Er zijn tig andere ambtenaren die het huwelijk wel willen en kunnen voltrekken, van uitsluiting is dus niet per se sprake. Ik ben niet gelovig maar kan mij prima voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zijn en dus geen homo's willen trouwen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het leven is niet zwart-wit Etto. Als gewetensbezwaren clashen met een takenpakket is men ongeschikt voor dat werk en in eerste instantie doet de weigerambtenaar als eerste aan uitsluiting.
Ik vind dat je spijkers op laag water zoekt.
Ok, fair enough.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh nee?
Hij noemt ze toch allemaal tokkies aan het staatsinfuus? Dus dan vraag ik mij af; hoe ken jij al die mensen dan?
Ik hoef ze niet te kennen, ik ken ze niet. Hij blijkbaar wel..
Zo'n beetje wel ja. Er zijn natuurlijk ook zeker mensen die volledig buiten hun schuld om in de ellende zitten. Ja, die moeten zeker alle hulp krijgen die ze kunnen krijgen en dat ontbreekt nu nog best regelmatig. Daar is zeker nog een hoop te verbeteren.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zelden zoveel VVD in 1 post gezien.
Of D66, natuurlijk.
Want inderdaad: heb je het op dit moment in Nederland financieel moeilijk, dan werk je niet of te weinig. Geldt zelfs voor 95%! Zo simpel is het. Gewoon een baantje erbij pakken, toch Nielsch?
Precies. Maar ja, alles om maar even D66 (of mevrouw Kaag) te bashen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Sorry, Etto, zwaktebod. Als je een bepaalde baan wilt hebben, moet je bereid zijn om de taken die daarbij horen uit te voeren. Als jij er afwijkende normen op na houdt, dan kan dat consequenties hebben.
Wat betekent dat eigenlijk? 'overal en altijd jezelf zijn'. Dus als ik op zondagmorgen in m'n nakie een lokale gereformeerde kerkdienst ga verstoren: "tja, ik ben gewoon ff mezelf"quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Overal en altijd jezelf mogen zijn
Heel grappig. Die foto is uit 2018.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:27 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Jesse klaver is onderweg naar het huis van Sigrid Kaag om haar een hart onder de riem te steken
Principe blijft hetzelfde. Of je nou demonstreert tegen de misstanden in groningen of tegen het uitkopen van boeren..quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heel grappig. Die foto is uit 2018.
Het is terecht als iemand wegens werkweigering en discriminatie ontslagen wordt, los van de oorzaak.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus het is terecht dat iemand wegens diens religieuze gevoelens ontslagen wordt?
Inderdaad. De overheid neutraal vertegenwoordigen bijvoorbeeld, opdonderen met die hoofddoekjes in overheidsdienst.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok....bijzonder....
Er is een persoon.
Die heeft een baan.
Bij die baan horen bepaalde taken.
Persoon weigert een taak uit te voeren.
Persoon mag niet die baan behouden.
DISCRIMINATIE VAN RELIGIEUZEN!
Jezelf zijn doe je maar lekker in je eigen tijd, daar is die voor. Als ik mezelf ben ga ik lekker mijn eigen gang. Ik ben geen ochtendmens en slaap uit, wekkers laten me namelijk niet mezelf zijn. Ik weet het doorgaans beter en instructies opvolgen, zo ben ik gewoon niet. Het is mijn levensovertuiging dat we in stadium van de Westerse beschaving het zo zouden moeten regelen dat je met 20 uur in de week wel rijk kunt worden. Ik werk ook het liefst met vrienden, sigaretje erbij moet wel kunnen. Maar eerlijk gezegd ben ik helemaal niet zo'n werker, dat is gewoon niet wie ik ben en wat voor fascist ben je om mij daarvoor uit te sluiten van de loonbetaling?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Overal en altijd jezelf mogen zijn
Ah het referendum die door een hoop kamerleden werd gesaboteerd door op te roepen om vooral niet te stemmen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met dat associatieverdrag in 2016 was de opkomst 32%, 60% was tegen. Komt er op neer dat 19% van de stemgerechtigden het verdrag dus hadden kunnen blokkeren. Vind ik niet zo democratisch vooral als je bedenkt dat de opkomst bij de tweede kamerverkiezingen maar liefst 80% was.
Het grootste deel van de bevolking, 68%, vind een referendum blijkbaar onnodig anders waren ze komen stemmen.
Ikzelf zou er trouwens geen zin in hebben om om de haverklap aan een referendum deel te nemen terwijl ik onvoldoende ben geinformeerd over het onderwerp.
Populistenstemmers hebben de neiging vooral tegen te stemmen om het tegen zijn. Lijkt me niet dat het land er beter bestuurbaar van wordt.
Het is niet mijn slogan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:32 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wat betekent dat eigenlijk? 'overal en altijd jezelf zijn'. Dus als ik op zondagmorgen in m'n nakie een lokale gereformeerde kerkdienst ga verstoren: "tja, ik ben gewoon ff mezelf"
'jezelf mogen zijn' wat een ontzettend nietszeggende term zeg. Werkweigering = werkweigering (in geval van een gewetensbezwaarde trouwambtenaar bijvoorbeeld)
Je weet blijkbaar niet dat toen het homohuwelijk werd ingevoerd het uitgangspunt was dat ambtenaren die daar bezwaar tegen hadden het sluiten van een dergelijk huwelijk niet in hun takenpakket kregen (en alleen onder die voorwaarde is het ingevoerd).quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het leven is niet zwart-wit Etto. Als gewetensbezwaren clashen met een takenpakket is men ongeschikt voor dat werk en in eerste instantie doet de weigerambtenaar als eerste aan uitsluiting.
Ik vind dat je spijkers op laag water zoekt.
Goed punt. ff geen aandacht besteden aan randzaken die verkeerd kunnen uitpakken vlak voor de verkiezingen. Slim.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een stel downies waren dat met die fakkels.
Dat ze geen aangifte doet zal wss zijn omdat er verkiezingen aankomen of zo. Beleefd blijven.
Een woedende boer met levensgevaarlijke fakkel in deze foto!!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:27 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Jesse klaver is onderweg naar het huis van Sigrid Kaag om haar een hart onder de riem te steken
Nee, omdat het OM dan constateert dat er geen strafbaar feit is gepleegd en dat ze zelf op die mensen afliep om zich daarna te gaan aanstellen en bij goedgezinde media te gaan gebruiken om haar politieke tegenstanders verder te belasteren.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een stel downies waren dat met die fakkels.
Dat ze geen aangifte doet zal wss zijn omdat er verkiezingen aankomen of zo. Beleefd blijven.
Niet dat ik het met de fakkeldragers eens ben maar recent hebben ze hier in het dorp nog een fakkeltocht gehouden voor een jongen die is doodgestoken. Was echt niks intimiderends aan en was zelfs nog best mooi.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geef, behalve om te intimideren, eens 1 goede reden waarom je fakkels mee zou nemen dan?
Ja maar kaag leeft nog he. Is de wens vader van de gedachte hier?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:04 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Niet dat ik het met de fakkeldragers eens ben maar recent hebben ze hier in het dorp nog een fakkeltocht gehouden voor een jongen die is doodgestoken. Was echt niks intimiderends aan en was zelfs nog best mooi.
Er zijn genoegen redenen te bedenken om een fakkel te dragen zonder dat daar intimidatie. Zoals om te herdenken zoals ik in mijn voorbeeld heb benoemd. En er valt genoeg te herdenken als gevolg van het kabinetsbeleid.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja maar kaag leeft nog he. Is de wens vader van de gedachte hier?
Je punt?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je weet blijkbaar niet dat toen het homohuwelijk werd ingevoerd het uitgangspunt was dat ambtenaren die daar bezwaar tegen hadden het sluiten van een dergelijk huwelijk niet in hun takenpakket kregen (en alleen onder die voorwaarde is het ingevoerd).
Vreemde enge opmerking.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja maar kaag leeft nog he. Is de wens vader van de gedachte hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |