https://www.telegraaf.nl/(...)imideren-of-afleidenquote:Kaag na fakkelprotest: ik laat me niet intimideren of afleiden
DEN HAAG - D66-leider Sigrid Kaag heeft vooralsnog geen aangifte gedaan tegen de mensen die haar zondag voorafgaand aan een debat in Diepenheim in Overijssel opwachtten met fakkels. Zij laat weten zich niet de mond te laten snoeren. „Ik laat me niet intimideren of afleiden van de inhoud”, zegt Kaag in een verklaring. „Het werk voor Nederland is te belangrijk en te urgent om te laten liggen.”
Kaag herhaalt wel dat zij zich zorgen maakt over de toon van het publieke debat. „Wat gisteren gebeurde - welke gedachten ik daar ook bij heb - gaat niet over mij alleen. We dreigen in Nederland iets essentieels te verliezen. Het respect dat we hopen van anderen te krijgen durven we steeds minder aan elkaar te geven. De waarden die ons verbinden staan onder druk.”
Niet alleen politici krijgen volgens Kaag te maken met „met aangewakkerde verdachtmakingen en complotten”, maar bijvoorbeeld ook politieagenten, verpleegkundigen, wetenschappers en journalisten. „Dat is gif voor onze democratische rechtsstaat”, aldus de eerste vicepremier.
Zelf zegt Kaag altijd het gesprek aan te zullen blijven gaan. „Met iedereen. Overal. Het blijft mijn overtuiging dat luisteren beter is dan schreeuwen en dat we van elkaar kunnen leren met oprechte belangstelling voor elkaar.”
Mevrouw Kaag, u en uw partijleden maken half Nederland uit voor fascist en willen bij voorbaat niet met andere partijen samenwerken.quote:Kaag herhaalt wel dat zij zich zorgen maakt over de toon van het publieke debat.
Dat IQ hebben die mensen ook:quote:Op maandag 20 februari 2023 18:21 schreef Haags het volgende:
Je moet ook wel het IQ van een doperwt hebben om met fakkels iemand op te gaan staan wachten.
Stelletje kanslozen.
Zou je dan niet zo onderhand een begin gaan maken aan dat werk? Doos.quote:„Het werk voor Nederland is te belangrijk en te urgent om te laten liggen.”
Of; Mevrouw Kaag heeft haar taakomschrijving als minister van Financin niet zo goed gelezen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:26 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat IQ hebben die mensen ook:
- een minister van financin aanspreken op het stikstofbeleid;
- een minister van financin aanspreken op landbouwbeleid;
- met een draaiende smartphone filmen dat ze voorbij loopt;
- overschreeuwen als ze in gesprek gaat met iemand;
- suggereren dat die bedreiging in 2022 terecht was;
- achteraf zeggen dat jij het niet was die tot die fakkels had opgeroepen.
Ze heeft geen bord voor haar kop. Jij bent een triest figuur die een totalitaire staat wil. Goed idee om je mening op te dringen aan anderen door. Mensen te intimideren!quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)imideren-of-afleiden
Ongelofelijk. Geen aangifte doen. Wat dacht mevrouw eigenlijk dat er strafbaar was? Dacht ze serieus dat ze een zaak had? Als hiervoor mensen zouden worden veroordeeld, dan is het einde zoek.
[..]
Mevrouw Kaag, u en uw partijleden maken half Nederland uit voor fascist en willen bij voorbaat niet met andere partijen samenwerken.
U heeft gewoon een bord voor uw kop en kan wl uitdelen, doch niet incasseren.
Een doperwt met down ziet er nog intelligenter uit dan het vollek op die foto. Wat een gillerquote:Op maandag 20 februari 2023 18:21 schreef Haags het volgende:
Je moet ook wel het IQ van een doperwt hebben om met fakkels iemand op te gaan staan wachten.
sowww wat een dijenkletser weer zegquote:Op maandag 20 februari 2023 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een sterke vrouw is het ook, indrukwekkend. Midden een klimaatramp durft ze houtstook in de buitenlucht zonder vergunning zomaar te tolereren.
Niets, maar op deze manier kan ze niet alleen suggereren dat er weer sprake is van een ernstige bedreiging, maar ook nog eens dat ze een nobele democraat is door er niets mee te doen. Spindoctors ftw.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef thedeedster het volgende:
Wat dacht mevrouw eigenlijk dat er strafbaar was?
De weg blokkeren met trekkers is al een strafbaar feit.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Niets, maar op deze manier kan ze niet alleen suggereren dat er weer sprake is van een ernstige bedreiging, maar ook nog eens dat ze een nobele democraat is door er niets mee te doen. Spindoctors ftw.
Zoals? Ongewenst en onbeschoft zijn nog niet noodzakelijk strafbaar.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Jammer dat ze dat niet doet. Er zijn hier volgens mij genoeg strafbare zaken te herkennen.
Het gaat hier om fakkeldragers.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De weg blokkeren met trekkers is al een strafbaar feit.
Ik? Lachwekkend.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:29 schreef The_End het volgende:
[..]
Ze heeft geen bord voor haar kop. Jij bent een triest figuur die een totalitaire staat wil. Goed idee om je mening op te dringen aan anderen door. Mensen te intimideren!
Je huis in de fik steken geeft ook licht, warmte en een bepaalde sfeerquote:Op maandag 20 februari 2023 18:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat is er nou weer mis met fakkels?
Het geeft licht, warmte, meteen sfeer.
Woke gezeik weer.
Maar dan gaat spul kapot en ga je zelf eventueel dood.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je huis in de fik steken geeft ook licht, warmte en een bepaalde sfeer
Ja als je alleen maar dreigt om dingen in de hens te steken is het natuurlijk helemaal okay!quote:Op maandag 20 februari 2023 18:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar dan gaat spul kapot en ga je zelf eventueel dood.
Dat is natuurlijk wel echt erg.
Oh jee,quote:Op maandag 20 februari 2023 18:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat is er nou weer mis met fakkels?
Het geeft licht, warmte, meteen sfeer.
Woke gezeik weer.
De weg blokkeren is al strafbaar. En ze verspreiden laster, wat ook niet mag.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals? Ongewenst en onbeschoft zijn nog niet noodzakelijk strafbaar.
Mensen die "het volk" zeggen en eigenlijk "ikke ikke ikke" bedoelen, weet je wie dat ook deed? Lodewijk de 16e.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:35 schreef Rickocum het volgende:
Jammer dat we niet in de Franse Revolutie leven. Tijd om het volk weer de touwtjes in eigen handen te krijgen.
Maar een boy kan dromen.
Dan was het OM zelf wel een onderzoek gestart.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Jammer dat ze dat niet doet. Er zijn hier volgens mij genoeg strafbare zaken te herkennen.
Ze hebben gedreigd met in de fik steken ja?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja als je alleen maar dreigt om dingen in de hens te steken is het natuurlijk helemaal okay!
Ja. Rot op met al dat overdreven gezeik.quote:
Nee ze namen die fakkels mee omdat de batterijen van hun zaklantaarntjes leeg waren zeker.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ze hebben gedreigd met in de fik steken ja?
Ow dus als iemand fakkels mee neemt dan is dat natuurlijk per definitie om iets (of iemand) in de fik te zetten.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee ze namen die fakkels mee omdat de batterijen van hun zaklantaarntjes leeg waren zeker.
De vorige die haar met een fakkel in de hand wilde spreken, is veroordeeld tot vijf maanden cel.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef thedeedster het volgende:
Ongelofelijk. Geen aangifte doen. Wat dacht mevrouw eigenlijk dat er strafbaar was? Dacht ze serieus dat ze een zaak had? Als hiervoor mensen zouden worden veroordeeld, dan is het einde zoek.
Ze maken deel uit van de coalitie, dus hoezo willen ze niet met andere partijen samenwerken? En half Nederland uitmaken voor fascist?quote:Mevrouw Kaag, u en uw partijleden maken half Nederland uit voor fascist en willen bij voorbaat niet met andere partijen samenwerken.
Geef, behalve om te intimideren, eens 1 goede reden waarom je fakkels mee zou nemen dan?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow dus als iemand fakkels mee neemt dan is dat natuurlijk per definitie om iets (of iemand) in de fik te zetten.
quote:Op maandag 20 februari 2023 18:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vorige die haar met een fakkel in de hand wilde spreken, is veroordeeld tot vijf maanden cel.
[..]
Ze maken deel uit van de coalitie, dus hoezo willen ze niet met andere partijen samenwerken?
https://www.volkskrant.nl(...)en-pvv-uit~b71831c3/quote:VVD en CDA volgen Kaag en Klaver en sluiten lokale samenwerking met FvD en PVV uit
De partijleiders van VVD, D66, CDA en GroenLinks vinden ook lokale samenwerking met Forum voor Democratie en PVV na de raadsverkiezingen van maart niet langer kunnen. Partijleiders Sigrid Kaag (D66), Jesse Klaver (GroenLinks), Wopke Hoekstra (CDA) en Mark Rutte (VVD) riepen zaterdag hun lokale afdelingen op de twee radicaal-rechtse partijen te weren uit het gemeentebestuur. ‘Wij gaan niet met het extremisme besturen’, aldus Kaag.
Zei ik al.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geef, behalve om te intimideren, eens 1 goede reden waarom je fakkels mee zou nemen dan?
Ik neem altijd mijn hooivork mee als ik bij iemand op visite gaat, dat jij daar iets van vindt is framing.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geef, behalve om te intimideren, eens 1 goede reden waarom je fakkels mee zou nemen dan?
Waarom is een partij verplicht tot samenwerken?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)en-pvv-uit~b71831c3/
Hahahaha...neequote:Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Alsof de PVV en FvD wel samen willen werken met anderen die zij voortdurend uitmaken voor heks, landverraders, leugenaars, hypocriete eikels etc. Kom nouquote:Op maandag 20 februari 2023 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Dat is democratisch.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is een partij verplicht tot samenwerken?
En bovendien waarom willen die partijen zo graag samenwerken met D66 als die partij de bron van alle kwaad is?
Goeie vraag. Misschien iets voor Rutte. Het zal wel om de macht gaan.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is een partij verplicht tot samenwerken?
En bovendien waarom willen die partijen zo graag samenwerken met D66 als die partij de bron van alle kwaad is?
Graag even een berichtje waarin te lezen is dat die partijen de andere partijen ook weer van te voren buitensluiten, graag.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Alsof de PVV en FvD wel samen willen werken met anderen die zij voortdurend uitmaken voor heks, landverraders, leugenaars, hypocriete eikels etc. Kom nouDat fucking gejank dat ze worden uitgesloten. Ik denk dat die twee partijen meer anderen uitsluiten eerlijk gezegd.
Sfeerverlichting. Daarvoor kun je ze toch gewoon kopen? Niks illegaals aan.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jawel, de weg blokkeren met trekkers bijvoorbeeldquote:
quote:Er stonden trekkers geparkeerd langs de weg naar het cultuurcentrum. Ze zou daar niet met de auto langs kunnen gaan en moest vervolgens uitstappen om de laatste 150 meter te voet af te leggen.
Dat is nou net het laffe aan die twee, dat doen ze niet. Ze janken dat ze worden uitgesloten maar zijn zelf echt niet bereid om samen te werken met sommige partijen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Graag even een berichtje waarin te lezen is dat die partijen de andere partijen ook weer van te voren buitensluiten, graag.
Nee hoor, de macht opeisen door een ander te dwingen tot samenwerking is zeer ondemocratisch.quote:
Dus haar uitschelden voor heks en leugenaar en dan nog verwachten dat ze wel met je wil samenwerken.quote:Bovendien liegt Kaag als geen ander.
"Altijd met iedereen het gesprek aangaan, overal?"
Pfffrrrtt.
Daar staat dus ten eerste iets heel anders dan wat jij beweerde en ten tweede gebeurt het dus door bijna alle relevante partijen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Whoehoehoe, nou dat is zeker 500 jaar celstraf bij elkaar...quote:Op maandag 20 februari 2023 18:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, de weg blokkeren met trekkers bijvoorbeeld
https://nos.nl/artikel/24(...)et-brandende-fakkels
[..]
Gast, volg je het nieuws wel eens?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daar staat dus ten eerste iets heel anders dan wat jij beweerde en ten tweede gebeurt het dus door bijna alle relevante partijen.
En hoezo maakt Kaag half Nederland uit voor fascist?
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dit is toch op geen enkele manier een reactie op mijn vragen aan jou?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gast, volg je het nieuws wel eens?
https://www.ad.nl/politie(...)lijk-maken~a56af0c0/
https://d66.nl/nieuws/rechts-extremisten-bedreigen-de-democratie/
Nu verplaats je de doelpalen. Het zijn strafbare feten.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Whoehoehoe, nou dat is zeker 500 jaar celstraf bij elkaar...
Lees mijn edit.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dit is toch op geen enkele manier een reactie op mijn vragen aan jou?
Jij beweert allerlei dingen die je desgevraagd op geen enkele manier kunt onderbouwen.quote:
Strafbaar in de zin van; hier wordt een zaak van gemaakt. En dat geloof ik niet. Een weg blokkeren op de snelweg ok, maar een flutweg naar een cultuurcentrum?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu verplaats je de doelpalen. Het zijn strafbare feten.
En de blokkeerfriezen mochten toch wel aardig wat dagen met een hesje aan papier gaan prikken voor dat feit.
https://nos.nl/artikel/23(...)-wel-lagere-straffen
Fascisme zoals fvd die actief uitdraagt bedreigt de democratie inderdaad, dat ben ik volledig met d'66 eens (het is ook zeker niet alleen d'66 die dit vindt, eigenlijk bijna iedereen behalve fvd vindt dat gewoon), maar de helft van nederland? In je natte droompjes misschien. Die fascisten met hun fakkels en hun gegil over tribunalen en bestormen van het binnenhof etc hebben alleen een enorm grote muil en daardoor lijkt het alsof ze met veel meer zijn. Op sociale media zijn het vele duizenden kloontjes die door een paar mensen zijn aangemaakt. En de bubbel waar je in zit vertekent de boel nog meer. De werkelijkheid is natuurlijk anders. Neemt niet weg dat het zorgwekkend is en dat fascisme hard bestreden moet worden.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gast, volg je het nieuws wel eens?
https://www.ad.nl/politie(...)lijk-maken~a56af0c0/
https://d66.nl/nieuws/rechts-extremisten-bedreigen-de-democratie/
Oh nee, wilde ze niet partijen verbieden? Daar wil ze dan ook niet mee samenwerken lijkt mij..quote:Op maandag 20 februari 2023 19:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij beweert allerlei dingen die je desgevraagd op geen enkele manier kunt onderbouwen.
Je zegt dat Kaag/D66 half Nederland uitmaken voor fascist. Is gewoon onzin. Je zegt dat ze al bij voorbaat niet met andere partijen samen wil werken. Is ook aantoonbaar onzin (D66 zit op tientallen plekken in coalities waar volop wordt samengewerkt met andere partijen).
Kun je wel een beetje aangebrand gaan lopen doen, maar dan moet je maar niet van die rare dingen beweren.
Als dat tot doel heeft om mensen uit de politiek het werk onmogelijk te maken dan denk ik dat een rechter daar niet heel blij mee is.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Strafbaar in de zin van; hier wordt een zaak van gemaakt. En dat geloof ik niet. Een weg blokkeren op de snelweg ok, maar een flutweg naar een cultuurcentrum?
Als het aan D66 ligt, wordt het voor het Openbaar Ministerie makkelijker om een politieke partij te verbieden wanneer die de rechtsstaat ernstig ontwricht. Het wetsartikel waarmee nu onder meer criminele motorbendes worden verboden, moet ook gaan gelden voor politieke partijen.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:03 schreef Toine51 het volgende:
Kaag, die partijen en omroepen wil verbieden...
Referendum de nek heeft omgedraait.
Je moet wel compleet gestoord zijn dat je nog achter deze engnek aanloopt..
Wat is er mis met een machete? Hoort gewoon bij de landbouw toch? Of een jachtgeweer?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met brandende fakkels. Dat doen ze daar ook bij de paastocht.
Misschien gaat er een beetje blijk van ontevredenheid vanuit maar tis niet zo dat ze mensen levend verbrand hebben ofzo toch?
Het was waarschijnlijk niet het effect dat deze fakkelgekken voor ogen hadden nee.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:23 schreef Madhouse11 het volgende:
Slim aangepakt door het campagneteam van D66.
H?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een machete? Hoort gewoon bij de landbouw toch? Of een jachtgeweer?
Denk het niet.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:23 schreef Madhouse11 het volgende:
Slim aangepakt door het campagneteam van D66.
Alleen is D66 niet links.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik zou ook niet met de PVV, BBB, FvD of JA21 willen samenwerken omdat ze volstrekt onrealistische ideen hebben. Over polariserende partijen gesproken. D'66 heeft een coalitieakkoord gesloten. Ik zie niet wat daar polariserend aan is. Het is gewoon democratisch besloten en ze gaan links nog hard nodig hebben in de eerste kamer. Helaas voor een groot deel van de VVD-achterban.
Welke criminelen?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het aan D66 ligt, wordt het voor het Openbaar Ministerie makkelijker om een politieke partij te verbieden wanneer die de rechtsstaat ernstig ontwricht. Het wetsartikel waarmee nu onder meer criminele motorbendes worden verboden, moet ook gaan gelden voor politieke partijen.
Lees het bovenstaande eens goed door.
Daar is toch niets mis mee met wat zij wil? Het zou toch een verrijking van het land zijn als criminelen niet meer in de politiek mogen?
Kaag zal dan ook nooit mijn stem krijgen; maar termen als 'heks' en 'engnek' vind ik not done. Ik ben het rigoureus oneens met Kaag, en vind haar kwalitatief gezien een van de minst doeltreffende ministers die we ooit hebben gehad, maar houd functie en persoon gescheiden.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:03 schreef Toine51 het volgende:
Kaag, die partijen en omroepen wil verbieden...
Referendum de nek heeft omgedraait.
Je moet wel compleet gestoord zijn dat je nog achter deze engnek aanloopt..
Beweer ik ook niet. De coalitiepartijen zullen straks een stuk minder steun van de stemmer krijgen. Ze zullen dus op links moeten gaan shoppen omdat populistisch rechts zoveel mogelijk zal willen gaan blokkeren.quote:
De personen die de rechtsstaat ernstig ontwrichten zijn die dan niet crimineel genoeg voor jou?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Welke criminelen?
En heb je gezien wie er bij de VVD zit? Die troela die lid van de Hofstadgroep was. En die vetklep met zijn ctematorium.
Vrij nutteloos wel om dan overdag met je fakkeltje rond te lopen.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
H?![]()
Daar lopen ze toch geen vredige paastochten mee
Een fakkel is een alternatieve manier van verlichten.
Een machete is een aanvalswapen.
Hoezo? Bij D66 denken ze dat je dmv extreme belastingheffing aan de klimaatthermostaat kunt draaien. Vergeleken daarbij zijn de genoemde partijen bakens van rationaliteit en prima uitvoerbare plannen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik zou ook niet met de PVV, BBB, FvD of JA21 willen samenwerken omdat ze volstrekt onrealistische ideen hebben. Over polariserende partijen gesproken. D'66 heeft een coalitieakkoord gesloten. Ik zie niet wat daar polariserend aan is. Het is gewoon democratisch besloten en ze gaan links nog hard nodig hebben in de eerste kamer. Helaas voor een groot deel van de VVD-achterban.
Nou, begrijp hun standpunt wel. Over hoe ze het uiten, daar mag je je mening over hebben.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:33 schreef Malavita het volgende:
Mensen die ook maar een klein beetje begrip tonen voor die fakkeldragers
de uiting is pure intimidatie, niks meer en niks minder. Mag je vinden wat je wilt van kaag (mijn stem zal ze nooit krijgen), maar dat ook maar een beetje begrijpen doen mensen die als kind iets te vaak op hun hoofd zijn gevallen.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, begrijp hun standpunt wel. Over hoe ze het uiten, daar mag je je mening over hebben.
Maar voor die Kaag kan ik dus ook geen begrip tonen.
ik kan juist wel begrip voor haar tonen. En ik neig ernaar vasnwege dit gedrag op haar te stemmen.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, begrijp hun standpunt wel. Over hoe ze het uiten, daar mag je je mening over hebben.
Maar voor die Kaag kan ik dus ook geen begrip tonen.
Bakens van rationaliteit zelfs. Ongelooflijk.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Hoezo? Bij D66 denken ze dat je dmv extreme belastingheffing aan de klimaatthermostaat kunt draaien. Vergeleken daarbij zijn de genoemde partijen bakens van rationaliteit en prima uitvoerbare plannen.
Ja, maar jij bent ook niet goed wijs. Dat telt niet natuurlijk.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik kan juist wel begrip voor haar tonen. En ik neig ernaar vasnwege dit gedrag op haar te stemmen.
Bewijs dat eens. Er is nog niemand veroordeeld, wel?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:45 schreef torentje het volgende:
[..]
De personen die de rechtsstaat ernstig ontwrichten zijn die dan niet crimineel genoeg voor jou?
Lekkere vergelijking zeg. Criminele bendes op n lijn zetten met politieke partijen die je niet aan staan. Komt regelrecht uit het receptenboek voor een militaire dictatuur.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het aan D66 ligt, wordt het voor het Openbaar Ministerie makkelijker om een politieke partij te verbieden wanneer die de rechtsstaat ernstig ontwricht. Het wetsartikel waarmee nu onder meer criminele motorbendes worden verboden, moet ook gaan gelden voor politieke partijen.
Lees het bovenstaande eens goed door.
Daar is toch niets mis mee met wat zij wil? Het zou toch een verrijking van het land zijn als criminelen niet meer in de politiek mogen?
Dus ze doet geen aangifte en dan ga jij je opwinden over of ze serieus denkt dat ze een zaak heeft? Wat voor vreemde logica is dat?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Waarom meldt ze het dan? Ze wil er gewoon een slaatje uit slaan.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Dus ze doet geen aangifte en dan ga jij je opwinden over of ze serieus denkt dat ze een zaak heeft? Wat voor vreemde logica is dat?
Geen berichtje kunnen vinden. Onderbuik gereutel dus.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:57 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat is nou net het laffe aan die twee, dat doen ze niet. Ze janken dat ze worden uitgesloten maar zijn zelf echt niet bereid om samen te werken met sommige partijen.
Ja. Ze moet maar. Moet je anders maar geen volksvertegenwoordiger worden.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, de macht opeisen door een ander te dwingen tot samenwerking is zeer ondemocratisch.
[..]
Dus haar uitschelden voor heks en leugenaar en dan nog verwachten dat ze wel met je wil samenwerken.
Er is nog niemand veroordeelt omdat dat nog niet mag.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Bewijs dat eens. Er is nog niemand veroordeeld, wel?
Weet je wat we daar nu voor hebben? Stemmen bij verkiezingen. Anders spreek je niet namens "het volk"quote:Op maandag 20 februari 2023 18:35 schreef Rickocum het volgende:
Jammer dat we niet in de Franse Revolutie leven. Tijd om het volk weer de touwtjes in eigen handen te krijgen.
Maar een boy kan dromen.
Waarom niet?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:33 schreef Malavita het volgende:
Mensen die ook maar een klein beetje begrip tonen voor die fakkeldragers
Als een machete een aanvalswapen zou zijn,is een fakkel dat natuurlijk ook.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
H?![]()
Daar lopen ze toch geen vredige paastochten mee
Een fakkel is een alternatieve manier van verlichten.
Een machete is een aanvalswapen.
Nee dat moet ze helemaal niet. Als volksvertegenwoordiger heb je het recht om met iemand wel of niet te willen samenwerken.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:42 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja. Ze moet maar. Moet je anders maar geen volksvertegenwoordiger worden.
Volgens mij was ze ook al voor de verkiezingen duidelijk dat ze niet met PVV/FvD gaat samenwerken. En verder verzin je zelf een betekenis aan haar slogan om de macht te eisen. Dat maakt jou een ondemocratisch persoon.quote:Beloven dat je niemand laat vallen en altijd en overal met iedereen in gesprek zal blijven gaan, om vervolgens precies het tegenovergestelde te doen, maakt haar een liegende hypocriet.
Waarom wil je eigenlijk zo graag samenwerken met mensen die je enkel verrot loopt te schelden? Ik zou niet met iemand in een regering willen die ik maar een heks vind.quote:En dan word ze een heks genoemd. Nou jeetje wat erg zeg. Ga anders even naar de gang om samen met alle andere tasjes dragende, Rowling/Chapelle hatende, klimaatfobische woke genoten uit te huilen.
En boos zijn dat iemand die ze beschuldigen van de meest verschrikkelijke dingen niet met ze wil samenwerken.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
Toch wel grappig dat degenen die altijd woe-dend zijn wanneer Wilders bedreigd wordt bij Kaag ineens allerlei excuses voor bedreiging hebben.
Toen huizen van stro waren ja.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als een machete een aanvalswapen zou zijn,is een fakkel dat natuurlijk ook.
Dat zegt niets over het IQ van die eencelligen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Of; Mevrouw Kaag heeft haar taakomschrijving als minister van Financin niet zo goed gelezen.
Waarom zo argwanend? Ze meldt het niet, de Telegraaf meldt het. En wellicht heeft de Telegraaf het aan haar (persvoorlichter) gevraagd en antwoord gekregen. Of de redactie van de Telegraaf heeft het zelf bedacht. Kan ook.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waarom meldt ze het dan? Ze wil er gewoon een slaatje uit slaan.
Als je als democratische volksvertegenwoordiger van te voren selecteert met welk volk je wel en niet wil samenwerken draai je democratie de nek om terwijl met je middelvinger het volk uitlacht. Heel goed te begrijpen dus waarom men zo boos is.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat moet ze helemaal niet. Als volksvertegenwoordiger heb je het recht om met iemand wel of niet te willen samenwerken.
Bullshit.quote:Dat jij volksvertegenwoordigers wil dwingen om de PVV/FvD aan de macht te helpen is juist iets voor dicaturen.
Ik verzin zelf een betekenis bij haar slogan, en ben daarom een ondemocratisch persoon? Uhhh even kijken wat Kaag vandaag nog verder te melden had;quote:Volgens mij was ze ook al voor de verkiezingen duidelijk dat ze niet met PVV/FvD gaat samenwerken. En verder verzin je zelf een betekenis aan haar slogan om de macht te eisen. Dat maakt jou een ondemocratisch persoon.
Het gaat er niet om of je graag wil. Je hebt geen keus. Je moet maar. Je moet maar luisteren naar wat de ander te melden heeft. En daar kun je dan weer op reageren. Neem een voorbeeld aan Marcouch.quote:Waarom wil je eigenlijk zo graag samenwerken met mensen die je enkel verrot loopt te schelden? Ik zou niet met iemand in een regering willen die ik maar een heks vind.
''Action fakkeltje''.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja want achterna gezeten worden door diep criminele organisaties met mi16 is hetzelfde als wat domme boeren met een action fakkeltje.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 februari 2023 21:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Levensgevaarlijke meute mensen:
[ afbeelding ]
Ah dus jij wilt de positie van een volkvertegenwoordiger uithollen door die te verplichten om een politicus naar jouw smaak aan de macht te helpen. En je gaat ook nog eens intimidatie tegen politici goedpraten die jouw eisen niet uitvoeren.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:18 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als je als democratische volksvertegenwoordiger van te voren selecteert met welk volk je wel en niet wil samenwerken draai je democratie de nek om terwijl met je middelvinger het volk uitlacht. Heel goed te begrijpen dus waarom men zo boos is.
[..]
Bullshit.
Er staat dus niet "De uitkomst van het gesprek is dat ik ga beginnen aan een coalitie met PVV/FvD ". Dat verzin je zelf. Vooral omdat je anderen dus graag wilt dwingen om de macht te geven aan PVV/FvD. Hoe antidemocratisch wil je het hebben.quote:Ik verzin zelf een betekenis bij haar slogan, en ben daarom een ondemocratisch persoon? Uhhh even kijken wat Kaag vandaag nog verder te melden had;
[ twitter ]
Nou ja, zeg. Het staat er toch vrij duidelijk; ''Ik zal altijd in gesprek blijven gaan. Met iedereen. Overal.''
Luisteren betekent niet dat dat gaat leiden tot samenwerking. Sigrid mag al luisterende naar de PVV/FvD ook concluderen dat ze niets met hun plannen te maken wil hebben en daar op geen enkele manier concessies aan wil doen.quote:Het gaat er niet om of je graag wil. Je hebt geen keus. Je moet maar. Je moet maar luisteren naar wat de ander te melden heeft. En daar kun je dan weer op reageren. Neem een voorbeeld aan Marcouch.
Maar ga niet als een klein snotblaag naar de gang en al stampend en huilend roepen ''met jou wil ik niet samen spelen want ik vind je stom''.
Dit verhaal is zo uitgekauwd. Maar goed, ik zal met je meegaan. Rutte, Kaag en Wilders moeten samen formeren. Hoe gaat dat regeerakkoord eruitzien?quote:Op maandag 20 februari 2023 21:18 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als je als democratische volksvertegenwoordiger van te voren selecteert met welk volk je wel en niet wil samenwerken draai je democratie de nek om terwijl met je middelvinger het volk uitlacht. Heel goed te begrijpen dus waarom men zo boos is.
[..]
Bullshit.
[..]
Ik verzin zelf een betekenis bij haar slogan, en ben daarom een ondemocratisch persoon? Uhhh even kijken wat Kaag vandaag nog verder te melden had;
[ twitter ]
Nou ja, zeg. Het staat er toch vrij duidelijk; ''Ik zal altijd in gesprek blijven gaan. Met iedereen. Overal.''
Jaja.
[..]
Het gaat er niet om of je graag wil. Je hebt geen keus. Je moet maar. Je moet maar luisteren naar wat de ander te melden heeft. En daar kun je dan weer op reageren. Neem een voorbeeld aan Marcouch.
Maar ga niet als een klein snotblaag naar de gang en al stampend en huilend roepen ''met jou wil ik niet samen spelen want ik vind je stom''.
quote:Op maandag 20 februari 2023 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Levensgevaarlijke vrouw[ afbeelding ]
Mensen die eerst gaan zitten janken dat een stem op de VVD je uiteindelijk een een half GroenLinks akkoord oplevert willen opeens een coalitie tussen PVV en D66 en haten vooraf gegeven duidelijkheidquote:Op maandag 20 februari 2023 22:19 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dit verhaal is zo uitgekauwd. Maar goed, ik zal met je meegaan. Rutte, Kaag en Wilders moeten samen formeren. Hoe gaat dat regeerakkoord eruitzien?
Wilders wil Nederland uit de EU, de andere twee niet.
Wilders wil de gulden terug, de andere twee niet.
Wilders wil de Koran verbieden, de andere twee niet.
Wilders wil dat Greet uit Almere-Haven en Ria uit Spijkenisse niet meer naar de voedselbank hoeven. De andere twee hebben geen bezwaar, maar willen niet dat je daar een vluchtelingenverdrag voor moet schenden.
Je kan niet een beetje in de EU blijven, de gulden half invoeren, de Koran een beetje verbieden en de azc’s een beetje sluiten. Minimaal een van hen, Rutte, Kaag of Wilders, zal een verkiezingsbelofte moeten breken en zijn/haar electoraat moeten negeren voor een akkoord. Wat gaan we doen?
Wie hebben haar uitgescholden voor hoer of heks?quote:Op maandag 20 februari 2023 22:12 schreef Magister_Artium het volgende:
Nu de boze boerin bij Nieuwsuur, die cynisch zegt dat de WEF-agenda toch wordt uitgevoerd.
Dus als je bang bent dat een geheim genootschap de wereld overneemt en geen zaken kan doen voordat jou het leven zuur wordt gemaakt, ga je in een boerenhol in Overijssel de minister van financin uitschelden voor ‘hoer’ en ‘heks’, zwaaiend met tuinfakkels en omgekeerde vlaggen. Effectief verzet hoor…
Brullen dat Rutte en Kaag alle eisen van Geert integraal tegen de wens van de meerderheid moeten uitvoeren want anders is het ondemocratisch.quote:
Als politicus wordt je zo veelvuldig bedreigd dat ik me kan voorstellen dat je je niet echt prettig voelt met dit soort mensen tegenover je.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Levensgevaarlijke vrouw[ afbeelding ]
Het valt ook allemaal wel mee, het is meer erg flauw en pesterig dan enorm intimiderend.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:25 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Wie hebben haar uitgescholden voor hoer of heks?
Kaag en een boerin voeren een normaal gesprek en ik hoor geen scheldpartijen.
Ze wordt ook niet geblokkeerd of zo, ze kiest er zelf voor een gesprekje aan te knopen.
Ze ziet er ook niet gentimideerd uit.
Ja dat is zo, maar deze situatie wordt door Kaag handig overdreven.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:27 schreef archito het volgende:
[..]
Als politicus wordt je zo veelvuldig bedreigd dat ik me kan voorstellen dat je je niet echt prettig voelt met dit soort mensen tegenover je.
Zo'n idioot hoeft maar even een vlaag van verstandsverbijstering te hebben en die fakkel in haar gezicht te gooien o.i.d.
Als 'slachtoffer' weet je op dat moment helemaal niet wat voor vlees je in de kuip hebt.
Gaan lopen schelden en met fakkels zwaaien helpt daar dan niet echt bij.
Hun woede komt niet uit het niets.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:40 schreef ems. het volgende:
Deze actie beaamt maar weer eens dat je deze peasants en hun belachelijke meningen niet zo serieus moet nemen.
quote:Op maandag 20 februari 2023 22:28 schreef Confetti het volgende:
Ze wordt natuurlijk al tijden ernstig bedreigd. Haar kinderen kunnen niet eens meer vrij leven. Dan zijn ook dit soort dingen zeer bedreigend.
Wat ik niet snap is waarom dit soort figuren niet vermorzeld worden door de overheid. Ze zijn een gevaar voor de democratische rechtsstaat omdat ze politici uit het vak wegjagen.
quote:Op maandag 20 februari 2023 20:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Waarom niet?
Mensen zijn boos. En is het dragen van een fakkel strafbaar ofzo?
De wijze hoe ze er mee omgaan is natuurlijk gewoon volledig kansloos. En je kan er als politicus ook helemaal niks mee.quote:
Het moet wel een beetje binnen de perken blijven en die 'overheid = roverheid'-retoriek is natuurlijk nogal debiel simpel maar er wordt nu zo'n beetje een complete sector opgedoekt en mensen zien hun manier van bestaan verdwijnen. Dat gaat nu eenmaal vaak gepaard met wat grimmigheid en schermutselingen, zie ook de confrontaties tussen mijnwerkers en politici in Groot-Brittanie tijdens de Thatcher-periode. Politiek bestuur is niet altijd technocratisch vanachter de tekentafel beleid uitstippelen.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De wijze hoe ze er mee omgaan is natuurlijk gewoon volledig kansloos. En je kan er als politicus ook helemaal niks mee.
Er werd hier gesteld dat D66 al bij voorbaat niet met andere partijen wil samenwerken. Hetgeen natuurlijk totale onzin is. Dat wil niet zeggen dat D66 daarmee met elke partij samen zou willen werken. Dat geldt natuurlijk ook voor elke andere partij: noem mij n partij die samen zou werken met willekeurig welke andere partij.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oh nee, wilde ze niet partijen verbieden? Daar wil ze dan ook niet mee samenwerken lijkt mij..
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cratie-d66-verbieden
Toch mag ik lekker wel stemmen!quote:Op maandag 20 februari 2023 19:57 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent ook niet goed wijs. Dat telt niet natuurlijk.
Waarom blijft ze dan staan praten ipv weg te gaan?quote:Op maandag 20 februari 2023 22:28 schreef Confetti het volgende:
Ze wordt natuurlijk al tijden ernstig bedreigd. Haar kinderen kunnen niet eens meer vrij leven. Dan zijn ook dit soort dingen zeer bedreigend.
Wat ik niet snap is waarom dit soort figuren niet vermorzeld worden door de overheid. Ze zijn een gevaar voor de democratische rechtsstaat omdat ze politici uit het vak wegjagen.
Het was natuurlijk pas goed geweest als ze huilend was weggerend.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom blijft ze dan staan praten ipv weg te gaan?
Als je die beelden ziet, gaat ze het gesprek gewoon aan. Hier is niks aan de hand, behalve opeens vanmorgen toen de d66-spindokters wakker werden.
Ze had gewoon naar binnen kunnen lopen, er liepen nota bene agenten naast haar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het was natuurlijk pas goed geweest als ze huilend was weggerend.
Denk je dat Caroline zich iets aantrekt van D66 spindoctors?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom blijft ze dan staan praten ipv weg te gaan?
Als je die beelden ziet, gaat ze het gesprek gewoon aan. Hier is niks aan de hand, behalve opeens vanmorgen toen de d66-spindokters wakker werden.
Als je word bedreigd dan loop je juist weg ipv er naar toe te lopen en het gesprek aan te gaan.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
Toch wel grappig dat degenen die altijd woe-dend zijn wanneer Wilders bedreigd wordt bij Kaag ineens allerlei excuses voor bedreiging hebben.
Kaag is niet dom, die ging expres het gesprek aan met de fakkeldragers. Ze kon alleen maar winnen er valt hier niets te verliezen. De mensen die de fakkels dragen hadden beter moeten weten.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:42 schreef Scrummie het volgende:
Wat een compleet overtrokken droevig gezeik is dit zeg. Henk en Hermien staan met wat brandende fakkels rustig te wachten en Kaag gaat vervolgens nog het gesprek aan ook, want ja, verkiezingstijd he. Een dag later is het ineens intimiderend en zelfs de KKK worden erbij betrokken
Nee, die is daar veel te nuchter voor.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Denk je dat Caroline zich iets aantrekt van D66 spindoctors?
Vrij gangbare kwalificaties voor Kaag hier in NWS.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:25 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Wie hebben haar uitgescholden voor hoer of heks?
Precies. Op zich best een prestatie om het voor elkaar te krijgen zo'n debiele actie op te tuigen dat je nog sympathie krijgt met Kaag die daar gaat staan. Dat hadden de beste D66 spindoctors niet voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 01:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kaag is niet dom, die ging expres het gesprek aan met de fakkeldragers. Ze kon alleen maar winnen er valt hier niets te verliezen. De mensen die de fakkels dragen hadden beter moeten weten.
Terecht dat samenwerking met fascistische landverraders wordt uitgesloten.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Nee, maar het toont ook aan dat er niet met ze te praten valt. Het zijn gewoon een stel boze, stampende kinderen.quote:
En hier draagt D66 mee aan de polarisatie. In tegenstelling tot wat ze zelf uitgebreid in de media mogen ontkennen. Ze kreeg weer subiet een podium gisteravond, maar het was wel zo jammer dat die Pauw een paar vragen stelde.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:42 schreef Scrummie het volgende:
Wat een compleet overtrokken droevig gezeik is dit zeg. Henk en Hermien staan met wat brandende fakkels rustig te wachten en Kaag gaat vervolgens nog het gesprek aan ook, want ja, verkiezingstijd he. Een dag later is het ineens intimiderend en zelfs de KKK worden erbij betrokken
Ben het volledig met je eens. Een paar zwakzinnigen met fakkels gaan een minister staan opwachten. Veel droeviger dan dat kan het niet worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:42 schreef Scrummie het volgende:
Wat een compleet overtrokken droevig gezeik is dit zeg.
Allemaal de schuld van stikstof. Of wacht, dat probleem hebben ze zelf gecrerd.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:59 schreef nils7 het volgende:
Tegen wat protesteren ze?
Tegen de inflatie?
ah oke.. thanksquote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van stikstof. Of wacht, dat probleem hebben ze zelf gecrerd.
Vraag:quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:10 schreef Basp1 het volgende:
De mensen die het bedreigen van politici hier goed aan het praten zijn dienen natuurlijk morgen een voorstel in om de extreme beveiliging van Wilders dan ook maar op te heffen?
Het is allemaal z doorzichtig. Never waste a good “crisis”.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:19 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vraag:
Hoe wil je de bedreiginen aan het adres van Wilders, je kent ze wel, vergelijken met de gebeurtenis met Kaag? Ze werd hlemaal niet bedreigd, ze "voelde" zich mss bedreigd. Maar ook dat trek ik ten zeerste in twijfel, aangezien ze gewoon in gesprek ging. En uiteraard dit kunnen gebruiken voor de PR-machine van D66. Elke talkshow buitelt over elkaar heen om hier weer van alles bij te halen.
Hahahaha ja hoor, Kaag gaat in gesprek met fakkeldragende tokkies die al jaren aan het staatsinfuus hangen en dan polariseert D66. Kom eens uit je extremistische bubbel joh pannenkoek.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En hier draagt D66 mee aan de polarisatie. In tegenstelling tot wat ze zelf uitgebreid in de media mogen ontkennen. Ze kreeg weer subiet een podium gisteravond, maar het was wel zo jammer dat die Pauw een paar vragen stelde.
Politiek is een smerig spelletje, maar als je nog in simpele goed-slecht retoriek trapt, dan ben je toch wel heel naef.
In gesprek?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hahahaha ja hoor, Kaag gaat in gesprek met fakkeldragende tokkies die al jaren aan het staatsinfuus hangen en dan polariseert D66. Kom eens uit je extremistische bubbel joh pannenkoek.
Staatsinfuus hangende tokkies?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hahahaha ja hoor, Kaag gaat in gesprek met fakkeldragende tokkies die al jaren aan het staatsinfuus hangen en dan polariseert D66. Kom eens uit je extremistische bubbel joh pannenkoek.
Ligt eraan of ze zich elitair en dedain heeft uitgelaten over Poetin in de internationale media, dan is het zeker haar eigen schuld.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:27 schreef Raw85 het volgende:
Volgens sommigen is een atoombom op het huis van Kaag nog haar eigen schuld of niet? Of een PR stunt?
Het is allang duidelijk dat dit soort protesten gekaapt zijn door de overheidhatende beroepswerklozen die de hele dag niets anders doen dan desinformatie en complottheorien op Facebook en Twitter delen en liken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Staatsinfuus hangende tokkies?
Jij kent die mensen?
Mss wel hardwerkende boeren die vrezen voor het voortbestaan van hun bedrijf?
Hoezo polarisatie?
Ach ja Poetin, de held van fascistisch domrechts Nederland (omdat Sjerrie Kroket het zegt).quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ligt eraan of ze zich elitair en dedain heeft uitgelaten over Poetin in de internationale media, dan is het zeker haar eigen schuld.
Ze heeft werkelijk waar geen idee wat het WEF is, maar kotst gewoon de propaganda uit die dagelijks haar bek in wordt gescheten door Sjerrie Kroket.quote:Op maandag 20 februari 2023 22:12 schreef Magister_Artium het volgende:
Nu de boze boerin bij Nieuwsuur, die cynisch zegt dat de WEF-agenda toch wordt uitgevoerd.
Dus als je bang bent dat een geheim genootschap de wereld overneemt en geen zaken kan doen voordat jou het leven zuur wordt gemaakt, ga je in een boerenhol in Overijssel de minister van financin uitschelden voor ‘hoer’ en ‘heks’, zwaaiend met tuinfakkels en omgekeerde vlaggen. Effectief verzet hoor…
Poetin omdat die als een van de weinige mensen berhaupt een atoombom heeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach ja Poetin, de held van fascistisch domrechts Nederland (omdat Sjerrie Kroket het zegt).
Nogmaals; Jij kent die mensen allemaal?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is allang duidelijk dat dit soort protesten gekaapt zijn door de overheidhatende beroepswerklozen die de hele dag niets anders doen dan desinformatie en complottheorien op Facebook en Twitter delen en liken.
Jij kent die mensen allemaal?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nogmaals; Jij kent die mensen allemaal?
Dat er aan een aantal een weempje werkschuw hangt, dat geloof ik best, maar er zijn echt wel mensen die het water aan de lippen staat hoor.
En als je de politici de afgelopen jaren keer op keer ziet falen, liegen, de burgers bezeiken. Dan zet jij mensen die er helemaal klaar mee zijn weg als tokkies?
En dat is allemaal de schuld van Kaag?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat er aan een aantal een weempje werkschuw hangt, dat geloof ik best, maar er zijn echt wel mensen die het water aan de lippen staat hoor.
Nee, maar ze maakt wel onderdeel uit van een giga falende overheid.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
En dat is allemaal de schuld van Kaag?
Lees nog eens tussen de regels doorquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij kent die mensen allemaal?
Als de mensen er er helemaal klaar mee zijn zich gedragen als tokkies dan worden ze idd als tokkies weggezet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:17 schreef Toine51 het volgende:
Dan zet jij mensen die er helemaal klaar mee zijn weg als tokkies?
Dat niet alleen, de slachtoffers in de omgeving zijn dan ook haar schuld.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:27 schreef Raw85 het volgende:
Volgens sommigen is een atoombom op het huis van Kaag nog haar eigen schuld of niet? Of een PR stunt?
Nee er gaan heel veel dingen mis in deze samenleving. Ik maak me grote zorgen om de toenemende polarisatie, de desastreuze invloed van sociale media, toename van wantrouwen, met al die absurde giftige samenzweringstheorieen, wetenschapsontkenning, opkomst van fascisme, en vooral ook de blinde haat van mensen die op 1 imaginaire zondebok wordt geprojecteerd. Je kan daar helemaal niks mee maar het zorgt inmiddels voor een bijna onbestuurbaar land omdat mensen niet meer met elkaar praten maar alleen heel hard schreeuwen zonder te luisteren. En dat is niet de schuld van Kaag. Zij deed tenminste nog een poging om te luisteren. Maar al die ziedende gasten met hun fakkels, ze denken zelf dat ze deel van de oplossing zijn, maar ze zijn juist deel van het probleem.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, maar ze maakt wel onderdeel uit van een giga falende overheid.
Of wil jij met droge ogen beweren dat alles in NL zo gaaf gaat....?
Nou ja, gezien de fophef die het nu is, had dat wel beter bij dat verhaal gepast ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het was natuurlijk pas goed geweest als ze huilend was weggerend.
Dan zal je haar niet horen hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:26 schreef rododendronneke het volgende:
Straks weer gauw klagen als er een provinciale weg wordt bezet door milieuactivisten
Hou toch op man. Er staan 400.000 vacatures open. Als mensen het financieel niet redden moeten ze gaan werken. En dan niet 2 dagen per week ofzo.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, maar ze maakt wel onderdeel uit van een giga falende overheid.
Of wil jij met droge ogen beweren dat alles in NL zo gaaf gaat....?
Nee ik ken ze niet allemaal maar jij blijkbaar welquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
kaag zit zelf ook aan het staatsinfuus. Niets meer dan een theekransje van uitkeringstrekkers dus.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hardop gelachen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:51 schreef nils_22 het volgende:
De simpele zielen met fakkels gaan niks uitmaken, die zijn toch geen reel gevaar. Ondertussen ontneemt D66 deze mensen hun bestaansrecht en maakt ze monddood door het referendum af te schaffen. Ze kunnen niet met deze mensen "in gesprek", want het staat al vast, deze mensen hebben voor D66 geen restwaarde, eventueel hun organen nog als ze vergeten een nee-verklaring in te vullen.
[ afbeelding ]
Moet ze ook doen, anders is deze fophef alleen voor de bhne en mag ze gewoonweg haar muil houden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:55 schreef Dutchguy het volgende:
Aangezien dit helemaal uitgemolken wordt kan ze net zo goed meteen aangifte doen.
Als het allemaal echt zo rampzalig is dan stemmen mensen vast nooit meer op D66 en kunnen partijen als VVD en CDA dat referendum vast weer terugbrengen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:51 schreef nils_22 het volgende:
De simpele zielen met fakkels gaan niks uitmaken, die zijn toch geen reel gevaar. Ondertussen ontneemt D66 deze mensen hun bestaansrecht en maakt ze monddood door het referendum af te schaffen. Ze kunnen niet met deze mensen "in gesprek", want het staat al vast, deze mensen hebben voor D66 geen restwaarde, eventueel hun organen nog als ze vergeten een nee-verklaring in te vullen.
[ afbeelding ]
Mooie partij he dat d66...quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:51 schreef nils_22 het volgende:
[ afbeelding ]
De leugens komen weer van stal.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooie partij he dat d66...
You will own nothing. Even not your organs.
Met die aangeboden salarissen koop je nog geen bezemkast.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hou toch op man. Er staan 400.000 vacatures open. Als mensen het financieel niet redden moeten ze gaan werken. En dan niet 2 dagen per week ofzo.
Het mooie is, is dat juist d66 dat referendum wilde. Samen met de gekozen burgemeester.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als het allemaal echt zo rampzalig is dan stemmen mensen vast nooit meer op D66 en kunnen partijen als VVD en CDA dat referendum vast weer terugbrengen.
Het is de bedoeling ook helemaal niet dat je iets koopt. Huren moet je.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:02 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Met die aangeboden salarissen koop je nog geen bezemkast.
Kip of het ei verhaal. Daarnaast; het zal niet echt helpen tegen polarisatie. Als D66 daar tegen waarschuwt, dan zou het ze wel sieren als ze zich navenant gedragen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de mensen er er helemaal klaar mee zijn zich gedragen als tokkies dan worden ze idd als tokkies weggezet.
Gossiequote:
Gossie, nog zo eenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Gewoon zelf wat verzinnen en daar dan vervolgens woedend om worden
d66'er zijn en je niet hypocriet gedragen....quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kip of het ei verhaal. Daarnaast; het zal niet echt helpen tegen polarisatie. Als D66 daar tegen waarschuwt, dan zou het ze wel sieren als ze zich navenant gedragen.
Weet je, ik heb echt een gezonde aversie tegen politiek en politieke partijen, want macht corrumpeert. Zeker als je het niet kritisch aanschouwt, controleert en afstraft.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
d66'er zijn en je niet hypocriet gedragen....
Dat staat standaard in de functieomschrijving daar.
Wel opmerkelijk voor iemand die 'IWAB: Ik Weet Alles Beter' onder z'n username heeft staan..quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:10 schreef thedeedster het volgende:
Maar er is iets waar ik nog meer jeuk van krijg en dat zijn politieke partijen die een veronderstelde morele superioriteit hebben. Wat dat betreft is D66 een godsgeschenk.
Klopt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk voor iemand die 'IWAB: Ik Weet Alles Beter' onder z'n username heeft staan..
Geef eens de definitie van tokkie.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de mensen er er helemaal klaar mee zijn zich gedragen als tokkies dan worden ze idd als tokkies weggezet.
Nee knul. Nu niet de bal terug kaatsen. Jij begint met, allemaal tokkies of niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee ik ken ze niet allemaal maar jij blijkbaar wel
De term "Tokkie" wordt voornamelijk in Nederland gebruikt als een informele term om een stereotype persoon te beschrijven die wordt geassocieerd met een laag opleidingsniveau, grof taalgebruik, luidruchtig gedrag en een gebrek aan respect voor de samenleving en haar normen. Het wordt soms ook gebruikt om te verwijzen naar mensen die in achterstandswijken wonen en een slechte reputatie hebben vanwege overlast en crimineel gedrag.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Geef eens de definitie van tokkie.
Eensch. Helemaal.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Weet je, ik heb echt een gezonde aversie tegen politiek en politieke partijen, want macht corrumpeert. Zeker als je het niet kritisch aanschouwt, controleert en afstraft.
Maar er is iets waar ik nog meer jeuk van krijg en dat zijn politieke partijen die een veronderstelde morele superioriteit hebben. Wat dat betreft is D66 een godsgeschenk.
Oh, ik heb het alleen over werkloosheid denk je?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hou toch op man. Er staan 400.000 vacatures open. Als mensen het financieel niet redden moeten ze gaan werken. En dan niet 2 dagen per week ofzo.
Maar toen bleek dat het volk de verkeerde mening had, nogal een anti-EU mening. Dus nu moet het volk z'n muil houden van D66.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het mooie is, is dat juist d66 dat referendum wilde. Samen met de gekozen burgemeester.
Allemaal als bestuurlijke vernieuwing en de politiek dichterbij het electoraat brengen.
Geassocieerd ja. Dus het is niet zo dat het ook cht tokkies zijn he?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De term "Tokkie" wordt voornamelijk in Nederland gebruikt als een informele term om een stereotype persoon te beschrijven die wordt geassocieerd met een laag opleidingsniveau, grof taalgebruik, luidruchtig gedrag en een gebrek aan respect voor de samenleving en haar normen. Het wordt soms ook gebruikt om te verwijzen naar mensen die in achterstandswijken wonen en een slechte reputatie hebben vanwege overlast en crimineel gedrag.
De term "Tokkie" is afgeleid van de familienaam van een Nederlands gezin, de "Tokkies", die in 2005 bekendheid kregen vanwege hun deelname aan een televisieshow over hun leven en problemen in de Amsterdamse wijk Osdorp. Sindsdien is de term "Tokkie" in de Nederlandse volksmond gebruikt om een bepaald stereotype te beschrijven, hoewel het belangrijk is om op te merken dat het gebruik van deze term vaak als denigrerend wordt beschouwd en niet wordt aanbevolen.
Aldus ChatGPT![]()
En jij neemt hem de maat en doet vervolgens hetzelfde. Of je gelijk hebt of niet, het ondermijnt i.i.g. je puntquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee knul. Nu niet de bal terug kaatsen. Jij begint met, allemaal tokkies of niet?
Nooit geweten dat we die ooit hebben gehad in Nederland eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eensch. Helemaal.
Daarom moet ook dat correctieve referendum terug. Politiek mag van alles doen, maar het electoraat blijft de baas en moet het recht hebben foute beslissingen terug te draaien.
Ondertussen moet je in Nederland minimaal twee keer modaal verdienen om een bezemkast te kunnen financierenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:02 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Met die aangeboden salarissen koop je nog geen bezemkast.
Kijk nu om je heen. Plotseling hebben al die politici aandacht voor de mensen in het land. En over een paar weken, is dat weer voorbij.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eensch. Helemaal.
Daarom moet ook dat correctieve referendum terug. Politiek mag van alles doen, maar het electoraat blijft de baas en moet het recht hebben foute beslissingen terug te draaien.
Ik ben benieuwd hoe jij het zou vinden als je thuis met tractoren en fakkels werd opgewacht.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kijk nu om je heen. Plotseling hebben al die politici aandacht voor de mensen in het land. En over een paar weken, is dat weer voorbij.
Er zou een opzet moeten komen die politici vaker er toe aan zet naar met de mensen in het land te gaan. Wat dat betreft is het inderdaad triest dat die mensen met die fakkels daar stonden. Het is alleen niet zo'n misdaad zoals sommigen je willen doen geloven.
Dus meer tussentijdse verkiezingen, meer inspraak (whatever). Nu heb je gewoon de partijleiders Rutte cs en de partijleden zijn braaf stemvee geworden, die nooit meer dissonant tegen de eigen partijlijn stemmen. Het zijn gewoon handpoppen geworden.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nooit geweten dat we die ooit hebben gehad in Nederland eigenlijk.
Is niet leuk. Ben ik met je eens. Maar maak het niet groter dan het is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het zou vinden als je thuis met tractoren en fakkels werd opgewacht.
Zal niet gebeuren bij diegene die respect hebben voor boeren.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het zou vinden als je thuis met tractoren en fakkels werd opgewacht.
Dat is hier dus wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Is niet leuk. Ben ik met je eens. Maar maak het niet groter dan het is.
Nee dat was het niet. Het verschil tussen 'raadgevend' en 'correctief' is niet heel moeilijk toch?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het referendum wat we hadden was er inderdaad om de politiek te corrigeren. Zo werd het gebruikt. Dat raadgevend referendum.
ZIEDENDquote:Ben je nu blij dat het juiste termpje er staat?
Het is dus pure terreur om dmv intimidatie een politiek standpunt te uiten.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren bij diegene die respect hebben voor boeren.
Koffie?
Als het echt raadgevend zou zijn, dan had de politiek wel de 'raad' naast zich neer gelegd en genegeerd. Want 'raad' hoef je niet aan te nemen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee dat was het niet. Het verschil tussen 'raadgevend' en 'correctief' is niet heel moeilijk toch?
[..]
ZIEDEND
Hoezo zeg je steeds 'Karin' Ollongren?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het echt raadgevend zou zijn, dan had de politiek wel de 'raad' naast zich neer gelegd en genegeerd. Want 'raad' hoef je niet aan te nemen.
In beide gevallen werd er wel een correctie doorgevoerd en was er pittig wat gezeur over. Vooral intern bij de politiek. Zeker ook gezien de streek die karin ollongren moest uithalen om het af te schaffen.
Omdat ze zo heet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoezo zeg je steeds 'Karin' Ollongren?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met dat associatieverdrag in 2016 was de opkomst 32%, 60% was tegen. Komt er op neer dat 19% van de stemgerechtigden het verdrag dus hadden kunnen blokkeren. Vind ik niet zo democratisch vooral als je bedenkt dat de opkomst bij de tweede kamerverkiezingen maar liefst 80% was.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het echt raadgevend zou zijn, dan had de politiek wel de 'raad' naast zich neer gelegd en genegeerd. Want 'raad' hoef je niet aan te nemen.
In beide gevallen werd er wel een correctie doorgevoerd en was er pittig wat gezeur over. Vooral intern bij de politiek. Zeker ook gezien de streek die karin ollongren moest uithalen om het af te schaffen.
Eh nee?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:26 schreef stalybridge het volgende:
[..]
En jij neemt hem de maat en doet vervolgens hetzelfde. Of je gelijk hebt of niet, het ondermijnt i.i.g. je punt
Misschien is stemplicht een optie? En dan kun je natuurlijk altijd blanco stemmen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met dat associatieverdrag in 2016 was de opkomst 32%, 60% was tegen. Komt er op neer dat 19% van de stemgerechtigden het verdrag dus hadden kunnen blokkeren. Vind ik niet zo democratisch vooral als je bedenkt dat de opkomst bij de tweede kamerverkiezingen maar liefst 80% was.
Het grootste deel van de bevolking, 68%, vind een referendum blijkbaar onnodig anders waren ze komen stemmen.
Ikzelf zou er trouwens geen zin in hebben om om de haverklap aan een referendum deel te nemen terwijl ik onvoldoende ben geinformeerd over het onderwerp.
Populistenstemmers hebben de neiging vooral tegen te stemmen om het tegen zijn. Lijkt me niet dat het land er beter bestuurbaar van wordt.
D66 is alleen wel die partij van "jezelf mogen zijn, overal en altijd", overal over inclusie en diversiteit blaat en oh zo tegen discriminatie is.quote:Op maandag 20 februari 2023 23:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er werd hier gesteld dat D66 al bij voorbaat niet met andere partijen wil samenwerken. Hetgeen natuurlijk totale onzin is. Dat wil niet zeggen dat D66 daarmee met elke partij samen zou willen werken. Dat geldt natuurlijk ook voor elke andere partij: noem mij n partij die samen zou werken met willekeurig welke andere partij.
Vraag me af of wanneer de uitslag van dat associatieverdrag met de Oekrane was gehonoreerd, we dan nu ook een Rusland-Oekraine oorlog hadden.. de EU had nooit in die Sovjet invloedssferen moeten gaan peuterenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met dat associatieverdrag in 2016 was de opkomst 32%, 60% was tegen. Komt er op neer dat 19% van de stemgerechtigden het verdrag dus hadden kunnen blokkeren. Vind ik niet zo democratisch vooral als je bedenkt dat de opkomst bij de tweede kamerverkiezingen maar liefst 80% was.
Het grootste deel van de bevolking, 68%, vind een referendum blijkbaar onnodig anders waren ze komen stemmen.
Ikzelf zou er trouwens geen zin in hebben om om de haverklap aan een referendum deel te nemen terwijl ik onvoldoende ben geinformeerd over het onderwerp.
Populistenstemmers hebben de neiging vooral tegen te stemmen om het tegen zijn. Lijkt me niet dat het land er beter bestuurbaar van wordt.
In Belgi hebben ze dat. Hmm, ik ben van mening dat de meeste mensen onvoldoende kennis hebben over de zaken waarvoor een referendum zou worden gehouden. Daar hebben we volksvertegenwoordigers voor waarvoor we stemmen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misschien is stemplicht een optie? En dan kun je natuurlijk altijd blanco stemmen.
Klopt, is een probleem. Maar ik zou gewoon op de een of andere manier willen dat politici wat korter werden gehouden door de burger. Dat ze wat meer controle hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In Belgi hebben ze dat. Hmm, ik ben van mening dat de meeste mensen onvoldoende kennis hebben over de zaken waarvoor een referendum zou worden gehouden. Daar hebben we volksvertegenwoordigers voor waarvoor we stemmen.
Dit is wel precies waarom D66 geen linkse partij is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In Zwitserland zijn er wat vaker referenda en daar werkt het systeem gewoonweg wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ben in grote lijnen met je eens dat D66 een rechtse partij is. Waar ik maar mijn vinger niet op kan leggen is waarom ze desalniettemin vrijwel altijd over links willen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is wel precies waarom D66 geen linkse partij is.
Voor D66'ers zijn mensen, of in ieder geval autochtonen (zeg zoiets nooit over allochtonen want dan staat de webcare van die partij te stomen over stereotypering, uitsluiting, vooroordelen!), al heel snel aan het staatsinfuus hangende tokkies die als ze geldproblemen hebben gewoon een van de 400.000 vacatures moeten vervullen.
Misschien is dat ook waarom die partij in de peilingen gelukkig keldert met de dag; men proeft het dedain dat D66, ongeacht haar progressieve regenboog- en eenhoorn-retoriek, en haar "mogen zijn wie je wil zijn" gereutel jegens het gros van het gewone volk heeft.
Een VVD met wat klimaat en LGBT tierlantijntjes, meer is het niet.
Voorlopig is het zo dat populistisch rechts samen niet boven de 30% komt. Ze hebben dus gewoon het nakijken. Ik geloof trouwens niet eens dat ze er samen uit zouden komen. Hoeveel meer democratisch wil je het hebben?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In Zwitserland zijn er wat vaker referenda en daar werkt het systeem gewoonweg wel.
En qua stemmen, ja je kan gewoon ook niet opkomen. Dat betekend niet dat 68% niet mee deed. Dat deden ze namelijk wel maar vertikte het om hun stem uit te brengen. Dat is hoe het stelsel werkt en moet je maar gewoon komen opdagen. En zeker niet gaan lopen mekkeren als je dat niet hebt gedaan en je bent het niet eens met de uitslag.
Daarbij zijn dit soort berekeningen gewoonweg onzin natuurlijk. Teflon markie is minister president, terwijl 85% niet eens op de vvd heeft gestemd. Waarom heeft hij die functie dan?
Dat willen ze helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik ben in grote lijnen met je eens dat D66 een rechtse partij is. Waar ik maar mijn vinger niet op kan leggen is waarom ze desalniettemin vrijwel altijd over links willen.
Dat is toch eigenlijk meer sociaal marxistisch links, of hoe je het ook wilt noemen. (ik weet het onderhand ook niet meer)
Ja echt een gek idee h, dat mensen eens gaan werken als ze niet genoeg geld hebben uit alle toeslagen, bijslag en bijstand die ze al krijgen. Voor het overgrote deel van de Nederlanders werkt dat concept gewoon prima.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is wel precies waarom D66 geen linkse partij is.
Voor D66'ers zijn mensen, of in ieder geval autochtonen (zeg zoiets nooit over allochtonen want dan staat de webcare van die partij te stomen over stereotypering, uitsluiting, vooroordelen!), al heel snel aan het staatsinfuus hangende tokkies die als ze geldproblemen hebben gewoon een van de 400.000 vacatures moeten vervullen.
Misschien is dat ook waarom die partij in de peilingen gelukkig keldert met de dag; men proeft het dedain dat D66, ongeacht haar progressieve regenboog- en eenhoorn-retoriek, en haar "mogen zijn wie je wil zijn" gereutel jegens het gros van het gewone volk heeft.
Een VVD met wat klimaat en LGBT tierlantijntjes, meer is het niet.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:37 schreef Toine51 het volgende:
Nog zo'n faalproduct van de D66..
https://www.telegraaf.nl/(...)thouder-in-amsterdam
Nee, totaal geen belangenverstrengeling hoor toen ze werd aangesteld..
Zelden zoveel VVD in 1 post gezien.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja echt een gek idee h, dat mensen eens gaan werken als ze niet genoeg geld hebben uit alle toeslagen, bijslag en bijstand die ze al krijgen. Voor het overgrote deel van de Nederlanders werkt dat concept gewoon prima.
95% van die mensen die 24/7 klagen over de overheid heeft hun zieligheid vooral aan zichzelf te danken.
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om de hele dag een beetje op Twitter allerlei complottheorien te liken en delen en jezelf wijsmaken dat je ellende daar vandaan komt. Als je de hele dag WEF en Schwab en Kaag moet zwart maken is werken natuurlijk al snel een vervelende afleiding.
Je bent aan het framen. In het artikel rept men over 'meldingen van mogelijke belangenverstrengeling'.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:37 schreef Toine51 het volgende:
Nog zo'n faalproduct van de D66..
https://www.telegraaf.nl/(...)thouder-in-amsterdam
Nee, totaal geen belangenverstrengeling hoor toen ze werd aangesteld..
Die meldingen komen er niet voor niets he?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je bent aan het framen. In het artikel rept men over 'meldingen van mogelijke belangenverstrengeling'.
Bewijst helemaal niets. en dit topic gaat er ook niet over.
Wat is er dan precies hypocriet aan?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 is alleen wel die partij van "jezelf mogen zijn, overal en altijd", overal over inclusie en diversiteit blaat en oh zo tegen discriminatie is.
Leest men alleen al de reacties van haar aanhang hier zie je dat die club tonnen boter op het hoofd heeft. Het is wat dat betreft wel de meest hypocriete partij die we in tijden hebben gehad.
In het ergste geval?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat is er dan precies hypocriet aan?
Kan een vorm van framen zijn. Ik zie niet waarom het een probleem zou zijn om eerst voor de NPO te werken en daarna wethouder te worden. Verder is de Telegraaf natuurlijk het VVD-huisblaadje waarin flink wat bij elkaar wordt gelogen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Die meldingen komen er niet voor niets he?
Maar deze faalhaas geeft ook gewoon maar weer eens aan wat een eng clubje die D66 is. Maar wel als partij verontwaardigd zijn als mensen een afkeer hebben van ze.
"Wie zijn toch die mensen?"
Zelden zo'n bullshit gelezen. Jij zit gewoon verkeerd en dan probeer je @xpompompomx af te zeiken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
Ten eerste heb ik geen idee wat dit te maken heeft met het al dan niet samenwerken met andere partijen, waar we het over hadden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In het ergste geval?
Op dezelfde website waar je daarover kraait trots vermelden dat je van de 'weigerambtenaar' een sterhuisconstructie hebt gemaakt. Ofwel, als je behoudend christelijk bent mag je niet meer bij de burgerlijke stand werken omdat je liever geen homohuwelijk sluit.
Overal en altijd jezelf zijn! Alleen liever niet als je gereformeerd bent. Dan zijn bepaalde functies voor je uitgesloten.
En dan zelfs 'religie' nog opvoeren als een van de zaken waarop men ab-so-luut niet mag discrimineren.
Dat was geen werkweigering, dat is werkweigering gemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen idee wat dit te maken heeft met het al dan niet samenwerken met andere partijen, waar we het over hadden.
Ten tweede vraag ik me af waarom we werkweigering om religieuze redenen toe zouden moeten staan.
Een ambtenaar die weigert iets uit te voeren dat onderdeel is van hetgeen waarvoor hij is aangenomen. Hoe zou dat geen werkweigering zijn?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was geen werkweigering, dat is werkweigering gemaakt.
En het is hun slogan, niet de mijne. Het is simpelweg niet overal en altijd, dus presenteer je ook niet als een inclusivistische deugclub om zieltjes te winnen.
Ok....bijzonder....quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In het ergste geval?
Op dezelfde website waar je daarover kraait trots vermelden dat je van de 'weigerambtenaar' een sterhuisconstructie hebt gemaakt. Ofwel, als je behoudend christelijk bent mag je niet meer bij de burgerlijke stand werken omdat je liever geen homohuwelijk sluit.
Overal en altijd jezelf zijn! Alleen liever niet als je gereformeerd bent. Dan zijn bepaalde functies voor je uitgesloten.
En dan zelfs 'religie' nog opvoeren als een van de zaken waarop men ab-so-luut niet mag discrimineren.
Dus het is terecht dat iemand wegens diens religieuze gevoelens ontslagen wordt?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een ambtenaar die weigert iets uit te voeren dat onderdeel is van hetgeen waarvoor hij is aangenomen. Hoe zou dat geen werkweigering zijn?
En zoals hierboven al gezegd: het is de weigerambtenaar die mensen uitsluit, niet D66.
Overal en altijd jezelf mogen zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok....bijzonder....
Er is een persoon.
Die heeft een baan.
Bij die baan horen bepaalde taken.
Persoon weigert een taak uit te voeren.
Persoon mag niet die baan behouden.
DISCRIMINATIE VAN RELIGIEUZEN!
Als die gevoelens onverenigbaar zijn met het beleid van de gemeente kan dat terecht zijn, ja. Zie bijv. deze uitspraak.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus het is terecht dat iemand wegens diens religieuze gevoelens ontslagen wordt?
Precies.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als die gevoelens onverenigbaar zijn met het beleid van de gemeente kan dat terecht zijn, ja. Zie bijv.: deze uitspraak
Sorry, Etto, zwaktebod. Als je een bepaalde baan wilt hebben, moet je bereid zijn om de taken die daarbij horen uit te voeren. Als jij er afwijkende normen op na houdt, dan kan dat consequenties hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overal en altijd jezelf mogen zijn
Zeg eh... ik heb het niet over de wenselijkheid om homo's niet te trouwen, of je niet te schikken naar de wet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Sorry, Etto, zwaktebod. Als je een bepaalde baan wilt hebben, moet je bereid zijn om de taken die daarbij horen uit te voeren. Als jij er afwijkende normen op na houdt, dan kan dat consequenties hebben.
Het leven is niet zwart-wit Etto. Als gewetensbezwaren clashen met een takenpakket is men ongeschikt voor dat werk en in eerste instantie doet de weigerambtenaar als eerste aan uitsluiting.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg eh... ik heb het niet over de wenselijkheid om homo's niet te trouwen, of je niet te schikken naar de wet.
Ik heb het over het flinterdunne populistisch gezwam van D66 dat inclusie en diversiteit enkel daar toepast waar het uitkomt en met een achterlijke slogan komt om zichzelf als zodanig te profileren.
Maar toch lijkt het er op dat je de uitspraak 'Overal en altijd jezelf mogen zijn' als argument zou willen gebruiken om dat wel te mogen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zeg eh... ik heb het niet over de wenselijkheid om homo's niet te trouwen, of je niet te schikken naar de wet.
Ik begrijp dat je geen fan bent van D66 (Ik heb er zelf niks mee, maar ook niks tegen), maar er zijn echt wel iets meer politici en partijen (van links tot rechts) die je kunt beschuldigen van 'flinterdun populistisch gezwam'. Het ligt er maar net aan over welke populistische uitspraken je jezelf druk wilt maken.quote:Ik heb het over het flinterdunne populistisch gezwam van D66 dat inclusie en diversiteit enkel daar toepast waar het uitkomt en met een achterlijke slogan komt om zichzelf als zodanig te profileren.
Er zijn tig andere ambtenaren die het huwelijk wel willen en kunnen voltrekken, van uitsluiting is dus niet per se sprake. Ik ben niet gelovig maar kan mij prima voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zijn en dus geen homo's willen trouwen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het leven is niet zwart-wit Etto. Als gewetensbezwaren clashen met een takenpakket is men ongeschikt voor dat werk en in eerste instantie doet de weigerambtenaar als eerste aan uitsluiting.
Ik vind dat je spijkers op laag water zoekt.
Ok, fair enough.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh nee?
Hij noemt ze toch allemaal tokkies aan het staatsinfuus? Dus dan vraag ik mij af; hoe ken jij al die mensen dan?
Ik hoef ze niet te kennen, ik ken ze niet. Hij blijkbaar wel..
Zo'n beetje wel ja. Er zijn natuurlijk ook zeker mensen die volledig buiten hun schuld om in de ellende zitten. Ja, die moeten zeker alle hulp krijgen die ze kunnen krijgen en dat ontbreekt nu nog best regelmatig. Daar is zeker nog een hoop te verbeteren.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zelden zoveel VVD in 1 post gezien.
Of D66, natuurlijk.
Want inderdaad: heb je het op dit moment in Nederland financieel moeilijk, dan werk je niet of te weinig. Geldt zelfs voor 95%! Zo simpel is het. Gewoon een baantje erbij pakken, toch Nielsch?
Precies. Maar ja, alles om maar even D66 (of mevrouw Kaag) te bashen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Sorry, Etto, zwaktebod. Als je een bepaalde baan wilt hebben, moet je bereid zijn om de taken die daarbij horen uit te voeren. Als jij er afwijkende normen op na houdt, dan kan dat consequenties hebben.
Wat betekent dat eigenlijk? 'overal en altijd jezelf zijn'. Dus als ik op zondagmorgen in m'n nakie een lokale gereformeerde kerkdienst ga verstoren: "tja, ik ben gewoon ff mezelf"quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel grappig. Die foto is uit 2018.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:27 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Jesse klaver is onderweg naar het huis van Sigrid Kaag om haar een hart onder de riem te steken
Principe blijft hetzelfde. Of je nou demonstreert tegen de misstanden in groningen of tegen het uitkopen van boeren..quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heel grappig. Die foto is uit 2018.
Het is terecht als iemand wegens werkweigering en discriminatie ontslagen wordt, los van de oorzaak.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus het is terecht dat iemand wegens diens religieuze gevoelens ontslagen wordt?
Inderdaad. De overheid neutraal vertegenwoordigen bijvoorbeeld, opdonderen met die hoofddoekjes in overheidsdienst.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok....bijzonder....
Er is een persoon.
Die heeft een baan.
Bij die baan horen bepaalde taken.
Persoon weigert een taak uit te voeren.
Persoon mag niet die baan behouden.
DISCRIMINATIE VAN RELIGIEUZEN!
Jezelf zijn doe je maar lekker in je eigen tijd, daar is die voor. Als ik mezelf ben ga ik lekker mijn eigen gang. Ik ben geen ochtendmens en slaap uit, wekkers laten me namelijk niet mezelf zijn. Ik weet het doorgaans beter en instructies opvolgen, zo ben ik gewoon niet. Het is mijn levensovertuiging dat we in stadium van de Westerse beschaving het zo zouden moeten regelen dat je met 20 uur in de week wel rijk kunt worden. Ik werk ook het liefst met vrienden, sigaretje erbij moet wel kunnen. Maar eerlijk gezegd ben ik helemaal niet zo'n werker, dat is gewoon niet wie ik ben en wat voor fascist ben je om mij daarvoor uit te sluiten van de loonbetaling?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah het referendum die door een hoop kamerleden werd gesaboteerd door op te roepen om vooral niet te stemmen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het is niet mijn slogan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:32 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wat betekent dat eigenlijk? 'overal en altijd jezelf zijn'. Dus als ik op zondagmorgen in m'n nakie een lokale gereformeerde kerkdienst ga verstoren: "tja, ik ben gewoon ff mezelf"
'jezelf mogen zijn' wat een ontzettend nietszeggende term zeg. Werkweigering = werkweigering (in geval van een gewetensbezwaarde trouwambtenaar bijvoorbeeld)
Je weet blijkbaar niet dat toen het homohuwelijk werd ingevoerd het uitgangspunt was dat ambtenaren die daar bezwaar tegen hadden het sluiten van een dergelijk huwelijk niet in hun takenpakket kregen (en alleen onder die voorwaarde is het ingevoerd).quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het leven is niet zwart-wit Etto. Als gewetensbezwaren clashen met een takenpakket is men ongeschikt voor dat werk en in eerste instantie doet de weigerambtenaar als eerste aan uitsluiting.
Ik vind dat je spijkers op laag water zoekt.
Goed punt. ff geen aandacht besteden aan randzaken die verkeerd kunnen uitpakken vlak voor de verkiezingen. Slim.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een stel downies waren dat met die fakkels.
Dat ze geen aangifte doet zal wss zijn omdat er verkiezingen aankomen of zo. Beleefd blijven.
Een woedende boer met levensgevaarlijke fakkel in deze foto!!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:27 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Jesse klaver is onderweg naar het huis van Sigrid Kaag om haar een hart onder de riem te steken
Nee, omdat het OM dan constateert dat er geen strafbaar feit is gepleegd en dat ze zelf op die mensen afliep om zich daarna te gaan aanstellen en bij goedgezinde media te gaan gebruiken om haar politieke tegenstanders verder te belasteren.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een stel downies waren dat met die fakkels.
Dat ze geen aangifte doet zal wss zijn omdat er verkiezingen aankomen of zo. Beleefd blijven.
Niet dat ik het met de fakkeldragers eens ben maar recent hebben ze hier in het dorp nog een fakkeltocht gehouden voor een jongen die is doodgestoken. Was echt niks intimiderends aan en was zelfs nog best mooi.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja maar kaag leeft nog he. Is de wens vader van de gedachte hier?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:04 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Niet dat ik het met de fakkeldragers eens ben maar recent hebben ze hier in het dorp nog een fakkeltocht gehouden voor een jongen die is doodgestoken. Was echt niks intimiderends aan en was zelfs nog best mooi.
Er zijn genoegen redenen te bedenken om een fakkel te dragen zonder dat daar intimidatie. Zoals om te herdenken zoals ik in mijn voorbeeld heb benoemd. En er valt genoeg te herdenken als gevolg van het kabinetsbeleid.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja maar kaag leeft nog he. Is de wens vader van de gedachte hier?
Je punt?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je weet blijkbaar niet dat toen het homohuwelijk werd ingevoerd het uitgangspunt was dat ambtenaren die daar bezwaar tegen hadden het sluiten van een dergelijk huwelijk niet in hun takenpakket kregen (en alleen onder die voorwaarde is het ingevoerd).
Vreemde enge opmerking.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja maar kaag leeft nog he. Is de wens vader van de gedachte hier?
Bijna net zo vreemd als met een schreeuwende menigte fakkeldragers iemand intimideren en dan zeggen dat het om "de sfeer, licht en warmte" ging.quote:
je steekt echt enorm je kop in het zand met dit soort opmerkingen. Fakkels bij een herdenking van een overleden bekende is echt totaal iets anders dan fakkels meenemen bij een bezoek van een minister. Gelukkig is bijna de gehele kamer het ermee eens dat het echt niet ok was.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:23 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Er zijn genoegen redenen te bedenken om een fakkel te dragen zonder dat daar intimidatie. Zoals om te herdenken zoals ik in mijn voorbeeld heb benoemd. En er valt genoeg te herdenken als gevolg van het kabinetsbeleid.
Feit is gewoon dat een fakkel dragen niet strafbaar is. Je vult zelf een hoop in over de gedachten van die fakkeldragers terwijl nergens uit blijkt dat er ook maar iets van klopt.
Ik ben het er ook mee eens dat het niet ok is. Hij stelde dat er geen enkele rede kon zijn om een fakkel te dragen anders dan "dreigen om de minister in brand te steken" en dat ze zich daarom schuldig maken aan bedreiging. Dat slaat nergens op.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:46 schreef Malavita het volgende:
[..]
je steekt echt enorm je kop in het zand met dit soort opmerkingen. Fakkels bij een herdenking van een overleden bekende is echt totaal iets anders dan fakkels meenemen bij een bezoek van een minister. Gelukkig is bijna de gehele kamer het ermee eens dat het echt niet ok was.
Vraag het anders eens even een Klaver.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
zal idd niet strafbaar zijn maar intimiderend is het wel. Zo gaat men soms wel kennelijk om met elkaar, en sommigen vinden het ook gewoon normaal want men is het niet met een ander eens.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:30 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Ik ben het er ook mee eens dat het niet ok is. Hij stelde dat er geen enkele rede kon zijn om een fakkel te dragen anders dan "dreigen om de minister in brand te steken" en dat ze zich daarom schuldig maken aan bedreiging. Dat slaat nergens op.
Persoonlijk toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat het een referentie was naar die fakkeldrager die voor Sigrids huis stond.
Het is geen bedreiging. Het is niet strafbaar. Het is niet wenselijk om zo met elkaar om te gaan in onze maatschappij.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:51 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind het wel eens jammer dat de politicus in dit soort gevallen altijd de verstandige moet zijn en dan nog braaf het gesprek probeert aan te gaan (al is dat deels voor de beeldvorming natuurlijk). Wat zou het toch een verademing zijn als zo'n Sigrid Kaag die tokkies uitlacht en vraagt of het wel helemaal lekker gaat in die bovenkamer van Ria met haar fakkel.
Ze wilt gewoon weten wie al die mensen zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:51 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind het wel eens jammer dat de politicus in dit soort gevallen altijd de verstandige moet zijn en dan nog braaf het gesprek probeert aan te gaan (al is dat deels voor de beeldvorming natuurlijk). Wat zou het toch een verademing zijn als zo'n Sigrid Kaag die tokkies uitlacht en vraagt of het wel helemaal lekker gaat in die bovenkamer van Ria met haar fakkel.
Ja, nee niet echt. Want Sigrid Kaag is geen vrouw van het volk. Hij was dat wel. Dat iemand van ´het volk´ het niet met hem eens was, doet daar niets aan af.quote:
Wat nou geen vrouw dan het volk? Ze heeft toch op tafel gedanst? Dat doen mensen van het volk toch?quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, nee niet echt. Want Sigrid Kaag is geen vrouw van het volk. Hij was dat wel. Dat iemand van ´het volk´ het niet met hem eens was, doet daar niets aan af.
Dansen op tafel doet iedereen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat nou geen vrouw dan het volk? Ze heeft toch op tafel gedanst? Dat doen mensen van het volk toch?
Wat is eigenlijk de definitie van "van het volk"?quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, nee niet echt. Want Sigrid Kaag is geen vrouw van het volk. Hij was dat wel. Dat iemand van ´het volk´ het niet met hem eens was, doet daar niets aan af.
Dat komt omdat de grens in de afgelopen drie jaar al een paar keer flink is verlegd he. Voor corona was het toch redelijk ondenkbaar om met een menigte met brandende fakkels een politicus op te wachten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:52 schreef theunderdog het volgende:
Zo kan die wel weer he. Het was tokkie gedrag, maar zoveel was er nu ook weer niet aan de hand.
Het volk zat toen opgehokt vanwege een avondklok en fysieke bijeenkomsten waren niet toegestaan. Behalve natuurlijk voor de lieden in Den Haag die het zelf verder ook niet al te nauw namen met al die corona-maatregelen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat nou geen vrouw dan het volk? Ze heeft toch op tafel gedanst? Dat doen mensen van het volk toch?
Iedereen die geen sympathie heeft voor D'66quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de definitie van "van het volk"?
Dat is lastig. Daarom ook tussen haakjes. Maar bijna alles in het leven is arbitrair.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de definitie van "van het volk"?
Dat was Pim Fortuyn ook met z'n hondjes, Italiaanse pakken en priv chauffeur. Toch liep 'het volk' met 'm weg.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is lastig. Daarom ook tussen haakjes. Maar bijna alles in het leven is arbitrair.
Sigrid Kaag heeft een diplomatiek verleden. Dat is de meeste mensen niet gegeven. Ze is duidelijk ´elitair´.
Pim Fortuyn was een elite man, die wist het volk te bespelen. Weer een andere categorie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:08 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat was Pim Fortuyn ook met z'n hondjes, Italiaanse pakken en priv chauffeur. Toch liep 'het volk' met 'm weg.
Pim Fortuyn stond nog enigszins met z'n voeten op de grond, Kaag heeft die nooit aangeraakt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:08 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat was Pim Fortuyn ook met z'n hondjes, Italiaanse pakken en priv chauffeur. Toch liep 'het volk' met 'm weg.
Integendeel. Ook daar was weinig aan de hand.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:11 schreef Nielsch het volgende:
Al die mensen die deze fakkeldragende tokkies verdedigen schreeuwen natuurlijk weer moord en brand als er een beetje rode verf op de voordeur van Sjerrie Kroket zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |