abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:26:19 #151
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208280482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het is grappig, want je ziet dit aan beide kanten. Mijn eigen PC krijgt allemaal recommendations van YouTube vanuit de kant van Oekraine, terwijl mijn werklaptop het krijgt vanuit Rusland. Het blijft gek voor mij dat er zoveel Westerse mensen en vooral Amerikanen juichen voor Rusland en blij zijn als er weer een Oekrains dorp verwoest is. Maar volgens die kanalen valt Bakhmut ook al weken lang. "Nu is het echt zo ver en nu gaan we makkelijk winnen"
Je wordt iedere dag wel weer overspoeld met "gamechangers". Het zijn echt dagkoersen, dan weer speculaties, dan dit dan dat.

Overigens zie ik vrij weinig Rusland content? Het stikt van Oekraïense drones en zulk soort dingen. Maar Russische gevechtsbeelden amper eigenlijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208280492
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Multatilu het volgende:
Maar goed, er liggen ondertussen behoorlijk wat Russen letterlijk weg te rotten op de velden aan het front. Dat rottingsproces zorgt weer voor voeding in de bodem waar over een jaar hopelijk weer graan groeit voor de pizzabodem die je na een avondje stappen naar binnen werkt. Een beetje Rus in je pizza.

Denk daar maar eens over na….
Ik krijg zin in pizza :9~ :Y)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208280537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Multatilu het volgende:
Maar goed, er liggen ondertussen behoorlijk wat Russen letterlijk weg te rotten op de velden aan het front. Dat rottingsproces zorgt weer voor voeding in de bodem waar over een jaar hopelijk weer graan groeit voor de pizzabodem die je na een avondje stappen naar binnen werkt. Een beetje Rus in je pizza.

Denk daar maar eens over na….
Die pizza zal me beter smaken dan ooit tevoren. Tax payer's money well spent! ^O^
pi_208280861
Heerlijk pizza dooie Rus eten en ondertussen naar een warrige speech van vladje op tv kijken :9~ :Y)
pi_208280914
Ietwat complotterig gedacht wellicht maar kan het zijn dat het erg slecht gaat met Rusland momenteel? De Russische trolletjes draaien overuren volgens mij deze dagen. Is het niet over de oorlog dan gaat het over COVID of 6 januari. Ook hier op het forum.
pi_208280917
Moscow pizza , It s the dough dough dough :D
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_208280954
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:56 schreef slashdotter3 het volgende:
🐿️🐿️🐿️

[ twitter ]
Van hamsters naar eekhoorns.....het gaat steeds beter in Europa ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik weiger te geloven dat er mensen zijn die denken dat er echt sprake is van een hongersnood oud in de UK :')
NWS / Britten op rantsoen vanwege grote voedseltekorten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:53:52 #158
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_208281079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het is grappig, want je ziet dit aan beide kanten. Mijn eigen PC krijgt allemaal recommendations van YouTube vanuit de kant van Oekraine, terwijl mijn werklaptop het krijgt vanuit Rusland. Het blijft gek voor mij dat er zoveel Westerse mensen en vooral Amerikanen juichen voor Rusland en blij zijn als er weer een Oekrains dorp verwoest is. Maar volgens die kanalen valt Bakhmut ook al weken lang. "Nu is het echt zo ver en nu gaan we makkelijk winnen"
Zelfs in Oekraïne vind je nog lui die het Russische verhaal geloven.. Al neemt dat aantal wel rap af want zelfs met oogkleppen op zien ze wel dat het hele verhaal grote onzin is.
The name is Putler, Vladimir Putler
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 19:55:37 #159
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208281126
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:56 schreef slashdotter3 het volgende:
🐿️🐿️🐿️

[ twitter ]
Grijze Eekhoorns zijn wel een exoot en een plaag in GB die de inheemse Rode Eekhoorn verdringen, dus wie weet is het nog neit zo heel erg om ze op te eten ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:56:01 #160
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_208281132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Van hamsters naar eekhoorns.....het gaat steeds beter in Europa ^O^
[..]
NWS / Britten op rantsoen vanwege grote voedseltekorten
Naja tekort aan gezond voedsel natuurlijk, ongezonde shit produceren ze zelf nog wel ;)
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:57:20 #161
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208281160
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:32 schreef oheng het volgende:
Zelensky die ineens publiekelijk aankondigd dat "we Bakhmut gaan verdedigen", en niemand die dit verdacht vindt?
Sinds wanneer kondigen politici in het openbaar troepenbewegingen aan? Voor het moreel van de Oekraiers hoeft ie dat niet te doen. Waarom dan die aankondiging?

Net als dat Kyiv Independent artikel over de zogenaamde problemen met de verdediging van Bakhmut (hadden we soortgelijke verhalen gehoord uit Bakhmut zelf? Nee he).

Het is allemaal bedoeld om nog meer troepen richting Bakhmut te trekken.
ISW had vandaag wel een interessante assessment daarover. In Bachmut is in eerste instantie een batch criminelen over de kling gejaagd, maar inmiddels vechten daar de meer ervaren Wagner troepen icm reguliere Russische troepen, o.a. VDV. De urbane omgeving is zeer voordelig voor de verdediger, en iedere Rus die daar sterft, vecht niet meer elders. De Russen hebben een groot deel van hun reserve er daar inmiddels doorheen gejaagd en zijn nu dus toe aan relatief schaarse ervaren troepen.

Of Bakhmut nu ingenomen wordt of niet: de Russen zullen geen gevechtskracht meer hebben om daarna nog iets te ondernemen, en afhankelijk van hoeveel er nog uitgeschakeld worden zal er überhaupt opnieuw gemobiliseerd moeten worden willen de Russen nog voorwaarts in beweging kunnen komen in dit conflict. Effectief zijn ze dus nu al minimaal een paar maanden uitgeschakeld in offensieve zin, met een stevige optie op nog een paar maanden meer.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 7 maart 2023 @ 20:00:48 #162
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208281244
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je wordt iedere dag wel weer overspoeld met "gamechangers". Het zijn echt dagkoersen, dan weer speculaties, dan dit dan dat.

Overigens zie ik vrij weinig Rusland content? Het stikt van Oekraïense drones en zulk soort dingen. Maar Russische gevechtsbeelden amper eigenlijk.
De ironie is dat er helemaal geen game changers zijn geweest de afgelopen maanden. Het is een slow grind, maar die opeenstapeling van kleine 'successen' scheppen de randvoorwaarden voor wat er in de toekomst mogelijk is. Dat is wel degelijk strategie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 7 maart 2023 @ 20:16:42 #163
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208281629
https://www.google.nl/map(...)fo100!7i12000!8i6000

kan ook nog wel een redelijk verschil maken, je wil daar in de kou niet door zwemmen en ik neem aan dat de bruggen inmiddels opgeblazen zijn of in elk geval voor zien zijn van explosieven. Even een brug leggen zit er ook niet in, het is best open
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208281814
Eigenlijk zouden Oekrainse soldaten voor de ogen van Russische krijgsgevangenen zo'n heerlijke pizza moeten opeten ^O^
pi_208281838
twitter

En New York Times erover:

https://www.nytimes.com/2(...)abotage-ukraine.html

quote:
New intelligence reviewed by U.S. officials suggests that a pro-Ukrainian group carried out the attack on the Nord Stream pipelines last year, a step toward determining responsibility for an act of sabotage that has confounded investigators on both sides of the Atlantic for months.

U.S. officials said that they had no evidence President Volodymyr Zelensky of Ukraine or his top lieutenants were involved in the operation, or that the perpetrators were acting at the direction of any Ukrainian government officials.
pi_208281882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:57 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
ISW had vandaag wel een interessante assessment daarover. In Bachmut is in eerste instantie een batch criminelen over de kling gejaagd, maar inmiddels vechten daar de meer ervaren Wagner troepen icm reguliere Russische troepen, o.a. VDV. De urbane omgeving is zeer voordelig voor de verdediger, en iedere Rus die daar sterft, vecht niet meer elders. De Russen hebben een groot deel van hun reserve er daar inmiddels doorheen gejaagd en zijn nu dus toe aan relatief schaarse ervaren troepen.

Of Bakhmut nu ingenomen wordt of niet: de Russen zullen geen gevechtskracht meer hebben om daarna nog iets te ondernemen, en afhankelijk van hoeveel er nog uitgeschakeld worden zal er überhaupt opnieuw gemobiliseerd moeten worden willen de Russen nog voorwaarts in beweging kunnen komen in dit conflict. Effectief zijn ze dus nu al minimaal een paar maanden uitgeschakeld in offensieve zin, met een stevige optie op nog een paar maanden meer.
Naja, daar probeer ik de hele tijd op te wijzen. En de russen waren klaarblijkelijk ook helemaal niet klaar voor een offensief, dus dan is het extreem onverstandig om dan toch in de aanval te gaan.

Ik snap wel dat de tijd begon te dringen voor rusland gezien de sancties en wapenleveranties, maar op deze manier zijn ze zichzelf ernstig aan het verzwakken.

Even een relevant spoorwegen kaartje:
twitter

Bakhmut is zeker geen Kharkiv, Donetsk, Lyman, of Izium.

[ Bericht 24% gewijzigd door oheng op 07-03-2023 20:40:10 ]
  dinsdag 7 maart 2023 @ 20:36:31 #167
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208281904
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bakhmut is voor de Russen dan ook echt wel van belang als logistieke hub. De Russen verstoken per dag dusdanig veel artillerie granaten dat je de aanvoer daarvan niet trekt over alleen de weg. Daar heb je ook het spoor voor nodig. En als je nog verder westwaarts wil gaan is Bakhmut 1 van de oorden waar je en uitvalswegen en spoorwegen westwaarts hebt.

Het is niet voor niets dat de Russen een shitload aan spoorwegtroepen hebben.
Spoor is toch eenvoudig uit te schakelen met Himars?
pi_208281916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

En New York Times erover:

https://www.nytimes.com/2(...)abotage-ukraine.html
[..]

Moeten ongetwijfeld hulp hebben gehad van bovenaf. De enige die zoiets kunnen zijn maar een paar state actors. Hoe krijg je het clandestine als relatief onderontwikkeld land het voor elkaar zoiets op te blazen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208281938
Denk dat je ook pas echt conclusies kan trekken in mei/juni wat betreft beide offensieven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 20:41:45 #170
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208281997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:36 schreef kibo het volgende:

[..]
Spoor is toch eenvoudig uit te schakelen met Himars?
En ook makkelijk weer te repareren. :)
pi_208282020
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Moeten ongetwijfeld hulp hebben gehad van bovenaf. De enige die zoiets kunnen zijn maar een paar state actors. Hoe krijg je het clandestine als relatief onderontwikkeld land het voor elkaar zoiets op te blazen?
Hier is een verdacht schip gesignaleerd.
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 20:45:21 #172
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208282053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik werkte na mijn afstuderen een tijdje voor/in de offshore-industrie en ik kan je vertellen dat er bergen bedrijven zijn die dit zouden kunnen.
pi_208282105
Video Opblaasbare tanks populair
https://nos.nl/l/2466607
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208282138
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:48 schreef Aether het volgende:
Video Opblaasbare tanks populair
https://nos.nl/l/2466607
Rusland barst van de opblaasbare tanks O-)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 maart 2023 @ 20:51:34 #175
284411 crew  heywoodu
pi_208282149
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Rusland barst van de opblaasbare tanks O-)
Opblaasbare Russische militairen gaan ook als een jekko _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')