quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen.
Slecht idee dus.
Ik ben het artikel nu aan het lezen maar highlights staan ook in het twitterdraadje. Het gaat vooral over de incompetentie van het Russische leger.quote:
Een partij verbieden moet je enkel doen bij hoge uitzondering. Bijvoorbeeld wanneer een partij aantoonbaar tegen de wet ingaat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Daarom dat het tijd wordt om FvD te verbieden.
Niet mee eens. Gewoon lezen wat er is gepost sinds je laatste bezoek, vóór je iets post.quote:Op woensdag 22 februari 2023 23:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet iedereen zit hier 24/7 dus het is niet voor iedereen bij te houden natuurlijk of een tweet al dan niet al eens voorbij is gekomen.
Een partij verbieden moet je enkel doen bij hoge uitzondering. Bijvoorbeeld wanneer een partij aantoonbaar tegen de wet ingaat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Daarom dat het tijd wordt om FvD te verbieden.
Het is sowieso een lastig onderwerp. Want we kunnen speculeren tot we een ons wegen, maar ondertussen heeft niemand hier echt een idee hoe dat hele systeem in Rusland werkt. We gaan er met ze alle voor het gemak vanuit dat Putin aan de knoppen zit (omdat dat is wat wij zien), maar misschien is die man ook al jaren de loopjonge van iemand. We weten het niet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet alleen Poetin, het zou net zo goed zijn opvolger kunnen zijn. Ik denk ook niet dat een tweede poging succesvoller zou zijn, eerder minder. Ze gaan niet meer die hoeveelheden tanks, artillerie etc. kunnen inzetten.
Aan de andere kant is Oekraïne praktisch failliet en vraag ik mij af wat de staat van hun leger in een frozen conflict is. Tenzij Amerika miljarden per jaar overmaakt zoals bij Egypte, zie ik Oekraïne niet in staat grootschalige aankopen te doen.
Ook zou het bij een remise de andere kant op kunnen slaan. Rusland blijft verzwakt en Oekraïne gaat stukjes proberen af te snoepen met gematigd succes. Dan houden we dus gewoon een smeulende oorlog over.
Ik zie een remise als een zeer onwenselijk scenario maar ik denk de meeste analisten.
Zoals ik al zei: het gevaar is niet kernwapens. Het gevaar is dat dit conflict te lang duurt, en Oekraïne (en dus ook het westen in mijn optiek) op een begeven moment in de shit zit. Waarom? omdat tegen die tijd de kans aanwezig is dat een low-IQ aan het roer van het belangrijkste land zit, genaamd: Amerika.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is onderweg en er komt nog meer. Niet te ongeduldig. Er komt veel bij kijken en is een heel schouwspel, ook weten we nu vrijwel zeker dat Poetin nooit kernwapens inzet en hebben we na zoveel loze dreigingen meer speelruimte om grotere wapens te leveren. Voorheen was dat toch aftasten en kost dat dus tijd. Ben ervan overtuigd dat ergens in voorjaar Oekraine flink terug gaat slaan en de Russen gaat overrulen en aanzienlijke winsten boeken.
Voordat Trump er zit is het januari 2025. Tegen die tijd zit Rusland op 500k doden. Deze uitputtingslag/oorlg zal wel voor jan 2025 ergens beeindigd zijn. Genoeg hiaaten die ervoor kunnen zorgen dat deze oorlog al voor de amerikaanse presidentsverkiezingen is beeindigd. We shall see.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het gevaar is niet kernwapens. Het gevaar is dat dit conflict te lang duurt, en Oekraïne (en dus ook het westen in mijn optiek) op een begeven moment in de shit zit. Waarom? omdat tegen die tijd de kans aanwezig is dat een low-IQ aan het roer van het belangrijkste land zit, genaamd: Amerika.
Klopt. Er is een beperkte tijdsframe en dat is zolang Biden er zit. De tijd tikt door. Maar vergeet niet dat vanaf het begin van de invasie het weldegelijk voorzichtig aftasten was mbt wapenleveranties en dan met name wat de juiste proportionaliteit was in afwachting van de reactie van de Russen. Nu 12 maanden verder is het veel duidelijker wat de Russen wel en vooral niet kunnen/willen doen en is men geruster erop om bepaalde wapens te sturen. Ik twijfel er niet aan dat Oekraine hun offensief gaat hervatten zoals afgelopen Juli en goed aanpakt. Enige dat dit in de weg kan staan is als de Chinezen de Russen noemenswaardig militair gaan steunen. Dan krijgt deze oorlog een andere wending in het voordeel van de Russen. Zo niet, dan gaat zeker het zuidfront van de Russen het enorm zwaar krijgen. Die 100/150km+ raketten gaan er komen - "zijn onderweg" - en daarmee bereiken ze letterlijk alles vanaf Oekrains gebied in Zuid-Oekraine tot aan de Zwarte Zee - alles wat bezet is door de Russen. En dat verandert de kaarten volledig in dat gebied, ten nadele van de Russen. Zeker met de andere wapens die eraan komen voor Oekrainers.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef theunderdog het volgende:
Zoals ik al zei: het gevaar is niet kernwapens. Het gevaar is dat dit conflict te lang duurt, en Oekraïne (en dus ook het westen in mijn optiek) op een begeven moment in de shit zit. Waarom? omdat tegen die tijd de kans aanwezig is dat een low-IQ aan het roer van het belangrijkste land zit, genaamd: Amerika.
''ervoor kunnen'..quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voordat Trump er zit is het januari 2025. Tegen die tijd zit Rusland op 500k doden. Deze uitputtingslag/oorlg zal wel voor jan 2025 ergens beeindigd zijn. Genoeg hiaaten die ervoor kunnen zorgen dat deze oorlog al voor de amerikaanse presidentsverkiezingen is beeindigd. We shall see.
Oekraïne bereid zich voor op een offensief. dat kan nog wel 2 maanden gaan duren voordat het van start gaat. M.I. totaal onnodig om nu al te roepen dat het conflict te lang gaat duren. Tijd is juist enkel in het voordeel voor Oekraïne.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
God/Allah/Jaweh/Vliegend Spaghettimonster/Hertog Jan verhoede dat die clown ooit weer president wordt 😱quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voordat Trump er zit is het januari 2025. Tegen die tijd zit Rusland op 500k doden. Deze uitputtingslag/oorlg zal wel voor jan 2025 ergens beeindigd zijn. Genoeg hiaaten die ervoor kunnen zorgen dat deze oorlog al voor de amerikaanse presidentsverkiezingen is beeindigd. We shall see.
PVV moet sowieso het standpunt innemen wat de huidige regering niet inneemt. Waar andere oppositiepartijen het soms eens en soms niet eens zijn met de regering is het bij de PVV en FvD vaak altijd "wat vindt de overheid? Ok, dan vinden wij het tegenovergestelde". Dat is niet echt constructief. Maar goed, volgens mij bestaan deze partijen vooral om het democratische proces te ondermijnen, gesubsidieerd vanuit conservatieve denktanks uit de VS of idd Russisch geld. Jammer dat we die geldstromen nooit inzichtelijk krijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mijn gevoel bij de PVV, op basis van hun bijdragen aan de debatten over dit onderwerp, is dat ze niet zo zeer pro-Rusland zijn, maar blijven hangen in een soort eigen volk eerst-standpunt en vinden dat wij ons niet moeten bemoeien. Het is niet onze oorlog en het geld kan beter in Nederland besteed worden, ofzo.
Ondertussen is men hier nog aan het discussiëren over: 'wat als Oekraïne met raketten Russisch grondgebied raakt', hurrr durr..quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:00 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt. Er is een beperkte tijdsframe en dat is zolang Biden er zit. De tijd tikt door. Maar vergeet niet dat vanaf het begin van de invasie het weldegelijk voorzichtig aftasten was mbt wapenleveranties wat de juiste proportionaliteit was in afwachting van de reactie van de Russen. Nu 12 maanden verder is het veel duidelijker wat de Russen wel een vooral niet kunnen/willen doen en is men geruster erop om bepaalde wapens te sturen. Ik twijfel er niet aan dat Oekraine hun offensief gaat hervatten zoals afgelopen Juli en goed aanpakt. Enige wat dit in de weg kan staan is als de Chinezen de Russen noemenswaardig militair gaan steunen. Anders gaat zeker het zuidfront van de Russen het enorm zwaar krijgen. Die 100/150km+ raketten gaan er komen - "zijn onderweg" - en daarmee bereiken ze letterlijk alles vanaf Oekrains gebied in Zuid-Oekraine tot aan de Zwarte Zee - alles wat bezet is door de Russen. En dat verandert de kaarten volledig in dat gebied, ten nadele van de Russen. Zeker met de andere wapens die eraan komen voor Oekrainers.
Ik denk dat je nergens echt een gedegen inschatting over kunt maken. Het is uberhaupt koffiedik kijken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
''ervoor kunnen'..
Ja, er kan heel veel. Maar vooralsnog zie ik een 'we moeten dit conflict rekken tactiek'. Ik denk dat dat een foute inschatting is. Waarbij geen rekening wordt gehouden met de toekomstige geluiden die niet staan te springen om Oekraïne te helpen.
Bovendien heb ik het helemaal niet over Trump. Een groot aantal van de republikeinen is van mening dat Amerika Oekraïne minder tot niet moet helpen.
Ik geloof niet in een terugkeer van Trump, zelfs de meeste republikeinen pruimen hem niet meer.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Piloten worden "alvast getraind". Maar dat is nog verder. Hoewel het al genoeg zegt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:04 schreef theunderdog het volgende:
Dus de gedachte die jij lijkt te hebben dat wij de steun enkel gaan opkrikken, daar ben ik niet zo zeker van in alle eerlijkheid. Maargoed, we gaan het zien.
Ah, vandaar dat Oekraine vraagt om F16,s, zwaardere wapens. Omdat ze eigenlijk willen dat het conflict nog lekker lang duurt. Zo gezellig met die Russische bezetters.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oekraïne bereid zich voor op een offensief. dat kan nog wel 2 maanden gaan duren voordat het van start gaat. M.I. totaal onnodig om nu al te roepen dat het conflict te lang gaat duren. Tijd is juist enkel in het voordeel voor Oekraïne.
Dat is een feit. Maar dan kun je dit topic wel opdoeken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat je nergens echt een gedegen inschatting over kunt maken. Het is uberhaupt koffiedik kijken.
Dan hoop ik dat wij Oekraïne ook toestemming geven op de Krim te raken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Piloten worden "alvast getraind". Maar dat is nog verder. Hoewel het al genoeg zegt.
Maar tanks, langere afstandsraketten, meer anti luchtafweer is allemaal al besloten en officieel beklonken en arriveert ergens aankomende 2/3 maanden geleidelijk. Wat we officieel weten.
Inderdaad tijd om het topic voor eens en altijd te sluiten jaquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
Ik denk dat je nergens echt een gedegen inschatting over kunt maken. Het is uberhaupt koffiedik kijken.
Geen gek ideequote:Op donderdag 23 februari 2023 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is een feit. Maar dan kun je dit topic wel opdoeken.
Hebben ze al gedaan meerdere keren.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Dan hoop ik dat wij Oekraïne ook toestemming geven op de Krim te raken.
Je bent positief ingesteld. Ik hoop met je meequote:Op donderdag 23 februari 2023 12:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hebben ze al gedaan meerdere keren.
Daarnaast is Poetin constant geprobeerd een uitweg te geven maar die weigert hij. Ik heb geen twijfel dat dat inhoudt dat men Oekraine toestaat de Krim aan te vallen met hun wapens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |