abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209816374
Het was best een goede dag, veel fruit gegeten, buurman kwam met stuk watermeloen aan, buurmeisje plukte speciaal voor mij een grote aardbei en zelf had ik ook nog framboosjes uit eigen tuin en aardbeien uit de supermarkt. Ook chocola, ik had bij Foodello Milka oreo brownie besteld en die is erg lekker, maar ik heb geen hele reep opgegeten.
pi_209816614
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 07:52 schreef exode het volgende:

[..]
Nog een nabrander, maar van zoveel suiker krijg je de hele dag highs en lows in je suikerniveau. Dat is echt heel naar voor je lichaam en jezelf. Ik wil altijd meer als ik eenmaal suiker ga eten. Dus vreetbuien.
Mag je wel aardbeien of kersen eten nu of zitten daar ook foute suikers in?
pi_209817278
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 21:56 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Mag je wel aardbeien of kersen eten nu of zitten daar ook foute suikers in?
Ik eet sowieso fruit, net nog aardbeien en druiven in kwark op. Ik krijg er iig geen cravings van en geen suikercoma ;)
pi_209817364
Als je suikers combineert met eiwitten en/of vetten, vertraagt dat de opname van de suikers, waardoor je bloedglucose minder snel stijgt en je dus minder last hebt van die pieken en dalen. Dus de combi met kwark is een hele slimme ^O^
pi_209817719
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 22:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ik eet sowieso fruit, net nog aardbeien en druiven in kwark op. Ik krijg er iig geen cravings van en geen suikercoma ;)
Geen overtuigend antwoord.
pi_209817837
Ochtend: havermout met proteinepoeder en magere kwark en een banaan.
Middag: salade met gekookte ei en tonijn.
2 volkoren boterhammen. 1 met gewone appelstroop en 1 met 15+ smeerkaas.
Avond: 300 gram rijst met kipcurry
Snack: snack a jack caramel

Ik heb echt het gevoel dat ik super veel heb gegeten.
pi_209818125
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 23:56 schreef Medusa666 het volgende:
Ochtend: havermout met proteinepoeder en magere kwark en een banaan.
Middag: salade met gekookte ei en tonijn.
2 volkoren boterhammen. 1 met gewone appelstroop en 1 met 15+ smeerkaas.
Avond: 300 gram rijst met kipcurry
Snack: snack a jack caramel

Ik heb echt het gevoel dat ik super veel heb gegeten.
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagen
pi_209818159
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:45 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
300 gr rijst voor 1 persoon is dan ook best veel, dat eten wij met z'n 2en nog niet eens in 2 dagen
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.

Edit: was volgens mij toch 300 gram rijst
pi_209818166
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:50 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Zoveel rijst eet ik ook weer niet denk ik dan. Ben best slecht in hoeveelheden schatten. Maar het was 1 diep bord.. gevuld tot ongeveer de helft.
Afwegen helpt, heb je een keukenweegschaal?
pi_209818186
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:52 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Afwegen helpt, heb je een keukenweegschaal?
Ja.. maar in restaurant waar ik werk scheppen ze voor me op en ze vinden dat ik niet zo moeilijk moet doen met eten :P Het was toch 300 gram. Evenveel als wat ze geven in een magnetronmaaltijd van Ah
pi_209818258
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:45 schreef Jeroboam het volgende:
Heb jij het over ongekookte of over gekookte rijst. Want 75 gram gekookte rijst per persoon is wel erg weinig.
300 gram ongekookte rijst is weer echt idioot veel.

300 gram gekookte rijst is redelijk normaal, al eet ik zelf meestal iets minder.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209819197
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 01:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heb jij het over ongekookte of over gekookte rijst. Want 75 gram gekookte rijst per persoon is wel erg weinig.
300 gram ongekookte rijst is weer echt idioot veel.

300 gram gekookte rijst is redelijk normaal, al eet ik zelf meestal iets minder.
Ik ga mijn rijst niet afwegen na het koken dus ik ging er vanuit dat het bij deze 300 ook om ongekookte rijst gaat. Ik ken de multiplier ook niet van ongekookt naar gekookte rijst. Zelf doen wij ongeveer 60-75 gr ongekookte rijst per persoon.
pi_209819221
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 23:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Geen overtuigend antwoord.
Wie moet ik overtuigen?
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 07:57:44 #114
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_209819229
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:
Awww, kijk @:UIO_AMS eens dapper door gaan O+
Moet maar weer eens beginnen. Coronakilo's nooit weg kunnen werken. ;(
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_209819234
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:56 schreef exode het volgende:

[..]
Wie moet ik overtuigen?
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is. ^O^
pi_209819306
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:59 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Niemand, in fruit heb ik mij laten vertellen zit ook veel suiker. Vreemd dat die suikers dan zoals je zegt niet "de hele dag highs en lows in je suikerniveau" geven. Maar alleen maar mooi als dat echt niet zo is. ^O^
In 100g chocola zit +- 50g suiker.
Om aan 50g suiker te komen, mag je 500g aardbeien eten. Dus dat is al deel van de verklaring.

En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.

Dus in fruit zit wel suiker, maar veel minder dan in chocolade bv. Daarnaast is de kans dat je fruit eet met kwark een stuk groter dan dat je je KitKat in de kwark doopt :+
pi_209819322
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:59 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik reageer best heftig op suikers, altijd al gedaan. Ik kan hele nare dipjes hebben.
Maar op fruit reageer ik niet. Maar ik combineer het dus vaak met kwark en ik eet na het sporten altijd meteen een banaan.
pi_209819412
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:57 schreef UIO_AMS het volgende:

Zie dit dan als de trigger om weer verder te gaan met dat doel *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209819436
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
In 100g chocola zit +- 50g suiker.
Om aan 50g suiker te komen, mag je 500g aardbeien eten. Dus dat is al deel van de verklaring.

En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @:exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.

Dus in fruit zit wel suiker, maar veel minder dan in chocolade bv. Daarnaast is de kans dat je fruit eet met kwark een stuk groter dan dat je je KitKat in de kwark doopt :+
Ook de vezels in fruit vertragen de opname van suikers in je darm en geeft een kleinere toename van de glucosespiegel. Verder bevat fruit veel fructose in plaats van glucose. Fructose is niet alleen zoeter dan glucose, maar zorgt ook amper voor toename van je glucosespiegel en geeft maar een heel matige insulinerespons (omdat fructose vooral in de lever wordt omgezet).
pi_209819441
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 00:50 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Edit: was volgens mij toch 300 gram rijst
Als je het niet weegt, waarom noem je dan de gewichten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 09-07-2023 10:47:32 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209819444
Daar istie dan, de dag dat ik een Bossche bol ga eten. Over suikerbommen gesproken ;)

Vandaag dus niet een cheatmeal maar een cheatdag. De afgelopen dagen doe ik het supergoed dus ik hoop dat morgen meteen weer op te pakken.
pi_209819481
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:48 schreef exode het volgende:
Daar istie dan, de dag dat ik een Bossche bol ga eten. Over suikerbommen gesproken ;)

Vandaag dus niet een cheatmeal maar een cheatdag. De afgelopen dagen doe ik het supergoed dus ik hoop dat morgen meteen weer op te pakken.
Vooral heel erg van genieten O+ Het gaat er niet om wat je zo nu en dan doet, maar om wat je op de meeste dagen doet. Dit is een zo nu en dan moment.
pi_209819491
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 07:57 schreef UIO_AMS het volgende:

ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschien :+ Maar die is hier ook heel erg welkom uiteraard O+

Zeg, @sigme nu ik je toch noem: wat is eigenlijk je plan? Je beweegt veel, je sport, dus daar valt denk ik niet bijzonder veel winst te halen. Hoe wil je dat qua eten gaan doen?
pi_209819504
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 08:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ook de vezels in fruit vertragen de opname van suikers in je darm en geeft een kleinere toename van de glucosespiegel. Verder bevat fruit veel fructose in plaats van glucose. Fructose is niet alleen zoeter dan glucose, maar zorgt ook amper voor toename van je glucosespiegel en geeft maar een heel matige insulinerespons (omdat fructose vooral in de lever wordt omgezet).
Dank voor de aanvulling - ik dacht idd ook aan vezels en mogelijk andere soort suiker, maar wist even niet meer zeker hoe het precies zat en had geen zin het op te zoeken :).

@exode geniet ervan :9

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 09-07-2023 10:43:17 ]
  zondag 9 juli 2023 @ 09:58:30 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209820035
In het kader van fruit met kwark (of skyr) in mijn geval:

Skyr, appeltje, zelfgemaakte granola. Life is good! Ook in Zuid-Frankrijk! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: