abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209533044
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209533089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:56 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Eh wtf?
En ondertussen maar zeiken dat ieder jaar een paar leernichten door onze grachten varen.

Beetje gay dit. :{w
pi_209533157
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. In Afrikaanse landen is er dagelijks wel een artikel over de situatie in Oekraïne en dan echt wel iets groter dan wat hier opgeschreven wordt over conflicten in die regio.

Daarnaast is de reden om in te grijpen of te helpen voor westerse landen vaak iets als "we kunnen niet afzijdig blijven want we zijn het moreel verplicht om in actie te komen voor de burgers van...", dat net zo goed kan slaan op de context van Afrikaanse landen maar ja, daar zit geen olie en daar kunnen we juist door de instabiliteit lekker verder met het leegtrekken van dat continent aan grondstoffen. Een stabiele regering in Congo zou marktconforme prijzen kunnen eisen, nu hebben de multinationals alleen de handen van de lokale warlord te spekken.
Een artikel in de media zegt niet zo veel over hoe geinteresseerd de man op straat is.
Afrikaans nieuws bijvoorbeeld kun je ook in de Nederlandse media wel dagelijks vinden.

Wat betreft ethiek is niemand natuurlijk perfect. Van alles en iedereen valt het nodige op aan te merken.
En over het algemeen is alles en iedereen opportunistisch (mits ze het zich kunnen veroorloven).
pi_209533232
Niemand in Afrika boeit het wat in Oekraïne gebeurd. Men zegt vooral “is jullie oorlog” (Oh Westen). Net zoals wij dat zeggen als ze elkaar in de Centraal Afrikaanse Republiek afslachten.
Heel menselijk.

Punt is dat deze Oekraïne-Russische oorlog van een heeeeeel andere orde is dan letterlijk elke oorlog in Afrika. Denk dat ik de redenen niet op hoef te noemen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:50:04 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209533276
Kan me herinneren dat er een oma die haar kleinkinderen wilde redden vorige maand dood ging in 'Russian police custody'.

Is er een ondergronds netwerk in Rusland die kan helpen? Dat je de gegevens doorspeelt en dat zij proberen het kind te redden?

https://www.reddit.com/r/(...)_rescuing_her_child/
'It was hell.' Mother speaks of rescuing her child from Russian captivity
To bring Vladyslav back to Ukraine, his mother underwent multiple interrogations by the Russian military and spent almost two days locked in a prison cell.
pi_209533360
quote:
BBC over Russische oorlogsdoden: van beroepsmilitairen naar gerekruteerde gevangenen

De Britse omroep BBC heeft van meer dan 25.000 in Oekraïne gesneuvelde Russische militairen de identiteit vastgesteld. Het project is bedoeld om betrouwbare informatie te krijgen over het aantal Russische slachtoffers. De autoriteiten in Rusland zijn van oudsher heel terughoudend met het melden van de eigen slachtoffers in gewapende conflicten. Zo is van de oorlogen in Afghanistan en Tsjetsjenië nog steeds niet duidelijk hoeveel Russen er zijn omgekomen. Daarom begon de BBC kort na de inval met onderzoek naar gesneuvelde Russen.

De Russen hebben eerder gezegd dat er in de strijd 6000 doden zijn gevallen. Britse inlichtingendiensten zeggen dat het er tussen 40- en 60.000 zijn. Oekraïne noemt een getal van 200.000, maar dat zijn niet alleen doden, maar ook gewonden.

Door de inventarisatie staat het nu vast dat het absolute minimumaantal Russische slachtoffers 25.000 is, zegt de BBC. Waar er in de eerste maanden vooral jonge beroepsmilitairen sneuvelden waren dat de laatste tijd opvallend veel wat oudere gedetineerden. Bekijk hier de special van de BBC.
NOS

quote:
Dodental aan Russische kant Kachovka-dam 'opgelopen tot 25'

Door de doorbraak van de Kachovka-dam zijn in het gebied dat door Rusland wordt gecontroleerd zeker 25 doden gevallen. Er worden nog 17 mensen vermist, zegt de waarnemend gouverneur van de regio. Eerder was er aan Russische kant sprake van 18 doden.

Oekraïne meldde eerder 10 doden en 40 vermisten.
NOS
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:12:25 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209533483
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ziet er uit als een betere verdediging dan Belgorod.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Redactie Frontpage vrijdag 16 juni 2023 @ 15:17:35 #8
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_209533529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:56 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Eh wtf?
It's fun to stay at the Y.M.C.A. *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_209533668
ATP GeoPolitics heeft voor de geïnteresseerden een map update gemaakt:

pi_209533708
twitter

De verschillende Leopard varianten die er zijn.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:35:56 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209533799
Zat net in een topic over thuis werken te grappen tegen Straatcommando mbt vanuit huis drones besturen en ik bedacht me dat dat natuurlijk wel mogelijk zou moeten zijn. Bijv vanuit een basis in Duitsland of Polen. Dat zou wel een directe betrokkenheid zijn bij de oorlog, dus ik denk niet dat dat gebeurt. Edit: je zou het alleen met Oekraïens gefabriceerde drones kunnen doen denk ik en daar hebben ze zelf wel genoeg mensen voor.

Toen dacht ik nog even verder en die patriot units hè, zouden die terwijl ze in Oekraïne staan nog gelinkt zijn met navo netwerken? Info ontvangen van awacs of een stel heel ervaren operators in Polen die een open verbinding hebben met de Oekraïners of misschien zelfs wel op afstand dat systeem besturen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209533930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:34 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
twitter
pi_209534031
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:17 schreef LTVDK het volgende:

[..]
It's fun to stay at the Y.M.C.A. *G*
Godverdomme. Nu zit het in m'n hoofd. Thanks, Obama.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 vrijdag 16 juni 2023 @ 15:58:08 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209534034
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:35 schreef nixxx het volgende:
Zat net in een topic over thuis werken te grappen tegen Straatcommando mbt vanuit huis drones besturen en ik bedacht me dat dat natuurlijk wel mogelijk zou moeten zijn. Bijv vanuit een basis in Duitsland of Polen. Dat zou wel een directe betrokkenheid zijn bij de oorlog, dus ik denk niet dat dat gebeurt. Edit: je zou het alleen met Oekraïens gefabriceerde drones kunnen doen denk ik en daar hebben ze zelf wel genoeg mensen voor.

Toen dacht ik nog even verder en die patriot units hè, zouden die terwijl ze in Oekraïne staan nog gelinkt zijn met navo netwerken? Info ontvangen van awacs of een stel heel ervaren operators in Polen die een open verbinding hebben met de Oekraïners of misschien zelfs wel op afstand dat systeem besturen?
Lijkt me stug. Ik denk ook niet dat een blip op een Poolse radar automatisch zichtbaar is op een systeem in Nederland. Het zal technisch misschien kunnen, maar vanuit politiek/diplomatiek oogpunt is dat tricky.
Doorgeven als er iets wordt gelanceerd zou me dan weer niet verbazen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:06:02 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209534128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Lijkt me stug. Ik denk ook niet dat een blip op een Poolse radar automatisch zichtbaar is op een systeem in Nederland. Het zal technisch misschien kunnen, maar vanuit politiek/diplomatiek oogpunt is dat tricky.
Doorgeven als er iets wordt gelanceerd zou me dan weer niet verbazen.
Onze expert @AchJa weet wel wat er mogelijk is, maar loose lips sink ships hè. We horen het misschien na de oorlog wel en dat is vroeg genoeg.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209534323
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:27 schreef oheng het volgende:
ATP GeoPolitics heeft voor de geïnteresseerden een map update gemaakt:

Thanks, fijn overzicht van wat er gebeurd is zonder dat je gebombardeerd wordt met propaganda.
pi_209534341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ziet er uit als een betere verdediging dan Belgorod.
Maar vluchtelingen uit Syrië, Afrika, Afghanistan, Iran die via tig veilige landen in Wit-Rusland zijn dan? De EU moet wel ingrijpen hoor want dit kan echt niet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:25:20 #18
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_209534348
twitter
pi_209534376
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:25 schreef fjs het volgende:
[ twitter ]
Tøp Gün?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:39:25 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209534510
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209534552
https://www.reuters.com/w(...)re-rferl-2023-06-15/

quote:
PRAGUE, June 15 (Reuters) - Russians living in Western countries should come under tighter scutiny from security services as Russia wages war in Ukraine, Czech President Petr Pavel told Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL).

"I believe that, as in the case of a number of world conflicts in the past, when there is an ongoing war, the security measures related to Russian nationals should be stricter than in normal times," he said in an interview aired on Thursday.
Op zich geen slecht idee. Er deugen meer Russen niet dan wel. Je kunt in oorlogstijd niet zo naïef zijn om iedere Rus te behandelen als een Westerling. De kans op rotte appels is ontelbare keren groter.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:00:08 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209534650
twitter

wtf
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:11:28 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209534877
russen vragen zich af waarom ze gehaat worden door Oekrainers.

Het zal altijd een mysterie blijven. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')