Bovendien zullen er ook wel wat fake accounts tussen zitten om te trollen. Als je een account ziet van een persoon die niet zijn echte naam gebruikt, en 0 vrienden op zijn lijst heeft, dan weet je al meteen dat je daar niet op hoeft te reageren.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Niet iedereen die een Nexit wel wat lijkt zit uiteraard in een zichtbare social media groep dus om daar conclusies uit te trekken... Alsnog zal het wel relatief niet enorm zijn daar niet van.
Super geloofwaardig idd.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:45 schreef Wantie het volgende:
Ik krijg dit filmpje toegestuurd door een Russofoon genaamd Igor, dit zou recrutering door Oekraďne zijn
Veel vragen. Wat is hier exact gaande, waarom praat die man op de achtergrond alsof hij recent is klaargekomen, na een maand onthouding.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:45 schreef Wantie het volgende:
Ik krijg dit filmpje toegestuurd door een Russofoon genaamd Igor, dit zou recrutering door Oekraďne zijn
Je weet waar het conflict begonnen is? Met de Krim... Je weet dat, dat gebied nogal etnisch gezuiverd is meerdere keren in hun geschiedenis...quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat heeft dit met dit conflict te maken?
Nou en. We dienen Rusland te bestrijden, omdat ze teveel in onze achtertuin zitten. Niet omdat ze gemeen waren tegen de Tartaren. Want dat werkt als een boomerang. Wij (het westen) zijn immers ook niet altijd lief geweest voor allerlei minderheden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet waar het conflict begonnen is? Met de Krim... Je weet dat, dat gebied nogal etnisch gezuiverd is meerdere keren in hun geschiedenis...
quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet waar het conflict begonnen is? Met de Krim... Je weet dat, dat gebied nogal etnisch gezuiverd is meerdere keren in hun geschiedenis...
Nee, want dan zal Poetin zeggen dat het Westen in Ruslands achtertuin zat. Het gaat hier om het binnenvallen van een soevereine staat en daarmee een schending van artikel 2 van het VN-handvest.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou en. We dienen Rusland te bestrijden, omdat ze teveel in onze achtertuin zitten. Niet omdat ze gemeen waren tegen de Tartaren. Want dat werkt als een boomerang. Wij (het westen) zijn immers ook niet altijd lief geweest voor allerlei minderheden.
Gerecycled filmpje volgens mij die 1.5 maand geleden veel gedeeld werd door Russische trollen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:45 schreef Wantie het volgende:
Welnee. Genoeg voorbeelden van landen die VN resoluties aan hun laars lappen, waar wij (het westen) niets tegen doen. Omdat dat niet in ons belang is. En groot gelijk hebben wij.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, want dan zal Poetin zeggen dat het Westen in Ruslands achtertuin zat. Het gaat hier om het binnenvallen van een soevereine staat en daarmee een schending van artikel 5 van het VN-handvest.
Artikel 5 is een beetje de basis van heel de VN, als we dat niet handhaven kun je de VN gewoon beter opheffen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee. Genoeg voorbeelden van landen die VN resoluties aan hun laars lappen, waar wij (het westen) niets tegen doen. Omdat dat niet in ons belang is. En groot gelijk hebben wij.
We dienen vanuit realpolitiek te denken. Rusland zit in onze achtertuin en wil het liefst ook Polen bezetten. Daarom dienen wij Rusland te bestrijden. Als Oekraine ergens in het Midden-Oosten had gelegen, hadden we wat mij betreft niets moeten doen.
De VN is dan ook slechts een werkelijkheid op papier. Irak interventie, Israel dat resolutie na resolutie aan hun aars lapt. En nogmaals: gelijk hebben die landen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Artikel 5 is een beetje de basis van heel de VN, als we dat niet handhaven kun je de VN gewoon beter opheffen.
De Irak-invasie deugde dan ook voor geen meter. Dat Israel VN-resoluties aan zijn laars lapt is ook niet goed maar deze inval en schending van VN-handvest Artikel 2 is echt van een andere orde.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VN is dan ook slechts een werkelijkheid op papier. Irak interventie, Israel dat resolutie na resolutie aan hun aars lapt. En nogmaals: gelijk hebben die landen.
Het heeft allemaal 0 betekenis.
Amnestyquote:
Jij en ik analyseren de boel duidelijk anders. Jij vindt het belangrijk dat we ons houden aan VN voorschriften. Ik een stuk minder. Als we ons allemaal houden aan wat de VN voorschrijft, is er vrede. Een ideaalbeeld, maar niet realistisch.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Irak deugde dan ook voor geen meter. Dat Israel VN-resoluties aan zijn laars lapt is ook niet goed maar deze inval en schending van VN-handvest Artikel 2 is echt van een andere orde.
Overigens ben ik niet geheel tegen een realpolitische lezing en aanpak, maar dat zal ook betekenen dat je Oekraiense neutraliteit moet voorstaan, dus geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraine.
Ik zie de VN juist als een organisatie die gekaapt is door moslimlanden die samenspannen om Israel resolutie na resolutie aan te smeren wat je makkelijk terug kan zien in dat er meer resoluties tegen hun zijn aangenomen dat de rest van de wereld bij elkaar opgeteld.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:01 schreef theunderdog het volgende:
De VN is dan ook slechts een werkelijkheid op papier. Irak interventie, Israel dat resolutie na resolutie aan hun aars lapt. En nogmaals: gelijk hebben die landen.
Het heeft allemaal 0 betekenis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Watn gek ook die trumpquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:53 schreef 3rr0r het volgende:
Chinees pakt de Trump tactiek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
trump is The Penquin (uit Batman Returns)quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:53 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:[ afbeelding ]
Ik ben een idealist, maar niet ten koste van alles, zoals hier al wel eens vaker heb geschreven. Ik vond het bezoek van Pelosi aan Taiwan en de Amerikaanse beloftes dom, en ik vind achteraf uiteindelijk ook dat een voorsorteren op een Oekraiens NAVO-lidmaatschap niet handig was.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij en ik analyseren de boel duidelijk anders. Jij vindt het belangrijk dat we ons houden aan VN voorschriften. Ik een stuk minder. Als we ons allemaal houden aan wat de VN voorschrijft, is er vrede. Een ideaalbeeld, maar niet realistisch.
We dienen de boel te bekijken vanuit eigen belang. Westerse eigenbelang.
Frankrijk en duistland hebben dat drama gecreerd toen, met motivatie een goede relatie met rusland proberen te krijgen. toen idealistisch achteraf gezien zeer naief, hadden ze toen oekraine juist toe moeten laten en zsm alleen dat had deze oorlog voorkomen. en een goede relatie met rusland opgebouwd kunnen worden. Poetin toen nog niet openlijk het KGB heersen over europa openlijk uitsprak.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben een idealist, maar niet ten koste van alles, zoals hier al wel eens vaker heb geschreven. Ik vond het bezoek van Pelosi aan Taiwan en de Amerikaanse beloftes dom, en ik vind achteraf uiteindelijk ook dat een voorsorteren op een Oekraiens NAVO-lidmaatschap niet handig was.
quote:Desalniettemin is het schenden van de territoriale integriteit van een land door een ander land wel de belangrijkste reden om een oorlogspartij te steunen.
Zeker vanuit een realistische Weltanschauung is het begrijpelijk dat Rusland een buffer wilde tegen een militair verbond dat slechts het doel heeft het Westen tegen Rusland te verenigen. Poetin had alleen zelf ook soevereiniteitsgaranties moeten geven ipv het land binnen te vallen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Frankrijk en duistland hebben dit drama gecreerd. achter hadden ze oekraine juist toe moeten laten en zsm alleen dat had deze oorlog voorkomen.
Ala witrusland was het enige 'onafhankelijke' oekraine de KGB getolleerd had, zolang het duurde. het hele land zou leeg geplukt worden door rusland, zoals tot 2001 hebben gedaan en tussen 2012-14
[..]
Probleem is hierin dat alles wat je opnoemt betrekking heeft op een directe conventionele confrontatie tussen Europa en Rusland die toch niet gaat plaatsvinden. Wanneer het gaat om langdurig steunen van Oekraďne tegen de Russen gaat heeft Europa een mega groot probleem als Amerika afhaakt omdat het laatste beetje spul dat wij als Europa hebben minimaal is voor zo een situatie. Opbouwen van materiaal, munitie etc etc kost meerdere jaren gewoon laat staan überhaupt gehele leger naar goede standaarden krijgen op allerlei niveaus. Dat is de situatie waar we in zitten. Wij zijn totaal afhankelijk van Amerika ook, weet niet of iedereen dit beseft. Ja, we leveren en dat is belangrijk want wij kunnen niet niets doen en Amerika alles. Maar zonder Amerika is dit een totaal andere oorlog en daar komen wij enorm veel slechter uit als Europa door eigen toedoen van decennialang onze legers te hebben afgebouwd maar ook materiaal, munitie en alleen in staat zijn geweest missies uit te voeren. Daar was ons hele denken op gericht. Nooit zo een lange grote strijd als in Oekraďne en als fundamentele partner genoeg in huis hebben om bijv Oekraďne jaren bij te staan waardoor ze de Russen kunnen weerstaan. Amerika kan dat doordat zij de wereldmacht zijn en totaal andere budgetten/verhoudingen hanteren mbt leger etc.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Het zou goed kunnen dat Poetin er op die manier in staat, maar dan maakt hij mij inziens opnieuw flinke inschattingsfouten. - Europa heeft sinds vorig jaar juist laten zien dat ze enorm eensgezind zijn tegen Rusland, zowel politiek als bevolking. - Europa is ook zonder de VS een kernwapenmacht. - De afhankelijkheid van Russisch gas is (bijna) weg. - Ondanks dat er veel bezuinigd is op defensie zijn de legers van bijv. het VK, Frankrijk, Polen en Finland prima in staat om het zwakke Russische leger te verslaan. - Europa heeft een véél grotere en meer diverse economie dan Rusland wat de lange adem van Europa ten goede komt.
Deze redenering is een gekke what about ism. We moeten het niet overg genocide hebben omdat wij ook niet kosjer zijn op dat front, zeg je met andere woorden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou en. We dienen Rusland te bestrijden, omdat ze teveel in onze achtertuin zitten. Niet omdat ze gemeen waren tegen de Tartaren. Want dat werkt als een boomerang. Wij (het westen) zijn immers ook niet altijd lief geweest voor allerlei minderheden.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:10 schreef ExTec het volgende:
Damn, dit zijn er wel een boel.
[ twitter ]
artikel 5 basis van heel de VN?quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:59 schreef -XOR- het volgende:
Artikel 5 is een beetje de basis van heel de VN, als we dat niet handhaven kun je de VN gewoon beter opheffen.
Artikel 2 UN-charter, dat had ik al verbeterd. Dat foute artikelnummer zal inderdaad wel komen omdat art 5 van het NAVO-verdrag ergens in mijn achterhoofd stond te seinen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
artikel 5 basis van heel de VN?
artikel 5 van het VN handvest is gewoon een procedurele regeling van het schorsen van bepalde landen als strafmaatregelen rondom het overtreden van regels...
ik vermoed eerder dat je artikel 5 van de NATO bedoeld... dat is idd een belangrijke basis van samenwerking, dat een aanval op één lid van het bondgenootschap door alle leden gezamelijk beantwoord wordt
edit: ben een beetje traag, lijk je idd al gecorrigeerd te hebben
quote:
Article 2
The Organization and its Members, in pursuit of the Purposes stated in Article 1, shall act in accordance with the following Principles.
1. The Organization is based on the principle of the sovereign equality of all its Members.
2. All Members, in order to ensure to all of them the rights and benefits resulting from membership, shall fulfil in good faith the obligations assumed by them in accordance with the present Charter.
3. All Members shall settle their international disputes by peaceful means in such a manner that international peace and security, and justice, are not endangered.
4. All Members shall refrain in their international relations from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of any state, or in any other manner inconsistent with the Purposes of the United Nations.
5. All Members shall give the United Nations every assistance in any action it takes in accordance with the present Charter, and shall refrain from giving assistance to any state against which the United Nations is taking preventive or enforcement action.
Een buffer is niet realistisch en is gewoon zeggen jullie mogen niet democratisch zijn en moeten leven onder onze juk.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeker vanuit een realistische Weltanschauung is het begrijpelijk dat Rusland een buffer wilde tegen een militair verbond dat slechts het doel heeft het Westen tegen Rusland te verenigen. Poetin had alleen zelf ook soevereiniteitsgaranties moeten geven ipv het land binnen te vallen.
De voormalige DDR (en zelfs Duitsland als geheel) is wel een schoolvoorbeeld van het hoefijzermodel in dit conflict. De grootste tegenstanders van wapenleveringen aan Oekraďne zijn namelijk de extreemrechtse AfD en extreemlinkse Die Linke.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:08 schreef speknek het volgende:
De enige juiste reactie (naast ze op de bek timmeren natuurlijk)
[ twitter ]
Nee, zoals ik al schreef, Poetin had de soevereiniteit van Oekraine vanuit zijn kant ook moeten garanderen dus de unilaterale inmenging in 2014 moeten beeindigen ipv het land binnenvallen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een buffer is niet realistisch en is gewoon zeggen jullie mogen niet democratisch zijn en moeten leven onder onze juk.
Een bufferstaat eisen, had direct geleid moeten hebben tot opnemen navo.
Hij zegt ook precies wat het zijn. Bijwagens van het Kremlin.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
De voormalige DDR (en zelfs Duitsland als geheel) is wel een schoolvoorbeeld van het hoefijzermodel in dit conflict. De grootste tegenstanders van wapenleveringen aan Oekraďne zijn namelijk de extreemrechtse AfD en extreemlinkse Die Linke.
[ twitter ]
Ter info: Wagenknecht is de fractievoorzitster van die Linke, Chrupalla van het AfD.
Nou nee, de Navo is er voor de veiligheid van haar leden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al schreef, Poetin had de soevereiniteit van Oekraine vanuit zijn kant ook moeten garanderen dus de unilaterale inmenging in 2014 moeten beeindigen ipv het land binnenvallen.
Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_68144.htmquote:NATO’s essential and enduring purpose is to safeguard the freedom and security of all its members by political and military means. Collective defence is at the heart of the Alliance and creates a spirit of solidarity and cohesion among its members.
Je gelooft toch niet dat dikgedrukte de primaire reden is dat deze invasie van Rusland tot stand kwam? Of inname van de Krim in 2014?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al schreef, Poetin had de soevereiniteit van Oekraine vanuit zijn kant ook moeten garanderen dus de unilaterale inmenging in 2014 moeten beeindigen ipv het land binnenvallen.
Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.
Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zie de VN juist als een organisatie die gekaapt is door moslimlanden die samenspannen om Israel resolutie na resolutie aan te smeren wat je makkelijk terug kan zien in dat er meer resoluties tegen hun zijn aangenomen dat de rest van de wereld bij elkaar opgeteld.
Het is helemaal lachwekkend als je kijkt naar de moslimlanden eromheen kijkt zoals Libanon, Egypte, Syrie.Ja, Israël is geen schurkenstaat. Hou toch op man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Het afdwingen van een bufferstaat, is 180 graden tegen over hoe wij in het westen tegen soevereiniteit aankijken. Rusland/ KGB heeft alleen het odel gehad om sovjet unie herop te bouwen (hierom moest tetjenie kapot gebombadeerd worden), hierom is georgie binnen gevallen, maar niet te ver en wordt heel oekraine aangevallen, omdat dit een strategisch voordeel geeft in het verdedigen van rusland vanaf de zwarte zee, bij het aanvallen van de baskenlanden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.
Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
ja en door die stomme navo, ontneem je rusland het recht om een Polen aan te vallen. Zie je niet hoe dictoriaal de navo is?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou nee, de Navo is er voor de veiligheid van haar leden.
[..]
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_68144.htm
Dus, mocht Togo een Navoland gaan lastigvallen, dan krijgt Togo gewoon klap.
De NAVO is natuurlijk opgericht als tegenhanger van het Warsaw-pact, om een soort Mexican standoff te creeren dat de grens van de invloedsferen stabiel hield. De kern van de tweede wereld (de Sovjet-Unie) implodeerde en viel uit elkaar en de satellietstaten en westelijke voormalige Sovjet-randstaten flipten. Daardoor is de Sovjet-rompstaat Rusland compleet geisoleerd geraakt en zag langzaam een militaire moloch steeds verder zijn richting uitkomen. Zij zien nu dat de standoff van tientallen revolvers tegenover tientallen revolvers is veranderd in 100 revolvers in een halve cirkel om de ene revolver van Rusland heen. Voor dat angstbeeld had er best een beetje begrip mogen zijn. Dat Poetin nu zijn eigen glazen heeft ingegooid en Oekraine nu tot de NAVO zal toetreden is dan weer zijn eigen domheid.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou nee, de Navo is er voor de veiligheid van haar leden.
[..]
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_68144.htm
Nee, zeker niet. Dat was hoe dan ook wel gebeurd.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:14 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet dat dikgedrukte de primaire reden is dat deze invasie van Rusland tot stand kwam? Of inname van de Krim in 2014?
Ja, rasechte propaganda.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel vragen. Wat is hier exact gaande, waarom praat die man op de achtergrond alsof hij recent is klaargekomen, na een maand onthouding.
Dat er 5000 tot 7000 artillery shells door Oekraine per dag worden afgevuurd. Zegt alles over de enormiteit van deze oorlog.quote:
quote:Belarus' foreign minister reportedly died by suicide after meeting Putin officials
By Snejana Farberov
February 21, 2023 11:50am Updated
quote:But according to reporting by the independent Belarusian media outlet Nasha Niva, citing four unrelated sources, the liberal-leaning Makei took his own life four days after attending the summit in Armenia.
"Makei's friends say he was painfully upset by the collapse of the course he was leading," reported Nasha Niva, adding that those close to him did not believe he was murdered.
Rusland kan het toch best proberen?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ja en door die stomme navo, ontneem je rusland het recht om een Polen aan te vallen. Zie je niet hoe dictoriaal de navo is?
Is gewoon een asociale lompe hork.quote:
Ik vind het wel enorm grappig.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is gewoon een asociale lompe hork.
Ivan B en Lange Nicolai.quote:
rusland heeft als nucleaire macht in de kern niets te vrezen van andere conventionele legers.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.
Een hele luchtmacht? Kom nou toch, dit is gewoon nablaten van Russische propaganda. De Baltische Staten en Polen hebben jarenlang moeten smeken om überhaupt NAVO-militairen op hun grondgebied gestationeerd te krijgen. Die staan er pas sinds de introductie van de NATO Enhanced Forward presence in 2017, liefst drie jaar nadat Rusland de Krim had bezet en ze de oorlog in de Donbas waren begonnen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.
Girkin Allan Poe vind ik m meer op lijken...quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Google komt niet met augurken.
Wel met:
[ afbeelding ]
Lijkt er wel op. Groen, kijkt beetje zielig, heeft een kutleven..
Laten we wel wezen, stel dat het waar is dan is er ook weinig aan verloren.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:00 schreef Jojoke het volgende:
De geruchtenstroom houdt aan.
[ twitter ]
Dit is hoe het in de hoofden van de Russen zit. Dat kun jij (misschien terecht) anders zien, maar daar koop je niet zoveel voor.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Een hele luchtmacht? Kom nou toch, dit is gewoon nablaten van Russische propaganda. De Baltische Staten en Polen hebben jarenlang moeten smeken om überhaupt NAVO-militairen op hun grondgebied gestationeerd te krijgen. Die staan er pas sinds de introductie van de NATO Enhanced Forward presence in 2017, liefst drie jaar nadat Rusland de Krim had bezet en ze de oorlog in de Donbas waren begonnen.
Lekker joh, voor hetzelfde geld zeg je dit over Oekraďnequote:Op woensdag 22 februari 2023 18:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, stel dat het waar is dan is er ook weinig aan verloren.
Eeeuh, zelfs al zou dat zo zijn, dan nog betekent een een Russische invasie in Transnistrie dat Rusland de hele kust van Oekraine ook wil innemen voor aanvoer dus dat is weldegelijk problematisch.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, stel dat het waar is dan is er ook weinig aan verloren.
Hoezo? Oekraďne is een soeverein land waarvan de grenzen internationaal erkend zijn. Transnistrië is een door niemand erkend rovershol dat bij geen enkel verdrag is aangesloten en waar zaken als witwassen, wapen- en mensenhandel welig tieren. Dat met steun van Rusland is uitgeroepen om onrust te zaaien en te voorkomen dat Moldavië zich bij Roemenië zou aansluiten na de val van USSR.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lekker joh, voor hetzelfde geld zeg je dit over Oekraďne
Dat zou heel fijn zijn voor Moldavië! En dan hoeft Oekraďne ook niet meer in de rug te kijkenquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:00 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Transnistrie is in principe gewoon Moldavie, al is de interne handhaving van gezag er erg lastig.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoezo? Oekraďne is een soeverein land waarvan de grenzen internationaal erkend zijn. Transnistrië is een door niemand erkend rovershol dat bij geen enkel verdrag is aangesloten en waar zaken als witwassen, wapen- en mensenhandel welig tieren.
Goede vergelijking, Hans.
In principe? Het IS gewoon Moldavië. De Russen moeten lekker opsodemieteren daar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Transnistrie is in principe gewoon Moldavie, al is de interne handhaving er erg lastig.
doen ze ook. maar zeker nu is het zo ondoorzichtig als de pest.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Rusland kan het toch best proberen?
In principe wel, maar in de praktijk niet. Net als die plukjes binnen Georgië.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In principe? Het IS gewoon Moldavië. De Russen moeten lekker opsodemieteren daar.
Dat is ook zo. Transnistrië heeft als “land” geen enkel bestaansrecht. Net als Abchazië, Zuid-Ossetië en die “volksrepubliekjes” in de Donbass. De Russen schuiven overal een of andere clown naar voren die z’n eigen staatje uitroept om vervolgens voor decennia te boel te destabiliseren en traineren.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Transnistrie is in principe gewoon Moldavie, al is de interne handhaving van gezag er erg lastig.
Waarom denkt iedereen dat ik Hans heet? 🤔quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoezo? Oekraďne is een soeverein land waarvan de grenzen internationaal erkend zijn. Transnistrië is een door niemand erkend rovershol dat bij geen enkel verdrag is aangesloten en waar zaken als witwassen, wapen- en mensenhandel welig tieren. Dat met steun van Rusland is uitgeroepen om onrust te zaaien en te voorkomen dat Moldavië zich bij Roemenië zou aansluiten na de val van USSR.
Goede vergelijking, Hans.
De hele noordelijke Zwartezeekust in handen nemen en Oekraine de levensvatbaarheid zo ontnemen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou het grotere plan zijn om Transnistrie in te nemen? Laten we wel wezen, dat is peanuts natuurlijk en stelt totaal geen drol voor. Maar hoe ze er komen is lastig.
Het gaat niet om innemen maar de Russische troepen eruit gooien zodat de Moldavische regering het bestuur weer over kan nemen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou het grotere plan zijn om Transnistrie in te nemen? Laten we wel wezen, dat is peanuts natuurlijk en stelt totaal geen drol voor. Maar hoe ze er komen is lastig.
Het zijn slechts geruchten hč?quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Vorig jaar wel van de champions league winnaar gewonnen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Transnistrië heeft als “land” geen enkel bestaansrecht. Net als Abchazië, Zuid-Ossetië en die “volksrepubliekjes” in de Donbass. De Russen schuiven overal een of andere clown naar voren die z’n eigen staatje uitroept om vervolgens voor decennia te boel te destabiliseren en traineren.
Sheriff TiraspolGodenquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vorig jaar wel van de champions league winnaar gewonnen.
Dat is nog wel geinig inderdaad. Maar dat hele Sheriff-concern is verder één grote maffiose rotzooi.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vorig jaar wel van de champions league winnaar gewonnen.
Dat zou zeker een interessante beweging zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:00 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
"People have been seeking confrontation for a long time"quote:
Oekraďne gaat niets innemen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Als daar ook maar iets gebeurt, gaat dat gigantisch gespind worden door iedereen die er maar belangen bij heeft.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:00 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Als Ajax ze had geloot had ik er nog wel graag heen willen gaan. Sla het nu toch maar overquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is nog wel geinig inderdaad. Maar dat hele Sheriff-concern is verder één grote maffiose rotzooi.
Dit is een nogal kromme weergave van de realiteit. De conflicten in Georgië zijn eigenlijk af voordat Georgië onafhankelijk werd begonnen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Transnistrië heeft als “land” geen enkel bestaansrecht. Net als Abchazië, Zuid-Ossetië en die “volksrepubliekjes” in de Donbass. De Russen schuiven overal een of andere clown naar voren die z’n eigen staatje uitroept om vervolgens voor decennia te boel te destabiliseren en traineren.
Nope. De enige die stookt is Putler.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:50 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat Nuland al lange tijd aan het stoken is.
Grappig, ze hebben een apart gat in het voertuig om de granaten in te laten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:16 schreef oheng het volgende:
Zie deze video van een artilleriebemanning van de 93e Brigade (deze vecht in het midden van de Bakhmut frontlinie).
Dat is niet erg intelligent als je even naar de kaart kijkt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:03 schreef Confetti het volgende:
We moeten wel oppassen dat we niet teveel risico noemen om elke dwergenstaat van Rusland te redden. Soms moet je pragmatisch zijn. Moldavie is het niet waard, Oekraďne wel.
Pick your battles.
Wat?quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:03 schreef Confetti het volgende:
We moeten wel oppassen dat we niet teveel risico noemen om elke dwergenstaat van Rusland te redden. Soms moet je pragmatisch zijn. Moldavie is het niet waard, Oekraďne wel.
Pick your battles.
Daar gaat iemand uit het raam vallen, denk ik.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:06 schreef Breekfast het volgende:
Dat openlijke conflict tussen Wagner en het Ministerie van Defensie is wel smullen hoor
die doet het denk ik niet meerquote:Op woensdag 22 februari 2023 19:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Magdump!
https://www.reddit.com/r/(...)close_combat_with_a/
ukraine soldier engageing in close combat with a Russian soldier
Die hele natiestaat discussie is ook een lastige. Wanneer is een volk een volk dat zijn eigen land verdient? Vooral in regios waar er heel veel volkeren kris kras door elkaar leven is het haast onmogelijk om de natie staat doctrine op los te laten en als je het al doet is drama het gevolg.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een nogal kromme weergave van de realiteit. De conflicten in Georgië zijn eigenlijk af voordat Georgië onafhankelijk werd begonnen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abkhazia
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Ossetia
Het gaat denk ik niet om Moldavië zelf maar het feit dat er in Moldavië een paar miljoen Roemenen wonen. Ik sluit niet uit dat Roemenië achter de schermen aan wat touwtjes heeft getrokken hier.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:03 schreef Confetti het volgende:
Pick your battles.
Beter vervangen, iedereen met een rang op zijn uniform walst over hem heen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Joe was weer van de vliegtuigtrap gevallen, hoop dat alles goed met hem gaat.
de natiestaat doctrine als in ein volk ein reich, is een doctrine die alleen toepasselijk was in het pruisen rijk, omdat het duitsevolk onder verschillende rijkjes vielen, maar dat het hoog duits ook verspreid was. want in frankrijk speelde dit al niet aangezien die altijd meerdere talen in hun rijk hadden, nu nog steeds. Zie britagne.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die hele natiestaat discussie is ook een lastige. Wanneer is een volk een volk dat zijn eigen land verdient? Vooral in regios waar er heel veel volkeren kris kras door elkaar leven is het haast onmogelijk om de natie staat doctrine op los te laten en als je het al doet is drama het gevolg.
De oude baas wil nog een termijn mee, maar ik denk echt dat dat een brug te ver is. Harris gaat geen verkiezing winnen, maar hebben ze bij de Democraten echt geen frisse kracht die niet super-woke is zodat de gewone John-met de-pet zich ook gerepresenteerd voelt en bereid is erop te stemmen?quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:21 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Beter vervangen, iedereen met een rang op zijn uniform walst over hem heen.
Voorlopig doet de oude baas het vrij aardig, volgens mij en in tegenstelling tot bepaalde Presidenten doet hij wel boter bij de vis en zuigt hij Poetins piemel niet. Ook wel wat waard.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:29 schreef Jojoke het volgende:
D
[..]
De oude baas wil nog een termijn mee, maar ik denk echt dat dat een brug te ver is. Harris gaat geen verkiezing willen, maar hebben ze bij de Democraten echt geen frisse kracht die niet super-woke is zodat de gewone John-met de-pet zich ook gerepresenteerd voelt en bereid is erop te stemmen?
trump loopt te stoken. beleid is oekraine helpen, waarom moet trump stoken, alles om poetin te helpen?quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:50 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat Nuland al lange tijd aan het stoken is.
Natuurlijk, maar als hij nog een termijn wil dan moet hij nog 6 jaar op topniveau meedraaien en ik denk dat hij dat niet aankan.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig doet de oude baas het vrij aardig, volgens mij en in tegenstelling tot bepaalde Presidenten doet hij wel boter bij de vis en zuigt hij Poetins piemel niet. Ook wel wat waard.
Trump heeft veel concurentie binnen de republikeinse partij, veel mensen zijn overgestapt op democraten, en zelfs met forse fraude door trump zijn mensen, heeft hij verloren .quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:29 schreef Jojoke het volgende:
D
[..]
De oude baas wil nog een termijn mee, maar ik denk echt dat dat een brug te ver is. Harris gaat geen verkiezing winnen, maar hebben ze bij de Democraten echt geen frisse kracht die niet super-woke is zodat de gewone John-met de-pet zich ook gerepresenteerd voelt en bereid is erop te stemmen?
Het is voor Oekraďne wel beter als Trump niet nogmaals wint.
hij is 2 jaar ouder dan trump en een termijn is 4 jaar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als hij nog een termijn wil dan moet hij nog 6 jaar op topniveau meedraaien en ik denk dat hij dat niet aankan.
Ik vind ook dat Biden beter aan de kant kan gaan na deze termijn maar vooralsnog doet hij het naar mijn mening best wel goed.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als hij nog een termijn wil dan moet hij nog 6 jaar op topniveau meedraaien en ik denk dat hij dat niet aankan.
Vanaf heden is dat 6 jaar. Ik denk dat de kans vrij groot wordt dat beide heren uitgedaagd worden door jongere kandidaten. Dus dan krijg je dat beiden willen bewijzen dat ze nog fit zijn. Dus dit wordt sowieso een heel thema tijdens de verkiezingen. De kans dat Biden de voorverkiezingen wint, is iets groter dan dat Trump de voorverkiezingen wint want Biden is de president. Als Biden het moet opnemen tegen de jonge kandidaat van de Republikeinen dan wordt et ook problematisch voor hem, want dan is dat gedurende de hele voorverkiezingen een groot thema geweest en heb je kans dat mensen voor de frisse wind stemmen. Nou ja, misschien is het te vroeg en laten we eerst zien wie zich allemaal kandidaat stelt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hij is 2 jaar ouder dan trump en een termijn is 4 jaar.
Hoe gebruikelijk is het dat een president wordt uitgedaagd door een andere partij lid in deze context?quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:46 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanaf heden is dat 6 jaar. Ik denk dat de kans vrij groot wordt dat beide heren uitgedaagd worden door jongere kandidaten. Dus dan krijg je dat beiden willen bewijzen dat ze nog fit zijn. Dus dit wordt sowieso een heel thema tijdens de verkiezingen. De kans dat Biden de voorverkiezingen wint, is iets groter dan dat Trump de voorverkiezingen wint want Biden is de president. Als Biden het moet opnemen tegen de jonge kandidaat van de Republikeinen dan wordt et ook problematisch voor hem, want dan is dat gedurende de hele voorverkiezingen een groot thema geweest en heb je kans dat mensen voor de frisse wind stemmen. Nou ja, misschien is het te vroeg en laten we eerst zien wie zich allemaal kandidaat stelt.
Over de kansen van Trump is al zoveel gezegd en geschreven. Aanvankelijk werd zijn kandidatuur amper serieus genomen. Zijn campagne begon pas te lopen toen bleek dat hij daadwerkelijk staten wist te winnen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:46 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanaf heden is dat 6 jaar. Ik denk dat de kans vrij groot wordt dat beide heren uitgedaagd worden door jongere kandidaten. Dus dan krijg je dat beiden willen bewijzen dat ze nog fit zijn. Dus dit wordt sowieso een heel thema tijdens de verkiezingen. De kans dat Biden de voorverkiezingen wint, is iets groter dan dat Trump de voorverkiezingen wint want Biden is de president. Als Biden het moet opnemen tegen de jonge kandidaat van de Republikeinen dan wordt et ook problematisch voor hem, want dan is dat gedurende de hele voorverkiezingen een groot thema geweest en heb je kans dat mensen voor de frisse wind stemmen. Nou ja, misschien is het te vroeg en laten we eerst zien wie zich allemaal kandidaat stelt.
True maar het is wel degelijk relevant. Winst van zo’n MAGA-randdebiel kan echt wel verstrekkende gevolgen hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:51 schreef Starhopper het volgende:
Jongons, dit is niet het topic over de Amerikaanse verkiezingen.
Ja, het heeft overlap. Maar het gaat wel erg diep over de verkiezingen nuquote:Op woensdag 22 februari 2023 19:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
True maar het is wel degelijk relevant. Winst van zo’n MAGA-randdebiel kan echt wel verstrekkende gevolgen hebben.
Nogmaals: voor jouw misschien. Mij interesseert die zogenaamde 'territoriale integriteit' niets. Of, hoe je het ook kan zeggen: mij inteseert die territoriale integriteit wel wat, maar enkel omdat Oekraďne als deel van onze achtertuin gezien kan worden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben een idealist, maar niet ten koste van alles, zoals hier al wel eens vaker heb geschreven. Ik vond het bezoek van Pelosi aan Taiwan en de Amerikaanse beloftes dom, en ik vind achteraf uiteindelijk ook dat een voorsorteren op een Oekraiens NAVO-lidmaatschap niet handig was.
Desalniettemin is het schenden van de territoriale integriteit van een land door een ander land wel de belangrijkste reden om een oorlogspartij te steunen.
Precies, zelfbeschikkingsrecht versus soevereiniteit.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die hele natiestaat discussie is ook een lastige. Wanneer is een volk een volk dat zijn eigen land verdient? Vooral in regios waar er heel veel volkeren kris kras door elkaar leven is het haast onmogelijk om de natie staat doctrine op los te laten en als je het al doet is drama het gevolg.
Nee, je snapt het niet. Het is geen 'whataboutism'. Het gaat erom dat wij Oekraďne dienen te bestrijden omdat ze inderdaad een buurland willen opslokken en dat dus potentieel gevaarlijk is voor ons. Dat ze genocide willen plegen, is volkomen irrelevant.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Deze redenering is een gekke what about ism. We moeten het niet overg genocide hebben omdat wij ook niet kosjer zijn op dat front, zeg je met andere woorden.
We dienen Rusland te bestrijden omdat ze een buurland willen opslokken EN omdat ze genocide plegen op de Oekraďeners en de Krim Tataren.
Welk buurland wil Oekraďne opslokken?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. Het is geen 'whataboutism'. Het gaat erom dat wij Oekraďne dienen te bestrijden omdat ze inderdaad een buurland willen opslokken en dat dus potentieel gevaarlijk is voor ons. Dat ze genocide willen plegen, is volkomen irrelevant.
Een genocide meer of minder is irrelevant. Helder.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. Het is geen 'whataboutism'. Het gaat erom dat wij Oekraďne dienen te bestrijden omdat ze inderdaad een buurland willen opslokken en dat dus potentieel gevaarlijk is voor ons. Dat ze genocide willen plegen, is volkomen irrelevant.
Rusland te bestrijden, ofc.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welk buurland wil Oekraďne opslokken?
Ik begrijp je probleem niet zo goed? we zijn beide voor het bestrijden van Rusland in deze, enkel om andere redenen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een genocide meer of minder is irrelevant. Helder.
Dat is toch wel een gedachte die je steeds vaker hoort in de internationale media. De VS is simpelweg onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:
Yup.
Je hebt namelijk "goede" dictators die je belangen dienen en "slechte" dictators die tegen je belangen werken. Zo was Saddam een "goede" dictator tot hij tegen de belangen van de Amerikanen in ging, toen werd hij opeens een "slechte" dictator.
Maw gaat het meer om belangen dan vrijheid en democratie.
[ twitter ]
Wees eens dankbaar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/02/22/7390470/
Wives of killed Russian soldiers get sausage and pate in Vladivostok
It is reported that relatives of the occupiers killed in Ukraine received Ratimir company’s food packages from local authorities.
Its website states that it is "one of the leading Russian brands of meat products in the Far East." Ratimir's products include sausages, frankfurters, pates, canned food, and semi-finished products
The Insider recalls that wives and mothers of Russian soldiers involved in the war against Ukraine are regularly given similar gifts. Relatives of the killed occupiers are given food, towels, medals and money. All of this is filmed on photos and videos.
Past goed bij de meatgrinder die eraan vooraf gingquote:Op woensdag 22 februari 2023 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/02/22/7390470/
Wives of killed Russian soldiers get sausage and pate in Vladivostok
It is reported that relatives of the occupiers killed in Ukraine received Ratimir company’s food packages from local authorities.
Its website states that it is "one of the leading Russian brands of meat products in the Far East." Ratimir's products include sausages, frankfurters, pates, canned food, and semi-finished products
The Insider recalls that wives and mothers of Russian soldiers involved in the war against Ukraine are regularly given similar gifts. Relatives of the killed occupiers are given food, towels, medals and money. All of this is filmed on photos and videos.
Denk dat alle Amerikanen Russen in de pan willen hakken, ook de Republikeinenquote:Op woensdag 22 februari 2023 19:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
True maar het is wel degelijk relevant. Winst van zo’n MAGA-randdebiel kan echt wel verstrekkende gevolgen hebben.
Das gissen maar die man moet diepe macht hebben in de FSB en nog wat smerige detail achterhouden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Prigozhin moet wel een ontzettend goede beveiliging hebben. Die man opereert rondom de frontlinie en is ruzie aan het maken met het Kremlin. Je zou toch allang verwachten dat die gast dood gaat.
Opzich logisch als hijzelf vlakbij de frontlinie is. Er steken momenteel geen echte tegenoffensieven van de kant van Oekraďne door, maar tegelijkertijd is hij wel omringt met honderden trouwe strijders bij de frontlinie. Daar gaat een klein groepje Spetznaz ook geen verschil maken,quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Prigozhin moet wel een ontzettend goede beveiliging hebben. Die man opereert rondom de frontlinie en is ruzie aan het maken met het Kremlin. Je zou toch allang verwachten dat die gast dood gaat.
NOSquote:Luchtalarm op Russische zenders werk van hackers
Het Russische ministerie voor Noodsituaties zegt dat de waarschuwing voor luchtaanvallen, die vandaag in Rusland op meerdere commerciële radiostations is uitgezonden, het werk was van hackers. "Het ministerie laat weten dat het nepinformatie is en niet met de werkelijkheid overeenstemt. We vragen u vriendelijk alleen de officiële bronnen te raadplegen."
Volgens het ministerie zonden de gehackte stations een waarschuwing uit dat er een lucht- en een raketaanval zat aan te komen. Luisteraars werden opgeroepen een schuilplaats op te zoeken.
Vorig jaar mei hadden hackers het gemunt op de tv-uitzendingen rond de Dag van de Overwinning in Rusland. Tijdens die uitzendingen waren daardoor anti-oorlogsslogans te zien. Een daarvan luidde: "Het bloed van duizenden Oekraďners en honderden vermoorde kinderen kleeft aan jullie handen. De televisie en de autoriteiten liegen. Zeg nee tegen oorlog."
Hij lijkt m.i. een beetje zo'n oppervlakkige warlord/ganster, maar is wel in deep bij hogere FSB kringen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das gissen maar die man moet diepe macht hebben in de FSB en nog wat smerige detail achterhouden.
Dat ze wantrouwig zijn in Latijns Amerika is helemaal begrijpelijk als je kijkt hoeveel coups ze daar hebben gepleegd.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is toch wel een gedachte die je steeds vaker hoort in de internationale media. De VS is simpelweg onbetrouwbaar.
In Latijns-Amerika is dit ook de algemene gedachte, het is ook een gedachte die enkele maanden terug nog geuit werd door een Indaise minister.
Hij is denk ik ook wel nuttig voor Poetin om de druk op het ministerie van defensie te houden om resultaten te leveren.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das gissen maar die man moet diepe macht hebben in de FSB en nog wat smerige detail achterhouden.
Oekraďne zou het slachtoffer zijn van een grote confrontatie, omdat de Amerikanen genoodzaakt zullen zijn hun aandacht en middelen te delen met beide conflicten. Verwacht daarom niet dat het zover komt. Niet omdat Netanyahu geen conflict zou willen, maar omdat de Amerikanen zon operatie onder de huidige omstandigheden niet zouden steunen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Straks ook oorlog Iran en Israël? Maakt de chaos wel weer wat completer.
In de Tweede Wereldoorlog is ze dat gelukt. Waarom zou dat nu niet kunnen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Oekraďne zou het slachtoffer zijn van een grote confrontatie, omdat de Amerikanen genoodzaakt zullen zijn hun aandacht en middelen te delen met beide conflicten. Verwacht daarom niet dat het zover komt. Niet omdat Netanyahu geen conflict zou willen, maar omdat de Amerikanen zon operatie onder de huidige omstandigheden niet zouden steunen.
https://www.theguardian.c(...)-kyiv-since-invasionquote:Laibach to become first foreign band to perform in Kyiv since invasion
Subversive Slovenian quintet, who performed in North Korea in 2015, to play full concert at Bel Etage Music Hal
Israël had meerdere doelen platgegooid in Iran onlangs en Iran deed niets terug ter vergelding. Dat vraagt dus om meer. Israël gaat echt geen soldaten Iran insturen ofzo. Dus als het enigszins precisie werk is dat ze doen dmv gerichte raketaanvallen heeft Amerika daar weinig problemen mee. Zolang het proportioneel blijft zodat het niet uit de hand kan lopen. Denk dat de kans aanzienlijk is dat Israël op termijn weer hetzelfde doet ja. Hizbullah in Zuid Libanon zit ook totaal niet in de situatie dat ze Israël kunnen aanvallen. Dus enige wat Iran op termijn kan doen is ergens in buitenland dmv aanslag Israëlische ambassade of toeristen proberen te pakken ofzo zoals in Bulgarije.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:21 schreef Slayage het volgende:
Oekraďne zou het slachtoffer zijn van een grote confrontatie, omdat de Amerikanen genoodzaakt zullen zijn hun aandacht en middelen te delen met beide conflicten. Verwacht daarom niet dat het zover komt. Niet omdat Netanyahu geen conflict zou willen, maar omdat de Amerikanen zon operatie onder de huidige omstandigheden niet zouden steunen.
Wat een hel moeten die krijgsgevangenen doorstaan hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)he_1st_battalion_of/
The captain and commander of the 1st Battalion of the Azov Regiment, Oleh Mudrak (Sukhar), who spent 6 months in Russian captivity after defending Azovstal, has passed away. This was reported by his nephew Danylo 🕯️ The photo on the right shows how Russians treat POWs
[ afbeelding ]
• Ruzzians use torture by electrocution. It damages heart function.
• Starvation also damages the heart once it reaches a certain point.
Hoezo dat?quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:07 schreef Aloulu het volgende:
Hizbullah in Zuid Libanon zit ook totaal niet in de situatie dat ze Israël kunnen aanvallen
Speciaal voor you:quote:
quote:Challenger 2 battle tanks could start to arrive in Ukraine in "the spring," British Defense Secretary Ben Wallace said in an interview with Reuters on Wednesday.
Britain could offer Ukraine more of its main battle tanks on top of the 14 already promised, but that would depend on the country's defense needs, Wallace told the news agency.
quote:Ukraine has suffered at least 802 attacks on health care facilities, resulting in the deaths of 101 doctors and patients, World Health Organization Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said at a media briefing on Wednesday.
Nog mooier is als ze op het slagveld elkaar gaan lopen bestoken. Die maar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:06 schreef Breekfast het volgende:
Dat openlijke conflict tussen Wagner en het Ministerie van Defensie is wel smullen hoor
quote:Op woensdag 22 februari 2023 23:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog mooier is als ze op het slagveld elkaar gaan lopen bestoken. Die maar.
Ik zie echt veel tweets van jou voorbij komen. Die al vaak geweest zijn in dit topic. Je leest denk ik niet mee? Je post alleen tweets?quote:Op woensdag 22 februari 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
8:25 Abrams gebruiken tijdens idle 3x zoveel brandstof als de Leo 2.
Gelukkig krijgen ze er een tankpas bijquote:Op woensdag 22 februari 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
8:25 Abrams gebruiken tijdens idle 3x zoveel brandstof als de Leo 2.
Niet iedereen zit hier 24/7 dus het is niet voor iedereen bij te houden natuurlijk of een tweet al dan niet al eens voorbij is gekomen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie echt veel tweets van jou voorbij komen. Die al vaak geweest zijn in dit topic. Je leest denk ik niet mee? Je post alleen tweets?
Is dit een 23 minuten durende promo-praatje. Of echt interessant om te bekijken..? Wat voegt dit toe?
Snap ik. En eens.quote:Op woensdag 22 februari 2023 23:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet iedereen zit hier 24/7 dus het is niet voor iedereen bij te houden natuurlijk of een tweet al dan niet al eens voorbij is gekomen.
Zou dit niet gewoon gecontroleerde oppositie zijn? GRU vertegenwoordigt pro-oorlog standpunt met intransparante Kremlin-machinaties, Prighozin/Girkin vertegenwoordigen hardline pro-oorlog standpunt zonder bureaucratische inefficiëntie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:06 schreef Breekfast het volgende:
allemaal schimmige zzp constructies waar je echt niet blij van wordquote:Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef Simmertje het volgende:
Overigens ook wel positief iets:
De meeste Oekraďense vluchtelingen die sinds het uitbreken van de oorlog met Rusland naar Nederland zijn gekomen, hebben werk gevonden als uitzendkracht in de horeca, groothandels en land- en tuinbouw. Dat zegt de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU).
Uitkeringsinstantie UWV meldt dat zij tot en met januari van dit jaar 60.000 meldingen ontvingen van werkgevers die een Oekraďner in dienst hebben genomen, veelal vanuit de uitzendbranche.
Lekker allemaal als moderne slaaf werken voor een hongerloontje in deplorabele omstandigheden dus.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef Simmertje het volgende:
Overigens ook wel positief iets:
De meeste Oekraďense vluchtelingen die sinds het uitbreken van de oorlog met Rusland naar Nederland zijn gekomen, hebben werk gevonden als uitzendkracht in de horeca, groothandels en land- en tuinbouw. Dat zegt de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU).
Uitkeringsinstantie UWV meldt dat zij tot en met januari van dit jaar 60.000 meldingen ontvingen van werkgevers die een Oekraďner in dienst hebben genomen, veelal vanuit de uitzendbranche.
Haha niet eens Xi, wat een bitch die Putinquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:53 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Ja heb t gezien.quote:Op donderdag 23 februari 2023 05:35 schreef Hathor het volgende:
Wat een tenenkrommende beelden van dat feest in Moskou zeg. Russen zijn met afstand toch wel het meest debiele volk op de planeet.
Ik vond het meer dan tenenkrommend. Die kindjes uit Marioepol die dankjewel moesten zeggenquote:Op donderdag 23 februari 2023 05:35 schreef Hathor het volgende:
Wat een tenenkrommende beelden van dat feest in Moskou zeg. Russen zijn met afstand toch wel het meest debiele volk op de planeet.
je zet het toch zelf op?quote:Op donderdag 23 februari 2023 05:35 schreef Hathor het volgende:
bij welk huis zou putin horen in hogwarts legacy?quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vond het meer dan tenenkrommend. Die kindjes uit Marioepol die dankjewel moesten zeggen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
House for the mentally insanequote:Op donderdag 23 februari 2023 08:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
bij welk huis zou putin horen in hogwarts legacy?
Azkabanquote:Op donderdag 23 februari 2023 08:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
bij welk huis zou putin horen in hogwarts legacy?
Dan was Moskou inmiddels een hoopje smeulende resten geweest.quote:Op donderdag 23 februari 2023 00:29 schreef TLC het volgende:
Op de Russische staatstelevisie is besproken of het niet beter zou geweest zijn om de Amerikaanse president om het leven te brengen, nu de gelegenheid zich voordeed. “Maar dan komt Kamala Harris aan het hoofd te staan. Zij kent totaal geen limieten”, vond het panel experts.
Het debat raakte verhit toen presentatrice Olga Skabejeva zich afvroeg waarom Biden veiligheidsgaranties gekregen had. “Amerikanen denken nu dat we alles zomaar laten gebeuren, zonder enige vergeldingsactie. Zelfs een bezoek van hun president aan Oekraďne kan zomaar.”
“We hadden in principe kunnen afrekenen met Biden, maar dat zou een overdreven reactie geweest zijn”, concludeerde militair expert Evgeny Buzhinsky.
Bron(nen): HLN
(https://www.msn.com/nl-nl(...)45f7901d2eff25642eb1)
--------
Weer een geënsceneerd spontaan gesprek, waarin de ergenissen/cognitieve dissonantie over Bidens bezoek onder alle ja-knikkers in Rusland snel wordt gekanaliseerd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 00:29 schreef TLC het volgende:
Op de Russische staatstelevisie is besproken of het niet beter zou geweest zijn om de Amerikaanse president om het leven te brengen, nu de gelegenheid zich voordeed. “Maar dan komt Kamala Harris aan het hoofd te staan. Zij kent totaal geen limieten”, vond het panel experts.
Het debat raakte verhit toen presentatrice Olga Skabejeva zich afvroeg waarom Biden veiligheidsgaranties gekregen had. “Amerikanen denken nu dat we alles zomaar laten gebeuren, zonder enige vergeldingsactie. Zelfs een bezoek van hun president aan Oekraďne kan zomaar.”
“We hadden in principe kunnen afrekenen met Biden, maar dat zou een overdreven reactie geweest zijn”, concludeerde militair expert Evgeny Buzhinsky.
--------
Niet bewust, het kwam langs bij NPO nieuws, ik ga niet vrijwillig naar propaganda van die hufters zitten kijken.quote:
blijkbaar welquote:Op donderdag 23 februari 2023 08:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet bewust, het kwam langs bij NPO nieuws, ik ga niet vrijwillig naar propaganda van die hufters zitten kijken.
Leg me geen woorden in de mond Pjotr, ik zei net dat het langs kwam bij NPO, daar heb je niet voor het zeggen wat er in beeld komt.quote:
Ik weet wel zeker dat als de Russen de Amerikaanse president ombrengen, de Amerikanen volledig los gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2023 00:29 schreef TLC het volgende:
--------
We moeten ook gewoon stoppen met het financieren van die NPO propaganda. Laat ze die onzin maar zelf betalen ipv met belastinggeld.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet bewust, het kwam langs bij NPO nieuws, ik ga niet vrijwillig naar propaganda van die hufters zitten kijken.
Dus, als een zender bij de NPO Russische propaganda laat zien is dat NPO propaganda? Kun je ook uitleggen wat "NPO propaganda" dan precies is?quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
We moeten ook gewoon stoppen met het financieren van die NPO propaganda. Laat ze die onzin maar zelf betalen ipv met belastinggeld.
Het is eenzijdige linkse propaganda. Dat mag, maar niet met andermans belastinggeld.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus, als een zender bij de NPO Russische propaganda laat zien is dat NPO propaganda? Kun je ook uitleggen wat "NPO propaganda" dan precies is?
Dus het laten zien van de absurdisme van Russische propaganda is links?quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het is eenzijdige linkse propaganda. Dat mag, maar niet met andermans belastinggeld.
Als je extreemrechts bent kan ik begrijpen dat je de NPO als links ziet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het is eenzijdige linkse propaganda. Dat mag, maar niet met andermans belastinggeld.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je extreemrechts bent kan ik begrijpen dat je de NPO als links ziet.
hoezo eenzijdig, zijn er meer perpectieven te laten zien van de russische politiek, want is er ruimte voor een andere kant?quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Gebeurd toch gewoon? Je kan ook naar Ongehoord Nederland zappen Henk en fappen op het feit dat je wel je geliefde geluid op de NPO hoort “van je belastingcentjes” en NAVO deze invasie heeft uitgelokt. Jij ook weer blij.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:48 schreef weetjewel5 het volgende:
Nee gewoon geen propaganda van belastinggeld, van welke kant dan ook.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:02 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Jawel hoor. Gebeurd toch gewoon? Je kan ook naar Ongehoord Nederland zappen Henk en fappen op het feit dat je wel je geliefde geluid op de NPO hoort “van je belastingcentjes” en NAVO deze invasie heeft uitgelokt. Jij ook weer blij.
Waarom ben je aan het draaien? Net had je het nog over "eenzijdige linkse propaganda".quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee gewoon geen propaganda van belastinggeld, van welke kant dan ook.
Hij wil gewoon alleen propaganda horen, want wat rusland echt zegt, bijvoortbeeld dat hier dagelijks veroordeelde pedofielen in jurken met baarden voor de klasstaan, weet hij ook dat dit niet bestaat (aangeziene en veroordeelde pedofiel geen BVG voor de funcite kan krijgen). maar goed hij heeft de leugens en propaganda nodig voor zijn nazi heilstaat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:02 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Jawel hoor. Gebeurd toch gewoon? Je kan ook naar Ongehoord Nederland zappen Henk en fappen op het feit dat je wel je geliefde geluid op de NPO hoort “van je belastingcentjes” en NAVO deze invasie heeft uitgelokt. Jij ook weer blij.
Ze laten nieuws zien. Gebeurtenissen. Dingen die plaatsvinden. Doen daar verslag van. Met je propaganda.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik dat jij zo diep in de fabeltjesfuik zit dat jij niet in staat bent om te beoordelen wat propaganda is en wat niet. Laat staan bepalen hoe belastinggeld besteed moet worden.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Een half jaar? Nee. Veel langer terug. 3 jaar inmiddels.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]![]()
Een half jaar geleden was je zelf nog 'extreemrechts'. lekker met de wind meewaaien.
Deze user gebruikt ook allerlei Russische bronnen voor z’n nieuwsgaring. Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen neutrale verslaggeving en propaganda dan wat verwatertquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze laten nieuws zien. Gebeurtenissen. Dingen die plaatsvinden. Doen daar verslag van. Met je propaganda.
russische msm, wat volledig te vertrouwen is. Alles klopt, wat kremlin zegt over het westen is volgens de kritisch denkersquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze user gebruikt ook allerlei Russische bronnen voor z’n nieuwsgaring. Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen neutrale verslaggeving en propaganda dan wat verwatert
Jij wilt zeggen dat er in Nederland geen propaganda is?quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze laten nieuws zien. Gebeurtenissen. Dingen die plaatsvinden. Doen daar verslag van. Met je propaganda.
Het komt niet eens in de buurt bij de drek die uit Rusland komt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat er in Nederland geen propaganda is?
Echte, pure onversneden propaganda nemen ze, kritiekloos, als schaapjes zou ik willen zeggen, voor waar aan.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
russische msm, wat volledig te vertrouwen is. Alles klopt, wat kremlin zegt over het westen is volgens de kritisch denkers
Nederlandse nieuwsbronnen zijn ook niet zaligmakend maar je ziet een essentieel punt over het hoofd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. En ook wel op de publieke zenders. Alleen tik jij dingen af als propaganda die weer net geen propaganda zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Maar oh oh, wat zijn ze kritisch en zelf nadenkendquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. En ook wel op de publieke zenders. Alleen tik jij dingen af als propaganda die weer net geen propaganda zijn.
Daarentegen ventileer je hier wel blindelings wel de nodige propaganda van andere kanalen.
Als je moest kiezen, NL msm propoganda of Russische propaganda, wat kies je?quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
rus natuurlijk, want dat is lekker anti-westers.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je moest kiezen, NL msm propoganda of Russische propaganda, wat kies je?
Ze hebben altijd het vreemde beeld dat iedereen die niet in hun waanideeën gelooft, de hele dag voor de tv naar de NOS zitten te kijken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar oh oh, wat zijn ze kritisch en zelf nadenkend
![]()
Voornamelijk Comedy Central, al begin ik me steeds vaker af te vragen waarom eigenlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ze hebben altijd het vreemde beeld dat iedereen die niet in hun waanideeën gelooft, de hele dag voor de tv naar de NOS zitten te kijken.
Ik durft te wedden dat de meerderheid hier amper nog televisie kijkt.
geef eens een voorbeeld van propaganda door de overheid?quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. En ook wel op de publieke zenders. Alleen tik jij dingen af als propaganda die weer net geen propaganda zijn.
Daarentegen ventileer je hier wel blindelings wel de nodige propaganda van andere kanalen.
Link?quote:Op donderdag 23 februari 2023 05:35 schreef Hathor het volgende:
Ik kijk alleen nog VI en af en toe eens nieuwsuur. Verder denk ik dat mijn tv-abbo ook de prullenbak in kan. Wat een treurnis.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voornamelijk Comedy Central, al begin ik me steeds vaker af te vragen waarom eigenlijk.
Je bent boos omdat wat jij als geen propaganda ziet te weinig aan bod komt. Dat bedoel je te zeggen ja. Je kan gewoon Ongehoord NL kijken of je eigen zender binnen het bestel proberen te krijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:03 schreef weetjewel5 het volgende:
En zelfs dat mag die allemaal vinden en uiten, itt zijn geliefde Rusland olv de “master strateeg” en wiens nieuws hij niet als propaganda typeert maar tientallen Russen uit ramen vallen, een oorlog alleen speciale operatie genoemd mag worden bij wet etc etc 😩quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:06 schreef Korenfok het volgende:
Hij wil gewoon alleen propaganda horen, want wat rusland echt zegt, bijvoortbeeld dat hier dagelijks veroordeelde pedofielen in jurken met baarden voor de klasstaan, weet hij ook dat dit niet bestaat (aangeziene en veroordeelde pedofiel geen BVG voor de funcite kan krijgen). maar goed hij heeft de leugens en propaganda nodig voor zijn nazi heilstaat.
Gelukkig zit Sjerrie niet in de Commissie Stiekem. Helaas zit twijfelachtige geertje daar dan weer wel in.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:38 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)r-russische-spionnen
Baudet gewaarschuwd voor Russische spionnen.
Nu buiten redelijke twijfel is inmiddels dat hij zelf een spion is van de Russische Federatie is de volgende vraag, hoe gaat de overheid dit gevaar neutraliseren? Hij mag al niet in bepaalde commissies, maar een verrader midden in je parlement lijkt me geen fijne gedachte.
Tijd voor tribunalen?quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:38 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)r-russische-spionnen
Baudet gewaarschuwd voor Russische spionnen.
Hij mag al niet in bepaalde commissies, maar een verrader midden in je parlement lijkt me geen fijne gedachte.
Dat is iets totaal anders.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Een remise is een zeer slechte oplossing. Immers, vanuit de veroverde gebieden kan Poetin het over tien jaar weer proberen. Ook zal het altijd blijven rommelen in de bezette gebieden.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:35 schreef phpmystyle het volgende:
Maar welke conclusies kunnen wij onderhand trekken dan?
Lijkt erop dat als Rusland overhand krijgt de steun (militair) toeneemt, verliest Rusland te snel wordt de steun (militair) afgebouwd. Lijkt erop dat latent het westen inzet op een remise.
Ik kan ook gewoon niet tot een andere conclusie komen, het is net alsof het Westen spreekwoordelijk net te weinig antibiotica geeft om de infectie te overwinnen, maar voldoende om geen fatale ontstekingen te krijgen.
Zonden van al het leed en bloedvergieten, voor géén van de partijen gaat dit iets opleveren.
Ik vermoed dat daar niet zo lang over na is gedacht maar dat het gewoon een soort van NPO IST PROPAGANDA-reflex is die je wel vaker ziet..quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is iets totaal anders.
NPO zendt een nieuwsitem uit over iets dat in Rusland plaatsvindt. Hoe is dat propagan voor de NPO?
Ik denk dat Greet te dik is met Israël om door de Russen als betrouwbaar ervaren te worden..quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig zit Sjerrie niet in de Commissie Stiekem. Helaas zit twijfelachtige geertje daar dan weer wel in.
Mijn gevoel bij de PVV, op basis van hun bijdragen aan de debatten over dit onderwerp, is dat ze niet zo zeer pro-Rusland zijn, maar blijven hangen in een soort eigen volk eerst-standpunt en vinden dat wij ons niet moeten bemoeien. Het is niet onze oorlog en het geld kan beter in Nederland besteed worden, ofzo.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk dat Greet te dik is met Israël om door de Russen als betrouwbaar ervaren te worden..
Ik heb het in het algemeen over NPO.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is iets totaal anders.
NPO zendt een nieuwsitem uit over iets dat in Rusland plaatsvindt. Hoe is dat propagan voor de NPO?
Ah, ok. Dat verandert de zaak aanmerkelijk natuurlijk. Je wilde gewoon even je gal spuwen terwijl dat als een tang op een varken sloeg op dat moment?quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:53 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik heb het in het algemeen over NPO.
Zelfs Sjerrie heeft hier niet gestaan:quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk dat Greet te dik is met Israël om door de Russen als betrouwbaar ervaren te worden..
Maar wat is dan de propaganda? Serieuze vraag.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:53 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik heb het in het algemeen over NPO.
Ik vraag me af of geert nog dik is met Israël, gezien hij het hier nooit meer over heeft. Hem niet meer gehoord over de joodse mede mens afgelopen jaren. Denk dat zijn geldstroom ook wat verschoven is.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je ziet dit ook met lieden als Le Pen. Ik denk dat ze aanvankelijk wel goed gingen op zo’n autocraat. Want geen gezeik met moslims/LHBTI/woke geneuzel. Hetzelfde als waarom de SGP het aanvankelijk wel een prima vent vond.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs Sjerrie heeft hier niet gestaan:
[ afbeelding ]
wel over stoppen van leveren van wapens.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je ziet dit ook met lieden als Le Pen. Ik denk dat ze aanvankelijk wel goed gingen op zo’n autocraat. Want geen gezeik met moslims/LHBTI/woke geneuzel.
Maar ik heb het Wilders sinds de inval nergens voor Putin of Rusland op horen nemen.
Ja, maar dat is omdat ze vinden dat het geld in Nederland besteed moet worden. Eigen volk eerst. Wat ze al 20 jaar roepen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wel over stoppen van leveren van wapens.
Och verrek dat is ook zo.. toch verdenk ik hem hier eerder van opportunisme dat loyaliteit of iets in die richting. Itt tot Tjerr, die gewoon knettergek is en zijn ziel allang aan de duivel verkocht heeft voor 15m of fame.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe lang geleden was dat?quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit dus. Wilders zou mijn stem nooit krijgen, maar ik snap zijn verhaal en het is duidelijk waar hij voor staat. Thierry is gewoon eng en met zijn dubbele agenda gewoon staatsgevaarlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Och verrek dat is ook zo.. toch verdenk ik hem hier eerder van opportunisme dat loyaliteit of iets in die richting. Itt tot Tjerr, die gewoon knettergek is en zijn ziel allang aan de duivel verkocht heeft voor 15m of fame.
Natuurlijk wel: luister maar eens naar wat de FvD-pionnen voor onzin uitkramen, lees 'de andere krant' eens, kijk eens naar Ongehoord Nederland, etcetera.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Daarom dat het tijd wordt om FvD te verbieden.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
FvD is al sinds de oprichting actief voorstander van herstel van de betrekkingen met Rusland. Pak het beginselprogramma er maar bij. Die hebben daar nooit geheimzinnig over gedaan.
Praktisch alleen sport.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ze hebben altijd het vreemde beeld dat iedereen die niet in hun waanideeën gelooft, de hele dag voor de tv naar de NOS zitten te kijken.
Ik durft te wedden dat de meerderheid hier amper nog televisie kijkt.
Dat lijkt me een slecht, en gevaarlijk idee.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Daarom dat het tijd wordt om FvD te verbieden.
Over 10 jaar is Poetin 80 en Oekraiene ongetwijfeld versterkt, ik denk niet dat Rusland ooit nog zo'n kans krijgt om delen van Oekraiene te krijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een remise is een zeer slechte oplossing. Immers, vanuit de veroverde gebieden kan Poetin het over tien jaar weer proberen. Ook zal het altijd blijven rommelen in de bezette gebieden.
Het is inderdaad zo dat de acties niet matchen met de retoriek (grenzen terug naar pre-2014). Daarvoor krijgt Oekraďne te weinig offensieve slagkracht. Dan rest de vraag, als dat zo is (echt zeker ben ik er nier van), waarom dan? Een mogelijk argument zou kunnen zijn dat men dan de reactie van Rusland vreest. Eentje in de trand van: als wij Oekraďne niet kunnen hebben, dan zij ook niet en een bom op de Krim of Kiev.
Echter weten we het simpelweg niet. Als de winter voorbij is zullen we weten waar Oekraďne toe in staat is.
Het is niet alleen Poetin, het zou net zo goed zijn opvolger kunnen zijn. Ik denk ook niet dat een tweede poging succesvoller zou zijn, eerder minder. Ze gaan niet meer die hoeveelheden tanks, artillerie etc. kunnen inzetten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over 10 jaar is Poetin 80 en Oekraiene ongetwijfeld versterkt, ik denk niet dat Rusland ooit nog zo'n kans krijgt om delen van Oekraiene te krijgen.
Eens dat we in de lente zullen weten óf Oekraiene voldoende wapens en slagkracht heeft gekregen om de Russen te ontzetten. Maar de voorlopige conclusie is negatief.
Dat was in 2018 na MH17.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoe lang geleden was dat?
Rusland is natuurlijk ook lang een bevriend land geweest waar graag zaken mee werd gedaan. Dat is in de laatste jaren (in elk geval sinds MH17) wel veranderd. Het grote probleem met Sjerrie is dat zijn pro Russische drek alleen maar erger werd naarmate onze relatie met Rusland verslechterde.
Negeren is gevaarlijk omdat dit kwaadaardige 'tegengeluid'zich zal blijven verspreiden. We moeten derussificeren. Er mag zeker in deze tijd geen enkele ruimte zijn om het standpunt van de vijand te verspreiden. De oorlog wordt steeds intensiever en grootschaliger, hoelang kunnen we nog doen alsof FvD slechts een 'andere mening' heeft en niet simpelweg collaborateurs zijn? In vredestijd is het prima om dingen vanuit alle kanten te bekijken, maar niet meer wanneer Rusland de baby's van onze bondgenoten aan het verkrachten en uitmoorden is.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me een slecht, en gevaarlijk idee.
Beter is het om niet mee te doen met hun toneelstukjes: lekker laten blaten en dan "ok Thierry, bedankt". Vervolgens gewoon doorgaan met de grote mensen over de grote-mensen-onderwerpen.
Laten we eerlijk zijn: de onzin van de FvD krijgt betrekkelijk weinig tractie. Gelukkig maar, en gekkies gonna gekkie, ook (of misschien wel: juist) als je partijen gaat verbieden. De mate waarin bewegingen als FvD succesvol zijn is vooral een maatstaf voor het vertrouwen in instituties, dus FvD is eerder een symptoom dan het probleem. Wil je het probleem oplossen dan doe je dat niet door FvD te verbieden.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Negeren is gevaarlijk omdat dit kwaadaardige 'tegengeluid'zich zal blijven verspreiden.
Glijdende schaal is glijdend.quote:We moeten derussificeren. Er mag zeker in deze tijd geen enkele ruimte zijn om het standpunt van de vijand te verspreiden. De oorlog wordt steeds intensiever en grootschaliger, hoelang kunnen we nog doen alsof FvD slechts een 'andere mening' heeft en niet simpelweg collaborateurs zijn? In vredestijd is het prima om dingen vanuit alle kanten te bekijken, maar niet meer wanneer Rusland de baby's van onze bondgenoten aan het verkrachten en uitmoorden is.
Vanuit humanitair oogpuntis het te hopen dat één van de partijen de andere partij een snelle slag kan toebrengen. Wat mij betreft Oekraiene.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet alleen Poetin, het zou net zo goed zijn opvolger kunnen zijn. Ik denk ook niet dat een tweede poging succesvoller zou zijn, eerder minder. Ze gaan niet meer die hoeveelheden tanks, artillerie etc. kunnen inzetten.
Aan de andere kant is Oekraďne praktisch failliet en vraag ik mij af wat de staat van hun leger in een frozen conflict is. Tenzij Amerika miljarden per jaar overmaakt zoals bij Egypte, zie ik Oekraďne niet in staat grootschalige aankopen te doen.
Ook zou het bij een remise de andere kant op kunnen slaan. Rusland blijft verzwakt en Oekraďne gaat stukjes proberen af te snoepen met gematigd succes. Dan houden we dus gewoon een smeulende oorlog over.
Ik zie een remise als een zeer onwenselijk scenario maar ik denk de meeste analisten.
Overdag zelfsquote:
Het is onderweg en er komt nog meer. Niet te ongeduldig. Er komt veel bij kijken en is een heel schouwspel, ook weten we nu vrijwel zeker dat Poetin nooit kernwapens inzet en hebben we na zoveel loze dreigingen meer speelruimte om grotere wapens te leveren. Voorheen was dat toch aftasten en kost dat dus tijd. Ben ervan overtuigd dat ergens in voorjaar Oekraine flink terug gaat slaan en de Russen gaat overrulen en aanzienlijke winsten boeken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
Vanuit humanitair oogpuntis het te hopen dat één van de partijen de andere partij een snelle slag kan toebrengen. Wat mij betreft Oekraiene.
Wel immoreel om Oekraiene met bewust te weinig middelen te laten vechten
Gisteren stond ie in Nijmegen blijkbaar.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:10 schreef Slayage het volgende:
een doorzeefde ambulance uit kharkiv te zien in Leidschendam
https://www.omroepwest.nl(...)n-oorlog-in-oekraine
Die bewuste ondervoorziening is uit angst voor escalatie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanuit humanitair oogpuntis het te hopen dat één van de partijen de andere partij een snelle slag kan toebrengen. Wat mij betreft Oekraiene.
Ik denk dat ze misschien ergens nog wel bang zijn dat Rusland alsnog nucleair gaat. Putin lijkt ook elk contact met de realiteit kwijt te zijn en is volledig in z’n eigen verzonnen narratief gaan geloven. Dat de tegenpartij zo onvoorspelbaar is maakt het niet eenvoudiger.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Zelensky had gewoon plaats moeten maken voor een Russische puppet. Dan was dit allemaal niet gebeurd. Het is allemaal de schuld van die smerige nazi en z’n WEF-vriendjes in het Westen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gisteren stond ie in Nijmegen blijkbaar.
Het zoveelste bewijs van laffe en smerige oorlogsmisdaden
En de Kremlintrollen maar blijven hameren op die paar oorlogsmisdaden van Oekraďnse zijde.
Qua tanks ook vanuit praktisch oogpunt. Als je eerst je Leopards uit de opslag naar Duitsland moet sturen voor upgrades of groot onderhoud duurt het veel langer voor Oekraďneze heeft, maar als je je actieve tanks stuurt gaat je eigen verdediging achteruit.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die bewuste ondervoorziening is uit angst voor escalatie.
Dit is van een Rus die niet zo'n hoge pet op heeft van Poetin en er een Engelse vertaling bijgeeft.quote:
Niet nodig, dat soort partijen heffen zichzelf wel op vroeg of laat, zie Lijst Fortuyn. Allemaal mensen met een groot ego en een onstuitbare drang naar zelfdestructie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik denk dat Sherry Bidet daar te sluw voor is.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet nodig, dat soort partijen heffen zichzelf wel op vroeg of laat, zie Lijst Fortuyn. Allemaal mensen met een groot ego en een onstuitbare drang naar zelfdestructie.
Dan kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen.
Slecht idee dus.
Ik ben het artikel nu aan het lezen maar highlights staan ook in het twitterdraadje. Het gaat vooral over de incompetentie van het Russische leger.quote:
Een partij verbieden moet je enkel doen bij hoge uitzondering. Bijvoorbeeld wanneer een partij aantoonbaar tegen de wet ingaat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Niet mee eens. Gewoon lezen wat er is gepost sinds je laatste bezoek, vóór je iets post.quote:Op woensdag 22 februari 2023 23:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet iedereen zit hier 24/7 dus het is niet voor iedereen bij te houden natuurlijk of een tweet al dan niet al eens voorbij is gekomen.
Een partij verbieden moet je enkel doen bij hoge uitzondering. Bijvoorbeeld wanneer een partij aantoonbaar tegen de wet ingaat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het is sowieso een lastig onderwerp. Want we kunnen speculeren tot we een ons wegen, maar ondertussen heeft niemand hier echt een idee hoe dat hele systeem in Rusland werkt. We gaan er met ze alle voor het gemak vanuit dat Putin aan de knoppen zit (omdat dat is wat wij zien), maar misschien is die man ook al jaren de loopjonge van iemand. We weten het niet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet alleen Poetin, het zou net zo goed zijn opvolger kunnen zijn. Ik denk ook niet dat een tweede poging succesvoller zou zijn, eerder minder. Ze gaan niet meer die hoeveelheden tanks, artillerie etc. kunnen inzetten.
Aan de andere kant is Oekraďne praktisch failliet en vraag ik mij af wat de staat van hun leger in een frozen conflict is. Tenzij Amerika miljarden per jaar overmaakt zoals bij Egypte, zie ik Oekraďne niet in staat grootschalige aankopen te doen.
Ook zou het bij een remise de andere kant op kunnen slaan. Rusland blijft verzwakt en Oekraďne gaat stukjes proberen af te snoepen met gematigd succes. Dan houden we dus gewoon een smeulende oorlog over.
Ik zie een remise als een zeer onwenselijk scenario maar ik denk de meeste analisten.
Zoals ik al zei: het gevaar is niet kernwapens. Het gevaar is dat dit conflict te lang duurt, en Oekraďne (en dus ook het westen in mijn optiek) op een begeven moment in de shit zit. Waarom? omdat tegen die tijd de kans aanwezig is dat een low-IQ aan het roer van het belangrijkste land zit, genaamd: Amerika.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is onderweg en er komt nog meer. Niet te ongeduldig. Er komt veel bij kijken en is een heel schouwspel, ook weten we nu vrijwel zeker dat Poetin nooit kernwapens inzet en hebben we na zoveel loze dreigingen meer speelruimte om grotere wapens te leveren. Voorheen was dat toch aftasten en kost dat dus tijd. Ben ervan overtuigd dat ergens in voorjaar Oekraine flink terug gaat slaan en de Russen gaat overrulen en aanzienlijke winsten boeken.
Voordat Trump er zit is het januari 2025. Tegen die tijd zit Rusland op 500k doden. Deze uitputtingslag/oorlg zal wel voor jan 2025 ergens beeindigd zijn. Genoeg hiaaten die ervoor kunnen zorgen dat deze oorlog al voor de amerikaanse presidentsverkiezingen is beeindigd. We shall see.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het gevaar is niet kernwapens. Het gevaar is dat dit conflict te lang duurt, en Oekraďne (en dus ook het westen in mijn optiek) op een begeven moment in de shit zit. Waarom? omdat tegen die tijd de kans aanwezig is dat een low-IQ aan het roer van het belangrijkste land zit, genaamd: Amerika.
Klopt. Er is een beperkte tijdsframe en dat is zolang Biden er zit. De tijd tikt door. Maar vergeet niet dat vanaf het begin van de invasie het weldegelijk voorzichtig aftasten was mbt wapenleveranties en dan met name wat de juiste proportionaliteit was in afwachting van de reactie van de Russen. Nu 12 maanden verder is het veel duidelijker wat de Russen wel en vooral niet kunnen/willen doen en is men geruster erop om bepaalde wapens te sturen. Ik twijfel er niet aan dat Oekraine hun offensief gaat hervatten zoals afgelopen Juli en goed aanpakt. Enige dat dit in de weg kan staan is als de Chinezen de Russen noemenswaardig militair gaan steunen. Dan krijgt deze oorlog een andere wending in het voordeel van de Russen. Zo niet, dan gaat zeker het zuidfront van de Russen het enorm zwaar krijgen. Die 100/150km+ raketten gaan er komen - "zijn onderweg" - en daarmee bereiken ze letterlijk alles vanaf Oekrains gebied in Zuid-Oekraine tot aan de Zwarte Zee - alles wat bezet is door de Russen. En dat verandert de kaarten volledig in dat gebied, ten nadele van de Russen. Zeker met de andere wapens die eraan komen voor Oekrainers.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef theunderdog het volgende:
Zoals ik al zei: het gevaar is niet kernwapens. Het gevaar is dat dit conflict te lang duurt, en Oekraďne (en dus ook het westen in mijn optiek) op een begeven moment in de shit zit. Waarom? omdat tegen die tijd de kans aanwezig is dat een low-IQ aan het roer van het belangrijkste land zit, genaamd: Amerika.
''ervoor kunnen'..quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voordat Trump er zit is het januari 2025. Tegen die tijd zit Rusland op 500k doden. Deze uitputtingslag/oorlg zal wel voor jan 2025 ergens beeindigd zijn. Genoeg hiaaten die ervoor kunnen zorgen dat deze oorlog al voor de amerikaanse presidentsverkiezingen is beeindigd. We shall see.
Oekraďne bereid zich voor op een offensief. dat kan nog wel 2 maanden gaan duren voordat het van start gaat. M.I. totaal onnodig om nu al te roepen dat het conflict te lang gaat duren. Tijd is juist enkel in het voordeel voor Oekraďne.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
God/Allah/Jaweh/Vliegend Spaghettimonster/Hertog Jan verhoede dat die clown ooit weer president wordt 😱quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voordat Trump er zit is het januari 2025. Tegen die tijd zit Rusland op 500k doden. Deze uitputtingslag/oorlg zal wel voor jan 2025 ergens beeindigd zijn. Genoeg hiaaten die ervoor kunnen zorgen dat deze oorlog al voor de amerikaanse presidentsverkiezingen is beeindigd. We shall see.
PVV moet sowieso het standpunt innemen wat de huidige regering niet inneemt. Waar andere oppositiepartijen het soms eens en soms niet eens zijn met de regering is het bij de PVV en FvD vaak altijd "wat vindt de overheid? Ok, dan vinden wij het tegenovergestelde". Dat is niet echt constructief. Maar goed, volgens mij bestaan deze partijen vooral om het democratische proces te ondermijnen, gesubsidieerd vanuit conservatieve denktanks uit de VS of idd Russisch geld. Jammer dat we die geldstromen nooit inzichtelijk krijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mijn gevoel bij de PVV, op basis van hun bijdragen aan de debatten over dit onderwerp, is dat ze niet zo zeer pro-Rusland zijn, maar blijven hangen in een soort eigen volk eerst-standpunt en vinden dat wij ons niet moeten bemoeien. Het is niet onze oorlog en het geld kan beter in Nederland besteed worden, ofzo.
Ondertussen is men hier nog aan het discussiëren over: 'wat als Oekraďne met raketten Russisch grondgebied raakt', hurrr durr..quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:00 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt. Er is een beperkte tijdsframe en dat is zolang Biden er zit. De tijd tikt door. Maar vergeet niet dat vanaf het begin van de invasie het weldegelijk voorzichtig aftasten was mbt wapenleveranties wat de juiste proportionaliteit was in afwachting van de reactie van de Russen. Nu 12 maanden verder is het veel duidelijker wat de Russen wel een vooral niet kunnen/willen doen en is men geruster erop om bepaalde wapens te sturen. Ik twijfel er niet aan dat Oekraine hun offensief gaat hervatten zoals afgelopen Juli en goed aanpakt. Enige wat dit in de weg kan staan is als de Chinezen de Russen noemenswaardig militair gaan steunen. Anders gaat zeker het zuidfront van de Russen het enorm zwaar krijgen. Die 100/150km+ raketten gaan er komen - "zijn onderweg" - en daarmee bereiken ze letterlijk alles vanaf Oekrains gebied in Zuid-Oekraine tot aan de Zwarte Zee - alles wat bezet is door de Russen. En dat verandert de kaarten volledig in dat gebied, ten nadele van de Russen. Zeker met de andere wapens die eraan komen voor Oekrainers.
Ik denk dat je nergens echt een gedegen inschatting over kunt maken. Het is uberhaupt koffiedik kijken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
''ervoor kunnen'..
Ja, er kan heel veel. Maar vooralsnog zie ik een 'we moeten dit conflict rekken tactiek'. Ik denk dat dat een foute inschatting is. Waarbij geen rekening wordt gehouden met de toekomstige geluiden die niet staan te springen om Oekraďne te helpen.
Bovendien heb ik het helemaal niet over Trump. Een groot aantal van de republikeinen is van mening dat Amerika Oekraďne minder tot niet moet helpen.
Ik geloof niet in een terugkeer van Trump, zelfs de meeste republikeinen pruimen hem niet meer.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Piloten worden "alvast getraind". Maar dat is nog verder. Hoewel het al genoeg zegt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:04 schreef theunderdog het volgende:
Dus de gedachte die jij lijkt te hebben dat wij de steun enkel gaan opkrikken, daar ben ik niet zo zeker van in alle eerlijkheid. Maargoed, we gaan het zien.
Ah, vandaar dat Oekraine vraagt om F16,s, zwaardere wapens. Omdat ze eigenlijk willen dat het conflict nog lekker lang duurt. Zo gezellig met die Russische bezetters.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oekraďne bereid zich voor op een offensief. dat kan nog wel 2 maanden gaan duren voordat het van start gaat. M.I. totaal onnodig om nu al te roepen dat het conflict te lang gaat duren. Tijd is juist enkel in het voordeel voor Oekraďne.
Dat is een feit. Maar dan kun je dit topic wel opdoeken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat je nergens echt een gedegen inschatting over kunt maken. Het is uberhaupt koffiedik kijken.
Dan hoop ik dat wij Oekraďne ook toestemming geven op de Krim te raken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Piloten worden "alvast getraind". Maar dat is nog verder. Hoewel het al genoeg zegt.
Maar tanks, langere afstandsraketten, meer anti luchtafweer is allemaal al besloten en officieel beklonken en arriveert ergens aankomende 2/3 maanden geleidelijk. Wat we officieel weten.
Inderdaad tijd om het topic voor eens en altijd te sluiten jaquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk dat je nergens echt een gedegen inschatting over kunt maken. Het is uberhaupt koffiedik kijken.
Geen gek ideequote:Op donderdag 23 februari 2023 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is een feit. Maar dan kun je dit topic wel opdoeken.
Hebben ze al gedaan meerdere keren.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Dan hoop ik dat wij Oekraďne ook toestemming geven op de Krim te raken.
Je bent positief ingesteld. Ik hoop met je meequote:Op donderdag 23 februari 2023 12:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hebben ze al gedaan meerdere keren.
Daarnaast is Poetin constant geprobeerd een uitweg te geven maar die weigert hij. Ik heb geen twijfel dat dat inhoudt dat men Oekraine toestaat de Krim aan te vallen met hun wapens.
Nee natuurlijk willen ze dat niet. Maar om een offensief te plannen is tijd nodig. Dat kun je beter goed organiseren dan net als die domme russen domweg op je vijand af gaan rennen. Daarbij is Zelensky ook niet op zijn achterhoofd gevallen. Die weet ook dat het leveren van gedegen materieel tijd kost en dat het westen met een soort escalatieladder werkt. Hij kan ze alvast maar aanvragen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat Oekraine vraagt om F16,s, zwaardere wapens. Omdat ze eigenlijk willen dat het conflict nog lekker lang duurt. Zo gezellig met die Russische bezetters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |