Dat doe jij niet, dus haal het aub niet aan !quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Inderdaad, ik verlang bijna terug naar de tijd dat we dagenlang feitenloos zaten te ouwehoeren over NOEKS en NAZIS.
Ik heb hier 'het is oorlog maar niemand die het ziet' in de boekenkast liggen. Ook interessant.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je het interessant vind hoe het er achter de schermen aan toe gaat bij geheime diensten als Mossad en CIA dan is dit boek een echte aanrader, van een oud agent, veel hoe de media gebruikt wordt om conflicten uit te spelen maar ook veel echte gebeurtenissen in detail geschreven.
https://www.bol.com/nl/nl(...)ad/1001004001552594/
Qua tijdlijn zou het volgens mij wel logisch zijn dat dat ding ondertussen operationeel is lijkt me.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Rusland vindt het gebruik van zulke raketten niet eerlijk.
En dat ze formeel niet gebonden zijn aan de restricties van het westen. Ze kunnen er mee doen wat ze willen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Qua tijdlijn zou het volgens mij wel logisch zijn dat dat ding ondertussen operationeel is lijkt me.
Voordeel van Oekraïnes eigen productie is dat landen ook materialen kunnen sponsoren.
Grote vraag is hoeveel van die dingen men produceren kan en in hoeverre kunnen de Russen ze bestrijden?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat ze formeel niet gebonden zijn aan de restricties van het westen. Ze kunnen er mee doen wat ze willen.
Uiteraard met mate. Maar je kunt een keer wat doen als je als UA opperbevel er van overtuigd bent dat dat meerwaarde heeft.
Vooral dat ja. Nu kunnen ze gewoon doelen in Rusland beschieten.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat ze formeel niet gebonden zijn aan de restricties van het westen. Ze kunnen er mee doen wat ze willen.
Uiteraard met mate. Maar je kunt een keer wat doen als je als UA opperbevel er van overtuigd bent dat dat meerwaarde heeft.
En waar moeten ze hun SAMs dan plaatsen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
in hoeverre kunnen de Russen ze bestrijden?
Daar is in stilte een tweede Armeense genocide aan de gang.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Voor zover ik hoorde van manesen uit Georgie zelf, was de regering (vreemd genoeg) pro rusland.
Weer een stukje invloed van rusland dat aan het afbrokkelen is. Jullie weten dat het in Azerbeijan-Armenie ook weer aan het rommelen is?
Ja precies dit dus. Vroeg het me ook al af. Iets lijkt gewoon te raar.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Ik wil best geloven dat hier een juridische truc uitgehaald is (die SEALS die Bin Laden doodschoten werkten ook niet voor de krijgsmacht...) maar dit zo professioneel uitvoeren, daar moet een statelijke actor heel dicht bij betrokken zijn. Pro-Oekraïense Russen die zoiets kunnen optuigen zonder in het oog te lopen? Raar. Oekraïense mensen terwijl de VS vuistdiep in dat land zit en alles in de gaten houdt?
Kijk NYT is een goede krant en als die wat opschrijven dan heeft dat zeker waarde. Maar het is wel een heel apart verhaal waarvan het ook niet zo moeilijk is om te bedenken wie er belang bij kan hebben.
Ze kunnen dat natuurlijk niet 'gewoon' doen, want er is nog steeds een grote afhankelijkheid van het collectieve westen dat zoiets absoluut niet gaat waarderen. Maar een keer kom je er wel mee weg.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vooral dat ja. Nu kunnen ze gewoon doelen in Rusland beschieten.
Maar ik neem aan dat ze verstandig gebruikt worden. Onbruikbaar maken van militaire vliegvelden en logistieke knooppunten bijv.
Dat Oekraïne die dingen heeft is al angstig genoeg voor de Russen volgens mij.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Grote vraag is hoeveel van die dingen men produceren kan en in hoeverre kunnen de Russen ze bestrijden?
Daar heb je HIMARS voorquote:Binnen eigen landsgrenzen zijn die dingen natuurlijk al van significant belang bij een eigen offensief over een grote linie.
Het gaat er vooral om dat ze Rusland niet mogen beschieten met westerse wapens toch?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze kunnen dat natuurlijk niet 'gewoon' doen, want er is nog steeds een grote afhankelijkheid van het collectieve westen dat zoiets absoluut niet gaat waarderen. Maar een keer kom je er wel mee weg.
Nu staan Russische reserves wel iets verder dan het standaard HIMARS bereik natuurlijk. En tuurlijk het lijkt erop dat er steeds meer westers materiaal komt met groter bereik, maar zelf kunnen produceren is prettiger.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat Oekraïne die dingen heeft is al angstig genoeg voor de Russen volgens mij.
[..]
Daar heb je HIMARS voor
Nee. Het gaat er vooral om dat ze de oorlog niet te groot mogen maken. Die actie met die autobom (waar uiteindelijke dochterlief in reed) werd ook niet erg gewaardeerd bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat ze Rusland niet mogen beschieten met westerse wapens toch?
Welke reserves? Die gooien ze nu bij Bakhmut door de gehaktmolen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nu staan Russische reserves wel iets verder dan het standaard HIMARS bereik natuurlijk. En tuurlijk het lijkt erop dat er steeds meer westers materiaal komt met groter bereik, maar zelf kunnen produceren is prettiger.
De wappies zijn sowieso hopeloos verloren. Die zoeken alleen maar bewijs voor hun hersenkronkels. Niets aan te doen. Het leuke is wel dat hun waanbeelden telkens extremer en hilarischer worden.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, dus haal het aub niet aan !![]()
Het is in wezen irrelevant, omdat er veel grotere belangen zijn die die aanslagen zelfs enigszins dienen. Het probleem is natuurlijk wel dat geruchten of zelfs feiten voor een tweedeling kunnen zorgen en dat is wel zorgelijk.
Ik hoor het wappievolk nu al roepen dat Oekraïne agressor is en dat wij zeker niet meer steun moeten bieden enz enz.
Het hele bezette gebied kan beschoten worden met HIMARS en de ander raket waar ik de naam van vergeten ben, toch? Dan zou ik als ik Oekraïne was de eigen raketten, waar ze niet super veel van hebben, ter afschrikking op Rusland richten.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nu staan Russische reserves wel iets verder dan het standaard HIMARS bereik natuurlijk. En tuurlijk het lijkt erop dat er steeds meer westers materiaal komt met groter bereik, maar zelf kunnen produceren is prettiger.
Dochterlief was net zo verrot. Maar dat Oekraine dit gedaan heeft is nog niet duidelijk dacht ik. Alleen een vaag in elkaar geknutseld bewijsje van de FSB.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Het gaat er vooral om dat ze de oorlog niet te groot mogen maken. Die actie met die autobom (waar uiteindelijke dochterlief in reed) werd ook niet erg gewaardeerd bijvoorbeeld.
Hoe relevant is dat nog? Rusland is bang om nieuwe raketten te kopen in Iran, omdat ze denken dat de VS dan wèl ATACMS gaat leveren.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat ze Rusland niet mogen beschieten met westerse wapens toch?
Ik heb ook al ergens in een podcast gehoord dat de VS ook al hebben aangegeven dat een schip met raketten vanuit Iran over de Kaspische zee wel kan vertrekken maar nooit zal aankomen...quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe relevant is dat nog? Rusland is bang om nieuwe raketten te kopen in Iran, omdat ze denken dat de VS dan wèl ATACMS gaat leveren.
Zoveel raketten met groot bereik hebben ze nog niet. Tenzij dit zojuist is veranderd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het hele bezette gebied kan beschoten worden met HIMARS en de ander raket waar ik de naam van vergeten ben, toch? Dan zou ik als ik Oekraïne was de eigen raketten, waar ze niet super veel van hebben, ter afschrikking op Rusland richten.
[..]
Dochterlief was net zo verrot. Maar dat Oekraine dit gedaan heeft is nog niet duidelijk dacht ik. Alleen een vaag in elkaar geknutseld bewijsje van de FSB.
Dat moet je echt niet aannemen !quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke reserves? Die gooien ze nu bij Bakhmut door de gehaktmolen.
Ik denk dat Rusland het niet zal later raketten te kopen en dat het westen het niet zal laten te leveren aan Oekraïne als die dingen wezenlijk verschil maken bij een offensief of zoiets dergelijks.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe relevant is dat nog? Rusland is bang om nieuwe raketten te kopen in Iran, omdat ze denken dat de VS dan wèl ATACMS gaat leveren.
In Bakhmut zijn het toch elite troepen van de russen? Las ik hier vanmiddag nog.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke reserves? Die gooien ze nu bij Bakhmut door de gehaktmolen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |