abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:40:37 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208100872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Niet iedereen die een Nexit wel wat lijkt zit uiteraard in een zichtbare social media groep dus om daar conclusies uit te trekken... Alsnog zal het wel relatief niet enorm zijn daar niet van.
Bovendien zullen er ook wel wat fake accounts tussen zitten om te trollen. Als je een account ziet van een persoon die niet zijn echte naam gebruikt, en 0 vrienden op zijn lijst heeft, dan weet je al meteen dat je daar niet op hoeft te reageren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208100876
Kortom: als we tot de conclusie zijn gekomen dat Oekraine steunen in 'ons' (het westen) belang is, dan is het rekken van het conflict buitengewoon onverstandig. Want de opvolger van Biden kan zomaar eens minder enthousiast zijn over het steunen van Oekraine.

Dus..........
pi_208100892
twitter
pi_208100904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:43 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wat heeft dit met dit conflict te maken?
pi_208100910
Ik krijg dit filmpje toegestuurd door een Russofoon genaamd Igor, dit zou recrutering door Oekraďne zijn

zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208100935
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:45 schreef Wantie het volgende:
Ik krijg dit filmpje toegestuurd door een Russofoon genaamd Igor, dit zou recrutering door Oekraďne zijn

Super geloofwaardig idd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208100942
quote:

Veel vragen. Wat is hier exact gaande, waarom praat die man op de achtergrond alsof hij recent is klaargekomen, na een maand onthouding.
pi_208100946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat heeft dit met dit conflict te maken?
Je weet waar het conflict begonnen is? Met de Krim... Je weet dat, dat gebied nogal etnisch gezuiverd is meerdere keren in hun geschiedenis...
pi_208100955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je weet waar het conflict begonnen is? Met de Krim... Je weet dat, dat gebied nogal etnisch gezuiverd is meerdere keren in hun geschiedenis...
Nou en. We dienen Rusland te bestrijden, omdat ze teveel in onze achtertuin zitten. Niet omdat ze gemeen waren tegen de Tartaren. Want dat werkt als een boomerang. Wij (het westen) zijn immers ook niet altijd lief geweest voor allerlei minderheden.
pi_208100982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208100992
Chinees pakt de Trump tactiek

woensdag 22 februari 2023 @ 14:54:27 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nou en. We dienen Rusland te bestrijden, omdat ze teveel in onze achtertuin zitten. Niet omdat ze gemeen waren tegen de Tartaren. Want dat werkt als een boomerang. Wij (het westen) zijn immers ook niet altijd lief geweest voor allerlei minderheden.
Nee, want dan zal Poetin zeggen dat het Westen in Ruslands achtertuin zat. Het gaat hier om het binnenvallen van een soevereine staat en daarmee een schending van artikel 2 van het VN-handvest.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 22-02-2023 15:08:12 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208101006
quote:

Gerecycled filmpje volgens mij die 1.5 maand geleden veel gedeeld werd door Russische trollen.
pi_208101036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, want dan zal Poetin zeggen dat het Westen in Ruslands achtertuin zat. Het gaat hier om het binnenvallen van een soevereine staat en daarmee een schending van artikel 5 van het VN-handvest.
Welnee. Genoeg voorbeelden van landen die VN resoluties aan hun laars lappen, waar wij (het westen) niets tegen doen. Omdat dat niet in ons belang is. En groot gelijk hebben wij.

We dienen vanuit realpolitiek te denken. Rusland zit in onze achtertuin en wil het liefst ook Polen bezetten. Daarom dienen wij Rusland te bestrijden. Als Oekraine ergens in het Midden-Oosten had gelegen, hadden we wat mij betreft niets moeten doen.
pi_208101057
twitter
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:59:49 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Welnee. Genoeg voorbeelden van landen die VN resoluties aan hun laars lappen, waar wij (het westen) niets tegen doen. Omdat dat niet in ons belang is. En groot gelijk hebben wij.

We dienen vanuit realpolitiek te denken. Rusland zit in onze achtertuin en wil het liefst ook Polen bezetten. Daarom dienen wij Rusland te bestrijden. Als Oekraine ergens in het Midden-Oosten had gelegen, hadden we wat mij betreft niets moeten doen.
Artikel 5 is een beetje de basis van heel de VN, als we dat niet handhaven kun je de VN gewoon beter opheffen.

Edit: artikel 2 uiteraard, mijn fout.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Artikel 5 is een beetje de basis van heel de VN, als we dat niet handhaven kun je de VN gewoon beter opheffen.
De VN is dan ook slechts een werkelijkheid op papier. Irak interventie, Israel dat resolutie na resolutie aan hun aars lapt. En nogmaals: gelijk hebben die landen.

Het heeft allemaal 0 betekenis.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:06:12 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De VN is dan ook slechts een werkelijkheid op papier. Irak interventie, Israel dat resolutie na resolutie aan hun aars lapt. En nogmaals: gelijk hebben die landen.

De Irak-invasie deugde dan ook voor geen meter. Dat Israel VN-resoluties aan zijn laars lapt is ook niet goed maar deze inval en schending van VN-handvest Artikel 2 is echt van een andere orde.

Overigens ben ik niet geheel tegen een realpolitische lezing en aanpak, maar dat zal ook betekenen dat je Oekraiense neutraliteit moet voorstaan, dus geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraine.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:59 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Amnesty :z
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208101149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Irak deugde dan ook voor geen meter. Dat Israel VN-resoluties aan zijn laars lapt is ook niet goed maar deze inval en schending van VN-handvest Artikel 2 is echt van een andere orde.

Overigens ben ik niet geheel tegen een realpolitische lezing en aanpak, maar dat zal ook betekenen dat je Oekraiense neutraliteit moet voorstaan, dus geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraine.
Jij en ik analyseren de boel duidelijk anders. Jij vindt het belangrijk dat we ons houden aan VN voorschriften. Ik een stuk minder. Als we ons allemaal houden aan wat de VN voorschrijft, is er vrede. Een ideaalbeeld, maar niet realistisch.

We dienen de boel te bekijken vanuit eigen belang. Westerse eigenbelang.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:13:54 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208101179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:01 schreef theunderdog het volgende:

Ik zie de VN juist als een organisatie die gekaapt is door moslimlanden die samenspannen om Israel resolutie na resolutie aan te smeren wat je makkelijk terug kan zien in dat er meer resoluties tegen hun zijn aangenomen dat de rest van de wereld bij elkaar opgeteld. :7

Het is helemaal lachwekkend als je kijkt naar de moslimlanden eromheen kijkt zoals Libanon, Egypte, Syrie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208101195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:53 schreef 3rr0r het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Watn gek ook die trump :D
Vakman pur sang
pi_208101225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:53 schreef 3rr0r het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
trump is The Penquin (uit Batman Returns)

quote:
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:22:18 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij en ik analyseren de boel duidelijk anders. Jij vindt het belangrijk dat we ons houden aan VN voorschriften. Ik een stuk minder. Als we ons allemaal houden aan wat de VN voorschrijft, is er vrede. Een ideaalbeeld, maar niet realistisch.

We dienen de boel te bekijken vanuit eigen belang. Westerse eigenbelang.
Ik ben een idealist, maar niet ten koste van alles, zoals hier al wel eens vaker heb geschreven. Ik vond het bezoek van Pelosi aan Taiwan en de Amerikaanse beloftes dom, en ik vind achteraf uiteindelijk ook dat een voorsorteren op een Oekraiens NAVO-lidmaatschap niet handig was.

Desalniettemin is het schenden van de territoriale integriteit van een land door een ander land wel de belangrijkste reden om een oorlogspartij te steunen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben een idealist, maar niet ten koste van alles, zoals hier al wel eens vaker heb geschreven. Ik vond het bezoek van Pelosi aan Taiwan en de Amerikaanse beloftes dom, en ik vind achteraf uiteindelijk ook dat een voorsorteren op een Oekraiens NAVO-lidmaatschap niet handig was.
Frankrijk en duistland hebben dat drama gecreerd toen, met motivatie een goede relatie met rusland proberen te krijgen. toen idealistisch achteraf gezien zeer naief, hadden ze toen oekraine juist toe moeten laten en zsm alleen dat had deze oorlog voorkomen. en een goede relatie met rusland opgebouwd kunnen worden. Poetin toen nog niet openlijk het KGB heersen over europa openlijk uitsprak.

Ala witrusland was het enige 'onafhankelijke' oekraine de KGB getolleerd had, zolang het duurde. het hele land zou leeg geplukt worden door rusland, zoals tot 2001 hebben gedaan en tussen 2012-14

quote:
Desalniettemin is het schenden van de territoriale integriteit van een land door een ander land wel de belangrijkste reden om een oorlogspartij te steunen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:33:59 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Frankrijk en duistland hebben dit drama gecreerd. achter hadden ze oekraine juist toe moeten laten en zsm alleen dat had deze oorlog voorkomen.

Ala witrusland was het enige 'onafhankelijke' oekraine de KGB getolleerd had, zolang het duurde. het hele land zou leeg geplukt worden door rusland, zoals tot 2001 hebben gedaan en tussen 2012-14
[..]

Zeker vanuit een realistische Weltanschauung is het begrijpelijk dat Rusland een buffer wilde tegen een militair verbond dat slechts het doel heeft het Westen tegen Rusland te verenigen. Poetin had alleen zelf ook soevereiniteitsgaranties moeten geven ipv het land binnen te vallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Het zou goed kunnen dat Poetin er op die manier in staat, maar dan maakt hij mij inziens opnieuw flinke inschattingsfouten. - Europa heeft sinds vorig jaar juist laten zien dat ze enorm eensgezind zijn tegen Rusland, zowel politiek als bevolking. - Europa is ook zonder de VS een kernwapenmacht. - De afhankelijkheid van Russisch gas is (bijna) weg. - Ondanks dat er veel bezuinigd is op defensie zijn de legers van bijv. het VK, Frankrijk, Polen en Finland prima in staat om het zwakke Russische leger te verslaan. - Europa heeft een véél grotere en meer diverse economie dan Rusland wat de lange adem van Europa ten goede komt.
Probleem is hierin dat alles wat je opnoemt betrekking heeft op een directe conventionele confrontatie tussen Europa en Rusland die toch niet gaat plaatsvinden. Wanneer het gaat om langdurig steunen van Oekraďne tegen de Russen gaat heeft Europa een mega groot probleem als Amerika afhaakt omdat het laatste beetje spul dat wij als Europa hebben minimaal is voor zo een situatie. Opbouwen van materiaal, munitie etc etc kost meerdere jaren gewoon laat staan überhaupt gehele leger naar goede standaarden krijgen op allerlei niveaus. Dat is de situatie waar we in zitten. Wij zijn totaal afhankelijk van Amerika ook, weet niet of iedereen dit beseft. Ja, we leveren en dat is belangrijk want wij kunnen niet niets doen en Amerika alles. Maar zonder Amerika is dit een totaal andere oorlog en daar komen wij enorm veel slechter uit als Europa door eigen toedoen van decennialang onze legers te hebben afgebouwd maar ook materiaal, munitie en alleen in staat zijn geweest missies uit te voeren. Daar was ons hele denken op gericht. Nooit zo een lange grote strijd als in Oekraďne en als fundamentele partner genoeg in huis hebben om bijv Oekraďne jaren bij te staan waardoor ze de Russen kunnen weerstaan. Amerika kan dat doordat zij de wereldmacht zijn en totaal andere budgetten/verhoudingen hanteren mbt leger etc.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208101408
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Deze redenering is een gekke what about ism. We moeten het niet overg genocide hebben omdat wij ook niet kosjer zijn op dat front, zeg je met andere woorden.

We dienen Rusland te bestrijden omdat ze een buurland willen opslokken EN omdat ze genocide plegen op de Oekraďeners en de Krim Tataren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208101458
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:10 schreef ExTec het volgende:
Damn, dit zijn er wel een boel.

[ twitter ]
:o
En dat zijn er nog maar een stuk of 50.
Doe dat nog eens maal 10 of 20 en dat is dan hoeveel ze per dag verliezen.
pi_208101475
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208101504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:59 schreef -XOR- het volgende:
artikel 5 basis van heel de VN?

artikel 5 van het VN handvest is gewoon een procedurele regeling van het schorsen van bepalde landen als strafmaatregelen rondom het overtreden van regels...

ik vermoed eerder dat je artikel 5 van de NATO bedoeld... dat is idd een belangrijke basis van samenwerking, dat een aanval op één lid van het bondgenootschap door alle leden gezamelijk beantwoord wordt

edit: ben een beetje traag, lijk je idd al gecorrigeerd te hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:49:48 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]
artikel 5 basis van heel de VN?

artikel 5 van het VN handvest is gewoon een procedurele regeling van het schorsen van bepalde landen als strafmaatregelen rondom het overtreden van regels...

ik vermoed eerder dat je artikel 5 van de NATO bedoeld... dat is idd een belangrijke basis van samenwerking, dat een aanval op één lid van het bondgenootschap door alle leden gezamelijk beantwoord wordt

edit: ben een beetje traag, lijk je idd al gecorrigeerd te hebben
Artikel 2 UN-charter, dat had ik al verbeterd. Dat foute artikelnummer zal inderdaad wel komen omdat art 5 van het NAVO-verdrag ergens in mijn achterhoofd stond te seinen.

Hier het artikel:

quote:

Article 2
The Organization and its Members, in pursuit of the Purposes stated in Article 1, shall act in accordance with the following Principles.

1. The Organization is based on the principle of the sovereign equality of all its Members.

2. All Members, in order to ensure to all of them the rights and benefits resulting from membership, shall fulfil in good faith the obligations assumed by them in accordance with the present Charter.

3. All Members shall settle their international disputes by peaceful means in such a manner that international peace and security, and justice, are not endangered.

4. All Members shall refrain in their international relations from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of any state, or in any other manner inconsistent with the Purposes of the United Nations.

5. All Members shall give the United Nations every assistance in any action it takes in accordance with the present Charter, and shall refrain from giving assistance to any state against which the United Nations is taking preventive or enforcement action
.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker vanuit een realistische Weltanschauung is het begrijpelijk dat Rusland een buffer wilde tegen een militair verbond dat slechts het doel heeft het Westen tegen Rusland te verenigen. Poetin had alleen zelf ook soevereiniteitsgaranties moeten geven ipv het land binnen te vallen.
Een buffer is niet realistisch en is gewoon zeggen jullie mogen niet democratisch zijn en moeten leven onder onze juk.

Een bufferstaat eisen, had direct geleid moeten hebben tot opnemen navo.
pi_208101717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:08 schreef speknek het volgende:
De enige juiste reactie (naast ze op de bek timmeren natuurlijk)

[ twitter ]
De voormalige DDR (en zelfs Duitsland als geheel) is wel een schoolvoorbeeld van het hoefijzermodel in dit conflict. De grootste tegenstanders van wapenleveringen aan Oekraďne zijn namelijk de extreemrechtse AfD en extreemlinkse Die Linke.

twitter

Ter info: Wagenknecht is de fractievoorzitster van die Linke, Chrupalla van het AfD.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2023 16:06:06 ]
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:06:57 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Een buffer is niet realistisch en is gewoon zeggen jullie mogen niet democratisch zijn en moeten leven onder onze juk.

Een bufferstaat eisen, had direct geleid moeten hebben tot opnemen navo.
Nee, zoals ik al schreef, Poetin had de soevereiniteit van Oekraine vanuit zijn kant ook moeten garanderen dus de unilaterale inmenging in 2014 moeten beeindigen ipv het land binnenvallen.

Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.

Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101791
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:05 schreef J.B. het volgende:

[..]
De voormalige DDR (en zelfs Duitsland als geheel) is wel een schoolvoorbeeld van het hoefijzermodel in dit conflict. De grootste tegenstanders van wapenleveringen aan Oekraďne zijn namelijk de extreemrechtse AfD en extreemlinkse Die Linke.

[ twitter ]

Ter info: Wagenknecht is de fractievoorzitster van die Linke, Chrupalla van het AfD.
Hij zegt ook precies wat het zijn. Bijwagens van het Kremlin.

Net als Tjer.
pi_208101796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, zoals ik al schreef, Poetin had de soevereiniteit van Oekraine vanuit zijn kant ook moeten garanderen dus de unilaterale inmenging in 2014 moeten beeindigen ipv het land binnenvallen.

Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
Nou nee, de Navo is er voor de veiligheid van haar leden.
quote:
NATO’s essential and enduring purpose is to safeguard the freedom and security of all its members by political and military means. Collective defence is at the heart of the Alliance and creates a spirit of solidarity and cohesion among its members.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_68144.htm

Dus, mocht Togo een Navoland gaan lastigvallen, dan krijgt Togo gewoon klap.
pi_208101828
quote:

[..]

Aan de andere kant moet je ook in ogenschouw nemen dat de NAVO slechts bestaat om Rusland in toom te houden, niet om het Braziliaanse gevaar te temmen of de opmars van het Togolese leger tijdig te stuiten. Dat de Russen het opschuiven van de NAVO-grens als een bedreiging zien is vanuit die optiek ook wel logisch. "Wij vinden jou een bedreiging, dus zetten we ter verdediging een hele luchtmacht tegen jullie grens aan" komt natuurlijk ook niet lekker over.

Had Oekraine dan EU-kandidaatlid gemaakt met reeel zicht op toetreding en op een andere manier gedeeltelijke veiligheidsgaranties gegeven.
Je gelooft toch niet dat dikgedrukte de primaire reden is dat deze invasie van Rusland tot stand kwam? Of inname van de Krim in 2014?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208101836
Gewoon een goede tweet:
twitter
pi_208101838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik zie de VN juist als een organisatie die gekaapt is door moslimlanden die samenspannen om Israel resolutie na resolutie aan te smeren wat je makkelijk terug kan zien in dat er meer resoluties tegen hun zijn aangenomen dat de rest van de wereld bij elkaar opgeteld. :7

Het is helemaal lachwekkend als je kijkt naar de moslimlanden eromheen kijkt zoals Libanon, Egypte, Syrie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, Israël is geen schurkenstaat. Hou toch op man.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208101882
quote:

[..]

Het afdwingen van een bufferstaat, is 180 graden tegen over hoe wij in het westen tegen soevereiniteit aankijken. Rusland/ KGB heeft alleen het odel gehad om sovjet unie herop te bouwen (hierom moest tetjenie kapot gebombadeerd worden), hierom is georgie binnen gevallen, maar niet te ver en wordt heel oekraine aangevallen, omdat dit een strategisch voordeel geeft in het verdedigen van rusland vanaf de zwarte zee, bij het aanvallen van de baskenlanden.
pi_208101896
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]

Dus, mocht Togo een Navoland gaan lastigvallen, dan krijgt Togo gewoon klap.
ja en door die stomme navo, ontneem je rusland het recht om een Polen aan te vallen. Zie je niet hoe dictoriaal de navo is?
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:25:44 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101930
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
De NAVO is natuurlijk opgericht als tegenhanger van het Warsaw-pact, om een soort Mexican standoff te creeren dat de grens van de invloedsferen stabiel hield. De kern van de tweede wereld (de Sovjet-Unie) implodeerde en viel uit elkaar en de satellietstaten en westelijke voormalige Sovjet-randstaten flipten. Daardoor is de Sovjet-rompstaat Rusland compleet geisoleerd geraakt en zag langzaam een militaire moloch steeds verder zijn richting uitkomen. Zij zien nu dat de standoff van tientallen revolvers tegenover tientallen revolvers is veranderd in 100 revolvers in een halve cirkel om de ene revolver van Rusland heen. Voor dat angstbeeld had er best een beetje begrip mogen zijn. Dat Poetin nu zijn eigen glazen heeft ingegooid en Oekraine nu tot de NAVO zal toetreden is dan weer zijn eigen domheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:26:42 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208101938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je gelooft toch niet dat dikgedrukte de primaire reden is dat deze invasie van Rusland tot stand kwam? Of inname van de Krim in 2014?
Nee, zeker niet. Dat was hoe dan ook wel gebeurd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208101944
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Veel vragen. Wat is hier exact gaande, waarom praat die man op de achtergrond alsof hij recent is klaargekomen, na een maand onthouding.
Ja, rasechte propaganda.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:49:22 #47
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208102167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:43 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dat er 5000 tot 7000 artillery shells door Oekraine per dag worden afgevuurd. Zegt alles over de enormiteit van deze oorlog.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:49:43 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208102170
Ja thee drinken met de adviseurs van Poetin blijft toch een slecht idee

https://nypost.com/2023/0(...)mself-after-meeting/

quote:
Belarus' foreign minister reportedly died by suicide after meeting Putin officials
By Snejana Farberov
February 21, 2023 11:50am Updated
quote:
But according to reporting by the independent Belarusian media outlet Nasha Niva, citing four unrelated sources, the liberal-leaning Makei took his own life four days after attending the summit in Armenia.

"Makei's friends say he was painfully upset by the collapse of the course he was leading," reported Nasha Niva, adding that those close to him did not believe he was murdered.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:02:05 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:03:14 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')