Hehe eindelijk een plausibel verhaal.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
En New York Times erover:
https://www.nytimes.com/2(...)abotage-ukraine.html
[..]
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Opblaasbare Russische militairen gaan ook als een jekko
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik werkte na mijn afstuderen een tijdje voor/in de offshore-industrie en ik kan je vertellen dat er bergen bedrijven zijn die dit zouden kunnen.
In het NYT artikel:quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier is een verdacht schip gesignaleerd.
quote:According to a European lawmaker briefed late last year by his country’s main foreign intelligence service, investigators have been gathering information about an estimated 45 “ghost ships” whose location transponders were not on or were not working when they passed through the area, possibly to cloak their movements.
The lawmaker was also told that more than 1,000 pounds of “military grade” explosives were used by the perpetrators.
Geloof jij die MSM overheidspers?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hehe eindelijk een plausibel verhaal.
Als (westerse intelligence) dit al weet dan weten ze het al al die tijd.
Damn, daar ben je als eod ook mooi klaar mee.quote:
Eens hoor, maar om daar nou meteen de doodstraf voor te krijgen....want dat is het natuurlijk wel in dit geval.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Daar is dan weer wel wat voor te zeggen, het zal wel meer dan een tik geweest zijn en je moet sowieso je handen thuishouden
!
Eens hoor, maar om daar nou meteen de doodstraf voor te krijgen....want dat is het natuurlijk wel in dit geval.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Daar is dan weer wel wat voor te zeggen, het zal wel meer dan een tik geweest zijn en je moet sowieso je handen thuishouden
!
Dit zal ongetwijfeld niet in goede aarde vallen bij de anti rook community.quote:
msnquote:
Ik ben toch even gaan zoeken. Ik dacht eerst dat het Jack Churchill was, maar er bleken twee dingen niet te kloppen. Het verhaal ging niet over een Brit, maar over een Fransman, en het was niet in WO2, maar in WO1. Albert Severn Roche was niet bepaald het toonbeeld van een soldaat, hij was te klein (1m58) en te jong (18), een soort Steve Rogers voor de Captain America behandeling. Toch wilde hij per se naar het front in de Elzas, waar uiteindelijk zijn geringe lengte een voordeel werd in verkenningsmissies.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er was volgens mij in WO2 een engelse soldaat die laatste was, en als een bezetene heen en weer aan het rennen was van het ene schuttersputje naar de volgende, spring erin, schiet, er weer uit, naar de volgende, spring erin, schiet, naar de volgende, spring, schiet, en weer terug.
Hield in z'n eentje een veelvoud van duitsers tegen, die tussen alle kruitdampen dachten dat ze met een formidabele tegenstander te maken hadden.
Motivatie doet er toe, idd
Tijdje terug toevallig voor het eerst naar die band gaan luisteren en er zitten flink wat hele goede dingen tussen (maar het is natuurlijk wel een genre muziek waar veel mensen ook totl niks mee hebben inderdaad), deze ga ik ook eens op het lijstje zettenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:43 schreef Sabata het volgende:
En geloof het of niet, de band die niet iedereen hier even leuk vind en over oorlogsgeschiedenis zingt, heeft een lied over Albert Roche gemaakt: The First Soldier
quote:Hoewel Russische troepen de stad Bakhmut in Oost-Oekrane bijna hebben omsingeld, heeft president Volodymyr Zelenskyy geweigerd zijn troepen terug te trekken. Een conferentie met militaire topfunctionarissen sprak zich uit voor het voortzetten van de verdediging "en het verder versterken van onze posities in Bakhmut", zei Zelenskyj maandag. Zijn adviseurs waren unaniem voor het niet terugtrekken, maar het voortzetten van de strijd en het versterken van de verdediging. Volgens waarnemers zou de aankondiging een reactie kunnen zijn op geruchten van onder meer de krant Bild over een breuk tussen Selensky en opperbevelhebber Valery Saluschny over de acties in Bakhmut. Sinds ongeveer een half jaar wordt er hevig gevochten rond Bachmut, waar momenteel slechts 5.000 van de oorspronkelijke 74.000 inwoners verblijven. De Oekraners hebben zich tot nu toe met succes verzet. Bij de gevechten zijn duizenden mensen om het leven gekomen. Rusland intensiveert aanvallen ondanks zware verliezen Ondanks de zware verliezen heeft Rusland volgens Oekraense bronnen de aanvallen op Bakhmut opnieuw gentensiveerd. "Burgers ontvluchten de regio om te ontsnappen aan Russische beschietingen, die 24 uur per dag doorgaan, terwijl extra Russische soldaten en wapens daar gestationeerd zijn", zei Pavlo Kyrylenko, gouverneur van de regio Donetsk. De naburige steden Chasiv Yar en Kostyantynivka werden ook zwaar beschoten. Oekraense stellingen bij Bakhmut werden alleen al maandag 130 keer geraakt door Russische granaten, schatte de Oekraense legerwoordvoerder Serhiy Cherevatyi. Rusland heeft zijn beste eenheden naar de stad gestuurd, zei de woordvoerder op de staatstelevisie, volgens de krant Kiev Independent. Zelenskyy's adviseur Mykhailo Podoliak vertelde persbureau AP dat de Oekraense strijdkrachten rond Bakhmut de vijandelijke troepen aan het uitputten waren en hun posities aan het versterken waren. Tienduizenden Oekraners zouden worden opgeleid voor een mogelijk tegenoffensief. VS: Bachmut is strategisch nogal onbeduidend Volgens waarnemers is de strijd om Bakhmut vooral symbolisch. Mocht Rusland de stad innemen, dan zou dat weinig invloed hebben op het verloop van de Russische veldtocht. Het Russische staatshoofd Vladimir Poetin zou echter een omzet in Rusland als een succes kunnen verkopen. Alleen via Bakhmut kan Rusland de Oekraense regio Donetsk volledig overnemen. De stad Kostyantynivka zou als volgende kunnen worden ingenomen, meldde de Kyiv Independent..
He bah ! Die band..quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:43 schreef Sabata het volgende:
Totaal off topic, maar ik keer nog even terug naar deze post van ExTec
[..]
Ik ben toch even gaan zoeken. Ik dacht eerst dat het Jack Churchill was, maar er bleken twee dingen niet te kloppen. Het verhaal ging niet over een Brit, maar over een Fransman, en het was niet in WO2, maar in WO1. Albert Severn Roche was niet bepaald het toonbeeld van een soldaat, hij was te klein (1m58) en te jong (18), een soort Steve Rogers voor de Captain America behandeling. Toch wilde hij per se naar het front in de Elzas, waar uiteindelijk zijn geringe lengte een voordeel werd in verkenningsmissies.
Bij gevechten in Sudel werd zijn hele regiment aan flenters geschoten. De Duitse troepen die echter de loopgraven wilden innemen werden inderdaad door Roche in zijn eentje tegen gehouden, zoals ExTec omschreef. Hij heeft waarschijnlijk nooit een hogere rang gekregen omdat hij ook twee keer is aangeklaagd en bijna voor een vuurpeloton is gezet. De eerste keer omdat hij ruzie kreeg met een drilsergeant en was weggelopen uit trainingskamp, de tweede keer omdat hij werd verdacht van desertie nadat hij zijn kapitein had gered en in een schuttersputje in slaap viel. En geloof het of niet, de band die niet iedereen hier even leuk vind en over oorlogsgeschiedenis zingt, heeft een lied over Albert Roche gemaakt: The First Soldier
Wel een leuk stukje beeldmateriaal, ik vraag me alleen af in hoeverre het allemaal waar is.quote:
En je weet hoe de Russen dat doen. Die bevrijden de onderdrukten van het Oekraense juk door de hele stad in de as te leggen. Dus dat Oekrane liever ziet dat Bachmut verder kapotgeschoten wordt dan nog een stadje is logisch.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
De stad Kostyantynivka zou als volgende kunnen worden ingenomen
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
En je weet hoe de Russen dat doen. Die bevrijden de onderdrukten van het Oekraense juk door de hele stad in de as te leggen. Dus dat Oekrane liever ziet dat Bachmut verder kapotgeschoten wordt dan nog een stadje is logisch.
Volgens mij is het beter dat ie luistert naar zijn topmensen in het veld ipv die maffe adviseurs die hij verslijt die decadent in Kiev zitten.quote:. Een conferentie met militaire topfunctionarissen sprak zich uit voor het voortzetten van de verdediging "en het verder versterken van onze posities in Bakhmut", zei Zelenskyj maandag. Zijn adviseurs waren unaniem voor het niet terugtrekken, maar het voortzetten van de strijd en het versterken van de verdediging. Volgens waarnemers zou de aankondiging een reactie kunnen zijn op geruchten van onder meer de krant Bild over een breuk tussen Selensky en opperbevelhebber Valery Saluschny over de acties in Bakhmut.
Volgens waarnemers, zou kunnen zijn, en natuurlijk had Bild er ook hand in. Komt op mij over als dat ze op wat Duitse redacties te veel van hun eigen winden hebben gesnoven.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is het beter dat ie luistert naar zijn topmensen in het veld ipv die maffe adviseurs die hij verslijt die decadent in Kiev zitten.
Weet ik niet. Die zijn doorgaans goed genformeerd, of geloof jij de MSM niet?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens waarnemers, zou kunnen zijn, en natuurlijk had Bild er ook hand in. Komt op mij over als dat ze op wat Duitse redacties te veel van hun eigen winden hebben gesnoven.
Ik zie wel wat parallellen met rusland. Die denken ook dat ze het middelpunt van het universum zijn, en denken ook dat als iemand een brainfart laat in de lokale media, de hele wereld wel opzit en oplet.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet ik niet. Die zijn doorgaans goed genformeerd, of geloof jij de MSM niet?
Zijn dit niet gewoon dagjesmensen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:01 schreef ExTec het volgende:
Ok. Kan spannend worden.
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor zover ik hoorde van manesen uit Georgie zelf, was de regering (vreemd genoeg) pro rusland.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |