heb je een keukenweegschaal?quote:Op zondag 9 juli 2023 00:50 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.
Ja.. maar in restaurant waar ik werk scheppen ze voor me op en ze vinden dat ik niet zo moeilijk moet doen met etenquote:Op zondag 9 juli 2023 00:52 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Afwegen helpt, heb je een keukenweegschaal?
Heb jij het over ongekookte of over gekookte rijst. Want 75 gram gekookte rijst per persoon is wel erg weinig.quote:Op zondag 9 juli 2023 00:45 schreef Jeroboam het volgende:
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagen
Ik ga mijn rijst niet afwegen na het koken dus ik ging er vanuit dat het bij deze 300 ook om ongekookte rijst gaat. Ik ken de multiplier ook niet van ongekookt naar gekookte rijst. Zelf doen wij ongeveer 60-75 gr ongekookte rijst per persoon.quote:Op zondag 9 juli 2023 01:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb jij het over ongekookte of over gekookte rijst. Want 75 gram gekookte rijst per persoon is wel erg weinig.
300 gram ongekookte rijst is weer echt idioot veel.
300 gram gekookte rijst is redelijk normaal, al eet ik zelf meestal iets minder.
Moet maar weer eens beginnen. Coronakilo's nooit weg kunnen werken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is.quote:
In 100g chocola zit +- 50g suiker.quote:Op zondag 9 juli 2023 07:59 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is.
Ik reageer best heftig op suikers, altijd al gedaan. Ik kan hele nare dipjes hebben.quote:Op zondag 9 juli 2023 07:59 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is.
Zie dit dan als de trigger om weer verder te gaan met dat doelquote:Op zondag 9 juli 2023 07:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Moet maar weer eens beginnen. Coronakilo's nooit weg kunnen werken.
Ook de vezels in fruit vertragen de opname van suikers in je darm en geeft een kleinere toename van de glucosespiegel. Verder bevat fruit veel fructose in plaats van glucose. Fructose is niet alleen zoeter dan glucose, maar zorgt ook amper voor toename van je glucosespiegel en geeft maar een heel matige insulinerespons (omdat fructose vooral in de lever wordt omgezet).quote:Op zondag 9 juli 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In 100g chocola zit +- 50g suiker.
Om aan 50g suiker te komen, mag je 500g aardbeien eten. Dus dat is al deel van de verklaring.
En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @:exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.
Dus in fruit zit wel suiker, maar veel minder dan in chocolade bv. Daarnaast is de kans dat je fruit eet met kwark een stuk groter dan dat je je KitKat in de kwark doopt
Als je het niet weegt, waarom noem je dan de gewichten?quote:Op zondag 9 juli 2023 00:50 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.
Edit: was volgens mij toch 300 gram rijst
Vooral heel erg van genietenquote:Op zondag 9 juli 2023 08:48 schreef exode het volgende:
Daar istie dan, de dag dat ik een Bossche bol ga eten. Over suikerbommen gesproken
Vandaag dus niet een cheatmeal maar een cheatdag. De afgelopen dagen doe ik het supergoed dus ik hoop dat morgen meteen weer op te pakken.
ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschienquote:Op zondag 9 juli 2023 07:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Moet maar weer eens beginnen. Coronakilo's nooit weg kunnen werken.
Dank voor de aanvulling - ik dacht idd ook aan vezels en mogelijk andere soort suiker, maar wist even niet meer zeker hoe het precies zat en had geen zin het op te zoekenquote:Op zondag 9 juli 2023 08:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook de vezels in fruit vertragen de opname van suikers in je darm en geeft een kleinere toename van de glucosespiegel. Verder bevat fruit veel fructose in plaats van glucose. Fructose is niet alleen zoeter dan glucose, maar zorgt ook amper voor toename van je glucosespiegel en geeft maar een heel matige insulinerespons (omdat fructose vooral in de lever wordt omgezet).
Bedanktquote:Op zondag 9 juli 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In 100g chocola zit +- 50g suiker.
Om aan 50g suiker te komen, mag je 500g aardbeien eten. Dus dat is al deel van de verklaring.
En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @:exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.
Dus in fruit zit wel suiker, maar veel minder dan in chocolade bv. Daarnaast is de kans dat je fruit eet met kwark een stuk groter dan dat je je KitKat in de kwark doopt
Goede vraagquote:Op zondag 9 juli 2023 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschienMaar die is hier ook heel erg welkom uiteraard
![]()
Zeg, @:sigme nu ik je toch noem: wat is eigenlijk je plan? Je beweegt veel, je sport, dus daar valt denk ik niet bijzonder veel winst te halen. Hoe wil je dat qua eten gaan doen?
Ik heb het over 300 gram gekookte rijstquote:Op zondag 9 juli 2023 07:52 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik ga mijn rijst niet afwegen na het koken dus ik ging er vanuit dat het bij deze 300 ook om ongekookte rijst gaat. Ik ken de multiplier ook niet van ongekookt naar gekookte rijst. Zelf doen wij ongeveer 60-75 gr ongekookte rijst per persoon.
Omdat ik soms denk dat ik het toch goed kan inschattenquote:Op zondag 9 juli 2023 08:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je het niet weegt, waarom noem je dan de gewichten?
Hoe weet je dat nu dan, dat het 300 gram was?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:13 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Omdat ik soms denk dat ik het toch goed kan inschattenWat nu toch het geval is. Het ging om gekookte rijst iig.
Het was evenveel als een bakje gekookte nasi van de AH. Had het gecheckt en klopte.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nu dan, dat het 300 gram was?
Een doel zonder plan is een wensquote:Op zondag 9 juli 2023 11:56 schreef sigme het volgende:
Goede vraag
Ik denk dat ik hoop dat ik door hier eetlijstjes te posten, mezelf een iets hogere drempel opleg wanneer ik me wil vergrijpen aan te veel eten. Waarheid gebiedt te zeggen dat ik wel weet dat dat maar beperkt werkt. Maar het werkt wel een beetje.
Qua sport: daar zou eigenlijk wel winst te behalen zijn. Het zou beter zijn als ik het hardlopen weer zou oppakken. Maar het lukt me niet om daar voldoende motivatie voor te vinden.
Eten van gister was ik redelijk tevreden over, twee maaltijden. De laatste werd afgesloten met teveel toet.
* blik linzen met wat ui & feta & mayonaise; 4 krekkers boter & kaas
* blik linzen met komkommer & feta & mayonaise; halve bak kwark met bessen & hagelslag. Meer hagelslag dan had gemoeten
Vandaag wordt qua eten niet geweldig; we gaan straks lekker brood eten. Dat is erg lekker & gezellig eten, maar niet erg goed voor mij. En later vandaag nog een verjaarspartijtje dus dan een stukje taart (huisgemaakt, dus dat sla ik niet af) en altijd lekkere hapjes.
Afgelopen weekend is het in elk geval niet gelukt. Ik zat in België met mijn vader om daar te fietsen, maar we hebben vooral lekker gegeten en gedronken. Daar kon 90km fietsen niet tegenop.quote:Op zondag 9 juli 2023 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Zie dit dan als de trigger om weer verder te gaan met dat doel
Je moet dan ook altijd op Maandag beginnen. Ik ben ervaringsdeskundigequote:Op zondag 9 juli 2023 17:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend is het in elk geval niet gelukt. Ik zat in België met mijn vader om daar te fietsen, maar we hebben vooral lekker gegeten en gedronken. Daar kon 90km fietsen niet tegenop..
Het was erg eenzaam daar.quote:Op zondag 9 juli 2023 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschienMaar die is hier ook heel erg welkom uiteraard
![]()
Mja, morgen begint een driedaagse conferentie met alles erop en eraan in de RAI. Dat wordt dus ook niks.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:17 schreef Isabeau het volgende:
Je moet dan ook altijd op Maandag beginnen. Ik ben ervaringsdeskundige
Mijn voornaamste reden om niet hard te lopen is dat ik mijn tijd nodig heb voor andere zaken. En waar ik dat vrij kan kiezen, ik mijn eigen gewichtigheid niet de hoogste prioriteit geef. Daar sta ik ook achter; ik vind heel veel dingen belangrijker dan die paar kilo. Dus je hebt wel gelijk: het is meer een wens dan een doel met een plan.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een doel zonder plan is een wensHeb je een reden waarom je maar niet weer begint met hardlopen? Bij mij is het die verrotte blessure, maar ik weet niet of jij ook een mankement had
En zo niet dan is de tip het in te
plannen in je agenda. Op een bepaald tijdstip. En dan die afspraak met jezelf ook nakomen natuurlijk.
quote:Op zondag 9 juli 2023 21:10 schreef Nanuke het volgende:
En ondanks dat ik opgeef qua kilo's merk ik dat hier posten en lezen wel betere keuzes in de hand werkt dus ik blijf maar een beetje hangen.
Ik ging naar buiten voor een lange wandeling. Was na 15 minuten weer thuis. Wat een naar weer. Heel vochtig/benauwd buiten, niet fijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:45 schreef SQ het volgende:
Ik liet een paar dagen de teugels losser en meteen weer oedeem als een malle.
Welkom (terug) UIO en sigme!
Bewegen lukt mij nu ook niet zo. Het is ook te warm ofzo.
Hier deed mijn brein 'wtf die is echt nietquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:39 schreef Medusa666 het volgende:
Afgelopen twee dagen echt veel en ongezond gegeten![]()
Maar dat had gelukkig niet al teveel effect gehad. In de sportschool gewogen en ben inderdaad 60.1 kiloMet voor een paar seconden de 5 in beeld gezien.
In april was ik iets van 69 kilo en tegen 70 aanDus ben echt blij.
Mijn streefgewicht is 53
quote:(ben zelf 1.58, en aziatische afkomst en dan gelden er andere grenswaarden vanwege een sneller verhoogd risico op hart en vaatziekten) Heb nu wel veel meer vertrouwen in dat het gaat lukken!
Wa kost dat dan?quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:53 schreef SQ het volgende:
Krijg je zulke lijstjes van:
L: leftover beef chimichurri met rijst. Zonder chimichurri... want die was niet leftoveren 2 kleine wilde perziken
T: uit nieuwsgierigheid een zakje gedroogde banaan met blauwe bessen uit de snackautomaat a 50 kcal. Interessant experiment maar het geld niet waard voor zo weinig kcal
D: gestoomde broccoli, gekruide aardappeltjes en een kaasschnitzel. Mango-ijsje toe.
Totaal zo'n 1300 kcal.
Ik denk dat ik al zwaarder was met 13. In de brugklas bij de schoolarts was ik 63 kg en ik schaamde met rot.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:55 schreef SQ het volgende:
Ik zit met 53 kilo op een bmi van 19.
Maar de laatste keer dat ik dat woog was ik denk ik 13.
1,20.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wa kost dat dan?voor 50 kcal. (snackautomaat??)
Ik hou van je manier van redenerenquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:57 schreef SQ het volgende:
1,20.
Voor hetzelfde geld koop ik een snickers, heb je 5 keer zo veel kcal voor je geld.
Ik denk ik ook wel eigenlijk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik al zwaarder was met 13. In de brugklas bij de schoolarts was ik 63 kg en ik schaamde met rot.
Die 63 kg had ik al bij de laatste keer schoolarts in groep 8. Ik schaamde me ook enorm. Maar ik was ook gewoon 1,63 met een C-cup voorgevel. Maar ja.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik al zwaarder was met 13. In de brugklas bij de schoolarts was ik 63 kg en ik schaamde met rot.
Dit helpt bij mij altijd wel om de kcal inname wat lager te houdenquote:Op woensdag 12 juli 2023 22:05 schreef SQ het volgende:
Ook lekker bezig exood!
Bijna verkansie!
Ben ook nog wel benieuwd hoe dat moet straks op vakantie. IF 16/8 gaat zeker niet lukken, dus ik probeer dan maar een two meal principe aan te houden met alleen een ontbijt en een diner en niks er tussen.
Haha die chimchurri, jammerquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:53 schreef SQ het volgende:
Goed bezig hoor medusa. En je post soms wel dat je sneller wil, maar hoe kleiner je bent, hoe langer het duurt natuurlijk, ik denk dat dit echt een heel mooi resultaat is al
Ik heb de flow ook echt weer goed opgepakt na een paar dagen schransen in het weekend. Ben het bonusvocht ook weer kwijt. Jammer dat het qua afvallen netto een verloren week was maar ja he, dat krijg je er van
Geen snaaizin dus momenteel en dat is echt bizar lang geleden. Bijna geen suiker eten werkt!
Krijg je zulke lijstjes van:
L: leftover beef chimichurri met rijst. Zonder chimichurri... want die was niet leftoveren 2 kleine wilde perziken
T: uit nieuwsgierigheid een zakje gedroogde banaan met blauwe bessen uit de snackautomaat a 50 kcal. Interessant experiment maar het geld niet waard voor zo weinig kcal
D: gestoomde broccoli, gekruide aardappeltjes en een kaasschnitzel. Mango-ijsje toe.
Totaal zo'n 1300 kcal.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:16 schreef sigme het volgende:
Nou ja. Morgen weer een dag. Al wordt dat vast ook geen beste dag.
Gewoonlijk heb je helemaal gelijk hoor, maar morgen laten we de hond inslapen dus dat wordt geen beste dag, en niet eentje waarvoor ik meer plannen maak dan dat van die hond.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:18 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Hoezo niet?Plannetje maken geen optie van wat je in de ochtend, middag en avond zult nemen (en kcal)?
Oei, heel veel sterkte en heel begrijpelijk hoorquote:Op woensdag 12 juli 2023 22:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Gewoonlijk heb je helemaal gelijk hoor, maar morgen laten we de hond inslapen dus dat wordt geen beste dag, en niet eentje waarvoor ik meer plannen maak dan dat van die hond.
Lekker bezig hoor! En als het je eerder is gelukt, kan je het nu ook vast welquote:Op woensdag 12 juli 2023 22:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Van 69 naar 60 in 3 maanden is echt rap hoor!
Ik ging in 2021 van 69 naar 56.6, maar dat kostte wel van eind feb tot begin dec.
Daarna heen en weer gejojo'd tussen 56.5-63, met tussendoor ook een half jaar redelijk stabiel tussen 58-59.
Het liefst ga ik naar schommelen in range 55-57, dan zit ik het lekkerst in mijn vel. Eerste doel is nu de 60. Het gaat wel echt even lastig nu. Werk was waanzinnig druk, sporten schoot er daardoor bij in, eten is dan ook niet echt gestructureerd of meest voedzaam. Niet per se alleen maar fastfood ofzo, maar wel te weinig fruit, groente en eiwit. Ik wil wel, maar de energie om het ook echt te doen ontbreekt nog wat en het gedrag laten zien dat daarbij hoort gaat nog iets te vaak mis.
De 20e is mn PT weer terug van vakantie, ik wilde eigenlijk dan 60.0 of net eronder zijn (was 62.0 dag voor zijn vertrek op 23 juni, dus was realistisch doel). We hadden afgesproken dat als hij terug is, we samen een plan gaan maken. Ik ben vanaf de 25e ook vier weken vrij dus hoop dat dat ook meer ruimte geeft om er wat uitgebreider mee bezig te zijn. Wat meer nadenken over eten, meer koken, meer wandelen en sporten. Weer even een basis leggen voor als vakantie weer voorbij is enzo. Ga dit weekend denk ik ook weer even fatsecret aanslingeren en weekplanning maken, en wat vooruit koken. Dat werkt meestal wel om in begin weer even structuur enzo erin te krijgen.
voor mezelluf.. jupquote:Op donderdag 13 juli 2023 09:28 schreef SQ het volgende:
Hoi barrel! Wat een goed vooruitzicht! Is dat een verbouw sabattical?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ja klopt, veel vetten vooral, ook in ei en in de boter en de melk en de tomaatjes... vet tikt lekker aan. Vind het ook niet erg hoor, want ik kan het prima uitbalanceren op de dag, en het is gewoon facking lekkerquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:10 schreef exode het volgende:
Oh wow Barreltje, dat is fijn eindelijk tijd voor jezelf!
In zalm zit best veel denk ik SQ? Ik eet het ook, ik richt me dan maar op de gezonde onderdelen van de zalm.
ik heb ontslag genomenquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja klopt, veel vetten vooral, ook in ei en in de boter en de melk en de tomaatjes... vet tikt lekker aan. Vind het ook niet erg hoor, want ik kan het prima uitbalanceren op de dag, en het is gewoon facking lekker
Goed besluit barrel! Het is inderdaad nogal wat geweest de laatste jaren. Neem je dan nu ontslag? Of is het echt een sabattical?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ha mijn werk hier wel missen, want ( dieet gerelateerd) elke dag een fruitschaal waar uit gepakt kan worden ( gister waren er aardbeien) en een goede salade bar om toch de hoeveelheid groenten binnen te krijgen..
de chips en soda's op vrijdag en de taart omdat er weer eens wat bgebeurt ga ik dan weer niet missen ( of nouja stiekem wel, maar ik heb geen ruggengraat, dus beter gewoon niet in de buurt zijn)Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Eerst een 8 op de weegschaal is mooiquote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:47 schreef exode het volgende:
Wat goed Miss Sly!
Vanochtend voor het laatst gesport voor de vakantie, nu 2 weken niet sporten....was een zware training dus die ga ik wel even voelen.
MAAR
Ik zit onder de 90![]()
![]()
![]()
Spiermassa +24%![]()
Vet -2%
Wat ga je goed!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:47 schreef exode het volgende:
Wat goed Miss Sly!
Vanochtend voor het laatst gesport voor de vakantie, nu 2 weken niet sporten....was een zware training dus die ga ik wel even voelen.
MAAR
Ik zit onder de 90![]()
![]()
![]()
Spiermassa +24%![]()
Vet -2%
Mooi grafiekje! Fijn om je vooruitgang zo uitgedrukt te zien.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:57 schreef Vanyel het volgende:
En, net zo belangrijk als minder pijn natuurlijk:
[ afbeelding ]
Grafiekjes!
Wat goed! Ik kende het concept niet, nu eventjes gekeken. Zit zelfs hier in de buurt een vestiging zie ikquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:55 schreef Vanyel het volgende:
Ik kom even jompelen voor fit20![]()
![]()
![]()
Niks afgevallen sinds ik daar begon, maar ik zie er wel stukken beter uit, zit beter in mijn kleren en lekkerder in mijn vel. Ook niet onbelangrijk, oneindig minder pijnklachten in mijn rug.
Dus![]()
![]()
Oh bah dat zou ik ook niet trekken. Hier staat echt een leuke vent. De afspraak is ook juist goed hier, al vind ik het echt wel leuk, ik weet niet of ik anders ook elke week ging.quote:Op zondag 16 juli 2023 08:19 schreef BE het volgende:
Jeetje Vanyel!Wat goed zeg!
Leuk om te zien!
Ik heb het niet lang volgehouden om een idee te hebben van de werking en ik zou bijna opnieuw gaan proberen, maar die man die het doet bij ons gaf me zo’n iebelig gevoel…
(Dat en iets op afspraak is zo lastig bij mij, ik zou constant moeten verzetten.)
Is medisch/fysio fitness dan niet beter voor je?quote:Op zondag 16 juli 2023 08:24 schreef Vicky het volgende:
Lekker @:Vanyel!
@:exode
Ik lees al een tijdje mee met jullie. Door even wat beter op mijn eten te letten ben ik afgelopen weken toch mooi bijna 4kg afgevallen.. ook eindelijk de 8 weer op de weegschaal.
Eerst maar eens op vakantie en na de vakantie op zoek naar een sportschool. Vind het wel spannend of het met mijn lijf gaat lukken want stomme rug (wervels vastgezet) en fibromyalgie...
Ja misschien wrl, maar wil samen met mijn man en dochter. Dan wordt het wel lastiger.quote:Op zondag 16 juli 2023 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is medisch/fysio fitness dan niet beter voor je?
Ik heb 2 weken vakantie achter de rug en voel me vadsig. Vandaag nog even spareribs op de barbecue gooien en morgen weer in het gareel.
Dat is waar. Misschien kan je een paar sessies plannen bij een fysio (met sportzaal), alles vragen wat je maar wilt en daarna naar een normale sportschool.quote:Op zondag 16 juli 2023 09:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja misschien wrl, maar wil samen met mijn man en dochter. Dan wordt het wel lastiger.
Dat is een goed ideequote:Op zondag 16 juli 2023 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is waar. Misschien kan je een paar sessies plannen bij een fysio (met sportzaal), alles vragen wat je maar wilt en daarna naar een normale sportschool.
Was dat biertje je eerste calorieën van de dag?quote:Op maandag 17 juli 2023 20:52 schreef sigme het volgende:
Vandaag dan weer een 'gewone' maandag. Uur fietsen (e-bike) naar kantoor, uur terugfietsen, eind van de middag eten.
• 1 lichte pils
• Eten: groente, kekers, couscous. Met wat suįuk en feta
• Toe: custardpudding met aalbessen en kwark
Jup!quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:19 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat de eerste 'gezonde' dagen na een langere tijd zondigen hoofdpijn? Ik merk altijd dat mijn lichaam moet afkicken van suiker, dus de eerste 3 dagen heb ik standaard hoofdpijn...
Jaquote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Was dat biertje je eerste calorieën van de dag?![]()
Gingen die banaan en de mandarijn wel in zijn geheel naar binnen?quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:48 schreef Medusa666 het volgende:
O: banaan, manderijn en gesneden appel.
M: 1 vel nori, met 9 kcal rijst en een stukje komkommer met wat sojasaus
- ongeveer 100 gram verse wortelpatatjes met beetje mayo.
-nog een stuk komkommer
A: groenten en aardappels met 20 kcal rijst (zou het niet weer kopen)
- 2 sneetjes wit stokbrood
- Ongeveer tien patatjes met wat cheddar kaas en jalapenos.
3 kopjes koffie met melk, waarvan twee met amandelmelk.
Ja, hoezo?quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:51 schreef BE het volgende:
[..]
Gingen die banaan en de mandarijn wel in zijn geheel naar binnen?![]()
Omdat bv je lunch klinkt als ongeveer 100 kcal (en dan heb ik al gerekend met een goede klodder mayo - ben bij wortelpatatjes er wel vanuit gegaan dat ze niet zijn gefrituurd) en je avondeten ook als vrij weinig - al is dat zonder hoeveelheid aardappelen erbij iets minder goed in te schatten, maar gezien de hoeveelheden van de rest zal dat vast geen kilo aardappelen geweest zijn (en je ontbijt komt op zo'n 250kcal uit). Een behoorlijk extreem weinig kcal lijstje dus. Zelfs als je wel kilo aardappelen gehad hebt, kom je waarschijnlijk net aan de 1500kcal.. (uitgaande van kilo ongekookte aardappelen en dat je die gekookt hebt gegeten).quote:
Ik denk dat ze niet bedoeld dat ze 9 kcal aan normale rijst heeft gegeten maar van die 'no kcal' rijst. Ik heb ook wel eens van die ultra low kcal noodles geprobeerd (bijv: deze). Niet te eten achteraf, maar wel weinig kcalquote:Op donderdag 20 juli 2023 04:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat bv je lunch klinkt als ongeveer 100 kcal (en dan heb ik al gerekend met een goede klodder mayo - ben bij wortelpatatjes er wel vanuit gegaan dat ze niet zijn gefrituurd) en je avondeten ook als vrij weinig - al is dat zonder hoeveelheid aardappelen erbij iets minder goed in te schatten, maar gezien de hoeveelheden van de rest zal dat vast geen kilo aardappelen geweest zijn (en je ontbijt komt op zo'n 250kcal uit). Een behoorlijk extreem weinig kcal lijstje dus. Zelfs als je wel kilo aardappelen gehad hebt, kom je waarschijnlijk net aan de 1500kcal.. (uitgaande van kilo ongekookte aardappelen en dat je die gekookt hebt gegeten).
Denk ik iig, dat ze het daarom vroeg.
9kcal rijst? Dat is 2.5 gram ongekookte rijst. En dus 6.25 gram gekookte rijst. 20kcal rijst is 14 gram gekookte rijst (5.6 gram ongekookte rijst). Als je daar al eensmiley bij gaat zetten, gaat er volgens mij iets niet helemaal goed in een gezonde relatie met eten.
Ja, dat dus. Soort nat papier 'rijst'quote:Op donderdag 20 juli 2023 06:30 schreef Pinuts het volgende:
Ik denk dat ze niet bedoeld dat ze 9 kcal aan normale rijst heeft gegeten maar van die 'no kcal' rijst. Ik heb ook wel eens van die ultra low kcal noodles geprobeerd (bijv: deze). Niet te eten achteraf, maar wel weinig kcal
De appel staat gespecificeerd als gesneden, de rest niet.quote:
Wortelpatatjes waren gefrituurd.quote:Op donderdag 20 juli 2023 04:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat bv je lunch klinkt als ongeveer 100 kcal (en dan heb ik al gerekend met een goede klodder mayo - ben bij wortelpatatjes er wel vanuit gegaan dat ze niet zijn gefrituurd) en je avondeten ook als vrij weinig - al is dat zonder hoeveelheid aardappelen erbij iets minder goed in te schatten, maar gezien de hoeveelheden van de rest zal dat vast geen kilo aardappelen geweest zijn (en je ontbijt komt op zo'n 250kcal uit). Een behoorlijk extreem weinig kcal lijstje dus. Zelfs als je wel kilo aardappelen gehad hebt, kom je waarschijnlijk net aan de 1500kcal.. (uitgaande van kilo ongekookte aardappelen en dat je die gekookt hebt gegeten).
Denk ik iig, dat ze het daarom vroeg.
9kcal rijst? Dat is 2.5 gram ongekookte rijst. En dus 6.25 gram gekookte rijst. 20kcal rijst is 14 gram gekookte rijst (5.6 gram ongekookte rijst). Als je daar al eensmiley bij gaat zetten, gaat er volgens mij iets niet helemaal goed in een gezonde relatie met eten.
Ik denk dat het juist realistisch is als je die wel post. Iedereen heeft goede en slechte dagen. En als we alleen de goede laten zien dan geeft dat een vertekend beeld. Je moet ook gewoon kunnen posten dat je een pizza ofzo hebt gegeten, want ook dat hoort bij het leven / afvalproces.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:51 schreef Medusa666 het volgende:
Ik heb trouwens ook dagen dat ik veel meer eet dan dat ik hier post (en dan ook amper beweeg) Gisteren nog twee grote broodjes met veel carpaccio, pijnboompitten en truffelmayonaise. Maar ja, die dagen post ik hier niet, omdat ik dat niet vind passen hier onder het mom van dieet.
Daar mag toch gewoon wat van gezegd worden?quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:48 schreef Medusa666 het volgende:
O: banaan, manderijn en gesneden appel.
M: 1 vel nori, met 9 kcal rijst en een stukje komkommer met wat sojasaus
- ongeveer 100 gram verse wortelpatatjes met beetje mayo.
-nog een stuk komkommer
A: groenten en aardappels met 20 kcal rijst (zou het niet weer kopen)
- 2 sneetjes wit stokbrood
- Ongeveer tien patatjes met wat cheddar kaas en jalapenos.
3 kopjes koffie met melk, waarvan twee met amandelmelk.
Zeker.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:10 schreef BE het volgende:
Srsly? Dit hier onder gaat toch echt helemaal nergens over? Zelfs een zieke kip kan hier haar holle kies nog niet mee vullen?
[..]
Daar mag toch gewoon wat van gezegd worden?
Gisteren genoeg groente en fruit gegeten. Minder proteine, maar ach. Alsof andere lijstjes hier wel helemaal gezond zijn en aan alle macro’s voldoen. Geen dag kan helemaal perfect zijn en dat is ook oké.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:58 schreef SQ het volgende:
Gezond en weinig calorieën zijn niet hetzelfde.
Dat mag zeker, net als dat ik dat er ook iets van mag zeggenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:10 schreef BE het volgende:
Srsly? Dit hier onder gaat toch echt helemaal nergens over? Zelfs een zieke kip kan hier haar holle kies nog niet mee vullen?
[..]
Daar mag toch gewoon wat van gezegd worden?
Of althans, dat is dan mijn versie van gebabbel.
Volgens mij is het hartstikke lastig voor de kleintjes onder ons om niet steeds betutteld te worden op 'dat is toch veel te weinig' terwijl het standaardporties voor sommige niet-precies-standaard mensen veels te groot zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:39 schreef Medusa666 het volgende:
Mijn streefgewicht is 53 (ben zelf 1.58, en aziatische afkomst en dan gelden er andere grenswaarden vanwege een sneller verhoogd risico op hart en vaatziekten)
Ja het is moeilijk voor te stellen, maar ik kom écht wel aan van 1800-2000 kcal en geen sportquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:25 schreef sigme het volgende:
1200 kcal een keertje is toch niet zorgwekkend schandalig weinig voor een klein persoon?
[..]
Volgens mij is het hartstikke lastig voor de kleintjes onder ons om niet steeds betutteld te worden op 'dat is toch veel te weinig' terwijl het standaardporties voor sommige niet-precies-standaard mensen veels te groot zijn.
Maar goed, ik lees er wel overheen voortaan… beter voor mijn eigen bloeddruk en gezondheid.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:54 schreef Medusa666 het volgende:
Ik raak wat gedemotiveerder. Mijn lichaam voelt niet dunner aan, terwijl de weegschaal opzicht wel laat zien dat ik afval.
Het duurt me gewoon veel te langOverweeg nu om vanaf zondag het ziekenhuisdieet van 5 dagen te proberen.. maar weet niet of dat wel gunstig is i.v.m cravings. Of om juist meer te eten dan dat ik nu doe.. om cravings te voorkomen.
Reden waarom ik snel wil afvallen is vanwege een feest die ik heb op 19 juli. En ik wil daar om persoonlijke redenen echt “shinen”. Dus dan vormt het afvallen voor me extra een druk..
Ochtend: caramel mousse 142 met een proteinereep 197
Middag: 4x caramel rijstwafel 160
Kit-kat mini (87 kcal)
Grote Banaan: 160 kcal
Nectarine: 45
Avond: Pizza slice: 300
Beetje noodles: 250 kcal
Salade met tonijn en ei: 200
Nee, ik doelde op de zero noodles en zero rijst productenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:20 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Gisteren genoeg groente en fruit gegeten. Minder proteine, maar ach. Alsof andere lijstjes hier wel helemaal gezond zijn en aan alle macro’s voldoen. Geen dag kan helemaal perfect zijn en dat is ook oké.
Voor mijn lengte, bmr en hoeveelheid beweging is mijn hoeveelheid absoluut niet immens weinig.
Dikgedrukte doe ik ook ja.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op de zero noodles en zero rijst producten
Overigens ben ik helemaal niet anti magere lijstjes verder. Ik eet graag 5 dagen veel te weinig zodat ik op dag 6 en 7 niet zo na hoef te denken.
Dat was een post waarin ik het wat sneller wilde laten gaan en denk dat die gevoelens ook niet belachelijk of abnormaal zijn om te hebben :’)quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:31 schreef BE het volgende:
Kleine mensen die minder eten is helemaal prima , het is door posts als deze hieronder dat ik de lijstjes van Medusa wat anders inschat. Toevallig anderhalve hap eten op de dag van het feestje…
[..]
Maar goed, ik lees er wel overheen voortaan… beter voor mijn eigen bloeddruk en gezondheid.
Het feestje is verplaatst naar Augustusquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:37 schreef Morgane89 het volgende:
@:Medusa666 hoe was je feestje gisteren en zat je lekker in je vel?
Nou ja, dan heb je nog evenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:38 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Het feestje is verplaatst naar Augustus![]()
Mij verbaast vooral de inhoud van je lijstjes, nog niet eens de hoeveelheid kcal.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:20 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Gisteren genoeg groente en fruit gegeten. Minder proteine, maar ach. Alsof andere lijstjes hier wel helemaal gezond zijn en aan alle macro’s voldoen. Geen dag kan helemaal perfect zijn en dat is ook oké.
Voor mijn lengte, bmr en hoeveelheid beweging is mijn hoeveelheid absoluut niet immens weinig.
Ik hou echt van kleine hapjes hier en daar. Ik heb btw gisteren ook een bord vol met groenten en aardappels gegetenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mij verbaast vooral de inhoud van je lijstjes, nog niet eens de hoeveelheid kcal.
Je bent klein en hebt geen heel actief leven, dus ik snap best dat je qua kcal aan de lage kant zit. Maar probeer dan in ieder geval wat meer voedzame voedingsmiddelen te nemen. Ik mis heel erg voldoende gezonde producten, voldoende vitamines, vezels, eiwitten.
Ik denk dat ik in jouw geval wat meer zou kijken naar een gevarieerd voedingspatroon, in plaats van toetjes en poeders en een nori vel met rijst.
Maar goed, ieder doet het op zijn eigen manier. Mijn eigen ervaring is dat hoe beter ik echt eten in mijn mond stop, hoe minder behoefte ik heb aan die liflafjes.
Volgens mij kun je suikerbrood prima invriezen, dan kun je er wat langer mee doen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Barreltje het volgende:
ik kreeg een suikerbrood mee uit nederland,, en nu moet ik gaan bedenken hoe klein de plakjes moeten zijn zodat het nog steeds " gezond" is qua plakjes![]()
![]()
![]()
hoe gaan jullie om met goedbedoelde (minder gezonde) " kadootjes" van collega's/ familie/ etc?
Verschilt wat het is, hoe lekker ik het vind en hoe vaak het is.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Barreltje het volgende:
ik kreeg een suikerbrood mee uit nederland,, en nu moet ik gaan bedenken hoe klein de plakjes moeten zijn zodat het nog steeds " gezond" is qua plakjes![]()
![]()
![]()
hoe gaan jullie om met goedbedoelde (minder gezonde) " kadootjes" van collega's/ familie/ etc?
Komkommers zijn zo ongeveer het minst voedzame eten volgens mij, daar zit naast water en een paar vezels amper iets inquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:47 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik hou echt van kleine hapjes hier en daar. Ik heb btw gisteren ook een bord vol met groenten en aardappels gegetenEn genoeg fruit met komkommers.
Wat is daar niet voedzaam aan?
En de rest van de dagen at ik havermout met magere kwark met een schep proteinepoeder. Dat is ook niet minder voedzaam of ongezond.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Komkommers zijn zo ongeveer het minst voedzame eten volgens mij, daar zit naast water en een paar vezels amper iets in
Ik eet ze ook graag hoor, goedkope maagvulling, maar voedzaam is het niet.
Lekker, met een dikke laag roomboter.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Barreltje het volgende:
![]()
![]()
Dit idee heb ik dus ook altijd! Krijg regelmatig te horen dat komkommers zo gezond zijn, maar je kan toch net zo goed 1 of 2 glazen water drinken? Begrijp inderdaad wel dat ze goed dienen als je gewicht wil verliezen, maar geeft het nou echt een voller gevoel dan als je water drinkt?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Komkommers zijn zo ongeveer het minst voedzame eten volgens mij, daar zit naast water en een paar vezels amper iets in
Ik eet ze ook graag hoor, goedkope maagvulling, maar voedzaam is het niet.
Nou ja, je kauwt er op, en het vocht gaat vertraagder door je lichaam heen, dus ik denk wel echt dat het meer voldoening geeft als je honger hebt jaquote:Op donderdag 20 juli 2023 12:53 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Dit idee heb ik dus ook altijd! Krijg regelmatig te horen dat komkommers zo gezond zijn, maar je kan toch net zo goed 1 of 2 glazen water drinken? Begrijp inderdaad wel dat ze goed dienen als je gewicht wil verliezen, maar geeft het nou echt een voller gevoel dan als je water drinkt?
Dat is het ook zeker niet - heb ik zelfs eerder expliciet genoemd, dat ik van het aantal kcal an sich niet per se schrik. Ik ben exact even klein, dus zeer bekend met de 'maar 63 kilo is toch al hartstikke licht' (ja, als je 1.80m bent wel, met mijn lengte is dat overgewicht) en 'jeetje 1400kcal is toch veeeeel te weinig' (ja, als je 1.80m bent en een fysiek beroep hebt wel ja) soort opmerkingen en weet hoe frustrerend die kunnen zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:25 schreef sigme het volgende:
1200 kcal een keertje is toch niet zorgwekkend schandalig weinig voor een klein persoon?
[..]
Volgens mij is het hartstikke lastig voor de kleintjes onder ons om niet steeds betutteld te worden op 'dat is toch veel te weinig' terwijl het standaardporties voor sommige niet-precies-standaard mensen veels te groot zijn.
eigenlijk is het juiste antwoord dat afvallen voor iedereen anders is, dat iedereen het op z'n eigen manier moet doen en dat het lang kan duren voordat iemand DE juiste manier heeft gevonden die bij de persoon pastquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:14 schreef Morgane89 het volgende:
Ik lees hier vaak mee omdat ik niet helemaal lekker in m'n vel zit. Officieel heb ik geen overgewicht (sorry, misschien hoor ik hier dan niet) maar ik ben wel een stuk voller dan vroeger.
Ik eet al vrij gezond, maar ik zat me af te vragen of het zin heeft om vooral minder koolhydraten te eten. Nu heb ik al muesli, brood en crackers met minder koolhydraten en ik zou ook bijv. courgettespaghetti en broccolirijst kunnen eten.
Zou het enig nut hebben om vooral op koolhydraten te letten of moet ik ook calorieën gaan tellen?
Hagelslag?quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn brood beleg ik eigenlijk dagelijks met hetzelfde, dus helaas.
De chocopasta die na werktijd niet veilig is momenteel.quote:
Gewoon pakje boter en hagelslag op kantoor zetten, ja tochquote:Op donderdag 20 juli 2023 15:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De chocopasta die na werktijd niet veilig is momenteel.
Hagelslag neemt zo rottig mee.
Ik eet geen boter.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Gewoon pakje boter en hagelslag op kantoor zetten, ja toch
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?c=14quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:46 schreef Morgane89 het volgende:
Oh ja, eieren. Daar kan ik nog wel meer mee doen.
Ik dacht eigenlijk dat vleeswaren op brood niet echt wat toevoegen qua voedingswaarde, maar misschien valt dat wel mee?
Dank je! Sorry, die cijfertjes zeggen me niet zo veelquote:Op donderdag 20 juli 2023 15:52 schreef exode het volgende:
[..]
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?c=14
Ik kijk naar kcal en eiwit.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dank je! Sorry, die cijfertjes zeggen me niet zo veelIk heb er amper verstand van en bedoel eigenlijk of het gezond is als variatie op wat ik al eet, of minder gezond.
Wat is jouw definitie van voedingswaarde?quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:46 schreef Morgane89 het volgende:
Oh ja, eieren. Daar kan ik nog wel meer mee doen.
Ik dacht eigenlijk dat vleeswaren op brood niet echt wat toevoegen qua voedingswaarde, maar misschien valt dat wel mee?
Haha, goede vraag. Ik bedoel of je er vooral gezonde stoffen uit kan halen (vitaminen, mineralen, vezels, goede vetten). Van bijv. voorverpakte broodsalades of hagelslag snap ik dat dit niet zo isquote:Op donderdag 20 juli 2023 16:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van voedingswaarde?
Al die dingen hebben best wat voedingswaardequote:Op donderdag 20 juli 2023 16:22 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Haha, goede vraag. Ik bedoel of je er vooral gezonde stoffen uit kan halen (vitaminen, mineralen, vezels, goede vetten). Van bijv. voorverpakte broodsalades of hagelslag snap ik dat dit niet zo is
Suiker suiker suiker suiker suiker suiker suiker. Als ik je een tip mag geven, dan zou ik toch inzetten op minder suiker, dan is het ook makkelijker vol te houden denk ikquote:Op donderdag 20 juli 2023 22:46 schreef Medusa666 het volgende:
O: cruesli energy met melk
M: zelfgemaakte bananenijs met wat walnoten
Een proteinemousse karamel
Twee manderijnen
Twee mini zelfgemaakte kokosmakronen.
A: curry met verschillende groenten, bonen, kip en 300 gram rijst.
3 koffies met melk en suiker.
Ik had de illusie dat ik na 5 maanden intensief sporten wel iets beter bestand was tegen zo'n bergafdaling.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:34 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook nog steeds spierpijn van dinsdag ja#pudding
Nou, ik kan het door suiker juist allemaal prima volhoudenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Suiker suiker suiker suiker suiker suiker suiker. Als ik je een tip mag geven, dan zou ik toch inzetten op minder suiker, dan is het ook makkelijker vol te houden denk ik
Nouja ik deed dat eerst ook. Ik ontbeet standaard met zo'n chocolade proteinepudding, want net zo goede voedingswaarde als kwark/yoghurt en lekker. Of soms met proteine chocolademousse.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:54 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Nou, ik kan het door suiker juist allemaal prima volhouden
Zoveel suiker was het ook weer niet tenzij je die gevaarlijke manderijnen meerekent.
Afdalen is ook gewoon extreem kut. Dat doe je in Nederland nooit, dus je belast je spieren op een manier die ze niet gewend zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:38 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had de illusie dat ik na 5 maanden intensief sporten wel iets beter bestand was tegen zo'n bergafdaling.
Maar het superpositieve: een half jaar geleden zou ik niet eens mee kunnen. Dan had ik beneden gewacht op de rest van het gezin.
Letterlijk al je eten is zoet, op de curry na. Ik heb het niet over gevaarlijke mandArijnen, maar je geeft je lichaam continu die zoete kick.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:54 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Nou, ik kan het door suiker juist allemaal prima volhouden
Zoveel suiker was het ook weer niet tenzij je die gevaarlijke manderijnen meerekent.
Mijn hoofd gaat ook beter op de pudding tot na het eten bewaren.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:04 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nouja ik deed dat eerst ook. Ik ontbeet standaard met zo'n chocolade proteinepudding, want net zo goede voedingswaarde als kwark/yoghurt en lekker. Of soms met proteine chocolademousse.
Maar omdat het niet iets tijdelijks is ben ik daar toch wat meer vanaf gestapt en mezelf aan het leren dat ontbijten met chocoladetoetjes (hoe 'gezond' ook) niet 'normaal' is. Dus nu gewoon kwark/yoghurt als ontbijt. En de chocoladetoetjes/mousse bewaar ik voor na het eten of voor s'avonds op de bank.
Stokken (of 1) kopen voor het afdalen. Neem ik mijzelf ook al tig jaar voor maar volgens mij helpt dat wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:38 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had de illusie dat ik na 5 maanden intensief sporten wel iets beter bestand was tegen zo'n bergafdaling.
Maar het superpositieve: een half jaar geleden zou ik niet eens mee kunnen. Dan had ik beneden gewacht op de rest van het gezin.
Nou, ik ben er tien kilo mee afgevallen. Dus ben wel tevreden met mijn patroon. Helemaal omdat ik verder geen vreetbuien heb.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Letterlijk al je eten is zoet, op de curry na. Ik heb het niet over gevaarlijke mandArijnen, maar je geeft je lichaam continu die zoete kick.
Als je dat een paar dagen niet doet merk je echt véél verschil. Maar dan moet je wel even die paar dagen doorbijten ja, dat wel
Met 3 maanden mcdonalds kan je ook 10 kg afvallen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:10 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Nou, ik ben er tien kilo mee afgevallen. Dus ben wel tevreden met mijn patroon. Helemaal omdat ik verder geen vreetbuien heb.
Nu weet ik het zeker: je zit te trollen. Ik reageerde al nooit op je posts en dit is de enige keer.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:10 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Nou, ik ben er tien kilo mee afgevallen. Dus ben wel tevreden met mijn patroon. Helemaal omdat ik verder geen vreetbuien heb.
Ik zie het niet als aanval, maar vindt het om eerlijk te zijn wel grappig dat dezelfde mensen die mij goedbedoelde tips geven zelf strugglen met vreetbuiten etc. terwijl ik er zelf geen last van hebquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:12 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Met 3 maanden mcdonalds kan je ook 10 kg afvallen.
Zie het niet als een aanval hé, maar kijk eens kritisch of je alleen dingen op voedingwaarde eet, of ook oprecht probeert je lichaam met goede voedingsstoffen te vullen.
(Ik ben overigens ook enorm fan van al die 'healthy' alternatieven van ongezond eten, dus ik maak me er ook zeker deels schuldig aan hoor).
Het werd bestempeld als maagvulling, maar niet voedzaam. Aka de hoeveelheid stoffen waar je daadwerkelijk wat aan hebt, valt tegen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:19 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik zie het niet als aanval, maar vindt het om eerlijk te zijn wel grappig dat dezelfde mensen die mij goedbedoelde tips geven zelf strugglen met vreetbuiten etc. terwijl ik er zelf geen last van heb![]()
En dat komkommers hier als niet vullend worden gezien en als “gewoon water”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |