abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:40:37 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208100872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Niet iedereen die een Nexit wel wat lijkt zit uiteraard in een zichtbare social media groep dus om daar conclusies uit te trekken... Alsnog zal het wel relatief niet enorm zijn daar niet van.
Bovendien zullen er ook wel wat fake accounts tussen zitten om te trollen. Als je een account ziet van een persoon die niet zijn echte naam gebruikt, en 0 vrienden op zijn lijst heeft, dan weet je al meteen dat je daar niet op hoeft te reageren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208100876
Kortom: als we tot de conclusie zijn gekomen dat Oekraine steunen in 'ons' (het westen) belang is, dan is het rekken van het conflict buitengewoon onverstandig. Want de opvolger van Biden kan zomaar eens minder enthousiast zijn over het steunen van Oekraine.

Dus..........
pi_208100892
twitter
pi_208100904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:43 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wat heeft dit met dit conflict te maken?
pi_208100910
Ik krijg dit filmpje toegestuurd door een Russofoon genaamd Igor, dit zou recrutering door Oekraďne zijn

zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208100935
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:45 schreef Wantie het volgende:
Ik krijg dit filmpje toegestuurd door een Russofoon genaamd Igor, dit zou recrutering door Oekraďne zijn

Super geloofwaardig idd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208100942
quote:

Veel vragen. Wat is hier exact gaande, waarom praat die man op de achtergrond alsof hij recent is klaargekomen, na een maand onthouding.
pi_208100946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat heeft dit met dit conflict te maken?
Je weet waar het conflict begonnen is? Met de Krim... Je weet dat, dat gebied nogal etnisch gezuiverd is meerdere keren in hun geschiedenis...
pi_208100955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je weet waar het conflict begonnen is? Met de Krim... Je weet dat, dat gebied nogal etnisch gezuiverd is meerdere keren in hun geschiedenis...
Nou en. We dienen Rusland te bestrijden, omdat ze teveel in onze achtertuin zitten. Niet omdat ze gemeen waren tegen de Tartaren. Want dat werkt als een boomerang. Wij (het westen) zijn immers ook niet altijd lief geweest voor allerlei minderheden.
pi_208100982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208100992
Chinees pakt de Trump tactiek

woensdag 22 februari 2023 @ 14:54:27 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nou en. We dienen Rusland te bestrijden, omdat ze teveel in onze achtertuin zitten. Niet omdat ze gemeen waren tegen de Tartaren. Want dat werkt als een boomerang. Wij (het westen) zijn immers ook niet altijd lief geweest voor allerlei minderheden.
Nee, want dan zal Poetin zeggen dat het Westen in Ruslands achtertuin zat. Het gaat hier om het binnenvallen van een soevereine staat en daarmee een schending van artikel 2 van het VN-handvest.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 22-02-2023 15:08:12 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208101006
quote:

Gerecycled filmpje volgens mij die 1.5 maand geleden veel gedeeld werd door Russische trollen.
pi_208101036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, want dan zal Poetin zeggen dat het Westen in Ruslands achtertuin zat. Het gaat hier om het binnenvallen van een soevereine staat en daarmee een schending van artikel 5 van het VN-handvest.
Welnee. Genoeg voorbeelden van landen die VN resoluties aan hun laars lappen, waar wij (het westen) niets tegen doen. Omdat dat niet in ons belang is. En groot gelijk hebben wij.

We dienen vanuit realpolitiek te denken. Rusland zit in onze achtertuin en wil het liefst ook Polen bezetten. Daarom dienen wij Rusland te bestrijden. Als Oekraine ergens in het Midden-Oosten had gelegen, hadden we wat mij betreft niets moeten doen.
pi_208101057
twitter
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:59:49 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Welnee. Genoeg voorbeelden van landen die VN resoluties aan hun laars lappen, waar wij (het westen) niets tegen doen. Omdat dat niet in ons belang is. En groot gelijk hebben wij.

We dienen vanuit realpolitiek te denken. Rusland zit in onze achtertuin en wil het liefst ook Polen bezetten. Daarom dienen wij Rusland te bestrijden. Als Oekraine ergens in het Midden-Oosten had gelegen, hadden we wat mij betreft niets moeten doen.
Artikel 5 is een beetje de basis van heel de VN, als we dat niet handhaven kun je de VN gewoon beter opheffen.

Edit: artikel 2 uiteraard, mijn fout.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Artikel 5 is een beetje de basis van heel de VN, als we dat niet handhaven kun je de VN gewoon beter opheffen.
De VN is dan ook slechts een werkelijkheid op papier. Irak interventie, Israel dat resolutie na resolutie aan hun aars lapt. En nogmaals: gelijk hebben die landen.

Het heeft allemaal 0 betekenis.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:06:12 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De VN is dan ook slechts een werkelijkheid op papier. Irak interventie, Israel dat resolutie na resolutie aan hun aars lapt. En nogmaals: gelijk hebben die landen.

De Irak-invasie deugde dan ook voor geen meter. Dat Israel VN-resoluties aan zijn laars lapt is ook niet goed maar deze inval en schending van VN-handvest Artikel 2 is echt van een andere orde.

Overigens ben ik niet geheel tegen een realpolitische lezing en aanpak, maar dat zal ook betekenen dat je Oekraiense neutraliteit moet voorstaan, dus geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraine.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:59 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Amnesty :z
pi_208101149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Irak deugde dan ook voor geen meter. Dat Israel VN-resoluties aan zijn laars lapt is ook niet goed maar deze inval en schending van VN-handvest Artikel 2 is echt van een andere orde.

Overigens ben ik niet geheel tegen een realpolitische lezing en aanpak, maar dat zal ook betekenen dat je Oekraiense neutraliteit moet voorstaan, dus geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraine.
Jij en ik analyseren de boel duidelijk anders. Jij vindt het belangrijk dat we ons houden aan VN voorschriften. Ik een stuk minder. Als we ons allemaal houden aan wat de VN voorschrijft, is er vrede. Een ideaalbeeld, maar niet realistisch.

We dienen de boel te bekijken vanuit eigen belang. Westerse eigenbelang.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:13:54 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208101179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:01 schreef theunderdog het volgende:

Ik zie de VN juist als een organisatie die gekaapt is door moslimlanden die samenspannen om Israel resolutie na resolutie aan te smeren wat je makkelijk terug kan zien in dat er meer resoluties tegen hun zijn aangenomen dat de rest van de wereld bij elkaar opgeteld. :7

Het is helemaal lachwekkend als je kijkt naar de moslimlanden eromheen kijkt zoals Libanon, Egypte, Syrie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208101195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:53 schreef 3rr0r het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Watn gek ook die trump :D
Vakman pur sang
pi_208101225
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
trump is The Penquin (uit Batman Returns)

quote:
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:22:18 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij en ik analyseren de boel duidelijk anders. Jij vindt het belangrijk dat we ons houden aan VN voorschriften. Ik een stuk minder. Als we ons allemaal houden aan wat de VN voorschrijft, is er vrede. Een ideaalbeeld, maar niet realistisch.

We dienen de boel te bekijken vanuit eigen belang. Westerse eigenbelang.
Ik ben een idealist, maar niet ten koste van alles, zoals hier al wel eens vaker heb geschreven. Ik vond het bezoek van Pelosi aan Taiwan en de Amerikaanse beloftes dom, en ik vind achteraf uiteindelijk ook dat een voorsorteren op een Oekraiens NAVO-lidmaatschap niet handig was.

Desalniettemin is het schenden van de territoriale integriteit van een land door een ander land wel de belangrijkste reden om een oorlogspartij te steunen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben een idealist, maar niet ten koste van alles, zoals hier al wel eens vaker heb geschreven. Ik vond het bezoek van Pelosi aan Taiwan en de Amerikaanse beloftes dom, en ik vind achteraf uiteindelijk ook dat een voorsorteren op een Oekraiens NAVO-lidmaatschap niet handig was.
Frankrijk en duistland hebben dat drama gecreerd toen, met motivatie een goede relatie met rusland proberen te krijgen. toen idealistisch achteraf gezien zeer naief, hadden ze toen oekraine juist toe moeten laten en zsm alleen dat had deze oorlog voorkomen. en een goede relatie met rusland opgebouwd kunnen worden. Poetin toen nog niet openlijk het KGB heersen over europa openlijk uitsprak.

Ala witrusland was het enige 'onafhankelijke' oekraine de KGB getolleerd had, zolang het duurde. het hele land zou leeg geplukt worden door rusland, zoals tot 2001 hebben gedaan en tussen 2012-14

quote:
Desalniettemin is het schenden van de territoriale integriteit van een land door een ander land wel de belangrijkste reden om een oorlogspartij te steunen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:33:59 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Frankrijk en duistland hebben dit drama gecreerd. achter hadden ze oekraine juist toe moeten laten en zsm alleen dat had deze oorlog voorkomen.

Ala witrusland was het enige 'onafhankelijke' oekraine de KGB getolleerd had, zolang het duurde. het hele land zou leeg geplukt worden door rusland, zoals tot 2001 hebben gedaan en tussen 2012-14
[..]

Zeker vanuit een realistische Weltanschauung is het begrijpelijk dat Rusland een buffer wilde tegen een militair verbond dat slechts het doel heeft het Westen tegen Rusland te verenigen. Poetin had alleen zelf ook soevereiniteitsgaranties moeten geven ipv het land binnen te vallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Het zou goed kunnen dat Poetin er op die manier in staat, maar dan maakt hij mij inziens opnieuw flinke inschattingsfouten. - Europa heeft sinds vorig jaar juist laten zien dat ze enorm eensgezind zijn tegen Rusland, zowel politiek als bevolking. - Europa is ook zonder de VS een kernwapenmacht. - De afhankelijkheid van Russisch gas is (bijna) weg. - Ondanks dat er veel bezuinigd is op defensie zijn de legers van bijv. het VK, Frankrijk, Polen en Finland prima in staat om het zwakke Russische leger te verslaan. - Europa heeft een véél grotere en meer diverse economie dan Rusland wat de lange adem van Europa ten goede komt.
Probleem is hierin dat alles wat je opnoemt betrekking heeft op een directe conventionele confrontatie tussen Europa en Rusland die toch niet gaat plaatsvinden. Wanneer het gaat om langdurig steunen van Oekraďne tegen de Russen gaat heeft Europa een mega groot probleem als Amerika afhaakt omdat het laatste beetje spul dat wij als Europa hebben minimaal is voor zo een situatie. Opbouwen van materiaal, munitie etc etc kost meerdere jaren gewoon laat staan überhaupt gehele leger naar goede standaarden krijgen op allerlei niveaus. Dat is de situatie waar we in zitten. Wij zijn totaal afhankelijk van Amerika ook, weet niet of iedereen dit beseft. Ja, we leveren en dat is belangrijk want wij kunnen niet niets doen en Amerika alles. Maar zonder Amerika is dit een totaal andere oorlog en daar komen wij enorm veel slechter uit als Europa door eigen toedoen van decennialang onze legers te hebben afgebouwd maar ook materiaal, munitie en alleen in staat zijn geweest missies uit te voeren. Daar was ons hele denken op gericht. Nooit zo een lange grote strijd als in Oekraďne en als fundamentele partner genoeg in huis hebben om bijv Oekraďne jaren bij te staan waardoor ze de Russen kunnen weerstaan. Amerika kan dat doordat zij de wereldmacht zijn en totaal andere budgetten/verhoudingen hanteren mbt leger etc.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208101408
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Deze redenering is een gekke what about ism. We moeten het niet overg genocide hebben omdat wij ook niet kosjer zijn op dat front, zeg je met andere woorden.

We dienen Rusland te bestrijden omdat ze een buurland willen opslokken EN omdat ze genocide plegen op de Oekraďeners en de Krim Tataren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208101458
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:10 schreef ExTec het volgende:
Damn, dit zijn er wel een boel.

[ twitter ]
:o
En dat zijn er nog maar een stuk of 50.
Doe dat nog eens maal 10 of 20 en dat is dan hoeveel ze per dag verliezen.
pi_208101475
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208101504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:59 schreef -XOR- het volgende:
artikel 5 basis van heel de VN?

artikel 5 van het VN handvest is gewoon een procedurele regeling van het schorsen van bepalde landen als strafmaatregelen rondom het overtreden van regels...

ik vermoed eerder dat je artikel 5 van de NATO bedoeld... dat is idd een belangrijke basis van samenwerking, dat een aanval op één lid van het bondgenootschap door alle leden gezamelijk beantwoord wordt

edit: ben een beetje traag, lijk je idd al gecorrigeerd te hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:49:48 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]
artikel 5 basis van heel de VN?

artikel 5 van het VN handvest is gewoon een procedurele regeling van het schorsen van bepalde landen als strafmaatregelen rondom het overtreden van regels...

ik vermoed eerder dat je artikel 5 van de NATO bedoeld... dat is idd een belangrijke basis van samenwerking, dat een aanval op één lid van het bondgenootschap door alle leden gezamelijk beantwoord wordt

edit: ben een beetje traag, lijk je idd al gecorrigeerd te hebben
Artikel 2 UN-charter, dat had ik al verbeterd. Dat foute artikelnummer zal inderdaad wel komen omdat art 5 van het NAVO-verdrag ergens in mijn achterhoofd stond te seinen.

Hier het artikel:

quote:

Article 2
The Organization and its Members, in pursuit of the Purposes stated in Article 1, shall act in accordance with the following Principles.

1. The Organization is based on the principle of the sovereign equality of all its Members.

2. All Members, in order to ensure to all of them the rights and benefits resulting from membership, shall fulfil in good faith the obligations assumed by them in accordance with the present Charter.

3. All Members shall settle their international disputes by peaceful means in such a manner that international peace and security, and justice, are not endangered.

4. All Members shall refrain in their international relations from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of any state, or in any other manner inconsistent with the Purposes of the United Nations.

5. All Members shall give the United Nations every assistance in any action it takes in accordance with the present Charter, and shall refrain from giving assistance to any state against which the United Nations is taking preventive or enforcement action
.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker vanuit een realistische Weltanschauung is het begrijpelijk dat Rusland een buffer wilde tegen een militair verbond dat slechts het doel heeft het Westen tegen Rusland te verenigen. Poetin had alleen zelf ook soevereiniteitsgaranties moeten geven ipv het land binnen te vallen.
Een buffer is niet realistisch en is gewoon zeggen jullie mogen niet democratisch zijn en moeten leven onder onze juk.

Een bufferstaat eisen, had direct geleid moeten hebben tot opnemen navo.
pi_208101717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:08 schreef speknek het volgende:
De enige juiste reactie (naast ze op de bek timmeren natuurlijk)

[ twitter ]
De voormalige DDR (en zelfs Duitsland als geheel) is wel een schoolvoorbeeld van het hoefijzermodel in dit conflict. De grootste tegenstanders van wapenleveringen aan Oekraďne zijn namelijk de extreemrechtse AfD en extreemlinkse Die Linke.

twitter

Ter info: Wagenknecht is de fractievoorzitster van die Linke, Chrupalla van het AfD.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2023 16:06:06 ]
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:06:57 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Een buffer is niet realistisch en is gewoon zeggen jullie mogen niet democratisch zijn en moeten leven onder onze juk.

Een bufferstaat eisen, had direct geleid moeten hebben tot opnemen navo.
Nee, zoals ik al schreef, Poetin had de soevereiniteit van Oekraine vanuit zijn kant ook moeten garanderen dus de unilaterale inmenging in 2014 moeten beeindigen ipv het land binnenvallen.

Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.

Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101791
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:05 schreef J.B. het volgende:

[..]
De voormalige DDR (en zelfs Duitsland als geheel) is wel een schoolvoorbeeld van het hoefijzermodel in dit conflict. De grootste tegenstanders van wapenleveringen aan Oekraďne zijn namelijk de extreemrechtse AfD en extreemlinkse Die Linke.

[ twitter ]

Ter info: Wagenknecht is de fractievoorzitster van die Linke, Chrupalla van het AfD.
Hij zegt ook precies wat het zijn. Bijwagens van het Kremlin.

Net als Tjer.
pi_208101796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, zoals ik al schreef, Poetin had de soevereiniteit van Oekraine vanuit zijn kant ook moeten garanderen dus de unilaterale inmenging in 2014 moeten beeindigen ipv het land binnenvallen.

Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
Nou nee, de Navo is er voor de veiligheid van haar leden.
quote:
NATO’s essential and enduring purpose is to safeguard the freedom and security of all its members by political and military means. Collective defence is at the heart of the Alliance and creates a spirit of solidarity and cohesion among its members.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_68144.htm

Dus, mocht Togo een Navoland gaan lastigvallen, dan krijgt Togo gewoon klap.
pi_208101828
quote:

[..]

Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.

Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
Je gelooft toch niet dat dikgedrukte de primaire reden is dat deze invasie van Rusland tot stand kwam? Of inname van de Krim in 2014?
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208101836
Gewoon een goede tweet:
twitter
pi_208101838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik zie de VN juist als een organisatie die gekaapt is door moslimlanden die samenspannen om Israel resolutie na resolutie aan te smeren wat je makkelijk terug kan zien in dat er meer resoluties tegen hun zijn aangenomen dat de rest van de wereld bij elkaar opgeteld. :7

Het is helemaal lachwekkend als je kijkt naar de moslimlanden eromheen kijkt zoals Libanon, Egypte, Syrie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, Israël is geen schurkenstaat. Hou toch op man.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208101882
quote:

[..]

Het afdwingen van een bufferstaat, is 180 graden tegen over hoe wij in het westen tegen soevereiniteit aankijken. Rusland/ KGB heeft alleen het odel gehad om sovjet unie herop te bouwen (hierom moest tetjenie kapot gebombadeerd worden), hierom is georgie binnen gevallen, maar niet te ver en wordt heel oekraine aangevallen, omdat dit een strategisch voordeel geeft in het verdedigen van rusland vanaf de zwarte zee, bij het aanvallen van de baskenlanden.
pi_208101896
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]

Dus, mocht Togo een Navoland gaan lastigvallen, dan krijgt Togo gewoon klap.
ja en door die stomme navo, ontneem je rusland het recht om een Polen aan te vallen. Zie je niet hoe dictoriaal de navo is?
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:25:44 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101930
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
De NAVO is natuurlijk opgericht als tegenhanger van het Warsaw-pact, om een soort Mexican standoff te creeren dat de grens van de invloedsferen stabiel hield. De kern van de tweede wereld (de Sovjet-Unie) implodeerde en viel uit elkaar en de satellietstaten en westelijke voormalige Sovjet-randstaten flipten. Daardoor is de Sovjet-rompstaat Rusland compleet geisoleerd geraakt en zag langzaam een militaire moloch steeds verder zijn richting uitkomen. Zij zien nu dat de standoff van tientallen revolvers tegenover tientallen revolvers is veranderd in 100 revolvers in een halve cirkel om de ene revolver van Rusland heen. Voor dat angstbeeld had er best een beetje begrip mogen zijn. Dat Poetin nu zijn eigen glazen heeft ingegooid en Oekraine nu tot de NAVO zal toetreden is dan weer zijn eigen domheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:26:42 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je gelooft toch niet dat dikgedrukte de primaire reden is dat deze invasie van Rusland tot stand kwam? Of inname van de Krim in 2014?
Nee, zeker niet. Dat was hoe dan ook wel gebeurd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101944
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Veel vragen. Wat is hier exact gaande, waarom praat die man op de achtergrond alsof hij recent is klaargekomen, na een maand onthouding.
Ja, rasechte propaganda.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:49:22 #47
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208102167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:43 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dat er 5000 tot 7000 artillery shells door Oekraine per dag worden afgevuurd. Zegt alles over de enormiteit van deze oorlog.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:49:43 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208102170
Ja thee drinken met de adviseurs van Poetin blijft toch een slecht idee

https://nypost.com/2023/0(...)mself-after-meeting/

quote:
Belarus' foreign minister reportedly died by suicide after meeting Putin officials
By Snejana Farberov
February 21, 2023 11:50am Updated
quote:
But according to reporting by the independent Belarusian media outlet Nasha Niva, citing four unrelated sources, the liberal-leaning Makei took his own life four days after attending the summit in Armenia.

"Makei's friends say he was painfully upset by the collapse of the course he was leading," reported Nasha Niva, adding that those close to him did not believe he was murdered.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:02:05 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:03:14 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208102309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ja en door die stomme navo, ontneem je rusland het recht om een Polen aan te vallen. Zie je niet hoe dictoriaal de navo is?
Rusland kan het toch best proberen?
pi_208102339
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Watn gek ook die trump :D
Is gewoon een asociale lompe hork.
pi_208102355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Is gewoon een asociale lompe hork.
Ik vind het wel enorm grappig. :')
Vakman pur sang
pi_208102369
quote:
Ivan B en Lange Nicolai.
pi_208102380
quote:

[..]

Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.

rusland heeft als nucleaire macht in de kern niets te vrezen van andere conventionele legers.
Bovendien moet je kijken naar de acties van rusland. Al eeuwenlang is rusland nonstop bezig met landjepik.
Hier een linkje naar de afgelopen 32 jaar.

Hou het bij de feiten, ga niet de gevoelens lopen invullen, dat is nergens voor nodig, aangezien we de acties van rusland weten. Ook de diepere reden voor deze oorlog is glashelder: zie de annexatie van de Donbass, Kherson, Zaporichia. Kijk wat rusland doet.

Verder komt er heel veel interessante informatie van de frontlinie. Zie deze video van een artilleriebemanning van de 93e Brigade (deze vecht in het midden van de Bakhmut frontlinie).
Opvallend is dat ze melden dat ze vaker schieten dan de russen.
pi_208102449
quote:

[..]
Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.
Een hele luchtmacht? Kom nou toch, dit is gewoon nablaten van Russische propaganda. De Baltische Staten en Polen hebben jarenlang moeten smeken om überhaupt NAVO-militairen op hun grondgebied gestationeerd te krijgen. Die staan er pas sinds de introductie van de NATO Enhanced Forward presence in 2017, liefst drie jaar nadat Rusland de Krim had bezet en ze de oorlog in de Donbas waren begonnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2023 17:30:06 ]
pi_208102749
De geruchtenstroom houdt aan.

twitter
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:06:58 #58
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_208102797
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Google komt niet met augurken ;( .
Wel met:
[ afbeelding ]

Lijkt er wel op. Groen, kijkt beetje zielig, heeft een kutleven..
Girkin Allan Poe vind ik m meer op lijken...

pi_208102930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:00 schreef Jojoke het volgende:

[ twitter ]
Laten we wel wezen, stel dat het waar is dan is er ook weinig aan verloren.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:23:14 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208102948
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:25 schreef J.B. het volgende:

[..]
Een hele luchtmacht? Kom nou toch, dit is gewoon nablaten van Russische propaganda. De Baltische Staten en Polen hebben jarenlang moeten smeken om überhaupt NAVO-militairen op hun grondgebied gestationeerd te krijgen. Die staan er pas sinds de introductie van de NATO Enhanced Forward presence in 2017, liefst drie jaar nadat Rusland de Krim had bezet en ze de oorlog in de Donbas waren begonnen.
Dit is hoe het in de hoofden van de Russen zit. Dat kun jij (misschien terecht) anders zien, maar daar koop je niet zoveel voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208102953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lekker joh, voor hetzelfde geld zeg je dit over Oekraďne
Vakman pur sang
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:25:59 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208102977
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eeeuh, zelfs al zou dat zo zijn, dan nog betekent een een Russische invasie in Transnistrie dat Rusland de hele kust van Oekraine ook wil innemen voor aanvoer dus dat is weldegelijk problematisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208102989
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lekker joh, voor hetzelfde geld zeg je dit over Oekraďne
Hoezo? Oekraďne is een soeverein land waarvan de grenzen internationaal erkend zijn. Transnistrië is een door niemand erkend rovershol dat bij geen enkel verdrag is aangesloten en waar zaken als witwassen, wapen- en mensenhandel welig tieren. Dat met steun van Rusland is uitgeroepen om onrust te zaaien en te voorkomen dat Moldavië zich bij Roemenië zou aansluiten na de val van USSR.

Goede vergelijking, Hans.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:27:13 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208102993
quote:

[ twitter ]
Dat zou heel fijn zijn voor Moldavië! En dan hoeft Oekraďne ook niet meer in de rug te kijken :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:27:43 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208102995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoezo? Oekraďne is een soeverein land waarvan de grenzen internationaal erkend zijn. Transnistrië is een door niemand erkend rovershol dat bij geen enkel verdrag is aangesloten en waar zaken als witwassen, wapen- en mensenhandel welig tieren.

Transnistrie is in principe gewoon Moldavie, al is de interne handhaving van gezag er erg lastig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:28:52 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208103007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Transnistrie is in principe gewoon Moldavie, al is de interne handhaving er erg lastig.
In principe? Het IS gewoon Moldavië. De Russen moeten lekker opsodemieteren daar.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208103017
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Rusland kan het toch best proberen?
doen ze ook. maar zeker nu is het zo ondoorzichtig als de pest.
- basken/polen wij willen raketafweer geschut ivm dreiging is, syrie etc.
-rusland; Nee we willen geen afweergeschut in oude sovjet staten, -waarom niet?
- rusland Zie je wel vs vijandig is, ze vertrouwen ons niet.
- waarom wil je dit niet?
- Rusland: Zie je wel de vs en navo willen oorlog voeren?
pi_208103018
quote:
84s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
In principe? Het IS gewoon Moldavië. De Russen moeten lekker opsodemieteren daar.
In principe wel, maar in de praktijk niet. Net als die plukjes binnen Georgië.
-Rabia Al-Basri
pi_208103022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Transnistrie is in principe gewoon Moldavie, al is de interne handhaving van gezag er erg lastig.
Dat is ook zo. Transnistrië heeft als “land” geen enkel bestaansrecht. Net als Abchazië, Zuid-Ossetië en die “volksrepubliekjes” in de Donbass. De Russen schuiven overal een of andere clown naar voren die z’n eigen staatje uitroept om vervolgens voor decennia te boel te destabiliseren en traineren.
pi_208103032
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoezo? Oekraďne is een soeverein land waarvan de grenzen internationaal erkend zijn. Transnistrië is een door niemand erkend rovershol dat bij geen enkel verdrag is aangesloten en waar zaken als witwassen, wapen- en mensenhandel welig tieren. Dat met steun van Rusland is uitgeroepen om onrust te zaaien en te voorkomen dat Moldavië zich bij Roemenië zou aansluiten na de val van USSR.

Waarom denkt iedereen dat ik Hans heet? 🤔
Vakman pur sang
pi_208103035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]

- basken
Ik hoop dat je Balten bedoelt. Of willen ze Spanje en Frankrijk ook komen denazificeren :P
pi_208103078
Wat zou het grotere plan zijn om Transnistrie in te nemen? Laten we wel wezen, dat is peanuts natuurlijk en stelt totaal geen drol voor. Maar hoe ze er komen is lastig.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:35:36 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208103095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou het grotere plan zijn om Transnistrie in te nemen? Laten we wel wezen, dat is peanuts natuurlijk en stelt totaal geen drol voor. Maar hoe ze er komen is lastig.
De hele noordelijke Zwartezeekust in handen nemen en Oekraine de levensvatbaarheid zo ontnemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208103100
quote:
Het gaat niet om innemen maar de Russische troepen eruit gooien zodat de Moldavische regering het bestuur weer over kan nemen.
pi_208103102
twitter

Hij heeft een punt.
pi_208103104
quote:
Het zijn slechts geruchten hč?
Vakman pur sang
pi_208103113
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is ook zo. Transnistrië heeft als “land” geen enkel bestaansrecht. Net als Abchazië, Zuid-Ossetië en die “volksrepubliekjes” in de Donbass. De Russen schuiven overal een of andere clown naar voren die z’n eigen staatje uitroept om vervolgens voor decennia te boel te destabiliseren en traineren.
Vorig jaar wel van de champions league winnaar gewonnen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:37:37 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208103126
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Sheriff TiraspolGoden
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208103130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat is nog wel geinig inderdaad. Maar dat hele Sheriff-concern is verder één grote maffiose rotzooi.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:39:16 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208103140
Klinkt als Rusland of China.

https://www.reddit.com/r/(...)e_of_spies_security/
Australia has taken out 'hive' of spies, security chief says

Australia has busted a "hive" of spies which has been operating in the country for years, its intelligence chief says.

Mike Burgess did not identify any countries behind the network, but said the undercover operatives appeared to be "highly trained".

The group would study and "potentially seduce" targets including judges, journalists and veterans, he claimed.

It shows the threat posed by foreign spies is at an all-time high, he added.

While delivering his annual threat assessment in Canberra, the Australian Security and Intelligence Organisation (Asio) chief outlined a "concerted campaign" to infiltrate the Australian media to shape reporting and gain information on sources.

A "lackey" planned to offer journalists all-expenses-paid study tours of a foreign country, he said, where spies with the "home-ground advantage" would seek to gain information to leverage.

And Mr Burgess also detailed thwarted plots from two different countries to physically harm Australian residents - a week after the government revealed that an Iranian plot targeting a dissident in Australia had been disrupted.

He again did not name the countries, but said the targets were critics of foreign regimes.

"In one case, the intelligence service started monitoring a human rights activist and plotted to lure the target offshore, where the individual could be - quote - 'disposed of'," he said.

"In another, a lackey was dispatched to locate specific dissidents and - quote - 'deal with them'."
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:40:22 #81
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208103148
quote:

[ twitter ]
Dat zou zeker een interessante beweging zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:41:02 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208103155
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft een punt.
"People have been seeking confrontation for a long time"

Aldus de man die via Twitter Noord Korea dreigde met kernwapens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:41:58 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208103166
quote:
Oekraďne gaat niets innemen.
pi_208103172
quote:

[ twitter ]
Als daar ook maar iets gebeurt, gaat dat gigantisch gespind worden door iedereen die er maar belangen bij heeft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208103185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is nog wel geinig inderdaad. Maar dat hele Sheriff-concern is verder één grote maffiose rotzooi.
Als Ajax ze had geloot had ik er nog wel graag heen willen gaan. Sla het nu toch maar over :P
pi_208103218
quote:
[ twitter ]
Hij heeft een punt.
Welk punt?
pi_208103225
quote:
[ twitter ]
Hij heeft een punt.
Hij heeft niets meer te willen.

Sleepy Joe is in charge nu.
pi_208103268
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welk punt?
Dat Nuland al lange tijd aan het stoken is.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:51:38 #89
56749 BlaZ
pi_208103282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is een nogal kromme weergave van de realiteit. De conflicten in Georgië zijn eigenlijk af voordat Georgië onafhankelijk werd begonnen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Abkhazia
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Ossetia
pi_208103312
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:50 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Nope. De enige die stookt is Putler.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:58:31 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208103367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:16 schreef oheng het volgende:
Zie deze video van een artilleriebemanning van de 93e Brigade (deze vecht in het midden van de Bakhmut frontlinie).
Grappig, ze hebben een apart gat in het voertuig om de granaten in te laten.
pi_208103428
We moeten wel oppassen dat we niet teveel risico noemen om elke dwergenstaat van Rusland te redden. Soms moet je pragmatisch zijn. Moldavie is het niet waard, Oekraďne wel.

Pick your battles.
pi_208103447
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:03 schreef Confetti het volgende:
We moeten wel oppassen dat we niet teveel risico noemen om elke dwergenstaat van Rusland te redden. Soms moet je pragmatisch zijn. Moldavie is het niet waard, Oekraďne wel.

Pick your battles.
Dat is niet erg intelligent als je even naar de kaart kijkt.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:05:10 #94
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208103450
quote:

Pick your battles.
Wat?
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:06:32 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208103472
Dat openlijke conflict tussen Wagner en het Ministerie van Defensie is wel smullen hoor :9~
pi_208103494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:06 schreef Breekfast het volgende:
Dat openlijke conflict tussen Wagner en het Ministerie van Defensie is wel smullen hoor :9~
Daar gaat iemand uit het raam vallen, denk ik.
pi_208103549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Magdump!

https://www.reddit.com/r/(...)close_combat_with_a/
ukraine soldier engageing in close combat with a Russian soldier
die doet het denk ik niet meer
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208103588
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een nogal kromme weergave van de realiteit. De conflicten in Georgië zijn eigenlijk af voordat Georgië onafhankelijk werd begonnen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Abkhazia
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Ossetia
Die hele natiestaat discussie is ook een lastige. Wanneer is een volk een volk dat zijn eigen land verdient? Vooral in regios waar er heel veel volkeren kris kras door elkaar leven is het haast onmogelijk om de natie staat doctrine op los te laten en als je het al doet is drama het gevolg.
-Rabia Al-Basri
pi_208103637
quote:

Pick your battles.
Het gaat denk ik niet om Moldavië zelf maar het feit dat er in Moldavië een paar miljoen Roemenen wonen. Ik sluit niet uit dat Roemenië achter de schermen aan wat touwtjes heeft getrokken hier.
pi_208103642
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Joe was weer van de vliegtuigtrap gevallen, hoop dat alles goed met hem gaat.
Beter vervangen, iedereen met een rang op zijn uniform walst over hem heen.
pi_208103697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:16 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die hele natiestaat discussie is ook een lastige. Wanneer is een volk een volk dat zijn eigen land verdient? Vooral in regios waar er heel veel volkeren kris kras door elkaar leven is het haast onmogelijk om de natie staat doctrine op los te laten en als je het al doet is drama het gevolg.
de natiestaat doctrine als in ein volk ein reich, is een doctrine die alleen toepasselijk was in het pruisen rijk, omdat het duitsevolk onder verschillende rijkjes vielen, maar dat het hoog duits ook verspreid was. want in frankrijk speelde dit al niet aangezien die altijd meerdere talen in hun rijk hadden, nu nog steeds. Zie britagne.

In nederland was dit al anders, het nedersaksisch is een compleet andere taal als het limburgs ,of zeeuws, pas naar de eenwording bij start van de moderne tijd (dus dat mensen uit de akkerbouw gingen (voor wo2 nog 85% van de mannen nog loonwerker), en dus gingen forenzen, de n en a wegen er kwamen, is het nederlands (of hagenaars nederlands) gangbaarder / de voertaal geworden. Mijn overgroot vader had moeite om hollands te verstaan.

Hierom zijn democratische federatie met een goede grondwet met centraal de burgenrechten tot nog toe de beste antwoord op complexe vraag hoe bestuur / samenleving in een gebied vorm te geven.
pi_208103728
D
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:21 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Beter vervangen, iedereen met een rang op zijn uniform walst over hem heen.
De oude baas wil nog een termijn mee, maar ik denk echt dat dat een brug te ver is. Harris gaat geen verkiezing winnen, maar hebben ze bij de Democraten echt geen frisse kracht die niet super-woke is zodat de gewone John-met de-pet zich ook gerepresenteerd voelt en bereid is erop te stemmen?

Het is voor Oekraďne wel beter als Trump niet nogmaals wint.
pi_208103755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:29 schreef Jojoke het volgende:
D
[..]
De oude baas wil nog een termijn mee, maar ik denk echt dat dat een brug te ver is. Harris gaat geen verkiezing willen, maar hebben ze bij de Democraten echt geen frisse kracht die niet super-woke is zodat de gewone John-met de-pet zich ook gerepresenteerd voelt en bereid is erop te stemmen?
Voorlopig doet de oude baas het vrij aardig, volgens mij en in tegenstelling tot bepaalde Presidenten doet hij wel boter bij de vis en zuigt hij Poetins piemel niet. Ook wel wat waard.
pi_208103775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:50 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
trump loopt te stoken. beleid is oekraine helpen, waarom moet trump stoken, alles om poetin te helpen?

Poetin wil toch ook niet dat een regeringsleider zich tegen hem uitspreektn dus als trump poetin zo'n goede leider vind, misschien moet hij zich daar ook aan houden?
pi_208103809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Voorlopig doet de oude baas het vrij aardig, volgens mij en in tegenstelling tot bepaalde Presidenten doet hij wel boter bij de vis en zuigt hij Poetins piemel niet. Ook wel wat waard.
Natuurlijk, maar als hij nog een termijn wil dan moet hij nog 6 jaar op topniveau meedraaien en ik denk dat hij dat niet aankan.
pi_208103811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:29 schreef Jojoke het volgende:
D
[..]
De oude baas wil nog een termijn mee, maar ik denk echt dat dat een brug te ver is. Harris gaat geen verkiezing winnen, maar hebben ze bij de Democraten echt geen frisse kracht die niet super-woke is zodat de gewone John-met de-pet zich ook gerepresenteerd voelt en bereid is erop te stemmen?

Het is voor Oekraďne wel beter als Trump niet nogmaals wint.
Trump heeft veel concurentie binnen de republikeinse partij, veel mensen zijn overgestapt op democraten, en zelfs met forse fraude door trump zijn mensen, heeft hij verloren .
pi_208103828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar als hij nog een termijn wil dan moet hij nog 6 jaar op topniveau meedraaien en ik denk dat hij dat niet aankan.
hij is 2 jaar ouder dan trump en een termijn is 4 jaar.
pi_208103835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik vind ook dat Biden beter aan de kant kan gaan na deze termijn maar vooralsnog doet hij het naar mijn mening best wel goed.
pi_208104020
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:34 schreef Korenfok het volgende:

[..]
hij is 2 jaar ouder dan trump en een termijn is 4 jaar.
Vanaf heden is dat 6 jaar. Ik denk dat de kans vrij groot wordt dat beide heren uitgedaagd worden door jongere kandidaten. Dus dan krijg je dat beiden willen bewijzen dat ze nog fit zijn. Dus dit wordt sowieso een heel thema tijdens de verkiezingen. De kans dat Biden de voorverkiezingen wint, is iets groter dan dat Trump de voorverkiezingen wint want Biden is de president. Als Biden het moet opnemen tegen de jonge kandidaat van de Republikeinen dan wordt et ook problematisch voor hem, want dan is dat gedurende de hele voorverkiezingen een groot thema geweest en heb je kans dat mensen voor de frisse wind stemmen. Nou ja, misschien is het te vroeg en laten we eerst zien wie zich allemaal kandidaat stelt.
pi_208104097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Vanaf heden is dat 6 jaar. Ik denk dat de kans vrij groot wordt dat beide heren uitgedaagd worden door jongere kandidaten. Dus dan krijg je dat beiden willen bewijzen dat ze nog fit zijn. Dus dit wordt sowieso een heel thema tijdens de verkiezingen. De kans dat Biden de voorverkiezingen wint, is iets groter dan dat Trump de voorverkiezingen wint want Biden is de president. Als Biden het moet opnemen tegen de jonge kandidaat van de Republikeinen dan wordt et ook problematisch voor hem, want dan is dat gedurende de hele voorverkiezingen een groot thema geweest en heb je kans dat mensen voor de frisse wind stemmen. Nou ja, misschien is het te vroeg en laten we eerst zien wie zich allemaal kandidaat stelt.
Hoe gebruikelijk is het dat een president wordt uitgedaagd door een andere partij lid in deze context?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:51:50 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208104151
Jongons, dit is niet het topic over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_208104221
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Over de kansen van Trump is al zoveel gezegd en geschreven. Aanvankelijk werd zijn kandidatuur amper serieus genomen. Zijn campagne begon pas te lopen toen bleek dat hij daadwerkelijk staten wist te winnen.

En zo zal het omgekeerd ook zijn. Als Trump geen deuk in een pakje boter slaat dan slinkt zijn aanhang binnen no-time en lopen ze zo over naar de volgende brulboei.

Als de Democraten niet met Biden door willen zullen ze wel met een acceptabele kandidaat moeten komen, dus geen radicale lui als AOC bijvoorbeeld.
pi_208104254
quote:
84s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:51 schreef Starhopper het volgende:
Jongons, dit is niet het topic over de Amerikaanse verkiezingen.
True maar het is wel degelijk relevant. Winst van zo’n MAGA-randdebiel kan echt wel verstrekkende gevolgen hebben.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:58:34 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208104307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
True maar het is wel degelijk relevant. Winst van zo’n MAGA-randdebiel kan echt wel verstrekkende gevolgen hebben.
Ja, het heeft overlap. Maar het gaat wel erg diep over de verkiezingen nu :P
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:02:31 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208104388
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/02/22/7390470/
Wives of killed Russian soldiers get sausage and pate in Vladivostok

It is reported that relatives of the occupiers killed in Ukraine received Ratimir company’s food packages from local authorities.

Its website states that it is "one of the leading Russian brands of meat products in the Far East." Ratimir's products include sausages, frankfurters, pates, canned food, and semi-finished products

The Insider recalls that wives and mothers of Russian soldiers involved in the war against Ukraine are regularly given similar gifts. Relatives of the killed occupiers are given food, towels, medals and money. All of this is filmed on photos and videos.
pi_208104453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nogmaals: voor jouw misschien. Mij interesseert die zogenaamde 'territoriale integriteit' niets. Of, hoe je het ook kan zeggen: mij inteseert die territoriale integriteit wel wat, maar enkel omdat Oekraďne als deel van onze achtertuin gezien kan worden.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:08:05 #118
56749 BlaZ
pi_208104473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:16 schreef Slayage het volgende:

[..]
Precies, zelfbeschikkingsrecht versus soevereiniteit.
pi_208104478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:38 schreef Slayage het volgende:

[..]
Deze redenering is een gekke what about ism. We moeten het niet overg genocide hebben omdat wij ook niet kosjer zijn op dat front, zeg je met andere woorden.

We dienen Rusland te bestrijden omdat ze een buurland willen opslokken EN omdat ze genocide plegen op de Oekraďeners en de Krim Tataren.
Nee, je snapt het niet. Het is geen 'whataboutism'. Het gaat erom dat wij Oekraďne dienen te bestrijden omdat ze inderdaad een buurland willen opslokken en dat dus potentieel gevaarlijk is voor ons. Dat ze genocide willen plegen, is volkomen irrelevant.
pi_208104503
Yup.

Je hebt namelijk "goede" dictators die je belangen dienen en "slechte" dictators die tegen je belangen werken. Zo was Saddam een "goede" dictator tot hij tegen de belangen van de Amerikanen in ging, toen werd hij opeens een "slechte" dictator.

Maw gaat het meer om belangen dan vrijheid en democratie.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208104512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, je snapt het niet. Het is geen 'whataboutism'. Het gaat erom dat wij Oekraďne dienen te bestrijden omdat ze inderdaad een buurland willen opslokken en dat dus potentieel gevaarlijk is voor ons. Dat ze genocide willen plegen, is volkomen irrelevant.
Welk buurland wil Oekraďne opslokken?
pi_208104536
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een genocide meer of minder is irrelevant. Helder.
-Rabia Al-Basri
pi_208104555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Welk buurland wil Oekraďne opslokken?
Rusland te bestrijden, ofc.
pi_208104594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:12 schreef Slayage het volgende:

[..]
Een genocide meer of minder is irrelevant. Helder.
Ik begrijp je probleem niet zo goed? we zijn beide voor het bestrijden van Rusland in deze, enkel om andere redenen.

Jij wil Rusland bestrijden, omdat je blijkbaar een oprechte, warme band met Oekraďne voelt. En ik, omdat het geografisch nu eenmaal relatief dicht bij ons ligt.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:15:33 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:16:10 #126
56749 BlaZ
pi_208104624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:
Yup.

Je hebt namelijk "goede" dictators die je belangen dienen en "slechte" dictators die tegen je belangen werken. Zo was Saddam een "goede" dictator tot hij tegen de belangen van de Amerikanen in ging, toen werd hij opeens een "slechte" dictator.

Maw gaat het meer om belangen dan vrijheid en democratie.

[ twitter ]
Dat is toch wel een gedachte die je steeds vaker hoort in de internationale media. De VS is simpelweg onbetrouwbaar.
In Latijns-Amerika is dit ook de algemene gedachte, het is ook een gedachte die enkele maanden terug nog geuit werd door een Indaise minister.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:18:25 #127
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:20:37 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208104685
"The decisive battles will take place from mid- to late-spring... Yes, this will be a turning point."
twitter
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:25:36 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208104767
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:

It is reported that relatives of the occupiers killed in Ukraine received Ratimir company’s food packages from local authorities.

Its website states that it is "one of the leading Russian brands of meat products in the Far East." Ratimir's products include sausages, frankfurters, pates, canned food, and semi-finished products

The Insider recalls that wives and mothers of Russian soldiers involved in the war against Ukraine are regularly given similar gifts. Relatives of the killed occupiers are given food, towels, medals and money. All of this is filmed on photos and videos.
Wees eens dankbaar.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:27:44 #131
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:28:32 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:29:33 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208104840
Prigozhin moet wel een ontzettend goede beveiliging hebben. Die man opereert rondom de frontlinie en is ruzie aan het maken met het Kremlin. Je zou toch allang verwachten dat die gast dood gaat.
pi_208104859
Hij zal z’n nut hebben.
pi_208104873
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:

Past goed bij de meatgrinder die eraan vooraf ging :X
pi_208104893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Denk dat alle Amerikanen Russen in de pan willen hakken, ook de Republikeinen
Vakman pur sang
pi_208104904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Prigozhin moet wel een ontzettend goede beveiliging hebben. Die man opereert rondom de frontlinie en is ruzie aan het maken met het Kremlin. Je zou toch allang verwachten dat die gast dood gaat.
Das gissen maar die man moet diepe macht hebben in de FSB en nog wat smerige detail achterhouden.
Vakman pur sang
pi_208104925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Opzich logisch als hijzelf vlakbij de frontlinie is. Er steken momenteel geen echte tegenoffensieven van de kant van Oekraďne door, maar tegelijkertijd is hij wel omringt met honderden trouwe strijders bij de frontlinie. Daar gaat een klein groepje Spetznaz ook geen verschil maken,
pi_208104936
quote:
Luchtalarm op Russische zenders werk van hackers

Het Russische ministerie voor Noodsituaties zegt dat de waarschuwing voor luchtaanvallen, die vandaag in Rusland op meerdere commerciële radiostations is uitgezonden, het werk was van hackers. "Het ministerie laat weten dat het nepinformatie is en niet met de werkelijkheid overeenstemt. We vragen u vriendelijk alleen de officiële bronnen te raadplegen."

Volgens het ministerie zonden de gehackte stations een waarschuwing uit dat er een lucht- en een raketaanval zat aan te komen. Luisteraars werden opgeroepen een schuilplaats op te zoeken.

Vorig jaar mei hadden hackers het gemunt op de tv-uitzendingen rond de Dag van de Overwinning in Rusland. Tijdens die uitzendingen waren daardoor anti-oorlogsslogans te zien. Een daarvan luidde: "Het bloed van duizenden Oekraďners en honderden vermoorde kinderen kleeft aan jullie handen. De televisie en de autoriteiten liegen. Zeg nee tegen oorlog."
NOS
pi_208104942
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das gissen maar die man moet diepe macht hebben in de FSB en nog wat smerige detail achterhouden.
Hij lijkt m.i. een beetje zo'n oppervlakkige warlord/ganster, maar is wel in deep bij hogere FSB kringen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:54:15 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208105138
Helaas waren ze zo slim geweest om in de kelder hun meeting te houden dus ze zijn allemaal ontsnapt.

https://www.timesofisrael(...)rone-experts-report/
Israeli strike on Damascus targeted Iranian and Syrian drone experts

the gathering was held “in an Iranian military installation in the basement of a residential building inside a security compound.”
pi_208105139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is toch wel een gedachte die je steeds vaker hoort in de internationale media. De VS is simpelweg onbetrouwbaar.
In Latijns-Amerika is dit ook de algemene gedachte, het is ook een gedachte die enkele maanden terug nog geuit werd door een Indaise minister.
Dat ze wantrouwig zijn in Latijns Amerika is helemaal begrijpelijk als je kijkt hoeveel coups ze daar hebben gepleegd.
-Rabia Al-Basri
pi_208105252
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij is denk ik ook wel nuttig voor Poetin om de druk op het ministerie van defensie te houden om resultaten te leveren.
pi_208105395
twitter

Straks ook oorlog Iran en Israël? Maakt de chaos wel weer wat completer.
pi_208105420
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208105482
quote:
Dat lijkt me echt onzin.
pi_208105592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Straks ook oorlog Iran en Israël? Maakt de chaos wel weer wat completer.
Oekraďne zou het slachtoffer zijn van een grote confrontatie, omdat de Amerikanen genoodzaakt zullen zijn hun aandacht en middelen te delen met beide conflicten. Verwacht daarom niet dat het zover komt. Niet omdat Netanyahu geen conflict zou willen, maar omdat de Amerikanen zon operatie onder de huidige omstandigheden niet zouden steunen.
-Rabia Al-Basri
pi_208105853
Israël is wel een heel belangrijk land. En Iran steunt de Russen. Dus ik weet niet of USA dat niet zou steunen.
Shalom.
pi_208105937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
Oekraďne zou het slachtoffer zijn van een grote confrontatie, omdat de Amerikanen genoodzaakt zullen zijn hun aandacht en middelen te delen met beide conflicten. Verwacht daarom niet dat het zover komt. Niet omdat Netanyahu geen conflict zou willen, maar omdat de Amerikanen zon operatie onder de huidige omstandigheden niet zouden steunen.
In de Tweede Wereldoorlog is ze dat gelukt. Waarom zou dat nu niet kunnen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 21:58:44 #151
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208106120
quote:
Laibach to become first foreign band to perform in Kyiv since invasion
Subversive Slovenian quintet, who performed in North Korea in 2015, to play full concert at Bel Etage Music Hal
https://www.theguardian.c(...)-kyiv-since-invasion

:P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 februari 2023 @ 21:59:25 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208106132
https://www.reddit.com/r/(...)he_1st_battalion_of/
The captain and commander of the 1st Battalion of the Azov Regiment, Oleh Mudrak (Sukhar), who spent 6 months in Russian captivity after defending Azovstal, has passed away. This was reported by his nephew Danylo 🕯️ The photo on the right shows how Russians treat POWs

• Ruzzians use torture by electrocution. It damages heart function.
• Starvation also damages the heart once it reaches a certain point.
pi_208106270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:21 schreef Slayage het volgende:
Israël had meerdere doelen platgegooid in Iran onlangs en Iran deed niets terug ter vergelding. Dat vraagt dus om meer. Israël gaat echt geen soldaten Iran insturen ofzo. Dus als het enigszins precisie werk is dat ze doen dmv gerichte raketaanvallen heeft Amerika daar weinig problemen mee. Zolang het proportioneel blijft zodat het niet uit de hand kan lopen. Denk dat de kans aanzienlijk is dat Israël op termijn weer hetzelfde doet ja. Hizbullah in Zuid Libanon zit ook totaal niet in de situatie dat ze Israël kunnen aanvallen. Dus enige wat Iran op termijn kan doen is ergens in buitenland dmv aanslag Israëlische ambassade of toeristen proberen te pakken ofzo zoals in Bulgarije.
  woensdag 22 februari 2023 @ 22:21:34 #154
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208106462
quote:
9s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)he_1st_battalion_of/
The captain and commander of the 1st Battalion of the Azov Regiment, Oleh Mudrak (Sukhar), who spent 6 months in Russian captivity after defending Azovstal, has passed away. This was reported by his nephew Danylo 🕯️ The photo on the right shows how Russians treat POWs
[ afbeelding ]

• Ruzzians use torture by electrocution. It damages heart function.
• Starvation also damages the heart once it reaches a certain point.
Wat een hel moeten die krijgsgevangenen doorstaan hebben.
Misselijke oorlogsmisdaden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 22 februari 2023 @ 22:21:54 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 februari 2023 @ 22:22:50 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208106475
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:07 schreef Aloulu het volgende:
Hizbullah in Zuid Libanon zit ook totaal niet in de situatie dat ze Israël kunnen aanvallen
Hoezo dat?
pi_208106519
Overigens ook wel positief iets:

De meeste Oekraďense vluchtelingen die sinds het uitbreken van de oorlog met Rusland naar Nederland zijn gekomen, hebben werk gevonden als uitzendkracht in de horeca, groothandels en land- en tuinbouw. Dat zegt de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU).

Uitkeringsinstantie UWV meldt dat zij tot en met januari van dit jaar 60.000 meldingen ontvingen van werkgevers die een Oekraďner in dienst hebben genomen, veelal vanuit de uitzendbranche.

^O^
pi_208106613
  woensdag 22 februari 2023 @ 22:35:49 #159
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208106625
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat een pauperherrie.
Speciaal voor you:
;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208106711
quote:
Challenger 2 battle tanks could start to arrive in Ukraine in "the spring," British Defense Secretary Ben Wallace said in an interview with Reuters on Wednesday.

Britain could offer Ukraine more of its main battle tanks on top of the 14 already promised, but that would depend on the country's defense needs, Wallace told the news agency.
pi_208106889
quote:
Ukraine has suffered at least 802 attacks on health care facilities, resulting in the deaths of 101 doctors and patients, World Health Organization Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said at a media briefing on Wednesday.
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:04:38 #162
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208107124
quote:
Nog mooier is als ze op het slagveld elkaar gaan lopen bestoken. Die maar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208107131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nog mooier is als ze op het slagveld elkaar gaan lopen bestoken. Die maar.
_O_
Een TOS-1 op eigen loopgraven heb ik al gezien. Maar niets officieel confirmed, natuurlijk.

Oekraďne en de alliantie heeft alleen maar baat bij het 'niet uitlachen' van deze Russische blunders.
Please do it again. O+
One more time.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:29:20 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:35:10 #166
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208107299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
8:25 Abrams gebruiken tijdens idle 3x zoveel brandstof als de Leo 2.
Ik zie echt veel tweets van jou voorbij komen. Die al vaak geweest zijn in dit topic. Je leest denk ik niet mee? Je post alleen tweets?
Is dit een 23 minuten durende promo-praatje. Of echt interessant om te bekijken..? Wat voegt dit toe?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:40:27 #168
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208107300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
8:25 Abrams gebruiken tijdens idle 3x zoveel brandstof als de Leo 2.
Gelukkig krijgen ze er een tankpas bij :@
A murky, forgotten land.
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:41:51 #169
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208107311
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie echt veel tweets van jou voorbij komen. Die al vaak geweest zijn in dit topic. Je leest denk ik niet mee? Je post alleen tweets?
Is dit een 23 minuten durende promo-praatje. Of echt interessant om te bekijken..? Wat voegt dit toe?
Niet iedereen zit hier 24/7 dus het is niet voor iedereen bij te houden natuurlijk of een tweet al dan niet al eens voorbij is gekomen.
A murky, forgotten land.
pi_208107330
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Niet iedereen zit hier 24/7 dus het is niet voor iedereen bij te houden natuurlijk of een tweet al dan niet al eens voorbij is gekomen.
Snap ik. En eens.
Maar is savonds allerlei tweets posten het antwoord daarop?

Edit:
Ik ga naar bed.
Ben moe. En er lijkt niet zo heel veel te gebeuren vanavond.
Slaap lekker allemaal!
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:52:17 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_208107399
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 februari 2023 @ 00:14:38 #173
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_208107503
quote:
Zou dit niet gewoon gecontroleerde oppositie zijn? GRU vertegenwoordigt pro-oorlog standpunt met intransparante Kremlin-machinaties, Prighozin/Girkin vertegenwoordigen hardline pro-oorlog standpunt zonder bureaucratische inefficiëntie.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  donderdag 23 februari 2023 @ 00:14:50 #174
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208107506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef Simmertje het volgende:

De meeste Oekraďense vluchtelingen die sinds het uitbreken van de oorlog met Rusland naar Nederland zijn gekomen, hebben werk gevonden als uitzendkracht in de horeca, groothandels en land- en tuinbouw. Dat zegt de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU).

Uitkeringsinstantie UWV meldt dat zij tot en met januari van dit jaar 60.000 meldingen ontvingen van werkgevers die een Oekraďner in dienst hebben genomen, veelal vanuit de uitzendbranche.

^O^
allemaal schimmige zzp constructies waar je echt niet blij van word
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 23 februari 2023 @ 00:28:52 #175
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_208107546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef Simmertje het volgende:

^O^
Lekker allemaal als moderne slaaf werken voor een hongerloontje in deplorabele omstandigheden dus.
pi_208107548
Op de Russische staatstelevisie is besproken of het niet beter zou geweest zijn om de Amerikaanse president om het leven te brengen, nu de gelegenheid zich voordeed. “Maar dan komt Kamala Harris aan het hoofd te staan. Zij kent totaal geen limieten”, vond het panel experts.

Het debat raakte verhit toen presentatrice Olga Skabejeva zich afvroeg waarom Biden veiligheidsgaranties gekregen had. “Amerikanen denken nu dat we alles zomaar laten gebeuren, zonder enige vergeldingsactie. Zelfs een bezoek van hun president aan Oekraďne kan zomaar.”

“We hadden in principe kunnen afrekenen met Biden, maar dat zou een overdreven reactie geweest zijn”, concludeerde militair expert Evgeny Buzhinsky.

Bron(nen): HLN

(https://www.msn.com/nl-nl(...)45f7901d2eff25642eb1)

--------

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208107610
quote:

[ afbeelding ]
Haha niet eens Xi, wat een bitch die Putin _O-
pi_208107761
quote:
_O_ Laibach _O_

Die zaten de boel al te fucken toen Tito nog de scepter zwaaide.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208107770
Wat een tenenkrommende beelden van dat feest in Moskou zeg. Russen zijn met afstand toch wel het meest debiele volk op de planeet.
pi_208107796
U.S. Considers Release of Intelligence on China’s Potential Arms Transfer to Russia
https://www.wsj.com/artic(...)r-to-russia-8e353933

Analysis: Xi ponders ramifications of supporting Russia
https://asia.nikkei.com/E(...)of-supporting-Russia
pi_208107865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 05:35 schreef Hathor het volgende:
Wat een tenenkrommende beelden van dat feest in Moskou zeg. Russen zijn met afstand toch wel het meest debiele volk op de planeet.
Ja heb t gezien.
  donderdag 23 februari 2023 @ 07:30:20 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208108018
quote:
Ik vond het meer dan tenenkrommend. Die kindjes uit Marioepol die dankjewel moesten zeggen :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_208108136
In de Volkskrant vandaag een stuk over de Russische verklikkersmaatschappij en het verplichte indoctrinatie-uur op school. Ouders en kinderen moeten in elkaars bijzijn op hun woorden en tellen passen.
pi_208108169
quote:
je zet het toch zelf op?
pi_208108172
quote:
84s.gif Op donderdag 23 februari 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vond het meer dan tenenkrommend. Die kindjes uit Marioepol die dankjewel moesten zeggen :r :r :r :r :r :r :r :r
bij welk huis zou putin horen in hogwarts legacy?
pi_208108177
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:01 schreef aTypisch het volgende:

[..]
House for the mentally insane
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208108207
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:01 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Azkaban
pi_208108223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:29 schreef TLC het volgende:
Op de Russische staatstelevisie is besproken of het niet beter zou geweest zijn om de Amerikaanse president om het leven te brengen, nu de gelegenheid zich voordeed. “Maar dan komt Kamala Harris aan het hoofd te staan. Zij kent totaal geen limieten”, vond het panel experts.

Het debat raakte verhit toen presentatrice Olga Skabejeva zich afvroeg waarom Biden veiligheidsgaranties gekregen had. “Amerikanen denken nu dat we alles zomaar laten gebeuren, zonder enige vergeldingsactie. Zelfs een bezoek van hun president aan Oekraďne kan zomaar.”

“We hadden in principe kunnen afrekenen met Biden, maar dat zou een overdreven reactie geweest zijn”, concludeerde militair expert Evgeny Buzhinsky.

--------

Dan was Moskou inmiddels een hoopje smeulende resten geweest.
pi_208108250
quote:

--------

Weer een geënsceneerd spontaan gesprek, waarin de ergenissen/cognitieve dissonantie over Bidens bezoek onder alle ja-knikkers in Rusland snel wordt gekanaliseerd.

Erover praten verandert namelijk helemaal niets in de werkelijkheid, maar nu denken de domoren in Rusland dat het een doordachte keuze is, plus de ergenis onder de kijker is geventileerd...
pi_208108335
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je zet het toch zelf op?
Niet bewust, het kwam langs bij NPO nieuws, ik ga niet vrijwillig naar propaganda van die hufters zitten kijken.
pi_208108341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niet bewust, het kwam langs bij NPO nieuws, ik ga niet vrijwillig naar propaganda van die hufters zitten kijken.
blijkbaar wel
pi_208108354
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:25 schreef aTypisch het volgende:

[..]
blijkbaar wel
Leg me geen woorden in de mond Pjotr, ik zei net dat het langs kwam bij NPO, daar heb je niet voor het zeggen wat er in beeld komt.
  donderdag 23 februari 2023 @ 08:28:53 #194
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208108367
quote:

--------

Ik weet wel zeker dat als de Russen de Amerikaanse president ombrengen, de Amerikanen volledig los gaan.
A murky, forgotten land.
pi_208108443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
We moeten ook gewoon stoppen met het financieren van die NPO propaganda. Laat ze die onzin maar zelf betalen ipv met belastinggeld.
pi_208108476
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
We moeten ook gewoon stoppen met het financieren van die NPO propaganda. Laat ze die onzin maar zelf betalen ipv met belastinggeld.
Dus, als een zender bij de NPO Russische propaganda laat zien is dat NPO propaganda? Kun je ook uitleggen wat "NPO propaganda" dan precies is?
pi_208108527
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dus, als een zender bij de NPO Russische propaganda laat zien is dat NPO propaganda? Kun je ook uitleggen wat "NPO propaganda" dan precies is?
Het is eenzijdige linkse propaganda. Dat mag, maar niet met andermans belastinggeld.
pi_208108547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:48 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Het is eenzijdige linkse propaganda. Dat mag, maar niet met andermans belastinggeld.
Dus het laten zien van de absurdisme van Russische propaganda is links?
  donderdag 23 februari 2023 @ 08:52:08 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208108552
quote:

[..]
Als je extreemrechts bent kan ik begrijpen dat je de NPO als links ziet.
pi_208108618
quote:
84s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je extreemrechts bent kan ik begrijpen dat je de NPO als links ziet.
_O-
Een half jaar geleden was je zelf nog 'extreemrechts'. lekker met de wind meewaaien.
pi_208108643
quote:

[..]
hoezo eenzijdig, zijn er meer perpectieven te laten zien van de russische politiek, want is er ruimte voor een andere kant?
pi_208108675
quote:
Jawel hoor. Gebeurd toch gewoon? Je kan ook naar Ongehoord Nederland zappen Henk en fappen op het feit dat je wel je geliefde geluid op de NPO hoort “van je belastingcentjes” en NAVO deze invasie heeft uitgelokt. Jij ook weer blij.
pi_208108688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Jawel hoor. Gebeurd toch gewoon? Je kan ook naar Ongehoord Nederland zappen Henk en fappen op het feit dat je wel je geliefde geluid op de NPO hoort “van je belastingcentjes” en NAVO deze invasie heeft uitgelokt. Jij ook weer blij.
Nee gewoon geen propaganda van belastinggeld, van welke kant dan ook.
pi_208108702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:03 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Waarom ben je aan het draaien? Net had je het nog over "eenzijdige linkse propaganda".
pi_208108704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hij wil gewoon alleen propaganda horen, want wat rusland echt zegt, bijvoortbeeld dat hier dagelijks veroordeelde pedofielen in jurken met baarden voor de klasstaan, weet hij ook dat dit niet bestaat (aangeziene en veroordeelde pedofiel geen BVG voor de funcite kan krijgen). maar goed hij heeft de leugens en propaganda nodig voor zijn nazi heilstaat.
pi_208108709
quote:

[..]
Ze laten nieuws zien. Gebeurtenissen. Dingen die plaatsvinden. Doen daar verslag van. Met je propaganda.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:07:13 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208108717
quote:

[..]
Om eerlijk te zijn denk ik dat jij zo diep in de fabeltjesfuik zit dat jij niet in staat bent om te beoordelen wat propaganda is en wat niet. Laat staan bepalen hoe belastinggeld besteed moet worden.
Huilen dan.
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:09:53 #208
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208108741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
_O-
Een half jaar geleden was je zelf nog 'extreemrechts'. lekker met de wind meewaaien.
Een half jaar? Nee. Veel langer terug. 3 jaar inmiddels.

Zou jij ook moeten doen. Is een stuk beter voor je ^O^ ^O^
pi_208108742
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze laten nieuws zien. Gebeurtenissen. Dingen die plaatsvinden. Doen daar verslag van. Met je propaganda.
Deze user gebruikt ook allerlei Russische bronnen voor z’n nieuwsgaring. Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen neutrale verslaggeving en propaganda dan wat verwatert :')
pi_208108815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Deze user gebruikt ook allerlei Russische bronnen voor z’n nieuwsgaring. Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen neutrale verslaggeving en propaganda dan wat verwatert :')
russische msm, wat volledig te vertrouwen is. Alles klopt, wat kremlin zegt over het westen is volgens de kritisch denkers
pi_208108832
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij wilt zeggen dat er in Nederland geen propaganda is?
pi_208108852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Het komt niet eens in de buurt bij de drek die uit Rusland komt.
Цой жив
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:21:39 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208108859
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
russische msm, wat volledig te vertrouwen is. Alles klopt, wat kremlin zegt over het westen is volgens de kritisch denkers
Echte, pure onversneden propaganda nemen ze, kritiekloos, als schaapjes zou ik willen zeggen, voor waar aan.

Al het overige is propaganda voor hen.

De omgekeerde wereld.
A murky, forgotten land.
pi_208108873
quote:

[..]
Nederlandse nieuwsbronnen zijn ook niet zaligmakend maar je ziet een essentieel punt over het hoofd.

De Russische media-outlets zijn geen nieuwsbronnen. Het zijn bijwagens van het regime en elk tegengeluid is verboden. Er is helemaal geen sprake van enige persvrijheid. Zo’n site als RT is pure agitprop en heeft niets met objectieve verslaggeving te maken.
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:24:11 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208108881
quote:

[..]
Tuurlijk wel. En ook wel op de publieke zenders. Alleen tik jij dingen af als propaganda die weer net geen propaganda zijn.

Daarentegen ventileer je hier wel blindelings wel de nodige propaganda van andere kanalen 8)7 .
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:25:28 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208108893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. En ook wel op de publieke zenders. Alleen tik jij dingen af als propaganda die weer net geen propaganda zijn.

Daarentegen ventileer je hier wel blindelings wel de nodige propaganda van andere kanalen 8)7 .
Maar oh oh, wat zijn ze kritisch en zelf nadenkend _O_

:') _O-
A murky, forgotten land.
pi_208108895
quote:

[..]
Als je moest kiezen, NL msm propoganda of Russische propaganda, wat kies je?
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:29:39 #218
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_208108921
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als je moest kiezen, NL msm propoganda of Russische propaganda, wat kies je?
rus natuurlijk, want dat is lekker anti-westers.
pi_208108939
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar oh oh, wat zijn ze kritisch en zelf nadenkend _O_

:') _O-
Ze hebben altijd het vreemde beeld dat iedereen die niet in hun waanideeën gelooft, de hele dag voor de tv naar de NOS zitten te kijken.
Ik durft te wedden dat de meerderheid hier amper nog televisie kijkt.
Цой жив
pi_208108945
Netto-ontvangers met een grote bek over de besteding van ons belastinggeld.

Ze krijgen zo'n beetje hun hele leven gratis, inclusief kutzender bij de NPO, en dan nóg klagen :')
Radio Espantoso
pi_208108952
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ze hebben altijd het vreemde beeld dat iedereen die niet in hun waanideeën gelooft, de hele dag voor de tv naar de NOS zitten te kijken.
Voornamelijk Comedy Central, al begin ik me steeds vaker af te vragen waarom eigenlijk.
pi_208108954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

geef eens een voorbeeld van propaganda door de overheid?

Propaganda Het proces en product van weloverwogen pogingen om collectief edrag en advies te beďnvloeden door het systematische en éénzijdige gebruik van vele communicatiemiddelen. en prefentie of vaccinatie campagnes vallen niet onder propaganda.
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:35:04 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208108978
Maar welke conclusies kunnen wij onderhand trekken dan?

Lijkt erop dat als Rusland overhand krijgt de steun (militair) toeneemt, verliest Rusland te snel wordt de steun (militair) afgebouwd. Lijkt erop dat latent het westen inzet op een remise.

Ik kan ook gewoon niet tot een andere conclusie komen, het is net alsof het Westen spreekwoordelijk net te weinig antibiotica geeft om de infectie te overwinnen, maar voldoende om geen fatale ontstekingen te krijgen.

Zonden van al het leed en bloedvergieten, voor géén van de partijen gaat dit iets opleveren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:36:17 #224
396550 Richestorags
pi_208108984
quote:
Link?
pi_208108987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Voornamelijk Comedy Central, al begin ik me steeds vaker af te vragen waarom eigenlijk.
Ik kijk alleen nog VI en af en toe eens nieuwsuur. Verder denk ik dat mijn tv-abbo ook de prullenbak in kan. Wat een treurnis.
pi_208108994
quote:
Je bent boos omdat wat jij als geen propaganda ziet te weinig aan bod komt. Dat bedoel je te zeggen ja. Je kan gewoon Ongehoord NL kijken of je eigen zender binnen het bestel proberen te krijgen.
pi_208108998
https://nos.nl/artikel/24(...)r-russische-spionnen

Baudet gewaarschuwd voor Russische spionnen.

Nu buiten redelijke twijfel is inmiddels dat hij zelf een spion is van de Russische Federatie is de volgende vraag, hoe gaat de overheid dit gevaar neutraliseren? Hij mag al niet in bepaalde commissies, maar een verrader midden in je parlement lijkt me geen fijne gedachte.
pi_208109023
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:06 schreef Korenfok het volgende:
Hij wil gewoon alleen propaganda horen, want wat rusland echt zegt, bijvoortbeeld dat hier dagelijks veroordeelde pedofielen in jurken met baarden voor de klasstaan, weet hij ook dat dit niet bestaat (aangeziene en veroordeelde pedofiel geen BVG voor de funcite kan krijgen). maar goed hij heeft de leugens en propaganda nodig voor zijn nazi heilstaat.
En zelfs dat mag die allemaal vinden en uiten, itt zijn geliefde Rusland olv de “master strateeg” en wiens nieuws hij niet als propaganda typeert maar tientallen Russen uit ramen vallen, een oorlog alleen speciale operatie genoemd mag worden bij wet etc etc 😩
pi_208109025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:38 schreef Confetti het volgende:

Nu buiten redelijke twijfel is inmiddels dat hij zelf een spion is van de Russische Federatie is de volgende vraag, hoe gaat de overheid dit gevaar neutraliseren? Hij mag al niet in bepaalde commissies, maar een verrader midden in je parlement lijkt me geen fijne gedachte.
Gelukkig zit Sjerrie niet in de Commissie Stiekem. Helaas zit twijfelachtige geertje daar dan weer wel in.
pi_208109051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:38 schreef Confetti het volgende:

Hij mag al niet in bepaalde commissies, maar een verrader midden in je parlement lijkt me geen fijne gedachte.
Tijd voor tribunalen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208109074
quote:

[..]
Dat is iets totaal anders.
NPO zendt een nieuwsitem uit over iets dat in Rusland plaatsvindt. Hoe is dat propagan voor de NPO?
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:46:25 #232
396550 Richestorags
pi_208109083
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:35 schreef phpmystyle het volgende:
Maar welke conclusies kunnen wij onderhand trekken dan?

Lijkt erop dat als Rusland overhand krijgt de steun (militair) toeneemt, verliest Rusland te snel wordt de steun (militair) afgebouwd. Lijkt erop dat latent het westen inzet op een remise.

Ik kan ook gewoon niet tot een andere conclusie komen, het is net alsof het Westen spreekwoordelijk net te weinig antibiotica geeft om de infectie te overwinnen, maar voldoende om geen fatale ontstekingen te krijgen.

Zonden van al het leed en bloedvergieten, voor géén van de partijen gaat dit iets opleveren.
Een remise is een zeer slechte oplossing. Immers, vanuit de veroverde gebieden kan Poetin het over tien jaar weer proberen. Ook zal het altijd blijven rommelen in de bezette gebieden.

Het is inderdaad zo dat de acties niet matchen met de retoriek (grenzen terug naar pre-2014). Daarvoor krijgt Oekraďne te weinig offensieve slagkracht. Dan rest de vraag, als dat zo is (echt zeker ben ik er nier van), waarom dan? Een mogelijk argument zou kunnen zijn dat men dan de reactie van Rusland vreest. Eentje in de trand van: als wij Oekraďne niet kunnen hebben, dan zij ook niet en een bom op de Krim of Kiev.

Echter weten we het simpelweg niet. Als de winter voorbij is zullen we weten waar Oekraďne toe in staat is.
pi_208109135
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
NPO zendt een nieuwsitem uit over iets dat in Rusland plaatsvindt. Hoe is dat propagan voor de NPO?
Ik vermoed dat daar niet zo lang over na is gedacht maar dat het gewoon een soort van NPO IST PROPAGANDA-reflex is die je wel vaker ziet..
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:50:46 #235
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208109136
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gelukkig zit Sjerrie niet in de Commissie Stiekem. Helaas zit twijfelachtige geertje daar dan weer wel in.
Ik denk dat Greet te dik is met Israël om door de Russen als betrouwbaar ervaren te worden..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208109167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik denk dat Greet te dik is met Israël om door de Russen als betrouwbaar ervaren te worden..
Mijn gevoel bij de PVV, op basis van hun bijdragen aan de debatten over dit onderwerp, is dat ze niet zo zeer pro-Rusland zijn, maar blijven hangen in een soort eigen volk eerst-standpunt en vinden dat wij ons niet moeten bemoeien. Het is niet onze oorlog en het geld kan beter in Nederland besteed worden, ofzo.
pi_208109173
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het in het algemeen over NPO.
pi_208109185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ah, ok. Dat verandert de zaak aanmerkelijk natuurlijk. Je wilde gewoon even je gal spuwen terwijl dat als een tang op een varken sloeg op dat moment?

En oneens, maar dat wist je al.
pi_208109187
quote:

[..]
Zelfs Sjerrie heeft hier niet gestaan:
pi_208109194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Maar wat is dan de propaganda? Serieuze vraag.

Dat Rusland een koloniale veroveringsoorlog is gestart tegen een soeverein buurland, daar burgerdoelen bestookt en genocide pleegt? Dat is geen propaganda maar de realiteit, ouwe reus.
pi_208109216
quote:

[..]
Ik vraag me af of geert nog dik is met Israël, gezien hij het hier nooit meer over heeft. Hem niet meer gehoord over de joodse mede mens afgelopen jaren. Denk dat zijn geldstroom ook wat verschoven is.
pi_208109223
quote:
15s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je ziet dit ook met lieden als Le Pen. Ik denk dat ze aanvankelijk wel goed gingen op zo’n autocraat. Want geen gezeik met moslims/LHBTI/woke geneuzel. Hetzelfde als waarom de SGP het aanvankelijk wel een prima vent vond.

Maar ik heb het Wilders sinds de inval nergens voor Putin of Rusland op horen nemen.
pi_208109239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je ziet dit ook met lieden als Le Pen. Ik denk dat ze aanvankelijk wel goed gingen op zo’n autocraat. Want geen gezeik met moslims/LHBTI/woke geneuzel.

Maar ik heb het Wilders sinds de inval nergens voor Putin of Rusland op horen nemen.
wel over stoppen van leveren van wapens.
pi_208109266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wel over stoppen van leveren van wapens.
Ja, maar dat is omdat ze vinden dat het geld in Nederland besteed moet worden. Eigen volk eerst. Wat ze al 20 jaar roepen.

Zij willen dat Nederland neutraal is in dit conflict. Hoewel ik het daar niet mee eens ben staat neutraliteit natuurlijk niet gelijk aan het actief steunen van de agressor, zie Zwitserland.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:03:44 #245
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208109282
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Och verrek dat is ook zo.. toch verdenk ik hem hier eerder van opportunisme dat loyaliteit of iets in die richting. Itt tot Tjerr, die gewoon knettergek is en zijn ziel allang aan de duivel verkocht heeft voor 15m of fame.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208109299
FvD is al sinds de oprichting actief voorstander van herstel van de betrekkingen met Rusland. Pak het beginselprogramma er maar bij. Die hebben daar nooit geheimzinnig over gedaan.
pi_208109323
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hoe lang geleden was dat?
Rusland is natuurlijk ook lang een bevriend land geweest waar graag zaken mee werd gedaan. Dat is in de laatste jaren (in elk geval sinds MH17) wel veranderd. Het grote probleem met Sjerrie is dat zijn pro Russische drek alleen maar erger werd naarmate onze relatie met Rusland verslechterde.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208109332
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Och verrek dat is ook zo.. toch verdenk ik hem hier eerder van opportunisme dat loyaliteit of iets in die richting. Itt tot Tjerr, die gewoon knettergek is en zijn ziel allang aan de duivel verkocht heeft voor 15m of fame.
Dit dus. Wilders zou mijn stem nooit krijgen, maar ik snap zijn verhaal en het is duidelijk waar hij voor staat. Thierry is gewoon eng en met zijn dubbele agenda gewoon staatsgevaarlijk.
pi_208109345
Het heeft geen zin om te discussieren met iemand die telkens doelpalen verlegt. Elke keer als je tot een inhoudelijke vraag komt, wordt er toch weer wat anders bedoeld...

Het doet te veel pijn om inhoudelijk antwoord te geven want dat is dan in strijd met eigen gedachtegoed.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:11:40 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208109356
quote:

[..]
Natuurlijk wel: luister maar eens naar wat de FvD-pionnen voor onzin uitkramen, lees 'de andere krant' eens, kijk eens naar Ongehoord Nederland, etcetera.
Huilen dan.
pi_208109374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
FvD is al sinds de oprichting actief voorstander van herstel van de betrekkingen met Rusland. Pak het beginselprogramma er maar bij. Die hebben daar nooit geheimzinnig over gedaan.
Daarom dat het tijd wordt om FvD te verbieden.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:14:29 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208109382
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Praktisch alleen sport.
Huilen dan.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:24:53 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208109500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat lijkt me een slecht, en gevaarlijk idee.

Beter is het om niet mee te doen met hun toneelstukjes: lekker laten blaten en dan "ok Thierry, bedankt". Vervolgens gewoon doorgaan met de grote mensen over de grote-mensen-onderwerpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 23-02-2023 10:42:14 ]
Huilen dan.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:25:08 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208109506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een remise is een zeer slechte oplossing. Immers, vanuit de veroverde gebieden kan Poetin het over tien jaar weer proberen. Ook zal het altijd blijven rommelen in de bezette gebieden.

Het is inderdaad zo dat de acties niet matchen met de retoriek (grenzen terug naar pre-2014). Daarvoor krijgt Oekraďne te weinig offensieve slagkracht. Dan rest de vraag, als dat zo is (echt zeker ben ik er nier van), waarom dan? Een mogelijk argument zou kunnen zijn dat men dan de reactie van Rusland vreest. Eentje in de trand van: als wij Oekraďne niet kunnen hebben, dan zij ook niet en een bom op de Krim of Kiev.

Echter weten we het simpelweg niet. Als de winter voorbij is zullen we weten waar Oekraďne toe in staat is.
Over 10 jaar is Poetin 80 en Oekraiene ongetwijfeld versterkt, ik denk niet dat Rusland ooit nog zo'n kans krijgt om delen van Oekraiene te krijgen.

Eens dat we in de lente zullen weten óf Oekraiene voldoende wapens en slagkracht heeft gekregen om de Russen te ontzetten. Maar de voorlopige conclusie is negatief.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:34:30 #256
396550 Richestorags
pi_208109636
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Over 10 jaar is Poetin 80 en Oekraiene ongetwijfeld versterkt, ik denk niet dat Rusland ooit nog zo'n kans krijgt om delen van Oekraiene te krijgen.

Eens dat we in de lente zullen weten óf Oekraiene voldoende wapens en slagkracht heeft gekregen om de Russen te ontzetten. Maar de voorlopige conclusie is negatief.
Het is niet alleen Poetin, het zou net zo goed zijn opvolger kunnen zijn. Ik denk ook niet dat een tweede poging succesvoller zou zijn, eerder minder. Ze gaan niet meer die hoeveelheden tanks, artillerie etc. kunnen inzetten.

Aan de andere kant is Oekraďne praktisch failliet en vraag ik mij af wat de staat van hun leger in een frozen conflict is. Tenzij Amerika miljarden per jaar overmaakt zoals bij Egypte, zie ik Oekraďne niet in staat grootschalige aankopen te doen.

Ook zou het bij een remise de andere kant op kunnen slaan. Rusland blijft verzwakt en Oekraďne gaat stukjes proberen af te snoepen met gematigd succes. Dan houden we dus gewoon een smeulende oorlog over.

Ik zie een remise als een zeer onwenselijk scenario maar ik denk de meeste analisten.
pi_208109692
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hoe lang geleden was dat?
Rusland is natuurlijk ook lang een bevriend land geweest waar graag zaken mee werd gedaan. Dat is in de laatste jaren (in elk geval sinds MH17) wel veranderd. Het grote probleem met Sjerrie is dat zijn pro Russische drek alleen maar erger werd naarmate onze relatie met Rusland verslechterde.
Dat was in 2018 na MH17.
https://nos.nl/artikel/22(...)ng-niet-in-discussie
pi_208109765
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat lijkt me een slecht, en gevaarlijk idee.

Beter is het om niet mee te doen met hun toneelstukjes: lekker laten blaten en dan "ok Thierry, bedankt". Vervolgens gewoon doorgaan met de grote mensen over de grote-mensen-onderwerpen.
Negeren is gevaarlijk omdat dit kwaadaardige 'tegengeluid'zich zal blijven verspreiden. We moeten derussificeren. Er mag zeker in deze tijd geen enkele ruimte zijn om het standpunt van de vijand te verspreiden. De oorlog wordt steeds intensiever en grootschaliger, hoelang kunnen we nog doen alsof FvD slechts een 'andere mening' heeft en niet simpelweg collaborateurs zijn? In vredestijd is het prima om dingen vanuit alle kanten te bekijken, maar niet meer wanneer Rusland de baby's van onze bondgenoten aan het verkrachten en uitmoorden is.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:55:14 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208109828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:49 schreef Confetti het volgende:

[..]
Negeren is gevaarlijk omdat dit kwaadaardige 'tegengeluid'zich zal blijven verspreiden.
Laten we eerlijk zijn: de onzin van de FvD krijgt betrekkelijk weinig tractie. Gelukkig maar, en gekkies gonna gekkie, ook (of misschien wel: juist) als je partijen gaat verbieden. De mate waarin bewegingen als FvD succesvol zijn is vooral een maatstaf voor het vertrouwen in instituties, dus FvD is eerder een symptoom dan het probleem. Wil je het probleem oplossen dan doe je dat niet door FvD te verbieden.

quote:
We moeten derussificeren. Er mag zeker in deze tijd geen enkele ruimte zijn om het standpunt van de vijand te verspreiden. De oorlog wordt steeds intensiever en grootschaliger, hoelang kunnen we nog doen alsof FvD slechts een 'andere mening' heeft en niet simpelweg collaborateurs zijn? In vredestijd is het prima om dingen vanuit alle kanten te bekijken, maar niet meer wanneer Rusland de baby's van onze bondgenoten aan het verkrachten en uitmoorden is.
Glijdende schaal is glijdend.
Huilen dan.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:07:31 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208109959
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is niet alleen Poetin, het zou net zo goed zijn opvolger kunnen zijn. Ik denk ook niet dat een tweede poging succesvoller zou zijn, eerder minder. Ze gaan niet meer die hoeveelheden tanks, artillerie etc. kunnen inzetten.

Aan de andere kant is Oekraďne praktisch failliet en vraag ik mij af wat de staat van hun leger in een frozen conflict is. Tenzij Amerika miljarden per jaar overmaakt zoals bij Egypte, zie ik Oekraďne niet in staat grootschalige aankopen te doen.

Ook zou het bij een remise de andere kant op kunnen slaan. Rusland blijft verzwakt en Oekraďne gaat stukjes proberen af te snoepen met gematigd succes. Dan houden we dus gewoon een smeulende oorlog over.

Ik zie een remise als een zeer onwenselijk scenario maar ik denk de meeste analisten.
Vanuit humanitair oogpuntis het te hopen dat één van de partijen de andere partij een snelle slag kan toebrengen. Wat mij betreft Oekraiene.

Wel immoreel om Oekraiene met bewust te weinig middelen te laten vechten :N
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208109986
een doorzeefde ambulance uit kharkiv te zien in Leidschendam

https://www.omroepwest.nl(...)n-oorlog-in-oekraine
-Rabia Al-Basri
pi_208109997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Overdag zelfs :D
-Rabia Al-Basri
pi_208110064
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
Vanuit humanitair oogpuntis het te hopen dat één van de partijen de andere partij een snelle slag kan toebrengen. Wat mij betreft Oekraiene.

Het is onderweg en er komt nog meer. Niet te ongeduldig. Er komt veel bij kijken en is een heel schouwspel, ook weten we nu vrijwel zeker dat Poetin nooit kernwapens inzet en hebben we na zoveel loze dreigingen meer speelruimte om grotere wapens te leveren. Voorheen was dat toch aftasten en kost dat dus tijd. Ben ervan overtuigd dat ergens in voorjaar Oekraine flink terug gaat slaan en de Russen gaat overrulen en aanzienlijke winsten boeken.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:14:36 #264
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208110068
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:10 schreef Slayage het volgende:
een doorzeefde ambulance uit kharkiv te zien in Leidschendam

https://www.omroepwest.nl(...)n-oorlog-in-oekraine
Gisteren stond ie in Nijmegen blijkbaar.
Het zoveelste bewijs van laffe en smerige oorlogsmisdaden :r

En de Kremlintrollen maar blijven hameren op die paar oorlogsmisdaden van Oekraďnse zijde.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:14:44 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208110070
quote:

[..]

Die bewuste ondervoorziening is uit angst voor escalatie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208110073
quote:

[..]

Ik denk dat ze misschien ergens nog wel bang zijn dat Rusland alsnog nucleair gaat. Putin lijkt ook elk contact met de realiteit kwijt te zijn en is volledig in z’n eigen verzonnen narratief gaan geloven. Dat de tegenpartij zo onvoorspelbaar is maakt het niet eenvoudiger.
pi_208110095
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gisteren stond ie in Nijmegen blijkbaar.
Het zoveelste bewijs van laffe en smerige oorlogsmisdaden :r

En de Kremlintrollen maar blijven hameren op die paar oorlogsmisdaden van Oekraďnse zijde.
Je snapt het niet. Zelensky had gewoon plaats moeten maken voor een Russische puppet. Dan was dit allemaal niet gebeurd. Het is allemaal de schuld van die smerige nazi en z’n WEF-vriendjes in het Westen.

/thierrymodus
pi_208110118
Jullie hebben dit natuurlijk al lang gezien, maar dit is wel een interessant verhaal:

Trump komt er nogal bekaaid vanaf in dit interview :D
  Overall beste user 2022 donderdag 23 februari 2023 @ 11:20:19 #269
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208110141
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die bewuste ondervoorziening is uit angst voor escalatie.
Qua tanks ook vanuit praktisch oogpunt. Als je eerst je Leopards uit de opslag naar Duitsland moet sturen voor upgrades of groot onderhoud duurt het veel langer voor Oekraďneze heeft, maar als je je actieve tanks stuurt gaat je eigen verdediging achteruit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208110255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Link?
Dit is van een Rus die niet zo'n hoge pet op heeft van Poetin en er een Engelse vertaling bijgeeft.

https://www.youtube.com/live/qN_P_d4HoqM?feature=share
pi_208110363
quote:

[..]
Niet nodig, dat soort partijen heffen zichzelf wel op vroeg of laat, zie Lijst Fortuyn. Allemaal mensen met een groot ego en een onstuitbare drang naar zelfdestructie.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:41:39 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208110403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niet nodig, dat soort partijen heffen zichzelf wel op vroeg of laat, zie Lijst Fortuyn. Allemaal mensen met een groot ego en een onstuitbare drang naar zelfdestructie.
Ik denk dat Sherry Bidet daar te sluw voor is.

Het is makkelijk geld harken zo zonder er veel voor te hoeven doen.
A murky, forgotten land.
pi_208110411
twitter
pi_208110422
quote:

[..]
Dan kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen.

Slecht idee dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_208110433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:42 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
TLDR?
pi_208110446
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:43 schreef vosss het volgende:

[..]
Dan kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen.

Slecht idee dus.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:46:00 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208110459
Edit: tis een fake ass photoshop
=======================
https://www.reddit.com/r/(...)speed_drone_that_is/
New Iranian high speed drone that is alegedly being readied for Russian use

[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 23-02-2023 12:10:09 ]
pi_208110478
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
TLDR?
Ik ben het artikel nu aan het lezen maar highlights staan ook in het twitterdraadje. Het gaat vooral over de incompetentie van het Russische leger.
pi_208110487
quote:

[..]
Een partij verbieden moet je enkel doen bij hoge uitzondering. Bijvoorbeeld wanneer een partij aantoonbaar tegen de wet ingaat.

Zolang FvD binnen het democratische stelsel handelt, is er weinig grond om de partij te verbieden. Bovendien geef je een narcist als Baudet enkel gereedschap om weer de quasi martelaar uit te gaan hangen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:49:05 #280
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208110503
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Niet mee eens. Gewoon lezen wat er is gepost sinds je laatste bezoek, vóór je iets post.
Meeste posts zijn off-topic gebral waar je zo langs kunt scrollen. Is 5 minuutjes werk.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208110520
quote:

[..]
Een partij verbieden moet je enkel doen bij hoge uitzondering. Bijvoorbeeld wanneer een partij aantoonbaar tegen de wet ingaat.

Zolang FvD binnen het democratische stelsel handelt, is er weinig grond om de partij te verbieden. Bovendien geef je een narcist als Baudet enkel gereedschap om weer de quasi martelaar uit te gaan hangen.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is sowieso een lastig onderwerp. Want we kunnen speculeren tot we een ons wegen, maar ondertussen heeft niemand hier echt een idee hoe dat hele systeem in Rusland werkt. We gaan er met ze alle voor het gemak vanuit dat Putin aan de knoppen zit (omdat dat is wat wij zien), maar misschien is die man ook al jaren de loopjonge van iemand. We weten het niet.
pi_208110547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Het is onderweg en er komt nog meer. Niet te ongeduldig. Er komt veel bij kijken en is een heel schouwspel, ook weten we nu vrijwel zeker dat Poetin nooit kernwapens inzet en hebben we na zoveel loze dreigingen meer speelruimte om grotere wapens te leveren. Voorheen was dat toch aftasten en kost dat dus tijd. Ben ervan overtuigd dat ergens in voorjaar Oekraine flink terug gaat slaan en de Russen gaat overrulen en aanzienlijke winsten boeken.
Zoals ik al zei: het gevaar is niet kernwapens. Het gevaar is dat dit conflict te lang duurt, en Oekraďne (en dus ook het westen in mijn optiek) op een begeven moment in de shit zit. Waarom? omdat tegen die tijd de kans aanwezig is dat een low-IQ aan het roer van het belangrijkste land zit, genaamd: Amerika.
pi_208110616
https://www.bellingcat.co(...)versus-the-evidence/

Bellingcat onderzoek naar de raketaanval op het winkelcentrum in Kremenchuk.
Russische claims versus the Bellingcat feiten.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:58:23 #284
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208110618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: het gevaar is niet kernwapens. Het gevaar is dat dit conflict te lang duurt, en Oekraďne (en dus ook het westen in mijn optiek) op een begeven moment in de shit zit. Waarom? omdat tegen die tijd de kans aanwezig is dat een low-IQ aan het roer van het belangrijkste land zit, genaamd: Amerika.
Voordat Trump er zit is het januari 2025. Tegen die tijd zit Rusland op 500k doden. Deze uitputtingslag/oorlg zal wel voor jan 2025 ergens beeindigd zijn. Genoeg hiaaten die ervoor kunnen zorgen dat deze oorlog al voor de amerikaanse presidentsverkiezingen is beeindigd. We shall see.
pi_208110648
quote:
Klopt. Er is een beperkte tijdsframe en dat is zolang Biden er zit. De tijd tikt door. Maar vergeet niet dat vanaf het begin van de invasie het weldegelijk voorzichtig aftasten was mbt wapenleveranties en dan met name wat de juiste proportionaliteit was in afwachting van de reactie van de Russen. Nu 12 maanden verder is het veel duidelijker wat de Russen wel en vooral niet kunnen/willen doen en is men geruster erop om bepaalde wapens te sturen. Ik twijfel er niet aan dat Oekraine hun offensief gaat hervatten zoals afgelopen Juli en goed aanpakt. Enige dat dit in de weg kan staan is als de Chinezen de Russen noemenswaardig militair gaan steunen. Dan krijgt deze oorlog een andere wending in het voordeel van de Russen. Zo niet, dan gaat zeker het zuidfront van de Russen het enorm zwaar krijgen. Die 100/150km+ raketten gaan er komen - "zijn onderweg" - en daarmee bereiken ze letterlijk alles vanaf Oekrains gebied in Zuid-Oekraine tot aan de Zwarte Zee - alles wat bezet is door de Russen. En dat verandert de kaarten volledig in dat gebied, ten nadele van de Russen. Zeker met de andere wapens die eraan komen voor Oekrainers.

PS: De Russen moeten nu al snel nieuwe mobilisatieronde gaan houden om alles goed en op tijd te hebben zodat ze grote verliezen in het voorjaarsoffensief van Oekraine met allerlei wapens kunnen weerstaan in het aanvullen van het front met grote aantallen nieuwe recruiten. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze gaan mobiliseren. Als er nu circa 1000 per dag gewond raken en/of sterven (dus uitgeschakeld zijn) kan dat straks dubbel zijn op de top van het offensief. 2000 per dag (!!!!), 10 dagen en je bent door 20k heen. Zieke aantallen. Poetin moet dus snel mobiliseren en daar is die niet gerust op.
pi_208110650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:58 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Voordat Trump er zit is het januari 2025. Tegen die tijd zit Rusland op 500k doden. Deze uitputtingslag/oorlg zal wel voor jan 2025 ergens beeindigd zijn. Genoeg hiaaten die ervoor kunnen zorgen dat deze oorlog al voor de amerikaanse presidentsverkiezingen is beeindigd. We shall see.
''ervoor kunnen'..

Ja, er kan heel veel. Maar vooralsnog zie ik een 'we moeten dit conflict rekken tactiek'. Ik denk dat dat een foute inschatting is. Waarbij geen rekening wordt gehouden met de toekomstige geluiden die niet staan te springen om Oekraďne te helpen.

Bovendien heb ik het helemaal niet over Trump. Een groot aantal van de republikeinen is van mening dat Amerika Oekraďne minder tot niet moet helpen.
pi_208110658
quote:

[..]
Oekraďne bereid zich voor op een offensief. dat kan nog wel 2 maanden gaan duren voordat het van start gaat. M.I. totaal onnodig om nu al te roepen dat het conflict te lang gaat duren. Tijd is juist enkel in het voordeel voor Oekraďne.
  donderdag 23 februari 2023 @ 12:01:48 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208110667
quote:

[..]
God/Allah/Jaweh/Vliegend Spaghettimonster/Hertog Jan verhoede dat die clown ooit weer president wordt 😱
A murky, forgotten land.
pi_208110675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Mijn gevoel bij de PVV, op basis van hun bijdragen aan de debatten over dit onderwerp, is dat ze niet zo zeer pro-Rusland zijn, maar blijven hangen in een soort eigen volk eerst-standpunt en vinden dat wij ons niet moeten bemoeien. Het is niet onze oorlog en het geld kan beter in Nederland besteed worden, ofzo.
PVV moet sowieso het standpunt innemen wat de huidige regering niet inneemt. Waar andere oppositiepartijen het soms eens en soms niet eens zijn met de regering is het bij de PVV en FvD vaak altijd "wat vindt de overheid? Ok, dan vinden wij het tegenovergestelde". Dat is niet echt constructief. Maar goed, volgens mij bestaan deze partijen vooral om het democratische proces te ondermijnen, gesubsidieerd vanuit conservatieve denktanks uit de VS of idd Russisch geld. Jammer dat we die geldstromen nooit inzichtelijk krijgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208110708
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:00 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Klopt. Er is een beperkte tijdsframe en dat is zolang Biden er zit. De tijd tikt door. Maar vergeet niet dat vanaf het begin van de invasie het weldegelijk voorzichtig aftasten was mbt wapenleveranties wat de juiste proportionaliteit was in afwachting van de reactie van de Russen. Nu 12 maanden verder is het veel duidelijker wat de Russen wel een vooral niet kunnen/willen doen en is men geruster erop om bepaalde wapens te sturen. Ik twijfel er niet aan dat Oekraine hun offensief gaat hervatten zoals afgelopen Juli en goed aanpakt. Enige wat dit in de weg kan staan is als de Chinezen de Russen noemenswaardig militair gaan steunen. Anders gaat zeker het zuidfront van de Russen het enorm zwaar krijgen. Die 100/150km+ raketten gaan er komen - "zijn onderweg" - en daarmee bereiken ze letterlijk alles vanaf Oekrains gebied in Zuid-Oekraine tot aan de Zwarte Zee - alles wat bezet is door de Russen. En dat verandert de kaarten volledig in dat gebied, ten nadele van de Russen. Zeker met de andere wapens die eraan komen voor Oekrainers.
Ondertussen is men hier nog aan het discussiëren over: 'wat als Oekraďne met raketten Russisch grondgebied raakt', hurrr durr..

Dus de gedachte die jij lijkt te hebben dat wij de steun enkel gaan opkrikken, daar ben ik niet zo zeker van in alle eerlijkheid. Maargoed, we gaan het zien.
  donderdag 23 februari 2023 @ 12:06:03 #291
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208110723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
''ervoor kunnen'..

Ja, er kan heel veel. Maar vooralsnog zie ik een 'we moeten dit conflict rekken tactiek'. Ik denk dat dat een foute inschatting is. Waarbij geen rekening wordt gehouden met de toekomstige geluiden die niet staan te springen om Oekraďne te helpen.

Bovendien heb ik het helemaal niet over Trump. Een groot aantal van de republikeinen is van mening dat Amerika Oekraďne minder tot niet moet helpen.
Ik denk dat je nergens echt een gedegen inschatting over kunt maken. Het is uberhaupt koffiedik kijken.
pi_208110733
quote:

[..]
Ik geloof niet in een terugkeer van Trump, zelfs de meeste republikeinen pruimen hem niet meer.
pi_208110736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:04 schreef theunderdog het volgende:
Dus de gedachte die jij lijkt te hebben dat wij de steun enkel gaan opkrikken, daar ben ik niet zo zeker van in alle eerlijkheid. Maargoed, we gaan het zien.
Piloten worden "alvast getraind". Maar dat is nog verder. Hoewel het al genoeg zegt.

Maar tanks, langere afstandsraketten, meer anti luchtafweer is allemaal al besloten en officieel beklonken en arriveert ergens aankomende 2/3 maanden geleidelijk. Wat we officieel weten.
pi_208110747
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Oekraďne bereid zich voor op een offensief. dat kan nog wel 2 maanden gaan duren voordat het van start gaat. M.I. totaal onnodig om nu al te roepen dat het conflict te lang gaat duren. Tijd is juist enkel in het voordeel voor Oekraďne.
Ah, vandaar dat Oekraine vraagt om F16,s, zwaardere wapens. Omdat ze eigenlijk willen dat het conflict nog lekker lang duurt. Zo gezellig met die Russische bezetters.
pi_208110759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik denk dat je nergens echt een gedegen inschatting over kunt maken. Het is uberhaupt koffiedik kijken.
Dat is een feit. Maar dan kun je dit topic wel opdoeken.
pi_208110775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Piloten worden "alvast getraind". Maar dat is nog verder. Hoewel het al genoeg zegt.

Maar tanks, langere afstandsraketten, meer anti luchtafweer is allemaal al besloten en officieel beklonken en arriveert ergens aankomende 2/3 maanden geleidelijk. Wat we officieel weten.
Dan hoop ik dat wij Oekraďne ook toestemming geven op de Krim te raken.
pi_208110777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
Inderdaad tijd om het topic voor eens en altijd te sluiten ja :+
  donderdag 23 februari 2023 @ 12:10:48 #298
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208110800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is een feit. Maar dan kun je dit topic wel opdoeken.
Geen gek idee ;)
pi_208110803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Dan hoop ik dat wij Oekraďne ook toestemming geven op de Krim te raken.
Hebben ze al gedaan meerdere keren.

Daarnaast is Poetin constant geprobeerd een uitweg te geven maar die weigert hij. Ik heb geen twijfel dat dat inhoudt dat men Oekraine toestaat de Krim aan te vallen met hun wapens.
pi_208110837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:10 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hebben ze al gedaan meerdere keren.

Daarnaast is Poetin constant geprobeerd een uitweg te geven maar die weigert hij. Ik heb geen twijfel dat dat inhoudt dat men Oekraine toestaat de Krim aan te vallen met hun wapens.
Je bent positief ingesteld. Ik hoop met je mee :)
pi_208110905
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ah, vandaar dat Oekraine vraagt om F16,s, zwaardere wapens. Omdat ze eigenlijk willen dat het conflict nog lekker lang duurt. Zo gezellig met die Russische bezetters.
Nee natuurlijk willen ze dat niet. Maar om een offensief te plannen is tijd nodig. Dat kun je beter goed organiseren dan net als die domme russen domweg op je vijand af gaan rennen. Daarbij is Zelensky ook niet op zijn achterhoofd gevallen. Die weet ook dat het leveren van gedegen materieel tijd kost en dat het westen met een soort escalatieladder werkt. Hij kan ze alvast maar aanvragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')