abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208276789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:51 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Reuters/status/1633042313474711552

Vraag mij erg af of dit een intelligente tactiek is. Je moet immers wel manschappen overhouden.
Je hebt het over de Russen mag ik hopen.
pi_208276791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat lijkt me juist de bedoeling, dat het de Russische economie pijn doet en dat de Russen geen Heineken (en andere Heineken-merken) meer kunnen drinken.

Hoe schraler de Russische economie, hoe lastiger oorlog voeren wordt. Maar goed, Heineken denkt natuurlijk alleen aan haar eigen financiële belang. Aan de ene kant willen ze de westerse markt pleasen door Rusland te verlaten en aan de andere kant willen ze zo min mogelijk inkomsten mislopen.
Of juist heel veel Heineken laten drinken. Het alcoholisme nog groter maken dan het al is in Rusland. Zou het wel een mooi visite kaartje vinden voor Nederland. Als wij ervoor hebben gezorgd dat de verslavingen, alcohol-doden, geweld dat daar bij komt kijken aanzienlijk is gestegen.
pi_208276806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:37 schreef Slayage het volgende:
:B

[ twitter ]
.... allemachtig.
pi_208276813
quote:
Doet je eraan denken, ja. Alhoewel er voorlopig nog niets te vergelijken is met de Dirlewanger's..
pi_208276817
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
Zelensky die ineens publiekelijk aankondigd dat "we Bakhmut gaan verdedigen", en niemand die dit verdacht vindt?
Sinds wanneer kondigen politici in het openbaar troepenbewegingen aan? Voor het moreel van de Oekraiers hoeft ie dat niet te doen. Waarom dan die aankondiging?

Net als dat Kyiv Independent artikel over de zogenaamde problemen met de verdediging van Bakhmut (hadden we soortgelijke verhalen gehoord uit Bakhmut zelf? Nee he).

Het is allemaal bedoeld om nog meer troepen richting Bakhmut te trekken.
Ik denk dat het vooral de media focus op Bakhmut houden is zodat ze in alle rust andere operaties voor kunnen bereiden. Dat zagen we ook met Kherson iedereen had daar de focus op en een week of 2 later werd het hele gebied rond Kharkiv bevrijd. Nu gaan er ook al weer allemaal geruchten rond dat Oekraïne op verschillende plekken troepen aan het opbouwen is.
pi_208276820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Je hebt het over de Russen mag ik hopen.
Nee. Oekraïne moet mankracht behouden in afwachting van een toekomstig offensief.
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 13:57:34 #82
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208276823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:37 schreef Slayage het volgende:
:B

[ twitter ]
Vraag me hierbij af hoe het er tegenwoordig in Rusland's psychiatrische ziekenhuizen aan toe gaat. Kan we wel herinneren dat wat er over naar buiten kwam aan het einde van de Koude Oorlog bijna pure horror was.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 13:58:41 #83
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208276833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Doet je eraan denken, ja. Alhoewel er voorlopig nog niets te vergelijken is met de Dirlewanger's..
Wagner komt wel een aardig eind in de buurt hoor. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208276840
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vraag me hierbij af hoe het er tegenwoordig in Rusland's psychiatrische ziekenhuizen aan toe gaat. Kan we wel herinneren dat wat er over naar buiten kwam aan het einde van de Koude Oorlog bijna pure horror was.
Moet je daar eens instellingen voor gehandicapten bezoeken. Laten we het erop houden dat zware autisten die de neiging hebben om met hun hoofd tegen de muur aan te rammen (vanwege frustratie, en daar niet mee om kunnen gaan) hier wordt gereduceerd. Met gedragstherapie, desnoods zo'n zacht helmpje.

Daar niet, hoor.
pi_208276843
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wagner komt wel een aardig eind in de buurt hoor. :)
Ja. Maar toch vindt ik dat je daar mee moet oppassen. Ik denk dat het nazisme in het algemeen toch moeilijk te vergelijken valt met iets. Maar goed, andere discussie.
pi_208276883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je bedoelt datgeen wat al weken aan de gang is? Het is de enige reden dat die stad überhaupt nog in Oekraiense handen is.
Ja.

Maar sommigen denken dat Bakhmut strategisch belang heeft (welk dan?). Sommigen denken dat het een politieke beslissing is. Sommigen denken dat Oekraine hun leger versplilt in Bakhmut.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 maart 2023 @ 14:03:35 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208276891
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:02 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja.

Maar sommigen denken dat Bakhmut strategisch belang heeft (welk dan?). Sommigen denken dat het een politieke beslissing is. Sommigen denken dat Oekraine hun leger versplilt in Bakhmut.
Voor Oekraïne heeft het strategisch belang, want het is een prachtige plek om Rusland overhoop te schieten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208277005
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:02 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja.

Ik dek dat alle drie waar kunnen zijn. Het blijft toch wel apart dat Oekraïne Bachmoet wil blijven verdedigen als het eigenlijk niet zo belangrijk voor ze is. Als je rationeel bent, dan weet je ook wel dat symbolisch belang veel minder waard is. Het is geen rationele keuze maar emotie. En als dat niet zo is, geef dan maar precies aan wat precies de strategische waarde ervan is. En waarom lees je dat dan nergens van bijvoorbeeld de Amerikanen of de NAVO?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208277039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik dek dat alle drie waar kunnen zijn. Het blijft toch wel apart dat Oekraïne Bachmoet wil blijven verdedigen als het eigenlijk niet zo belangrijk voor ze is. Als je rationeel bent, dan weet je ook wel dat symbolisch belang veel minder waard is. Het is geen rationele keuze maar emotie. En als dat niet zo is, geef dan maar precies aan wat precies de strategische waarde ervan is. En waarom lees je dat dan nergens van bijvoorbeeld de Amerikanen of de NAVO?
Je zou deze stelling ook kunnen omdraaien. Het blijft toch wel apart dat Rusland Bachmoet maar blijft aanvallen. Als het eigenlijk niet zo belangrijk is, waarom willen de Russen deze plaats dan zo graag hebben?

Overigens snap ik de Oekraïners beter dan de Russen, de Oekraïners willen al hun land verdedigen, ook Bachmut, de Russen hebben in principe niets in heel Oekraïne te zoeken.
pi_208277055
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 12:57 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Och gut 1700 Russen op straat, wat zielig :')
Die kunnen dan weer mooi naar Oekraïne gestuurd worden om te sterven voor het moederland. ^O^
pi_208277092
quote:
Zoveel zaken die wij niet weten en ook nooit zullen weten. Kan een mindfuck zijn met constant disinformatie naar de Russen toe "we gaan spoedig terug moeten trekken" en dag later "extra troepen gaan ernaartoe en geen sprake van dat we trapped zijn". Kunnen veel verschillende redenen voor zijn. Wellicht willen ze de Russen bezig houden met uiteraard een beperkte kill ratio aan eigen Oekrainse zijde zodat de Russen niet ergens anders kunnen drukken op het front. Kan ook zijn dat ze goede defensieve posities hebben ingenomen met strategisch voordeel en dat samengaand met verbeterde wapens die (spoedig) aankomen en dus van geheel terugtrekken niet perse sprake hoeft te zijn. Of misschien is de Russische munitie die enigszins noemenswaardig is wel zo aan het opraken - als je ook Britse intelligence moet geloven - dat het de moeite waard is door te blijven vechten omdat volgens mij in het grotere plaatje zeker van Iraanse kant aan Rusland veel de laatste tijd wordt platgegooid door Israel qua leveringen die voor de Russen zijn bestemd en ze ook snel hard nodig hebben.

Als dit daadwerkelijk het grote Russische offensief is dan is het vrij teleurstellend en lijkt het erop dat Poetin zich wel zorgen moet maken voor aankomende 3/5/7 maanden. Verbazingwekkend dat er nog geen nieuwe mobilisatie op gang is gekomen overigens. Mag die weleens mee opschieten want met een veel hoger aantal doden straks kan je maar beter wat vroeger mobiliseren dan te laat.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208277128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zal wel constant wisselen maar is toch wel wat ongelukkig nu in deze periode.
Nog 3 weken dus om de regels te veranderen.

Maar dat zou het failliet van de Verenigde Naties betekenen.
pi_208277133
quote:

[..]
Ik hoop dat ze regelmatig een kosten-batenanalyse maken, en blijven vechten is blijkbaar waardevoller dan terugtrekken. Daar lijkt me weinig emotie in te zitten. De strategische waarde is het creëren van een plek wat relatief makkelijk te verdedigen is en die de vijand kosten wat het kost wil hebben, en er dus veel materiaal en manschappen voor op wil offeren. Voor Oekraine is Bakhmut een van vele stadjes die kapotgemaakt is. Voor de toekomst van Wagner is Bakhmut essentieel. Ik denk niet dat die groep het overleefd als ze Bakhmut niet in kunnen nemen.
pi_208277189
Alleen zonde van al die Oekraïense doden.
Aan doden hebben ze straks niks.
pi_208277206
Heineken trekt boetekleed aan vanwege aanwezigheid in Rusland https://www.nu.nl/economi(...)heid-in-rusland.html

Hop net zolang boycotten totdat ze uit Rusland vertrokken zijn.
Duits bier is toch lekkerder.
Als je weet dat Heineken een topwinst heeft betaald mag het hun ook zeer doen.
pi_208277251
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:39 schreef quirina het volgende:
Heineken trekt boetekleed aan vanwege aanwezigheid in Rusland https://www.nu.nl/economi(...)heid-in-rusland.html

Hop net zolang boycotten totdat ze uit Rusland vertrokken zijn.
Duits bier is toch lekkerder.
Als je weet dat Heineken een topwinst heeft betaald mag het hun ook zeer doen.
Ik drink thuis altijd Hertog Jan, maar wilde dat nog wel eens afwisselen met Brand.

Brand is vrij recent overgenomen door Heineken, dus Brand komt er hier niet meer in iig.

Heineken en Amstel dronk ik sowieso niet.
pi_208277376
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208277410
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:58 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Russen gaan straks Oekrainers met zakmessen uit 1900 aanvallen ipv scheppen als de Israeliers Iraanse wapenleveringen blijven platgooien
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208277657
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:16 schreef luxerobots het volgende:
Je zou deze stelling ook kunnen omdraaien. Het blijft toch wel apart dat Rusland Bachmoet maar blijft aanvallen. Als het eigenlijk niet zo belangrijk is, waarom willen de Russen deze plaats dan zo graag hebben?
Nee, dat is niet apart want de Donbass is één van de doelstellingen, Bachmoet valt daaronder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')