abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209546440
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Klopt als we constateren dat de progressie die ik op die map zie van Oekraïne echt enorm tegenvalt tot nu toe?
Dat is moeilijk te zeggen omdat we de doelstellingen niet weten. Van de Russen wisten we het bij hun offensief, de donbass veroveren binnen een paar maanden en dat doen door gewoon vooruit te rennen.

Van Oekraïne weten we nog niet welk gebied ze met dit offensief willen veroveren en ook niet wat hun tussendoel in de eerste paar weken is. Is het gebied veroveren, zijn het aanvallen achter de linies uitvoeren, is het de Russische artillerie uitlokken en die vernietigen en daarna pas aanvallen? Willen ze bijvoorbeeld Russische reserves uitlokken, en zo ja doen ze dat nu volgens plan of valt het allemaal tegen?

Koffiedik kijken :+
pi_209546441
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 15:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maakt het gooien van een *O* een oorlog tot een nucleaire oorlog?
Nee die bestaan alleen in de films die je teveel gekeken hebt
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:55:03 #278
104963 ETA
European Travel Author
pi_209546442
quote:

[..]
Klopt als we constateren dat de progressie die ik op die map zie van Oekraïne echt enorm tegenvalt tot nu toe?
Niet perse, meer dat de echte strijd nog moet beginnen en nog wel te vroeg is om echt te oordelen hoe het gaat. Waarschijnlijk heeft Oekraine de hoofdmacht nog niet ingezet en wacht daarmee tot de ze bij de diep ingegraven lijnen zijn.

En ook als je Kherson kijkt, dat er enkele Russische lijnen zijn weggevaagd door de overstroming. En dat stukken van het voormalige stuwmeer droog beginnen te vallen, en dat daar niet veel verdediging lijkt te zitten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 21:02:50 #279
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209546540
quote:

[..]
Ligt er aan wie je het vraagt. Hij die ervan uit ging dat Oekraïne er met het westerse spul we even overheen zou walsen zal nu bedenkingen hebben.

Makkelijk gaat het niet. En misschien moet Oekraïne wel tevreden zijn met minder, maar we weten natuurlijk niet wat zij minder vinden.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 21:07:12 #280
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209546607
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:55 schreef ETA het volgende:

[..]
Niet perse, meer dat de echte strijd nog moet beginnen en nog wel te vroeg is om echt te oordelen hoe het gaat. Waarschijnlijk heeft Oekraine de hoofdmacht nog niet ingezet en wacht daarmee tot de ze bij de diep ingegraven lijnen zijn.

En ook als je Kherson kijkt, dat er enkele Russische lijnen zijn weggevaagd door de overstroming. En dat stukken van het voormalige stuwmeer droog beginnen te vallen, en dat daar niet veel verdediging lijkt te zitten.
Hebben ze nog niet.
Het betreft constant kleine groepjes die het front af tasten naar een zwakke plek.

Het gebied wat ze ingenomen hadden konden ze niet veel verder uitbuiten omdat Rusland veel van de verdediging van het uit overstroomde gebied er heen heeft gestuurd.

Rusland weet ook wel dat dit het perfecte gebied is voor Oekraïne om een heel groot gedeelte van het Russische leger in te kunnen sluiten.

Je merkt ook gewoon dat er ontzettend veel van strategie word gewisseld sinds de start van de oorlog.
Zowel aan Russische kant als die van Oekraïne.
.
En Oekraïne weet dat ze gewoon het enorme voordeel hebben dat ze veel van de westerse landen achter zich hebben en een aardige reserve en dus niet moedwillig duizenden mannen willen opofferen om een poging te wagen om door te breken als ze niet 100% zeker zijn dat het gaat lukken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209547156
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 19:58 schreef quirina het volgende:
Poetlul dreigt nu echt echt echt met nucleaire wapens.
Echt hoor. Echt!
pi_209547310
Het is wachten tot er een Marinus van der Lubbe 2.0 komt die het Kremlin plat brandt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209547392
quote:

[..]
Ik weet niet je verwachtingen zijn. Volgens mij zet Oekraïne relatief weinig in, en proberen ze de Russische troepen naar bepaalde locaties te trekken. Het Russische leger kan het zich bijvoorbeeld niet verloven Bakhmoet te verliezen. Dan gaan Russen (op straat en in het leger) zich wel afvragen waarom daar zoveel van hun soldaten moesten sterven.
pi_209547421
quote:

[..]
Ja
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:11:19 #285
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_209547608
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
Het is wachten tot er een Marinus van der Lubbe 2.0 komt die het Kremlin plat brandt.
Maar dat was een communist, net als Putin. Waarom zou hij? 😁
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_209547637
Toch lijken de verdedigers -de Russen dus- zwaardere verliezen te lijden dan de aanvallers. Dus als je daarnaar kijkt gaat het offensief wel volgens plan.
pi_209547721
twitter
  FOK!fotograaf zaterdag 17 juni 2023 @ 22:20:30 #288
364681 over_hedge
pi_209547788
quote:

[..]
Moeilijk antwoord op te geven. Want dat ligt maar net aan wat je verwachtingen zijn :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209547942
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 22:16 schreef grrrrg het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat dit niet waar is :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209548034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 22:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat heb ik al eens eerder gelezen ja. Dat ze Oekraïense soldaten castreren. Er is zelfs hier een filmpje van geweest (wel geblurred) Russen zijn niet vies van martelingen, vernederingen, verkrachtingen als ze dat als rechtvaardig zien.
pi_209548097
Ik kan het artikel niet lezen, maar ik mag hopen dat castraties nog altijd excessen zijn toch?

Edit; hier is het artikel https://archive.is/2023.0(...)ee-aa7c-6e26d8c3ad9b

Excessen of niet, verschrikkelijk is het zeker

[ Bericht 62% gewijzigd door Hatseflats22 op 17-06-2023 22:48:00 ]
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:04:33 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209548714
Using nuclear war to save the world is like using a guillotine for a headache’: Russian experts respond to call for atomic strike
Published: 17 Jun 2023 | 20:54 GMT
A former Putin and Yeltsin aide’s call to use nuclear weapons to deter NATO has led to fierce debate

Bron: RT

Afgelopen week was er dus een stukje dat het niet eens zo'n gek idee was om een of meerdere nukes te gaan gebruiken.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:06:50 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209548762
quote:
[ twitter ]
Wtf.
En weer een voor de Geneva convention..

Rusland gebruikt dit gewoon serieus als checklist.

Is er nog iets behalve wmd's wat men nog niet heeft geflikt.

:(
pi_209548843
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:06 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wtf.
En weer een voor de Geneva convention..

Rusland gebruikt dit gewoon serieus als checklist.

Is er nog iets behalve wmd's wat men nog niet heeft geflikt.

:(
Dit is toch wel een stevige aanwijzing in de richting van genocide...
zie email 27 oktober
pi_209548915
quote:
[ twitter ]
En nog steeds durft er hier volk te posten dat vind dat Rusland wel gelijk heeft
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:16:55 #296
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209548936
quote:

[..]
Dit is slechts een van de factoren die we mee moeten nemen.

Is dit putin z'n oorlog, of die van het rus volk....?

Heeft putin persoonlijk de opdracht gegeven tot, of heeft een of andere mindere laaf besloten dat dit wel een goed idee was...?

Een of andere laaf, die voort kwam uit het rus volk...
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:17:28 #297
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209548946
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is toch wel een stevige aanwijzing in de richting van genocide...
Was Busha dat niet al?
Of dag 1 gewone autos onder vuur nemen?
https://www.theguardian.c(...)hot-at-civilian-cars
Moorden plunderen burgers bombarderen en proberen te verzuipen!
De lijst is gewoon enorm lang met misdaden van het russische kamp uit!
pi_209549026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:20 schreef Anton91 het volgende:
:') :') :')
[ twitter ]
Prima, missie voltooid. Terug naar huis en vrede maken.
pi_209549061
quote:

[..]
Het is een van de fasen van genocide. Ik gebruik deze site als referentie, maar er zijn er genoeg wie de 9 / 10 stadiums beschrijven;

1. CLASSIFICATIE: Alle culturen hebben categorieën om mensen te onderscheiden in “wij en zij” op grond van etniciteit, ras, godsdienst of nationaliteit: Duitser en Jood, Hutu en Tutsi. Bipolaire samenlevingen die geen gemengde categorieën kennen, zoals Rwanda en Burundi, hebben de grootste kans op genocide.

2. SYMBOLISATIE: Wij geven namen of andere symbolen aan de classificaties. Wij noemen mensen “Joden” of “Zigeuners”, of onderscheiden hen door kleuren of kleding; en passen de symbolen toe op leden van groepen. "Ukrop" zoals russen oekrainers noemen.

3. DISCRIMINATIE: Een dominante groep gebruikt wetten, gebruiken en politieke macht om de rechten van andere groepen te ontzeggen. [toev Zoals Russen nu doen met de oorlog, oekrainers het rehcht ontzeggen dat eigen keuzes te maken en koers te bepalen in de wereld. Eisen dat ze neutraal moeten zien. geen meerwaarde hebben als natie en als volk (we zijn eigenlijk allemaal russen, nadat we de boel gezuiverd hebben)]

4. DEHUMANIZATIE: De ene groep ontkent de menselijkheid van de andere groep. Leden ervan worden gelijkgesteld met dieren, ongedierte, insecten of ziekten. Dehumanisering overwint de normale menselijke weerzin tegen moord.

5. ORGANISATIE: Genocide wordt altijd georganiseerd, meestal door de staat, vaak met behulp van milities om de verantwoordelijkheid van de staat te kunnen ontkennen. [toev Er worden wel plannen gemaakt, zoals het de-oekrainiseren van veroverde gebieden, maar kijkend naar de massa graven bij Bachmoet moet in de toekomst blijken hoever dit gaat]

6. VOORBEREIDING: Er worden plannen gemaakt voor genocidale moordpartijen. Leiders van nationale of dadergroepen plannen de “Endlösung” voor de Joodse, Armeense, Tutsi- of andere doelgroepen “kwestie”. Zij gebruiken vaak eufemismen om hun bedoelingen te verhullen, zoals “etnische zuivering”, “zuivering” of “contraterrorisme”. [toev Denazificeren!!!!]
Zij indoctrineren de bevolking met angst voor de slachtoffergroep. Leiders beweren vaak dat “als wij hen niet doden, zij ons zullen doden”, waarbij zij genocide vermommen als zelfverdediging. [toev Oekraine zal rusland aanvallen met de navo, als wij dit niet doen].

7. PERSECUTIE: Slachtoffers worden geïdentificeerd en afgezonderd op grond van hun etnische of religieuze identiteit. . De fundamentele mensenrechten van de slachtoffergroep worden systematisch geschonden door buitengerechtelijke executies, marteling en gedwongen verplaatsing.
Er worden programma’s uitgevoerd om voortplanting te voorkomen door gedwongen sterilisatie of abortussen. Kinderen worden onder dwang bij hun ouders weggehaald. [toev Uit deze fase zien wij veel elemeten terug in de oorlog, de kinderen die ontvoerd worden uit rusland, maar in Rusland gebruikt worden als huisslaven, verkrachtingen, castratie etc allemaal tekenen dat er een poging gedaan wordt tot genocide).

8. EXTERMINATIE begint, en gaat snel over in de massamoord die wettelijk “genocide” wordt genoemd. Voor de moordenaars is het “uitroeiing” omdat zij hun slachtoffers niet als volledig menselijk beschouwen. Wanneer het door de staat wordt gesteund, werken de strijdkrachten vaak samen met milities om het moorden uit te voeren.

9. Ontkenning is de laatste fase die de hele genocide duurt en er altijd op volgt. Het is een van de zekerste indicatoren van verdere genocidale moordpartijen. De daders van genocide graven de massagraven op, verbranden de lichamen, proberen het bewijsmateriaal te verdoezelen en de getuigen te intimideren. Zij ontkennen dat zij misdaden hebben begaan, en geven vaak de slachtoffers de schuld van wat er is gebeurd. [toev wat we dus zien bij Rusland in Bachmoet en andere dorpen en hun massa graven Zij blokkeren het onderzoek naar de misdaden en blijven regeren tot zij met geweld uit de macht worden verdreven, waarna zij in ballingschap vluchten.

als je de lijst bekijkt, is het heel schokkend, hoe dicht het bij een genocide zit, en denk dat het ook een (poging) tot genocide genoemd moet worden. Maar dit zou betekenen dat er ingegrepen moet worden, dus VN zal wel weer de andere kant op kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')