Ja misschien wrl, maar wil samen met mijn man en dochter. Dan wordt het wel lastiger.quote:Op zondag 16 juli 2023 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is medisch/fysio fitness dan niet beter voor je?
Ik heb 2 weken vakantie achter de rug en voel me vadsig. Vandaag nog even spareribs op de barbecue gooien en morgen weer in het gareel.
Dat is waar. Misschien kan je een paar sessies plannen bij een fysio (met sportzaal), alles vragen wat je maar wilt en daarna naar een normale sportschool.quote:Op zondag 16 juli 2023 09:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja misschien wrl, maar wil samen met mijn man en dochter. Dan wordt het wel lastiger.
Dat is een goed ideequote:Op zondag 16 juli 2023 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is waar. Misschien kan je een paar sessies plannen bij een fysio (met sportzaal), alles vragen wat je maar wilt en daarna naar een normale sportschool.
Was dat biertje je eerste calorieën van de dag?quote:Op maandag 17 juli 2023 20:52 schreef sigme het volgende:
Vandaag dan weer een 'gewone' maandag. Uur fietsen (e-bike) naar kantoor, uur terugfietsen, eind van de middag eten.
• 1 lichte pils
• Eten: groente, kekers, couscous. Met wat suçuk en feta
• Toe: custardpudding met aalbessen en kwark
Jup!quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:19 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat de eerste 'gezonde' dagen na een langere tijd zondigen hoofdpijn? Ik merk altijd dat mijn lichaam moet afkicken van suiker, dus de eerste 3 dagen heb ik standaard hoofdpijn...
Jaquote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Was dat biertje je eerste calorieën van de dag?![]()
Gingen die banaan en de mandarijn wel in zijn geheel naar binnen?quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:48 schreef Medusa666 het volgende:
O: banaan, manderijn en gesneden appel.
M: 1 vel nori, met 9 kcal rijst en een stukje komkommer met wat sojasaus
- ongeveer 100 gram verse wortelpatatjes met beetje mayo.
-nog een stuk komkommer
A: groenten en aardappels met 20 kcal rijst (zou het niet weer kopen)
- 2 sneetjes wit stokbrood
- Ongeveer tien patatjes met wat cheddar kaas en jalapenos.
3 kopjes koffie met melk, waarvan twee met amandelmelk.
Ja, hoezo?quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:51 schreef BE het volgende:
[..]
Gingen die banaan en de mandarijn wel in zijn geheel naar binnen?![]()
Omdat bv je lunch klinkt als ongeveer 100 kcal (en dan heb ik al gerekend met een goede klodder mayo - ben bij wortelpatatjes er wel vanuit gegaan dat ze niet zijn gefrituurd) en je avondeten ook als vrij weinig - al is dat zonder hoeveelheid aardappelen erbij iets minder goed in te schatten, maar gezien de hoeveelheden van de rest zal dat vast geen kilo aardappelen geweest zijn (en je ontbijt komt op zo'n 250kcal uit). Een behoorlijk extreem weinig kcal lijstje dus. Zelfs als je wel kilo aardappelen gehad hebt, kom je waarschijnlijk net aan de 1500kcal.. (uitgaande van kilo ongekookte aardappelen en dat je die gekookt hebt gegeten).quote:
Ik denk dat ze niet bedoeld dat ze 9 kcal aan normale rijst heeft gegeten maar van die 'no kcal' rijst. Ik heb ook wel eens van die ultra low kcal noodles geprobeerd (bijv: deze). Niet te eten achteraf, maar wel weinig kcalquote:Op donderdag 20 juli 2023 04:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat bv je lunch klinkt als ongeveer 100 kcal (en dan heb ik al gerekend met een goede klodder mayo - ben bij wortelpatatjes er wel vanuit gegaan dat ze niet zijn gefrituurd) en je avondeten ook als vrij weinig - al is dat zonder hoeveelheid aardappelen erbij iets minder goed in te schatten, maar gezien de hoeveelheden van de rest zal dat vast geen kilo aardappelen geweest zijn (en je ontbijt komt op zo'n 250kcal uit). Een behoorlijk extreem weinig kcal lijstje dus. Zelfs als je wel kilo aardappelen gehad hebt, kom je waarschijnlijk net aan de 1500kcal.. (uitgaande van kilo ongekookte aardappelen en dat je die gekookt hebt gegeten).
Denk ik iig, dat ze het daarom vroeg.
9kcal rijst? Dat is 2.5 gram ongekookte rijst. En dus 6.25 gram gekookte rijst. 20kcal rijst is 14 gram gekookte rijst (5.6 gram ongekookte rijst). Als je daar al eensmiley bij gaat zetten, gaat er volgens mij iets niet helemaal goed in een gezonde relatie met eten.
Ja, dat dus. Soort nat papier 'rijst'quote:Op donderdag 20 juli 2023 06:30 schreef Pinuts het volgende:
Ik denk dat ze niet bedoeld dat ze 9 kcal aan normale rijst heeft gegeten maar van die 'no kcal' rijst. Ik heb ook wel eens van die ultra low kcal noodles geprobeerd (bijv: deze). Niet te eten achteraf, maar wel weinig kcal
De appel staat gespecificeerd als gesneden, de rest niet.quote:
Wortelpatatjes waren gefrituurd.quote:Op donderdag 20 juli 2023 04:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat bv je lunch klinkt als ongeveer 100 kcal (en dan heb ik al gerekend met een goede klodder mayo - ben bij wortelpatatjes er wel vanuit gegaan dat ze niet zijn gefrituurd) en je avondeten ook als vrij weinig - al is dat zonder hoeveelheid aardappelen erbij iets minder goed in te schatten, maar gezien de hoeveelheden van de rest zal dat vast geen kilo aardappelen geweest zijn (en je ontbijt komt op zo'n 250kcal uit). Een behoorlijk extreem weinig kcal lijstje dus. Zelfs als je wel kilo aardappelen gehad hebt, kom je waarschijnlijk net aan de 1500kcal.. (uitgaande van kilo ongekookte aardappelen en dat je die gekookt hebt gegeten).
Denk ik iig, dat ze het daarom vroeg.
9kcal rijst? Dat is 2.5 gram ongekookte rijst. En dus 6.25 gram gekookte rijst. 20kcal rijst is 14 gram gekookte rijst (5.6 gram ongekookte rijst). Als je daar al eensmiley bij gaat zetten, gaat er volgens mij iets niet helemaal goed in een gezonde relatie met eten.
Ik denk dat het juist realistisch is als je die wel post. Iedereen heeft goede en slechte dagen. En als we alleen de goede laten zien dan geeft dat een vertekend beeld. Je moet ook gewoon kunnen posten dat je een pizza ofzo hebt gegeten, want ook dat hoort bij het leven / afvalproces.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:51 schreef Medusa666 het volgende:
Ik heb trouwens ook dagen dat ik veel meer eet dan dat ik hier post (en dan ook amper beweeg) Gisteren nog twee grote broodjes met veel carpaccio, pijnboompitten en truffelmayonaise. Maar ja, die dagen post ik hier niet, omdat ik dat niet vind passen hier onder het mom van dieet.
Daar mag toch gewoon wat van gezegd worden?quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:48 schreef Medusa666 het volgende:
O: banaan, manderijn en gesneden appel.
M: 1 vel nori, met 9 kcal rijst en een stukje komkommer met wat sojasaus
- ongeveer 100 gram verse wortelpatatjes met beetje mayo.
-nog een stuk komkommer
A: groenten en aardappels met 20 kcal rijst (zou het niet weer kopen)
- 2 sneetjes wit stokbrood
- Ongeveer tien patatjes met wat cheddar kaas en jalapenos.
3 kopjes koffie met melk, waarvan twee met amandelmelk.
Zeker.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:10 schreef BE het volgende:
Srsly? Dit hier onder gaat toch echt helemaal nergens over? Zelfs een zieke kip kan hier haar holle kies nog niet mee vullen?
[..]
Daar mag toch gewoon wat van gezegd worden?
Gisteren genoeg groente en fruit gegeten. Minder proteine, maar ach. Alsof andere lijstjes hier wel helemaal gezond zijn en aan alle macro’s voldoen. Geen dag kan helemaal perfect zijn en dat is ook oké.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:58 schreef SQ het volgende:
Gezond en weinig calorieën zijn niet hetzelfde.
Dat mag zeker, net als dat ik dat er ook iets van mag zeggenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:10 schreef BE het volgende:
Srsly? Dit hier onder gaat toch echt helemaal nergens over? Zelfs een zieke kip kan hier haar holle kies nog niet mee vullen?
[..]
Daar mag toch gewoon wat van gezegd worden?
Of althans, dat is dan mijn versie van gebabbel.
Volgens mij is het hartstikke lastig voor de kleintjes onder ons om niet steeds betutteld te worden op 'dat is toch veel te weinig' terwijl het standaardporties voor sommige niet-precies-standaard mensen veels te groot zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:39 schreef Medusa666 het volgende:
Mijn streefgewicht is 53 (ben zelf 1.58, en aziatische afkomst en dan gelden er andere grenswaarden vanwege een sneller verhoogd risico op hart en vaatziekten)
Ja het is moeilijk voor te stellen, maar ik kom écht wel aan van 1800-2000 kcal en geen sportquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:25 schreef sigme het volgende:
1200 kcal een keertje is toch niet zorgwekkend schandalig weinig voor een klein persoon?
[..]
Volgens mij is het hartstikke lastig voor de kleintjes onder ons om niet steeds betutteld te worden op 'dat is toch veel te weinig' terwijl het standaardporties voor sommige niet-precies-standaard mensen veels te groot zijn.
Maar goed, ik lees er wel overheen voortaan… beter voor mijn eigen bloeddruk en gezondheid.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:54 schreef Medusa666 het volgende:
Ik raak wat gedemotiveerder. Mijn lichaam voelt niet dunner aan, terwijl de weegschaal opzicht wel laat zien dat ik afval.
Het duurt me gewoon veel te langOverweeg nu om vanaf zondag het ziekenhuisdieet van 5 dagen te proberen.. maar weet niet of dat wel gunstig is i.v.m cravings. Of om juist meer te eten dan dat ik nu doe.. om cravings te voorkomen.
Reden waarom ik snel wil afvallen is vanwege een feest die ik heb op 19 juli. En ik wil daar om persoonlijke redenen echt “shinen”. Dus dan vormt het afvallen voor me extra een druk..
Ochtend: caramel mousse 142 met een proteinereep 197
Middag: 4x caramel rijstwafel 160
Kit-kat mini (87 kcal)
Grote Banaan: 160 kcal
Nectarine: 45
Avond: Pizza slice: 300
Beetje noodles: 250 kcal
Salade met tonijn en ei: 200
Nee, ik doelde op de zero noodles en zero rijst productenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:20 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Gisteren genoeg groente en fruit gegeten. Minder proteine, maar ach. Alsof andere lijstjes hier wel helemaal gezond zijn en aan alle macro’s voldoen. Geen dag kan helemaal perfect zijn en dat is ook oké.
Voor mijn lengte, bmr en hoeveelheid beweging is mijn hoeveelheid absoluut niet immens weinig.
Dikgedrukte doe ik ook ja.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op de zero noodles en zero rijst producten
Overigens ben ik helemaal niet anti magere lijstjes verder. Ik eet graag 5 dagen veel te weinig zodat ik op dag 6 en 7 niet zo na hoef te denken.
Dat was een post waarin ik het wat sneller wilde laten gaan en denk dat die gevoelens ook niet belachelijk of abnormaal zijn om te hebben :’)quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:31 schreef BE het volgende:
Kleine mensen die minder eten is helemaal prima , het is door posts als deze hieronder dat ik de lijstjes van Medusa wat anders inschat. Toevallig anderhalve hap eten op de dag van het feestje…
[..]
Maar goed, ik lees er wel overheen voortaan… beter voor mijn eigen bloeddruk en gezondheid.
Het feestje is verplaatst naar Augustusquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:37 schreef Morgane89 het volgende:
@:Medusa666 hoe was je feestje gisteren en zat je lekker in je vel?
Nou ja, dan heb je nog evenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:38 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Het feestje is verplaatst naar Augustus![]()
Mij verbaast vooral de inhoud van je lijstjes, nog niet eens de hoeveelheid kcal.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:20 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Gisteren genoeg groente en fruit gegeten. Minder proteine, maar ach. Alsof andere lijstjes hier wel helemaal gezond zijn en aan alle macro’s voldoen. Geen dag kan helemaal perfect zijn en dat is ook oké.
Voor mijn lengte, bmr en hoeveelheid beweging is mijn hoeveelheid absoluut niet immens weinig.
Ik hou echt van kleine hapjes hier en daar. Ik heb btw gisteren ook een bord vol met groenten en aardappels gegetenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mij verbaast vooral de inhoud van je lijstjes, nog niet eens de hoeveelheid kcal.
Je bent klein en hebt geen heel actief leven, dus ik snap best dat je qua kcal aan de lage kant zit. Maar probeer dan in ieder geval wat meer voedzame voedingsmiddelen te nemen. Ik mis heel erg voldoende gezonde producten, voldoende vitamines, vezels, eiwitten.
Ik denk dat ik in jouw geval wat meer zou kijken naar een gevarieerd voedingspatroon, in plaats van toetjes en poeders en een nori vel met rijst.
Maar goed, ieder doet het op zijn eigen manier. Mijn eigen ervaring is dat hoe beter ik echt eten in mijn mond stop, hoe minder behoefte ik heb aan die liflafjes.
Volgens mij kun je suikerbrood prima invriezen, dan kun je er wat langer mee doen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Barreltje het volgende:
ik kreeg een suikerbrood mee uit nederland,, en nu moet ik gaan bedenken hoe klein de plakjes moeten zijn zodat het nog steeds " gezond" is qua plakjes![]()
![]()
![]()
hoe gaan jullie om met goedbedoelde (minder gezonde) " kadootjes" van collega's/ familie/ etc?
Verschilt wat het is, hoe lekker ik het vind en hoe vaak het is.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Barreltje het volgende:
ik kreeg een suikerbrood mee uit nederland,, en nu moet ik gaan bedenken hoe klein de plakjes moeten zijn zodat het nog steeds " gezond" is qua plakjes![]()
![]()
![]()
hoe gaan jullie om met goedbedoelde (minder gezonde) " kadootjes" van collega's/ familie/ etc?
Komkommers zijn zo ongeveer het minst voedzame eten volgens mij, daar zit naast water en een paar vezels amper iets inquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:47 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik hou echt van kleine hapjes hier en daar. Ik heb btw gisteren ook een bord vol met groenten en aardappels gegetenEn genoeg fruit met komkommers.
Wat is daar niet voedzaam aan?
En de rest van de dagen at ik havermout met magere kwark met een schep proteinepoeder. Dat is ook niet minder voedzaam of ongezond.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Komkommers zijn zo ongeveer het minst voedzame eten volgens mij, daar zit naast water en een paar vezels amper iets in
Ik eet ze ook graag hoor, goedkope maagvulling, maar voedzaam is het niet.
Lekker, met een dikke laag roomboter.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Barreltje het volgende:
![]()
![]()
Dit idee heb ik dus ook altijd! Krijg regelmatig te horen dat komkommers zo gezond zijn, maar je kan toch net zo goed 1 of 2 glazen water drinken? Begrijp inderdaad wel dat ze goed dienen als je gewicht wil verliezen, maar geeft het nou echt een voller gevoel dan als je water drinkt?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Komkommers zijn zo ongeveer het minst voedzame eten volgens mij, daar zit naast water en een paar vezels amper iets in
Ik eet ze ook graag hoor, goedkope maagvulling, maar voedzaam is het niet.
Nou ja, je kauwt er op, en het vocht gaat vertraagder door je lichaam heen, dus ik denk wel echt dat het meer voldoening geeft als je honger hebt jaquote:Op donderdag 20 juli 2023 12:53 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Dit idee heb ik dus ook altijd! Krijg regelmatig te horen dat komkommers zo gezond zijn, maar je kan toch net zo goed 1 of 2 glazen water drinken? Begrijp inderdaad wel dat ze goed dienen als je gewicht wil verliezen, maar geeft het nou echt een voller gevoel dan als je water drinkt?
Dat is het ook zeker niet - heb ik zelfs eerder expliciet genoemd, dat ik van het aantal kcal an sich niet per se schrik. Ik ben exact even klein, dus zeer bekend met de 'maar 63 kilo is toch al hartstikke licht' (ja, als je 1.80m bent wel, met mijn lengte is dat overgewicht) en 'jeetje 1400kcal is toch veeeeel te weinig' (ja, als je 1.80m bent en een fysiek beroep hebt wel ja) soort opmerkingen en weet hoe frustrerend die kunnen zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:25 schreef sigme het volgende:
1200 kcal een keertje is toch niet zorgwekkend schandalig weinig voor een klein persoon?
[..]
Volgens mij is het hartstikke lastig voor de kleintjes onder ons om niet steeds betutteld te worden op 'dat is toch veel te weinig' terwijl het standaardporties voor sommige niet-precies-standaard mensen veels te groot zijn.
eigenlijk is het juiste antwoord dat afvallen voor iedereen anders is, dat iedereen het op z'n eigen manier moet doen en dat het lang kan duren voordat iemand DE juiste manier heeft gevonden die bij de persoon pastquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:14 schreef Morgane89 het volgende:
Ik lees hier vaak mee omdat ik niet helemaal lekker in m'n vel zit. Officieel heb ik geen overgewicht (sorry, misschien hoor ik hier dan niet) maar ik ben wel een stuk voller dan vroeger.
Ik eet al vrij gezond, maar ik zat me af te vragen of het zin heeft om vooral minder koolhydraten te eten. Nu heb ik al muesli, brood en crackers met minder koolhydraten en ik zou ook bijv. courgettespaghetti en broccolirijst kunnen eten.
Zou het enig nut hebben om vooral op koolhydraten te letten of moet ik ook calorieën gaan tellen?
Hagelslag?quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn brood beleg ik eigenlijk dagelijks met hetzelfde, dus helaas.
De chocopasta die na werktijd niet veilig is momenteel.quote:
Gewoon pakje boter en hagelslag op kantoor zetten, ja tochquote:Op donderdag 20 juli 2023 15:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De chocopasta die na werktijd niet veilig is momenteel.
Hagelslag neemt zo rottig mee.
Ik eet geen boter.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Gewoon pakje boter en hagelslag op kantoor zetten, ja toch
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?c=14quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:46 schreef Morgane89 het volgende:
Oh ja, eieren. Daar kan ik nog wel meer mee doen.
Ik dacht eigenlijk dat vleeswaren op brood niet echt wat toevoegen qua voedingswaarde, maar misschien valt dat wel mee?
Dank je! Sorry, die cijfertjes zeggen me niet zo veelquote:Op donderdag 20 juli 2023 15:52 schreef exode het volgende:
[..]
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?c=14
Ik kijk naar kcal en eiwit.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dank je! Sorry, die cijfertjes zeggen me niet zo veelIk heb er amper verstand van en bedoel eigenlijk of het gezond is als variatie op wat ik al eet, of minder gezond.
Wat is jouw definitie van voedingswaarde?quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:46 schreef Morgane89 het volgende:
Oh ja, eieren. Daar kan ik nog wel meer mee doen.
Ik dacht eigenlijk dat vleeswaren op brood niet echt wat toevoegen qua voedingswaarde, maar misschien valt dat wel mee?
Haha, goede vraag. Ik bedoel of je er vooral gezonde stoffen uit kan halen (vitaminen, mineralen, vezels, goede vetten). Van bijv. voorverpakte broodsalades of hagelslag snap ik dat dit niet zo isquote:Op donderdag 20 juli 2023 16:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van voedingswaarde?
Al die dingen hebben best wat voedingswaardequote:Op donderdag 20 juli 2023 16:22 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Haha, goede vraag. Ik bedoel of je er vooral gezonde stoffen uit kan halen (vitaminen, mineralen, vezels, goede vetten). Van bijv. voorverpakte broodsalades of hagelslag snap ik dat dit niet zo is
Suiker suiker suiker suiker suiker suiker suiker. Als ik je een tip mag geven, dan zou ik toch inzetten op minder suiker, dan is het ook makkelijker vol te houden denk ikquote:Op donderdag 20 juli 2023 22:46 schreef Medusa666 het volgende:
O: cruesli energy met melk
M: zelfgemaakte bananenijs met wat walnoten
Een proteinemousse karamel
Twee manderijnen
Twee mini zelfgemaakte kokosmakronen.
A: curry met verschillende groenten, bonen, kip en 300 gram rijst.
3 koffies met melk en suiker.
Ik had de illusie dat ik na 5 maanden intensief sporten wel iets beter bestand was tegen zo'n bergafdaling.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:34 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook nog steeds spierpijn van dinsdag ja#pudding
Nou, ik kan het door suiker juist allemaal prima volhoudenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Suiker suiker suiker suiker suiker suiker suiker. Als ik je een tip mag geven, dan zou ik toch inzetten op minder suiker, dan is het ook makkelijker vol te houden denk ik
Nouja ik deed dat eerst ook. Ik ontbeet standaard met zo'n chocolade proteinepudding, want net zo goede voedingswaarde als kwark/yoghurt en lekker. Of soms met proteine chocolademousse.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:54 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Nou, ik kan het door suiker juist allemaal prima volhouden
Zoveel suiker was het ook weer niet tenzij je die gevaarlijke manderijnen meerekent.
Afdalen is ook gewoon extreem kut. Dat doe je in Nederland nooit, dus je belast je spieren op een manier die ze niet gewend zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:38 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had de illusie dat ik na 5 maanden intensief sporten wel iets beter bestand was tegen zo'n bergafdaling.
Maar het superpositieve: een half jaar geleden zou ik niet eens mee kunnen. Dan had ik beneden gewacht op de rest van het gezin.
Letterlijk al je eten is zoet, op de curry na. Ik heb het niet over gevaarlijke mandArijnen, maar je geeft je lichaam continu die zoete kick.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:54 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Nou, ik kan het door suiker juist allemaal prima volhouden
Zoveel suiker was het ook weer niet tenzij je die gevaarlijke manderijnen meerekent.
Mijn hoofd gaat ook beter op de pudding tot na het eten bewaren.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:04 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nouja ik deed dat eerst ook. Ik ontbeet standaard met zo'n chocolade proteinepudding, want net zo goede voedingswaarde als kwark/yoghurt en lekker. Of soms met proteine chocolademousse.
Maar omdat het niet iets tijdelijks is ben ik daar toch wat meer vanaf gestapt en mezelf aan het leren dat ontbijten met chocoladetoetjes (hoe 'gezond' ook) niet 'normaal' is. Dus nu gewoon kwark/yoghurt als ontbijt. En de chocoladetoetjes/mousse bewaar ik voor na het eten of voor s'avonds op de bank.
Stokken (of 1) kopen voor het afdalen. Neem ik mijzelf ook al tig jaar voor maar volgens mij helpt dat wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:38 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had de illusie dat ik na 5 maanden intensief sporten wel iets beter bestand was tegen zo'n bergafdaling.
Maar het superpositieve: een half jaar geleden zou ik niet eens mee kunnen. Dan had ik beneden gewacht op de rest van het gezin.
Nou, ik ben er tien kilo mee afgevallen. Dus ben wel tevreden met mijn patroon. Helemaal omdat ik verder geen vreetbuien heb.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Letterlijk al je eten is zoet, op de curry na. Ik heb het niet over gevaarlijke mandArijnen, maar je geeft je lichaam continu die zoete kick.
Als je dat een paar dagen niet doet merk je echt véél verschil. Maar dan moet je wel even die paar dagen doorbijten ja, dat wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |