Mag je wel aardbeien of kersen eten nu of zitten daar ook foute suikers in?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:52 schreef exode het volgende:
[..]
Nog een nabrander, maar van zoveel suiker krijg je de hele dag highs en lows in je suikerniveau. Dat is echt heel naar voor je lichaam en jezelf. Ik wil altijd meer als ik eenmaal suiker ga eten. Dus vreetbuien.
Ik eet sowieso fruit, net nog aardbeien en druiven in kwark op. Ik krijg er iig geen cravings van en geen suikercomaquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:56 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Mag je wel aardbeien of kersen eten nu of zitten daar ook foute suikers in?
Geen overtuigend antwoord.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:42 schreef exode het volgende:
[..]
Ik eet sowieso fruit, net nog aardbeien en druiven in kwark op. Ik krijg er iig geen cravings van en geen suikercoma
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:56 schreef Medusa666 het volgende:
Ochtend: havermout met proteinepoeder en magere kwark en een banaan.
Middag: salade met gekookte ei en tonijn.
2 volkoren boterhammen. 1 met gewone appelstroop en 1 met 15+ smeerkaas.
Avond: 300 gram rijst met kipcurry
Snack: snack a jack caramel
Ik heb echt het gevoel dat ik super veel heb gegeten.
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.quote:Op zondag 9 juli 2023 00:45 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagen
Afwegen helpt, heb je een keukenweegschaal?quote:Op zondag 9 juli 2023 00:50 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.
Ja.. maar in restaurant waar ik werk scheppen ze voor me op en ze vinden dat ik niet zo moeilijk moet doen met etenquote:Op zondag 9 juli 2023 00:52 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Afwegen helpt, heb je een keukenweegschaal?
Heb jij het over ongekookte of over gekookte rijst. Want 75 gram gekookte rijst per persoon is wel erg weinig.quote:Op zondag 9 juli 2023 00:45 schreef Jeroboam het volgende:
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagen
Ik ga mijn rijst niet afwegen na het koken dus ik ging er vanuit dat het bij deze 300 ook om ongekookte rijst gaat. Ik ken de multiplier ook niet van ongekookt naar gekookte rijst. Zelf doen wij ongeveer 60-75 gr ongekookte rijst per persoon.quote:Op zondag 9 juli 2023 01:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb jij het over ongekookte of over gekookte rijst. Want 75 gram gekookte rijst per persoon is wel erg weinig.
300 gram ongekookte rijst is weer echt idioot veel.
300 gram gekookte rijst is redelijk normaal, al eet ik zelf meestal iets minder.
Moet maar weer eens beginnen. Coronakilo's nooit weg kunnen werken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:
Awww, kijk @:UIO_AMS eens dapper door gaan
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is.quote:
In 100g chocola zit +- 50g suiker.quote:Op zondag 9 juli 2023 07:59 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is.
Ik reageer best heftig op suikers, altijd al gedaan. Ik kan hele nare dipjes hebben.quote:Op zondag 9 juli 2023 07:59 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is.
Zie dit dan als de trigger om weer verder te gaan met dat doelquote:Op zondag 9 juli 2023 07:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Moet maar weer eens beginnen. Coronakilo's nooit weg kunnen werken.
Ook de vezels in fruit vertragen de opname van suikers in je darm en geeft een kleinere toename van de glucosespiegel. Verder bevat fruit veel fructose in plaats van glucose. Fructose is niet alleen zoeter dan glucose, maar zorgt ook amper voor toename van je glucosespiegel en geeft maar een heel matige insulinerespons (omdat fructose vooral in de lever wordt omgezet).quote:Op zondag 9 juli 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In 100g chocola zit +- 50g suiker.
Om aan 50g suiker te komen, mag je 500g aardbeien eten. Dus dat is al deel van de verklaring.
En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @:exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.
Dus in fruit zit wel suiker, maar veel minder dan in chocolade bv. Daarnaast is de kans dat je fruit eet met kwark een stuk groter dan dat je je KitKat in de kwark doopt
Als je het niet weegt, waarom noem je dan de gewichten?quote:Op zondag 9 juli 2023 00:50 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.
Edit: was volgens mij toch 300 gram rijst
Vooral heel erg van genietenquote:Op zondag 9 juli 2023 08:48 schreef exode het volgende:
Daar istie dan, de dag dat ik een Bossche bol ga eten. Over suikerbommen gesproken
Vandaag dus niet een cheatmeal maar een cheatdag. De afgelopen dagen doe ik het supergoed dus ik hoop dat morgen meteen weer op te pakken.
ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschienquote:Op zondag 9 juli 2023 07:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Moet maar weer eens beginnen. Coronakilo's nooit weg kunnen werken.
Dank voor de aanvulling - ik dacht idd ook aan vezels en mogelijk andere soort suiker, maar wist even niet meer zeker hoe het precies zat en had geen zin het op te zoekenquote:Op zondag 9 juli 2023 08:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook de vezels in fruit vertragen de opname van suikers in je darm en geeft een kleinere toename van de glucosespiegel. Verder bevat fruit veel fructose in plaats van glucose. Fructose is niet alleen zoeter dan glucose, maar zorgt ook amper voor toename van je glucosespiegel en geeft maar een heel matige insulinerespons (omdat fructose vooral in de lever wordt omgezet).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |