abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208109374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
FvD is al sinds de oprichting actief voorstander van herstel van de betrekkingen met Rusland. Pak het beginselprogramma er maar bij. Die hebben daar nooit geheimzinnig over gedaan.
Daarom dat het tijd wordt om FvD te verbieden.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:14:29 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208109382
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ze hebben altijd het vreemde beeld dat iedereen die niet in hun waanideeën gelooft, de hele dag voor de tv naar de NOS zitten te kijken.
Ik durft te wedden dat de meerderheid hier amper nog televisie kijkt.
Praktisch alleen sport.
Huilen dan.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:24:53 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208109500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat lijkt me een slecht, en gevaarlijk idee.

Beter is het om niet mee te doen met hun toneelstukjes: lekker laten blaten en dan "ok Thierry, bedankt". Vervolgens gewoon doorgaan met de grote mensen over de grote-mensen-onderwerpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 23-02-2023 10:42:14 ]
Huilen dan.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:25:08 #254
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_208109506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een remise is een zeer slechte oplossing. Immers, vanuit de veroverde gebieden kan Poetin het over tien jaar weer proberen. Ook zal het altijd blijven rommelen in de bezette gebieden.

Het is inderdaad zo dat de acties niet matchen met de retoriek (grenzen terug naar pre-2014). Daarvoor krijgt Oekraïne te weinig offensieve slagkracht. Dan rest de vraag, als dat zo is (echt zeker ben ik er nier van), waarom dan? Een mogelijk argument zou kunnen zijn dat men dan de reactie van Rusland vreest. Eentje in de trand van: als wij Oekraïne niet kunnen hebben, dan zij ook niet en een bom op de Krim of Kiev.

Echter weten we het simpelweg niet. Als de winter voorbij is zullen we weten waar Oekraïne toe in staat is.
Over 10 jaar is Poetin 80 en Oekraiene ongetwijfeld versterkt, ik denk niet dat Rusland ooit nog zo'n kans krijgt om delen van Oekraiene te krijgen.

Eens dat we in de lente zullen weten óf Oekraiene voldoende wapens en slagkracht heeft gekregen om de Russen te ontzetten. Maar de voorlopige conclusie is negatief.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:34:30 #256
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_208109636
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Over 10 jaar is Poetin 80 en Oekraiene ongetwijfeld versterkt, ik denk niet dat Rusland ooit nog zo'n kans krijgt om delen van Oekraiene te krijgen.

Eens dat we in de lente zullen weten óf Oekraiene voldoende wapens en slagkracht heeft gekregen om de Russen te ontzetten. Maar de voorlopige conclusie is negatief.
Het is niet alleen Poetin, het zou net zo goed zijn opvolger kunnen zijn. Ik denk ook niet dat een tweede poging succesvoller zou zijn, eerder minder. Ze gaan niet meer die hoeveelheden tanks, artillerie etc. kunnen inzetten.

Aan de andere kant is Oekraïne praktisch failliet en vraag ik mij af wat de staat van hun leger in een frozen conflict is. Tenzij Amerika miljarden per jaar overmaakt zoals bij Egypte, zie ik Oekraïne niet in staat grootschalige aankopen te doen.

Ook zou het bij een remise de andere kant op kunnen slaan. Rusland blijft verzwakt en Oekraïne gaat stukjes proberen af te snoepen met gematigd succes. Dan houden we dus gewoon een smeulende oorlog over.

Ik zie een remise als een zeer onwenselijk scenario maar ik denk de meeste analisten.
pi_208109692
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hoe lang geleden was dat?
Rusland is natuurlijk ook lang een bevriend land geweest waar graag zaken mee werd gedaan. Dat is in de laatste jaren (in elk geval sinds MH17) wel veranderd. Het grote probleem met Sjerrie is dat zijn pro Russische drek alleen maar erger werd naarmate onze relatie met Rusland verslechterde.
Dat was in 2018 na MH17.
https://nos.nl/artikel/22(...)ng-niet-in-discussie
pi_208109765
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat lijkt me een slecht, en gevaarlijk idee.

Beter is het om niet mee te doen met hun toneelstukjes: lekker laten blaten en dan "ok Thierry, bedankt". Vervolgens gewoon doorgaan met de grote mensen over de grote-mensen-onderwerpen.
Negeren is gevaarlijk omdat dit kwaadaardige 'tegengeluid'zich zal blijven verspreiden. We moeten derussificeren. Er mag zeker in deze tijd geen enkele ruimte zijn om het standpunt van de vijand te verspreiden. De oorlog wordt steeds intensiever en grootschaliger, hoelang kunnen we nog doen alsof FvD slechts een 'andere mening' heeft en niet simpelweg collaborateurs zijn? In vredestijd is het prima om dingen vanuit alle kanten te bekijken, maar niet meer wanneer Rusland de baby's van onze bondgenoten aan het verkrachten en uitmoorden is.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:55:14 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208109828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:49 schreef Confetti het volgende:

[..]
Negeren is gevaarlijk omdat dit kwaadaardige 'tegengeluid'zich zal blijven verspreiden.
Laten we eerlijk zijn: de onzin van de FvD krijgt betrekkelijk weinig tractie. Gelukkig maar, en gekkies gonna gekkie, ook (of misschien wel: juist) als je partijen gaat verbieden. De mate waarin bewegingen als FvD succesvol zijn is vooral een maatstaf voor het vertrouwen in instituties, dus FvD is eerder een symptoom dan het probleem. Wil je het probleem oplossen dan doe je dat niet door FvD te verbieden.

quote:
We moeten derussificeren. Er mag zeker in deze tijd geen enkele ruimte zijn om het standpunt van de vijand te verspreiden. De oorlog wordt steeds intensiever en grootschaliger, hoelang kunnen we nog doen alsof FvD slechts een 'andere mening' heeft en niet simpelweg collaborateurs zijn? In vredestijd is het prima om dingen vanuit alle kanten te bekijken, maar niet meer wanneer Rusland de baby's van onze bondgenoten aan het verkrachten en uitmoorden is.
Glijdende schaal is glijdend.
Huilen dan.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:07:31 #260
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_208109959
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is niet alleen Poetin, het zou net zo goed zijn opvolger kunnen zijn. Ik denk ook niet dat een tweede poging succesvoller zou zijn, eerder minder. Ze gaan niet meer die hoeveelheden tanks, artillerie etc. kunnen inzetten.

Aan de andere kant is Oekraïne praktisch failliet en vraag ik mij af wat de staat van hun leger in een frozen conflict is. Tenzij Amerika miljarden per jaar overmaakt zoals bij Egypte, zie ik Oekraïne niet in staat grootschalige aankopen te doen.

Ook zou het bij een remise de andere kant op kunnen slaan. Rusland blijft verzwakt en Oekraïne gaat stukjes proberen af te snoepen met gematigd succes. Dan houden we dus gewoon een smeulende oorlog over.

Ik zie een remise als een zeer onwenselijk scenario maar ik denk de meeste analisten.
Vanuit humanitair oogpuntis het te hopen dat één van de partijen de andere partij een snelle slag kan toebrengen. Wat mij betreft Oekraiene.

Wel immoreel om Oekraiene met bewust te weinig middelen te laten vechten :N
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208109986
een doorzeefde ambulance uit kharkiv te zien in Leidschendam

https://www.omroepwest.nl(...)n-oorlog-in-oekraine
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208109997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Overdag zelfs :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208110064
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
Vanuit humanitair oogpuntis het te hopen dat één van de partijen de andere partij een snelle slag kan toebrengen. Wat mij betreft Oekraiene.

Het is onderweg en er komt nog meer. Niet te ongeduldig. Er komt veel bij kijken en is een heel schouwspel, ook weten we nu vrijwel zeker dat Poetin nooit kernwapens inzet en hebben we na zoveel loze dreigingen meer speelruimte om grotere wapens te leveren. Voorheen was dat toch aftasten en kost dat dus tijd. Ben ervan overtuigd dat ergens in voorjaar Oekraine flink terug gaat slaan en de Russen gaat overrulen en aanzienlijke winsten boeken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:14:36 #264
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208110068
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:10 schreef Slayage het volgende:
een doorzeefde ambulance uit kharkiv te zien in Leidschendam

https://www.omroepwest.nl(...)n-oorlog-in-oekraine
Gisteren stond ie in Nijmegen blijkbaar.
Het zoveelste bewijs van laffe en smerige oorlogsmisdaden :r

En de Kremlintrollen maar blijven hameren op die paar oorlogsmisdaden van Oekraïnse zijde.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:14:44 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208110070
quote:

[..]

Die bewuste ondervoorziening is uit angst voor escalatie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208110073
quote:

[..]

Ik denk dat ze misschien ergens nog wel bang zijn dat Rusland alsnog nucleair gaat. Putin lijkt ook elk contact met de realiteit kwijt te zijn en is volledig in z’n eigen verzonnen narratief gaan geloven. Dat de tegenpartij zo onvoorspelbaar is maakt het niet eenvoudiger.
pi_208110095
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gisteren stond ie in Nijmegen blijkbaar.
Het zoveelste bewijs van laffe en smerige oorlogsmisdaden :r

En de Kremlintrollen maar blijven hameren op die paar oorlogsmisdaden van Oekraïnse zijde.
Je snapt het niet. Zelensky had gewoon plaats moeten maken voor een Russische puppet. Dan was dit allemaal niet gebeurd. Het is allemaal de schuld van die smerige nazi en z’n WEF-vriendjes in het Westen.

/thierrymodus
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 11:18:48 #268
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_208110118
Jullie hebben dit natuurlijk al lang gezien, maar dit is wel een interessant verhaal:

Trump komt er nogal bekaaid vanaf in dit interview :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208110141
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die bewuste ondervoorziening is uit angst voor escalatie.
Qua tanks ook vanuit praktisch oogpunt. Als je eerst je Leopards uit de opslag naar Duitsland moet sturen voor upgrades of groot onderhoud duurt het veel langer voor Oekraïneze heeft, maar als je je actieve tanks stuurt gaat je eigen verdediging achteruit.
pi_208110255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Link?
Dit is van een Rus die niet zo'n hoge pet op heeft van Poetin en er een Engelse vertaling bijgeeft.

https://www.youtube.com/live/qN_P_d4HoqM?feature=share
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208110363
quote:

[..]
Niet nodig, dat soort partijen heffen zichzelf wel op vroeg of laat, zie Lijst Fortuyn. Allemaal mensen met een groot ego en een onstuitbare drang naar zelfdestructie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:41:39 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208110403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niet nodig, dat soort partijen heffen zichzelf wel op vroeg of laat, zie Lijst Fortuyn. Allemaal mensen met een groot ego en een onstuitbare drang naar zelfdestructie.
Ik denk dat Sherry Bidet daar te sluw voor is.

Het is makkelijk geld harken zo zonder er veel voor te hoeven doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208110411
twitter
pi_208110422
quote:

[..]
Dan kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen.

Slecht idee dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_208110433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:42 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
TLDR?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: