abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208092793
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:23 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Er zijn genoegen redenen te bedenken om een fakkel te dragen zonder dat daar intimidatie. Zoals om te herdenken zoals ik in mijn voorbeeld heb benoemd. En er valt genoeg te herdenken als gevolg van het kabinetsbeleid.

Feit is gewoon dat een fakkel dragen niet strafbaar is. Je vult zelf een hoop in over de gedachten van die fakkeldragers terwijl nergens uit blijkt dat er ook maar iets van klopt.
je steekt echt enorm je kop in het zand met dit soort opmerkingen. Fakkels bij een herdenking van een overleden bekende is echt totaal iets anders dan fakkels meenemen bij een bezoek van een minister. Gelukkig is bijna de gehele kamer het ermee eens dat het echt niet ok was.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 20:54:07 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208092868
Wat zijn de vermeende strafbare feiten precies?
pi_208093027
"Er zijn genoeg redenen te bedenken om hooivorken en sikkels te dragen zonder intimidatie. Zo kun je er het land mee bewerken en je tuin mee bij houden. Superhandig!" :')
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  dinsdag 21 februari 2023 @ 21:30:42 #279
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_208093490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:46 schreef Malavita het volgende:

[..]
je steekt echt enorm je kop in het zand met dit soort opmerkingen. Fakkels bij een herdenking van een overleden bekende is echt totaal iets anders dan fakkels meenemen bij een bezoek van een minister. Gelukkig is bijna de gehele kamer het ermee eens dat het echt niet ok was.
Ik ben het er ook mee eens dat het niet ok is. Hij stelde dat er geen enkele rede kon zijn om een fakkel te dragen anders dan "dreigen om de minister in brand te steken" en dat ze zich daarom schuldig maken aan bedreiging. Dat slaat nergens op.

Persoonlijk toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat het een referentie was naar die fakkeldrager die voor Sigrids huis stond.

Het is geen bedreiging. Het is niet strafbaar. Het is niet wenselijk om zo met elkaar om te gaan in onze maatschappij.
pi_208093835
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:

[..]
Geef, behalve om te intimideren, eens 1 goede reden waarom je fakkels mee zou nemen dan?
Vraag het anders eens even een Klaver.
twitter
pi_208093848
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:30 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Ik ben het er ook mee eens dat het niet ok is. Hij stelde dat er geen enkele rede kon zijn om een fakkel te dragen anders dan "dreigen om de minister in brand te steken" en dat ze zich daarom schuldig maken aan bedreiging. Dat slaat nergens op.

Persoonlijk toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat het een referentie was naar die fakkeldrager die voor Sigrids huis stond.

Het is geen bedreiging. Het is niet strafbaar. Het is niet wenselijk om zo met elkaar om te gaan in onze maatschappij.
zal idd niet strafbaar zijn maar intimiderend is het wel. Zo gaat men soms wel kennelijk om met elkaar, en sommigen vinden het ook gewoon normaal want men is het niet met een ander eens.
pi_208094371
Hebben ze wel geprobeerd om Kaag aan te steken met die fakkels, of branden heksen sowieso niet?
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208095754
twitter

Dat verhaaltje van intimidatie etc kan nu wel definitief de prullenbak in.
pi_208095918
Misschien waren die fakkels wel bedoeld als bescherming tegen vampieren.
pi_208098009
Ik vind het wel eens jammer dat de politicus in dit soort gevallen altijd de verstandige moet zijn en dan nog braaf het gesprek probeert aan te gaan (al is dat deels voor de beeldvorming natuurlijk). Wat zou het toch een verademing zijn als zo'n Sigrid Kaag die tokkies uitlacht en vraagt of het wel helemaal lekker gaat in die bovenkamer van Ria met haar fakkel.
pi_208098026
Zo kan die wel weer he. Het was tokkie gedrag, maar zoveel was er nu ook weer niet aan de hand.
pi_208098031
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:51 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind het wel eens jammer dat de politicus in dit soort gevallen altijd de verstandige moet zijn en dan nog braaf het gesprek probeert aan te gaan (al is dat deels voor de beeldvorming natuurlijk). Wat zou het toch een verademing zijn als zo'n Sigrid Kaag die tokkies uitlacht en vraagt of het wel helemaal lekker gaat in die bovenkamer van Ria met haar fakkel.

Zoiets zou heerlijk zijn geweest
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:54:10 #288
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208098040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:51 schreef Bananenpap het volgende:
Ze wilt gewoon weten wie al die mensen zijn.
pi_208098041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:52 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Zoiets zou heerlijk zijn geweest
Ja, nee niet echt. Want Sigrid Kaag is geen vrouw van het volk. Hij was dat wel. Dat iemand van ´het volk´ het niet met hem eens was, doet daar niets aan af.
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:55:30 #290
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208098057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, nee niet echt. Want Sigrid Kaag is geen vrouw van het volk. Hij was dat wel. Dat iemand van ´het volk´ het niet met hem eens was, doet daar niets aan af.
Wat nou geen vrouw dan het volk? Ze heeft toch op tafel gedanst? Dat doen mensen van het volk toch?
pi_208098093
quote:
8s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Wat nou geen vrouw dan het volk? Ze heeft toch op tafel gedanst? Dat doen mensen van het volk toch?
Dansen op tafel doet iedereen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:58:53 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208098100
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de definitie van "van het volk"?
pi_208098103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:52 schreef theunderdog het volgende:
Zo kan die wel weer he. Het was tokkie gedrag, maar zoveel was er nu ook weer niet aan de hand.
Dat komt omdat de grens in de afgelopen drie jaar al een paar keer flink is verlegd he. Voor corona was het toch redelijk ondenkbaar om met een menigte met brandende fakkels een politicus op te wachten.

Je zou maar net een gek hebben die wel met dat ding gaat zwaaien en voor nog meer onveilige situaties zorgt. Laten we dan alsjeblieft ook niet doen of dit nu opeens normaal gedrag is. Want ik weet niet wanneer het voor het laatst in jou is opgekomen om zoiets te doen, maar bij mij nooit in ieder geval.
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:00:08 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208098116
quote:
8s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Het volk zat toen opgehokt vanwege een avondklok en fysieke bijeenkomsten waren niet toegestaan. Behalve natuurlijk voor de lieden in Den Haag die het zelf verder ook niet al te nauw namen met al die corona-maatregelen.
pi_208098123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Iedereen die geen sympathie heeft voor D'66
pi_208098144
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is lastig. Daarom ook tussen haakjes. Maar bijna alles in het leven is arbitrair.

Sigrid Kaag heeft een diplomatiek verleden. Dat is de meeste mensen niet gegeven. Ze is duidelijk ´elitair´.
pi_208098186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is lastig. Daarom ook tussen haakjes. Maar bijna alles in het leven is arbitrair.

Sigrid Kaag heeft een diplomatiek verleden. Dat is de meeste mensen niet gegeven. Ze is duidelijk ´elitair´.
Dat was Pim Fortuyn ook met z'n hondjes, Italiaanse pakken en privé chauffeur. Toch liep 'het volk' met 'm weg.
pi_208098200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:08 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Dat was Pim Fortuyn ook met z'n hondjes, Italiaanse pakken en privé chauffeur. Toch liep 'het volk' met 'm weg.
Pim Fortuyn was een elite man, die wist het volk te bespelen. Weer een andere categorie.
pi_208098210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:08 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Pim Fortuyn stond nog enigszins met z'n voeten op de grond, Kaag heeft die nooit aangeraakt.
pi_208098211
Al die mensen die deze fakkeldragende tokkies verdedigen schreeuwen natuurlijk weer moord en brand als er een beetje rode verf op de voordeur van Sjerrie Kroket zit.
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')