Je maakt hier niet aannemelijk waarom dat een probleem is.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:51 schreef ETA het volgende:
Beste manier is zo snel mogelijk van de fabriek af te komen zonder dat het in handen komt van de overheid.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze beweerden eerst te stoppen maar gingen gewoon door, toen in maart na extra druk zouden ze toch echt stoppen maar moesten ze nog een koper vinden voor hetgeen ze daar hebben. Nu wachten ze op goedkeuring door Rusland schijnt.Verkopen voor x-bedrag aan een bevriende Russische partner en na de oorlog terugkopen voor x-bedrag + 10%?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of de verkoop net zo lang rekken tot de oorlog voorbij is?
Grade D - Buying Timequote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://nieuws.heinekenne(...)geving-over-rusland/
Dat slaat dus nergens op. Dan kan ik net zo het argument maken dat jij voor de oorlog bent en een aanhanger bent van Putin omdat je graag veel geld wil doneren aan zijn oorlogskas.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zullen we hier maar gewoon een klinkend "Ja" op antwoorden?
Maar goed, at the end of the day rot je nu eenmaal niet op uit rus omdat dit een lucratieve beslising is.
Dus al dat geneuzel over: JA MAAR DE CENTUHHH! - is gewoon niet relevant.
En dan verdien je maximaal de wind van voren als je wel goede sier gaat maken met zeggen dat je het gaat doen, en het dan af laat weten.
Hou dan gewoon je mond dicht. Er zijn zat hufterige bedrijven die er zitten en zich niet terugtrekken. Maar het gros kan de verleiding om hun virtue te signalen gewoon netjes weerstaan, en houd dus de kaken stijf op elkaar.
Je geeft een fabriek aan Putin dat miljoenen oplevert, en dat zie je niet als een probleem? Jij vind het persoonlijk ok om de Russische oorlogskas te sponsoren? Dan houd de discussie echt op.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je maakt hier niet aannemelijk waarom dat een probleem is.
Anders dan natuurlijk "de centen" en dat jij persoonlijk dat "niet ok" vind.
Vereenzelvig ik mezelf niet met dat bedrijf, dan zie ik geen problemen met dat heineken per maandag iedereen ontslaat, poort dicht, groot slot er op.
russen en alcoholisme zijn bijna synoniemen, ze hebben ongetwijfeld 100en zo niet 1000en fabrieken die (licht) alcoholische dranken maken.
Leg hier eens uit, wat vanuit algemeen perspectief het probleem is aan dat het regime een alcohol fabriek meer heeft?
Hoe zijn zij er exact uitgestapt?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:50 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tsja, een bedrijf als Shell wist wel ongeveer direct daar weg te gaan met eigen activiteiten.
Ik denk dat de Russische overheid, zonder steun van Heineken, in een mum van tijd de meerwaarde van het merk teniet doet. Ze staan daar in Rusland nu eenmaal niet bekend om hun goede management.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je maakt hier niet aannemelijk waarom dat een probleem is.
Anders dan natuurlijk "de centen" en dat jij persoonlijk dat "niet ok" vind.
Vereenzelvig ik me niet met dat bedrijf, dan zie ik geen problemen met dat heineken per maandag iedereen ontslaat, poort dicht, groot slot er op.
russen en alcoholisme zijn bijna synoniemen, ze hebben ongetwijfeld 100en zo niet 1000en fabrieken die (licht) alcoholische dranken maken.
Leg hier eens uit, wat vanuit [b]algemeen perspectief het probleem is aan dat het regime een alcohol fabriek meer heeft?[/b]
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:02 schreef ETA het volgende:
Je geeft een fabriek aan Putin dat miljoenen oplevert, en dat zie je niet als een probleem?
Als een willekeurige bier brouwerij zomaar miljoenen ophaalt, snap ik niet waarom rus zelf het land niet volplempt met.quote:Anderzijds hoef je daar ook niet moeilijk over te doen, hoe je bier brouwt is hardly top secret. Maar net als de McD's, zit het bij rus in QA.
Dus: je kan rustig de deur achter je dicht doen, rus is dan op z'n best een brouwerij van matig bier* rijker.
(* Dan doe ik net alsof heineken dat niet al is).
Maar rus heeft al zat matig bier. Heus. Dus de mate waarin putin en z'n matties zin gaan hebben om nog een fabriek voor matig bier te spin-uppen, TBD.
Onderwijl produceert heineken wel (enigsinds) kwaliteit bier daar, draagt belasting af aan de schatkist, keert lonen uit, waar het kremlin z'n deel van krijgt, en waar putin dan weer kruisraketten van kan kopen om op kinderdag verblijven af te vuren.
Inderdaad. Zoals het met McD's is verlopen dus. Want ze hebben weliswaar al die panden met al die frituren overgenomen, maar blijkbaar gaat het toch om meer dan alleen de machines.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de Russische overheid, zonder steun van Heineken, in een mum van tijd de meerwaarde van het merk teniet doet. Ze staan daar in Rusland nu eenmaal niet bekend om hun goede management.
Ja, en dan is die overdracht nog eens netjes verlopen met de steun van MacDonald's. Als je de deuren gewoon dichtgooit en de computers met recepturen en procedures gewoon meeneemt. Komt er binnen no-time een heel ander product uit die brouwketelsquote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inderdaad. Zoals het met McD's is verlopen dus. Want ze hebben weliswaar al die panden met al die frituren overgenomen, maar blijkbaar gaat het toch om meer dan alleen de machines.
Sprongen gewoon in een gat in de markt dat Coca Cola en Pepsi achterlieten om zo geld te verdienenquote:Heineken Rusland heeft het afgelopen jaar nieuwe dranken op de markt gebracht. Naast varianten van Amstel ging het om frisdranken. Coca Cola en Pepsi waren van de Russische markt verdwenen, maar daarvoor kwamen dranken van Heineken Rusland in de plaats.
In een eerdere verklaring zei Heineken dat het ging om besluiten van lokale managers in Rusland, maar nu erkent het dat het hoofdkantoor toestemming heeft gegeven voor de introductie van internationale merken.
IJverig zijn ze wel bij Heineken.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:14 schreef 3rr0r het volgende:
Nog een stuk uit het NOS artikel
[..]
Sprongen gewoon in een gat in de markt dat Coca Cola en Pepsi achterlieten om zo geld te verdienen
https://nos.nl/artikel/24(...)iet-duidelijk-genoeg
Niet duidelijk gecommuniceerd?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:51 schreef ETA het volgende:
[..]
Niet duidelijk hebben gecommuniceerd is iets anders dan liegen. Jij zal dit wel weer opvatten als opzettelijk misleiden, maar goed, dat is jouw keuze weer.
Je wil toch dat ze zo snel mogelijk stoppen? Beste manier is zo snel mogelijk van de fabriek af te komen zonder dat het in handen komt van de overheid. Dat je daarvoor de fabriek draaiende moet houden, is geen gekke gedachte.
Wat is er dan specifiek gelogen in die persbericht?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet duidelijk gecommuniceerd?
Lees de verklaring, dit hebben ze zelf geschreven hè en niet iemand anders.
https://www.theheinekenco(...)ion-to-leave-russia/
Heineken beweert ook dat de Russische activiteiten afgeschrevenen zijn (zoals in dat persbericht) en recent dat de winst in Rusland 2022 verdrievoudigd is, maar dat heineken er niks aan verdient. Als er toch al niks meer verdiend wordt (wat volgens mij ook al debunked was maar ik krijg dat nu niet gevonden) waarom dan wel per se die bedrijven nog in eigen handen houden? Dit is mijn invulling maar als al een paar keer blijkt dat de waarheid anders is, dan ga ik er nu ook vanuit dat deze keer de waarheid ook weer anders kan zijn
Een brouwerij is sterk geautomatiseerd, dus als eenmaal een fabriek staat en processen zijn opgezet, is het relatief eenvoudig een acceptabele kwaliteit te behouden. Bier brouwen is in feite niet heel complex.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de Russische overheid, zonder steun van Heineken, in een mum van tijd de meerwaarde van het merk teniet doet. Ze staan daar in Rusland nu eenmaal niet bekend om hun goede management.
Waarom link je altijd naar het reddit artikel. Terwijl je quote van het daadwerkelijke artikel. Kun je niet gewoon naar het daadwerkelijke artikel linken dan?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:47 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)t_killed_in_russias/
The mother of a regular conscript, who was meant to receive military training but was sent to Russia’s Belgorod region where he was killed in shelling, has received a police report for “discrediting the Russian army” after an interview with Novaya Gazeta Europe, the woman told 72.ru, a local news portal in the Tyumen region.
Regular conscript Afanasy Podaev from the Tyumen region was killed in the Belgorod region where he was not originally meant to be stationed as part of his mandatory military training. On 29 May 2023, Novaya-Europe published an interview with his relatives: father Oleg Podaev, sister Yulia Podkhodova, and mother Alla Fatkhelislamova.
Trouwens over deze opmerking. Je hebt het paar keer aangehaald, dus je vind het belangrijk. Wat wil je hiermee bereiken? Naast dat het beetje op doxxen begint te lijken, is het een enorm zwaktebod. Vooral de boodschapper aanvallen en niet de inhoud, dat is best sneu.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zullen we hier maar gewoon een klinkend "Ja" op antwoorden?
En heineken schijnt de raketten te leveren als ik t hier zo lees.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:58 schreef quirina het volgende:
Poetlul dreigt nu echt echt echt met nucleaire wapens.
Echt hoor. Echt!
Nou, dan moeten we misschien maar echt discussiëren over een pre-emptive strike.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:58 schreef quirina het volgende:
Echt hoor. Echt!
A nuke a day doesn’t keep nafo awayquote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:58 schreef quirina het volgende:
Echt hoor. Echt!
Heineken Rusland hè, die staat los van het moederbedrijf.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:01 schreef marsan het volgende:
[..]
En heineken schijnt de raketten te leveren als ik t hier zo lees.
Klopt als we constateren dat de progressie die ik op die map zie van Oekraïne echt enorm tegenvalt tot nu toe?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:59 schreef ETA het volgende:
weer meer ontopic, nieuwe map van ISW. Hierop is mooi te zien waar de verdedigingslijnen liggen ten opzichte van de Oekrainse opmars
https://storymaps.arcgis.(...)448496de641cf64bd375
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |