Voorlopig is het zo dat populistisch rechts samen niet boven de 30% komt. Ze hebben dus gewoon het nakijken. Ik geloof trouwens niet eens dat ze er samen uit zouden komen. Hoeveel meer democratisch wil je het hebben?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In Zwitserland zijn er wat vaker referenda en daar werkt het systeem gewoonweg wel.
En qua stemmen, ja je kan gewoon ook niet opkomen. Dat betekend niet dat 68% niet mee deed. Dat deden ze namelijk wel maar vertikte het om hun stem uit te brengen. Dat is hoe het stelsel werkt en moet je maar gewoon komen opdagen. En zeker niet gaan lopen mekkeren als je dat niet hebt gedaan en je bent het niet eens met de uitslag.
Daarbij zijn dit soort berekeningen gewoonweg onzin natuurlijk. Teflon markie is minister president, terwijl 85% niet eens op de vvd heeft gestemd. Waarom heeft hij die functie dan?
Dat willen ze helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik ben in grote lijnen met je eens dat D66 een rechtse partij is. Waar ik maar mijn vinger niet op kan leggen is waarom ze desalniettemin vrijwel altijd over links willen.
Dat is toch eigenlijk meer sociaal marxistisch links, of hoe je het ook wilt noemen. (ik weet het onderhand ook niet meer)
Ja echt een gek idee hè, dat mensen eens gaan werken als ze niet genoeg geld hebben uit alle toeslagen, bijslag en bijstand die ze al krijgen. Voor het overgrote deel van de Nederlanders werkt dat concept gewoon prima.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is wel precies waarom D66 geen linkse partij is.
Voor D66'ers zijn mensen, of in ieder geval autochtonen (zeg zoiets nooit over allochtonen want dan staat de webcare van die partij te stomen over stereotypering, uitsluiting, vooroordelen!), al heel snel aan het staatsinfuus hangende tokkies die als ze geldproblemen hebben gewoon een van de 400.000 vacatures moeten vervullen.
Misschien is dat ook waarom die partij in de peilingen gelukkig keldert met de dag; men proeft het dedain dat D66, ongeacht haar progressieve regenboog- en eenhoorn-retoriek, en haar "mogen zijn wie je wil zijn" gereutel jegens het gros van het gewone volk heeft.
Een VVD met wat klimaat en LGBT tierlantijntjes, meer is het niet.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:37 schreef Toine51 het volgende:
Nog zo'n faalproduct van de D66..
https://www.telegraaf.nl/(...)thouder-in-amsterdam
Nee, totaal geen belangenverstrengeling hoor toen ze werd aangesteld..
Zelden zoveel VVD in 1 post gezien.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja echt een gek idee hè, dat mensen eens gaan werken als ze niet genoeg geld hebben uit alle toeslagen, bijslag en bijstand die ze al krijgen. Voor het overgrote deel van de Nederlanders werkt dat concept gewoon prima.
95% van die mensen die 24/7 klagen over de overheid heeft hun zieligheid vooral aan zichzelf te danken.
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om de hele dag een beetje op Twitter allerlei complottheorieën te liken en delen en jezelf wijsmaken dat je ellende daar vandaan komt. Als je de hele dag WEF en Schwab en Kaag moet zwart maken is werken natuurlijk al snel een vervelende afleiding.
Je bent aan het framen. In het artikel rept men over 'meldingen van mogelijke belangenverstrengeling'.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:37 schreef Toine51 het volgende:
Nog zo'n faalproduct van de D66..
https://www.telegraaf.nl/(...)thouder-in-amsterdam
Nee, totaal geen belangenverstrengeling hoor toen ze werd aangesteld..
Die meldingen komen er niet voor niets he?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je bent aan het framen. In het artikel rept men over 'meldingen van mogelijke belangenverstrengeling'.
Bewijst helemaal niets. en dit topic gaat er ook niet over.
Wat is er dan precies hypocriet aan?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 is alleen wel die partij van "jezelf mogen zijn, overal en altijd", overal over inclusie en diversiteit blaat en oh zo tegen discriminatie is.
Leest men alleen al de reacties van haar aanhang hier zie je dat die club tonnen boter op het hoofd heeft. Het is wat dat betreft wel de meest hypocriete partij die we in tijden hebben gehad.
In het ergste geval?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat is er dan precies hypocriet aan?
Kan een vorm van framen zijn. Ik zie niet waarom het een probleem zou zijn om eerst voor de NPO te werken en daarna wethouder te worden. Verder is de Telegraaf natuurlijk het VVD-huisblaadje waarin flink wat bij elkaar wordt gelogen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Die meldingen komen er niet voor niets he?
Maar deze faalhaas geeft ook gewoon maar weer eens aan wat een eng clubje die D66 is. Maar wel als partij verontwaardigd zijn als mensen een afkeer hebben van ze.
"Wie zijn toch die mensen?"
Zelden zo'n bullshit gelezen. Jij zit gewoon verkeerd en dan probeer je @xpompompomx af te zeiken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
Als het echt raadgevend zou zijn, dan had de politiek wel de 'raad' naast zich neer gelegd en genegeerd. Want 'raad' hoef je niet aan te nemen.
In beide gevallen werd er wel een correctie doorgevoerd en was er pittig wat gezeur over. Vooral intern bij de politiek. Zeker ook gezien de streek die karin ollongren moest uithalen om het af te schaffen.
Ten eerste heb ik geen idee wat dit te maken heeft met het al dan niet samenwerken met andere partijen, waar we het over hadden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In het ergste geval?
Op dezelfde website waar je daarover kraait trots vermelden dat je van de 'weigerambtenaar' een sterhuisconstructie hebt gemaakt. Ofwel, als je behoudend christelijk bent mag je niet meer bij de burgerlijke stand werken omdat je liever geen homohuwelijk sluit.
Overal en altijd jezelf zijn! Alleen liever niet als je gereformeerd bent. Dan zijn bepaalde functies voor je uitgesloten.
En dan zelfs 'religie' nog opvoeren als een van de zaken waarop men ab-so-luut niet mag discrimineren.
Dat was geen werkweigering, dat is werkweigering gemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen idee wat dit te maken heeft met het al dan niet samenwerken met andere partijen, waar we het over hadden.
Ten tweede vraag ik me af waarom we werkweigering om religieuze redenen toe zouden moeten staan.
Een ambtenaar die weigert iets uit te voeren dat onderdeel is van hetgeen waarvoor hij is aangenomen. Hoe zou dat geen werkweigering zijn?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was geen werkweigering, dat is werkweigering gemaakt.
En het is hun slogan, niet de mijne. Het is simpelweg niet overal en altijd, dus presenteer je ook niet als een inclusivistische deugclub om zieltjes te winnen.
Ok....bijzonder....quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In het ergste geval?
Op dezelfde website waar je daarover kraait trots vermelden dat je van de 'weigerambtenaar' een sterhuisconstructie hebt gemaakt. Ofwel, als je behoudend christelijk bent mag je niet meer bij de burgerlijke stand werken omdat je liever geen homohuwelijk sluit.
Overal en altijd jezelf zijn! Alleen liever niet als je gereformeerd bent. Dan zijn bepaalde functies voor je uitgesloten.
En dan zelfs 'religie' nog opvoeren als een van de zaken waarop men ab-so-luut niet mag discrimineren.
Dus het is terecht dat iemand wegens diens religieuze gevoelens ontslagen wordt?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een ambtenaar die weigert iets uit te voeren dat onderdeel is van hetgeen waarvoor hij is aangenomen. Hoe zou dat geen werkweigering zijn?
En zoals hierboven al gezegd: het is de weigerambtenaar die mensen uitsluit, niet D66.
Overal en altijd jezelf mogen zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok....bijzonder....
Er is een persoon.
Die heeft een baan.
Bij die baan horen bepaalde taken.
Persoon weigert een taak uit te voeren.
Persoon mag niet die baan behouden.
DISCRIMINATIE VAN RELIGIEUZEN!
Als die gevoelens onverenigbaar zijn met het beleid van de gemeente kan dat terecht zijn, ja. Zie bijv. deze uitspraak.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus het is terecht dat iemand wegens diens religieuze gevoelens ontslagen wordt?
Precies.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als die gevoelens onverenigbaar zijn met het beleid van de gemeente kan dat terecht zijn, ja. Zie bijv.: deze uitspraak
Sorry, Etto, zwaktebod. Als je een bepaalde baan wilt hebben, moet je bereid zijn om de taken die daarbij horen uit te voeren. Als jij er afwijkende normen op na houdt, dan kan dat consequenties hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overal en altijd jezelf mogen zijn
Zeg eh... ik heb het niet over de wenselijkheid om homo's niet te trouwen, of je niet te schikken naar de wet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Sorry, Etto, zwaktebod. Als je een bepaalde baan wilt hebben, moet je bereid zijn om de taken die daarbij horen uit te voeren. Als jij er afwijkende normen op na houdt, dan kan dat consequenties hebben.
Het leven is niet zwart-wit Etto. Als gewetensbezwaren clashen met een takenpakket is men ongeschikt voor dat werk en in eerste instantie doet de weigerambtenaar als eerste aan uitsluiting.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg eh... ik heb het niet over de wenselijkheid om homo's niet te trouwen, of je niet te schikken naar de wet.
Ik heb het over het flinterdunne populistisch gezwam van D66 dat inclusie en diversiteit enkel daar toepast waar het uitkomt en met een achterlijke slogan komt om zichzelf als zodanig te profileren.
Maar toch lijkt het er op dat je de uitspraak 'Overal en altijd jezelf mogen zijn' als argument zou willen gebruiken om dat wel te mogen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zeg eh... ik heb het niet over de wenselijkheid om homo's niet te trouwen, of je niet te schikken naar de wet.
Ik begrijp dat je geen fan bent van D66 (Ik heb er zelf niks mee, maar ook niks tegen), maar er zijn echt wel iets meer politici en partijen (van links tot rechts) die je kunt beschuldigen van 'flinterdun populistisch gezwam'. Het ligt er maar net aan over welke populistische uitspraken je jezelf druk wilt maken.quote:Ik heb het over het flinterdunne populistisch gezwam van D66 dat inclusie en diversiteit enkel daar toepast waar het uitkomt en met een achterlijke slogan komt om zichzelf als zodanig te profileren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |