Je wordt iedere dag wel weer overspoeld met "gamechangers". Het zijn echt dagkoersen, dan weer speculaties, dan dit dan dat.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is grappig, want je ziet dit aan beide kanten. Mijn eigen PC krijgt allemaal recommendations van YouTube vanuit de kant van Oekraine, terwijl mijn werklaptop het krijgt vanuit Rusland. Het blijft gek voor mij dat er zoveel Westerse mensen en vooral Amerikanen juichen voor Rusland en blij zijn als er weer een Oekrains dorp verwoest is. Maar volgens die kanalen valt Bakhmut ook al weken lang. "Nu is het echt zo ver en nu gaan we makkelijk winnen"
Ik krijg zin in pizzaquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Multatilu het volgende:
Maar goed, er liggen ondertussen behoorlijk wat Russen letterlijk weg te rotten op de velden aan het front. Dat rottingsproces zorgt weer voor voeding in de bodem waar over een jaar hopelijk weer graan groeit voor de pizzabodem die je na een avondje stappen naar binnen werkt. Een beetje Rus in je pizza.
Denk daar maar eens over na….
Die pizza zal me beter smaken dan ooit tevoren. Tax payer's money well spent!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Multatilu het volgende:
Maar goed, er liggen ondertussen behoorlijk wat Russen letterlijk weg te rotten op de velden aan het front. Dat rottingsproces zorgt weer voor voeding in de bodem waar over een jaar hopelijk weer graan groeit voor de pizzabodem die je na een avondje stappen naar binnen werkt. Een beetje Rus in je pizza.
Denk daar maar eens over na….
Van hamsters naar eekhoorns.....het gaat steeds beter in Europaquote:
NWS / Britten op rantsoen vanwege grote voedseltekortenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat er mensen zijn die denken dat er echt sprake is van een hongersnood oud in de UK
Zelfs in Oekraïne vind je nog lui die het Russische verhaal geloven.. Al neemt dat aantal wel rap af want zelfs met oogkleppen op zien ze wel dat het hele verhaal grote onzin is.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is grappig, want je ziet dit aan beide kanten. Mijn eigen PC krijgt allemaal recommendations van YouTube vanuit de kant van Oekraine, terwijl mijn werklaptop het krijgt vanuit Rusland. Het blijft gek voor mij dat er zoveel Westerse mensen en vooral Amerikanen juichen voor Rusland en blij zijn als er weer een Oekrains dorp verwoest is. Maar volgens die kanalen valt Bakhmut ook al weken lang. "Nu is het echt zo ver en nu gaan we makkelijk winnen"
Grijze Eekhoorns zijn wel een exoot en een plaag in GB die de inheemse Rode Eekhoorn verdringen, dus wie weet is het nog neit zo heel erg om ze op te etenquote:
Naja tekort aan gezond voedsel natuurlijk, ongezonde shit produceren ze zelf nog welquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van hamsters naar eekhoorns.....het gaat steeds beter in Europa
[..]
NWS / Britten op rantsoen vanwege grote voedseltekorten
ISW had vandaag wel een interessante assessment daarover. In Bachmut is in eerste instantie een batch criminelen over de kling gejaagd, maar inmiddels vechten daar de meer ervaren Wagner troepen icm reguliere Russische troepen, o.a. VDV. De urbane omgeving is zeer voordelig voor de verdediger, en iedere Rus die daar sterft, vecht niet meer elders. De Russen hebben een groot deel van hun reserve er daar inmiddels doorheen gejaagd en zijn nu dus toe aan relatief schaarse ervaren troepen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
Zelensky die ineens publiekelijk aankondigd dat "we Bakhmut gaan verdedigen", en niemand die dit verdacht vindt?
Sinds wanneer kondigen politici in het openbaar troepenbewegingen aan? Voor het moreel van de Oekraiers hoeft ie dat niet te doen. Waarom dan die aankondiging?
Net als dat Kyiv Independent artikel over de zogenaamde problemen met de verdediging van Bakhmut (hadden we soortgelijke verhalen gehoord uit Bakhmut zelf? Nee he).
Het is allemaal bedoeld om nog meer troepen richting Bakhmut te trekken.
De ironie is dat er helemaal geen game changers zijn geweest de afgelopen maanden. Het is een slow grind, maar die opeenstapeling van kleine 'successen' scheppen de randvoorwaarden voor wat er in de toekomst mogelijk is. Dat is wel degelijk strategie.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je wordt iedere dag wel weer overspoeld met "gamechangers". Het zijn echt dagkoersen, dan weer speculaties, dan dit dan dat.
Overigens zie ik vrij weinig Rusland content? Het stikt van Oekraïense drones en zulk soort dingen. Maar Russische gevechtsbeelden amper eigenlijk.
quote:New intelligence reviewed by U.S. officials suggests that a pro-Ukrainian group carried out the attack on the Nord Stream pipelines last year, a step toward determining responsibility for an act of sabotage that has confounded investigators on both sides of the Atlantic for months.
U.S. officials said that they had no evidence President Volodymyr Zelensky of Ukraine or his top lieutenants were involved in the operation, or that the perpetrators were acting at the direction of any Ukrainian government officials.
Naja, daar probeer ik de hele tijd op te wijzen. En de russen waren klaarblijkelijk ook helemaal niet klaar voor een offensief, dus dan is het extreem onverstandig om dan toch in de aanval te gaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
ISW had vandaag wel een interessante assessment daarover. In Bachmut is in eerste instantie een batch criminelen over de kling gejaagd, maar inmiddels vechten daar de meer ervaren Wagner troepen icm reguliere Russische troepen, o.a. VDV. De urbane omgeving is zeer voordelig voor de verdediger, en iedere Rus die daar sterft, vecht niet meer elders. De Russen hebben een groot deel van hun reserve er daar inmiddels doorheen gejaagd en zijn nu dus toe aan relatief schaarse ervaren troepen.
Of Bakhmut nu ingenomen wordt of niet: de Russen zullen geen gevechtskracht meer hebben om daarna nog iets te ondernemen, en afhankelijk van hoeveel er nog uitgeschakeld worden zal er überhaupt opnieuw gemobiliseerd moeten worden willen de Russen nog voorwaarts in beweging kunnen komen in dit conflict. Effectief zijn ze dus nu al minimaal een paar maanden uitgeschakeld in offensieve zin, met een stevige optie op nog een paar maanden meer.
Spoor is toch eenvoudig uit te schakelen met Himars?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bakhmut is voor de Russen dan ook echt wel van belang als logistieke hub. De Russen verstoken per dag dusdanig veel artillerie granaten dat je de aanvoer daarvan niet trekt over alleen de weg. Daar heb je ook het spoor voor nodig. En als je nog verder westwaarts wil gaan is Bakhmut 1 van de oorden waar je en uitvalswegen en spoorwegen westwaarts hebt.
Het is niet voor niets dat de Russen een shitload aan spoorwegtroepen hebben.
Moeten ongetwijfeld hulp hebben gehad van bovenaf. De enige die zoiets kunnen zijn maar een paar state actors. Hoe krijg je het clandestine als relatief onderontwikkeld land het voor elkaar zoiets op te blazen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
En New York Times erover:
https://www.nytimes.com/2(...)abotage-ukraine.html
[..]
En ook makkelijk weer te repareren.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:36 schreef kibo het volgende:
[..]
Spoor is toch eenvoudig uit te schakelen met Himars?
Hier is een verdacht schip gesignaleerd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moeten ongetwijfeld hulp hebben gehad van bovenaf. De enige die zoiets kunnen zijn maar een paar state actors. Hoe krijg je het clandestine als relatief onderontwikkeld land het voor elkaar zoiets op te blazen?
Ik werkte na mijn afstuderen een tijdje voor/in de offshore-industrie en ik kan je vertellen dat er bergen bedrijven zijn die dit zouden kunnen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moeten ongetwijfeld hulp hebben gehad van bovenaf. De enige die zoiets kunnen zijn maar een paar state actors. Hoe krijg je het clandestine als relatief onderontwikkeld land het voor elkaar zoiets op te blazen?
Rusland barst van de opblaasbare tanksquote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:48 schreef Aether het volgende:
Video Opblaasbare tanks populair
https://nos.nl/l/2466607
Opblaasbare Russische militairen gaan ook als een jekkoquote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rusland barst van de opblaasbare tanks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |