abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:19:08 #201
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208283239
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn dit niet gewoon dagjesmensen?
Geen idee, ff aan carlson voorleggen?
Scorched earth
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:19:38 #202
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208283243
Scorched earth
pi_208283446
Moeten die Georgiërs niet werken morgen? Tuig is het.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:36:58 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208283465
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208283515
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

En New York Times erover:

https://www.nytimes.com/2(...)abotage-ukraine.html
[..]

Vreemd verhaal. Ik wil best geloven dat hier een juridische truc uitgehaald is (die SEALS die Bin Laden doodschoten werkten ook niet voor de krijgsmacht...) maar dit zo professioneel uitvoeren, daar moet een statelijke actor heel dicht bij betrokken zijn. Pro-Oekraïense Russen die zoiets kunnen optuigen zonder in het oog te lopen? Raar. Oekraïense mensen terwijl de VS vuistdiep in dat land zit en alles in de gaten houdt?

Kijk NYT is een goede krant en als die wat opschrijven dan heeft dat zeker waarde. Maar het is wel een heel apart verhaal waarvan het ook niet zo moeilijk is om te bedenken wie er belang bij kan hebben.
zie email 27 oktober
pi_208283538
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij is het beter dat ie luistert naar zijn topmensen in het veld ipv die maffe adviseurs die hij verslijt die decadent in Kiev zitten.

De ijzeren man in het veld:
https://eenvandaag.avrotr(...)oor-de-oorlog-leidt/
Bild, dat is geen bron.
zie email 27 oktober
pi_208283552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bild, dat is geen bron.
Nee meer een tabloid.
Vakman pur sang
pi_208283561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vreemd verhaal. Ik wil best geloven dat hier een juridische truc uitgehaald is (die SEALS die Bin Laden doodschoten werkten ook niet voor de krijgsmacht...) maar dit zo professioneel uitvoeren, daar moet een statelijke actor heel dicht bij betrokken zijn. Pro-Oekraïense Russen die zoiets kunnen optuigen zonder in het oog te lopen? Raar. Oekraïense mensen terwijl de VS vuistdiep in dat land zit en alles in de gaten houdt?

Kijk NYT is een goede krant en als die wat opschrijven dan heeft dat zeker waarde. Maar het is wel een heel apart verhaal waarvan het ook niet zo moeilijk is om te bedenken wie er belang bij kan hebben.
Of je wil het gewoon niet geloven omdat je altijd zei dat het de Russen waren. (Wat totaal onlogisch was)
Vakman pur sang
pi_208283598
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of je wil het gewoon niet geloven omdat je altijd zei dat het de Russen waren. (Wat totaal onlogisch was)
pi_208283601
quote:

[..]
In tegenstelling tot bepaalde lui ben ik prima in staat om mijn mening te herzien als daar aanleiding toe is. Maar dit vage stuk vol losse eindjes is dat niet. Opvallend genoeg werd uit dezelfde hoek die nu dit stuk pusht een aantal weken nog een stuk gepusht waarin de VS het gedaan had.

Maar je gaat mij niet vertellen dat als dit door Pjotr en Gustav met een gehuurd bootje gedaan is je een dik half jaar nodig hebt om dat te ontrafelen, dat is gewoon raar.
zie email 27 oktober
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:47:41 #212
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208283611
quote:

[..]
Je op overmacht kunnen beroepen als je niet aan je leveringsplicht kan voldoen is een rationeel motief. Dat jou dat nou niet bevalt is een ander verhaal.
Scorched earth
pi_208283624
quote:

[..]
Kan nog steeds. Gewoon je oude Oekraïense paspoort laten zien bij het huren.
pi_208283626
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In tegenstelling tot bepaalde lui ben ik prima in staat om mijn mening te herzien als daar aanleiding toe is. Maar dit vage stuk vol losse eindjes is dat niet. Opvallend genoeg werd uit dezelfde hoek die nu dit stuk pusht een aantal weken nog een stuk gepusht waarin de VS het gedaan had.

Maar je gaat mij niet vertellen dat als dit door Pjotr en Gustav met een gehuurd bootje gedaan is je een dik half jaar nodig hebt om dat te ontrafelen, dat is gewoon raar.
Ja dat zei ik. De oorzaak ik sowieso bekend bij alle geheime diensten. Alleen hoe het verhaal het publiek in wordt gebracht is nog de vraag vd betrokkenen.
Vakman pur sang
pi_208283627
quote:

[..]
Staat toch ook gewoon dat het Russen geweest kunnen zijn. :+
pi_208283633
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je op overmacht kunnen beroepen als je niet aan je leveringsplicht kan voldoen is een rationeel motief. Dat jou dat nou niet bevalt is een ander verhaal.
Dat is een belachelijk motief, Rusland en het westen zijn in (financiële) oorlog. Die gaan helemaal niks claimen via rechtszaken.
Vakman pur sang
pi_208283640
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, die waren de bouwer en hoofdeigenaar van de peperdure pijpleiding.
Vakman pur sang
pi_208283643
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kan nog steeds. Gewoon je oude Oekraïense paspoort laten zien bij het huren.
Zal me niets verbazen dat de Russen het zo in elkaar gestoken hebben dat ze de schuld bij de Oekraïners in de schoenen schuiven. En het zal niet voor de eerste keer zijn dat journalisten in alle haast te snel (voorlopige) conclusies trekken.
pi_208283644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ja. Dat staat er.
Maar er staat vooral heel veel niet in. Hier kun je alle kanten nog mee op als je het scherp leest, maar het wordt wel heel tendentieus gebracht. Het is niet moeilijk te bedenken wie daar baat bij heeft.
zie email 27 oktober
pi_208283648
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, die waren de bouwer en hoofdeigenaar van de peperdure pijpleiding.
Verdiep je er maar in. De Russen waren zeker niet de bouwer en hoofdeigenaar.
pi_208283661
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dus? Het is niet zo moeilijk om voor zo'n beetje elke actor een motief te verzinnen. De mensen die de middelen hebben is al een kleinere groep. En de gelegenheid nog kleiner.
zie email 27 oktober
pi_208283671
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is een belachelijk motief, Rusland en het westen zijn in (financiële) oorlog. Die gaan helemaal niks claimen via rechtszaken.
Waarom zouden het Westen niet gaan claimen? Rusland wil van sancties af. Dan is hun middelvinger opsteken onverstandig.
pi_208283682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zal me niets verbazen dat de Russen het zo in elkaar gestoken hebben dat ze de schuld bij de Oekraïners in de schoenen schuiven. En het zal niet voor de eerste keer zijn dat journalisten in alle haast te snel (voorlopige) conclusies trekken.
Ze kunnen niks, maar dat dan weer wel?
Vakman pur sang
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:55:27 #224
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208283692
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Neehoor. Want moskou kan idd z'n schouders ophalen mbt vonnissen, maar de in het gelijk gestelde partij kan dan gewoon beslag gaan leggen op andere eigendommen van de nalatende partijen, lokaal en door heel de EU heen.
Scorched earth
pi_208283700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Dat staat er.
Maar er staat vooral heel veel niet in. Hier kun je alle kanten nog mee op als je het scherp leest, maar het wordt wel heel tendentieus gebracht. Het is niet moeilijk te bedenken wie daar baat bij heeft.
Dit ja. Van nu.nl:

quote:
Ze geven wel direct toe dat er nog weinig bekend is over de vermeende daders. Het zou gaan om felle tegenstanders van de Russische president Vladimir Poetin. De bronnen zeggen niets over de identiteit van de daders, over hun motief en over wie de operatie heeft bedacht. Vermoedelijk gaat het om een groep die uit Russen én Oekraïners bestaat.

Volgens de Verenigde Staten was de Oekraïense regering niet op de hoogte van de plannen. "Er zijn geen aanwijzingen dat de opdracht voor de explosies vanuit Kyiv kwam."
De bronnen zeggen niets over de identiteit van de daders
De bronnen zeggen niets over hun motief.
De bronnen zeggen niets over wie die de operatie heeft bedacht.
En de Oekraïense regering wist ook van niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')