Je bedoeld wanneer het te laat is, en de tanks de grens over rollen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:51 schreef VEM2012 het volgende:
Anderzijds omdat je daar altijd weer op terug kan komen als daar aanleiding voor is.
Eerder dat het bevel bij een complete idioot lag.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat klinkt als een zeer efficiënte raket.
En een groot publiek?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eerder dat het bevel bij een complete idioot lag.
"Five men together is an opportunity, one man alone is a waste of ammo."
Lijkt me eerder dat jij er niks van mee hebt gekregen. Rusland heeft tot 2 keer toe verdragen ondertekend waar ze de soevereiniteit en de grenzen van Oekraïne erkend. Met beide veegden ze hun reet af. Je kunt geen afspraken maken met dat land, none, nada.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan heb je niets van de voorgeschiedenis meegekregen.
En ik ken geen overheid die betrouwbaar is. Ook de Nederlandse overheid is zeer onbetrouwbaar. Ze zijn alleen maar betrouwbaar als ze menen dat het in hun eigen belang is. Dus dat vind ik een gezocht argument. Je kan altijd een afspraak maken in de zin van: je krijgt nu X, op basis van voorwaarde Y, schend je de voorwaarde Y dan gaan we Z doen.
Wel een vraagje: de VS heeft voor de oorlog gecommuniceerd dat Rusland het Oekraïense leger zou overlopen. Geloof jij dat ze niet heel goed wisten dat ze geen schijn van kans maakten daarop?
Klopt, maar rusland is niet sovjet unie.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat laatste was Rusland natuurlijk nooit akkoord mee gegaan, en in dat geval zou ik ze geen ongelijk kunnen geven tbh.
Tijdens een offensief is de artillerie een groter doelwit lijkt me. Dan heb je liever zekerheid wat snel slagen betreftquote:Op woensdag 14 juni 2023 12:52 schreef oheng het volgende:
Hier beelden van een russische basis die geraakt is door vermoedelijk HIMARS, aangezien ik wat ronde gaatjes zie.
Directe link, want dit is een beperkt account.
Opvallend: Er zijn ook wat artilleriestukken beschoten met HIMARS. Wat kan betekenen dat ze genoeg munitie hebben om minder belangrijke doelen te raken. Hier een voorbeeld van vandaag.
Zou me niet eens verbazen dat prigozhin/Wagner dat heeft gedaan. Power struggle in Rusland is al een tijdje gaande.quote:
Kunnen ook die Excalibur granaten zijn die Oekraïne nu ook heeft. Die hebben ze de afgelopen weken vaker ingezet bij het offensief tegen artillerie en luchtafweer.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:52 schreef oheng het volgende:
Hier beelden van een russische basis die geraakt is door vermoedelijk HIMARS, aangezien ik wat ronde gaatjes zie.
Opvallend: Er zijn ook wat artilleriestukken beschoten met HIMARS. Wat kan betekenen dat ze genoeg munitie hebben om minder belangrijke doelen te raken. Hier een voorbeeld van vandaag.
Wel weer heel sympathiek, die battle damage assesment. Nu hoeft oekraine geen moeite te doen, om er achter te komen of het succesvol was.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:52 schreef oheng het volgende:
Je kunt soevereine landen niet ontzeggen zelf beschikking te hebben en nogmaals, je bevestigd gewoon mijn punt dat je escalatie alleen kon voorkomen door te doen wat Rusland eist.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet per sé. Afhankelijk van wat er gevraagd werd. Dat Rusland vroeg voor de oorlog om duidelijk te maken dat Oekraïne niet bij de Navo zou komen was niet zo heel lastig om toe te zeggen. Enerzijds omdat het helemaal niet logisch was dat ze op enige voorzienbare periode toe zouden treden. Anderzijds omdat je daar altijd weer op terug kan komen als daar aanleiding voor is.
Dan kun je wel heel formalistisch zeggen dat Rusland zich daarmee niet te bemoeien heeft. Maar heel verstandig vind ik dat niet echt.
Maar goed, de ellende is veel en veel eerder begonnen.
De Russen hebben inmiddels ook attack dogs zo te zien.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:52 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De Russische Jostiband is aangekomen om het moraal op te krikken bij het Russische leger.
Wellicht HIMARS gekopt denkt men.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Adam heeft ook het verkeerde raam gevonden?
Ik neem aan dat strategische doelen voorrang krijgen op taktische of zelfs operationele doelen. En een Msta-B heeft een standaard bereik van 24,7km. Waarom dan niet conventionele artillerie gebruiken? (dit is een retorische vraag; HIMARS is veiliger en mogelijk sneller).quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tijdens een offensief is de artillerie een groter doelwit lijkt me. Dan heb je liever zekerheid wat snel slagen betreft
Meest bijzondere er aan is, dat het redelijk accuraat is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:51 schreef Slayage het volgende:
Film tıp: The death of Stalin
[ twitter ]
En het blijft een meesterlijke filmquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meest bijzondere er aan is, dat het redelijk accuraat is.
Enige grote verschil is dat de gebeurtenissen die de film naar voren haalt in korte periode was maar in werkelijkheid een paar maanden.
Plus de executies van de staf in zijn werking woning is gebaseerd op geruchten niet zozeer op feiten.
Maar de rest was behoorlijk spot on.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:57 schreef theguyver het volgende:
Plus de executies van de staf in zijn werking woning is gebaseerd op geruchten niet zozeer op feiten.
Maar de rest was behoorlijk spot on.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |