Wie is ze? De Italianen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 03:13 schreef Belugastroop het volgende:
Ze moeten hem niet meer
[ afbeelding ]
Het is gewoon pijnlijk on te lezen dat een volwassene op deze manier redeneert. Dan misluk je toch in alles in je leven!?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 03:13 schreef Belugastroop het volgende:
Ze moeten hem niet meer
[ afbeelding ]
Ophangen op Maidan die smeerlappen!quote:"We will find the killers": Zelenskyy reacts to video of Ukrainian serviceman being shot
President Volodymyr Zelenskyy has reacted to the video of Russian invaders shooting a Ukrainian soldier who said "Slava Ukraini (Glory to Ukraine)!"
Source: Zelenskyy in his video address
Quote from Zelenskyy: "Today a video has emerged of the invaders brutally killing a soldier who bravely said to their faces, 'Glory to Ukraine!' I want us all to respond together, in unity, to his words: 'Glory to the hero! Glory to the heroes! Glory to Ukraine!' And we will find the killers."
Details: Zelenskyy added that Russian invaders kill for one word and the dream of Ukraine.
Background:
-On 5 March, a horrific video appeared on the internet showing an unarmed Ukrainian prisoner of war being shot by the Russians after saying "Glory to Ukraine!"
-The Security Service of Ukraine has opened criminal proceedings regarding the video in which Russian invaders shot the Ukrainian soldier.
-Ukrainian ombudsman Dmytro Lubinets called the shooting of the Ukrainian soldier "another Russian war crime".
-Ukrainian Foreign Affairs Minister Dmytro Kuleba called on the Office of the Prosecutor of the International Criminal Court to investigate the circumstances of the shooting of the Ukrainian prisoner of war.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/03/6/7392260/
Ouwe foto, tijd voor een nieuwe.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 03:13 schreef Belugastroop het volgende:
Ze moeten hem niet meer
[ afbeelding ]
De tomaten zijn duur dit jaar h?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 03:13 schreef Belugastroop het volgende:
Ze moeten hem niet meer
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:07 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ouwe foto, tijd voor een nieuwe.
Nee hoor, gooi ze maar lekker in een koude cel, met van die ranzige drab op de grond wat beschimmelde restanten van een maaltijd maar ook de vorige eigenaar's diarree zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 07:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ophangen op Maidan die smeerlappen!
Dat noord Korea moeten ze ook maar eens van de wereld af schroeien, met Little rocketmanquote:Op dinsdag 7 maart 2023 08:06 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)wn-its-missile-tests
North Korea warns US against shooting down its missile tests
Kim Yo Jong says North Korea will take any US attempt to intercept its missile launches as a ‘declaration of war’.
De Kim's hebben de prioriteiten in hun land goed op orde op het moment:quote:Op dinsdag 7 maart 2023 08:06 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)wn-its-missile-tests
North Korea warns US against shooting down its missile tests
Kim Yo Jong says North Korea will take any US attempt to intercept its missile launches as a ‘declaration of war’.
De Russen willen van hun kostenposten af om de totale instorting van hun toch al belabberde economie te voorkomen, eens te meer een teken dat de sancties hun werk prima doen. Sterker nog: zo lang er nog sprake van een Russische gezondheidszorg is en er nog geen sprake is van hongersnood in Rusland mogen de sancties nog wel een heel stuk verzwaard worden.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:11 schreef slashdotter3 het volgende:
'begrijpelijk', het enige wat ze moeten kunnen is vooruit lopen zodat de Ukrainers op hun schieten en hun positie verraden.
[ twitter ]
Apart, kon het gister zonder problemen lezen... Anders de link ff in archive.ph plakken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 00:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kan je dat artikel niet lezen( zonder te betalen). Maar je hoort ook juist dat andersom het geval is. Gister nog werd ik er hier op gewezen dat Oekrane vooral de misbare troepen inzet in Bakhmut terwijl de Russen hun meest getrainden er tegenaan gooit.
Wat beide gevallen betreft moeten we er denk ik van uitgaan dat het minder extreem is dan wat men beweert.
Misschien dat dit er ook onderdeel van uitmaakte:quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:27 schreef Raw85 het volgende:
Wat hield dat langverwachte Russische 'offensief' nou eigenlijk in uiteindelijk? Wat extra mensen richting Bachmoet?
wel bijzonder. de man rechtsvoor in het paars met snor lijkt net Pedro Pascalquote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Tragisch docu, nadat de Baltische Staten door de USSR ingelijfd zijn is meerdere malen een zuivering doorgevoerd waarbij iedereen waarvan ze ook maar twijfelden aan hun 'loyaliteit' naar Siberie zijn afgevoerd (om daar buiten zicht een slavenleven te lijden en een kou en hongersdood te sterven). Van elk land honderdduizenden mensen.
Zo onderwerpen de Russen hun buren.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Tragisch docu, nadat de Baltische Staten door de USSR ingelijfd zijn is meerdere malen een zuivering doorgevoerd waarbij iedereen waarvan ze ook maar twijfelden aan hun 'loyaliteit' naar Siberie zijn afgevoerd (om daar buiten zicht een slavenleven te lijden en een kou en hongersdood te sterven). Van elk land honderdduizenden mensen.
Dat is toch die biografie die vlak na het begin de oorlog uitkwam? Waarin dingen stonden over het karakter en de populariteit van Zelenskyy staan die drie weken later volstrekt achterhaald en onzin bleken? Waar ze nog snel wat tekst ingefrommeld hebben en de omslag veranderd? Je koopt de krant van vorige week zaterdag toch ook niet voor de volle prijs? Natuurlijk willen de boekhandels snel van die miskoop af, er komen binnenkort tientallen nieuwe biografien van Zelenskyy op de markt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 03:13 schreef Belugastroop het volgende:
Ze moeten hem niet meer
[ afbeelding ]
Aanvallen over drie assen: Vulhedar, Bachmut en Lysytjansk. Alleen bij Bachmut heeft het wat opgeleverd, met de grote vraag of het niet een vooropgezette 'val' is van de UA om zoveel mogelijk Russisch momentum te absorberen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:27 schreef Raw85 het volgende:
Wat hield dat langverwachte Russische 'offensief' nou eigenlijk in uiteindelijk? Wat extra mensen richting Bachmoet?
Ik weet niet in wat voor auto jij rijdt, maar dit lijkt mij eerder een tractorband of een band van een monstertruck.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Improv bunker van een autoband, best wel slim, moeten ze ook in Ukraine gebruiken. Autobanden boven zo'n trench en drones kunnen je niet meer zien. En je kan het makkelijk transporteren door het te rollen.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Zo dichtbij het front..doodeng!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:55 schreef Aether het volgende:
Franky en Coen de patatbakhelden op 30 km van het front
https://www.dumpert.nl/item/100055417_10aab19c
Uit eigen werk:quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Improv bunker van een autoband, best wel slim, moeten ze ook in Ukraine gebruiken. Autobanden boven zo'n trench en drones kunnen je niet meer zien. En je kan het makkelijk transporteren door het te rollen.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Zulke banden zie je wel op Shovels.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor auto jij rijdt, maar dit lijkt mij eerder een tractorband of een band van een monstertruck.
Friet oorlog 2.0quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zo dichtbij het front..doodeng!
Echt heel bijzonder wat zij doen
Het is patat. Patatje oorlog.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Friet oorlog 2.0
Dat vergt een bak moed![]()
Mooie bergjesquote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Uit eigen werk:
Dit is een Pakistaanse legerpost in het Pakistaans-indiaanse grensgebied (Kashmir voor de leken onder ons).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb thuis op de pc ook nog wel fotos van een mini Russische basis op de grens van Rusland en Kazachstan, ik zal ze eens opzoeken als ik het niet vergeet.
NEEquote:
Doe even normaal joh ! Je bent nu net Een Rus die door middel van leugens agressie goedpraat.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
NEE
*verklaart speciale militaire operatie aan ExTec
Paar weekjes tussen de mooie bergjes en ijs lopen. Want als je van echt heule hoge bergen+ijs houd is er bijna geen spectaculairdere plek op de wereld dan het noorden van Pakistan. De bekendste berg in deze streek is de K2.quote:
Precies. Eerst doen alsof patat 'friet' heet en daarna agressief gaan doen als iemand je de waarheid vertelt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Doe even normaal joh ! Je bent nu net Een Rus die door middel van leugens agressie goedpraat.
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. Eerst doen alsof patat 'friet' heet en daarna agressief gaan doen als iemand je de waarheid vertelt.
Tssss.
*dreigt met noek speciaalquote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. Eerst doen alsof patat 'friet' heet en daarna agressief gaan doen als iemand je de waarheid vertelt.
Tssss.
Check.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Paar weekjes tussen de mooie bergjes en ijs lopen. Want als je van echt heule hoge bergen+ijs houd
Lekker hoorquote:is er bijna geen spectaculairdere plek op de wereld dan het noorden van Pakistan. De bekendste berg in deze streek is de K2.
Kijk iemand met wat meer levenservaringquote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Uit eigen werk:
Dit is een Pakistaanse legerpost in het Pakistaans-indiaanse grensgebied (Kashmir voor de leken onder ons).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb thuis op de pc ook nog wel fotos van een mini Russische basis op de grens van Rusland en Kazachstan, ik zal ze eens opzoeken als ik het niet vergeet.
quote:Oprichter Russisch Telegramkanaal veroordeeld tot 8,5 jaar cel
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67907224
Dmitri Ivanov, de oprichter van het Telegramkanaal Protest MSU, is veroordeeld tot 8,5 jaar cel. Dat meldt het Russische staatspersbureau Tass. De 22-jarige Ivanov studeert wiskunde en cybernetica aan de universiteit in Moskou. Op het Telegramkanaal, dat al opgericht werd voordat Rusland vorig jaar Oekrane binnenviel, deelde hij berichten over anti-oorlogsprotesten en rechtszittingen. Hij werd in de zomer gearresteerd op verdenking van het verspreiden van "valse informatie" over de Russische strijdkrachten.
Zijn veroordeling is niet uniek. Volgens de Russische mensenrechtenorganisatie OVD-Info worden ruim 450 mensen strafrechtelijk vervolgd omdat ze openlijk tegen de oorlog zijn. Zo werd een 26-jarige man vervolgd omdat hij een droom over Zelensky deelde op Instagram.
Of die heftrucks in het Rotterdamse havengebied, toen ik er zo een voor het eerst zag schrok ik me het lazarus.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zulke banden zie je wel op Shovels.
Lijkt er op dat Wagner ook weer Aanwezig is op het feestjequote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Och gut 1700 Russen op straat, wat zieligquote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:42 schreef Aether het volgende:
Sorry![]()
Heineken biedt excuses aan vanwege Rusland: 'Waren niet duidelijk genoeg'
https://nos.nl/l/2466533
Dat lijkt me juist de bedoeling, dat het de Russische economie pijn doet en dat de Russen geen Heineken (en andere Heineken-merken) meer kunnen drinken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Och gut 1700 Russen op straat, wat zielig
Misschien hebben ze een bepaald quotum om die JDAMs te gebruiken, en hebben ze de barakken rondom Bakhmut in het vizier.. zo efficient mogelijk orks vernietigen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
Zelensky die ineens publiekelijk aankondigd dat "we Bakhmut gaan verdedigen", en niemand die dit verdacht vindt?
Sinds wanneer kondigen politici in het openbaar troepenbewegingen aan? Voor het moreel van de Oekraiers hoeft ie dat niet te doen. Waarom dan die aankondiging?
Net als dat Kyiv Independent artikel over de zogenaamde problemen met de verdediging van Bakhmut (hadden we soortgelijke verhalen gehoord uit Bakhmut zelf? Nee he).
Het is allemaal bedoeld om nog meer troepen richting Bakhmut te trekken.
Als de troepen teruggetrokken worden, is Rusland de eerste die dat door heeft. Dat is echt geen geheim ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
Zelensky die ineens publiekelijk aankondigd dat "we Bakhmut gaan verdedigen", en niemand die dit verdacht vindt?
Sinds wanneer kondigen politici in het openbaar troepenbewegingen aan? Voor het moreel van de Oekraiers hoeft ie dat niet te doen. Waarom dan die aankondiging?
Net als dat Kyiv Independent artikel over de zogenaamde problemen met de verdediging van Bakhmut (hadden we soortgelijke verhalen gehoord uit Bakhmut zelf? Nee he).
Hebben ze ook een patatje oorlog?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 09:55 schreef Aether het volgende:
Franky en Coen de patatbakhelden op 30 km van het front
https://www.dumpert.nl/item/100055417_10aab19c
Ik heb het niet over terugtrekken. Ik heb het over het vastzetten en uitputten van de meest effectieve eenheden van het russische leger in Bakhmut Stad. En de Oekrainsche media en politici ondersteunen dit.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de troepen teruggetrokken worden, is Rusland de eerste die dat door heeft. Dat is echt geen geheim ofzo.
Je bedoelt datgeen wat al weken aan de gang is? Het is de enige reden dat die stad berhaupt nog in Oekraiense handen is.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb het niet over terugtrekken. Ik heb het over het vastzetten en uitputten van de meest effectieve eenheden van het russische leger in Bakhmut Stad. En de Oekrainsche media en politici ondersteunen dit.
Je hebt het over de Russen mag ik hopen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:51 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Reuters/status/1633042313474711552
Vraag mij erg af of dit een intelligente tactiek is. Je moet immers wel manschappen overhouden.
Of juist heel veel Heineken laten drinken. Het alcoholisme nog groter maken dan het al is in Rusland. Zou het wel een mooi visite kaartje vinden voor Nederland. Als wij ervoor hebben gezorgd dat de verslavingen, alcohol-doden, geweld dat daar bij komt kijken aanzienlijk is gestegen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist de bedoeling, dat het de Russische economie pijn doet en dat de Russen geen Heineken (en andere Heineken-merken) meer kunnen drinken.
Hoe schraler de Russische economie, hoe lastiger oorlog voeren wordt. Maar goed, Heineken denkt natuurlijk alleen aan haar eigen financile belang. Aan de ene kant willen ze de westerse markt pleasen door Rusland te verlaten en aan de andere kant willen ze zo min mogelijk inkomsten mislopen.
Doet je eraan denken, ja. Alhoewel er voorlopig nog niets te vergelijken is met de Dirlewanger's..quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Dirlewanger_Brigade
Ik denk dat het vooral de media focus op Bakhmut houden is zodat ze in alle rust andere operaties voor kunnen bereiden. Dat zagen we ook met Kherson iedereen had daar de focus op en een week of 2 later werd het hele gebied rond Kharkiv bevrijd. Nu gaan er ook al weer allemaal geruchten rond dat Oekrane op verschillende plekken troepen aan het opbouwen is.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
Nee. Oekrane moet mankracht behouden in afwachting van een toekomstig offensief.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je hebt het over de Russen mag ik hopen.
Vraag me hierbij af hoe het er tegenwoordig in Rusland's psychiatrische ziekenhuizen aan toe gaat. Kan we wel herinneren dat wat er over naar buiten kwam aan het einde van de Koude Oorlog bijna pure horror was.quote:
Wagner komt wel een aardig eind in de buurt hoor.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doet je eraan denken, ja. Alhoewel er voorlopig nog niets te vergelijken is met de Dirlewanger's..
Moet je daar eens instellingen voor gehandicapten bezoeken. Laten we het erop houden dat zware autisten die de neiging hebben om met hun hoofd tegen de muur aan te rammen (vanwege frustratie, en daar niet mee om kunnen gaan) hier wordt gereduceerd. Met gedragstherapie, desnoods zo'n zacht helmpje.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vraag me hierbij af hoe het er tegenwoordig in Rusland's psychiatrische ziekenhuizen aan toe gaat. Kan we wel herinneren dat wat er over naar buiten kwam aan het einde van de Koude Oorlog bijna pure horror was.
Ja. Maar toch vindt ik dat je daar mee moet oppassen. Ik denk dat het nazisme in het algemeen toch moeilijk te vergelijken valt met iets. Maar goed, andere discussie.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wagner komt wel een aardig eind in de buurt hoor.
Ja.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bedoelt datgeen wat al weken aan de gang is? Het is de enige reden dat die stad berhaupt nog in Oekraiense handen is.
Voor Oekrane heeft het strategisch belang, want het is een prachtige plek om Rusland overhoop te schieten.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja.
Maar sommigen denken dat Bakhmut strategisch belang heeft (welk dan?). Sommigen denken dat het een politieke beslissing is. Sommigen denken dat Oekraine hun leger versplilt in Bakhmut.
Ik dek dat alle drie waar kunnen zijn. Het blijft toch wel apart dat Oekrane Bachmoet wil blijven verdedigen als het eigenlijk niet zo belangrijk voor ze is. Als je rationeel bent, dan weet je ook wel dat symbolisch belang veel minder waard is. Het is geen rationele keuze maar emotie. En als dat niet zo is, geef dan maar precies aan wat precies de strategische waarde ervan is. En waarom lees je dat dan nergens van bijvoorbeeld de Amerikanen of de NAVO?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja.
Maar sommigen denken dat Bakhmut strategisch belang heeft (welk dan?). Sommigen denken dat het een politieke beslissing is. Sommigen denken dat Oekraine hun leger versplilt in Bakhmut.
Je zou deze stelling ook kunnen omdraaien. Het blijft toch wel apart dat Rusland Bachmoet maar blijft aanvallen. Als het eigenlijk niet zo belangrijk is, waarom willen de Russen deze plaats dan zo graag hebben?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik dek dat alle drie waar kunnen zijn. Het blijft toch wel apart dat Oekrane Bachmoet wil blijven verdedigen als het eigenlijk niet zo belangrijk voor ze is. Als je rationeel bent, dan weet je ook wel dat symbolisch belang veel minder waard is. Het is geen rationele keuze maar emotie. En als dat niet zo is, geef dan maar precies aan wat precies de strategische waarde ervan is. En waarom lees je dat dan nergens van bijvoorbeeld de Amerikanen of de NAVO?
Die kunnen dan weer mooi naar Oekrane gestuurd worden om te sterven voor het moederland.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Och gut 1700 Russen op straat, wat zielig
Zoveel zaken die wij niet weten en ook nooit zullen weten. Kan een mindfuck zijn met constant disinformatie naar de Russen toe "we gaan spoedig terug moeten trekken" en dag later "extra troepen gaan ernaartoe en geen sprake van dat we trapped zijn". Kunnen veel verschillende redenen voor zijn. Wellicht willen ze de Russen bezig houden met uiteraard een beperkte kill ratio aan eigen Oekrainse zijde zodat de Russen niet ergens anders kunnen drukken op het front. Kan ook zijn dat ze goede defensieve posities hebben ingenomen met strategisch voordeel en dat samengaand met verbeterde wapens die (spoedig) aankomen en dus van geheel terugtrekken niet perse sprake hoeft te zijn. Of misschien is de Russische munitie die enigszins noemenswaardig is wel zo aan het opraken - als je ook Britse intelligence moet geloven - dat het de moeite waard is door te blijven vechten omdat volgens mij in het grotere plaatje zeker van Iraanse kant aan Rusland veel de laatste tijd wordt platgegooid door Israel qua leveringen die voor de Russen zijn bestemd en ze ook snel hard nodig hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ik dek dat alle drie waar kunnen zijn. Het blijft toch wel apart dat Oekrane Bachmoet wil blijven verdedigen als het eigenlijk niet zo belangrijk voor ze is. Als je rationeel bent, dan weet je ook wel dat symbolisch belang veel minder waard is. Het is geen rationele keuze maar emotie. En als dat niet zo is, geef dan maar precies aan wat precies de strategische waarde ervan is. En waarom lees je dat dan nergens van bijvoorbeeld de Amerikanen of de NAVO?
Nog 3 weken dus om de regels te veranderen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zal wel constant wisselen maar is toch wel wat ongelukkig nu in deze periode.
Ik hoop dat ze regelmatig een kosten-batenanalyse maken, en blijven vechten is blijkbaar waardevoller dan terugtrekken. Daar lijkt me weinig emotie in te zitten. De strategische waarde is het creren van een plek wat relatief makkelijk te verdedigen is en die de vijand kosten wat het kost wil hebben, en er dus veel materiaal en manschappen voor op wil offeren. Voor Oekraine is Bakhmut een van vele stadjes die kapotgemaakt is. Voor de toekomst van Wagner is Bakhmut essentieel. Ik denk niet dat die groep het overleefd als ze Bakhmut niet in kunnen nemen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik drink thuis altijd Hertog Jan, maar wilde dat nog wel eens afwisselen met Brand.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:39 schreef quirina het volgende:
Heineken trekt boetekleed aan vanwege aanwezigheid in Rusland https://www.nu.nl/economi(...)heid-in-rusland.html
Hop net zolang boycotten totdat ze uit Rusland vertrokken zijn.
Duits bier is toch lekkerder.
Als je weet dat Heineken een topwinst heeft betaald mag het hun ook zeer doen.
Russen gaan straks Oekrainers met zakmessen uit 1900 aanvallen ipv scheppen als de Israeliers Iraanse wapenleveringen blijven platgooienquote:
Nee, dat is niet apart want de Donbass is n van de doelstellingen, Bachmoet valt daaronder.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:16 schreef luxerobots het volgende:
Je zou deze stelling ook kunnen omdraaien. Het blijft toch wel apart dat Rusland Bachmoet maar blijft aanvallen. Als het eigenlijk niet zo belangrijk is, waarom willen de Russen deze plaats dan zo graag hebben?
We weten niet alle voors en tegens. Daarvoor moet je de exacte situatie op locatie kennen. Misschien denkt Oekrane dat ze na terugtrekken in een nog kwetsbaardere positie zouden verkeren waarbij er ook veel doden vallen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:37 schreef quirina het volgende:
Alleen zonde van al die Oekraense doden.
Aan doden hebben ze straks niks.
En waarom is de Donbas dan n van de doelstellingen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, dat is niet apart want de Donbass is n van de doelstellingen, Bachmoet valt daaronder.
rusland probeert Bakhmut in te nemen met hun meest effectieve troepen: Dirlewagner en de VDV.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is niet apart. Als Rusland faalt in het innemen van Bachmoet, dan krijgen ze intern meer problemen. Je ziet nu al de strijd ontstaan met Wagner.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is overgenomen in 1989, het is maar je vrij recent noemtquote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik drink thuis altijd Hertog Jan, maar wilde dat nog wel eens afwisselen met Brand.
Brand is vrij recent overgenomen door Heineken, dus Brand komt er hier niet meer in iig.
Heineken en Amstel dronk ik sowieso niet.
Hertog Jan is wel een van de betere Nederlandse pilsener.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik drink thuis altijd Hertog Jan, maar wilde dat nog wel eens afwisselen met Brand.
Brand is vrij recent overgenomen door Heineken, dus Brand komt er hier niet meer in iig.
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Gaat er wel hard aan toe .... Russen verliezen 1060 troepen op een dag.
[ afbeelding ]
Brand is al sinds begin jaren '80 ofzo eigendom van Heineken, recent is echter wel de productie van de pilsner van Wijlre naar Brabant verhuist.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bakhmut is voor de Russen dan ook echt wel van belang als logistieke hub. De Russen verstoken per dag dusdanig veel artillerie granaten dat je de aanvoer daarvan niet trekt over alleen de weg. Daar heb je ook het spoor voor nodig. En als je nog verder westwaarts wil gaan is Bakhmut 1 van de oorden waar je en uitvalswegen en spoorwegen westwaarts hebt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
De Russen verliezen daar vijf keer zoveel soldaten. En als het tegenoffensief ergens anders komt kunnen ze de overgebleven troepen moeilijk daar krijgen. En het zou ook een enorme vernedering voor Rusland zijn als ze de aanval op Bakhmut opgeven of de stad snel weer verliezen. Dus alleen maar slechte opties voor het Kremlin als Oekraine de stad niet opgeeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:37 schreef quirina het volgende:
Alleen zonde van al die Oekraense doden.
Aan doden hebben ze straks niks.
Oude voorraden. Maar ze schieten minder dan een jaar terug.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:14 schreef AnneX het volgende:
Heeft Rusland z veel rotzooi van “bommen en granaten” op voorraad?
Waar komt dat spul allemaal vandaan?
Dat kan twee dingen betekenen, of ze zien de bodem in zicht komen of het doelaanbod is een stuk minder. Het is maar hoe je het wil benaderen natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:18 schreef Ulx het volgende:
Oude voorraden. Maar ze schieten minder dan een jaar terug.
Het is allemaal erg verwarrende info.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oude voorraden. Maar ze schieten minder dan een jaar terug.
Als er weinig Oekraense doelen over zouden zijn bij het front zou je een doorbraak verwachten.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan twee dingen betekenen, of ze zien de bodem in zicht komen of het doelaanbod is een stuk minder. Het is maar hoe je het wil benaderen natuurlijk.
Gezien het gebrek aan training, voorbereiding, kleding en de huidige situatie komt dit dus ongeveer neer op de doodstraf voor winkeldiefstal of tasjesroof.quote:
Of je geeft je vriendin een tik.....hup naar het front.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Gezien het gebrek aan training, voorbereiding, kleding en de huidige situatie komt dit dus ongeveer neer op de doodstraf voor winkeldiefstal of tasjesroof.![]()
Of voor protesteren tegen de oorlog of het oorlog noemen toen je nog militaire operatie moest zeggen en het woord oorlog je nog niet in talkshows om de oren vloog.Ziek.
Dat hoeft natuurlijk niet, een doorbraak moet wel zin hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
Als er weinig Oekraense doelen over zouden zijn bij het front zou je een doorbraak verwachten.
Poetin heeft een overwinning ergens geeist. Toch proberen ze het maar op twee plekken van een front van 1000 km.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet, een doorbraak moet wel zin hebben.
Nu je zelfs voor een snelheidsovertreding van 5 km/u of fietsen zonder licht richting het front gestuurd wordt vraag je je af welke groep Russen als volgende in Oekrane als mest voor de zonnebloemen mag gaan dienen? Babyboomers? Kleuters?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Gezien het gebrek aan training, voorbereiding, kleding en de huidige situatie komt dit dus ongeveer neer op de doodstraf voor winkeldiefstal of tasjesroof.![]()
Of voor protesteren tegen de oorlog of het oorlog noemen toen je nog militaire operatie moest zeggen en het woord oorlog je nog niet in talkshows om de oren vloog.Ziek.
Het is grappig, want je ziet dit aan beide kanten. Mijn eigen PC krijgt allemaal recommendations van YouTube vanuit de kant van Oekraine, terwijl mijn werklaptop het krijgt vanuit Rusland. Het blijft gek voor mij dat er zoveel Westerse mensen en vooral Amerikanen juichen voor Rusland en blij zijn als er weer een Oekrains dorp verwoest is. Maar volgens die kanalen valt Bakhmut ook al weken lang. "Nu is het echt zo ver en nu gaan we makkelijk winnen"quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:
Het copium komt weer vrolijk terug in het portie wensdenken.
Dat filmpje was ik alweer bijna vergeten... Volgens mij is die alweer een jaar of drie oud.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:04 schreef Ulx het volgende:
De gebruikte wasmachinechip stond op centrifugeren.
[ twitter ]
Enigszins verontrustend is dat wel ja. Heb wel het idee dat dit vooral de MAGA kringen betreft, die waren altijd al erg vocaal op teh interwebz. Veel volk dat kennelijk op zoek is naar een leven in een conservatieve dictatuur utoptie.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is grappig, want je ziet dit aan beide kanten. Mijn eigen PC krijgt allemaal recommendations van YouTube vanuit de kant van Oekraine, terwijl mijn werklaptop het krijgt vanuit Rusland. Het blijft gek voor mij dat er zoveel Westerse mensen en vooral Amerikanen juichen voor Rusland en blij zijn als er weer een Oekrains dorp verwoest is. Maar volgens die kanalen valt Bakhmut ook al weken lang. "Nu is het echt zo ver en nu gaan we makkelijk winnen"
wutquote:
Is vast lekker, eekhoorn.quote:
Ik heb wel vaker gelezen dat die beesten in Engeland gegeten worden als delicatesse.quote:
Ik weiger te geloven dat er mensen zijn die denken dat er echt sprake is van een hongersnood oud in de UKquote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is vast lekker, eekhoorn.
Nee zonder dollen, dit heeft niets meer met de werkelijkheid van doen.
Nuttier than a squirrel fart.quote:
Als je enige media consumptie bestaat uit de Russische propaganda kanalen dan geloof je dat.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat er mensen zijn die denken dat er echt sprake is van een hongersnood oud in de UK
Klopt trouwens wel. In Frankrijk gaat het zelfs zo slecht dat ze daar nu slakken eten. Doordat de Euro niets meer waard is kan men in Italie geen ananas meer kopen en wordt er zelfs in de beste pizzeria's geen pizza hawaii meer gemaakt.quote:
En in Nederland lopen ze bij de Voedselbank.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt trouwens wel. In Frankrijk gaat het zelfs zo slecht dat ze daar nu slakken eten. Doordat de Euro niets meer waard is kan men in Italie geen ananas meer kopen en wordt er zelfs in de beste pizzeria's geen pizza hawaii meer gemaakt.
Daar is dan weer wel wat voor te zeggenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of je geeft je vriendin een tik.....hup naar het front.
Dan hou je jezelf bewust voor de gekquote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als je enige media consumptie bestaat uit de Russische propaganda kanalen dan geloof je dat.
Ok gast, ga ik ff rustig over nadenkenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Multatilu het volgende:
Maar goed, er liggen ondertussen behoorlijk wat Russen letterlijk weg te rotten op de velden aan het front. Dat rottingsproces zorgt weer voor voeding in de bodem waar over een jaar hopelijk weer graan groeit voor de pizzabodem die je na een avondje stappen naar binnen werkt. Een beetje Rus in je pizza.
Denk daar maar eens over na….
Zoiets zal het wel zijn. Ook Biden die publiekelijk roept dat ze moeten terugtrekken past in dat plaatje. Als hij echt wil dat ze terugtrekken heeft die ongetwijfeld wel een telefoonnummer van Zelensky om dat mede te delen zonder de Russen wijzer te maken. Dat hij het publiekelijk uitspreekt, kan alleen betekenen dat hij f iemand op het verkeerde spoor wil zetten of Oekranse binnenlandse druk op Zelensky zou willen creren om terug te trekken. Maar dat laatste lijkt mij ongesloten want aan een zwakkere machtspositie van Zelensky heeft in het westen niemand iets.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:24 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zoveel zaken die wij niet weten en ook nooit zullen weten. Kan een mindfuck zijn met constant disinformatie naar de Russen toe "we gaan spoedig terug moeten trekken" en dag later "extra troepen gaan ernaartoe en geen sprake van dat we trapped zijn". Kunnen veel verschillende redenen voor zijn. Wellicht willen ze de Russen bezig houden met uiteraard een beperkte kill ratio aan eigen Oekrainse zijde zodat de Russen niet ergens anders kunnen drukken op het front. Kan ook zijn dat ze goede defensieve posities hebben ingenomen met strategisch voordeel en dat samengaand met verbeterde wapens die (spoedig) aankomen en dus van geheel terugtrekken niet perse sprake hoeft te zijn. Of misschien is de Russische munitie die enigszins noemenswaardig is wel zo aan het opraken - als je ook Britse intelligence moet geloven - dat het de moeite waard is door te blijven vechten omdat volgens mij in het grotere plaatje zeker van Iraanse kant aan Rusland veel de laatste tijd wordt platgegooid door Israel qua leveringen die voor de Russen zijn bestemd en ze ook snel hard nodig hebben.
Je wordt iedere dag wel weer overspoeld met "gamechangers". Het zijn echt dagkoersen, dan weer speculaties, dan dit dan dat.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is grappig, want je ziet dit aan beide kanten. Mijn eigen PC krijgt allemaal recommendations van YouTube vanuit de kant van Oekraine, terwijl mijn werklaptop het krijgt vanuit Rusland. Het blijft gek voor mij dat er zoveel Westerse mensen en vooral Amerikanen juichen voor Rusland en blij zijn als er weer een Oekrains dorp verwoest is. Maar volgens die kanalen valt Bakhmut ook al weken lang. "Nu is het echt zo ver en nu gaan we makkelijk winnen"
Ik krijg zin in pizzaquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Multatilu het volgende:
Maar goed, er liggen ondertussen behoorlijk wat Russen letterlijk weg te rotten op de velden aan het front. Dat rottingsproces zorgt weer voor voeding in de bodem waar over een jaar hopelijk weer graan groeit voor de pizzabodem die je na een avondje stappen naar binnen werkt. Een beetje Rus in je pizza.
Die pizza zal me beter smaken dan ooit tevoren. Tax payer's money well spent!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Multatilu het volgende:
Van hamsters naar eekhoorns.....het gaat steeds beter in Europaquote:
NWS / Britten op rantsoen vanwege grote voedseltekortenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat er mensen zijn die denken dat er echt sprake is van een hongersnood oud in de UK
Zelfs in Oekrane vind je nog lui die het Russische verhaal geloven.. Al neemt dat aantal wel rap af want zelfs met oogkleppen op zien ze wel dat het hele verhaal grote onzin is.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Grijze Eekhoorns zijn wel een exoot en een plaag in GB die de inheemse Rode Eekhoorn verdringen, dus wie weet is het nog neit zo heel erg om ze op te etenquote:
Naja tekort aan gezond voedsel natuurlijk, ongezonde shit produceren ze zelf nog welquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van hamsters naar eekhoorns.....het gaat steeds beter in Europa
[..]
NWS / Britten op rantsoen vanwege grote voedseltekorten
ISW had vandaag wel een interessante assessment daarover. In Bachmut is in eerste instantie een batch criminelen over de kling gejaagd, maar inmiddels vechten daar de meer ervaren Wagner troepen icm reguliere Russische troepen, o.a. VDV. De urbane omgeving is zeer voordelig voor de verdediger, en iedere Rus die daar sterft, vecht niet meer elders. De Russen hebben een groot deel van hun reserve er daar inmiddels doorheen gejaagd en zijn nu dus toe aan relatief schaarse ervaren troepen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
De ironie is dat er helemaal geen game changers zijn geweest de afgelopen maanden. Het is een slow grind, maar die opeenstapeling van kleine 'successen' scheppen de randvoorwaarden voor wat er in de toekomst mogelijk is. Dat is wel degelijk strategie.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je wordt iedere dag wel weer overspoeld met "gamechangers". Het zijn echt dagkoersen, dan weer speculaties, dan dit dan dat.
Overigens zie ik vrij weinig Rusland content? Het stikt van Oekraense drones en zulk soort dingen. Maar Russische gevechtsbeelden amper eigenlijk.
quote:New intelligence reviewed by U.S. officials suggests that a pro-Ukrainian group carried out the attack on the Nord Stream pipelines last year, a step toward determining responsibility for an act of sabotage that has confounded investigators on both sides of the Atlantic for months.
U.S. officials said that they had no evidence President Volodymyr Zelensky of Ukraine or his top lieutenants were involved in the operation, or that the perpetrators were acting at the direction of any Ukrainian government officials.
Naja, daar probeer ik de hele tijd op te wijzen. En de russen waren klaarblijkelijk ook helemaal niet klaar voor een offensief, dus dan is het extreem onverstandig om dan toch in de aanval te gaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
ISW had vandaag wel een interessante assessment daarover. In Bachmut is in eerste instantie een batch criminelen over de kling gejaagd, maar inmiddels vechten daar de meer ervaren Wagner troepen icm reguliere Russische troepen, o.a. VDV. De urbane omgeving is zeer voordelig voor de verdediger, en iedere Rus die daar sterft, vecht niet meer elders. De Russen hebben een groot deel van hun reserve er daar inmiddels doorheen gejaagd en zijn nu dus toe aan relatief schaarse ervaren troepen.
Of Bakhmut nu ingenomen wordt of niet: de Russen zullen geen gevechtskracht meer hebben om daarna nog iets te ondernemen, en afhankelijk van hoeveel er nog uitgeschakeld worden zal er berhaupt opnieuw gemobiliseerd moeten worden willen de Russen nog voorwaarts in beweging kunnen komen in dit conflict. Effectief zijn ze dus nu al minimaal een paar maanden uitgeschakeld in offensieve zin, met een stevige optie op nog een paar maanden meer.
Spoor is toch eenvoudig uit te schakelen met Himars?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bakhmut is voor de Russen dan ook echt wel van belang als logistieke hub. De Russen verstoken per dag dusdanig veel artillerie granaten dat je de aanvoer daarvan niet trekt over alleen de weg. Daar heb je ook het spoor voor nodig. En als je nog verder westwaarts wil gaan is Bakhmut 1 van de oorden waar je en uitvalswegen en spoorwegen westwaarts hebt.
Het is niet voor niets dat de Russen een shitload aan spoorwegtroepen hebben.
Moeten ongetwijfeld hulp hebben gehad van bovenaf. De enige die zoiets kunnen zijn maar een paar state actors. Hoe krijg je het clandestine als relatief onderontwikkeld land het voor elkaar zoiets op te blazen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
En New York Times erover:
https://www.nytimes.com/2(...)abotage-ukraine.html
[..]
En ook makkelijk weer te repareren.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:36 schreef kibo het volgende:
[..]
Spoor is toch eenvoudig uit te schakelen met Himars?
Hier is een verdacht schip gesignaleerd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moeten ongetwijfeld hulp hebben gehad van bovenaf. De enige die zoiets kunnen zijn maar een paar state actors. Hoe krijg je het clandestine als relatief onderontwikkeld land het voor elkaar zoiets op te blazen?
Ik werkte na mijn afstuderen een tijdje voor/in de offshore-industrie en ik kan je vertellen dat er bergen bedrijven zijn die dit zouden kunnen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moeten ongetwijfeld hulp hebben gehad van bovenaf. De enige die zoiets kunnen zijn maar een paar state actors. Hoe krijg je het clandestine als relatief onderontwikkeld land het voor elkaar zoiets op te blazen?
Rusland barst van de opblaasbare tanksquote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:48 schreef Aether het volgende:
Video Opblaasbare tanks populair
https://nos.nl/l/2466607
Opblaasbare Russische militairen gaan ook als een jekkoquote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rusland barst van de opblaasbare tanks
Hehe eindelijk een plausibel verhaal.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
[..]
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Opblaasbare Russische militairen gaan ook als een jekko
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik werkte na mijn afstuderen een tijdje voor/in de offshore-industrie en ik kan je vertellen dat er bergen bedrijven zijn die dit zouden kunnen.
In het NYT artikel:quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier is een verdacht schip gesignaleerd.
quote:According to a European lawmaker briefed late last year by his country’s main foreign intelligence service, investigators have been gathering information about an estimated 45 “ghost ships” whose location transponders were not on or were not working when they passed through the area, possibly to cloak their movements.
The lawmaker was also told that more than 1,000 pounds of “military grade” explosives were used by the perpetrators.
Geloof jij die MSM overheidspers?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hehe eindelijk een plausibel verhaal.
Als (westerse intelligence) dit al weet dan weten ze het al al die tijd.
Damn, daar ben je als eod ook mooi klaar mee.quote:
Eens hoor, maar om daar nou meteen de doodstraf voor te krijgen....want dat is het natuurlijk wel in dit geval.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Daar is dan weer wel wat voor te zeggen, het zal wel meer dan een tik geweest zijn en je moet sowieso je handen thuishouden
!
Eens hoor, maar om daar nou meteen de doodstraf voor te krijgen....want dat is het natuurlijk wel in dit geval.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Daar is dan weer wel wat voor te zeggen, het zal wel meer dan een tik geweest zijn en je moet sowieso je handen thuishouden
!
Dit zal ongetwijfeld niet in goede aarde vallen bij de anti rook community.quote:
msnquote:
Ik ben toch even gaan zoeken. Ik dacht eerst dat het Jack Churchill was, maar er bleken twee dingen niet te kloppen. Het verhaal ging niet over een Brit, maar over een Fransman, en het was niet in WO2, maar in WO1. Albert Severn Roche was niet bepaald het toonbeeld van een soldaat, hij was te klein (1m58) en te jong (18), een soort Steve Rogers voor de Captain America behandeling. Toch wilde hij per se naar het front in de Elzas, waar uiteindelijk zijn geringe lengte een voordeel werd in verkenningsmissies.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er was volgens mij in WO2 een engelse soldaat die laatste was, en als een bezetene heen en weer aan het rennen was van het ene schuttersputje naar de volgende, spring erin, schiet, er weer uit, naar de volgende, spring erin, schiet, naar de volgende, spring, schiet, en weer terug.
Hield in z'n eentje een veelvoud van duitsers tegen, die tussen alle kruitdampen dachten dat ze met een formidabele tegenstander te maken hadden.
Motivatie doet er toe, idd
Tijdje terug toevallig voor het eerst naar die band gaan luisteren en er zitten flink wat hele goede dingen tussen (maar het is natuurlijk wel een genre muziek waar veel mensen ook totl niks mee hebben inderdaad), deze ga ik ook eens op het lijstje zettenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:43 schreef Sabata het volgende:
En geloof het of niet, de band die niet iedereen hier even leuk vind en over oorlogsgeschiedenis zingt, heeft een lied over Albert Roche gemaakt: The First Soldier
quote:Hoewel Russische troepen de stad Bakhmut in Oost-Oekrane bijna hebben omsingeld, heeft president Volodymyr Zelenskyy geweigerd zijn troepen terug te trekken. Een conferentie met militaire topfunctionarissen sprak zich uit voor het voortzetten van de verdediging "en het verder versterken van onze posities in Bakhmut", zei Zelenskyj maandag. Zijn adviseurs waren unaniem voor het niet terugtrekken, maar het voortzetten van de strijd en het versterken van de verdediging. Volgens waarnemers zou de aankondiging een reactie kunnen zijn op geruchten van onder meer de krant Bild over een breuk tussen Selensky en opperbevelhebber Valery Saluschny over de acties in Bakhmut. Sinds ongeveer een half jaar wordt er hevig gevochten rond Bachmut, waar momenteel slechts 5.000 van de oorspronkelijke 74.000 inwoners verblijven. De Oekraners hebben zich tot nu toe met succes verzet. Bij de gevechten zijn duizenden mensen om het leven gekomen. Rusland intensiveert aanvallen ondanks zware verliezen Ondanks de zware verliezen heeft Rusland volgens Oekraense bronnen de aanvallen op Bakhmut opnieuw gentensiveerd. "Burgers ontvluchten de regio om te ontsnappen aan Russische beschietingen, die 24 uur per dag doorgaan, terwijl extra Russische soldaten en wapens daar gestationeerd zijn", zei Pavlo Kyrylenko, gouverneur van de regio Donetsk. De naburige steden Chasiv Yar en Kostyantynivka werden ook zwaar beschoten. Oekraense stellingen bij Bakhmut werden alleen al maandag 130 keer geraakt door Russische granaten, schatte de Oekraense legerwoordvoerder Serhiy Cherevatyi. Rusland heeft zijn beste eenheden naar de stad gestuurd, zei de woordvoerder op de staatstelevisie, volgens de krant Kiev Independent. Zelenskyy's adviseur Mykhailo Podoliak vertelde persbureau AP dat de Oekraense strijdkrachten rond Bakhmut de vijandelijke troepen aan het uitputten waren en hun posities aan het versterken waren. Tienduizenden Oekraners zouden worden opgeleid voor een mogelijk tegenoffensief. VS: Bachmut is strategisch nogal onbeduidend Volgens waarnemers is de strijd om Bakhmut vooral symbolisch. Mocht Rusland de stad innemen, dan zou dat weinig invloed hebben op het verloop van de Russische veldtocht. Het Russische staatshoofd Vladimir Poetin zou echter een omzet in Rusland als een succes kunnen verkopen. Alleen via Bakhmut kan Rusland de Oekraense regio Donetsk volledig overnemen. De stad Kostyantynivka zou als volgende kunnen worden ingenomen, meldde de Kyiv Independent..
He bah ! Die band..quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:43 schreef Sabata het volgende:
Totaal off topic, maar ik keer nog even terug naar deze post van ExTec
[..]
Ik ben toch even gaan zoeken. Ik dacht eerst dat het Jack Churchill was, maar er bleken twee dingen niet te kloppen. Het verhaal ging niet over een Brit, maar over een Fransman, en het was niet in WO2, maar in WO1. Albert Severn Roche was niet bepaald het toonbeeld van een soldaat, hij was te klein (1m58) en te jong (18), een soort Steve Rogers voor de Captain America behandeling. Toch wilde hij per se naar het front in de Elzas, waar uiteindelijk zijn geringe lengte een voordeel werd in verkenningsmissies.
Bij gevechten in Sudel werd zijn hele regiment aan flenters geschoten. De Duitse troepen die echter de loopgraven wilden innemen werden inderdaad door Roche in zijn eentje tegen gehouden, zoals ExTec omschreef. Hij heeft waarschijnlijk nooit een hogere rang gekregen omdat hij ook twee keer is aangeklaagd en bijna voor een vuurpeloton is gezet. De eerste keer omdat hij ruzie kreeg met een drilsergeant en was weggelopen uit trainingskamp, de tweede keer omdat hij werd verdacht van desertie nadat hij zijn kapitein had gered en in een schuttersputje in slaap viel. En geloof het of niet, de band die niet iedereen hier even leuk vind en over oorlogsgeschiedenis zingt, heeft een lied over Albert Roche gemaakt: The First Soldier
Wel een leuk stukje beeldmateriaal, ik vraag me alleen af in hoeverre het allemaal waar is.quote:
En je weet hoe de Russen dat doen. Die bevrijden de onderdrukten van het Oekraense juk door de hele stad in de as te leggen. Dus dat Oekrane liever ziet dat Bachmut verder kapotgeschoten wordt dan nog een stadje is logisch.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
De stad Kostyantynivka zou als volgende kunnen worden ingenomen
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
En je weet hoe de Russen dat doen. Die bevrijden de onderdrukten van het Oekraense juk door de hele stad in de as te leggen. Dus dat Oekrane liever ziet dat Bachmut verder kapotgeschoten wordt dan nog een stadje is logisch.
Volgens mij is het beter dat ie luistert naar zijn topmensen in het veld ipv die maffe adviseurs die hij verslijt die decadent in Kiev zitten.quote:. Een conferentie met militaire topfunctionarissen sprak zich uit voor het voortzetten van de verdediging "en het verder versterken van onze posities in Bakhmut", zei Zelenskyj maandag. Zijn adviseurs waren unaniem voor het niet terugtrekken, maar het voortzetten van de strijd en het versterken van de verdediging. Volgens waarnemers zou de aankondiging een reactie kunnen zijn op geruchten van onder meer de krant Bild over een breuk tussen Selensky en opperbevelhebber Valery Saluschny over de acties in Bakhmut.
Volgens waarnemers, zou kunnen zijn, en natuurlijk had Bild er ook hand in. Komt op mij over als dat ze op wat Duitse redacties te veel van hun eigen winden hebben gesnoven.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is het beter dat ie luistert naar zijn topmensen in het veld ipv die maffe adviseurs die hij verslijt die decadent in Kiev zitten.
Weet ik niet. Die zijn doorgaans goed genformeerd, of geloof jij de MSM niet?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens waarnemers, zou kunnen zijn, en natuurlijk had Bild er ook hand in. Komt op mij over als dat ze op wat Duitse redacties te veel van hun eigen winden hebben gesnoven.
Ik zie wel wat parallellen met rusland. Die denken ook dat ze het middelpunt van het universum zijn, en denken ook dat als iemand een brainfart laat in de lokale media, de hele wereld wel opzit en oplet.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet ik niet. Die zijn doorgaans goed genformeerd, of geloof jij de MSM niet?
Zijn dit niet gewoon dagjesmensen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:01 schreef ExTec het volgende:
Ok. Kan spannend worden.
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor zover ik hoorde van manesen uit Georgie zelf, was de regering (vreemd genoeg) pro rusland.quote:
Vreemd verhaal. Ik wil best geloven dat hier een juridische truc uitgehaald is (die SEALS die Bin Laden doodschoten werkten ook niet voor de krijgsmacht...) maar dit zo professioneel uitvoeren, daar moet een statelijke actor heel dicht bij betrokken zijn. Pro-Oekraense Russen die zoiets kunnen optuigen zonder in het oog te lopen? Raar. Oekraense mensen terwijl de VS vuistdiep in dat land zit en alles in de gaten houdt?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
[..]
Bild, dat is geen bron.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is het beter dat ie luistert naar zijn topmensen in het veld ipv die maffe adviseurs die hij verslijt die decadent in Kiev zitten.
De ijzeren man in het veld:
https://eenvandaag.avrotr(...)oor-de-oorlog-leidt/
Of je wil het gewoon niet geloven omdat je altijd zei dat het de Russen waren. (Wat totaal onlogisch was)quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Ik wil best geloven dat hier een juridische truc uitgehaald is (die SEALS die Bin Laden doodschoten werkten ook niet voor de krijgsmacht...) maar dit zo professioneel uitvoeren, daar moet een statelijke actor heel dicht bij betrokken zijn. Pro-Oekraense Russen die zoiets kunnen optuigen zonder in het oog te lopen? Raar. Oekraense mensen terwijl de VS vuistdiep in dat land zit en alles in de gaten houdt?
Kijk NYT is een goede krant en als die wat opschrijven dan heeft dat zeker waarde. Maar het is wel een heel apart verhaal waarvan het ook niet zo moeilijk is om te bedenken wie er belang bij kan hebben.
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of je wil het gewoon niet geloven omdat je altijd zei dat het de Russen waren. (Wat totaal onlogisch was)
In tegenstelling tot bepaalde lui ben ik prima in staat om mijn mening te herzien als daar aanleiding toe is. Maar dit vage stuk vol losse eindjes is dat niet. Opvallend genoeg werd uit dezelfde hoek die nu dit stuk pusht een aantal weken nog een stuk gepusht waarin de VS het gedaan had.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of je wil het gewoon niet geloven omdat je altijd zei dat het de Russen waren. (Wat totaal onlogisch was)
Je op overmacht kunnen beroepen als je niet aan je leveringsplicht kan voldoen is een rationeel motief. Dat jou dat nou niet bevalt is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan nog steeds. Gewoon je oude Oekraense paspoort laten zien bij het huren.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat zei ik. De oorzaak ik sowieso bekend bij alle geheime diensten. Alleen hoe het verhaal het publiek in wordt gebracht is nog de vraag vd betrokkenen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot bepaalde lui ben ik prima in staat om mijn mening te herzien als daar aanleiding toe is. Maar dit vage stuk vol losse eindjes is dat niet. Opvallend genoeg werd uit dezelfde hoek die nu dit stuk pusht een aantal weken nog een stuk gepusht waarin de VS het gedaan had.
Maar je gaat mij niet vertellen dat als dit door Pjotr en Gustav met een gehuurd bootje gedaan is je een dik half jaar nodig hebt om dat te ontrafelen, dat is gewoon raar.
Staat toch ook gewoon dat het Russen geweest kunnen zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is een belachelijk motief, Rusland en het westen zijn in (financile) oorlog. Die gaan helemaal niks claimen via rechtszaken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je op overmacht kunnen beroepen als je niet aan je leveringsplicht kan voldoen is een rationeel motief. Dat jou dat nou niet bevalt is een ander verhaal.
Tuurlijk niet, die waren de bouwer en hoofdeigenaar van de peperdure pijpleiding.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Staat toch ook gewoon dat het Russen geweest kunnen zijn.
Zal me niets verbazen dat de Russen het zo in elkaar gestoken hebben dat ze de schuld bij de Oekraners in de schoenen schuiven. En het zal niet voor de eerste keer zijn dat journalisten in alle haast te snel (voorlopige) conclusies trekken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kan nog steeds. Gewoon je oude Oekraense paspoort laten zien bij het huren.
Ja. Dat staat er.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Staat toch ook gewoon dat het Russen geweest kunnen zijn.
Verdiep je er maar in. De Russen waren zeker niet de bouwer en hoofdeigenaar.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, die waren de bouwer en hoofdeigenaar van de peperdure pijpleiding.
Ja dus? Het is niet zo moeilijk om voor zo'n beetje elke actor een motief te verzinnen. De mensen die de middelen hebben is al een kleinere groep. En de gelegenheid nog kleiner.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, die waren de bouwer en hoofdeigenaar van de peperdure pijpleiding.
Waarom zouden het Westen niet gaan claimen? Rusland wil van sancties af. Dan is hun middelvinger opsteken onverstandig.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is een belachelijk motief, Rusland en het westen zijn in (financile) oorlog. Die gaan helemaal niks claimen via rechtszaken.
Ze kunnen niks, maar dat dan weer wel?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen dat de Russen het zo in elkaar gestoken hebben dat ze de schuld bij de Oekraners in de schoenen schuiven. En het zal niet voor de eerste keer zijn dat journalisten in alle haast te snel (voorlopige) conclusies trekken.
Neehoor. Want moskou kan idd z'n schouders ophalen mbt vonnissen, maar de in het gelijk gestelde partij kan dan gewoon beslag gaan leggen op andere eigendommen van de nalatende partijen, lokaal en door heel de EU heen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is een belachelijk motief, Rusland en het westen zijn in (financile) oorlog. Die gaan helemaal niks claimen via rechtszaken.
Dit ja. Van nu.nl:quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Dat staat er.
Maar er staat vooral heel veel niet in. Hier kun je alle kanten nog mee op als je het scherp leest, maar het wordt wel heel tendentieus gebracht. Het is niet moeilijk te bedenken wie daar baat bij heeft.
De bronnen zeggen niets over de identiteit van de dadersquote:Ze geven wel direct toe dat er nog weinig bekend is over de vermeende daders. Het zou gaan om felle tegenstanders van de Russische president Vladimir Poetin. De bronnen zeggen niets over de identiteit van de daders, over hun motief en over wie de operatie heeft bedacht. Vermoedelijk gaat het om een groep die uit Russen n Oekraners bestaat.
Volgens de Verenigde Staten was de Oekraense regering niet op de hoogte van de plannen. "Er zijn geen aanwijzingen dat de opdracht voor de explosies vanuit Kyiv kwam."
Oost-Oekraners die nu Rus zijn zullen nog wel ergens een geldig Oekraens paspoort hebben liggen. Niet heel moeilijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze kunnen niks, maar dat dan weer wel?
Oekrane heeft het grootste motief.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden het Westen niet gaan claimen? Rusland wil van sancties af. Dan is hun middelvinger opsteken onverstandig.
Ook het grootste motief om het niet te doen. Ze riskeerden een definitief NEIN op alle wapenleveringen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekrane heeft het grootste motief.
De NS2 leiding was vnl om totaal onafhankelijk te zijn van de gelden voor Oekrane en die grondleiding die eerder gebruikt werd met een pacht van 3 miljard per jaar voor Oekrane.
En toch staat er in de zeit (ik ken die krant niet?) 'de sporen leiden naar Oekraiene'. Is dat dan gewoon heel erg slordig of zit daar wat meer achter?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit ja. Van nu.nl:
[..]
De bronnen zeggen niets over de identiteit van de daders
De bronnen zeggen niets over hun motief.
De bronnen zeggen niets over wie die de operatie heeft bedacht.
En de Oekraense regering wist ook van niets.
Juist niet. Europa wou al geen gas meer en Oekrane hielp daar een handje bij.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook het grootste motief om het niet te doen. Ze riskeerden een definitief NEIN op alle wapenleveringen.
Wat op het tijdstip van boem doen ook al een volstrekt academisch punt was, want pijplijn ging al niet meer in gebruik genomen worden, en de oorlog was al in full swing, wat z'n impact heeft op gas wat nu via oekrainse leidingen loopt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekrane heeft het grootste motief.
De NS2 leiding was vnl om totaal onafhankelijk te zijn van de gelden voor Oekrane en die grondleiding die eerder gebruikt werd met een pacht van 3 miljard per jaar voor Oekrane.
Dat ja. En dan moet je bedenken dat NS2 al stil lag en er geen zicht was op opening. En dat NS1 ook stil lag door onderhoud. De risk/benefit foor Kiev is totaal uit balans.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook het grootste motief om het niet te doen. Ze riskeerden een definitief NEIN op alle wapenleveringen.
Wou net zeggen. Het is gewoon wel een feit nu. Die Zeit is de meest serieuze krant van Duitsland.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch staat er in de zeit (ik ken die krant niet?) 'de sporen leiden naar Oekraiene'. Is dat dan gewoon heel erg slordig of zit daar wat meer achter?
Dan is er dus niks aan de hand. Dan verdient Zelenskyy wel wat meer hulp van ons.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Juist niet. Europa wou al geen gas meer en Oekrane hielp daar een handje bij.
Nou als daar hetzelfde in staat als in de NYT is dat absoluut geen feit.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wou net zeggen. Het is gewoon wel een feit nu. Die Zeit is de meest serieuze krant van Duitsland.
Ja dat zeg ik vanaf het begin! Weg met die leiding.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan is er dus niks aan de hand. Dan verdient Zelenskyy wel wat meer hulp van ons.
Want de MSM staat vol met feiten?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wou net zeggen. Het is gewoon wel een feit nu. Die Zeit is de meest serieuze krant van Duitsland.
In dat ZEIT-verhaal staat: 'Allerdings haben die Ermittler bislang keine Beweise dafr gefunden, wer die Zerstrung in Auftrag gegeben hat'. En: 'In internationalen Sicherheitskreisen wird nicht ausgeschlossen, dass es sich auch um eine False-flag-Operation handeln knnte. Das bedeutet, es knnten auch bewusst Spuren gelegt worden sein, die auf die Ukraine als Verursacher hindeuten'quote:
In de loop der tijd zal er wel meer duidelijk worden over deze aanslag. Er zijn veel mensen op zoek naar de daders en er is maar een selecte groep die het motief en de middelen heeft om zo'n aanslag te kunnen plegen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dus? Het is niet zo moeilijk om voor zo'n beetje elke actor een motief te verzinnen. De mensen die de middelen hebben is al een kleinere groep. En de gelegenheid nog kleiner.
Treurig voor de eventuele kinderen. Om je vader zo doodgeschoten te zien worden.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:07 schreef polderturk het volgende:
Die gast die Slava Ukraini zei en daarna werd doodgeschoten.
Hopelijk heeft hij kinderen ergens rondlopen.
Zo een held verdient het om zich voort te planten.
Het is inderdaad volkomen irrelevant. Europa is van het Russische gas af en dat komt ook nooit meer terug. Dat hoofdstuk is afgesloten. Wie het ook was mag bedankt worden. Europa is beter af en Rusland is de komende decennia fucked. Poetin rekende op zijn energie-als-wortel-en-stok strategie om Oekrane te isoleren van Europa, en heeft zwaar misgegokt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:07 schreef Bensel het volgende:
Dat hele nordstream gebeuren boeit geen fuck meer feitelijk. Hetr is gebeurt,. het had een siginificatie aan het begin van de winter, maar is nu oud nieuws en dat steeds ophalen is buitengewoon irritant omdat het inmiddels irrelevant is. Beetje zoals de kerchbrug die opgeblazen is.
Inderdaad, ik verlang bijna terug naar de tijd dat we dagenlang feitenloos zaten te ouwehoeren over NOEKS en NAZIS.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:07 schreef Bensel het volgende:
Dat hele nordstream gebeuren boeit geen fuck meer feitelijk. Hetr is gebeurt,. het had een siginificatie aan het begin van de winter, maar is nu oud nieuws en dat steeds ophalen is buitengewoon irritant omdat het inmiddels irrelevant is. Beetje zoals de kerchbrug die opgeblazen is.
Dat is sowieso een feit. Neemt niet weg dat het gewoon een brutale aanslag was op Europese vitale infrastructuur. Ik zou toch wel erg graag willen weten wie dat gedaan heeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is inderdaad volkomen irrelevant. Europa is van het Russische gas af en dat komt ook nooit meer terug. Dat hoofdstuk is afgesloten. Wie het ook was mag bedankt worden. Europa is beter af en Rusland is de komende decennia fucked. Poetin rekende op zijn energie-als-wortel-en-stok strategie om Oekrane te isoleren van Europa, en heeft zwaar misgegokt.
Het was toch Russisch eigendom las ik hierboven?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is sowieso een feit. Neemt niet weg dat het gewoon een brutale aanslag was op Europese vitale infrastructuur. Ik zou toch wel erg graag willen weten wie dat gedaan heeft.
Als bij jouw of mijn huis de ruiten worden ingeslagen willen we toch ook weten wie van de buren dat gedaan heeft? Ook als de verzekering het gemaakt heeft?
Tuurlijk doet dat er wel toe. Is toch een heel belangrijk verhaal in het hele conflict.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:07 schreef Bensel het volgende:
Dat doe jij niet, dus haal het aub niet aan !quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Inderdaad, ik verlang bijna terug naar de tijd dat we dagenlang feitenloos zaten te ouwehoeren over NOEKS en NAZIS.
Ik heb hier 'het is oorlog maar niemand die het ziet' in de boekenkast liggen. Ook interessant.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je het interessant vind hoe het er achter de schermen aan toe gaat bij geheime diensten als Mossad en CIA dan is dit boek een echte aanrader, van een oud agent, veel hoe de media gebruikt wordt om conflicten uit te spelen maar ook veel echte gebeurtenissen in detail geschreven.
https://www.bol.com/nl/nl(...)ad/1001004001552594/
Qua tijdlijn zou het volgens mij wel logisch zijn dat dat ding ondertussen operationeel is lijkt me.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Rusland vindt het gebruik van zulke raketten niet eerlijk.
En dat ze formeel niet gebonden zijn aan de restricties van het westen. Ze kunnen er mee doen wat ze willen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Qua tijdlijn zou het volgens mij wel logisch zijn dat dat ding ondertussen operationeel is lijkt me.
Voordeel van Oekranes eigen productie is dat landen ook materialen kunnen sponsoren.
Grote vraag is hoeveel van die dingen men produceren kan en in hoeverre kunnen de Russen ze bestrijden?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat ze formeel niet gebonden zijn aan de restricties van het westen. Ze kunnen er mee doen wat ze willen.
Uiteraard met mate. Maar je kunt een keer wat doen als je als UA opperbevel er van overtuigd bent dat dat meerwaarde heeft.
Vooral dat ja. Nu kunnen ze gewoon doelen in Rusland beschieten.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat ze formeel niet gebonden zijn aan de restricties van het westen. Ze kunnen er mee doen wat ze willen.
Uiteraard met mate. Maar je kunt een keer wat doen als je als UA opperbevel er van overtuigd bent dat dat meerwaarde heeft.
En waar moeten ze hun SAMs dan plaatsen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
in hoeverre kunnen de Russen ze bestrijden?
Daar is in stilte een tweede Armeense genocide aan de gang.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Voor zover ik hoorde van manesen uit Georgie zelf, was de regering (vreemd genoeg) pro rusland.
Weer een stukje invloed van rusland dat aan het afbrokkelen is. Jullie weten dat het in Azerbeijan-Armenie ook weer aan het rommelen is?
Ja precies dit dus. Vroeg het me ook al af. Iets lijkt gewoon te raar.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Ik wil best geloven dat hier een juridische truc uitgehaald is (die SEALS die Bin Laden doodschoten werkten ook niet voor de krijgsmacht...) maar dit zo professioneel uitvoeren, daar moet een statelijke actor heel dicht bij betrokken zijn. Pro-Oekraense Russen die zoiets kunnen optuigen zonder in het oog te lopen? Raar. Oekraense mensen terwijl de VS vuistdiep in dat land zit en alles in de gaten houdt?
Kijk NYT is een goede krant en als die wat opschrijven dan heeft dat zeker waarde. Maar het is wel een heel apart verhaal waarvan het ook niet zo moeilijk is om te bedenken wie er belang bij kan hebben.
Ze kunnen dat natuurlijk niet 'gewoon' doen, want er is nog steeds een grote afhankelijkheid van het collectieve westen dat zoiets absoluut niet gaat waarderen. Maar een keer kom je er wel mee weg.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vooral dat ja. Nu kunnen ze gewoon doelen in Rusland beschieten.
Maar ik neem aan dat ze verstandig gebruikt worden. Onbruikbaar maken van militaire vliegvelden en logistieke knooppunten bijv.
Dat Oekrane die dingen heeft is al angstig genoeg voor de Russen volgens mij.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Grote vraag is hoeveel van die dingen men produceren kan en in hoeverre kunnen de Russen ze bestrijden?
Daar heb je HIMARS voorquote:Binnen eigen landsgrenzen zijn die dingen natuurlijk al van significant belang bij een eigen offensief over een grote linie.
Het gaat er vooral om dat ze Rusland niet mogen beschieten met westerse wapens toch?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze kunnen dat natuurlijk niet 'gewoon' doen, want er is nog steeds een grote afhankelijkheid van het collectieve westen dat zoiets absoluut niet gaat waarderen. Maar een keer kom je er wel mee weg.
Nu staan Russische reserves wel iets verder dan het standaard HIMARS bereik natuurlijk. En tuurlijk het lijkt erop dat er steeds meer westers materiaal komt met groter bereik, maar zelf kunnen produceren is prettiger.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat Oekrane die dingen heeft is al angstig genoeg voor de Russen volgens mij.
[..]
Daar heb je HIMARS voor
Nee. Het gaat er vooral om dat ze de oorlog niet te groot mogen maken. Die actie met die autobom (waar uiteindelijke dochterlief in reed) werd ook niet erg gewaardeerd bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat ze Rusland niet mogen beschieten met westerse wapens toch?
Welke reserves? Die gooien ze nu bij Bakhmut door de gehaktmolen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nu staan Russische reserves wel iets verder dan het standaard HIMARS bereik natuurlijk. En tuurlijk het lijkt erop dat er steeds meer westers materiaal komt met groter bereik, maar zelf kunnen produceren is prettiger.
De wappies zijn sowieso hopeloos verloren. Die zoeken alleen maar bewijs voor hun hersenkronkels. Niets aan te doen. Het leuke is wel dat hun waanbeelden telkens extremer en hilarischer worden.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, dus haal het aub niet aan !![]()
Het is in wezen irrelevant, omdat er veel grotere belangen zijn die die aanslagen zelfs enigszins dienen. Het probleem is natuurlijk wel dat geruchten of zelfs feiten voor een tweedeling kunnen zorgen en dat is wel zorgelijk.
Ik hoor het wappievolk nu al roepen dat Oekrane agressor is en dat wij zeker niet meer steun moeten bieden enz enz.
Het hele bezette gebied kan beschoten worden met HIMARS en de ander raket waar ik de naam van vergeten ben, toch? Dan zou ik als ik Oekrane was de eigen raketten, waar ze niet super veel van hebben, ter afschrikking op Rusland richten.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nu staan Russische reserves wel iets verder dan het standaard HIMARS bereik natuurlijk. En tuurlijk het lijkt erop dat er steeds meer westers materiaal komt met groter bereik, maar zelf kunnen produceren is prettiger.
Dochterlief was net zo verrot. Maar dat Oekraine dit gedaan heeft is nog niet duidelijk dacht ik. Alleen een vaag in elkaar geknutseld bewijsje van de FSB.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Het gaat er vooral om dat ze de oorlog niet te groot mogen maken. Die actie met die autobom (waar uiteindelijke dochterlief in reed) werd ook niet erg gewaardeerd bijvoorbeeld.
Hoe relevant is dat nog? Rusland is bang om nieuwe raketten te kopen in Iran, omdat ze denken dat de VS dan wl ATACMS gaat leveren.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat ze Rusland niet mogen beschieten met westerse wapens toch?
Ik heb ook al ergens in een podcast gehoord dat de VS ook al hebben aangegeven dat een schip met raketten vanuit Iran over de Kaspische zee wel kan vertrekken maar nooit zal aankomen...quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe relevant is dat nog? Rusland is bang om nieuwe raketten te kopen in Iran, omdat ze denken dat de VS dan wl ATACMS gaat leveren.
Zoveel raketten met groot bereik hebben ze nog niet. Tenzij dit zojuist is veranderd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het hele bezette gebied kan beschoten worden met HIMARS en de ander raket waar ik de naam van vergeten ben, toch? Dan zou ik als ik Oekrane was de eigen raketten, waar ze niet super veel van hebben, ter afschrikking op Rusland richten.
[..]
Dochterlief was net zo verrot. Maar dat Oekraine dit gedaan heeft is nog niet duidelijk dacht ik. Alleen een vaag in elkaar geknutseld bewijsje van de FSB.
Dat moet je echt niet aannemen !quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke reserves? Die gooien ze nu bij Bakhmut door de gehaktmolen.
Ik denk dat Rusland het niet zal later raketten te kopen en dat het westen het niet zal laten te leveren aan Oekrane als die dingen wezenlijk verschil maken bij een offensief of zoiets dergelijks.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe relevant is dat nog? Rusland is bang om nieuwe raketten te kopen in Iran, omdat ze denken dat de VS dan wl ATACMS gaat leveren.
In Bakhmut zijn het toch elite troepen van de russen? Las ik hier vanmiddag nog.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke reserves? Die gooien ze nu bij Bakhmut door de gehaktmolen.
Tja. We zitten er al een tijdje op te wachten he.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Rusland vindt het gebruik van zulke raketten niet eerlijk.
ISW meldt dat ja. Dat Wagner al het zogenaamde culminatiepunt bereikt had en nu dus wordt aangevuld met relatief capabele eenheden van het reguliere leger (onder andere luchtlandingstroepen). Mede daarom lijkt UA ook met hand en tand door te vechten met een ratio van 1:5 dat gevecht tegen dat soort relatief waardevolle troepen de stad in trekken is aantrekkelijk. Heel cru, maar iedere Rus die bij Bakhmut sterft kan elders niet meer meevechten.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In Bakhmut zijn het toch elite troepen van de russen? Las ik hier vanmiddag nog.
De echte elitetroepen waren al bij de aanval op Kyiv in de pan gehakt.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In Bakhmut zijn het toch elite troepen van de russen? Las ik hier vanmiddag nog.
JAGA JAGAquote:
Niet helemaal, het zijn de meest effectieve troepen van de russen. Met name Dirlewagner bestaat voornamelijk uit strafbattalions van gevangenen, met een harde kern van zeer ervaren en gemotiveerde huurlingen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat zeg jij nu weer de meest effectieve troepen?quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Niet helemaal, het zijn de meest effectieve troepen van de russen. Met name Dirlewagner bestaat voornamelijk uit strafbattalions van gevangenen, met een harde kern van zeer ervaren en gemotiveerde huurlingen.
De VDV luchtlandingstroepen zijn lichtbewapend, maar gedisciplineerd. Zie de geordende terugtrekking van de VDV uit de Kherson omsingeling.
Voor de rest is het russische leger voornamelijk door de mand gevallen. Zie de mariniers in Vuhledar, de klaagvideo's van mariniers uit Kaliningrad, de 1st Guards Tank Army, de afwezige Kadyrovites.
Echt, wat een waanzinquote:
En dan met ride of the valkyries erbij van... Wagnerquote:
Die Zeit is geen krant, het is een weekblad. Frankfurter Allgemeine Zeitung is de meest serieuze Duitse krant.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die vielen onder het Joint Special Operations Command wat gewoon een onderdeel is van het ministerie van defensie?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima move.quote:
Ik vind zulke filmpjes altijd twijfelachtig. Ze droppen een bommetje van een drone zo precies in een vakje dat hele tank ontploft? En dat elke dag weer.quote:
Dit is een verlaten tank. De piloot heeft dus alle tijd om het bommetje in het gaatje te mikken. En de bommetjes die er naast zijn gevallen zien we niet natuurlijkquote:Op woensdag 8 maart 2023 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind zulke filmpjes altijd twijfelachtig. Ze droppen een bommetje van een drone zo precies in een vakje dat hele tank ontploft? En dat elke dag weer.
• Je ziet niet de filmpjes waarbij het niet lukt natuurlijkquote:Op woensdag 8 maart 2023 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind zulke filmpjes altijd twijfelachtig. Ze droppen een bommetje van een drone zo precies in een vakje dat hele tank ontploft? En dat elke dag weer.
Wagner huurlingen aangevuld met kanonnenvlees uit de gevangenissen. Die combi lijkt te werken zonder dat Russische burgers te veel pijn voelen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:08 schreef inslagenreuring het volgende:
En nu ook sucidale patinten uit psychiatrische instellingenquote:Op woensdag 8 maart 2023 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Wagner huurlingen aangevuld met kanonnenvlees uit de gevangenissen. Die combi lijkt te werken zonder dat Russische burgers te veel pijn voelen.
Zie hem al een paar dagen langs komen en zal hem toch eens plaatsen:quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Wagner huurlingen aangevuld met kanonnenvlees uit de gevangenissen. Die combi lijkt te werken zonder dat Russische burgers te veel pijn voelen.
Maar hoe doen ze die filmpjes maken dan? Als het ze niet zou lukken zouden ze lager kunnen vliegen, maar dat doen ze ook niet.quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |