abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208277730
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:37 schreef quirina het volgende:
Alleen zonde van al die Oekraïense doden.
Aan doden hebben ze straks niks.
We weten niet alle voors en tegens. Daarvoor moet je de exacte situatie op locatie kennen. Misschien denkt Oekraïne dat ze na terugtrekken in een nog kwetsbaardere positie zouden verkeren waarbij er ook veel doden vallen.
pi_208277761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 15:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, dat is niet apart want de Donbass is één van de doelstellingen, Bachmoet valt daaronder.
En waarom is de Donbas dan één van de doelstellingen?

(Nog los van de vraag of Bachmut nu zo strategisch belangrijk is binnen de Donbas.)
pi_208277772
Gaat er wel hard aan toe .... Russen verliezen 1060 troepen op een dag.
pi_208277878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik dek dat alle drie waar kunnen zijn. Het blijft toch wel apart dat Oekraïne Bachmoet wil blijven verdedigen als het eigenlijk niet zo belangrijk voor ze is. Als je rationeel bent, dan weet je ook wel dat symbolisch belang veel minder waard is. Het is geen rationele keuze maar emotie. En als dat niet zo is, geef dan maar precies aan wat precies de strategische waarde ervan is. En waarom lees je dat dan nergens van bijvoorbeeld de Amerikanen of de NAVO?
rusland probeert Bakhmut in te nemen met hun meest effectieve troepen: Dirlewagner en de VDV.

Oekraine verdedigt Bakhmut voor een groot deel met militie eenheden.

3 keer raden welke partij een overwinning in Bakhmut meer nodig heeft.
pi_208277947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik dek dat alle drie waar kunnen zijn. Het blijft toch wel apart dat Oekraïne Bachmoet wil blijven verdedigen als het eigenlijk niet zo belangrijk voor ze is. Als je rationeel bent, dan weet je ook wel dat symbolisch belang veel minder waard is. Het is geen rationele keuze maar emotie. En als dat niet zo is, geef dan maar precies aan wat precies de strategische waarde ervan is. En waarom lees je dat dan nergens van bijvoorbeeld de Amerikanen of de NAVO?
Het is niet apart. Als Rusland faalt in het innemen van Bachmoet, dan krijgen ze intern meer problemen. Je ziet nu al de strijd ontstaan met Wagner.
pi_208278102
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik drink thuis altijd Hertog Jan, maar wilde dat nog wel eens afwisselen met Brand.

Brand is vrij recent overgenomen door Heineken, dus Brand komt er hier niet meer in iig.

Heineken en Amstel dronk ik sowieso niet.
Is overgenomen in 1989, het is maar je vrij recent noemt :P Wat wel staat te gebeuren is de sluiting van de brouwerij in Wijlre, het brouwen verhuist naar Den Bosch en Zoeterwoude.
pi_208278330
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208278343
twitter
pi_208278440
Creatieve mobilisatie

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208278455
quote:

[..]
Ik drink thuis altijd Hertog Jan, maar wilde dat nog wel eens afwisselen met Brand.

Brand is vrij recent overgenomen door Heineken, dus Brand komt er hier niet meer in iig.

Hertog Jan is wel een van de betere Nederlandse pilsener.

Ik ben niet zo'n boycotter maar voor Heineken maak ik maar even een uitzondering.
Incelfrikandel
  dinsdag 7 maart 2023 @ 16:38:37 #112
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208278530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 15:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Gaat er wel hard aan toe .... Russen verliezen 1060 troepen op een dag.
[ afbeelding ]
pi_208278798
quote:

[..]

Brand is al sinds begin jaren '80 ofzo eigendom van Heineken, recent is echter wel de productie van de pilsner van Wijlre naar Brabant verhuist.
pi_208278871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:38 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:09:20 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208278872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
Zelensky die ineens publiekelijk aankondigd dat "we Bakhmut gaan verdedigen", en niemand die dit verdacht vindt?
Sinds wanneer kondigen politici in het openbaar troepenbewegingen aan? Voor het moreel van de Oekraiers hoeft ie dat niet te doen. Waarom dan die aankondiging?

Net als dat Kyiv Independent artikel over de zogenaamde problemen met de verdediging van Bakhmut (hadden we soortgelijke verhalen gehoord uit Bakhmut zelf? Nee he).

Het is allemaal bedoeld om nog meer troepen richting Bakhmut te trekken.
Bakhmut is voor de Russen dan ook echt wel van belang als logistieke hub. De Russen verstoken per dag dusdanig veel artillerie granaten dat je de aanvoer daarvan niet trekt over alleen de weg. Daar heb je ook het spoor voor nodig. En als je nog verder westwaarts wil gaan is Bakhmut 1 van de oorden waar je en uitvalswegen en spoorwegen westwaarts hebt.

Het is niet voor niets dat de Russen een shitload aan spoorwegtroepen hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door AchJa op 07-03-2023 17:22:40 ]
pi_208278937
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:37 schreef quirina het volgende:
Alleen zonde van al die Oekraïense doden.
Aan doden hebben ze straks niks.
De Russen verliezen daar vijf keer zoveel soldaten. En als het tegenoffensief ergens anders komt kunnen ze de overgebleven troepen moeilijk daar krijgen. En het zou ook een enorme vernedering voor Rusland zijn als ze de aanval op Bakhmut opgeven of de stad snel weer verliezen. Dus alleen maar slechte opties voor het Kremlin als Oekraine de stad niet opgeeft.
pi_208278946
Heeft Rusland zó veel rotzooi van “bommen en granaten” op voorraad?
Waar komt dat spul allemaal vandaan?
pi_208278993
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:14 schreef AnneX het volgende:
Heeft Rusland zó veel rotzooi van “bommen en granaten” op voorraad?
Waar komt dat spul allemaal vandaan?
Oude voorraden. Maar ze schieten minder dan een jaar terug.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:19:33 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208279006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:18 schreef Ulx het volgende:
Dat kan twee dingen betekenen, of ze zien de bodem in zicht komen of het doelaanbod is een stuk minder. Het is maar hoe je het wil benaderen natuurlijk.
pi_208279068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is allemaal erg verwarrende info.
Zie ik twitter filmpjes waar colonnes tanks worden opgeblazen (ws. dagen oud nieuws) en zie dat nauwelijks terug in de dagelijkse aantallen van Russische verliezen.
En dan dat Bakhmut wel/niet is omsingeld op voor mij onleesbare kaartjes.

Dan moet ik maar vertrouwen op jullie info. Waarvoor dank.
pi_208279085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat kan twee dingen betekenen, of ze zien de bodem in zicht komen of het doelaanbod is een stuk minder. Het is maar hoe je het wil benaderen natuurlijk.
Als er weinig Oekraïense doelen over zouden zijn bij het front zou je een doorbraak verwachten.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:27:07 #122
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208279111
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:31 schreef Slayage het volgende:
Creatieve mobilisatie

[ twitter ]
Gezien het gebrek aan training, voorbereiding, kleding en de huidige situatie komt dit dus ongeveer neer op de doodstraf voor winkeldiefstal of tasjesroof. 8)7
Of voor protesteren tegen de oorlog of het oorlog noemen toen je nog « militaire operatie » moest zeggen en het woord oorlog je nog niet in talkshows om de oren vloog. |:( Ziek.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:30:43 #123
117098 Hathor
Effe niet
pi_208279157
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Gezien het gebrek aan training, voorbereiding, kleding en de huidige situatie komt dit dus ongeveer neer op de doodstraf voor winkeldiefstal of tasjesroof. 8)7
Of voor protesteren tegen de oorlog of het oorlog noemen toen je nog « militaire operatie » moest zeggen en het woord oorlog je nog niet in talkshows om de oren vloog. |:( Ziek.
Of je geeft je vriendin een tik.....hup naar het front.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:31:12 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208279163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
Als er weinig Oekraïense doelen over zouden zijn bij het front zou je een doorbraak verwachten.
Dat hoeft natuurlijk niet, een doorbraak moet wel zin hebben.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:32:28 #125
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208279194
Het copium komt weer vrolijk terug in het portie wensdenken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')