abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209533044
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209533089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:56 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Eh wtf?
En ondertussen maar zeiken dat ieder jaar een paar leernichten door onze grachten varen.

Beetje gay dit. :{w
pi_209533157
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. In Afrikaanse landen is er dagelijks wel een artikel over de situatie in Oekrane en dan echt wel iets groter dan wat hier opgeschreven wordt over conflicten in die regio.

Daarnaast is de reden om in te grijpen of te helpen voor westerse landen vaak iets als "we kunnen niet afzijdig blijven want we zijn het moreel verplicht om in actie te komen voor de burgers van...", dat net zo goed kan slaan op de context van Afrikaanse landen maar ja, daar zit geen olie en daar kunnen we juist door de instabiliteit lekker verder met het leegtrekken van dat continent aan grondstoffen. Een stabiele regering in Congo zou marktconforme prijzen kunnen eisen, nu hebben de multinationals alleen de handen van de lokale warlord te spekken.
Een artikel in de media zegt niet zo veel over hoe geinteresseerd de man op straat is.
Afrikaans nieuws bijvoorbeeld kun je ook in de Nederlandse media wel dagelijks vinden.

Wat betreft ethiek is niemand natuurlijk perfect. Van alles en iedereen valt het nodige op aan te merken.
En over het algemeen is alles en iedereen opportunistisch (mits ze het zich kunnen veroorloven).
pi_209533232
Niemand in Afrika boeit het wat in Oekrane gebeurd. Men zegt vooral “is jullie oorlog” (Oh Westen). Net zoals wij dat zeggen als ze elkaar in de Centraal Afrikaanse Republiek afslachten.
Heel menselijk.

Punt is dat deze Oekrane-Russische oorlog van een heeeeeel andere orde is dan letterlijk elke oorlog in Afrika. Denk dat ik de redenen niet op hoef te noemen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:50:04 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209533276
Kan me herinneren dat er een oma die haar kleinkinderen wilde redden vorige maand dood ging in 'Russian police custody'.

Is er een ondergronds netwerk in Rusland die kan helpen? Dat je de gegevens doorspeelt en dat zij proberen het kind te redden?

https://www.reddit.com/r/(...)_rescuing_her_child/
'It was hell.' Mother speaks of rescuing her child from Russian captivity
To bring Vladyslav back to Ukraine, his mother underwent multiple interrogations by the Russian military and spent almost two days locked in a prison cell.
pi_209533360
quote:
BBC over Russische oorlogsdoden: van beroepsmilitairen naar gerekruteerde gevangenen

De Britse omroep BBC heeft van meer dan 25.000 in Oekrane gesneuvelde Russische militairen de identiteit vastgesteld. Het project is bedoeld om betrouwbare informatie te krijgen over het aantal Russische slachtoffers. De autoriteiten in Rusland zijn van oudsher heel terughoudend met het melden van de eigen slachtoffers in gewapende conflicten. Zo is van de oorlogen in Afghanistan en Tsjetsjeni nog steeds niet duidelijk hoeveel Russen er zijn omgekomen. Daarom begon de BBC kort na de inval met onderzoek naar gesneuvelde Russen.

De Russen hebben eerder gezegd dat er in de strijd 6000 doden zijn gevallen. Britse inlichtingendiensten zeggen dat het er tussen 40- en 60.000 zijn. Oekrane noemt een getal van 200.000, maar dat zijn niet alleen doden, maar ook gewonden.

Door de inventarisatie staat het nu vast dat het absolute minimumaantal Russische slachtoffers 25.000 is, zegt de BBC. Waar er in de eerste maanden vooral jonge beroepsmilitairen sneuvelden waren dat de laatste tijd opvallend veel wat oudere gedetineerden. Bekijk hier de special van de BBC.
NOS

quote:
Dodental aan Russische kant Kachovka-dam 'opgelopen tot 25'

Door de doorbraak van de Kachovka-dam zijn in het gebied dat door Rusland wordt gecontroleerd zeker 25 doden gevallen. Er worden nog 17 mensen vermist, zegt de waarnemend gouverneur van de regio. Eerder was er aan Russische kant sprake van 18 doden.

Oekrane meldde eerder 10 doden en 40 vermisten.
NOS
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:12:25 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209533483
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ziet er uit als een betere verdediging dan Belgorod.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Redactie Frontpage vrijdag 16 juni 2023 @ 15:17:35 #8
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_209533529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:56 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Eh wtf?
It's fun to stay at the Y.M.C.A. *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_209533668
ATP GeoPolitics heeft voor de genteresseerden een map update gemaakt:

pi_209533708
twitter

De verschillende Leopard varianten die er zijn.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:35:56 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209533799
Zat net in een topic over thuis werken te grappen tegen Straatcommando mbt vanuit huis drones besturen en ik bedacht me dat dat natuurlijk wel mogelijk zou moeten zijn. Bijv vanuit een basis in Duitsland of Polen. Dat zou wel een directe betrokkenheid zijn bij de oorlog, dus ik denk niet dat dat gebeurt. Edit: je zou het alleen met Oekraens gefabriceerde drones kunnen doen denk ik en daar hebben ze zelf wel genoeg mensen voor.

Toen dacht ik nog even verder en die patriot units h, zouden die terwijl ze in Oekrane staan nog gelinkt zijn met navo netwerken? Info ontvangen van awacs of een stel heel ervaren operators in Polen die een open verbinding hebben met de Oekraners of misschien zelfs wel op afstand dat systeem besturen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209533930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:34 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
twitter
pi_209534031
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:17 schreef LTVDK het volgende:

[..]
It's fun to stay at the Y.M.C.A. *G*
Godverdomme. Nu zit het in m'n hoofd. Thanks, Obama.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 juni 2023 @ 15:58:08 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209534034
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:35 schreef nixxx het volgende:
Zat net in een topic over thuis werken te grappen tegen Straatcommando mbt vanuit huis drones besturen en ik bedacht me dat dat natuurlijk wel mogelijk zou moeten zijn. Bijv vanuit een basis in Duitsland of Polen. Dat zou wel een directe betrokkenheid zijn bij de oorlog, dus ik denk niet dat dat gebeurt. Edit: je zou het alleen met Oekraens gefabriceerde drones kunnen doen denk ik en daar hebben ze zelf wel genoeg mensen voor.

Toen dacht ik nog even verder en die patriot units h, zouden die terwijl ze in Oekrane staan nog gelinkt zijn met navo netwerken? Info ontvangen van awacs of een stel heel ervaren operators in Polen die een open verbinding hebben met de Oekraners of misschien zelfs wel op afstand dat systeem besturen?
Lijkt me stug. Ik denk ook niet dat een blip op een Poolse radar automatisch zichtbaar is op een systeem in Nederland. Het zal technisch misschien kunnen, maar vanuit politiek/diplomatiek oogpunt is dat tricky.
Doorgeven als er iets wordt gelanceerd zou me dan weer niet verbazen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:06:02 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209534128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Lijkt me stug. Ik denk ook niet dat een blip op een Poolse radar automatisch zichtbaar is op een systeem in Nederland. Het zal technisch misschien kunnen, maar vanuit politiek/diplomatiek oogpunt is dat tricky.
Onze expert @AchJa weet wel wat er mogelijk is, maar loose lips sink ships h. We horen het misschien na de oorlog wel en dat is vroeg genoeg.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_209534323
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:27 schreef oheng het volgende:
ATP GeoPolitics heeft voor de genteresseerden een map update gemaakt:

Thanks, fijn overzicht van wat er gebeurd is zonder dat je gebombardeerd wordt met propaganda.
pi_209534341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ziet er uit als een betere verdediging dan Belgorod.
Maar vluchtelingen uit Syri, Afrika, Afghanistan, Iran die via tig veilige landen in Wit-Rusland zijn dan? De EU moet wel ingrijpen hoor want dit kan echt niet.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:25:20 #18
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_209534348
twitter
pi_209534376
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:25 schreef fjs het volgende:
[ twitter ]
Tp Gn?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:39:25 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209534510
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209534552
https://www.reuters.com/w(...)re-rferl-2023-06-15/

quote:
PRAGUE, June 15 (Reuters) - Russians living in Western countries should come under tighter scutiny from security services as Russia wages war in Ukraine, Czech President Petr Pavel told Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL).

"I believe that, as in the case of a number of world conflicts in the past, when there is an ongoing war, the security measures related to Russian nationals should be stricter than in normal times," he said in an interview aired on Thursday.
Op zich geen slecht idee. Er deugen meer Russen niet dan wel. Je kunt in oorlogstijd niet zo naef zijn om iedere Rus te behandelen als een Westerling. De kans op rotte appels is ontelbare keren groter.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:00:08 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209534650
twitter

wtf
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:11:28 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209534877
russen vragen zich af waarom ze gehaat worden door Oekrainers.

Het zal altijd een mysterie blijven. :')
pi_209534906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Vluchtende conscripts doodschieten prima maar we gaan niet zelf aan het front vechten
[ twitter ]
Die sneeuwvlokjes zijn ook alleen maar soldaatje aan het spelen he? Wat hebben die gasten tot nu toe bijgedragen?
pi_209534987
пикачу.jpg

Experts: Rusland zit 'zeer waarschijnlijk' achter verwoesting dam
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70071434

Een team van internationale juridische experts die de procureur-generaal van Oekrane bijstaan, heeft gezegd dat het "zeer waarschijnlijk" is dat de ineenstorting van de Kachovka-stuwdam in de Dnjepr-rivier is veroorzaakt door Rusland.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:42:13 #28
117098 Hathor
Effe niet
pi_209535077
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:21 schreef oheng het volgende:

En wederom bereiken ze een heel nieuw level van stupiditeit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209535084
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:31 schreef Aether het volgende:
пикачу.jpg

Experts: Rusland zit 'zeer waarschijnlijk' achter verwoesting dam
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70071434

Een team van internationale juridische experts Open Deuren die de procureur-generaal van Oekrane bijstaan, heeft gezegd dat het "zeer waarschijnlijk" is dat de ineenstorting van de Kachovka-stuwdam in de Dnjepr-rivier is veroorzaakt door Rusland.
FTFY.

:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:47:03 #30
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209535110
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
FTFY.

Open sluizen was meer passend geweest :P
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:48:07 #31
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209535122
https://www.reddit.com/r/(...)ry_important_sweden/

Gripen has latest AESA radar system, an advanced electronic warfare suite and all the bells and whistles you can expect.

But the best part is Gripen was custom design to fight against Russian jets and it is very effective in that mission.

Because it is not stealth, Gripen relies on becoming "invisible" by jamming and tricking the enemy's radar... The enemy knows there is a Gripen somewhere but it cannot target it before the enemy radar in within the Gripen's weapon envelope.

Once the Russians can track the Gripen, there are already missiles heading for the Russian radar / missile system.

With sensor fusion, Gripen can also detect stealth airplanes. Remember that stealth does not mean "invisible", it merely means that a stealth plane returns very little radar energy back to the enemy radar... Much of stealth is about scattering enemy radar waves, once scattered, those waves can be detected by other radars.

By triangulating radar fluctuations, enough sensors positionned in many different directions can triangulate the source of the scattering, essentially unmasking a stealth plane.

Gripen makes use of sensor fusion from many sources to "see" stealth planes.
pi_209535143
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
FTFY.

Open raam is dat in Rusland.
pi_209535158
whatyearisthis.png

twitter
pi_209535192
twitter

twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 juni 2023 @ 17:57:31 #35
3928 Ulx
pi_209535200
Laagste Afval Der Automobielen
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209535249
Laat Altijd Direct Afweten
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:04:10 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209535346
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:57 schreef Ulx het volgende:
Laagste Afval Der Automobielen
Loud And Deadly Automobile
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:21:16 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:30:41 #40
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209535517
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb vorig jaar iemand hierover gesproken die bij defensie werkte.

Is alweer even geleden dus maar als ik het goed herinner wordt alle informatie uit die Awacs e.d. centraal verzameld in Europa en dan de oceaan overgestuurd naar de VS. Die hebben daar dan een paar duizend man zitten die continue die info analyseren en filteren, en dan nuttige informatie terugsturen. Dat kan redelijk snel (ik dacht orde grootte tientallen minuten).
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209535798
Politici :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 16 juni 2023 @ 19:09:28 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209535903
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:52 schreef Aether het volgende:
whatyearisthis.png

[ twitter ]
Godverdomme nu wil ik weer Red Alert 2 spelen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 19:14:49 #43
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_209535948
twitter
pi_209535962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

wtf
:{
  vrijdag 16 juni 2023 @ 19:28:13 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209536072
quote:
quote:
“If the first week the epicentre was the east, now we see that the fighting is moving to the south and now we see the most active areas are Berdiansk and Mariupol,” Maliar said.

“In the east, the enemy has turned on all the forces to stop our offensive. And they are massing forces there to stop us. In the south they are not very successful.”
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209536076
NAVO maakt zich zorgen over Russische aanval op onderzeese kabels
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70072322

De NAVO gaat zich in een nieuw centrum bezighouden met de bescherming van onderzeese pijpleidingen en kabels. De ministers van Defensie van de NAVO gaven vandaag groen licht voor het nieuwe centrum, gelegen in Northwood, in het noordwesten van Londen.

"Russische schepen hebben actief onze kritieke onderzeese infrastructuur in kaart gebracht. Er zijn verhoogde zorgen dat Rusland onderzeese kabels en andere kritieke infrastructuur zou kunnen aanvallen in een poging het westerse leven te ontwrichten', zei luitenant-generaal Wiermann vandaag op het NAVO-hoofdkwartier in Brussel.
pi_209536115
https://nos.nl/artikel/24(...)isolatie-van-rusland

Altijd irritant, je hebt iemand niet uitgenodigd voor een feestje maar ze komen toch, in dit geval de Taliban :( o|O
Moet je toch koffie voor ze zetten met een koekje erbij ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209536130
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:09 schreef theguyver het volgende:

[..]
Godverdomme nu wil ik weer Red Alert 2 spelen.
Draait prima onder Windows 10 iig ;)
Ik speel hier de repack by DEVILSEYE versie nog regelmatig.

(heb de originele versies uiteraard ook nog)
pi_209536149
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:31 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)isolatie-van-rusland

Altijd irritant, je hebt iemand niet uitgenodigd voor een feestje maar ze komen toch, in dit geval de Taliban :( o|O
Moet je toch koffie voor ze zetten met een koekje erbij ;(
quote:
het thema: "Soevereine ontwikkeling voor een rechtvaardige wereld"
Daar ging m’n koffie.
pi_209536155
twitter

pi_209536161
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Vluchtende conscripts doodschieten prima maar we gaan niet zelf aan het front vechten
[ twitter ]
Zodra die geitende baarden tegenover getrainde militairen komen te staan hebben ze hun laatste tiktokfilmpje ge-upload. Wel zo fijn voor het Oekraense struikgewas, waar ze het om de n of andere reden continu mee aan de stok hebben.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 19:38:33 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209536212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:21 schreef oheng het volgende:

Ah thx ik zocht al naar dit kanaal.

Ze hadden het beter the face palm channel kunnen noemen. :D
pi_209536321
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209536740
twitter
pi_209536758
twitter
pi_209537553
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209537638
Tijd om Moskou aan te vallen.

twitter

#onzeoorlog w/
pi_209537703
quote:
Ramaphosa: Rusland en Oekrane moeten descaleren
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70074632

Afrikaanse landen willen bijdragen aan een vredesplan voor Oekrane. De Zuid-Afrikaanse president Ramaphosa heeft dat gezegd na een ontmoeting tussen een Afrikaanse delegatie en de Oekraense president Zelensky.

Ramaphosa vindt dat "beide kanten" moeten descaleren en dat vrede moet worden bereikt via diplomatiek overleg.

Ramaphosa onderhoudt warme banden met Rusland, reden waarom Oekrane sceptisch is over het Afrikaanse bezoek. Zelensky zei vandaag opnieuw dat vredesbesprekingen pas mogelijk zijn als Rusland zijn troepen uit Oekrane heeft teruggetrokken.

Zelensky vroeg zich ook af waarom de Afrikaanse delegatie na het bezoek aan Kyiv doorreist naar Moskou voor gesprekken met Poetin. Zeker nadat een Russische raketaanval hun bezoek aan Kyiv overschaduwde. "Dit is hun beslissing, maar ik weet niet hoe logisch het is", zei Zelensky tegen verslaggevers.
quote:
Ook op 'Russisch Davos' gaat het over de 'speciale militaire operatie'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70075274

De Russische president Poetin kon vandaag ook op het Internationaal Economisch Forum (SPIEF) in Sint Petersburg niet aan vragen over de oorlog ontsnappen.

Het forum is een beoogd tegenhanger voor het World Economic Forum in Davos, maar Poetin werd tijdens een vraag-antwoordsessie gevraagd naar de doelen van de zogenoemde "speciale militaire operatie" en het Oekraense tegenoffensief.

Daarin gaf hij opnieuw het Westen de schuld van het voeren van een oorlog tegen Rusland n gaf hij een langdradig historisch college over de vermeende geschiedenis van fascisme in Oekrane tijdens de Tweede Wereldoorlog. "En daarom hebben wij het recht Oekrane te denazificeren", besloot Poetin.
pi_209537724
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:49 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Alle dronken Russen die terugwandelen van de vrijmibo vallen nu in de gracht.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:11:53 #62
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209537910
twitter
pi_209537996
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:16 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
En daarmee is het Zuid-Afrikaanse standpunt inzake deze oorlog in n klap duidelijk...
pi_209538028
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Alle dronken Russen die terugwandelen van de vrijmibo vallen nu in de gracht.
En zijn ze alweer haaienvoer :9 :Y) ~O>

vrijdag 16 juni 2023 @ 22:29:26 #66
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209538130
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
En daarmee is het Zuid-Afrikaanse standpunt inzake deze oorlog in n klap duidelijk...
Laat die sancties maar komen
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:42:14 #67
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209538317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:29 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Laat die sancties maar komen
Zal ook niet de eerste keer voor hun zijn
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:47:29 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209538385
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Beetje overdreven. ZA heeft gewoon protocol niet gevolgd. Iedereen heeft wel eigen beveiliging bij zich in die kringen. ZA had duidelijk moeten communiceren, duidelijke afspraken met polen moeten maken ipv met een half leger komen.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:49:17 #69
pi_209538414
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Beetje overdreven. ZA heeft gewoon protocol niet gevolgd. Iedereen heeft wel eigen beveiliging bij zich in die kringen. ZA had duidelijk moeten communiceren, duidelijke afspraken met polen moeten maken ipv met een half leger komen.
Dat s dan mooi stom dan, want alle andere 349 bezoekers konden het wel.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 16 juni 2023 @ 23:31:15 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209538911
quote:
[ twitter ]
:') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209538912
twitter

Wat denken ze dan dat het was?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 23:32:24 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209538922
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:31 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De Oekrainse nazi's hebben zichzelf gebombardeerd. Alles om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209538997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:34 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
254 HIMARS launchers. :')
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_209539017
quote:
[ twitter ]
Geen scheepscontainers dus?
pi_209539089
quote:
[ twitter ]
quote:
Ramaphosa’s aide Vincent Magwenya confirmed his version by saying that Kyiv residents returned to normal life immediately after the air raid alarm ended. In his opinion, if the threat really existed, people would not be able to leavethe shelters so easily and go about their usual business.
De hele Zuid Afrikaanse politiek is een bij elkaar geraapt incompetent zooitje. Het is geen wonder dat er zoveel problemen zijn daar.
pi_209539099

Blijkbaar heb ik er 1tje gemist?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 23:49:07 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209539100
quote:
[ twitter ]
quote:
Magwenya has himself drawn ire for a tweet this morning, following the air alert in Kyiv. He said:

Strangely, we didn’t hear the sirens or explosions. #AfricanPeaceMission program is proceeding as planned.
https://www.theguardian.c(...)ilterKeyEvents=false
are we infinite or am I alone
pi_209539115
Ik heb het vage vermoeden dat het bezoek van de Afrikaanse delegatie geen succes gaat worden...
  vrijdag 16 juni 2023 @ 23:52:43 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209539158
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:41 schreef HSG het volgende:

[..]
254 HIMARS launchers. :')
Er is geen enkele HIMARS uitgeschakeld. Dat je 254 opblaasHIMARS hebt opgeblazen is best iets om trots op te zijn _O-
pi_209539205
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[..]
De hele Zuid Afrikaanse politiek is een bij elkaar geraapt incompetent zooitje. Het is geen wonder dat er zoveel problemen zijn daar.
Als er een vliegtuig opstijgt in Wit-Rusland dan gaan de sirenes af omdat ze niet weten wat er onder hangt. Dus dat het regelmatig vals alarm is is logisch. Maar ze laten die dingen ook niet voor hun lol loeien paar weken geleden was er nog gewoon een aanval op Kiev overdag.
pi_209539272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als er een vliegtuig opstijgt in Wit-Rusland dan gaan de sirenes af omdat ze niet weten wat er onder hangt. Dus dat het regelmatig vals alarm is is logisch. Maar ze laten die dingen ook niet voor hun lol loeien paar weken geleden was er nog gewoon een aanval op Kiev overdag.
Maar vandaag was zeker geen vals alarm en zijn er een aantal raketten de lucht uitgeschoten. Met dank aan luchtafweer hebben ze dag snel weer kunnen hervatten.
pi_209539297
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar vandaag wat zeker geen vals alarm en zijn er een aantal raketten de lucht uitgeschoten. Met dank aan luchtafweer hebben ze dag snel weer kunnen hervatten.
Dat wist ik niet. Heb het vandaag niet zo gevolgd.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 00:11:24 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209539455
Da's leuk speelgoed :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 00:26:10 #85
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209539468
We zijn lekker aan het inkopen de laatste tijd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_209539484
twitter

twitter

Gaat lekker dat offensief

[ Bericht 36% gewijzigd door kevinrsd op 17-06-2023 00:31:14 (-) ]
  zaterdag 17 juni 2023 @ 00:36:21 #87
pi_209539519
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 00:29 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Zijn de Russen in de aanval dan?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 00:41:26 #88
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209539548
quote:
[ twitter ]

[ twitter ]

Realiteit van het aanvallen van goed voorbereidde verdedigingslinies.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 01:26:51 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209539715
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 00:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)uim-550-miljoen.html
VS akkoord met verkoop Reaper-drones aan Nederland voor ruim 550 miljoen
Dat is wel erg duur voor slechts 4 drones. Als deze oorlogs ons iets leert is dat je op het gebied van drones beter voor massa kunt gaan. Voor hetzelfde geld heb je 27500 shahed drones.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 01:46:57 #90
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209539782
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 00:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Realiteit van het aanvallen van goed voorbereidde verdedigingslinies.
Het is even wachten tot we videobevestiging hebben.

Ik zag wel dat er ~20 man van de 28e brigade krijgsgevangen genomen waren.
Vernietigde BMP-1, Krab, wat andere panzervoertuigen.

Nieuw: gebruik van lancet op groepjes Oekranse troepen. Dat heb ik nog niet veel gezien.
Ook het Oekranse gebruik van op afstand bestuurbare robots om T-62 mijnen te verplaatsen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209540013
twitter
pi_209540161
quote:
[ twitter ]
Actuertje Zelensky heeft weer een zielige show opgevoerd
pi_209540173
https://www.reddit.com/r/(...)uth_inform/?sort=new

Eerste Russische soldaat die afgevoerd wordt met een infectieziekte door de slechte kwaliteit drinkwater in de Krim nu. (tenminste dat is wat de bron aangeeft)

Door het gebrek aan drink water heeft hij vast van onveilige bronnen gedronken als dit waar is. Hopelijk zullen er nog veel meer volgen.

Goed filmpje over de mogelijkheid dat Putin de oorlog niet overleefd. Wat er zou kunnen veranderen (niet veel helaas). Over het verlies van technisch opgeleide jongeren/jongeren in het algemeen. Dat Rusland deze trend niet kan overleven. .

https://www.thedefensepos(...)-f16s-target-drones/

Amerika gaat 15 F16s ombouwen in drones.

https://www.reddit.com/r/(...)sition_to_receive_a/

Lol, speciale militaire operatie voor de bevrijding van een toilet.

[ Bericht 25% gewijzigd door Delenlill op 17-06-2023 07:02:24 ]
pi_209540343
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 05:30 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
De dag dat putin op het schavot staat hoop ik dat Zelensky de hendel mag overhalen om vladje te laten bungelen.
pi_209540354
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 05:30 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Hij was acteur, comedian, scenarioschrijver, regisseur en cabarettier. Hij IS nu al een paar jaar president. Net zoals jij kleuter was, en het nu niet meer bent. Misschien kan je dan ook ophouden je als zodanig te gedragen, of is dat teveel gevraagd?
pi_209540388
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:17 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Hij was acteur, comedian, scenarioschrijver, regisseur en cabarettier. Hij IS nu al een paar jaar president. Net zoals jij kleuter was, en het nu niet meer bent. Misschien kan je dan ook ophouden je als zodanig te gedragen, of is dat teveel gevraagd?
Is een rusbot, gewoon rapporteren en negeren.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 07:57:10 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209540457
quote:

[..]
En hij kan heel goed dansen :Y
  zaterdag 17 juni 2023 @ 08:02:46 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209540482
twitter
pi_209540592
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 08:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nog lang geen vrede in zicht dus.
pi_209540638
quote:
[ twitter ]

[ twitter ]

Rpcke weer met zijn act.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 08:44:22 #102
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209540649
Weinig Buryats of andere oosterse Russen bij de huidige POW's. Zijn die inmiddels allemaal dood of zijn de Russen gestopt met de massale mobilisatie van etnische minderheden?
pi_209540741
quote:
84s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En hij kan heel goed dansen :Y
Ja, toen we nog naef waren en niet doorhadden wat Poetin voor inhalige ellendeling was en toen Zelenskyy nog niet het vaagste vermoeden had van zijn carrirre-switch. Those were the days, my friend, we thought they’d never end.
pi_209540807
quote:
Die gast heeft al zoveel onzin gedeeld...
pi_209540950
quote:

[..]
^O^ Als ik moest kiezen tussen een comedian en een KGB-gluiperd als president wist ik het wel.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 09:50:09 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209541060
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 08:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Rpcke weer met zijn act.
Het is iig accurater dan een figuur als Guido Blaauw die een week geleden al zat te verkondigen dat ze al in Tokmak zouden zitten... :')

pi_209541190
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 09:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is iig accurater dan een figuur als Guido Blaauw die een week geleden al zat te verkondigen dat ze al in Tokmak zouden zitten... :')

[ afbeelding ]
Waarbij wel opgemerkt dient te worden dat Bild (Rpcke's werkgever) tot de Duitse boulevardpers gerekend mag worden. Die Guido is overigens een regelrechte fantast.
pi_209541276
Interessant artikel in Nederlands Dagblad:

https://www.nd.nl/nieuws/(...)aapt-door-wapenfabr#

Overigens niets nieuws, op veel beleidsterreinen zitten mensen met belangen in de adviesorganen (zoals de farmaceutische industrie cs ttv Corona). Maar het wordt wel tijd dat we die belangenverstrengeling gaan aanpakken.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:12:04 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209541286
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:00 schreef spicymchaggis het volgende:

Waarbij wel opgemerkt dient te worden dat Bild (Rpcke's werkgever) tot de Duitse boulevardpers gerekend mag worden. Die Guido is overigens een regelrechte fantast.
Uiteraard maar als je een beetje door het overdreven Telegraaf Roy Klopper achtige geschreeuw heen leest dan zit er vaak wel een kern van waarheid in. Dit itt de verzinsels van onze naar eigen zeggen ex-AIVD agent met zijn nog steeds niet verschenen "Geen stroming te sterk" boek...
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:24:11 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209541413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 09:02 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ja, toen we nog naef waren en niet doorhadden wat Poetin voor inhalige ellendeling was en toen Zelenskyy nog niet het vaagste vermoeden had van zijn carrirre-switch. Those were the days, my friend, we thought they’d never end.
Zelensky trad ook op in Rusland. Deze vind ik wel cool, Solovyev die moet lachen om Zelensky. Dat is nu niet meer voor te stellen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:29:43 #113
21467 franske19
Hit the deck!
pi_209541457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 01:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is wel erg duur voor slechts 4 drones. Als deze oorlogs ons iets leert is dat je op het gebied van drones beter voor massa kunt gaan. Voor hetzelfde geld heb je 27500 shahed drones.
Shahed drones zijn handig als je burgers wilt terroriseren. Niet echt iets wat Nederland gaat doen.

Bovendien zijn dit soort contracten niet alleen voor vier drones, zo'n reaper is maar een miljoentje of 10 per stuk. Bewapening, grond stations, simulatoren, onderhoud & materiaal over x jaar etc maakt het bedrag zo hoog.
pi_209541459
quote:
84s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zelensky trad ook op in Rusland. Deze vind ik wel cool, Solovyev die moet lachen om Zelensky. Dat is nu niet meer voor te stellen.

Dit vond ik ook wel een leuke, die geschokte reacties van het publiek. We willen toch heel lang niet zien hoe slecht sommige landen zijn totdat het te laat is.
pi_209541460
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard maar als je een beetje door het overdreven Telegraaf Roy Klopper achtige geschreeuw heen leest dan zit er vaak wel een kern van waarheid in. Dit itt de verzinsels van onze naar eigen zeggen ex-AIVD agent met zijn nog steeds niet verschenen "Geen stroming te sterk" boek...
Je bedoelt die Guido? Das een clown...
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:33:40 #116
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209541493
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:29 schreef franske19 het volgende:

[..]
Shahed drones zijn handig als je burgers wilt terroriseren. Niet echt iets wat Nederland gaat doen.

Bovendien zijn dit soort contracten niet alleen voor vier drones, zo'n reaper is maar een miljoentje of 10 per stuk. Bewapening, grond stations, simulatoren, onderhoud & materiaal over x jaar etc maakt het bedrag zo hoog.
Vast wel meer opties dan alleen terroriseren, maar Nederland koopt die dingen wel met andere insteek dan de Oekraners dat doen.
pi_209541544
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Lijkt me eerder dat jij er niks van mee hebt gekregen. Rusland heeft tot 2 keer toe verdragen ondertekend waar ze de soevereiniteit en de grenzen van Oekrane erkend. Met beide veegden ze hun reet af. Je kunt geen afspraken maken met dat land, none, nada.

Dat andere landen ook onbetrouwbaar zouden zijn is een goedkoop whataboutism. Ik zie Nederland onder Rutte geen genocidale oorlog beginnen omdat we terug verlangen naar de tijd dat we een koloniale grootmacht waren.
Maar waarom beantwoord je de vraag die ik stelde niet?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:43:04 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209541575
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 08:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gaarne ook rusland uit de permanente vn veiligheidsraad te trappen voor de time being.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:49:02 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209541630
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:29 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit vond ik ook wel een leuke, die geschokte reacties van het publiek. We willen toch heel lang niet zien hoe slecht sommige landen zijn totdat het te laat is.
Lol! Die is wel sterk van Derksen!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 11:04:23 #120
117098 Hathor
Effe niet
pi_209541757
quote:
84s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lol! Die is wel sterk van Derksen!
Maar hij slaat wel precies de spijker op de kop met zijn vergelijking, Poetin heeft er alles aan gedaan om een zo positief mogelijk beeld te schetsen van hemzelf en Rusland, met de olympische spelen in Sotchi en het WK voetbal. Terwijl hij op dat moment allang van plan was om Oekraine in te pikken. Zelfs na de invasie hebben de Russen zich nog doodleuk kandidaat gesteld om het EK van 2028 te mogen organiseren, alsof er helemaal niks gebeurt is. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209541791
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 01:47 schreef theguyver het volgende:
Sergey Karaganov: By using its nuclear weapons, Russia could save humanity from a global catastrophe
Published: 14 Jun 2023 | 23:30 GMT
A tough but necessary decision would likely force the West to back off, enabling an earlier end to the Ukraine crisis and preventing it from expanding to other states

Bron: RT
Zit wat in. Paar miljard doden is ook goed voor het klimaat.
Vakman pur sang
pi_209542029
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe waanzinnig ook, als een Rus iets roept vind jij toch wel dat er iets in zit. Of anders heeft de compleet gestoorde Rus wl een interessant persoonlijkheid, of hoe je het karakter dan ook verheerlijkt.

🤢🤮
  zaterdag 17 juni 2023 @ 11:52:08 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209542177
Volgens vriend van dit topic Guido gaat Nederland samen met Denemarken die Isralische tanks kopen.
pi_209542185
quote:

[..]
Precies, als ze ze nou gewoon op Moskou gooien, dan scheelt dat een hoop ellende.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_209542207
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies, als ze ze nou gewoon op Moskou gooien, dan scheelt dat een hoop ellende.
Dat sowieso.
En dan ook maar China, Iran, en dan ook die Afrikaanse landen maar die Rus steunen, scheelt ook nog bootjes
Vakman pur sang
pi_209542235
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:58 schreef Gehrman het volgende:
Volgens vriend van dit topic Guido gaat Nederland samen met Denemarken die Isralische tanks kopen.
Rutte heeft wel echt een hekel aan Poetin zeg :D
pi_209542363
twitter
pi_209542369
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Mijn onderbuik gevoel zegt dat het vooral te maken heeft met MH17 en niet zozeer het morele aspect.
pi_209542383
Blijft toch altijd bijzonder, die Russische propagandapoppetjes hier.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 12:24:23 #131
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209542388
quote:

[..]
Ja, ik denk dat hij dat MH17 gebeuren naast professioneel ook wel een stuk persoonlijker opgevat heeft. Heeft die man toch blijkbaar gevoelens, valt weer mee. Ik ben het er wel mee eens hoor, wat mij betreft hadden we hetzelfde gedaan als wat de Israli’s met Eichmann hadden gedaan.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 12:25:38 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209542398
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:23 schreef Monolith het volgende:
Blijft toch altijd bijzonder, die Russische propagandapoppetjes hier.
Yup, ik vermoed veelal typische slachtoffers van de Russische propaganda-kanalen. Zullen er weinig tussenzitten die er daadwerkelijk zelf financieel of politiek garen bij spinnen door die onzin te propageren, gok ik zo.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209542484
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup, ik vermoed veelal typische slachtoffers van de Russische propaganda-kanalen. Zullen er weinig tussenzitten die er daadwerkelijk zelf financieel of politiek garen bij spinnen door die onzin te propageren, gok ik zo.
En, als ik zo vrij mag zijn, behalve slachtoffers, ook kortzichtige en ronduit onverstandige mensen. Jammer dat deze groep ook die dommigheid van de kwaadaardige Russische propaganda weer verder rondpompt op forums en comments online.
pi_209542488
Goh, wat vreemd dat je niet iedere explosie meekrijgt in een stad met 3 zoveel inwoners als Amsterdam op een vier keer groter oppervlak.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 12:42:11 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209542509
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:58 schreef Gehrman het volgende:
Er wordt ook nog steeds op een boek gewacht dat vorige maand al uitgeleverd zou worden... _O-

quote:
on 3/26/23

Publicatie-/leveringsschema:

1e week mei - Druk speciale editie
22 mei - Uitlevering special editie
1e week aug - Start druk reguliere editie
28 aug - Reguliere editie via Centraal Boekhuis
8 sept - Boekpresentatie & uitreiking 1e exemplaar
11 sept - Start verkoop boekwinkels

Donateurs ontvangen maandag 27 maart een mail aangaande leveringsadres en eventueel gewenste persoonlijke tekst op het voorblad.
Het meest trieste is nog wel dat goedwillende Nederlanders geld doneren en denken dat het geld ten goede komt aan de Afghanen... Guido de Bunkerman steekt dat gewoon in zijn eigen zak.

Ondertussen heeft die oplichter al dik 15.000 euro opgehaald aan donaties.
pi_209542533
twitter
  zaterdag 17 juni 2023 @ 12:45:49 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209542535
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:39 schreef Aether het volgende:
Goh, wat vreemd dat je niet iedere explosie meekrijgt in een stad met 3 zoveel inwoners als Amsterdam op een vier keer groter oppervlak.
Ow, dat kreeg die mee hoor. Buitenlandse journalisten die in de buurt waren hebben bevestigd dat de luchtalarmen afgingen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209542537
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 09:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is guido jouw standaard?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 12:47:06 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209542571
Had zo een quote uit 1984 kunnen zijn.
twitter
pi_209542628
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zeker niet. _O-
Dan snap ik de nood om Julian met hem te vergelijken niet zo.
Julian heeft ook genoeg onzin geroepen, maar wordt wel nog steeds constant erbij gehaald. Al heb ik bij hem meer het idee dat het een soort doemdenken is dan oprecht verkeerde info
Maar die tweet waarin hij zegt ik hoor dingen en waarbij zelfs de bekende pro Russische kanalen er niks over melden, is wel vrij vreemd
pi_209542649
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja van die types die in Poetin een dappere verdediger van de masculiene mannelijkheid zien enzo.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:07:08 #143
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209542692
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja van die types die in Poetin een dappere verdediger van de masculiene mannelijkheid zien enzo.
Omdat je als mannelijke wap niet mans genoeg bent om je mannetje te staan in het leven vestig je maar al je hoop op een Russische dwerg op hakkenschoenen. Ofzo... 8)7
pi_209542738
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 01:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Vreemd om je conclusies te trekken door te doen alsof Oekraine of Rusland hetzelfde is als Nederland.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:17:11 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209542755
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:48 schreef ipa84 het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar heb ik er 1tje gemist?
Ok.. wat voor verhaal zit hier achter?
pi_209542764
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dat kreeg die mee hoor. Buitenlandse journalisten die in de buurt waren hebben bevestigd dat de luchtalarmen afgingen.
Buitenlandse journalisten die gekozen zijn om daar te rapporteren, als je dit soort dingen zou rapporteren zoals de afrikanen zeggen ben je persona non grata. Dan ben je een pro-Rus. Wordt je direct uit Oekraine gezet en je "journalistiek" carriere is over

Daarom hoor ook jij maar 1 kant van het verhaal, als de afrikanen dan wat anders zeggen is het gelijk fake news?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 13:19:22 #148
3928 Ulx
pi_209542767
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 00:26 schreef zalkc het volgende:
We zijn lekker aan het inkopen de laatste tijd.
Allemaal dankzij Trump. Trump wilde tenslotte dat landen in Europa meer aan defensie zouden uitgeven. Ik vraag me ook af of de oorlog -zijn vriendje Poetin startte die tenslotte- zijn plan was om dat voor elkaar te krijgen.

Ik zal dat eens in BNW vragen, daar weten ze dat wel.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:19:43 #149
pi_209542770
quote:

[..]
Now it's personal!

pi_209542774
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Allemaal dankzij Trump. Trump wilde tenslotte dat landen in Europa meer aan defensie zouden uitgeven. Ik vraag me ook af of de oorlog -zijn vriendje Poetin startte die tenslotte- zijn plan was om dat voor elkaar te krijgen.

Ik zal dat eens in BNW vragen, daar weten ze dat wel.
Orangemanbad still bad
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:23:28 #151
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209542799
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:10 schreef TLC het volgende:

[..]
De dag dat putin op het schavot staat hoop ik dat Zelensky de hendel mag overhalen om vladje te laten bungelen.
Ik zie een Poetin liever in den Haag!
pi_209542812
twitter
pi_209542820
De combinatie van het conflict in Oekrane en het besef dat er ook een rele kans is dat de VS een meer isolationistische koers gaat voeren is wel de katalysator voor de oplevende interesse in defensie-uitgaven in Europa natuurlijk.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:28:42 #154
pi_209542840
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:25 schreef Monolith het volgende:
De combinatie van het conflict in Oekrane en het besef dat er ook een rele kans is dat de VS een meer isolationistische koers gaat voeren is wel de katalysator voor de oplevende interesse in defensie-uitgaven in Europa natuurlijk.
Dan heeft Trump toch nog iets goed gedaan. :D
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:29:31 #155
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209542850
quote:

[..]
Nucleaire oorlog is niet alleen catastrofaal voor de mensen, alle dieren, het oerwoud zal allemaal sterven.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 13:33:30 #156
3928 Ulx
pi_209542883
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:10 schreef VEM2012 het volgende:
Interessant artikel in Nederlands Dagblad:

https://www.nd.nl/nieuws/(...)aapt-door-wapenfabr#

Overigens niets nieuws, op veel beleidsterreinen zitten mensen met belangen in de adviesorganen (zoals de farmaceutische industrie cs ttv Corona). Maar het wordt wel tijd dat we die belangenverstrengeling gaan aanpakken.
Ja, ik zou ook liever zien dat advies over medicijnen wordt gegeven door de vereniging van tegelzetters.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:37:29 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209542920
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:29 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Nucleaire oorlog is niet alleen catastrofaal voor de mensen, alle dieren, het oerwoud zal allemaal sterven.
een beperkte nucleaire oorlog bestaat niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:38:43 #158
pi_209542934
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:29 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Je hoeft niet pers alle bommen te gooien. Een kleine nucleaire herfst moet ook mogelijk zijn.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 13:40:49 #159
3928 Ulx
pi_209542948
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De enige nucleaire oorlog die ooit gevoerd is stopte snel.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:41:14 #160
pi_209542950
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Gewoon slechts 25% van het arsenaal inzetten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 13:42:24 #161
3928 Ulx
pi_209542958
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Orangemanbad still bad
Huh? Ben je ineens tegen Trump?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:43:34 #162
pi_209542967
quote:
quote:
Russia’s forces are suffering a shortage of tanks, the country’s defence minister has admitted, as Ukraine’s offensive in the south and east continued to push back the frontline with the help of western hardware.

Sergei Shoigu, on a visit to a military factory in western Siberia, said that production of armoured vehicles needed to be increased as Kyiv talked up the heavy losses being inflicted on the occupying enemy.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:48:04 #163
323876 michaelmoore
pi_209542989
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
De enige nucleaire oorlog die ooit gevoerd is stopte snel.
maar na drie dagen liepen er weer mensen , dat was geen nucleaire oorlog

dat was een eerste bom , speelgoed vergeleken met intercontinentale raketten met multiple war heads, die oorlog kan niet gevoerd worden , al denkt Kim Il Un van wel

Dan gaat Poetin op zeker dood en jij ook

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209543025
Weer een move van de Oekraeners op de plek waar ze geambushed werden laatst

twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 14:15:49 #165
3928 Ulx
pi_209543159
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:48 schreef michaelmoore het volgende:

dat was geen nucleaire oorlog

Het gooien van twee atoombommen en dreigen met meer maakt van een conventionele oorlog geen nucleaire oorlog?
pi_209543188
quote:

[..]
Orangemanbad still bad
Orangeman is vooral een niet bijster intelligente, hoogbejaarde kleuter. Niet echt iemand die je een wereldmacht wil laten leiden.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:24:41 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209543199
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:18 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Buitenlandse journalisten die gekozen zijn om daar te rapporteren, als je dit soort dingen zou rapporteren zoals de afrikanen zeggen ben je persona non grata. Dan ben je een pro-Rus. Wordt je direct uit Oekraine gezet en je "journalistiek" carriere is over

Daarom hoor ook jij maar 1 kant van het verhaal, als de afrikanen dan wat anders zeggen is het gelijk fake news?
Hey, wat leuk! Nog een wappie dient zich aan!

Maar in het politieke subforum hebben ze zo'n overzicht, welke media doorgaans betrouwbaar zijn. En daar staan zowel reuters als AP zeer hoog aangeschreven.

Maar ik merk het, het is "allemaal een complot!!!!!!1111EINZ!"

Wappie :W
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:25:52 #168
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209543204
quote:

[..]
Orangemanbad still bad
Je hebt het over die crimineel, die nu vervolgt wordt?
&lt;signature here&gt;.
pi_209543208
quote:
. Yep. En ik denk dat VS niet perse isolationistisch wordt, maar vooral bakens gaat verzetten naar Azi. Europa zal Europese problemen zelf moeten oplossen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 14:30:27 #170
3928 Ulx
pi_209543235
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:21 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Orangeman is vooral een niet bijster intelligente, hoogbejaarde kleuter. Niet echt iemand die je een wereldmacht wil laten leiden.
Welnee,

• Trump is vriendjes met Poetin.
• Trump begrijpt dat Rusland Oekraine binnen is gevallen.
• Trump wil dat Europa maar aan defensie uitgeeft, en door de oorlog doet Europa dat.
• Trump is een 45327825254D schaakspeler.

Of klopt hier iets niet, @epicbeardman?
pi_209543254
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:27 schreef skrn het volgende:

[..]
. Yep. En ik denk dat VS niet perse isolationistisch wordt, maar vooral bakens gaat verzetten naar Azi. Europa zal Europese problemen zelf moeten oplossen.
De Amerikanen hebben ons, Europeanen, al twee keer moeten redden uit de ellende van een door ons zelf gestarte wereldoorlog. Ze hebben groot gelijk wanneer ze van mening zijn dat we onze eigen boontjes dienen te doppen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 14:38:49 #172
3928 Ulx
pi_209543279
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Amerikanen hebben ons, Europeanen, al twee keer moeten redden uit de ellende van een door ons zelf gestarte wereldoorlog. Ze hebben groot gelijk wanneer ze van mening zijn dat we onze eigen boontjes dienen te doppen.
Tijdens WO1 besloten ze zelf mee te gaan doen nadat Duitsland zei elk schip op de Atlantische oceaan tot zinken te brengen. Bij de Tweede werden ze betrokken nadat Japan ze aanviel en Duitsland en Itali vervolgens aan de VS de oorlog verklaarden.

Hoezo moesten ze Europa komen helpen? Hadden ze niet moeten reageren op die acties van Duitsland?
pi_209543288
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 14:43:03 #174
3928 Ulx
pi_209543294
quote:
Dan moeten we er maar heel veel leveren.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:45:03 #175
323876 michaelmoore
pi_209543312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het gooien van twee atoombommen en dreigen met meer maakt van een conventionele oorlog geen nucleaire oorlog?
Nee , Japan had geen antwoord
pi_209543315
Ik kom in verschillende soorten fabrieken, en die productielijn die Shoigu bezocht is nep.

Potemkin fabriek

Geen kabels aan de muur en grond, veel te schoon, geen lassers, geen machines om zware onderdelen te tillen, brandschone mannen zitten arbeid te faken (het meeste werk zit in een voertuig, niet er bovenop). En duwen ze die rupsvoertuigen met de hand vooruit?

En wat een ouwe zooi daarbuiten. Het mag dan functioneren, maar niet als propaganda middel.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:46:09 #177
323876 michaelmoore
pi_209543325
quote:

[..]
en dat kan goed
pi_209543326
Suchomimus heeft een interessante video gemaakt over de russische heli's:

zaterdag 17 juni 2023 @ 14:46:46 #179
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209543329
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:47:49 #180
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209543338
quote:
Ze hebben groot gelijk wanneer ze van mening zijn dat we onze eigen boontjes dienen te doppen.
Dat willen ze zelf niet.

Wereld-politie agentje is niet iets wat alleen maar nadelen heeft. Levert ook gratis geld op.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 14:48:22 #181
3928 Ulx
pi_209543344
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee , Japan had geen antwoord
Dus als Rusland een *O* gooit op Kyiv of Oekraense troepen, is het geen nucleaire oorlog?
pi_209543351
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welnee,

• Trump is vriendjes met Poetin.
• Trump begrijpt dat Rusland Oekraine binnen is gevallen.
• Trump wil dat Europa maar aan defensie uitgeeft, en door de oorlog doet Europa dat.
• Trump is een 45327825254D schaakspeler.

Of klopt hier iets niet, @:epicbeardman?
+ Obama's beleid maakte die afspraken in de Navo.
+ Trump's buitenlandsbeleid heeft puur in het voordeel van Rusland gewerkt;
- Terug trekken syrie, gaf rusland meer macht in de regio
- terug trekken iran deal, dreef iran dichter bij Rusland en wederom kreeg rusland een sterker hand in het midden van jhet continent.
- Het opdrijven van navo verbonden heeft amerika zwakker gemaakt internationaal en dus geen voordelen voor amerika, maar wel voordelen rusland
- ontzeggen van goede wapenleveringen aan oekraine, juist toezeggen aan rusland. Zie resultaat nu wat Trumps vertragingen voor voordelenn hebben gehad. Als de havik lijn hadden gevolgd met oekraine, hadpoetin gewoon in zijn hok blijven zitten.

etc
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:50:50 #183
323876 michaelmoore
pi_209543366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus als Rusland een *O* gooit op Kyiv of Oekraense troepen, is het geen nucleaire oorlog?
jawel, de USA heeft gedreigd dat er dan zware vergelding komt en vernietiging van de russische strijdkrachten en dan is het een navo oorlog en dan komen er wel kernraketten dus
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 14:57:27 #184
3928 Ulx
pi_209543427
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jawel, de USA heeft gedreigd dat er dan zware vergelding komt en vernietiging van de russische strijdkrachten en dan is het een navo oorlog en dan komen er wel kernraketten dus
Maar tussen het gooien van *O* en het pak slaag dat Rusland krijgt zal tijd zitten (dagen, weken misschien) . Kan men het conflict in die tijd tot nucleaire oorlog bestempelen?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:58:51 #185
323876 michaelmoore
pi_209543438
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar tussen het gooien van *O* en het pak slaag dat Rusland krijgt zal tijd zitten (dagen, weken misschien) . Kan men het conflict in die tijd tot nucleaire oorlog bestempelen?
wat jij wil maar dat gaat Poetin niet wagen

hij is niet gek
pi_209543454
quote:
Het is eigenlijk ook wel bijzonder hoe snel o.a. de artillerie munitie er doorheen gaat.

En nu is het relatief makkelijk waarbij er legio landen zijn die (al dan niet via via) munitie leveren die het zelf niet nodig hebben.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 15:02:05 #187
3928 Ulx
pi_209543470
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat jij wil maar dat gaat Poetin niet wagen

hij is niet gek
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maakt het gooien van een *O* een oorlog tot een nucleaire oorlog?
pi_209543521
quote:

[..]
Nope, ze zijn ons niet komen redden, ze zijn hun eigen belangen komen verdedigen.
- President Wilson was helemaal niet van plan zich in WO1 te mengen maar idd, de onbeperkte duikbotenoorlog (met o.a. de Lusitania waar veel Amerikanen verdronken) en dreigementen dat Duitsland er aan dacht via Mexico een inval te gaan wagen trokken hem over de streep. Laatste was misschien eerder luchtfietserij maar toch.
- In WO2 wilde men zich net zo gedragen als in Oekraine, proxywar met lend-lease van goederen en materieel aan Engeland. Er was zelfs behoorlijk veel sympathie voor de Nazi regering Stateside en veel anti joods sentiment. Na Pearl Harbor ging men zich er wel tegenaan bemoeien in Azi, en omdat Nazi Duitsland Japans bondgenoot was, werd daar ook de oorlog verklaard.

Trump heeft hetzelfde geprobeerd als Wilson, noemde het America first maar de gevolgen heeft hij niet kunnen overzien en niet willen overzien. Tien tegen een dat als hij wel de verkiezingen gewonnen had we inmiddels de ondergang van een dapper land hadden zitten bewenen, behalve dan Trump die vrolijk met Putler, Kim Jong de Oen en Xi Xo Tjongtjing weetikweel eregast op de overwinningsparade was geweest.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_209543646
twitter
  zaterdag 17 juni 2023 @ 15:40:41 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209543661
twitter

De F16 vliegtuigen kunnen op de post
pi_209543690
-Rabia Al-Basri
pi_209543793
6 min lange video
quote:
Twee weken Oekraens tegenoffensief: dit is wat we nu weten

Langs het 1000 kilometer lange front vallen de Oekraners Russische verdedigingslinies aan. "Dit hebben we de laatste tientallen jaren alleen in Irak gezien", zegt defensiedeskundige Mart de Kruif.
https://nos.nl/collectie/(...)t-is-wat-we-nu-weten

Bij de NOS gebruiken ze ook iets meer videobeelden zie ik nu. Vandaag ook al beelden in hun blog van het Russische voertuig dat munitie vervoerde en werd opgeblazen. Bij een oorlog met zoveel beeldmateriaal hield de NOS het eerst steeds bij tekst en wat foto's had ik het idee. Wat ze laten zien zijn wel tamme beelden. Krijgt het publiek dat niks anders ziet alsnog het idee dat in een weiland zitten en wat pief paf doen het is.
pi_209543808
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 15:10 schreef Sabata het volgende:

[..]
Nope, ze zijn ons niet komen redden, ze zijn hun eigen belangen komen verdedigen.
- President Wilson was helemaal niet van plan zich in WO1 te mengen maar idd, de onbeperkte duikbotenoorlog (met o.a. de Lusitania waar veel Amerikanen verdronken) en dreigementen dat Duitsland er aan dacht via Mexico een inval te gaan wagen trokken hem over de streep. Laatste was misschien eerder luchtfietserij maar toch.
- In WO2 wilde men zich net zo gedragen als in Oekraine, proxywar met lend-lease van goederen en materieel aan Engeland. Er was zelfs behoorlijk veel sympathie voor de Nazi regering Stateside en veel anti joods sentiment. Na Pearl Harbor ging men zich er wel tegenaan bemoeien in Azi, en omdat Nazi Duitsland Japans bondgenoot was, werd daar ook de oorlog verklaard.

Trump heeft hetzelfde geprobeerd als Wilson, noemde het America first maar de gevolgen heeft hij niet kunnen overzien en niet willen overzien. Tien tegen een dat als hij wel de verkiezingen gewonnen had we inmiddels de ondergang van een dapper land hadden zitten bewenen, behalve dan Trump die vrolijk met Putler, Kim Jong de Oen en Xi Xo Tjongtjing weetikweel eregast op de overwinningsparade was geweest.
dit is gewoon keihard gelogen excuus, je bedoelt op staat niveau, zal best een paar achterlijke tussen zitten dat klopt. ik dacht dat je federaal bedoelt. M.i. opvallend er is veel anti amerika gezwets laatste half jaar, heel vaak uit de neutrale, laat rusland zijn ding doen hoek.

Tuurlijk zullen er nazi's zijn geweest, maar antioorlog protesten waren heel klein en verguist. Er is vanaf het begin steun geweest voor de liberale wereldorde, sancties gelijk vanaf 1939, etc. Maar VS kwam uit de great depressie, en Informatie ging lang niet zo snel als toen over de wereld, als nu.

Doen alsof de VS alleen iets voor hun zelf deden ( terwijl 60% van het land afgelopen 40 jaar uit europa was geemigreerd), dus de verbondenheid met het europese continent was veel hechter dan toen, familie banden waren ook veel hechter. Alle films, discussies in het Huis, etc ging over een groter geheel, ed mensheid 'universel'.Het goede doen, Deugen. De oprichting van de VN etc allemaal onderdeel van een meer eerlijkere wereld. De autocratische schreeuwers om een meer multipolaire wereld, is als een pedofiele oproepkracht in een kinderdag verblijf die roept dat al die controles voor de veiligheid van de zelfstandigheid van het beroep beperkt en het niet alleen mogen zijn met de kinderen, hierdoor kinderen misschien minder vrij zijn hun zorgen te delen met de kinderopvangmedewerkers. Iedereen zal het er mee eens kunnen zijn, zolang men niet weet hij een pedofiel is.

Je moet het zien als de verhouding voor de steun van rusland nu in Nederland. Ik zie geen russische vlaggen, wel heel veel oekraine. Maar als ik twitter moet geloven wordt rusland gesteund door de zwijgende meerderheid.
pi_209543849
twitter
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:07:27 #195
323876 michaelmoore
pi_209543852
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 15:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maakt het gooien van een *O* een oorlog tot een nucleaire oorlog?
als er twee partijen zijn wel
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:09:51 #196
323876 michaelmoore
pi_209543867
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je hoeft niet pers alle bommen te gooien. Een kleine nucleaire herfst moet ook mogelijk zijn.
met intercontinentale multiple warheads raketten ?/

Dan is een antwoord raket genoeg om de aarde voor een decennium in aarde donker te veranderen
dan is gelijk de opwarming van de aarde afgelopen
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:11:27 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209543874
quote:

[..]
Ik weet niet, het gooien van cheerleaders maakt soldaten misschien gewoon geiler?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209543881
twitter
pi_209543901
Zelfs daar zijn ze bang en willen niet te dicht bij het heetste van de strijd

twitter
pi_209543981
twitter

Het volk krijgt..... wtf!
pi_209543984
twitter

Gaat wel lekker met die afrikanen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:26:56 #202
pi_209543989
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met intercontinentale multiple warheads raketten ?/

Dan is een antwoord raket genoeg om de aarde voor een decennium in aarde donker te veranderen
dan is gelijk de opwarming van de aarde afgelopen
1 raket doet dat echt niet.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:27:52 #203
pi_209543997
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:25 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O-
pi_209544014
quote:
[ twitter ]
Wel aandoenlijk dat ze serieus genomen proberen te worden.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:31:16 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209544017
quote:
[ twitter ]
_O-
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:32:59 #206
323876 michaelmoore
pi_209544028
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
1 raket doet dat echt niet.
Each missile can carry up to 14 warheads.

https://en.wikipedia.org/wiki/Intercontinental_ballistic_missile
+
op ieder grote stad in de USA een warhead

ieder 8 maal de kracht van hirosjima , nou dan zijn we wel een beetje stil van
er is nog mogelijkheid om een respons af te geven

Met de mogelijkheid dat NK ook mee gaat doen

quote:
The two nuclear weapons dropped on Hiroshima and Nagasaki, had an explosive yield of the equivalent of about 15 kilotons of dynamite and 20 kilotons of dynamite respectively. In modern nuclear arsenals, those devastating weapons are considered “low-yield.” Many of the modern nuclear weapons in Russian and U.S. nuclear weapons are thermonuclear weapons and have explosive yields of the equivalent at least 100 kilotons of dynamite - and some are much higher. One 100-kiloton nuclear weapon dropped on New York City
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:34:35 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209544044
https://www.reddit.com/r/(...)15_june_2023_russia/
Russia admits British-supplied Storm Shadow missiles are a nightmare for Putin's forces and harder to deal with than US HIMARS - It's fast enough, it flies at different speeds, at varying altitudes, changing modes, so it is not easy to shoot down
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:42:55 #208
pi_209544103
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:32 schreef michaelmoore het volgende:
Each missile can carry up to 14 warheads.
Je hebt 300 tot 2000 bommen nodig om de aarde/mensheid te vernietigen. 100 zouden grote schade aanrichten aan de wereldwijde beschaving.

Dan hebben we het over grote bommen.

https://science-atlas.com(...)o-destroy-the-earth/
quote:
[FAQ]
How many nukes would it take to make Earth uninhabitable?

The current global population is 7.8 billion which results in 23.4 billion tonnes of TNT or 23,400,000 kt. The average yield of a nuclear weapon is 500 kt which means you would need 46,800 nuclear weapons to kill everybody.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:48:09 #209
323876 michaelmoore
pi_209544169
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je hebt 300 tot 2000 bommen nodig om de aarde/mensheid te vernietigen. 100 zouden grote schade aanrichten aan de wereldwijde beschaving.

nou als het een half jaartje donker wordt dan zal het vechten verder wel met stokken gaan denk ik

ik noemde dat toch al geen beschaving meer
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:49:20 #210
pi_209544189
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou als het een half jaartje donker wordt dan zal het vechten verder wel met stokken gaan denk ik

ik noemde dat toch al geen beschaving meer
Precies, dus een beperkte nucleaire inzet is mogelijk zonder meteen de mensheid op te heffen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:50:18 #211
323876 michaelmoore
pi_209544202
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Precies, dus een beperkte nucleaire inzet is mogelijk zonder meteen de mensheid op te heffen.
maar kan jij nog pinnen en nog naar de aldi dan, of drinkwater , heeft jou baas je nog nodig dan
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:52:55 #212
pi_209544227
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar kan jij nog pinnen en nog naar de aldi dan, of drinkwater
Maak je maar geen zorgen om mij.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:54:53 #213
323876 michaelmoore
pi_209544237
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maak je maar geen zorgen om mij.
Maar jou uitkering komt ook niet meer he
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:56:49 #214
pi_209544258
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar jou uitkering komt ook niet meer he
Nou loop je gewoon te sippen. Neem je verlies als een man. Het enige dat mij interesseert is de werkelijkheid. Mijn of andermans meningen of voorkeuren zijn secundair.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 16:58:46 #215
3928 Ulx
pi_209544274
twitter
pi_209544283
quote:
[ twitter ]
Het is alleen de beveiliging, Ramaphosa is zelf inmiddels wel in Sint Petersburg geland. Maar goed, hij heeft dus een toestel met 120 beveiligers en bijbehorende wapens voor de kat z'n kut naar Polen laten vliegen, want in zowel Polen, Oekrane als Rusland zijn ze niet toegelaten :') _O- Zegt veel over wat voor een incapable corrupte idioot het is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2023 17:00:59 ]
pi_209544301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)15_june_2023_russia/
Russia admits British-supplied Storm Shadow missiles are a nightmare for Putin's forces and harder to deal with than US HIMARS - It's fast enough, it flies at different speeds, at varying altitudes, changing modes, so it is not easy to shoot down
Mooi spul.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:04:25 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209544319
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:13 schreef 3rr0r het volgende:
Zelfs daar zijn ze bang en willen niet te dicht bij het heetste van de strijd

[ twitter ]
Tip:
Baarden kan je ook "scalperen". :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:05:11 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209544325
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 15:59 schreef 3rr0r het volgende:
6 min lange video
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)t-is-wat-we-nu-weten

Bij de NOS gebruiken ze ook iets meer videobeelden zie ik nu. Vandaag ook al beelden in hun blog van het Russische voertuig dat munitie vervoerde en werd opgeblazen. Bij een oorlog met zoveel beeldmateriaal hield de NOS het eerst steeds bij tekst en wat foto's had ik het idee. Wat ze laten zien zijn wel tamme beelden. Krijgt het publiek dat niks anders ziet alsnog het idee dat in een weiland zitten en wat pief paf doen het is.
Tja dat is de huidige tijd.
Kon me nog herinneren de slag om Mogadishu 1993 dat ik als jong broekie werd blootgesteld aan beelden van een gesneuvelde Amerikaanse militair die achter een pickup truck door de straten van Mogadishu werd gesleept.
Ik heb geen idee wat er nu in nieuws meer kijk het amper.
pi_209544349
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als de NAVO daarna afgeschrokken is. Of Rusland zelf. Het is de vraag of het dan niet helemaal escaleert. Genoeg simulaties die dat uitwijzen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:10:24 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209544364
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat een verzameling rommel. Zit geen n vitamientje bij.
pi_209544369
quote:
[ twitter ]
Kijken of Poetin wel in ZA mag landen in augustus.
pi_209544375
Deze mensen zaten te applaudiseren nadat Poetin het westen waarschuwde. Wie zijn dat nu eigenlijk, vraag ik me af... Is er ook een Arabisch land die zulk fan is van Poetin? En ik zie een halve Chinees.
Allemaal gezamelijk tegen de NAVO blijkbaar.

zaterdag 17 juni 2023 @ 17:13:53 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209544387
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:59 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het is alleen de beveiliging, Ramaphosa is zelf inmiddels wel in Sint Petersburg geland. Maar goed, hij heeft dus een toestel met 120 beveiligers en bijbehorende wapens voor de kat z'n kut naar Polen laten vliegen, want in zowel Polen, Oekrane als Rusland zijn ze niet toegelaten :') _O- Zegt veel over wat voor een incapable corrupte idioot het is.
Meer geld onder zijn bedsofa dan ik krokodillen. :(

quote:
...a sum reported to be between $500,000 (410,000) and $5m in cash almost three years ago.
The funds, which Ramaphosa said were the proceeds from the sale of cattle, were allegedly hidden in a sofa when they were taken.
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other

[ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 17-06-2023 17:22:27 ]
pi_209544418
Verkoopt Heineken nog steeds haar product in Rusland?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 17:17:52 #226
3928 Ulx
pi_209544423
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ik bleek het bedrijf al te boycotten om die reden. Af en toe een milka reep, maar dat was het wel. Nou ja, die zal ik ook niet missen.
pi_209544441
twitter

twitter
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:22:01 #228
pi_209544451
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als de NAVO daarna afgeschrokken is. Of Rusland zelf. Het is de vraag of het dan niet helemaal escaleert. Genoeg simulaties die dat uitwijzen.
Dat verandert niets aan mijn punt.
pi_209544452
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
'Planters' zijn nootjes in blik, die zijn als je de ongezouten variant neemt nog wel gezond (8>
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 17:22:47 #230
3928 Ulx
pi_209544454
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:17 schreef Oostblokkert het volgende:
https://nieuws.heinekenne(...)geving-over-rusland/
pi_209544480
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:17 schreef Oostblokkert het volgende:
Ze beweerden eerst te stoppen maar gingen gewoon door, toen in maart na extra druk zouden ze toch echt stoppen maar moesten ze nog een koper vinden voor hetgeen ze daar hebben. Nu wachten ze op goedkeuring door Rusland schijnt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nos.nl/artikel/24(...)volledig-uit-rusland

quote:
Heineken vindt koper voor Russische tak en wacht op toestemming

Heineken heeft een koper gevonden voor de Russische tak van het bedrijf. Wie die wil kopen en voor welke prijs maakt de bierbrouwer nog niet bekend.

Het bedrijf wacht op goedkeuring door de Russische autoriteiten. "Als we toestemming krijgen, zullen we meer details delen over de koper en de overeenkomst", meldt Heineken bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.
https://nos.nl/artikel/24(...)wacht-op-toestemming
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:35:36 #232
359329 Discombobulate
pi_209544518
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat verandert niets aan mijn punt.
Je punt is een beetje triviaal dan.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:42:21 #233
pi_209544562
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je punt is een beetje triviaal dan.
Het enige dat mij interesseert is de werkelijkheid. Mijn of andermans meningen of voorkeuren zijn secundair.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:46:37 #234
104963 ETA
European Travel Author
pi_209544595
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:27 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ze beweerden eerst te stoppen maar gingen gewoon door, toen in maart na extra druk zouden ze toch echt stoppen maar moesten ze nog een koper vinden voor hetgeen ze daar hebben. Nu wachten ze op goedkeuring door Rusland schijnt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lag veel complexer. Het stoppen was niet zo makkelijk omdat ze een volledige fabriek hadden staan. Men schreeuwt als snel: "doe je gewoon de deur dicht.". Dat kan, maar dan doneer je de volledige fabriek aan de Russische overheid. Dat was geen gekke gedachte aangezien de Russische overheid letterlijk heeft gezegd de fabriek te nationaliseren als men dat zou doen.

Dus beste uitweg was de fabriek aan de lokale partij te verkopen zodat het uit handen van de Russische overheid zou blijven. En dat bleek stuk lastiger te zijn dat gedacht. In de tussentijd zijn ze doorgegaan met Amstel verkopen om de fabriek draaiende te houden en opzettelijk faillissement te voorkomen, wat een reden is voor nationalisatie.

De externe druk in de media heeft in ieder geval openheid afgedwongen, maar de intentie om te verkopen was er al.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:56:03 #235
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209544670
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:46 schreef ETA het volgende:

[..]
Het lag veel complexer. Het stoppen was niet zo makkelijk omdat ze een volledige fabriek hadden staan. Men schreeuwt als snel: "doe je gewoon de deur dicht.". Dat kan, maar dan doneer je de volledige fabriek aan de Russische overheid. Dat was geen gekke gedachte aangezien de Russische overheid letterlijk heeft gezegd de fabriek te nationaliseren als men dat zou doen.

Dus beste uitweg was de fabriek aan de lokale partij te verkopen zodat het uit handen van de Russische overheid zou blijven. En dat bleek stuk lastiger te zijn dat gedacht. In de tussentijd zijn ze doorgegaan met Amstel verkopen om de fabriek draaiende te houden en opzettelijk faillissement te voorkomen, wat een reden is voor nationalisatie.

De externe druk in de media heeft in ieder geval openheid afgedwongen, maar de intentie om te verkopen was er al.
Lachwekkend. Werk je er soms ofzo?

Er zijn sowieso amper grote ondernemingen in dat land waar de overheid niet een deel van geroofd heeft. We noemen een hele succesvolle bank, een hele succesvolle supermarkt keten van rus bodem. Tot zo ver het ridicule argument; ja, maar anders krijgt de staat het. Nou en, al zouden ze dat.

We nemen 2 voorbeelden: het oprotten van McD's, en (veel minder in de schijnwerpers lopende) oprotten van 2 kogellager makers, een scandinavische, een amerikaanse. Die hebben of hun machines gewoon vernaggelt, of, en dat geld voor de McD's: fijn dat je de panden/middelen hebt, maar effectief heb je er niks aan, want ze hebben gewoon de knowhow niet om zo strak een vet-vreet-schuur te draaen.

Maar blijf deze onzin spuien, we zouden bijna gaan geloven dat dat arme heineken er heulemaal niks aan kan doen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:58:41 #236
359329 Discombobulate
pi_209544687
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het enige dat mij interesseert is de werkelijkheid. Mijn of andermans meningen of voorkeuren zijn secundair.
Dan spreek je jezelf tegen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:05:56 #237
pi_209544724
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan spreek je jezelf tegen.
Nou, bewijs dat maar dan. En kom dan niet aan met doctrines, dat zijn keuzes. Geen natuurwetten.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:08:28 #238
104963 ETA
European Travel Author
pi_209544739
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar een inhoudelijk weerwoord zat er niet in h?

Misschien moet je nog ff verder uit gaan leggen dat heineken er niks aan kan doen.

[ afbeelding ]
Wat jij zegt is dat je het niet uitmaakt of Putin een gratis fabriek krijgt. Ik vind dit niet ok. Jij wel. Ja, dan houd die discussie snel op,

En niet vergelijkbare voorbeelden aanhalen, kan ik ook weinig mee.

Punt wat je kan maken is dat het te lang duurt en weinig openheid is geweest, maar dat is een andere discussie.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:10:54 #239
152519 opgebaarde
pi_209544747
quote:

[..]

SPOILER
En ze kunnen geen antwoorden geven op de publicaties van Follow The Money die nu al meerdere keren hebben aangetoond dat Heineken graag liegt.

https://www.ftm.nl/artike(...)tins-oorlogseconomie

https://www.ftm.nl/artike(...)sland-kan-dat-zomaar
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:14:06 #240
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209544764
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:08 schreef ETA het volgende:
Wat jij zegt is dat je het niet uitmaakt of Putin een gratis fabriek krijgt. Ik vind dit niet ok.
Ow, en jij bent ineens heineken ofzo? Wat jij vind, is ineens normatief mbt hoe dat bedrijf eerst zit te liegen, om daarna schoorvoetend te erkennen dat ze er nog gewoon actief zijn?

quote:
En niet vergelijkbare voorbeelden aanhalen, kan ik ook weinig mee.
Tja, dat jij jezelf niet wenst te informeren mbt hoe het e.e.a. in vergelijkbare situaties verloopt, dat is jouw keuze.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:20:41 #241
54618 3rr0r
pi_209544807
1Vandaag heeft weer een item over Oekraine nu
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:24:41 #242
54618 3rr0r
pi_209544841
quote:

[..]

Het zal vast complexer liggen dan we hier vertellen maar er hebben genoeg journalisten naar gekeken en Heineken is voornamelijk bezorgd om de centjes, tot de laatste cent aan toe lijkt het. Daarbij voor het publiek probeert sociaal wenselijk over te komen maar ondertussen juist niet zo handelt maar puur kapitalistisch als bedrijf z'n eigen centen wil veiligstellen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:29:22 #243
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209544891
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Lachwekkend. Werk je er soms ofzo?
Zullen we hier maar gewoon een klinkend "Ja" op antwoorden?

Maar goed, at the end of the day rot je nu eenmaal niet op uit rus omdat dit een lucratieve beslising is.

Dus al dat geneuzel over: JA MAAR DE CENTUHHH! - is gewoon niet relevant.

En dan verdien je maximaal de wind van voren als je wel goede sier gaat maken met zeggen dat je het gaat doen, en het dan af laat weten.

Hou dan gewoon je mond dicht. Er zijn zat hufterige bedrijven die er zitten en zich niet terugtrekken. Maar het gros kan de verleiding om hun virtue te signalen gewoon netjes weerstaan, en houd dus de kaken stijf op elkaar.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:33:35 #244
360805 luxerobots
pi_209544931
quote:

[..]

De beste manier om die tak van het bedrijf niets waard te laten worden is door de fabriek te ontmantelen en de hele tent aan de Russische staat te geven.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:43:22 #245
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545016
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De beste manier om die tak van het bedrijf niets waard te laten worden is door de fabriek te ontmantelen en de hele tent aan de Russische staat te geven.
Elk verantwoordelijke persoon ter plekke die meehelpt aan het ontmantelen, dus opzettelijk failliet laten gaan van de fabriek, die is strafbaar. Dus je kan voorstellen dat het als hoofdkantoor lastig is iemand opdracht geven de wet te breken en dan de bak in gaat. De Russen hebben zich goed ingedekt.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:45:36 #246
500040 Hatseflats22
pi_209545034
Bedrijven als Heineken kopen en sluiten jaarlijks de ene na de andere fabriek.

Heineken is dus echt de NSBuckler van de eeuw, bah wat een vieze smaak krijg ik in mijn mond van dat bier.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:47:31 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209545057
https://www.reddit.com/r/(...)t_killed_in_russias/
The mother of a regular conscript, who was meant to receive military training but was sent to Russia’s Belgorod region where he was killed in shelling, has received a police report for “discrediting the Russian army” after an interview with Novaya Gazeta Europe, the woman told 72.ru, a local news portal in the Tyumen region.

Regular conscript Afanasy Podaev from the Tyumen region was killed in the Belgorod region where he was not originally meant to be stationed as part of his mandatory military training. On 29 May 2023, Novaya-Europe published an interview with his relatives: father Oleg Podaev, sister Yulia Podkhodova, and mother Alla Fatkhelislamova.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:48:30 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209545072
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het is niet realistisch dat je die hele fabriek daar weg kan halen.

Anderzijds hoef je daar ook niet moeilijk over te doen, hoe je bier brouwt is hardly top secret. Maar net als de McD's, zit het bij rus in QA.

Dus: je kan rustig de deur achter je dicht doen, rus is dan op z'n best een brouwerij van matig bier* rijker.

(* Dan doe ik net alsof heineken dat niet al is :') ).

Maar rus heeft al zat matig bier. Heus. Dus de mate waarin putin en z'n matties zin gaan hebben om nog een fabriek voor matig bier te spin-uppen, TBD.

Onderwijl produceert heineken wel (enigsinds) kwaliteit bier daar, draagt belasting af aan de schatkist, keert lonen uit, waar het kremlin z'n deel van krijgt, en waar putin dan weer kruisraketten van kan kopen om op kinderdag verblijven af te vuren.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:50:42 #249
110683 Steven184
pi_209545092
quote:

[..]

Tsja, een bedrijf als Shell wist wel ongeveer direct daar weg te gaan met eigen activiteiten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:51:24 #250
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545102
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En ze kunnen geen antwoorden geven op de publicaties van Follow The Money die nu al meerdere keren hebben aangetoond dat Heineken graag liegt.

https://www.ftm.nl/artike(...)tins-oorlogseconomie

https://www.ftm.nl/artike(...)sland-kan-dat-zomaar
Niet duidelijk hebben gecommuniceerd is iets anders dan liegen. Jij zal dit wel weer opvatten als opzettelijk misleiden, maar goed, dat is jouw keuze weer.

Je wil toch dat ze zo snel mogelijk stoppen? Beste manier is zo snel mogelijk van de fabriek af te komen zonder dat het in handen komt van de overheid. Dat je daarvoor de fabriek draaiende moet houden, is geen gekke gedachte.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:57:16 #251
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209545168
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:51 schreef ETA het volgende:
Beste manier is zo snel mogelijk van de fabriek af te komen zonder dat het in handen komt van de overheid.
Je maakt hier niet aannemelijk waarom dat een probleem is.

Anders dan natuurlijk "de centen" en dat jij persoonlijk dat "niet ok" vind.

Vereenzelvig ik me niet met dat bedrijf, dan zie ik geen problemen met dat heineken per maandag iedereen ontslaat, poort dicht, groot slot er op.

russen en alcoholisme zijn bijna synoniemen, ze hebben ongetwijfeld 100en zo niet 1000en fabrieken die (licht) alcoholische dranken maken.

Leg hier eens uit, wat vanuit algemeen perspectief het probleem is aan dat het regime een alcohol fabriek meer heeft?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:57:24 #252
164004 TargaFlorio
pi_209545170
quote:

[..]

SPOILER
Verkopen voor x-bedrag aan een bevriende Russische partner en na de oorlog terugkopen voor x-bedrag + 10%?
Of de verkoop net zo lang rekken tot de oorlog voorbij is?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:57:34 #253
108676 Aether
pi_209545172
  zaterdag 17 juni 2023 @ 18:58:36 #254
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545184
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar goed, at the end of the day rot je nu eenmaal niet op uit rus omdat dit een lucratieve beslising is.

Dus al dat geneuzel over: JA MAAR DE CENTUHHH! - is gewoon niet relevant.

En dan verdien je maximaal de wind van voren als je wel goede sier gaat maken met zeggen dat je het gaat doen, en het dan af laat weten.

Hou dan gewoon je mond dicht. Er zijn zat hufterige bedrijven die er zitten en zich niet terugtrekken. Maar het gros kan de verleiding om hun virtue te signalen gewoon netjes weerstaan, en houd dus de kaken stijf op elkaar.
Dat slaat dus nergens op. Dan kan ik net zo het argument maken dat jij voor de oorlog bent en een aanhanger bent van Putin omdat je graag veel geld wil doneren aan zijn oorlogskas.

Geneuzel om de centen is inderdaad niet relevant, maar als het gaat om de Russische overheid te sponsoren, dan wil je dat zo veel mogelijk voorkomen.

Er zijn hufterige bedrijven, maar je moet niet alles zomaar aannemen alles klakkeloos aannemen. Het is belangrijk dat je kritisch kijkt naar de informatie die je krijgt, ook al is het makkelijker en leuker om te denken dat het allemaal boeven zijn.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:02:38 #255
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545255
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vereenzelvig ik mezelf niet met dat bedrijf, dan zie ik geen problemen met dat heineken per maandag iedereen ontslaat, poort dicht, groot slot er op.

russen en alcoholisme zijn bijna synoniemen, ze hebben ongetwijfeld 100en zo niet 1000en fabrieken die (licht) alcoholische dranken maken.

Leg hier eens uit, wat vanuit algemeen perspectief het probleem is aan dat het regime een alcohol fabriek meer heeft?
Je geeft een fabriek aan Putin dat miljoenen oplevert, en dat zie je niet als een probleem? Jij vind het persoonlijk ok om de Russische oorlogskas te sponsoren? Dan houd de discussie echt op.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:03:31 #256
500040 Hatseflats22
pi_209545265
Heineken heeft zichzelf in de nesten gewerkt door centen te gaan verdienen in een dictatuur.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:03:38 #257
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545267
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:50 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Tsja, een bedrijf als Shell wist wel ongeveer direct daar weg te gaan met eigen activiteiten.
Hoe zijn zij er exact uitgestapt?
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:04:42 #258
360805 luxerobots
pi_209545271
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vereenzelvig ik me niet met dat bedrijf, dan zie ik geen problemen met dat heineken per maandag iedereen ontslaat, poort dicht, groot slot er op.

Leg hier eens uit, wat vanuit [b]algemeen perspectief het probleem is aan dat het regime een alcohol fabriek meer heeft?[/b]
Ik denk dat de Russische overheid, zonder steun van Heineken, in een mum van tijd de meerwaarde van het merk teniet doet. Ze staan daar in Rusland nu eenmaal niet bekend om hun goede management.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:07:51 #259
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209545311
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:02 schreef ETA het volgende:
Je geeft een fabriek aan Putin dat miljoenen oplevert, en dat zie je niet als een probleem?
quote:
Anderzijds hoef je daar ook niet moeilijk over te doen, hoe je bier brouwt is hardly top secret. Maar net als de McD's, zit het bij rus in QA.

Dus: je kan rustig de deur achter je dicht doen, rus is dan op z'n best een brouwerij van matig bier* rijker.

(* Dan doe ik net alsof heineken dat niet al is :') ).

Maar rus heeft al zat matig bier. Heus. Dus de mate waarin putin en z'n matties zin gaan hebben om nog een fabriek voor matig bier te spin-uppen, TBD.

Onderwijl produceert heineken wel (enigsinds) kwaliteit bier daar, draagt belasting af aan de schatkist, keert lonen uit, waar het kremlin z'n deel van krijgt, en waar putin dan weer kruisraketten van kan kopen om op kinderdag verblijven af te vuren.
Als een willekeurige bier brouwerij zomaar miljoenen ophaalt, snap ik niet waarom rus zelf het land niet volplempt met.

Nee, die fabrieken zijn niet bijzonder. Brouwerijen zijn technisch 13 in een dozijn. Heeft er iets mee te maken met dat bier maken al zo oud als de mensheid zelf is.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:09:51 #260
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209545335
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat de Russische overheid, zonder steun van Heineken, in een mum van tijd de meerwaarde van het merk teniet doet. Ze staan daar in Rusland nu eenmaal niet bekend om hun goede management.
Inderdaad. Zoals het met McD's is verlopen dus. Want ze hebben weliswaar al die panden met al die frituren overgenomen, maar blijkbaar gaat het toch om meer dan alleen de machines.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:12:21 #261
360805 luxerobots
pi_209545364
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Inderdaad. Zoals het met McD's is verlopen dus. Want ze hebben weliswaar al die panden met al die frituren overgenomen, maar blijkbaar gaat het toch om meer dan alleen de machines.
Ja, en dan is die overdracht nog eens netjes verlopen met de steun van MacDonald's. Als je de deuren gewoon dichtgooit en de computers met recepturen en procedures gewoon meeneemt. Komt er binnen no-time een heel ander product uit die brouwketels

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-06-2023 19:23:01 ]
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:14:01 #262
54618 3rr0r
pi_209545379
Nog een stuk uit het NOS artikel
quote:
Heineken Rusland heeft het afgelopen jaar nieuwe dranken op de markt gebracht. Naast varianten van Amstel ging het om frisdranken. Coca Cola en Pepsi waren van de Russische markt verdwenen, maar daarvoor kwamen dranken van Heineken Rusland in de plaats.

In een eerdere verklaring zei Heineken dat het ging om besluiten van lokale managers in Rusland, maar nu erkent het dat het hoofdkantoor toestemming heeft gegeven voor de introductie van internationale merken.
Sprongen gewoon in een gat in de markt dat Coca Cola en Pepsi achterlieten om zo geld te verdienen :D

https://nos.nl/artikel/24(...)iet-duidelijk-genoeg
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:15:17 #263
360805 luxerobots
pi_209545392
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:14 schreef 3rr0r het volgende:
Nog een stuk uit het NOS artikel
[..]
Sprongen gewoon in een gat in de markt dat Coca Cola en Pepsi achterlieten om zo geld te verdienen :D

https://nos.nl/artikel/24(...)iet-duidelijk-genoeg
IJverig zijn ze wel bij Heineken.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:15:28 #264
152519 opgebaarde
pi_209545394
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:51 schreef ETA het volgende:

[..]
Niet duidelijk hebben gecommuniceerd is iets anders dan liegen. Jij zal dit wel weer opvatten als opzettelijk misleiden, maar goed, dat is jouw keuze weer.

Je wil toch dat ze zo snel mogelijk stoppen? Beste manier is zo snel mogelijk van de fabriek af te komen zonder dat het in handen komt van de overheid. Dat je daarvoor de fabriek draaiende moet houden, is geen gekke gedachte.
Niet duidelijk gecommuniceerd?
Lees de verklaring, dit hebben ze zelf geschreven h en niet iemand anders.
https://www.theheinekenco(...)ion-to-leave-russia/

Heineken beweert ook dat de Russische activiteiten afgeschrevenen zijn (zoals in dat persbericht) en recent dat de winst in Rusland 2022 verdrievoudigd is, maar dat heineken er niks aan verdient. Als er toch al niks meer verdiend wordt (wat volgens mij ook al debunked was maar ik krijg dat nu niet gevonden) waarom dan wel per se die bedrijven nog in eigen handen houden? Dit is mijn invulling maar als al een paar keer blijkt dat de waarheid anders is, dan ga ik er nu ook vanuit dat deze keer de waarheid ook weer anders kan zijn
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:23:06 #265
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545518
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet duidelijk gecommuniceerd?
Lees de verklaring, dit hebben ze zelf geschreven h en niet iemand anders.
https://www.theheinekenco(...)ion-to-leave-russia/

Heineken beweert ook dat de Russische activiteiten afgeschrevenen zijn (zoals in dat persbericht) en recent dat de winst in Rusland 2022 verdrievoudigd is, maar dat heineken er niks aan verdient. Als er toch al niks meer verdiend wordt (wat volgens mij ook al debunked was maar ik krijg dat nu niet gevonden) waarom dan wel per se die bedrijven nog in eigen handen houden? Dit is mijn invulling maar als al een paar keer blijkt dat de waarheid anders is, dan ga ik er nu ook vanuit dat deze keer de waarheid ook weer anders kan zijn
Wat is er dan specifiek gelogen in die persbericht?

En over het verdienen aan Heineken Rusland, zij staan op zichzelf als entiteit, er gaat geen geld heen en komt geen geld van terug naar hoofdkantoor. Die lening is was afgesloten voor de aankondiging, maar het overmaken van het geld na de aankondiging, ja dat was wel slecht ja.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:27:46 #266
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545577
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een brouwerij is sterk geautomatiseerd, dus als eenmaal een fabriek staat en processen zijn opgezet, is het relatief eenvoudig een acceptabele kwaliteit te behouden. Bier brouwen is in feite niet heel complex.

Op lange termijn zal het wel minder worden omdat waarschijnlijk goede investeringen uitblijven.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:34:34 #267
103434 Delenlill
pi_209545676
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:47 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)t_killed_in_russias/
The mother of a regular conscript, who was meant to receive military training but was sent to Russia’s Belgorod region where he was killed in shelling, has received a police report for “discrediting the Russian army” after an interview with Novaya Gazeta Europe, the woman told 72.ru, a local news portal in the Tyumen region.

Regular conscript Afanasy Podaev from the Tyumen region was killed in the Belgorod region where he was not originally meant to be stationed as part of his mandatory military training. On 29 May 2023, Novaya-Europe published an interview with his relatives: father Oleg Podaev, sister Yulia Podkhodova, and mother Alla Fatkhelislamova.
Waarom link je altijd naar het reddit artikel. Terwijl je quote van het daadwerkelijke artikel. Kun je niet gewoon naar het daadwerkelijke artikel linken dan?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:50:02 #268
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545783
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Trouwens over deze opmerking. Je hebt het paar keer aangehaald, dus je vind het belangrijk. Wat wil je hiermee bereiken? Naast dat het beetje op doxxen begint te lijken, is het een enorm zwaktebod. Vooral de boodschapper aanvallen en niet de inhoud, dat is best sneu.

En dat ga jij zeggen:" maar ik geef argumenten hoor...". dat geeft des te meer aan dat je weet dat je geen goed argument hebt, en dat je tot dit soort praktijken blijkbaar moet wenden om "gelijk" te krijgen.

En het gaat je alleen maar om gelijk te krijgen. Alle info die ik heb gegeven, was die jou bekend? Ik denk het niet. In plaats van open te staan voor nieuwe inzichten, ga je vol de verdediging in. Als het je echt om de waarheid ging, dan vraag je juist door om alles goed te begrijpen. Als ik bij Heineken zou werken, zou ik mogelijk meer info kunnen hebben. Waarom vraag je dan bijvoorbeeld niet door wat er intern is gecommuniceerd of welke andere relevante info er is? Nee, het gaat je om gelijk krijgen, niet om erachter te komen hoe het echt zit.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:58:49 #269
189832 quirina
pi_209545869
Poetlul dreigt nu echt echt echt met nucleaire wapens.
Echt hoor. Echt!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:59:06 #270
104963 ETA
European Travel Author
pi_209545871
weer meer ontopic, nieuwe map van ISW. Hierop is mooi te zien waar de verdedigingslijnen liggen ten opzichte van de Oekrainse opmars

https://storymaps.arcgis.(...)448496de641cf64bd375
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:01:02 #271
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209545885
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:58 schreef quirina het volgende:
Echt hoor. Echt!
En heineken schijnt de raketten te leveren als ik t hier zo lees.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:04:01 #272
pi_209545907
quote:
Echt hoor. Echt!
Nou, dan moeten we misschien maar echt discussiren over een pre-emptive strike.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:24:26 #273
108676 Aether
pi_209546094
quote:
Echt hoor. Echt!
A nuke a day doesn’t keep nafo away
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:33:26 #274
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209546180
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:01 schreef marsan het volgende:

[..]
En heineken schijnt de raketten te leveren als ik t hier zo lees.
Heineken Rusland h, die staat los van het moederbedrijf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:46:39 #275
437635 Aloulu
pi_209546349
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:59 schreef ETA het volgende:
weer meer ontopic, nieuwe map van ISW. Hierop is mooi te zien waar de verdedigingslijnen liggen ten opzichte van de Oekrainse opmars

https://storymaps.arcgis.(...)448496de641cf64bd375
Klopt als we constateren dat de progressie die ik op die map zie van Oekrane echt enorm tegenvalt tot nu toe?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:54:44 #276
335449 BEFEM
pi_209546440
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Klopt als we constateren dat de progressie die ik op die map zie van Oekrane echt enorm tegenvalt tot nu toe?
Dat is moeilijk te zeggen omdat we de doelstellingen niet weten. Van de Russen wisten we het bij hun offensief, de donbass veroveren binnen een paar maanden en dat doen door gewoon vooruit te rennen.

Van Oekrane weten we nog niet welk gebied ze met dit offensief willen veroveren en ook niet wat hun tussendoel in de eerste paar weken is. Is het gebied veroveren, zijn het aanvallen achter de linies uitvoeren, is het de Russische artillerie uitlokken en die vernietigen en daarna pas aanvallen? Willen ze bijvoorbeeld Russische reserves uitlokken, en zo ja doen ze dat nu volgens plan of valt het allemaal tegen?

Koffiedik kijken :+
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:54:54 #277
360703 etuiedelapiel
pi_209546441
quote:

[..]
Nee die bestaan alleen in de films die je teveel gekeken hebt
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:55:03 #278
104963 ETA
European Travel Author
pi_209546442
quote:

[..]
Niet perse, meer dat de echte strijd nog moet beginnen en nog wel te vroeg is om echt te oordelen hoe het gaat. Waarschijnlijk heeft Oekraine de hoofdmacht nog niet ingezet en wacht daarmee tot de ze bij de diep ingegraven lijnen zijn.

En ook als je Kherson kijkt, dat er enkele Russische lijnen zijn weggevaagd door de overstroming. En dat stukken van het voormalige stuwmeer droog beginnen te vallen, en dat daar niet veel verdediging lijkt te zitten.
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 21:02:50 #279
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209546540
quote:

[..]
Ligt er aan wie je het vraagt. Hij die ervan uit ging dat Oekrane er met het westerse spul we even overheen zou walsen zal nu bedenkingen hebben.

Makkelijk gaat het niet. En misschien moet Oekrane wel tevreden zijn met minder, maar we weten natuurlijk niet wat zij minder vinden.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 21:07:12 #280
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209546607
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:55 schreef ETA het volgende:

[..]
Niet perse, meer dat de echte strijd nog moet beginnen en nog wel te vroeg is om echt te oordelen hoe het gaat. Waarschijnlijk heeft Oekraine de hoofdmacht nog niet ingezet en wacht daarmee tot de ze bij de diep ingegraven lijnen zijn.

En ook als je Kherson kijkt, dat er enkele Russische lijnen zijn weggevaagd door de overstroming. En dat stukken van het voormalige stuwmeer droog beginnen te vallen, en dat daar niet veel verdediging lijkt te zitten.
Hebben ze nog niet.
Het betreft constant kleine groepjes die het front af tasten naar een zwakke plek.

Het gebied wat ze ingenomen hadden konden ze niet veel verder uitbuiten omdat Rusland veel van de verdediging van het uit overstroomde gebied er heen heeft gestuurd.

Rusland weet ook wel dat dit het perfecte gebied is voor Oekrane om een heel groot gedeelte van het Russische leger in te kunnen sluiten.

Je merkt ook gewoon dat er ontzettend veel van strategie word gewisseld sinds de start van de oorlog.
Zowel aan Russische kant als die van Oekrane.
.
En Oekrane weet dat ze gewoon het enorme voordeel hebben dat ze veel van de westerse landen achter zich hebben en een aardige reserve en dus niet moedwillig duizenden mannen willen opofferen om een poging te wagen om door te breken als ze niet 100% zeker zijn dat het gaat lukken.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 21:47:34 #281
-1 #ANONIEM
pi_209547156
quote:
Echt hoor. Echt!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 21:56:39 #282
137596 TLC
pi_209547310
Het is wachten tot er een Marinus van der Lubbe 2.0 komt die het Kremlin plat brandt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 22:00:58 #283
3928 Ulx
pi_209547392
quote:

[..]
Ik weet niet je verwachtingen zijn. Volgens mij zet Oekrane relatief weinig in, en proberen ze de Russische troepen naar bepaalde locaties te trekken. Het Russische leger kan het zich bijvoorbeeld niet verloven Bakhmoet te verliezen. Dan gaan Russen (op straat en in het leger) zich wel afvragen waarom daar zoveel van hun soldaten moesten sterven.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:02:20 #284
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209547421
quote:

[..]
Ja
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:11:19 #285
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_209547608
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
Het is wachten tot er een Marinus van der Lubbe 2.0 komt die het Kremlin plat brandt.
Maar dat was een communist, net als Putin. Waarom zou hij? 😁
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 22:12:33 #286
3928 Ulx
pi_209547637
Toch lijken de verdedigers -de Russen dus- zwaardere verliezen te lijden dan de aanvallers. Dus als je daarnaar kijkt gaat het offensief wel volgens plan.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:16:39 #287
-1 #ANONIEM
pi_209547721
twitter
  FOK!fotograaf zaterdag 17 juni 2023 @ 22:20:30 #288
364681 over_hedge
pi_209547788
quote:

[..]
Moeilijk antwoord op te geven. Want dat ligt maar net aan wat je verwachtingen zijn :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:28:38 #289
128271 Slayage
INFP
pi_209547942
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 22:16 schreef grrrrg het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat dit niet waar is :{
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:33:42 #290
189832 quirina
pi_209548034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 22:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat heb ik al eens eerder gelezen ja. Dat ze Oekraense soldaten castreren. Er is zelfs hier een filmpje van geweest (wel geblurred) Russen zijn niet vies van martelingen, vernederingen, verkrachtingen als ze dat als rechtvaardig zien.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:36:33 #291
500040 Hatseflats22
pi_209548097
Ik kan het artikel niet lezen, maar ik mag hopen dat castraties nog altijd excessen zijn toch?

Edit; hier is het artikel https://archive.is/2023.0(...)ee-aa7c-6e26d8c3ad9b

Excessen of niet, verschrikkelijk is het zeker

[ Bericht 62% gewijzigd door Hatseflats22 op 17-06-2023 22:48:00 ]
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:04:33 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209548714
Using nuclear war to save the world is like using a guillotine for a headache’: Russian experts respond to call for atomic strike
Published: 17 Jun 2023 | 20:54 GMT
A former Putin and Yeltsin aide’s call to use nuclear weapons to deter NATO has led to fierce debate

Bron: RT

Afgelopen week was er dus een stukje dat het niet eens zo'n gek idee was om een of meerdere nukes te gaan gebruiken.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:06:50 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209548762
quote:
[ twitter ]
Wtf.
En weer een voor de Geneva convention..

Rusland gebruikt dit gewoon serieus als checklist.

Is er nog iets behalve wmd's wat men nog niet heeft geflikt.

:(
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:11:13 #294
408813 trein2000
pi_209548843
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:06 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wtf.
En weer een voor de Geneva convention..

Rusland gebruikt dit gewoon serieus als checklist.

Is er nog iets behalve wmd's wat men nog niet heeft geflikt.

:(
Dit is toch wel een stevige aanwijzing in de richting van genocide...
zie email 27 oktober
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:15:21 #295
206731 Mortaxx
Doomer
pi_209548915
quote:
[ twitter ]
En nog steeds durft er hier volk te posten dat vind dat Rusland wel gelijk heeft
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:16:55 #296
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209548936
quote:

[..]
Dit is slechts een van de factoren die we mee moeten nemen.

Is dit putin z'n oorlog, of die van het rus volk....?

Heeft putin persoonlijk de opdracht gegeven tot, of heeft een of andere mindere laaf besloten dat dit wel een goed idee was...?

Een of andere laaf, die voort kwam uit het rus volk...
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:17:28 #297
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209548946
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is toch wel een stevige aanwijzing in de richting van genocide...
Was Busha dat niet al?
Of dag 1 gewone autos onder vuur nemen?
https://www.theguardian.c(...)hot-at-civilian-cars
Moorden plunderen burgers bombarderen en proberen te verzuipen!
De lijst is gewoon enorm lang met misdaden van het russische kamp uit!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:20:18 #298
412081 Anton91
pi_209548989
:') :') :')
twitter
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:34 #299
168110 zuchtje
pi_209549026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:20 schreef Anton91 het volgende:
:') :') :')
[ twitter ]
Prima, missie voltooid. Terug naar huis en vrede maken.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:25:30 #300
484669 Korenfok
pi_209549061
quote:

[..]
Het is een van de fasen van genocide. Ik gebruik deze site als referentie, maar er zijn er genoeg wie de 9 / 10 stadiums beschrijven;

1. CLASSIFICATIE: Alle culturen hebben categorien om mensen te onderscheiden in “wij en zij” op grond van etniciteit, ras, godsdienst of nationaliteit: Duitser en Jood, Hutu en Tutsi. Bipolaire samenlevingen die geen gemengde categorien kennen, zoals Rwanda en Burundi, hebben de grootste kans op genocide.

2. SYMBOLISATIE: Wij geven namen of andere symbolen aan de classificaties. Wij noemen mensen “Joden” of “Zigeuners”, of onderscheiden hen door kleuren of kleding; en passen de symbolen toe op leden van groepen. "Ukrop" zoals russen oekrainers noemen.

3. DISCRIMINATIE: Een dominante groep gebruikt wetten, gebruiken en politieke macht om de rechten van andere groepen te ontzeggen. [toev Zoals Russen nu doen met de oorlog, oekrainers het rehcht ontzeggen dat eigen keuzes te maken en koers te bepalen in de wereld. Eisen dat ze neutraal moeten zien. geen meerwaarde hebben als natie en als volk (we zijn eigenlijk allemaal russen, nadat we de boel gezuiverd hebben)]

4. DEHUMANIZATIE: De ene groep ontkent de menselijkheid van de andere groep. Leden ervan worden gelijkgesteld met dieren, ongedierte, insecten of ziekten. Dehumanisering overwint de normale menselijke weerzin tegen moord.

5. ORGANISATIE: Genocide wordt altijd georganiseerd, meestal door de staat, vaak met behulp van milities om de verantwoordelijkheid van de staat te kunnen ontkennen. [toev Er worden wel plannen gemaakt, zoals het de-oekrainiseren van veroverde gebieden, maar kijkend naar de massa graven bij Bachmoet moet in de toekomst blijken hoever dit gaat]

6. VOORBEREIDING: Er worden plannen gemaakt voor genocidale moordpartijen. Leiders van nationale of dadergroepen plannen de “Endlsung” voor de Joodse, Armeense, Tutsi- of andere doelgroepen “kwestie”. Zij gebruiken vaak eufemismen om hun bedoelingen te verhullen, zoals “etnische zuivering”, “zuivering” of “contraterrorisme”. [toev Denazificeren!!!!]
Zij indoctrineren de bevolking met angst voor de slachtoffergroep. Leiders beweren vaak dat “als wij hen niet doden, zij ons zullen doden”, waarbij zij genocide vermommen als zelfverdediging. [toev Oekraine zal rusland aanvallen met de navo, als wij dit niet doen].

7. PERSECUTIE: Slachtoffers worden gedentificeerd en afgezonderd op grond van hun etnische of religieuze identiteit. . De fundamentele mensenrechten van de slachtoffergroep worden systematisch geschonden door buitengerechtelijke executies, marteling en gedwongen verplaatsing.
Er worden programma’s uitgevoerd om voortplanting te voorkomen door gedwongen sterilisatie of abortussen. Kinderen worden onder dwang bij hun ouders weggehaald. [toev Uit deze fase zien wij veel elemeten terug in de oorlog, de kinderen die ontvoerd worden uit rusland, maar in Rusland gebruikt worden als huisslaven, verkrachtingen, castratie etc allemaal tekenen dat er een poging gedaan wordt tot genocide).

8. EXTERMINATIE begint, en gaat snel over in de massamoord die wettelijk “genocide” wordt genoemd. Voor de moordenaars is het “uitroeiing” omdat zij hun slachtoffers niet als volledig menselijk beschouwen. Wanneer het door de staat wordt gesteund, werken de strijdkrachten vaak samen met milities om het moorden uit te voeren.

9. Ontkenning is de laatste fase die de hele genocide duurt en er altijd op volgt. Het is een van de zekerste indicatoren van verdere genocidale moordpartijen. De daders van genocide graven de massagraven op, verbranden de lichamen, proberen het bewijsmateriaal te verdoezelen en de getuigen te intimideren. Zij ontkennen dat zij misdaden hebben begaan, en geven vaak de slachtoffers de schuld van wat er is gebeurd. [toev wat we dus zien bij Rusland in Bachmoet en andere dorpen en hun massa graven Zij blokkeren het onderzoek naar de misdaden en blijven regeren tot zij met geweld uit de macht worden verdreven, waarna zij in ballingschap vluchten.

als je de lijst bekijkt, is het heel schokkend, hoe dicht het bij een genocide zit, en denk dat het ook een (poging) tot genocide genoemd moet worden. Maar dit zou betekenen dat er ingegrepen moet worden, dus VN zal wel weer de andere kant op kijken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 juni 2023 @ 23:28:01 #301
3928 Ulx
pi_209549099
schluss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')