Oh, daar ziet mijn brein geen verschil in hoor. Eten is etenquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:33 schreef SQ het volgende:
Vandaag weer een dagje offsite in zo'n hotel met luxe lunchbuffet en onbeperkt friandises bij de koffie
Het scheelt dat ik zelf de rekening niet betaal, kan ik het dus ook makkelijker laten liggen. Hoop ik.
Supergoed voornemen!quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik had een paar weken een fijne flow. Bijna geen sociale dingen en voldoende tijd om te sporten. En al een tijdje een kilo kwijt.
Maar nu is er tot we op vakantie gaan geen enkele weekend zonder minstens één sociaal dingetje waar wordt gegeten en gedronken. En ook grotere kans dat er eens een keer sporten moet worden geskipt ivm te drukke agenda. Ik heb me voorgenomen om niet alle gelegenheden wijn te drinken, maar alleen bij de verjaardag van een goede vriendin. De rest drink ik wel thee en water of zo. Eten vind ik lastiger, maar ik ga gewoon proberen me een beetje in te houden. Echt, goed voornemen, toch?
Wij hebben nu altijd bakken met kwark in huis en fruit zoals blauwe bessen. Dat mag ik van mezelf onbeperkt pakken als ik honger heb. Dat helpt voor mij heel goed, het helpt bij zoete cravings en het vult zodat ik geen honger meer heb.quote:Op donderdag 29 juni 2023 11:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Hmm, in 6 weken net geen kilo eraf, ik vrees dat ik toch echt aan de bak moet net als vorig jaar.
Gisteren gingen we vis eten in de haven en dat viel enorm tegen, ik heb nog geen tien frietjes gegeten, ze waren echt niet lekker en mijn gambaspiesjes bleken net als lekkerbekjes in beslag gefrituurd te zijn, getverdemme, dus die heeft Symph opgegeten. Ok, er zat ook een bakje salade bij, dan ga ik dat wel eten…bleek het bakje meer slasaus dan sla te bevatten en ik vind zompige sla echt heel vies. Dus ik kwam met honger thuis en in plaats van dat ik dan yoghurt of boterhammen pak werd het dus chocola. Altijd weer die chocola
Ik vreet ook alles normaal gesproken. Ik hoop daar nu wel mee gebroken te hebben, op wat uitzonderingen/zwakke momenten na.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:47 schreef SQ het volgende:
Mijn nadeel is dat ik echt geen kritische eter ben, ik zou het allemaal hebben opgegeten. Inclusief de chocolade dus.
Nou ik heb weerstand kunnen bieden aan de friandises! Lunch werd:
Bloemkoolsoep, saladebar mix, 1 snee brood met kalkoenfilet en als toetje 3 stukjes kaas met een plakje kletzenbrood en gedroogd fruit met een cappuccino.
Best aardig!
Nou als dat het enige is...quote:
Das mn puntquote:
Wie dringt jou tompouces op dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:35 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier nog immer kut. Hier klagen helpt ook niet. Kreeg net een tompouce opgedrongen en geen ruggengraat genoeg om te blijven weigeren of boos te worden. Weg van minste weerstand was opeten. Wat ik eigenlijk ook wel weer wilde, want tompouce. Maar had al veel te veel gegeten en gesnoept vandaag.
De beveiliger was jarig. Tsja. En ja, het blijft gewoon een enorme struggle. Ik vrees ook dat het altijd zo zal blijven. Gelukkig ook met periodes dat het allemaal geweldig en makkelijk gaat. Maar goed, mijn favo podcast van dit moment leerde mij dat je niet hebt gefaald, zolang je niet stopt. En dat was ik niet van plan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:52 schreef SQ het volgende:
Wie dringt jou tompouces op dan?zijn dat collega's?
Balen dat het niet zo lekker gaathet blijft een struggle he.
Ik hoop gewoon nog steeds dat er ooit ergens chocolade wordt uitgevonden waar je niet dik van wordt. 🤞quote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De beveiliger was jarig. Tsja. En ja, het blijft gewoon een enorme struggle. Ik vrees ook dat het altijd zo zal blijven. Gelukkig ook met periodes dat het allemaal geweldig en makkelijk gaat. Maar goed, mijn favo podcast van dit moment leerde mij dat je niet hebt gefaald, zolang je niet stopt. En dat was ik niet van plan.
Allemaal akelig herkenbaarquote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:06 schreef SQ het volgende:
Ik zit nu dan weer wel in de flow maar ervaringen uit het verleden leren me dat het zomaar morgen over kan zijn. Overigens kost het me nog steeds wel moeite nu, maar ik heb wel een zeldzaam moment van ruggengraatdus ik pak nu maar wat ik pakken kan.
Mijn grootste valkuilen:
1. Alcohol. Ohhh die alcohol![]()
2. Gevoel van verlies van controle als je niet weet hoeveel kcal je eet. En daardoor is alles natuurlijk verloren (restaurants/verzorgde lunches)
3. Mezelf zielig/moe vinden. "Vandaag mag het wel, ik doe morgen wel weer normaal" - 6 weken onafgebroken
4. Avonden. Doorgaans kan ik prima normaal doen tussen 07:00 en 20:00. Maar zodra de kinderen op bed liggen en ik na 13 uur onafgebroken werken en jagen die fysieke / mentale rust ervaar wil ik meteen suiker. Alsof het een soort ontlading is.
En maar vol blijven houden dat je geen emotionele eter bent![]()
Het is 1 juli!!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Allemaal akelig herkenbaarBehalve dan de alcohol, daar doe ik liever zonder. Want als ik wel ga drinken dan is alcohol & voedsel een gevaarlijke combinatie. Dan is het hele begrip ruggengraat ineens magisch verdwenen.
"Ik doe morgen/maandag/na dat feestje-etentje-verjaardag over 3 weken/1e van de maand/1 januari wel weer normaal" Ja
Het had zijn mooi kunnen zijnquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:27 schreef SQ het volgende:
Even gecheckt wat 1 zak karamelpopcorn doet, maar da's net 50 kcal meer.
Daarom ging het vandaag toch weer redelijk okquote:
Fijnquote:Op zondag 2 juli 2023 00:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarom ging het vandaag toch weer redelijk ok
Is te overzien hoorquote:Op zondag 2 juli 2023 00:47 schreef SQ het volgende:
Fijn
Hier mwah, avondeten zou pasta met spinazie worden maar er bleef een vriendinnetje van mijn dochter eten en die lustte geen spinaziedus nou vooruit dan maar pizza.
En bij de avondvisite 1 trappist gedronken. Maar ook echt maar eentje, en verder geen chips en nootjes, dus ook wel weer een beetje oké denk ik
Yeah, goedzo!quote:Op zondag 2 juli 2023 08:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is te overzien hoor![]()
Vannacht was er geen tompouce
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?quote:Op zondag 2 juli 2023 23:46 schreef Medusa666 het volgende:
Vanochtend gaf mijn weegschaal 59/60 aan. Ik ga een van deze dagen ook meten in de sportschool om het zeker te weten
Had juist het idee dat ik zwaarder was geworden maar niet zo.
Vandaag best ongezond gegeten.
Vanochtend: chocolade mugcake gemaakt van chocolade proteinepoeder en theelepel nutella
- Warme Chocolademelk
- Twee cappucino’s met suiker
- 150 gram nasi van gisteren met garnaaltjes
- Twee kipkluifjes
- Twee pepermuntjes
- 1/3 komkommer
quote:Op maandag 3 juli 2023 09:41 schreef exode het volgende:
....ik ga niet eens opzoeken hoeveel kcal daar in zitten....
Wat gemeen van jou @SQ!quote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Oh wacht, ik zie nu dat 1 zo'n unit 650 kcal heefthahaha
Ik had zeker onder de 500 kcal gegoktquote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Als je 1 bossche bol eet en voor de rest normaal doet komt t vast wel goed toch
Jan de Groot verkoopt ook kleintjes!
Nee, eigenlijk niet. Als ik een dag wat meer heb gegeten (zoas op dat feest) heb ik gelijk de dagen erna minder trek.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?
Jan de Groot is dicht op zondagquote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Als je 1 bossche bol eet en voor de rest normaal doet komt t vast wel goed toch
Jan de Groot verkoopt ook kleintjes!
Nou.. toch wel een beetje gelijk. Vandaag veel meer pasta gegeten dan dat de bedoeling was :’) En ijs.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?
Ik ben ook supertrots op mezelf, dit werkt blijkbaar voor mij ipv al die halfslachtige pogingen eerder. En het kost veel geld maar een PT is echt DE oplossing voor mij geweest.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:51 schreef SQ het volgende:
Knap hoor exode, dat je al zo lang zo gedisciplineerd bent! Ik weet uit ervaring dat dat echt niet makkelijk is (daarom lukt het me ook nooit)
Echt petje af!
Mijn bmr is slechts 1300 ofzo en ik ben 1.58. Verder bewoog ik gisteren niet zoveel.. dus mijn caloriebehoefte ligt ook wel lager.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:34 schreef Donna het volgende:
En op wat fruit en 8 plantaardige balletjes met een halve komkommer kom je de dag wel door?
Dat van die kwark ervaar ik ook jaquote:Op woensdag 5 juli 2023 13:29 schreef exode het volgende:
Ik heb sinds ik me niet meer zo strikt aan het voedingsschema houd juist honger. Dat heb ik maanden niet gehad. Alsof mijn lichaam zegt 'jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, eten!' Ik geef wel aan de honger toe maar met gezonde dingen. Vooral kwark is wel echt een lifesaver merk ik, daar zit ik vervolgens echt vol van.
Kortom het is nog steeds zoeken en uitproberen nu, maar eej, sinds januari geen chips, bitterballen, saucijzenbroodjes etc aangeraakt. Nog steeds verbaasd dat het lukt.
En fijn IJsdraakje, fit zijn voelt zoveel beter
Ik ben ook maar 1.62 met een zittend beroep, maar ook dan kan je wel wat voedzaams eten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:32 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Mijn bmr is slechts 1300 ofzo en ik ben 1.58. Verder bewoog ik gisteren niet zoveel.. dus mijn caloriebehoefte ligt ook wel lager.
2000 kcal is way too much voor mij. Helaas
Ja op gewicht blijven, hihaho.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:57 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben ook supertrots op mezelf, dit werkt blijkbaar voor mij ipv al die halfslachtige pogingen eerder. En het kost veel geld maar een PT is echt DE oplossing voor mij geweest.
MAAR ik weet dat het moeilijkste nog moet komen, zodra ik echt fit ben, op een mooi gewicht zit....dan volhouden.
Wat wel erg meewerkt is dat mijn gezondheid gewoon echt niet goed ging en alle gebreken hingen samen met het niet fit zijn. Ik kon zo gewoonweg niet doorgaan.
Maar het was niet alleen wat fruit en een halve komkommer toch. Het waren ook 8 vega gehaktballen en een portie curry met rijst volgens mijquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben ook maar 1.62 met een zittend beroep, maar ook dan kan je wel wat voedzaams eten.
Maar goed, als jij kan leven op wat fruit en een halve komkommer ook prima.
Ik vroeg het om je reactie erboven, dat je toen te weinig gegeten had.
Ah ja snap ik! Ja, ik had die dag ervoor van de pasta weer teveel gegeten.. dus voor mijn gevoel compenseer ik het dan door de dag erop (dag met de halve komkommer) wat minder te eten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben ook maar 1.62 met een zittend beroep, maar ook dan kan je wel wat voedzaams eten.
Maar goed, als jij kan leven op wat fruit en een halve komkommer ook prima.
Ik vroeg het om je reactie erboven, dat je toen te weinig gegeten had.
Gehaktballen klinkt wel een stuk groter dan balletjes. Geen idee wat voor balletjes.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar het was niet alleen wat fruit en een halve komkommer toch. Het waren ook 8 vega gehaktballen en een portie curry met rijst volgens mij
Dikgedrukte is zo herkenbaar.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
Vandaag weer een challenge: een jubileumborrel van een collega tussen 5 en 8. Dit kan veel kanten op. En eigenlijk wil ik niet alleen maar water drinken. Ik heb dus geen plan en dat is gevaarlijk
Sowieso weer een pittig weekje dit. Zaterdag familiebbq, zondag een high tea. Ik heb hiervoor wel een plan, maar het is maar de vraag hoe goed dat allemaal lukt
(Het plan is: zaterdag licht lunchen en bij de bbq zoveel mogelijk richten op mager vlees en de groenten. Dan kan ik er ook nog wel een karmelietje of 2 bij pakken. Zondag laat en licht ontbijt en bij het avondeten alleen groenten.)
(En natuurlijk kun je je best "een keer" laten gaan, maar nu ik er weer serieuzer mee bezig ben schrik ik toch weer hoe snel je al aan heel veel kcal zit, het sluipt er steeds zo snel weer in, en 3 keer zo'n uitbarsting in een week is toch al snel enkele duizenden kcals te veel en dus zo weer een kilo erbij)
Oeh dat is altijd zo'n fijn moment he, als je weer onder een tiental schietquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:41 schreef Donna het volgende:
Alsnog afgevallen! Ruim onder de 80 nu.
Onder de 79 zelfs.
Waar kom jij vandaan qua gewicht en hoe lang ben je eigenlijk?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:30 schreef exode het volgende:
Wat goed Donna!
Ik blijf al een tijdje hangen op 91, ik vermoed dat ik pas onder de 90 ga na de vakantie. Wat prima is overigens.
Maandag wel een weegmoment, ik ben erg benieuwd naar de percentages.
Begin januari zat ik rond de 106, ik ben 1.74m. Ik heb altijd tussen de 75 en 80 gezeten, in mijn meest actieve en 'gezonde' periode hing ik steeds net boven de 70.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Waar kom jij vandaan qua gewicht en hoe lang ben je eigenlijk?
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Oeh dat is altijd zo'n fijn moment he, als je weer onder een tiental schiet
Ik heb nu ook weer een lange weg te gaan!quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Oeh dat is altijd zo'n fijn moment he, als je weer onder een tiental schiet
Ik zit nog op 88,5 dus voor mij duurt het nog wel ff
Hoe is de kater?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
Netjes, ijs!
Ik heb echt keihard gefaald gisteren, heb de zes tripels wel gehaald denk ik, dus vandaag heb ik echt wel voedsel nodig om te overleven
RIPquote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:05 schreef SQ het volgende:
Netjes, ijs!
Ik heb echt keihard gefaald gisteren, heb de zes tripels wel gehaald denk ik, dus vandaag heb ik echt wel voedsel nodig om te overleven
Valt wel mee, lag op tijd in bedquote:
Lijkt me echt een goed plan!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:54 schreef Medusa666 het volgende:
Ik raak wat gedemotiveerder. Mijn lichaam voelt niet dunner aan, terwijl de weegschaal opzicht wel laat zien dat ik afval.
Het duurt me gewoon veel te langOverweeg nu om vanaf zondag het ziekenhuisdieet van 5 dagen te proberen.. maar weet niet of dat wel gunstig is i.v.m cravings. Of om juist meer te eten dan dat ik nu doe.. om cravings te voorkomen.
Reden waarom ik snel wil afvallen is vanwege een feest die ik heb op 19 juli. En ik wil daar om persoonlijke redenen echt “shinen”. Dus dan vormt het afvallen voor me extra een druk..
Ochtend: caramel mousse 142 met een proteinereep 197
Middag: 4x caramel rijstwafel 160
Kit-kat mini (87 kcal)
Grote Banaan: 160 kcal
Nectarine: 45
Avond: Pizza slice: 300
Beetje noodles: 250 kcal
Salade met tonijn en ei: 200
Ik wilde toch graag nog even toevoegen dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sarcastisch bedoeld is en BE bedoelt dat je géén goed plan hebt. Voor als dat niet duidelijk was en je denkt dat ze serieus dit advies geeft.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:18 schreef BE het volgende:
Lijkt me echt een goed plan!
Je eet zo veel, dat kan echt nog wel wat minder hoor!![]()
Er zijn zat mensen die toe kunnen met 1 appel als ontbijt, 1 boterham met een flinterdun laagje boter en dan als avondeten 1 aardappeltje, een opscheplepel doperwten en 100gr gekookte kipfilet.Succes gegarandeerd!
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde toch graag nog even toevoegen dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sarcastisch bedoeld is en BE bedoelt dat je géén goed plan hebt. Voor als dat niet duidelijk was en je denkt dat ze serieus dit advies geeft.
Verder wat SQ zegt.
Mijn advies is vooral meer eten met de nadruk op gezond eten en niet op junkfood en zoetigheid. Ook proteine repen zijn gewoon candy bars bijv. Caramel mousse, caramel rijstwafel, kitkat, pizza...waar ben je mee bezig joh. Ga normaal eten en ga meer eten. En snel afvallen heeft zelden langdurig resultaat. En ik neem dat je dat wil.
Ik had inderdaad wel door dat het sarcastisch wasquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde toch graag nog even toevoegen dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sarcastisch bedoeld is en BE bedoelt dat je géén goed plan hebt. Voor als dat niet duidelijk was en je denkt dat ze serieus dit advies geeft.
Verder wat SQ zegt.
Mijn advies is vooral meer eten met de nadruk op gezond eten en niet op junkfood en zoetigheid. Ook proteine repen zijn gewoon candy bars bijv. Caramel mousse, caramel rijstwafel, kitkat, pizza...waar ben je mee bezig joh. Ga normaal eten en ga meer eten. En snel afvallen heeft zelden langdurig resultaat. En ik neem dat je dat wil.
70 km klinkt heel ver maar als je nu begint met opbouwen dan kun je dat in september makkelijk fietsen. Wel apart om eerst te brunchen voor het sporten aan, ik zou me dan te vol voelen voor een flinke wandeling van 15km.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:56 schreef exode het volgende:
6 trippels? Dan lig ik in coma joh, applaus dat je dat aan kan![]()
Sportsessie ook weer achter de rug, zonder PT en het was zo druk in de sportschool dat ik meerdere keren mijn schema moest omgooien, maar eej, I did it en heb nu al spierpijn in mijn benen.
Ik heb me gisteren opgegeven voor een sportevent van mijn werk. Door het jaar heen, hebben we veel events, zelfs meerdaagse en in het buitenland. Dit is de laagdrempelige variant. Eerst brunchen, dan 15 kilometer lopen en daarna bbqenPas in september dus ik kan nog even doortrainen.
Ik heb enorm sportieve teamgenoten, mijn manager gaat die dag bijvoorbeeld 70 kilometer wielrennen en 2 collega's gaan estafette hardlopen. Zover ben ik nog lang niet, maar dat ik me voor die 15 kilometer in heb geschreven is best een overwinning voor mezelf. Dat ik dat weer kan.
Binnenkort ook weer een afspraak bij de longverpleegkundige, ik puf nog maar 1x per dag ipv 2 en dat gaat hartstikke goed. Dus even een longmeting laten doen.
Ja, de brunch sla ik denk ik over of hopelijk zijn er salades.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
70 km klinkt heel ver maar als je nu begint met opbouwen dan kun je dat in september makkelijk fietsen. Wel apart om eerst te brunchen voor het sporten aan, ik zou me dan te vol voelen voor een flinke wandeling van 15km.
Nog een nabrander, maar van zoveel suiker krijg je de hele dag highs en lows in je suikerniveau. Dat is echt heel naar voor je lichaam en jezelf. Ik wil altijd meer als ik eenmaal suiker ga eten. Dus vreetbuien.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:06 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik had inderdaad wel door dat het sarcastisch was![]()
Goed, bedankt voor de schop onder de kont. Vanaf morgen ga ik “normaal eten” en niet meer die proteïne onzin. Maar wat ik thuis nog heb.. die poeder ga ik wel opmaken bij de havermout.
Ik ben dol op zoet eten idd. Gaat moeilijk worden, maar daarmee ga ik inderdaad minderen.
Hoi.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:21 schreef sigme het volgende:
Hoi
Mag ik hier een tijdje meeposten? Ik mis het slank-topic. In de tijd dat dat nog leefde was het niet de bedoeling dat ik hier zou posten, maar misschien is dat nu eigenlijk wel prima op z'n plek. Dus als jullie het niet erg vinden ga ik maar mooi meeposten.
Even achtergrond: mijn ideale gewicht vind ik zelf zo ergens in de 63'ers. Deze winter tikte ik de 67 aan en heb ik door blessures niet gesport. Op een gegeven moment wist ik niet meer of ik nou niet sportte vanwege pijntjes of pijntjes had wegens niet sporten. Dus nu sport ik wel weer, maar dan met pijntjes. Met name een knie die voortdurend net wel/niet op slot schiet. Ik doe groeples bodypump twee x per week, maar door die knie doe ik de squats en lunges maar lafjes.
Qua eten: ik ben een enorme vretert en kan verbijsterende hoeveelheden eten op en doe dat ook wel eens. Ik ben beter in *niet* eten dan in weinig eten, dus probeer ik vooral meer tijd te laten zitten tussen maaltijden. Over het algemeen ga ik tweemaal per week naar kantoor, op die dagen eet ik maar één keer, een normale avondmaaltijd (en bier en toetje). Drie dagen per week ben ik thuis samen met mijn liefste, dan eet ik tweemaal op een dag; en dan nog twee dagen per week alleen thuis en dan zijn alle opties mogelijk.
Als ik niet alleen ben eet ik heel weinig koolhydraten, wel veel zuivel, fruit & groente. Niet alle dagen vlees/vis.
Op dit moment weeg ik 65 kilo en daar wil ik dus nog graag anderhalf af. Maar dat wil ik al heel lang en het schiet niet echt opIk hoop dat een tijdje hier meeposten mij wat helpt.
Awww, kijk @UIO_AMS eens dapper door gaanquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:36 schreef BE het volgende:
Vlgs mij niet bewust gesloten maar een stille dood gestorven:
LIF / [Gezond Slank] Readers digest
Ja cool he!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Awww, kijk @:UIO_AMS eens dapper door gaan
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Awww, kijk @:UIO_AMS eens dapper door gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |